Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Kristos

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    59
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Kristos

  • Rang
    Kocsmák bajnoka

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Nincs egy kedvenc, többet is kedvelek.
  • Mi a kedvenc regényed?
    Káosz ciklus
  • Ki a kedvenc íród?
    Nemes István
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Több van.
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    Több van.
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Több van.
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    TF találkozók.
    Szerepjáték versenyen egyszer voltam 2000. körül.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Vampire, Shadowrun, Káosz, Cyber-punk, A.D.D, D.D, M.A.G.U.S , Középfölde , Armaggedon 2092 Mars , Cthulu hívása , Hunter , D20 Magus , Saját rendszerű M.A.G.U.S, Egyéb saját rendszerű szerepjátékok , stb...
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1989.
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Internetes keresők segítségével.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Több van.
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Régen 5-10 fős bandának meséltem helyben.
    4 fős csapatom van jelenleg...

    Jelenleg helyet tudok biztosítani, de csak Jászladányon.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Több van.
  • Mi a kedvenc csokid?
    Egész mogyorós csoki.
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    9 évesen kezdtem lapozgatós kaland könyvekkel, majd pár hónap után kidolgoztam az első saját szerepjáték világomat a rendszerrel együtt, persze ez nagyon egyszerű volt és átvett ötletekkel is operáltam. Utána a sikeren felbuzdulva a baráti köröm is megalkotta a saját világait... Több játékülésre mai napig is emlékszem, olyan élvezetesek voltak és akkora szabadságot jelentettek. Azóta sok rendszerrel játszottam, párat alkottam is, nem is a nyilvánosságnak, csak a barátaim és a saját örömöm véget. Kb 2010-ig 30 éves koromig játszottam , de főleg meséltem nagy csapatnak. Utána a többiek lassan kikoptak, családot alapítottak, elkötöztek, időhiányban voltak, stb... Persze ezek jó része velem is megtörtént, de azt vallom arra érsz rá amire és amikor akarsz. Jelenleg négy játékosnak mesélek rendszeresen.
    A szerepjátékot a mai napig nem hagytam abba és nem is fogom, valamilyen formában ez már egyfajta életmód számomra.

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

  1. Kristos

    Kritika - Bosszúangyal

    Üdv. A véleményemet a Papok- Paplovagok I. kiegészítőre alapoztam és elismerem valóban nincs a PPL I.-ben egyértelműen megfogalmazva, de nem olvastam a Kos és Kobra éve szószedetét. Azóta ezt már pótoltam és értetlenül állok, hogy a 3 dzsad isten közül pont a kereskedéstől legtávolabb lévő isten, Galradzsa kapta meg a kereskedők imádatát, még jó, hogy nem Ranagol. Maximum az lenne logikus számomra, hogy a Manifesztációs háború UTÁN Galradzsa megkapta a másik két isten egyes hatalmi sémáit azok gyengesége miatt. De attól még ELŐTTE Dzsah lehetett volna a kereskedők patrónusa, de erről valóban nincs egyértelmű információ. Szerintem, és ez a személyes véleményem a legésszerűbb a kereskedőket Dzsahhoz rendelni, mert ő azon sémák istene ami érdekelhet egy kereskedőt. A vagyon, az anyagi gyarapodás a legfontosabb egy kereskedőnek, az utazás csak nyűg, meg komoly többlet költség ezért eleve nem szeretheti egy kereskedő. Csak az extra profitért utazik, hogy több pénzt kapjon az árujáért és nem azért, mert szeret utazni, vagy imád új helyeket megismerni. Mint magánember szerethet persze utazni, de az már nem a kereskedés lényegéhez tartozik. Az ókori, középkori, vagy reneszánsz kereskedők mintájára gondolok én is Ynev kereskedői kapcsán. Másrészt Ynev irodalma és az azokban leírtak számomra csak másodlagosak a Hivatalos szabálykönyv és a Hivatalos kiegészítőkhöz képest. Bár elismerem manapság az ETK, UTK különbsége és a több kézben is megfordult Ynev világa miatt nehéz definiálni mi a Hivatalos álláspont. Egyébként jó ötlet az oldalon magyarázatot adni fogalmakra, nevekre, egyebekre. Viszont készséggel elismerem, Gergely nagyon pontosan és összeszedetten, logikusan érvelve támasztotta alá véleményét. Olyannyira, hogy igazat kell adjak neki és elismerjem jelenlegi információk alapján Galradzsa a kereskedők istene. Még ha számomra ez nem logikus és nem racionális gondolkodásra is vall. Hiszen ennyi erővel lehetne Doldzsah is a kereskedők istene, mert a tolvajok és kalandorok legalább eladják a zsákmányukat, ami kereskedelmi tevékenység. Galradzsa hívei meg utazgatnak, bölcselkednek, tapasztalatot gyűjtenek és világot látnak. Summa sumárum: Gergelynek igazat adok abban, hogy Galradzsa a kereskedők istene.
  2. Kristos

    Kritika - Bosszúangyal

    Tisztelt Gergely elismerésem a könyvkritikák terén végzett munkádért, látszik , hogy szívügyednek tekinted. Egy megjegyzésem viszont lenne a pontosítás végett, Dzsah a kereskedők istene és nem Galradzsa. Ez utóbbi az utazók istene, és bár a kereskedők egy része, a vándorkereskedők sokat utaznak és bizton fohászkodhatnak Galradzsához egy-egy nagy út előtt, a fő életcéljuk a kereskedés és a vagyonszerzés, az pedig Dzsah befolyási övezete, ha úgy tetszik hatalmi sémája. Doldzsah viszont tényleg a tolvajok és a harcosok istene. Az állításaimat a P1-re alapoztam.
  3. Kristos

    Ynev árai

    Amber: Először is csak most tudok válaszolni, mert komoly elfoglaltságaim akadtak aug-szept-okt hónapokban. Pl: költözés, gyerekvállalás, rendszerkidolgozás - taumaturgikus mágia, stb... De mostantól újra aktív leszek... Ynev: 6 - 10 Ap , ez attól függ hol veszed. Átlagárnak én 8 Ap-t gondolnék. Minden óriásvárosban ( Pl: Erigow, Sulur,Ifin, Erion, Új-pyaron, stb... vagy különleges nagyvárosban ( Doran, Khare, Tarin egyes városai, stb...) találni olyan mestert aki képes szemüveget, vagy monoklit készíteni. Az üvegmegmunkálás, finom fémmunka mellett anatómiához ( szem részei, működése ) is értenie kell valamelyest, hogy a szemüveg, monokli használjon és ne ártson. Persze lehet több mesterember együttes munkája is ahol ki ehhez ért ki ahhoz. Ui: Megjegyzem a gnómok közt is vannak ilyen mesteremberek. Bár őket nem akarod bevonni, ez pedig szíved joga.
  4. Üdvözlet mindenkinek. Hosszabb szünet után újra belevetem magam a munkába. Szerintetek a MAGUS világán milyen faj lehetne játszható( JK) és KM engedélyéhez kötött( NJK) és tiltott ? Jó volna, ha indoklást is írnátok miért így gondoljátok, persze mindenki igénye szerint. Pl: Elf( Ha már őt többen felhoztátok, hogy nem igazán JK-nak való.), Ork, Amund,stb.. Esetleg új fajok Pl: Gyíkember, Aun, Fensíki Óriás,stb... A véleményeteket előre is köszönöm.
  5. Kristos

    Ynev árai

    Ezeket az árakat én kalkuláltam ki, tehát házi szabály jellegűek. Az ár megállapítása során egy ló és egy hosszú kard árát vettem alapul , számított a hangszer anyaga, milyen nehéz elkészíteni illetve a saját Ynevi napi kereset táblázatomat használtam. Lant: 2 Ap Hegedő: 15 Ep Trombita: 1 Ap Dob: 3 Ep Furulya: 1 Ep A mestermunka hangszereknél javaslok egy x3 árszorzót, ha használtok ilyesmit.
  6. ETK szerinti harc: Harcos főkasztúakat figyelembe véve 16 Erővel. ( Ami talán nem túlzás elvégre ütőemberről van szó.) Tőr tám/kör:2 Sebzés: 1D6 Átlagsebzés: 3,5 x 2 Hosszú kard tám/kör:2 Sebzés: 1d10 Átlagsebzés: 5,5 x 2 Pallos tám,kör:1 Sebzés: 3D6+4 Átlagsebzés: 14,5 Ha az ellenfélnek futja sodronyingre, ami effektíve olcsó az előnyéhez képest, ebből -3 ... Nem Harcos főkasztú és nincs nincs nagy Gyor., Ügy. 14 Erő, ez kell a pallos miatt. Tőr: tám/kör:2 Sp:1D6 Átl: 3,5 x2 Hosszú kard: tám/kör:1 Sp: 1D10 Átl:5,5 Pallos: tám/kör :1/2 Sp: 3D6+2 Átl:6,25 ( Itt körönként ennyire jön ki a sebzés, mert osztani kell 2-vel. ) A sodronying itt is jó védelmet jelenthet. A szerintem fegyverek harcértékét is nézve a hosszú kard a legjobb választás. De vértes ellenfél ellen a Pallos a legjobb. Ha viszont kétkezes harcban forgatod a Tőrt Tőrrel, az 4 tám/kör támadó technikában (Jobból 2, balból 2.) ami gyilkos rosszul páncélozott ellenfél ellen.
  7. Köszönöm az eddigi véleményeket. Új témát vetnék fel: Az eredeti MAGUS szabályok szerint amikor te jössz a KÉ sorrendben akkor leadod minden támadásod és végrehajtod az egy körbe beleférő cselekedetedet. Az ETK-ban viszont már a cselekedetek, támadások felváltva jönnek és az kezdi akinek a legmagasabb a KÉ-je, utána sorrendben a többiek. Melyiket tartjátok megfelelőbbnek és miért?
  8. Nálunk a játékos a választott harci technikát ( Ha használ ilyesmit.) megnevezése után, kis leírással dob KÉ-t és , ha sorra kerül TÉ-t majd bemondja, a KM meg utána leírja a történéseket, ha túlütés van ( Mi általában használunk kritikus táblát. ) a KM leírásából ez egyértelműen és élvezetesen kiderül. Pl Egy enoszukei kardművészt és egy ranagol paplovagot le akar tartóztatni egy 5 fős városi őrcsapat Új-pyaronban a piactéren. A harci kör elején mindenki dob KÉ-t a cselekedetektől függően ( Harc adott fegyverrel, varázsol, beszél, stb...) egyes harci cselek módosítják a KÉ-t így ez már hozzá van adva a KÉ-hez. A KÉ sorrendben kezdődnek a körök Kardművész: 45, Paplovag: 30, Városőrök: 34. Kardművész: ,, Fegyvert rántok és azzal a mozdulattal támadok is Kétkezes haránt vágással. " ( Dob TÉ-t, az eredmény 157, a városőr VÉ-je 102. Túlütéstábla: Jobb kar, alkar és bejön a spontán csonkolás.) ( A spontán csonkolás házi szabály.) KM: ,, A városőr hárítani próbálja hosszú kardjával a vágásod, de az túl gyors neki, a penge villanása után a jobb alkar a földre hull vérpermetet szórva a porba, a kéz még szorítja a kardot, a városőr csonka karját fogva üvöltve térdre rogy a súlyos sebből ömlik a vér. "
  9. A következő téma: Az asztalnál kinek hány % a szerepjáték, harc, egyéb ez utóbbinál légy szíves fejtsd ki mit értesz egyéb alatt. És külön köszönöm Gergelynek az ötletet. Nálam: Szerepjáték: 50 %, Harc: 25 %, Egyéb(modulmegoldás és csapatmunka) Ha ez utóbbi nem lehetséges a parti többi tagja miatt akkor humor.
  10. Szerbusz. Játékegyensúly: Minden tiszteletem a cikk írójának, mert sokat tett a szerepjátékokért. De vajon a saját szubjektív véleményét írta, vagy a játékosok többségének véleményét? Megkérdezett minimum 100 játékost, hogy mi mennyire fontos a játékülésen? Én nem hiszem. Valószínű a saját véleményét írta le és egyébként igaza van a szerepjáték a legfontosabb... , vagy az kéne, hogy a legfontosabb legyen a játékosoknak. De nem az! A játékosok 90 %-át nem a 100% szerepjáték érdekli. Van akinél: Harc: 50 % Szerepjáték: 30 % Egyéb: 20 % ( Ez utóbbi lehet modulmegoldás, tudásszerzés, csapatmunka, humor,stb...), van akinél más a sorrend. Ez nagyon-nagyon változó, versenyen ugye a modul megoldás is fontos tényező a szerepjáték mellett. Az otthoni asztali játékokon is kialakul egy arány, de bizony ott se hallottam soha 100 %-ról. Szóval szerintem ( szubjektív vélemény) szükséges a játékegyensúly, mert a CSAK szerepjátszással foglalkozók a szerepjátékosok 10 % tehetik ki, de lehet túl pozitívan ítéltem meg... A többi 90 %-nak meg kell, hogy legyen játékegyensúly, mert ez segíti elő, hogy mindenki hasznosnak érezze magát az asztalnál. Ez utóbbit egyébként John Wick is leírja a cikkében. DE, tökéletes játékegyensúly nem is célom, meg nem is megvalósítható, hisz pont erről szólnak a kasztok, ki ebben jó, ki abban. Új MAGUS rendszerek: Részben egyet értek veled, megoszthat ez igaz, rejt ilyen veszélyt. De benne van, hogy egységesíthet is. Hiszen, ha hoz pár száz új játékost és megnyer pár tucat öreg játékost és felébreszt 100-200 alvó régi játékost akik, pont az általam említett dolgok miatt hagyták abba a MAGUST ?. Az uraim, győzelem lenne... újra összehozni a játékosokat, ez is az egyik nem titkolt célom. Mind a MAGUS világát szeretjük, mindegy milyen rendszerben... Ez összeköt minket nem szétválaszt. Csak megértéssel kell leni a másik szerepjátékos felé. Versenyre el mehet bárki aki hajlandó az adott rendszerű szerepjátékkal játszani, pláne, ha profi szerepjátékosokkal tud az ember játszani. Az mindig nagy érték, mert jobb a játékélmény. (Nagyon sajnálom, hogy a Nyári versenyre nem tudok menni, de a szűk családban két komoly egészségügyi probléma is jött tavasz végén... Pedig a melóhelyről is megoldottam a lelépést, mondtam a főnöknek, arra a hétre ne rakjon be ügyeletre , mert úgyse megyek be, max beteg leszek. De ez van... a sors néha ilyen. ) Gergely azt a cikedet olvastam, mint az összes ciket, hozzászólást MAGUS témakörből 2004.-óta. Mert tudnom kellet, hogy vélekedtek bizonyos dolgokról, ti profi szerepjátékosok. Természetesen tisztelem a mások véleményét és van rá esély, hogy nekik van igazuk és én tévedek... De, mint mondtam nincs vesztenivalónk. Tisztelettel, Kristos.
  11. Daru: Mint a bevezetőben leírtam nemcsak a hivatalos szabályok érdekelnek, hanem a házi szabályok is, meg bármilyen szabálymódosítás ami hiányt pótol,vagy játékegyensúlyt, vagy játékélményt növel. Főként a KM-ek tapasztalatára gondoltam, de persze játékos is tudhat ilyesmiket. Az ETK-t mondtam ,mert ez áll hozzám a legközelebb, de nem vagyok elvakult sem, látom a hibákat is. És látja a játékosok új generációja is( Meg a régiek közül is jó páran...), akik bár a világot szeretik a játékrendszer egyes elemeit idejétmúltnak, kevés élményt adónak tartják. Sajnos túl sok játékosról tudok aki inkább más játékra váltott, mert csak konzervatív KM-el találkozott... A kovácsos példánál maradva szerintem nem reális még egy fantasy világban sem, hogy egy MF- kovács MINDIG mesterművet készít. Szerintem azt csak a legjobb formájában tudja elkészíteni, lehet kis szerencse is kell hozzá, de a munkadarabjainak 5-10 % lehet kb. mestermunka. Ezért is olyan drága egy mestermunka tárgy. Egyébként köszönöm a hozzá szólásod ami a konzervatív vonalat erősíti. Bevallom régen én is konzervatív voltam... Magyar Gergely: Én is tudtam valami hasonló nem hivatalos MAGUS szabálymódosításról, anno mi is így használtuk egy jó ideig. A te válaszod duplán értékes nekem, mert te is konzervatív gondolkodású vagy MAGUS ügyekben. Tetra: Mindennek van evolúciója, a szerepjátékoknak is és a MAGUS-nak is. Ez közösségi játék, ha változnak az igények változik a rendszer is. Vagy nem, de akkor az a szerepjáték zárvány lesz és eltűnik amikor az utolsó vele játszó is meghal, vagy abbahagyja. Pl: Hol van a 80 -as évek D.D-je? Amiből az A.D.D kialakult? Eltűnt, vagy továbbfejlődött. A fentiekkel nem kívántam megbántani senkit, csupán gondolatokat ébreszteni. Annál is inkább, mert tisztelem a többi MAGUS rajongót és elismerem eddigi munkásságukat amit a közösségünkért tettek. Én nem a saját szubjektív érdekem nézem, sem egy csoportét, hanem a MAGUS világáét. Ami a legjobban kitalált és megvalósított az összes játékvilág közül amin volt szerencsém megfordulni. Szerintem, és ez most szubjektív a játékvilág a lényeg, ha az jó csak jó mesék születhetnek. A rendszer másodlagos, tehát rugalmasnak kell lennie és bővíthetőnek , hogy minél több igényt ki tudjon elégíteni. Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de én úgy gondolom a MAGUS világát érdemes átmenteni az utókornak, mert komoly értéket képvisel. Többen szóltatok keserű szavakkal, hogy a MAGUS szerepjátéknak annyi..., mert nem játszanak vele elegen. Az új játékosok is kevesen vannak, ráadásul a meglévők is különböző rendszerek szerint játsszák saját ízlésüknek megfelelően. Ez utóbbi szerintem csak részben probléma, az előbbi a nagyobb gond, mert nincsenek új belépők. A mai kor szerepjátékosainak új igényei vannak, cselekedtetős, nagy játékosi szabadságot adó játékot akarnak játszani. És ahol nem teszik ezt lehetővé a szabályok az a játék nem is érdekli őket... Szeretnék létrehozni egy olyan MAGUS rendszert ami sok szabadságot nyújt játékosnak és KM-nek egyaránt, ugyanakkor az ETK-s rendszer erényeit is továbbviszi. Játékegyensúlyt betartja és cselekedtető, logikus, gördülékeny rendszerű és egyszerűségre törekszik. Tudom, hogy többen nem látjátok ennek értelmét, mert túl konzervatívok vagytok, vagy túl keserűek a sok csalódástól. És nem hibáztatlak érte..., mert megértelek titeket is. De már nincs vesztenivalónk, nektek sem... Ennél rosszabb már nem lesz, mert nem tud lenni. De, ha bejön és általa több új játékos lesz, ha a klubokban újra feltűnnek a MAGUS csapatok, ha több MAGUS verseny lesz, ha a kollikban-otthon többen játszanak MAGUS szerepjátékot, ha többen olvasnak és vesznek MAGUS regényeket akkor a MAGUS világért tettünk valamit. Ami valljuk be időszerű lépés lenne, mivel már annyi mindent adott nekünk a MAGUS világa. Attól még a nagy öregek olyan rendszer szerint játszanak MAGUST ahogy akarnak... Csak éppen lesz egy csomó új játékos. Megjegyzés: A konzervatív jelzőt nem sértésnek szántam, sőt az egyik legjobb gondolkodásmódnak tartom pozitív attitűdjei miatt, mint becsület, tisztelet, rendíthetetlenség,stb... Az élet más aspektusaiban én is konzervatívnak tartom magam.
  12. Első témafelvetés: Játékülésen a játékosok mennyire kedvelik, ha próbára tehetik a képzettségeiket? És milyen élményt nyújt nekik? Főként azokra gondolok amiket nem lehet, az ETK szabályok szerint próbára tenni. Pl: Történelemismeret, Legendaismeret, Fegyverismeret, Hadvezetés, stb... Volt játéksom aki mániákus kardkovács volt és mindenáron mestermunka hosszú kardot szeretett volna kovácsolni.
  13. Szerbusztok. A MAGUS témájú hivatalos és nemhivatalos vélemények, megoldások, szabályok, házi szabályok és bármely játéktechnikai, játékegyensúlyi véleményeket megbeszélő fórumot nyitottam. Azzal a céllal, hogy jobban megismerjük egymás ilyen irányú gondolatait, hozzáállását. Sok dologban érdekelne az itteni játékostársadalom véleménye a saját és remélem mások érdekében is.
  14. Valahogy én is így gondoltam. De jó tudni mások véleményét akik szintén MAGUS függők.
  15. Niarében nem az Enoszukén követett isteneket tisztelik? Kivéve talán Megtartó és a Beérkezett...
×
×
  • Új...