Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Minden aktivitás

Ezt a folyamot egy kahrei masina automatikusan frissíti.     

  1. Tegnap
  2. Általános beszélgető

    Kérdés: hangulatkeltő novella, vagy további információ esetleg lesz, ami segíti a karakteralkotást, a modul kezdetének elképzelését?
  3. Csapatkereső/szervező

    @BigMac az öt-ből négy csapat négy fős (minket kivéve). Lehet valamelyik bevesz ötödiknek, ha szépen megkéred őket .
  4. utolsó hét
  5. Csapatkereső/szervező

    Láttam a kiiràst hogy lehet 6. Csapatot szervezni. Ha esetleg valaki ebben gondolkodik ès kell plusz ember keressen meg. Üdv.
  6. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Gondoltam megosztom a mérgek tulajdonságait hátha kell valakinek: Fontos: egy tőr méretű fegyverhez minimum két adag méreg kell. Nagyobb fegyverhez több. Forrás: https://www.kalandozok.hu/magus/magusrpg/mergek/mergek(keilyahurakilnakryd)magusrpg.pdf A nyelvoldó gyenge hatását nem írtam le. Nem hiszem, hogy van értelme hisz nem fegyverméreg.
  7. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Korrigaltam a MAGUS csillagokat. Koszi! Jovoheten lesz teljes hozzaferesem gephez, hogy erdemben tudjak reagalni. Jelenleg versenyjatekos inspiracios turan vagyok egy melegebb eghajlaton.
  8. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Daru: Antail valszeg csak az elejét olvasta el a hsz-nek. Annyival egészíteném ki magam, hogy cask azokra reagáltam neked Daru, amikben különböztek az álláspontjaink. Egy csomó mindenben egyetértek
  9. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Senkit nem szóltam le. Saját véleményemet fogalmaztam meg, nem okosságot. Tuti nem vagyok tuti. Saját nevemben beszéltem. Saját véleményt fogalmaztam meg. Vélemény és kritika, két különböző dolog. Véleményt mondtam tök normálisan. Ha nem teszik, nem kell egyet érteni vele. Régóta nem veszek tudomást a versenyekről. De köszönöm a megerősítést! Ennyi! Stb. Kit?! (külön elszomorító, hogy az ilyen értelmetlen személyeskedéseket az oldal adminisztrátora "lájkolja". A helyzet változatlan... )
  10. Általános beszélgető

    Ha valaki keresi a KM-ek listáját, itt találja: https://kalandozok.hu/erion/tt2017
  11. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Üdv, Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy a verseny megy, és működik. Minden rendezvényünk (táborok, egynaposok) versenyeztetéssel zajlott, és persze mindig voltak, akik másképp csinálták volna (de unalmas is lenne, ha mindenki egyetértene mindenben!), de mégis teltházasak tipikusan. Aláírom, persze vannak egyéni preferenciák, és életem egyik -ha nem A- legjobb játékát egy Nyári Táborban, egy versenyből előre megegyezés szerint kizárt Goblin-partyval sikerült végigjátszanom. A modult játszottuk, de sem a mesélők, sem mi nem akartunk részt venni a versenyben - azaz nem lett volna rossz, de mivel a karaktereink nem fértek be a szabályzatba, vállaltuk, hogy lemondunk a versenyzés jogáról, és nagyon jól tettük! Szóval ez az út is mindig nyitva áll mindenki előtt (személy szerint is több különleges karakter-elképzelésre adtam ezt a választ játékosoknak!), de amikor pl. táborokban közvéleménykutattunk ilyen kérdésről, vagy akár itt fórumon, a nagy többség mindig a verseny mellett voksolt, illetve lemondott az egyedi ötletéről. Úgy tűnik, az emberek nagyobb részt szeretik itt is megmérettetni magukat. Én sem feltétlenül vagyok a rivalizálás híve, sokszor felmerül, hogy versenyen kívül induljak a csapatommal, ha játékosként jövök, illetve mesélőként is mindig az első kérdéseim között van, hogy mennyire szeretne a csapat versenyezni, illetve egyáltalán modult befejezni. És volt már olyan csapatom (talán egy szárnyatlan pegazus versenyen), akit csak a hangulat érdekelt, és letojták a versenyt, mégis nagyon jól szerepeltek rajta. Ez szerintem nem fekete vagy fehér. Szerintem attól is függ az emberek hozzáállása, hogy amúgy mennyit tudnak játszani, mert ha csak pl. táborokban jut rá lehetőségük, akkor valószínűleg ők is inkább csak a közös szórakozás jegyében akarják eltölteni az időt, a verseny másodlagos - vagy egyáltalán nem is fontos. De a kettő működik kéz a kézben is, legalábbis én így tapasztaltam a játék mindkét oldaláról.
  12. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Daru! Szerintem így is lehet versenyt rendezni, mivel megtárgyalt szempontok alapján pontoznak minket. Nem egy olyan kaland modult láttam már, amihez külön le volt írva, hogy ha ezt, meg azt az utat választják a játékosok a történet haladása szempontjából, akkor ennyi, meg annyi pontot kapnak. Ha pedig például az idén megrendezett Nyári Táborra célzol az alatt, hogy legyen sikerélmény, akkor ehhez hozzá raknám, hogy minek? Annak a történetnek az volt a lényege, hogy hősi halált haljanak Pyarron védelmében a kalandozók. Nekem a barátaim voltak ott és nagyon élvezték, annak ellenére, hogy elpotyogtak. Nem kell mindenhez "happy end", hogy élvezhető legyen. Ez pedig egy történelmi esemény volt, amit így átélhettek a játékosok. Szerintem ez nagyon jó ötlet volt és ahogy hallottam, jó kivitelezés is. Sajnálom, hogy nem lehettem ott. Itt történeteket mond el a KM, nem pedig mesét mesél. Így legalább többet tudhatunk meg a M.A.G.U.S. világáról, mint akárhogy máshogy, mert mi magunk éljük meg a világ történetét és belénk ágyazódik. Egy háború, igenis háború. A halál, az halál. Ha belegondolsz egy ember élete is a folytonos küzdelemből áll és a végén holtan végzi. Örömöt nekünk kell teremteni. A játékba is mi játékosok viszünk vidámságot és nevetést a KM-ekkel együtt. Az ha már egy alapból jó kimenetelű játékot akarsz játszani, az olyan mintha a való élettől várnád azt, hogy minden jó legyen és repüljön a szádba a sült galamb. Nem. Neked kell megdolgozni és megküzdeni minden apró örömért. Csakis felfogás kérdése. Én így látom. Ezért nem kell ennyire leszólni másokat, meg kacsintgatni, mintha marha nagy okosságot mondtál volna, vagy mert te vagy a tuti, aki mindenki nevében beszél. Normálisan is lehet kritikát közölni. Ha versenyezni se akarsz, akkor szimplán ne vegyél róla tudomást, hogy az egy verseny! Megtapsolja mindenki a győzteseket és ennyi. Folytathatják a többiek a saját kalandjuk megbeszélését, hogy ez marha jó volt, ott hibáztunk, de aztán kijavítottuk, stb. Tisztelet..
  13. Hivatalos hírek a táborral kapcsolatban

    Üdv, Itt az ideje a KM-csapat párosítások elkezdésének, ehhez pedig a preferencia-módszert szeretnénk most is használni. (Azért vártunk idáig, mert egy esetleges hatodik csapat jelentkezésére vártunk, de most már közeleg azért a leadási határidő, így közelednek a leadások is, amikhez ezt be szoktuk kérni) Szóval a rendszerről röviden: Minden csapat 25 pontot oszthat szét az 5 kalandmester között, egy mesélőre legalább 0, legfeljebb 10 pont osztható. Legalább 2 mesélőre kell 5, vagy annál több pontot osztani. Aki nem küld be preferenciát, az minden KM-re automatikusan 5 pontot ad. A KM-preferenciát a karakterekkel és előtörténetekkel együtt szeretnénk bekérni a csapatoktól (sorok között olvasás Mf: akik nem küldik időben a karaktereiket és előtörténetüket, azok nem küldenek be preferenciát, tehát nem szólhatnak bele, milyen KM-et kapnak.). Két bónusz szerezhető, nem titkoltan mindkettő azért született, hogy azok számára, akik megkönnyítik a KM-ek és szervezők munkáját adjunk mi is valamit: - Aki időben küldi az anyagait, 2 ponttal többet, tehát összesen 27 pontot oszthat el. - Aki elsőként küldi be az anyagait és a preferenciát, az még további 2 ponttal többet, azaz 29 pontot oszthat el, ráadásul egy kalandmesterre (csak egyre!) akár 12 pontot is adhat maximum. A mesélők ugyanígy felállítanak majd egy csapat-preferenciát, ugyanilyen rendszer szerint. Azt, hogy ki kinek mesél, lényegében ezeken múlik: - Csapatok és KM-ek által adott preferencia-pontok súlyozott szorzata (a szélsőségeket kezeljük kicsit) - A csapat és a KM korábbi együttműködései (ha mesélt a csapatnak illetve valamely játékosának a legutóbbi egy évben TT-n, NYT-n vagy KN-n) Ha így is egyezés lenne, szervezői döntés következik: feláldozunk egy hörcsögöt Ranagolnak és a belsőségeiből kiolvassuk, melyik jövő a véresebb a csapatok számára. A csevegőben várjuk az észrevételeket, és még egyszer: a preferenciákat a karakterekkel és előtörténetekkel együtt várjuk majd.
  14. M.A.G.U.S témájú versek (!!saját!!)

    Mit lehet becsülni egy elfen, ki a kardján csorbát elfen, ha a mosoly az arcán elfagy, azért jól vág az elf agy, hisz tudja jól: annyit egy elf ér, amennyi vessző a tegezében elfér. ~ Daru ~
  15. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Köszönöm a választ!
  16. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Üdv, igen és igen. Mindenkinek elérhető, és mindenkinek ugyanannyiért. Más kérdés, hogy a tárgyakhoz szükséges komponensek birtokában játékidőben a karakter elkészítheti őket saját maga, nyilván sokkal olcsóbban. (A mana-pontért így ugyanis nem Tp-ből fizet...)
  17. Korábban
  18. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Kérdés: varázstárgyak, mérgek, és egyéb készíthetô tárgyak fix áron ugyanannyiba kerülnek, ha el tudja készíteni azt egy karakter, ha nem? Akkor is megvehetô, ha egyébként nem tudna olyat készíteni (és nem egy hétköznapi tárgyról van szó, amit a "piacon kapni", pl. nem egy láncing)?
  19. Filmek, csak óvatosan!!!! Lehet hogy lelőjük a poént!

    Ritkán szoktam filmajánlót írni, és jó rég nem is írtam, de most láttam egy filmet, ami miatt megéri: Seven Sisters / What happened to Monday Két címen fut, országtól függ, hogy melyiken mutatják be, de az utóbbi címen került kiadásra USA-ban, így arra több találatot kapsz, ha rákeresel. Magyarul talán Hét Nővér a címe. Az alábbi leírásban nincs spoiler (maximum annyit árul el, mint a trailer-ek). Pár generációval a jövőben (2070-es évek) játszódik, amikor a történet szerint már túl van a Föld egy nagy vágáson: a túlnépesedés globális problémája miatt bevezették azt a törvényt, miszerint egy családnak csak egy gyereke lehet. Ennek betartását rendkívül szigorú rendőri intézkedésekkel, áthágását szülőknek börtönnel büntetik, az első gyereken túli testvéreket elkobozzák, és úgynevezett cryosleep-be teszik, gyakorlatilag hibernálják, hogy majd egy jobb jövőben ébredhessenek fel, ahol van mindenkinek elég élelmiszer és élhető körülmény. Ebben a környezetben születnek egy anyának hetes (7!) ikrei. Mivel az anya belehal a szülésbe, a nagypapa dönt a gyerekek sorsáról, és úgy dönt, hogy megtartja mindet, szembe megy a törvénnyel, és felneveli őket. Az egyes gyerekeket a hét napjai után nevezi el: Monday, Tuesday, ..., Sunday. A szabály egyszerű: a hét 6 napján otthon vagy, és csak az azon az egy napon mehetsz ki a lakásból (iskolába, munkába, stb), amikor a neved napja van. Amikor otthon vagy, saját magad vagy, amikor kimész, ugyanazt az egy személyt testesítitek meg (ugyanaz a név, igazolványok, stb). Ez jól megy évtizedeken át. Aztán egy bizonyos hétfőn Monday nem jön haza... itt kezdődik a történet lényege. Engem nagyon megfogott már az alapsztori is, mielőtt a filmet láttam volna, mert tetszett az ötlet. A film pedig csak pozitív csalódást okozott, Noomi Rapace nagyon jól alakítja a 7 különböző személyiséget, a nővéreken kívül is minden karakternek jól felépített motiváció és gondolatai vannak, a történet végig izgalmas és érdekes, és még csavarokat, meglepetéseket is sikerült belecsempészni a készítőknek. Hogy ne csak jót írjak, pár hibát is véltem felfedezni: a színészi játék nem minden színésznél sikerült tökéletesre, a 7 növér között vannak erősebbre és gyengébbre sikerült karakterek is, fura az is, hogy mindenki ért a számítógépekhez (amikor idegen rendszerhez ül le, akkor is), és volt 1-2 olyan csavar is a történetben, ami kiszámítható volt. De ezek felett én elfogultan szemet hunyok. Ajánlom azoknak, akik szeretik az olyan filmeket, amik a stáblista végén még ülve, hosszasan gondolataiba merülve hagyják az embert.
  20. Hivatalos hírek a táborral kapcsolatban

    Udv! Amennyiben valakinek osszejon a csapat, ugy bovulunk 6 csapatra! A jelentkezes nyitva. Udv. Antail
  21. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Ó Sir Thomas! Nem kell nekünk mindenben egyetérteni, de a véleményedet természetesen tisztelem! Én így látom. A ligás témát mélyebben is kifejthetném, de teljesen felesleges rá pazarolni az energiát. Szóval nem teszem. Azzal azonban én magam is szimpatizálok, hogy hagyják a fenébe a szervezők ezt a versenyesdit. Egyszerűen nem megy. Mehetne... vannak rá koncepciók. Én is adtam már ilyet és hittem is benne, de a megvalósítás megbénult. Tehát el kell engedni. Mert hogy objektívvé, mérhetővé, összehasonlíthatóvá tenni ezeket a teljesítményeket valójában 100%-osan nem lehet. Nekem sokkal szimpatikusabb az, hogy elmegyünk egy rendezvényre és tét nélkül játszunk egy jót és nem kell a végén tapsolni valakinek, akiről az sem tudjuk kicsoda és mit csinált, de ő a legjobb... valamiben... állítólag. De egy jó rendezvényhez kell az, hogy a színvonala elérje azt a minimálszintet, hogy A: a modul végigjátszható legyen és legyen már - de komolyan - legyen már lehetőség sikerélményre a végén ... KÖSZI! B: A KM ha már oda tette magát, akkor készüljön is fel. Tényleg senki nem tartott pisztolyt a tarkójához, hogy mesélnie kell... ő akarta, de akkor csinálja rendesen, tisztességgel. És újfent: alázatos mély tiszteletem minden olyan mesélőnek, aki saját pénzén utazik és felkészül tisztességgel és örömet szerez egy jó játékkal a csapatának! Legyenek ők a követendő példák! KÖSZI! Jaja! Szóval egyszerűen játszunk. Így van! Szórakozás ez kérem, nem verseny. Pacsi!
  22. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Január 15-ig mindenképpen közzétesszük a kiválasztott modulíró személyét, amennyiben elvállalja a versenymodul írását. üdv. A
  23. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Közérdekű, szóval itt tenném fel a kérdést: Mikorra lesz várható majd a pályázat eredményhirdetése? Kérdem ezt azért, mert a kötelező tartalmi elemként feltüntetett Ütemterv határidőkkel való ellátásához ez egy nehezen nélkülözhető szempont. Üdv, H.
  24. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Halihó! Köszönöm! Óhatatlanul fontos szerepet kapnának az abban szereplő kasztok, s ezen keresztül néhány ottani képzettség és varázslat is. Persze az ETK-s verziójuk a kétfokozatú képzettségrendszerrel stb. A lényeg az atmoszféra kellene legyen, s szerintem az előbbiek ezt a célt nagyban támogatják. De belátom, hogy ez problémákat vethet fel. Mindenesetre érdeklődöm.
  25. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Szia, szerintem a világleírások onnan is használhatóak, a játéktechnika az, amiben az ETK és a KESZK lényeges: kétfokú képzettségrendszer, tíz főérték, és ottani képzettségek. Ezekkel felvértezve is lehet szerintem Enoszukén mesélni, felhasználni a könyv irodalmát. Vagy te esetleg pont valami játéktechnikai részre hegyeznél ki egy modult? (Teszem azt kardkirántás művészete? ) Üdv
  26. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Üdv, Bitschak, elég durva partival készülhettek. Ha van olyan, aki el tudja készíteni, akkor lehet mondjuk 5 ezüstért behozni még további hatalom italákat, de azért ne ipari mennyiségben! (Ha Ifin összes kútját szeretnétek megmérgezi, rossz úton jártok! ). Ha nem tudjátok megcsinálni, akkor keressetek meg privátban. Jó készülődést!
  27. Általános beszélgető

    @Syrand Caldern remélem hozol kaját mindenkinek, ne csak magadra gondolj! Te vagy az egyetlen a táborban, aki nem kért étkezést.
  28. Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

    Sziasztok! Ha a csapat szeretne még hatalom italát magával hozni, mennyit kell érte fizetni? Vagy nem lehetséges, csak elkészítás utján hozzájutni? Vagy ezt majd a KM-el beszéljük meg?
  1. Több aktivitás betöltése
×