Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...
  • Próba és ellenpróba


    MagyarGergely
    • Szerző: Lucius con Erigow és Ealendir Forrás: Kalandozok.hu

    Kalandozók véleménye

    Recommended Comments

    Érdekes dolog ez a sikerfok, de a cikkből nem derül ki, hogy mivel dobsz? Mert ugye tulajdonságpróbát k10-el dobunk, de 12 így nem jöhet össze. Gondolom 3k6 a dobás itt.

    Már csak azért is lenne jó áttérni valahogy a 3k6-ra, mert úgy mindenkinek lenne esélye. A 12-es tulajdonság is átlagos lenne (kb 50%-os siker). Módosítók pedig még mindig jöhetnek rá. Persze a tíz feletti részre dobásnál is lehet adni módosítót, csak pozitívat nagyon ritkán adnak a km-ek valamiért.. . :P

    Link a hozzászóláshoz

    Üdv!

    13 órával ezelőtt-kor Messor1983 írta:

    Már csak azért is lenne jó áttérni valahogy a 3k6-ra, mert úgy mindenkinek lenne esélye. A 12-es tulajdonság is átlagos lenne (kb 50%-os siker). 

    És mi van, ha nem is kell, hogy mindenkinek legyen esélye? Mi van, ha képességpróbát csak RENDKÍVÜLI erőfeszítést igénylő helyzetekben kell dobni? Nagyon sokan értelmezik rosszul ezt a szabályt... egyik kedvenc példám erre. Lehet, hogy csak a KM hibája, amikor még az ajtón fél kézzel való kilépéshez is képesség-próbát dobat... A rendkívüli képességet igénylő, vagy nehéz helyzetekre pedig nincs esélye annak, akinek nem megfelelő a képessége. Ha csak 8-as az erőd, vagy csak 11-es, akkor ne próbálkozz olyannal, amihez kifejezetten nagy erő kell, és ez a képesség döntően befolyásolja a helyzetet. 

     

     

    Link a hozzászóláshoz

    Ez igaz, és tényleg csak a különleges esetekre kell dobni. Mi is így játszunk otthon. Nem is hiába van 10 feletti elnevezése.

    Csakhogy a tapasztalat azt mondja, hogy a km-ek sok mindenre dobatnak, mínuszokat szívesen adnak, pluszt nem. 15-ös tulajdonság átlag feletti, mégis csak 50%-ban sikerül. Akár általános dolgokra is. Pedig ez szerintem sok esetben nem fedi a játékvalóságot sem. Ezért lenne jó, ha többször elhangzana az, hogy "adj bónuszt is". :)

    Vagy, dobjunk általános próbákat, de azt 3k6-al. Vagy 2k10-el. Vagy hasonlóval.

    Link a hozzászóláshoz

    Üdv!

    Az a baj ezzel, hogy először is nem ez a MAGUS szabálya, másodszor is, ha mindenre dobatsz próbát, akárhogyan, akár 3K6-tal, akkor is drasztikusan megnő a próbák száma. Nem lehet majd haladni, mert minden vacakért próbát kell dobni... 

    Az, hogy valamit rosszul alkalmaz valaki, akár játékos, akár KM, még nem jelenti azt, hogy az a szabály rossz... csak meg kell tanulni jól kezelni őket. 

     

    Link a hozzászóláshoz

    Félreértesz, nem dobatnék mindenre. Sőt! Csakhogy vannak szituk, mikor - szerintem - járna a bónusz, mégsem érkezik. Próbát kérni lehet olyan esetekben is, mikor alapvetően nem lenne különleges a helyzet, de valamiért az eset megköveteli. És igen, az is elég lenne, ha az alkalmazásban lenne egy kicsit több rugalmasság, és a szabálykönyv olyan részeit is kezelnénk, melyek a bónuszokról szól, hogy ne csak szívassuk a játékosokat (karaktereket).

    Hát, akkor a kezelésre! :kv:(sör helyett)

     

    Link a hozzászóláshoz

    Üdv!

    Ez így lenne alap... az 1TK képességpróbákról szóló része ugyanúgy megemlíti a pozitív, mint a negatív módosítót a képességpróbákhoz. Az megint más kérdés, hogy esetleg van, akinek akár az egész mesélés a szívatásról szól... de ez nem a képességpróba-szabály hibája, hanem az adott KM-é. (arról nem rendelkezem statisztikával, hogy milyen arányban alkalmazzák a KM-ek a pozitív és a negatív módosítókat... mindenesetre szomorú tény lenne, ha kiderülne, hogy csak a negatív módosító "létezik". 

    Talán, esetleg, nem tudom, de ha feltételezzük, hogy ez a gyakoribb, a mögött esetleg olyan ok is felfedezhető, hogy a játékosok - nem utolsósorban a képességpróbák helytelen alkalmazása miatt - megszokták, hogy "16-os képesség alatt nincs élet". Ezért jönnek az összetápolt - egy másik témában került elő pont a különleges felkészítés kérdése... - képességű karakterekkel, ahol a KM-nek 22-24-es képességekre kellene próbát dobatnia... és esetleg megszokja, hogy neki meg "-5 alatt nincs értelme dobatni". Ez a két folymaat hat egymásra, ráadásul, ahogyan a tápolás, rossz irányba fejleszti a játékot, szerintem.

    Szóval azt, hogy ki mennyire mesél jól, és ki mennyire alkalmazza helyesen (könyv szerint), a játék-mese realitásának figyelembe vételével egy szabályt, az tulajdonképpen nem a szabályok fejezet alá, sokkal inkább a meséléshez tartozik. 

    Link a hozzászóláshoz

    Taborokban akik meseltek nekem es akinek meseltem mindig volt plusz is a kepzettseg probakra.jok az elnevezesek a cikkben.magat az elvet en is hasznalmom,de jo latni igy leirva is.

    Link a hozzászóláshoz


    Ülj oda az asztaltársasághoz...

    Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

    Vándor
    Hozzászólás írása...

    ×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

    ×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...