Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
  • NJK generáló


    MagyarGergely
    • Szerző: Szabó Gergő Forrás: Kalandozók.hu

    Kalandozók véleménye

    Recommended Comments

    Üdv!

    Egyrészt igen, másrészt nem. Szerintem inkább nem... mindjárt kifejtem. 

    Ennek - és a hasonló - segédleteknek az volna az értelme, hogy ne kelljen annyit számolni, avagy megkönnyítse, gyorsítsa azt. Már ha egyébként számolni akarunk. Én KM-ként azt mondom, hogy fene kínlódik vele, nem ez a lényeg. Miért is lenne fontos? Kis gyakorlattal kapásból megalkotható egy-egy tucat NJK - helyesen fogalmazva inkább mellékszereplő - harcértéke. Úgy viselkednek a JK-k, hogy megtámadja őket a két ajtónálló, de nincs előre kiszámolva a harcértékük? És akkor mi van? Leírok pár számot, és harcoljunk. És mi lesz, ha véletlenül nem adtam hozzá az erőbónuszt? Semmi. És ha nem 3. Tsz-re jönnek ki pontosan? Mert, ki mondta, hogy arra kell? Ez nem annyira fontos, hogy erőt, energiát áldozzunk arra, hogy pontos legyen a matek. Ha már csak egy harcétékkel jellemezhető "NJK"-ról van szó... Mert mondjuk nevet, származást, ne adja Sogron, iskolát már nem lehet itt generálni hozzá... pedig van, akinek az is segítene. Szóval el is érkeztünk oda, hogy egyéb tulajdonságok sokkal lényegesebbek lenének szerintem már egy mellékszereplőnek is. Van neve? Be kell mutatkoznia. Honnan jött? Hol tanult? Minek van itt? Mi a motivációja? Ezek sokkal, vagy legalább ennyire fontosak lennének. Hiszen a JK-k számára CSAK AZ EGYIK út az NJK-val mellékszereplővel folytatott interakcióban, hogy harcolnak vele. Lefizethető? Vagy fattya az úrnak, ezért halálig védi? Vagy vallási fanatikus? vagy szerelmes a kisasszonyba? Vagy éppen van rajta egy átok? Vagy bekábítószerezett? Vagy csodálja a kalandozókat? Vagy rühelli a papokat? Vagy amúgy beépített kém, és eszerint viselkedik? Ezeket a nehezebb kitalálni és színesen rögtönözni, vagy három számot, ami a harcértéket jelenti? 

    Arról nem is szólva, hogy ha már harcolni kell / akarunk, (FIGYELEM, eretnek KM tanok következnek!) akkor igazából nem számít a pontos érték, inkább a három, vagy négy féle KM-i dramaturgiai szándék a döntő.

    1, könnyű, csicska ellenfél, csak hogy a JK jól érezze magát, nem is kell dobni, vagy ha igen, tök mindegy, mennyit, mert úgyis legyőzi. 

    2, Harcolós ellenfél, lehet rá dobálgatni, de valószínűleg le fogják győzni. Teljesen mindegy, hogy most 12-t írtam fel kapásból harcértéknek, vagy 15-öt. Ehhez kis gyakorlat kell csak, nem kell táblázat.

    2/B, harcolós, izzasztó ellenfél, akit valószínűleg le fognak győzni, de azért megizzasztja a karaktereket, vagy a trükkjeik megcsillogtatására készteti őket. Ehhez is kapásból rendelhető harcérték, és egyébként is akkor lesz érdekes, ha nem +15 Hm-mel lesz nehezebb, hanem egy-egy trükk, taktika miatt. 

    3 A legyőzhetetlen ellenfél. Akit nem lehet legyőzni, mert nem azért van, nem is igazán ellenfél, csak a JK-k hülyesége miatt lehet az időlegesen. Vagy győz, vagy elmenekülnek előle, szépen lehet érzékeltetni, hogy nincs más esély... ehhez sem kell táblázat. (esetleg, ha a JK-k nagyon belemelegednek, akkor engedhetjük elbukni, ha belefér, de ez meg nem azért lesz, mert 2-vel túlütötték, hanem azért, mert valami iszonyat kombót találtak ki, vagy akkora áldozatot hoztak ellene. 

    Tehát szinte felesleges az ilyen NJK, vagy inkább mellékszereplő alkotó metódusok. Inkább csak ez az, amit a leghamarabb össze tudnak rakni a játékkal és a meséléssel most ismerkedő, egyébként lelkes mesélők. Nem gondolom károsnak, elfér, gyakorlásnak is jó, majd rájönnek, mennyit is ér igazából, mennyit is tesz hozzá valóban a játékhoz. És hogy ez kell inkább, vagy valami érdekesebb dolog. 

    Ha meg izgazi NJK-ról van szó, akkor megint alig van haszna, mert abban a harcérték lesz az egyik utolsó, ami számít.. nem is lehet generálni, meg általában kölcsönvenni sem, mert a helyszínre, helyzetre kell kitalálni - vagy szinte semmit nem érő két lábon járó általánosság lesz csupán - én nehezen nevezem őket NJK-nak. 

     

    Darabolo és Cundior kedveli ezt
    Link a hozzászóláshoz

    Nagyon jó amit írsz, teljes mértékben egyet értek vele! Bár én szeretem a szép, tiszta matematikai háttereket (fene abba a dzsenn vérbe), de tény, hogy teljes értékű (még fél értékű sem) NJK nem alkotható pusztán statisztikákból. Pont ezért, még sosem gondolkodtam el ilyesmin, ezek kitalálását a KM feladatának tekintettem mindig is, de lehet lenne értelme, egy listának, ami tartalmaz motivációt, körülményeket, állapotokat, múltból származó döntése mechanizmusokat (utálja az elfeket), és ehhez hasonló "színesítő" elemeket, amiből lehet válogatni, esetleg dobni rá. Ez hasznos lehet, mikor a játékosok meglepik a mesélőt és nem kidolgozott NJK-kat látogatnak meg, vagy akkor is, mikor jönnek a "tucat ellenfelek". Persze nincs táblázat, ami helyettesít egy megírt kalandot, és semmi sem menti meg a fantáziátlan mesélőt, de talán hozzáadhatna a játékélményhez.

    MagyarGergely kedveli ezt
    Link a hozzászóláshoz


    A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

    Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

    Kalandozónév regisztrálása

    Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

    Csatlakozás a Kalandozókhoz

    Bejelentkezés

    Már velünk kalandozol? Lépj be!

    Belépés

×
×
  • Új...