Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Aquer Dryn Endaron

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    79
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Kardművész, Lovag, Paplovag
  • Mi a kedvenc regényed?
    Renegát
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Jutalomjáték
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Kaposvári szerepjátékos találkozó, 2000. Augusztus (?)
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Shadowrun, Cyberpunk, Ð&Ð
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1993
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Ajánlotta egy barátom.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Uwel, Kyel, Darton, Arel
  • Mi a kedvenc sportod?
    Karate
  • Mi a kedvenc csokid?
    Mars

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

Aquer Dryn Endaron's Achievements

Kocsmák bajnoka

Kocsmák bajnoka (7/16)

  1. Az a Trimágus Tusa volt a Tűz Serlege részben. Nekem is az volt, én sem szoktam minden kalandhoz tucatszám kidolgozni az NPC-ket, de ide muszáj volt. Ezt nem lehet úgy mesélni, hogy van 10-12 kidolgozott NPC, a többi meg John Doe, Jane Doe és Examp Leon.
  2. Most már én is, de egyrészt nem akarom azzal szívatni a játékosomat, hogy X hetente új szabályrendszert tanultatok meg vele, másrészt annyira ritkán kell dobni, hogy igazából tök mindegy...
  3. Kattints a linkre, és csatlakozz, elvileg már nincs függőben lévő jelentkezés.
  4. Igazság szerint innen vittem oda. Most is úgy mesélem, de valamit alá kellett kalapálnom (ez lett a Đ&Đ 5e, a fent említett okokból), hogy legyen valami "alapja" a dolognak, ha érted, hogy mire gondolok.
  5. Lithas Haer ! Remélem nem idézem magamra az Inkvizíció haragját azzal, hogy előrángatok bő tíz éves sírjából egy témát. (Ha igen, Avada Kedavra. ) J.K. Rowling Varázsvilága méltatlanul mellőzött az asztali szerepjátékok témában, alig-alig hallani olyanról, aki ezt játszaná-mesélné. Ha nem zavarja a Közösséget, megosztanám pár gondolatomat ezzel kapcsolatban: Úgy hozta a Sors, hogy tavaly november közepén megismerkedtem a jelenlegi barátnőmmel (akit igazából már ismertem hét éve, de most alakult úgy, hogy összejöttünk), akiről kiderült, hogy igencsak érdekli a szerepjáték. A fentebb említett, hét évvel ezelőtti időkben is szívesen hallgatta, amikor a szerepjátékos élményeimről meséltem, korábban, még főiskola alatt játszott is (Most komolyan, ki az a barom, aki egy csinos lánynak törpe harcos karaktert ajánl kezdésre ? Nooormális ? ), és szívesen hallgatta az akkori mesélő ismerőse beszámolóit. Olvasott KJK könyveket is, van is neki 6-8 db. Ezekkel kezdtük, én felolvastam, ő játszott, nagyon tetszett neki. Tervben volt, hogy hogy majd mesélek neki rendes szerepjátékot is (két kikötés volt, ne legyen benne kibernetika, és legyen-lehessen társa, mert az egyik KJK könyvben nagyon megtetszett neki az a rész, amikor a "T" betűs nevű barbárral mentek együtt egy ideig). Igen ám, de mit ? Ynev világa volt az esélyes, azt minimálisan ismerte is, sokat meséltem róla és jó a memóriája. Na de melyik rendszerben ? Egyik lehetőség volt az eredeti ETK, a másik a későbbi UTK, a harmadik pedig a (gyenge idegzetűek, és blaszfémiára érzékenyek olvassanak tovább, ne nyissák meg a spoilert) Aztán jött Az Ötlet. Miért ne mesélnék olyan világon, amit már jól ismer ? Közös nagy kedvencünk a Harry Potter (nekem általa), hát miért ne mesélnék neki Harry Pottert ? Az eredmény egy lelkes kezdő játékos lett, aki nagyon várja a következő játékalkalmat, aki igazi beleéléssel alakítja a karakterét, őszintén nevetve, őszintén sírva (hol örömében, hol bánatában) a kaland egyes részeinél. Na de hogy is néz ki egy Harry Potter játék ? Ugyanúgy, mint az összes többi. Hülyeséget félretéve, tényleg nincs sok különbség. Leszámítva azt, hogy nem a hagyományos kujtorgó-gyüszmékülő kalandozás amit játszunk. Eleve kell sok-sok NJK. Hét évfolyam van az iskolában, és van négy Ház. Ha egy évfolyamban Házanként 10 tanuló van csak, az akkor is 280 diák, plusz tanárok, plusz család, szóval van az 300 is. Mi kb 100 NJK-t dolgoztunk ki (85 diák+tanárok+család), és ez néha kevésnek bizonyult (bővült is még 6-8 diákkal játék közben). De ha úgy alakítod a történetet, hogy kezdetben nemigen lesz másokkal dolga, mint a tanárokkal és az évfolyamtársaival, akkor kevesebb NJK is elég. Ha jól rögtönzöl, persze tudsz hirtelen szerepeltetni egy (pl) negyedéves félvér Hollóhátast, vagy hetedéves aranyvérű Mardekárost, de nem árt, ha később is emlékszel rá. Én rendszeresen járok úgy, hogy a rögtönzött ötleteim nyerik el leginkább a játékosom tetszését, még szerencse, hogy naplót is vezet a karaktere, és így ezek is megörökítésre kerülnek. A játék maga alapvetően storytelling-szerű, már ha jó kifejezést használok. Nem csak a kaland van lemesélve, hanem a hétköznapi részek is. A Roxfortos levél kézhezvételével kezdődött, ezt követte a pálcavásárlás (Köztudott, hogy a pálca választja a varázslót, és nem fordítva, ezért készült egy táblázat a különféle pálcafák és pálcamagok tulajdonságairól, de talán a karakter jelleméhez-személyiségéhez illő kiválasztása a legjobb megoldás), az utazás a Roxfort Expressen. Ez pl remek lehetőség érdekes jelenetek lemesélésére, pompás barátokat és remek ellenségeket lehet szerezni az út alatt. Ezt követte a Beosztási ceremónia, az első vacsora, aztán irány ki-ki a maga Házába. (Ez is sok lehetőséget rejt, akár barátkozásra, akár másra.) Célszerű megírni egy kalandot, amibe majd belekevered az év folyamán a játékost/játékosokat. Akár a vonatút, akár a Beosztás, akár bármi későbbi történés remek lehetőségeket ad arra, hogy kis nyomokat helyezz el, amiket összerakva kialakul majd a Nagy Kép, ami megkönnyítheti a dolgát a kaland során (már ha észreveszi őket, illetve emlékszik rá). Mi lemeséltük a tanórákat is, szakköröket is, kviddics edzéseket is izgalmas és érdekes volt. Persze nem az egész évet, csak az első három hetet. Egy játékestbe belefért általában két-három nap, attól függően, mennyi dolog volt írva rá. Plusz azok az események amik a kalandhoz köthetőek voltak, majd maga a kaland. A kaland kapcsán ajánlott nem elfelejteni, hogy ez egy 11 éves gyermek, szóval ahhoz mérten kell kihívás elé állítani. Szóval a játékosok saját kis cselekedeteiből kialakuló szálak, illetve a mesélő kalandja már fog lehetőséget adni bőségesen. Sőt, ahogy egyes játékosokat ismerem, lehet hogy kaland sem fog kelleni, mert csinálnak maguknak. :D Persze lehet máshogy is. Indulhatnak a karakterek felnőtt boszorkányként illetve varázslóként, felsőbb éves diákként, akár tanárként is, aki ismeri a sztorit, és akinek van fantáziája (márpedig az itt lévők bő 90 %-ának van, nem is kevés), ki fog tudni találni remek kalandokat. Rendszer. Van fanmade HP RPG a neten, nekem speciel nem jött be első olvasatra, de alapnak és segítségnek nagyon jó volt. Én a Đ&Đ 5e rendszerét dolgoztam át rá azon okból, hogy egyszerű, ami egy kezdőnél igencsak szempont. (Plusz lusta disznó vagyok, és 8-10 varázslat már ki volt dolgozva 5e alá, nekem már "csak" a többit kellett kidolgoznom.) De remekül használható hozzá a SR rendszere (a Kábítólövedék mint Stupor, a Páncél, mint Protego, de párat természetesen ki kell dolgozni). Látok még fantáziát a SW D6 rendszerében is, a Cyberpunk rendszerében is (EMP-ből Mágia, és/vagy Varázserő Spec Ab, kiberver kuka) persze a varázslatokat mindegyiknél ki kell dolgozni. Említhetném a WoD-ot is, van aki abban mesél/tervezett mesélni, de arról nem tudok nyilatkozni, én nem ismerem annyira, nem is próbáltam, ő meg nem válaszolt az ez irányú kérdéseimre, ő (talán) tudja, hogy miért (mert nekem foglalma sincs ). De el tudnám képzelni akár MAGUS rendszerre is, pár képzettséget át kellene alakítani, a varázslatokat is újra kellene írni, de szerintem ezzel a rendszerrel is működne. Mindenképpen olyan rendszert javasolok hozzá, ahol nem merül ki egy első szintű mágiahasználó napi lehetősége két varázslatban, és ahol a szintet lépő karakter tudja fejleszteni a képzettségeit (elvégre ez egy iskola, ahol tanulnak, gyarapodnak, fejlődnek a diákok, furán nézne ki, hogy ötödikig nem nőnek a képzettségei). A Đ&Đ 5e-t ez okból át kellett alakítani, visszakapta a 3e szakértelem rendszerét, és kapott egy másik mágiarendszert (varázslás szekértelem próbát dobsz, a varázslattól függő célszám ellen, ez CP alá is működhet pl). Nálunk úgy lett beskálázva, hogy egy elsőéves karakter első szintű, minden év végén (sikeres vizsga után), szintet lép. Azaz egy frissen végzett boszorkány vagy varázsló 8. szintű karakternek számít. Ebből a szempontból optimálisabb egy CP/SR/SW D6 szerű rendszer. Mi 2003-ban játszunk, öt évvel a roxforti csata után. Ez remek lehetőséget ad arra, hogy a még élő eredeti szereplőket szerepeltessük, és hogy ne kössék gúzsba a kezünket a már megtörtént dolgok. Ha akad olyan, akinek felkeltettem az érdeklődését, várom szeretettel a fenti témának létrehozott csoportban: WIZARDING WORLD ASZTALI SZEREPJÁTÉK CSOPORT
  6. Mik lennének az értékei, mennyit adna és mire ? bűvdudás, ami 1 pontot ad, az már táp ... Szerk: Találtam egyeit itt az oldalon. Ké:10 Té:8 Vé:4 T/k:2 Sebzés: 3k3 Ez már tényleg nagyon táp, hiszen kettővel jobb a VÉ-je mint egy tőrnek ! Már ne is haragudj, de ez olyan kemény fegyver, hogy még Tier nan Gorduin is csak Mogorva Cheies pizsamában merné megérinteni...
  7. Aquer Dryn Endaron

    Dumaterem

    Amber, pszi üzenetben elküldtem a kért információt
  8. Tudomásom szerint hivatalosan annyi közük van hozzá, amennyit a Bestiárium említ a Xing leírásánál:
  9. Szerintem ezeknél a kasztoknál pont hogy hátrányt jelentene. Egy ilyen faj tagja nem biztos hogy alkalmas lenne olyan képzésben részt venni, ahol nincs kérdés, ha a mester azt mondja, hogy csináld ezt vagy azt, akkor meg kell csinálni és kész. Akkor is ha értelmetlennek, logikátlannak tűnik. Azt kell tennie, amit a mester mond, úgy ahogy a mester mondja, akkor amikor a mester mondja. Egy olyan faj tagja, amelyyik ennyire hidegen logikus, hogy tud ezen részt venni ? Hogy teszi magáévá azokat a dolgokat, amiket nem ért, amiket nem képes a maga logikus gondolatmenetével elfogadni, értelmezni ? Nem a psziről van szó, az csak egy része a kasztnak. A Földünk nem Ynev és dzsennt sem ismerek, de olyanokat igen, akik túl "reál lények" voltak ahhoz, hogy megtanuljanak ilyesmit. Nem egyezett a beállítottságukkal az ami ahhoz kellett, hogy tanulni tudjanak. Túl sok kérdés vetődött fel, túl sok mindent nem értettek, túl sok olyasmit kellett megtanulniuk, aminek nem látták értelmét. Így egyy iddő után abbahagyták. Hiszen ki szeret haszontalan -vagy számára annak tűnő- dolgokat tanulni ? A másik. ETK pszi fejezete: A pszi pontból alkalmazott mentálmágia pont ellentétes ezzel. Felvetődik hát a kérdés, hogy miként tud megtanulni egy olyan metódust, ami ellentétes a faji képességével ? Azzal, hogy szégyent hoz rájuk mert gyilkosnak vagy feketemágiát használónak áll ? Azt azért megnézném, hogy kezd neki.
  10. A dzsennek és a Slan pszi: Elsősorban kezelhetetlenül erős lenne a harci képességeivel, és a slan pszivel PLUSZ a fajból adódó képességeivel. Amiből még a több pszi pont és a +2 INT lenne a legkevesebb...de a mentálmágia használata pszi pontokból a fentiek mellé már túl sok lenne. Egyszóval túl tápos lenne. De nézhetjük úgy is, hogy a slan pszi és úgy egyébként a harcművészet felé elköteleződés egész embert...pardon, dzsennt kívánna. Na jó, ez elég erőltetett magyarázat, most ebben a pillanatban jutott eszembe. Mondjuk szerintem egy annyira hidegen logikai lény mint a dzsenn pont nem lenne erre alkalmas. Olyasminek képzelem el, mint Dr. Spock. Egy ilyennek hogy magyarázzák el, hogy miért kell olyan dolgokat is elvégeznie, megtanulnia aminek lehet hogy semmi haszna, nem praktikus de tradíció... De ha a játékos lemondana a mentálmágia használatáról, akkor talán engedném. A vallását, ami gyakorlatilag nincs. Hiszen a dzsad istenek istenné magasztosult dzsennek, ha jól emlékszem. Lehet hogy kicsit keresztbe írtak egymásnak annak idején az urak ? Pap és paplovag kasztot megfelelő előtörténettel enngednék. Nekem ez azt jelenti, hogy nem lehet. Vagy ha mégis előfordul, a maga fajtája vadássza/vadásztatja le. Biztos van még akinek kedves ez a faj. Nem is lenne rossz, ha nem lett volna eltúlozva. Akárcsak a többi faj a Második Törvénykönyvben. Éppen ezért általában csak azok "kedvelik", akik a varázsló karakterüket akarják megtámogatni vele.
  11. Hogy nála mit jelent azt nem tudom, de nálam jó inkognitó mód nélkül is Chrome böngészőből most az oldal (nincsenek ákombákom karakterek az ékezetesek helyén).
  12. Van erről már kész iromány, ezt találtam nagy hirtelen. Anno elkezdtem kidolgozni hasonlót, három részre lett bontva a dolog. Mestermunka Minőségi mestermunka Kiváló mestermunka Ez utóbbi kategória volt hivatott szimbolizálni az elf és törpe meterek tudományát. Sajnos pontosan nem emlékszem számszerűen hogy mi hogy volt. Azt hiszem, a vérteknél úgy volt, hogy Mestermunka -1 MGT, Minőségi mestermunka -1 MGT és +1 SFÉ, hogy a Kiváló mestermunka mit adott, nem tudom. Fegyvereknél ha minden igaz úgy lett kihozva, hogy a Kiváló mestermunka érte csak el a rúnafegyverek hatékonyságát és nem adódott össze, ha egy kiváló mestermunka kardot felrúnáztak.
  13. Szívesen Megvan az egész KKUK doc formátumba bescannelve. Akinek kell, vágjon hozzám egy email címet tartalmazó pszi üzenetet. Az ETK elkészítése szvsz nagyon kapkodva készülhetett. A példakalandnál pl lemaradt a második térkép, helyette az első volt kétszer. De még a CTRL+C - CTRL+V sem ment rendesen, kimaradtak itt-ott lényeges mondatok, szavak.
×
×
  • Új...