Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Harcrendszer


Antail

Recommended Posts

Szerbusztok Öreglelkűek!

Nem tudtam, hová írjam ezt a postot, úgyhogy ha rosszat teszem, bocsi.

Segítsetek plz ha tudtok! Állítólag a Tuan meg a Dream Work(?) összevesztek vmi jogokon, ezért minden ÚTK-t bevontak :( Pont amikor úgy igazán szükségem lenne rá... Nem tudtok véletlenül eladó példányról? Újonnan vagy antikváriumból vagy használtam, az mind1, csak ÚTK legyen... Köszi a segítséget!

Válasz a ETK vs. UTK összességében topicban.

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Segítetek?

Például van egy tolvajunk, aki nem szeretné legyilkolni a kifosztandó kastély őrgárdájának tagjait miközben a kastély termeit rója, ezért fog egy ólmosbotot és hátulról leüti a gárdistát, aki menthetetlenül keresztezné az útját. Ez a cselekedet milyen dobás(oka)t, próbákat követel meg?

Mi úgy csináltuk, hogy akkor Támadás hátulról (fegyver, pajzs VÉ nem érvényesül) + Orvtámadás 2. fok (+1k3 sp).

Ekkor azt mondta a KM: Ha túlütöd, akkor elájul! Képzeljétek el a tolvajt kb. 40es TÉ-vel a gárdista 90-es VÉ-je ellen! A VÉ "Fegyver nélkül" természetesen, hiszen ha hátulról támad akkor nem számít... Miután mögé lopózott a gyanútlan gárdistának, akinek még csak a keze ügyében sincs a fegyvere... Közel került, nyugodtan becélozhatja az agyalapját... És az egész procedúrával gyakorlatilag 1k3 plusz sebzést nyert.

Szerintetek nem kevés ez egy kicsit? Nekem az egész Támadás hátulról harci helyzet olyan felemás. Mintha csak arra találták volna ki, hogy csatában ez hogyan működik, de ezen kívül semmi. Orvtámadni nem lehet hátulról. Vagyis lehet, de olyan mintha egy fel nem fegyverzett emberre támadnál szemből...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

ETK rendszerében erre volt a meglepetésszerű támadás bónusz, valamint ha megleped az ellenfelet, akkor az alap VÉ-je érvényesül csak. Ezen felül van leütés és eszméletvesztés szabály, de ezt inkább a KM-re bíznám, az ETK-ban a karakter állóképességének és akaraterejének tíz feletti részét összeadva kapjuk a leütés-elleni értéket, ennyit kell egyszerre sebezni ahhoz (ideális ponton, tehát tarkó, halánték, orrnyereg), hogy elájuljon az illető. Más pontokon ez az érték növelve van, értelemszerűen. (pl. nyaknál kicsivel, meg fejnél is, de lábnál nagyon sokkal :D).

Ilyesmi szabályokat kellene egyeztetned a KM-mel.

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

A harci helyzetek - ahogy a nevük is mutatja - csak harci helyzetekre vonatkoznak. A harc hátulról például akkor érvényesül ha vívás közben egy csellel az ellenfél háta mögé kerülsz, aki ennek ellenére tudja, hogy ottvagy, és aktívan igyekszik védekezni ellened.

Meglepetésszerű a támadás akkor, ha az alapvetően harcoló-védekező felet onnan éri támadás, ahonnan nem számított rá, vagy egy védtelen ellenfél az utolsó pillanatban érzékeli a veszélyt, de már nincs elég ideje felkészülni ellene.

Ha az ellenfél egyáltalán nem védekezik (mert nincs is tisztában a veszéllyel), akkor 'magatehetetlen' célpontnak minősül, és a Védő Értéke 0.

***

A tolvajos helyzetben gyakran dobatnék lopózásra, az őröknek az érzékelésére %-ban.

- tolvaj sikeres, őr sikertele: védtelen célpont

- tolvaj sikeres, őr sikeres: utolsó pillanatban még észrevesz valamit, meglepetésszerű támadás

- tolvaj sikertelen, bármi: lebukik, és oda a bónusz

***

Leütés

Túlütés esetén sincs Ép sebzés, csak az Fp-k vonódnak duplán. Ha a sebzés nagyobb mint a célpont Akaratereje (+ módosító), elájul a sérüléstől. Mondjuk én Állóképességet használnék inkább, de könyvben nem ez van.

Link a hozzászóláshoz

Dehát a furkósbot sebzése 1k10. Az hogy valaki milyen hatékonysággal tud leütni valakit (sebzés szempontjából) a te példád szerint független attól, mennyire képzett orvtámadásban, és olyanoktól függ, mint: mekkora az erő járuléka, mennyit sebez a fegyvere, pedig ha le akarok ütni valakit, igenis sokat számít az orvtámadásbeli tapasztalatom nem? 10es szinten is ugyanolyan eséllyel ütöm le a gyanútlan ellenfelem, mint 1. szinten?

Link a hozzászóláshoz
Az hogy valaki milyen hatékonysággal tud leütni valakit (sebzés szempontjából) a te példád szerint független attól, mennyire képzett orvtámadásban, és olyanoktól függ, mint: mekkora az erő járuléka, mennyit sebez a fegyvere, pedig ha le akarok ütni valakit, igenis sokat számít az orvtámadásbeli tapasztalatom nem?

Nem teljesen független - bár értem mire gondolsz - hiszen orvtámadással csökken a túlütési küszöb, és extra sebzést kapsz, így valóban könnyebben és hatékonyabban tudsz leütni embereket.

Abban azonban igazad van, hogy ez lehetne számottevőbb bónusz, mivel a leütés legbiztosabb eszköze továbbra is a kétkezes kard.

A problémára a legegyszerűbb megoldás talán, ha a képzetlen ember a leütés szabályai szerint próbálkozik, egy orvtámadásban jártas pedig képzettségpróbát tesz.

10es szinten is ugyanolyan eséllyel ütöm le a gyanútlan ellenfelem, mint 1. szinten?

A két dolog nem függ össze.

Link a hozzászóláshoz

Végigolvastam nagy nehezen ezt a sok oldalt, XD .

Nyári tapasztalatszerzés céljából beültem egy csapat mellé játszani, hogy megtaláljam azokat a dolgokat amik teljesen új és ötletes dolgok a ETK-hoz képest. Pl ez a sokszot emlegetett kategória rendszer nem rossz ötlet viszont úgy érzem, hogy egyes képzettségek így hátrányba kerültek és nincs értelme felhúzni vagy kifejleszteni őket.

Erre térnék ki most , hogy a pusztakezes harc ismerete 1-s szinten is már előnyhöz jutatná a karaktert, viszont bármely más kategórivál szemben a méretkülönbségek miatt allúlmarad. Viszont elkezdtem azon gondolkodni, hogy miként lehetne használni és eszembe jutott a régi dartonita paplovag + vasököl + másfélkezes kard története.

Az ellenfelét meglepni kívánó dartonita 1 kézre fogja a másfélkezes kardot és megpróbálja arcon törölni az ellenfelét. Tegyük fel ETK alatt ismerte a kétkezes harc AF-t.

Viszont itt alapból a pusztakezes harc semmilyen előnyt nem jelent és még a leírtak alapján abban sem vagyok biztos hogy ha egyik kezembe fegyvert forgatok és a másik kezem üres és rendelkezem a pusztakezes harc 4. és fegyverhasználat 4. fokú képzettségeivel képes leszek egy hosszúkard mellett ellenfelem a puszta kezemmel támadni.

Vélemény?

Kétkezes harc fejezetnél az UTK úgy említi meg hogy a pusztakezes harc önmagában már kétkezes harcot is felölelő harctechnika, így ebből kiindulva nekem nem kötelező mellé kétkezes harcot tanulni viszont akkor nem támadok 3 sec-enként vagyis körönként 3-t hanem mondjuk 1-t,de ez sincs leírva.

Másik fontos dolog, nyeles fegyverek kétkezesnek számítanak ? Pl szigony? mert ez sincs leírva és nem tudtam elképzelni olyan béna halászt aki 2 kézzel dobja :D

Válaszokat elsősorban Gambittól várnék mivel ő vett részt a rendszer kiépítésében és érdekelne a válasza. Illetve a fent említett pusztakezes harc + fegyver alkalmazásának megvalósításának lehetőségére .

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

Lehet úgy csinálni, hogy KM-ként annyit mondasz, hogy sikerült. De ha akarod a kocka szerepét, vagy szabály szerint le akarod játszani, akkor dobatsz támadót. (Én is ezt szoktam)

Támadás hátulról: +10TÉ, Meglepetés: +30TÉ, Harc az ellenfél elfogásáért: -5TÉ. (+35 nem rossz)

A varázslónak fegyver nélküli alap VÉ-jét nézd. (70 + ügyesség 10 feletti része + gyorsaság 10 feletti része + rááldozott HM)

Ez általában túlütés. Az idevonatkozó szabály: Túlütésnél sikeres elfogást jelent, nem ÉP sebzést. Azaz nálam elájul az ellenfél.

 

Üdv.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A leütés-eszméletvesztés szabályát a létezés szabályai fejezetben, az 1TK  83. oldalán találod. 

Dobatsz támadó dobást, hiszen ez támadás (érdemes végiggondolni a módosítókat), és még az sem biztos, hogy ha valaki nem lát, nem mozog, meglepték, akkor egyáltalán van értelme dobni, és nem automatikus találatot adni. 

Határozzátok meg a találat helyét!  (ha jól értem, itt a tarkó)

Dobj sebzést, és a sebzés értékét. HA ez a sebzés több Fp, mint az ake tfr. plusz Állók. tfr. plusz a táblázat módosítója (itt most tarkó esetén 0), akkor sikerül a leütés. 

A többi verzió is érdekes, de ez a hivatalos szabály a leütés-eszméletvesztésre. 

 

Megjegyzem, ha egyértelmű a helyzet, és az előny, és/vagy nem is akarsz esélyt adni az elrontására, és egyébként is nagy a különbség, pl. egy sokadik szintű JK esetén, akkor simán megadhatod KM-ként a sikeres leütést. 

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Magnatis Magnus írta:

A játékegyensúly miatt ez utóbbit azért ne túl sűrűn alkalmazzuk.

Üdv!

A játékegyensúly szerintem nem az, hogy a KM által irányított NJK-k, vagy a KM-ek cselekedetei egyensúlyban vannak a JK-kéval... (vagy azonos követelmények, arányok, szabályok vonatkoznának rá).

A játékegyensúlyt a JK-és JK között említik a MAGUS (sőt, több más) könyvek, mondván, azonos esélyek illetik meg őket az érvényesülésre, problémamegoldásra, kibontakozásra. 

 

Link a hozzászóláshoz

A leütéshez tennék még hozzá valamit.

A leütés a filmekkel ellentétben nem egy könnyen kivitelezhető valami. Érdemes megnézni a youtube-on, amerikai utcáin színesbőrű fiatalok szórakoztak azzal, hogy megpróbáltak embereket egy ütésből eszméletlenségbe küldeni. Na most az egy dolog, hogy ez nem mindig sikerül, de emberek tarkójának a csapdodása rendkívül veszélyes dolog. Nagyon könnyen lehet belőle gerinc vagy agyi sérülés (maga az eszméletvesztés is egyfajta agyi sérülés, csak többnyire nem permanens). Aztán ott van az, hogy utána felborul az ember, ami szintén komoly sérülésekre ad esélyt, nem egy ember halt meg úgy, hogy elesett, beverte a fejét a talajba és kampec.

Kezdő, vagy a helyzetet végig nem gondoló mesélőknél fordul elő, hogy ezt a fajta helyzetet túl jól sikerült támadásként fogják fel. Tehát ha az ember dob egy adott rendszerben jó dobást (00), akkor abba belehalhat az illető. Pedig pont ellenkezőleg, a dobás célja meghatározni, hogy mennyire sikerült jól, amit akartunk, és nem az, hogy mennyire nagy sérülést tudtál okozni (noha gyakran ez a kettő egybeesik).

Tehát a jó dobás az a leütés, a kevésbé jónál dobálnám ki a sebzést és akaraterő/állóképesség/akármi (kicsit lecsúszott), még rosszabbnál simán sebzés és vége a meglepetésnek (nem találta el a tarkóját), és 01 esetén lenne eredmény a szivárgó gerincfolyadék és a reccsenő koponya.

Link a hozzászóláshoz

Esetleg azt is használhatod, ha ilyen egyértelmű  helyzetekben van a támadó, hogy megengeded, hogy maximális sebzést okoz a támadó.

A példádban az ólmos bot esetében szólj a játékosnak, hogyha sikeres a támadás, akkor 10-et sebez a fegyver+a módosítók, mert az ellenfél egyátalán nem védekezik, nem is tud a támadásról, hihettetlenül jó helyzetben van.

A sebzés pedig így többnyire elég a leütéshez. (nagyobb, mint akaraterő + találati hely módosító)

Persze a találati hely alapján a támadásra kaphat negatív módosítót.

Tudom, hogy ez így kevésbé reális, főleg az előttem író bejegyzéséhez képest. De csak a mesélőtől függ, hogy mennyire realisztikusan játssza a szabályokat, főleg azokat, amik nem egyértelműen szerepelnek a szabálykönyvekben. Én úgy vélem, hogy a karakterek - "hősök" - akik picit ügyesebbek is lehetnek a mi világunk embereihez képest, persze ezeket a szabályokat ellenük is ugyanúgy használom, ha kell.

Szerkesztve ekkor: , Doaron által
Reagálás az előző író gondolatára
Link a hozzászóláshoz
On 2007. 11. 28. at 7:56-kor Vándor írta:

És lehet, hogy a kezdetben még távol lehet vele tartani az ellent, de az ember a forgatásába nagyon gyorsan belefárad, és azt sem szabad elfelejteni, hogy a hossza, és alapvetően más forgatási stílusa miatt még egy hosszúbotot is nehezebb kezelni, mint egy tőrt, hát még egy alabárdot. Persze, sokkal egyszerűbb húzni egyet az alabárdon, mint egy métert arrébb ugrani a tőrrel, legalábbis úgy tűnik, nekem viszont komoly problémát okozott az, hogy hosszúbottal (nem alabárddal) távol tartsam magamtól a rövidkardos emberkét. Mert egyszer tud bejönni valahogy, ami előbb utóbb megtörténik, és akkor dobhatod el a szálfegyvert, mert csak akadályoz.

...és itt ki is lett mondva a lényeg! Van, hogy ez jobb; van, hogy a másik!
A 'Harci helyzet' ugyebár és a maga módosítói...

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...