Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Minden aktivitás

Ezt a folyamot egy kahrei masina automatikusan frissíti.     

  1. Tegnap
  2. utolsó hét
  3. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Ha a szabályokkal, elvekkel nincs gond, akkor szerintem nincs probléma. Minden rendszert ki lehet maxolni. Az Mf elég sokba kerül, nem hinném, hogy mindenki csak úgy felveszegeti. Ha igen, mert mondjuk a karakteralkotás, kaszt, alkaszt olyan - vannak, akik Mf-el indulnak -, vagy arra költötte az össze Kp-ját, akkor az jár nekik, ennyi. Valószínűleg máshol fizeti majd meg az árát... lesz egy atomtáp harcos, aki csak egy fegyverhez ért, ha az nincs ott, gond van... és nem csak harcból áll a játék. Szerintem az sem baj, ha valaki jobban ért a harchoz, mint mások. Ehhez is kell valakinek. Valószínű, az ősi iratok, vagy a bonyolult plitikai helyzet tanulmányozása, vagy egy kínos, fontos kimenetelű szócsata, vagy egy más kultúrkörű személy álcáját fölvéve kudarcot vall majd, és neki sem szabad "sírnia", hogy jaj, de a többiek meg Történelemismeret Mf-kal stb. kezdtek. A gond ott kezdődik, amikor a KM (és ezt most nem rád értem, általánosságban mondom) képtelen a játékban a harcon kívül más kihívást támasztani a karaktereknek, hát persze, hogy "csak a harcos" ér majd valamit. Ha semminek nincs súlya, mert minden infót odaadnak nekik két aranyért, meg elárulják a táp NJK-k, csak haladjunk, és csak a harc megy, mert ott csak dobálni kell, ha meg túl erősek, akkor a városőr is felkúszik 10 Tsz-re, na ott nem az a probléma, hogy a harcművész hozzáadta a mászókarom harcértékét a keze értékeihez.
  4. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Lényegében én is erre gondoltam. Természetesen a különböző kardok, bárdok, nyeles fegyverek stb saját harcértékkel bír nem adódik össze a stílussal ez teljesen egyértelmű. A mászókarom viszont más, mint ahogy írtad kiegészíti a stílust amennyiben kompatibilis vele. Nálunk a probléma ott merült fel, hogy a játék kezdetén (kis szinten) is könnyű felvenni a Mf használatát így az igencsak előnyös helyzetet teremt. Mondok egy példát: Nekem a személyes kedvencem az a leopárd stílus amihez nagyon jól illeszkedik a mászókarom (ráadásul egyéb játékok pl WoW monk marokfegyverekkel nekem nagyon bejön) és még a 10 fegyverhasználat Af helyett csak 1Mf-kal indul. kéz Mf bónuszaival együtt: 15KÉ 22TÉ 25VÉ K6SP ha ehhez hozzájön a mászókarom és a mászókarom fegyverhasználat Mf-a: kéz 19KÉ 34TÉ 40VÉ K6+K3SP Ezzel nincs is gond amikor már 10-15-20. tsz-re mindenkinek különleges anyagból, különleges kováccsal elkészített fegyverei, pajzsai vannak, amik akár mágikusak is lehetnek a harcművészek meg nem használnak mágikus fegyvereket így egyre jobban lemaradnak. Tényleg nem a tápolás a lényeg, de szerintem senki sem szereti ha a karaktere látványosan gyengébb a társainál és nekem meg a kézzel lábbal való harcművészet tetszik messze a legjobban és a kaszt háttere is nagyon bejön. Talán túl sok Jackie Chan filmet néztem gyerekkoromban
  5. Korábban
  6. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Elvileg a harcművészet és a fegyverhasználat is harcértéket ad. Alapesetben külön-külön. Már a rúnás alap harcművészeteknél is van olyan, hogy egy-egy stílus ismer és alkalmaz egy adott fegyvert. ez azt jelenti, hogy belefér a hagyományokba, és valószínűleg azt is, hogy annak a használatát (fegyverhasználat képzettség) oktatják is. Szerintem egy fegyvert alkalmazva alapesetben annak harcértékeihez nem adódik hozzá a stílus harcértéke, mert az a kézre/lábra vonatkozik, ha kardot fogsz, onnantól már azzal harcolsz, és a stílusok leírásaiban lévő pl "sok egyenes ütést használ, általában érzékeny pontokra" értelmüket vesztik, hiszen a kardot fogod és azzal küzdesz. Én ilyen esetben mindig úgy tekintem és mesélem, hogy ez a kard technika ránézve más lesz, mint ha valaki nem a stílusba tartozóan tanulja meg, mert bár a fegyver ugyanaz - és lehet, hogy játéktechnikailag a harcértékek is - de mégis más elvek mentén használják. A másik elv, hogy ha egy fegyvert meg kell tanulni használni, akkor abban az esetben, ha jobban használod, gyakorlottabb vagy (Mf van), akkor ez a tudás módosítók formájában (is) jelentkezik, tehát jár a Mf-ú bónusz. Vannak persze ebből a szempontból érdekes fegyverek. A mászókarom lehet ilyen. Hiszen felveszed, és ott van. Ha közönséges ember veszi fel, aki nem tanult vele harcolni (képzetlen), akkor neki külön figyelnie kell rá, hogy a megszokott ütések helyett mondjuk karmoljon, szúrjon vele (képzetlen fegyverhasználat), míg ha valaki megtanulja alkalmazni (fegyverhasználat képzettség) akkor már tudni fog begyakorlottan a mászókarom tulajdonságait kihasználva harcolni. Ha ezt egy harcművészettel párosítjuk, érdekes lehet. Tételezzük fel, hogy a párosítás jól történt, és nem olyan harcművésznek adtuk a mászókarmokat, aki mondjuk főleg lábszáras rúgásokkal támad... tehát mondjuk sok karmoló mozdulatú támadása van, amihez illik a mászókarom. Normál esetben X a harcértéke és a sebzése, de ha mászókarom van rajta, akkor az már egy más anyag, nagyobbat sebez - eddig biztos. Lehet érvelni amellett, hogy külön fegyverhasználat képzettség nélkül is alkalmazhassa - persze ekkor nem jár érte plusz harcérték, mert miért járna? Hiszen semmiben nem gyakorlottabb, csak felvett egy karmot, viszont képzetlenség módosítót se kapjon, mivel a technikája rokon a fegyverrel. Ilyesmi az alkarvédő is, amikor képzetlenül viselik.. nem ad semmit, ám a lokális SFÉ kétségbe vonhatatlan. Amennyiben Kp-t áldoz arra, hogy megtanuljon az eddigiek mellett még plusszban harcolni a karmokkal, akkor van alapja annak, hogy növelhesse harcértékét, hiszen begyakorol dolgokat - erre áldozza a Kp-t - mondjuk a fém részekkel felfoghat olyan fegyvert, amit puszta kézzel nem "akart" (+Vé), a támadásait mondjuk a védettség miatt kisebb óvatossággal gyorsabban hajthatja végre (+Té) és a sebzés nem kérdéses, a karmok ott vannak. Tehát megvalósult az elv, hogy a karakter áldozott valamit (Kpt), és kap valamit, (Hm-et, sebzést). Speciális az eset azért, mert ha a harcmávészete rokon a fegyver alkalmazásával, nem kell abból kilépnie (és lemondania vele a harcmávészet bónuszáról), akkor a kettő összeadódhat. Ezt kevés fegyverrel lehet szerintem megtenni ilyen ártatlanul. A mászókarom alig valami, nem is "igazi fegyver", "csak egy adalék a kézhez", olyannak tekinthető, mint egy pót-karom. Ha leveszi, sem változik semmi. Természetesen ha még jobban gyakorlott lesz, azaz Mf-ot szerez, annak a bónuszait is meg kéne kapnia - ez már azonban nem kevés Kp és szint - tehát miért ne? Ha olyan harcmávészetet kreálnánk, a tápot szem előtt tartva (szigorúan elmélkedés), aminek technikájának szerves része a két lovagkard, akkor jó nagy sebzésem lesz, meg ha külön tanulok még hozzá, bónuszokat is el tudok képzelni (bár ez ellen is tudok érvelni, mert nem a pusztakezes harcmávészetet turbózom fel egy fegyverrel, hanem az eleve része, szóval fegyverhasználat bónusz ne is legyen, esetleg Mf, de az jogos), de ilyen esetben ha leteszi a kardokat, már nem uhyanaz a stílus, nem is engedném az értékeit használni, míg ha a mászókarmok vesznek el, ugyanúgy harcképes marad a saját stílusának módosítóival.
  7. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Volna egy játéktechnikai kérdésem egy speciális fegyverrel kapcsolatban. A kérdéses fegyver a nekode/tigriskarom/sárkánykarom/mászóvas és még nem tudom milyen neveken emlegetett fegyver lenne. Több helyen láttam már a leírását PL: 4. oldalon. Elég egyértelműen fogalmaz a leírás a nekode értéke és sebzése hozzáadódik a stílus értékéhez. Ezzel nincs is probléma hiszen a bónusz harcértékek elég kicsik így nem szúrja a szemét senkinek viszont az nincs leírva, hogy a fegyverhez szükséges e fegyverhasználat/harcművészet képzettség? Eddig itthon mindig úgy tekintettük, hogy szükséges, de ekkor szerintem jár a Mf/4. fok miatti +5Ké +10TéVé is. Persze így meg jogos a felháborodás, hogy a stílus és a nekode együtt túl erős, bár itt azért megjegyzendő, hogy a harcművész stílusa soha nem lesz egyedi törpe munka meg mithrill vagy abbit anyagok adta bónuszokkal teli "üsd agyon" fegyver, de ez talán más tészta. Valamint, ha valaki járatos az Új törvénykönyben akkor az ott leírt tigriskarom, függetlenül a 4.fok bónuszaitól tényleg plusz K10 sebzés lenne? UI.: Nem a tápolás a lényeg csak maga az elvi kérdés, ha fel kell vennem pluszba egy "drága" képzettséget akkor a bónuszait is felvettem vagy nem? Előre is köszönöm a válaszokat!
  8. A dúlás végleges kronológiája

    Üdv Kalandozók! A mai napon kikerült az oldalra A dúlás végleges kronológiája címer viselő írás Magyar Gergely tollából. A MAGUS történelmi jellegű cikk az idén nyáron több modulírót is megmozgató dúlás eseményeivel kapcsolatos források ellentéteinek feloldását és a források áttanulmányozása után végleges változat kialakítását tűzte ki célul. A jövőben már, remélhetőleg, egyértelműbben kezelhetőek majd ennek a nagy horderejű események a részletei a modulírók, kalandmesterek és játékosok számára is. Jó olvasgatást, mesélést és játékot mindenkinek! A dúlás végleges kronológiája
  9. MAGUS regények és a szerepjáték

    Üdv kalandozók! A mai napon kikerült az oldalra a MAGUS regények és a szerepjáték című cikk, Magyar Gergely tollából. A cikk a MAGUS világára írt regények, novellák, kiadványok és a szerepjáték viszonyát vizsgálja. Jó olvasgatást! MAGUS regények és a szerepjáték
  10. MAGUS regények és a szerepjáték

    A cikk a MAGUS világára írt történetek és a szerepjáték viszonyát vizsgálja, 5 és fél oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  11. A dúlás végleges kronológiája

    A cikk a dúlás eseményeit feldolgozó forrásokat egyesíti, és véglegesnek szánt megoldásokkal feloldja a különböző források ellentmondásait, játéktechnika nélkül, 10 és fél oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  12. World of Warcraft társasjáték

    Köszi, alapvetően ajándékba lesz egy fan barátomnak.
  13. World of Warcraft társasjáték

    írtam pm-t , a csoportba ott van egy magyar v. . De sztem annyira nem jó, meg leírtam a gondokat vele :] .
  14. A hét képe Kastély A hét idézete „Vérbeli kalandozó nem keresi a kalandot: a veszély úgyis megtalálja őt.” (Forrás: Gorviki vér,23) A hét kifejezése Kék könyvtár - Toroni (tor) Shulur leghíresebb könyvtára. A város Dagmyr kerületében található, a Hadiakadémia szomszédságában. A karcsú tornyú épület még a kyr időkből származik, nevét a kéken derengő falakról kapta. A könyvtár teljesen független, amely – Toron berendezkedését ismerve – szinte lehetetlen. Függetlenségére állítólag maguk a boszorkányurak felügyelnek. (Forrás: Summárium, 344/2/3; Toron, 169/2/3) A hét cikke Fejvadász trükkök A hét kalandötlete Versenyt hirdetnek egy városban, aminek a közelben él egy több mint tíz méter hosszú sárkánygyík. Aki elhozza a testét vagy a fejét, annak csengő aranyak mellett hírnév és dicsőség is a jutalma lesz. A feladat önmagában sem könnyű, a különös nehézséget pedig az adja, hogy sok kalandor jelent meg a felhívásra, így már a városból sem egyszerű kijutni élve, és egészségben. A hét aranyköpése JK (gúzsba kötve): - Látjátok? Így kell bejutni a várba!
  15. Ynev országai

    Halihó! Amber; térképet ugyan nem találtam, de az ETK Ordan-leírásában akad egy elég plasztikus bekezdés, ami a segítségedre lehet: "Az ordani szigetváros festői látványt nyújt: óriási felduzzasztott tó, melyben számtalan kisebb-nagyobb sziget zöldell. A legtöbb szigeten tágas kertek, fák és csak egyetlen ház kapott helyet, a legnagyobb szigeten a Tűzvarázsló Rend iskolája áll. A szigetek között száraz lábbal nem közlekedhet az utazó - ha egyáltalán beengedték, kizárólag csónakokkal, néhol apró hidakon." A fentiekből számomra az derül ki, hogy a tulajdonképpeni Ordan a völgyet uraló tavon terül el, számos szigete a vezető réteg villáinak ad otthont. A fősziget a kultusz tulajdonképpeni székhelye. A város élelmezéséről a tó körül elterülő majorok, valamint a távolabbról érkező kereskedők gondoskodnak. Előttem a kép, ahogy a környék gazdálkodói és kiskereskedői a reggeli párában ladikba szállnak a friss áruval, s eveznek a piacnak otthont adó sziget felé... *** Ami a domborzatot illeti, a város egy völgyben fekszik, azaz viszonylag sík vidéken. Szelíd lankák, kellemes klíma, a karavánút mellett raktárak, őrposztok... de a tekintetet a tó ragadja magával. Azt hiszem, némi időráfordítással magad is jó kis térképet készíthetsz.
  16. Ynev országai

    Üdv.! Bár nem Shadonnal kapcsolatos, de ugyanolyan hiányt pótolna a most feltett kérdésem: van-e kidolgozott térképe valakinek Ordanról? Nem csak maga a város, hanem esetlegesen a földrajzi, domborzati is érdekelne... főképp a kisebb tavak elhelyezkedése, ha nem egy óriásiról beszélünk! Köszönettel! Amber
  17. World of Warcraft társasjáték

    Sziasztok Szeretném megvenni a World of Warcraft társasjátékot magyar nyelven, de sajnos újonnan már nem kapható. Ha esetleg valakinek megvan hiánytalan állapotban és megválna tőle, akkor írjon nekem: info@silverhawk.hu Köszi
  18. Ynev árai

    Halihó! Serrath; ez - éppúgy, mint a való világban -, nagyban függ attól, hogy hol, kitől és mennyi időre akarod kibérelni az adott épületet vagy helyiséget. Felkapott helyen - nagyobb, forgalmasabb városok, uralkodói székhelyek, urambocsá' Erion - az ár sokszorosa lehet egy "csendes kis falusi kocsma" bérleti díjának. Ha jóban vagy a bérbeadóval - vagy egyszerűen szimpatikus vagy neki -, kedvezőbb áron juthatsz hozzá a bérleményhez. Mondjuk egy takaros kis fogadóépület éves bérlése egy kis mezővárosban öt aranyért reális/jó ár lehet szerintem. Persze az üzlet beindításához/fenntartásához nyilván ennél nagyobb tőkére lesz szükség. És nem árt gondolni az egyéb kiadásokra is (alkalmazottak, adók stb... ) Egy raktárépület jellemzően olcsóbb lehet; mérettől függően akár pár ezüstért is kibérelheted évente. Persze nem Erionban. Ott akár százas szorzóval is gondolkodhatsz... A kereskedés beindításához - feltételezve, hogy ezalatt valami kis szatócsüzletre, vegyesboltra gondolsz - nem kell nagy vagyon, csak vállalkozó kedv, némi gátlástalanság ("kereskedői mentalitásnak, kalmárszellemnek" is szokták nevezni), meg szerteágazó kapcsolatok, ismeretségek. Főleg az utóbbi a hangsúlyos, hiszen tudnod kell, kitől, mikor, mit és mennyiért lehet és érdemes beszerezni. Egy kiskereskedés - volumentől függően - akár 10-20 aranyból is beindítható egy kisebb mezővárosban. Az ilyen jellegű üzleteket általában kocsmával, fogadóval együtt üzemeltetik az élelmesebbek. Hangsúlyozom, ezek véleményes és erősen hozzávetőleges árak - inkább csak a nagyságrendek érzékeltetésére. Tényleg minden a helyi viszonyoktól - és az adott szituációtól - függ.
  19. Ynev árai

    üdv népek! nekem olyan kérdésem lenne, hogy mennyire lehetne becsülni egy kocsma, raktár, bolt, stb hely bérlését? illetve milyen vagyon, amivel érdemes lehet egy-egy kereskedést beindítani?
  20. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Persze, lehet keverni más játékok szabályaival, meg házi módszereket alkalmazni, csak tisztában kell vele leni, hogy az nem a MAGUS. És persze nem csak neked, de a játékosaidnak is, és ha ez mindenkinek tetszik, meg elfogadja, akkor nem lehet gond. Ugyanakkor mindegyik megoldás gyermeteg szimulálásnak hat a valósághoz képest, aminek meg a tökéletes szimulálása nem a játékok feladata - hihetetlenül bonyolultak lennének, ha megpróbálnák - ezért nemigen jobb egyik a másiknál. Akkor meg már - szerintem - érdemesebb egy-egy rendszernél maradni tisztán.
  21. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Sajnos eléggé tapasztalt vagyok, ezért nem is járok már versenyekre. Szóval vannak a "versenyek", amiknek az értékelési rendszeri általában megrekednek azon a szinten, hogy melyik KM a leghangosabb ("az én csapatom volt a legf****bb!"), vagy pl. "Jócó tavaly nyert, inkább Marcsinak adjuk a díjat". Meg vannak a modulok, amik túlírtak, agyon bonyolítottak, valami nettó kib***ós, elkapkodott befejezéssel (me' attól fog ütni nagyot!), már ha eljutsz odáig, mert amúgy általában 8 óra alatt képtelenség lejátszani őket. Meg a KM másnapos, "különben is sz*r a modul, de ez van... nem olvastam még", de te bizonyítsd be neki, hogy jó játékos vagy. Hát ezek a tapasztalatok. Szerintem sokat nem ér. ... De biztos bennem van az is, hogy én jártam rossz versenyekre. Meg gyorsan hozzá teszem, hogy volt azért pozitív példa is. Egy módot tudok elképzelni, hogy ennek témának értelme legyen: Létezne egy rangos versenysorozat, kategóriákkal, ligákkal, fizetett KM-kell, profi modulokkal, nyilvános értékelési rendszerrel. Na az ott elnyert pontok, díjak mutatnák azt, hogy ki mennyire jó versenyjátékos. De ez persze sci-fi itthon. Főleg MAGUS területen. De ahogy Bűvdudás is írja: Más versenyen játszani, és más normális körülmények között játszani. Lehet, hogy valaki otthon a saját csapatában virtuóz, de egy versenyen meg le van bénulva, mert a modul pont nem az ő karakterének szól.
  22. Keres, kínál... M.A.G.U.S. könyvek..

    Újraélesztve a témát, van egy majdnem teljesen újszerű Bosszúangyal kiadásom, benne egy kalandozok.hu pecséttel, elcserélném egy hasonló állapotban lévő MAGUS könyvre, lehetőleg jó sztorival vagy valami amit még nem olvastam. TT-ben vagy legközelebbi találkozásnál ráér.
  23. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Köszi, akkor ezek szerint van példa minden verzióra . Nekem személy szerint (tudom, hogy nem ez a szabályos) az “elkenéses” módszer tetszik, akár lekezdeményezéssel is. Bár nem MAGUS rendszer, de mégis ide vág (kezdeményezés; támadások száma): a Káosz szerepjáték rendszere kezeli számomra legszimpatikusabb módon ezt a témát. Ott a kezdeményezés nem egy fejleszthető harci paraméter (ill. csak a karakteralkotáskor) és folyamatos kezdeményezést használ. Azaz kezdődik 0-nál a számolás és pörög felfelé. Minden tevékenységnek van időigénye: pl. mondjuk egy tőrrel minden 5-nél (+kocka és egyéb módosítók) lehet támadni, egy pallossal meg csak mondjuk minden 15-nél. A varázslatoknak is x időigénye van: valamikor “elcastolod” és x egységgel később sülnek ki.
  24. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Sziasztok! Az a meglátásom, hogy a játékosi tapasztalat és a versenyjátékosi tapasztalat nem egészen feleltethető meg egymásnak. Az, hogy valaki sokat játszott, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy versenyjátékosként is jól teljesít majd (noha a "hagyományos" játék során szerzett tapasztalatokra nyilván a "tétmeccseken" is szüksége lesz). Én a versenyekkel, azok légkörével kényszerűségből kezdtem ismerkedni: miután "idehaza" megszűnt mindennemű játéklehetőség, elkezdtem rendezvényekre járni. Ezek meg jellemzően versenyek... ahol nem mindig a klasszikusan értelemben vett szerepjáték (egy jó szívvel választott/megalkotott karakter minél életszerűbb kijátszása) az elsőrendű, hanem a modul sikeres teljesítése. És itt már olyan szempontokat is figyelembe kell venni, mint a csapatösszetétel, illetve a meglévő pontokból a lehető legtöbb előny kifacsarása. Lehet, hogy nem akarsz tankkal lenni, de az kell a csapatba. Lehet, hogy nem akarsz félvértet, de így a leggazdaságosabb. ... Persze ez nyilván csapatfüggő. Néha - ha a tagok nincsenek összeszokva - elég nehéz összehangolni egy céltudatos versenyjátékos stílusát és szándékait egy olyan játékoséval, aki ugyan gyakorlott szerepjátékos, de elsősorban szórakozni szeretne. Én magam ezt a két vonalat tudnám markánsan megkülönböztetni. Nyilván bizonyos versenyeken ez a különbség jobban kijön; míg azokon, ahol a szerepjátékra is komolyabb hangsúlyt fektetnek, ez a két oldal akár - némi csiszolódás után - remekül ki is egészítheti egymást. Tehát szerintem a versenyszervezők - no meg a KM-ek (mindent összevetve persze mindannyiunk ) - felelőssége , hogy milyen típusú modulokat, értékelési rendszereket hoznak létre/támogatnak, mert ezeken keresztül komolyan hathatnak a játékosok stílusára. Formálják a trendet, hogy úgy mondjam. Bocsánat, ha nem egészen a kérdezett dolgokra válaszoltam, de nekem ezek jutottak eszembe...
  25. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Hát a tapasztaltban csak az számít, hogy mennyi versenyen volt, inkább itt a mennyire sikerült felvennie a versenyjátékosságot. Ebben sokminden szerepet játszik, de elsősorban abból szűröm le, hogy milyen karaktert hoz. Ha látványosan ugyanazt, amivel otthon is évek óta játszik és minden rendszerbe azt hurcolja az feketepont. Ha nem felel meg a kiírásnak az is erős negatívum. Az előtörténetből is sokat lehet tanulni, sokan képtelenek hihető sztorit kanyarítani, a "ültünk a kocsmában és bunyó és barátok" illetve a halott szülők elég jellemző.
  26. Üdv! Csak erdekességképp szeretném, ha kifejtenétek a véleményeteket, hogy mi alapján kategorizáljátok, hogy egy játékos mennyire tapasztalt, amikor eljön egy versenyre, illetve milyen kategóriákba soroltok be valakit? Tegyük fel, hogy ismeritek a karakterét és előtörténetét is. Játszott évek száma? Előtörténet hossza? Karakter kasztja? Karakter azonosulása a karakteralkotási követelményekkel... Etc. Örömmel olvasnám a ti definíciótokat. Üdv, Antail
  27. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! "Mi" úgy alkalmazzuk, ahogy a törvénykönyvben szerepel. (bocs, kötekedésnek tűnik, de a topic a MAGUS szabályairól szól, nem "alternatív szabályok"-ról, vagy "szerintem így jobb, reálisabb-ról". Persze belefér más megoldás is, csak különböztessük meg, hogy mi az ami szabály szerinti, és mi az, ami egyéb). A felvázolt példákban szerintem van kis hiba. A szabályt egyértelműen megadja az 1TK harcrendszer, 89.old/1 hasáb/1-2 bekezdés. A Ké-k értéke, nagyság-különbsége nem lényeges, nem számít, csak az egymáshoz viszonyított nagyságuk lényeges. (5 kontra 6 ugyanolyan, mint 5 kontra 105) Előbb támad egyet mindenki Ké sorrendben, majd újra sorban. Kivéve, ha két fegyver is van, mert akkor ezek egyet-egyet támadnak Ké sorrendben, majd a többiek. Pl. "A" játékos kard, 2T/k, Ké: 50 "B" játékos, kard, 1T/k, Ké 60 "C" játékos, tőr, 2T/k, Ké 40 A sorrend: B1, A1, C1, A2, (B-nek nincs több) C2. Kétkezes harcnál ugyanez: "A" játékos kard, 2T/k, Kétkezes harc, támadó taktika, Ké: 50 "B" játékos, kard, 1T/k, Ké 60 "C" játékos, tőr, 2T/k, Ké 40 Sorrend: B1, A1, A2, C1 (más már nincs) C2
  28. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Hát nekem úgy rémlik, az ETK azt írja, hogy 1 támadás amikor jön, a többi a kör végén. De ennek ugye nem sok értelme van, ha mindenki többet támad, mármint lehet úgy fejenként négy támadás esetén, hogy H1, H2, H1, H1, H1, H2, H2, H2, de nem túl életszerű (nem mintha bármi életszerű lenne a harcrendszer bármelyik értékében, de persze nem is ez volt a cél). Én ezt úgy csinálnám, hogy érzéssel. Megpróbálom szétkenni a támadásokat a 10 szegmensre. Ha valaki négyet támad a másik meg egyet, akkor a négyből kettő az első felében lesz, a másik kettő a másodikban, míg az egy támadás a közepén. Ez általában szépen össze is jön a KÉ szerint, hiszen aki négyet támad jellemzően KÉ-sebb karakter/fegyver, de ha nem, hát üsse kő. A lényeg, hogy érzésel oszd szét, nem mintha sok szerepe lenne.
  1. Több aktivitás betöltése
×