Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Exadross

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    0
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Exadross's Achievements

Friss hús

Friss hús (1/16)

  1. Exadross

    Új és újabb MAGUS rendszerek

    Még sosem írtam az oldalra, de ezen cikk kapcsán felmerült pár dolog bennem. Körülbelül 10 éve játszom a játékkal kisebb nagyobb kihagyásokkal, kezdetben az eredeti majd az új tekercsek kicsit háziasított rendszerében, majd több év kihagyás után teljesen más csapattal az ÚTK rendszerében. A d20as rendszert leszámítva, ami szerintem túl bonyolult, a játék minden új rendszerrel fejlődött egy kicsit, igaz el is vesztett valamit. A d20as rendszer legnagyobb hibája mégis az, hogy elindította a folyamatot, ami miatt a játékosok elvesztették a hitüket az újdonságokban, enélkül viszont a játék képtelen tovább fejlődni, pedig a lenne hova. A játék rendszere pedig fontos kérdés, hiszen minél kevésbé életszerű és részletes a modellezése a kitalált világnak, annál több vitára és nézeteltérésre van esély a játékosok között, amelyek rendezése sokszor a játékidőből kell áldozni. Az eredeti rendszer, az én véleményem szerint, nem volt, és nem is jó. Egy erőteljes koppintása a DnD régi rendszerének és még a játék világával se illeszkedik teljesen. A "minden véletlenszerű" elv, a kétfokú képzettségrendszer nagyon kevés képzettséggel és a teljesen megszabott fejlődési irány nem tesz lehetővé teret a karakter részletes kidolgozására, házi szabályok nélkül. Magával a könyvvel is komoly problémák vannak. Több embertől hallottam már, hogy a MAGUSt szinte lehetetlen a szabálykönyvekből megtanulni, a világát megismerni (ez a későbbi kiadványokra is vonatkozik, ezen a téren egyedül, a d20as szabálykönyv mutat egyedül némi fejlődést), a szegényes és lényegi mondanivalót nélkülöző világleírások, és az játék egyik legfontosabb elemére, a mágia rész összevisszasága és következetlensége miatt. Az ÚTK rendszere az én véleményem szerint kidolgozottabb, de hibáktól hemzseg . A karakterek "tápolására" több lehetőséget ad, és sajnos mindig előfordulnak olyanok akik ezt akarva akaratlanul kihasználják, ezzel rombolva a játékélményt, főleg a kezdő játékosok között, akiket ezért előszeretettel szólnak le a régebb óta játszó tapasztaltabbak. Az, hogy a készítők egyes részeket egyszerűen átmásoltak a könyvbe (pl. Gorvik leírása, élőholtak bevezető része az Új Bestiáriumban) úgy, hogy se a könyv stílusával, se az átalakított világ rendszerével nem illeszkedik, jól mutatja mennyire törődtek a játékosok igényeivel. A MAGUSnak leginkább egy olyan új alap szabálykönyvre lenne szüksége ami átfogó képet ad a világáról, egységes mágiarendszert mutat és felhívja a figyelmet a más fantasy játékoktól való eltérésekre. Hogy mindezt milyen rendszerben teszi az igazából nem számít. Mivel ilyen kiadvány jelenleg nem létezik a kezdő játékosnak, csak rengeteg idő és energia ráfordítása mellett sikerülhet minimálisan is képet kapnia a játék világáról, és sokszor a régi játékosoknak kellemetlen együtt játszania a tapasztalatlan, sablon fantasy történeteket ismerő újoncokkal. Enélkül a MAGUSt játszók száma megállíthatatlanul fogyatkozni fog évről évre, mindenki szívesebben játszik egy olyan játékkal amivel törődnek a készítői, folyamatos újításokat és javításokat kap, és az új játékosoknak is lehetőséget ad arra hogy gyorsan megismerjék és a magukénak érezzék a világát.
×
×
  • Új...