Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

F. Feri

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    30
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: F. Feri

  • Rang
    Kalandozó

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

  1. F. Feri

    Általános beszélgető

    Sziasztok! Várhatóan idén is max. 1 estére fogok tudni lemenni, pénteken. Ezt milyen úton-módon jelezzem, kinek-hova-mennyit fizessek? (Ennél kompaktabban nem tudtam volna kérdezni ) Köszi előre is!
  2. Szerintem az ilyen ingatlanos kérdésekre az ETK 342. oldalán az "Ingatlan*" rész alatt elég jó támpontot lehet találni: ha valaki szeretne magának - példánál maradva - kocsmát, melléképületet, stb. akkor a "hátizsákos" szint árának ott van a parasztház+gazdasági épületek mintának, ha meg rendes fogadót akarunk, ahová mi magunk is betérnénk ezen a szinten hát használjuk a nemesi udvarház+gazdasági épületek részt. Ha nagyon reálisak akarunk lenni és ilyen fontos az előtörténet meg a karakter szempontjából, akkor csináljuk rendesen és csapjuk hozzá még a kiszolgálószemélyzet éves jövedelmét is az árhoz (ETK 340.) és lassan rendben is vagyunk, a szintenkénti ingyen aranyból simán kijön ez a csinos kis vagyon (melynek hátterét szabadon megadhatjuk: örökség/adomány/szerencsejáték/stb), még Tp-t se kellett áldoznunk rá. Nyilván ezt lehet tovább cizellálni pl. azzal, hogy a tizensokadik szintű karakterünk saját maga intézi térkapukon keresztül az Ifin-Ópyarron-Ibara közötti mákonykereskedelmet, de ennek részletes kidolgozása egyrész vélhetően már a Bullák & Bányajogok nevű szerepjáték lenne, másrészt az előtörténet és a kalandmesterek szempontjából max. a - szintén ingyen kidolgozható - NJK kapcsolatok miatt lehet érdekes. Ennek szabályai viszont meg lettek adva a karakteralkotásnál egyértelműen és ezek jóváhagyása illetve játékbeli hasznosítása úgyis a KM hatásköre.
  3. Én is köszönöm a részletes választ!
  4. MG, Köszönöm a választ! Egyrészt ahogy említettem, a karakterlap is a zúzófegyverek között hozza a csatabárdot, másrészt - számomra - a HGB a leírásoknál is a zúzófegyvereknél részletezte és ez megzavart. A kategorizálás a Kínokozás képzettség miatt volt fontos, annak leírásában (HGB,112.) ugyanis megkülönböztetik a bónuszokat egykezes vágófegyver és a többi (pl. zúzófegyver) esetében. Ebből tavaly már volt kérdés, amit akkor sebtiben elintéztünk a KM-mel; de jobb az ilyet megelőzni, ezért kérdeztem rá konkrétan, hogy mi a helyzet.
  5. Ebben igazad lehet, bocsánatot kérek.
  6. Hoi! Mi már jó ideje alkalmazzuk a csapatkoncepciót akár a magánjátékainkon, akár versenyeken is - ahol erre van lehetőség - egyszerűen azért, mert időtakarékosabb és egy csomó problémát előre lerendez. Miért vagyunk együtt? Miért hallgatnék rá? Hogyan találkozzunk? Mennyi idő menjen el az összemesélésre? stb. stb. Hozzá kell tennem, hogy mi elég sokáig játszottunk olyan rendszerekben, ami a fentebb említett "fogaskerék" szisztémával működik jól és ezekben sokkal egyszerűbb volt megmagyarázni, hogy egymást mondjuk abszolúte nem ismerő, más értékrenddel bíró személyek mégis miért kell hogy együttműködjenek. Ami pl. sokáig futott nálunk az egy alapvetően volt rendfenntartókból álló csapat, aki olykor a saját kezükbe vették a törvénykezést. Ott nem volt kérdés, korábban is együtt szolgáltak, megvolt a közös bizalom, stb. A többiekkel együtt én sem szeretem azokat a játékosokat, akik a saját koncepciójukat és (játék)élményüket a többiek kárára próbálják érvényesíteni - ezekről a közelmúltból elég sok tapasztalatom van mint JK és mint KM is, jó megoldást még nem találtam rájuk. Legjobban talán CZ megoldása tetszene, hogy mindenkinek van többféle megoldása ami illeszkedik a csapathoz és ezek közül tud és hajlandó is választani megfelelőt. Ha a csapatból négynek tetszik az apácának öltözött férfikórus koncepciója akkor ő nem akar csakazértis ultrakonzervatív fajvédő zsonglőrrel jönni, mert annak sok a pontja / már tavaly is kinézte / még sosem próbálta és itt az idő / ...... (Tetszés szerint aláhúzható vagy kiegészíthető a megfelelő.) Ami viszont feltűnt az eddigiekben, hogy a többség "nem szeret vezető lenni". Ez azért fura, mert alapvetően szerintem kell egy vezető a csapatba, aki egy idő után véget vet az asztalnál kibontakozó brainstormingnak vagy éppen ellenkezőleg, megadja a "kezdőrugást" amikor mindenki Passivity-t játszik. Én amellett szoktam érvelni, hogy aki a legjobban ért az adott területhez, az vezessen és ez a feladatokkal együtt dinamikusan változhat. Pl. ha valaki jobban ért a diplomáciához az tárgyaljon és a többiek olyankor őt támogassák, aki harcban/taktikában jobb arra hallgassunk, stb. De legtöbbször az a tapasztalatom, hogy az asztalnál inkább a Játékosok csapaton belül elfoglalt pozíciója szokta meghatározni a "vezető" vagy "döntéshozó" szerepét és nem a karakteré. Biztosan én egyedül találkoztam csak a besértődött barátnő ("jól van, akkor ne hallgass rám, és mosd te a zoknijaidat a továbbiakban"), a vezető-vagyok-az-életben-is játékossal ("az lesz amit én mondok") vagy az alattomos társ ("bajom van veled az életben, ezért megfúrom a karidat és elégtételt veszek") archetípussal. Ez persze nem szükségszerűen kell hogy így legyen, felnőtt játékosok valószínűleg nem ilyenkor és ilyen helyzetben akar az önmegvalósítás csúcsára eljutni; de általában nem is velük szokott baj lenni.
  7. Hoi! Bocsánat, ha másnak egyértelmű a dolog, de nekem tavaly is volt fennakadásom ebből: Az egykezes csatabárd az ETK szerint szúró/vágófegyver, a HGB és a karilap szerint zúzófegyver. A versenyen melyik kategóriába soroljuk?
  8. Esetleg így: "Nem alduni jöttünk, hanem játszani!" Elvégre nem csak MAGUS van egy táborban, játék viszont szinte 0-24-ben.
  9. Szerintem ha megyek jövőre is táborba, mesélek még DnD-t és akkor lesz lehetőség befejezni. Vagy egy másikat.
  10. F. Feri

    Élménybeszámolók

    Hoi! Az idei tábort egyértelműen jobban élveztem, mint a tavalyit - ez a nyilvánvalón kívül köszönhető volt a kellemesebb időjárásnak is. Kaját idén is önállóan intéztem, viszont akik befizettek azok nem panaszkodtak, lehet, hogy jövőre én is bevállalom a menüsort. Annyi biztos, hogy A Szent Állat gyomrához órát lehetett igazítani. A modul tetszett, elég ügyesen volt megoldva a 20 éves átmenet és bár mesélőként nézve biztosan nehezebb egy ilyet összerakni - sok a változó -, játékosként én baromira élveztem, hogy megvolt a kvázi életút-élmény és kerek egészként zárom le ennek a karakternek a sztoriját. Egy epikus baráti MAGUS mesét leszámítva életem legjobb ilyen modulja volt. A csapatomnak köszönöm, hogy vevők voltak a kis szinesítő dolgainkra és hogy a megfelelő pillanatokon hagytak játszani és érvényesülni. A két KM (Silver és Scylla) közül utóbbi okozott kellemes meglepetést - még akkor is, ha néha megmondtam, mit csináljon - a jövőben lehet hogy magasabb pontszámokat fog tőlem kapni. És ezt nyugodtan veheti fenyegetésnek. A helyszín még mindig lepukkant és kellőképpen igénytelen, arra a pár napra nálam megugorja a mércét, de lassan a vizesblokkra ráférne már valami felújítás (első este a földszinten már tele volt téve az egyik fajansz, zuhanyzásből könnyen lehet epillálás, stb). Az alternatív mesékből idén a DnD 5-öt válllaltam magamra, itt sajnáltam, hogy nem sikerült lemesélni a modult. Első este sajnos elővigyázatlan voltam - legközelebb nem kell a földszinti társalgóba átülni a játékosokkal, túl sok az ismerős -, második este pedig már senki nem akart leülni folytatni a sztorit. Többek között én sem. Ezért mea maxima culpa a játékosok felé, a többi megírtam már nekik. SirThomast idén CoC kapcsán sikerült elcsípnem, az utolsó esti meséje már-már pratchett-i magasságokba emelkedő hangulatban telt. Viszont csak megerősíteni tudom a saját vélekedését: kurvára nem lett volna elég az idő a modulra, viszont minden ráfordított percet megért volna szerintem. Köszönöm a játékostársaknak az érdekes karaktereket - igen Pancsa, Ms. Croft alteregóját is -, nekem nagyon hozták a hangulatot és asszem, ezt ti is éreztétek. Ha válogatnom kell, akkor gondolkodás nélkül a szombat estét szavaznám meg a legjobbnak. Jadisnak külön köszönöm az éjfél utáni fejtágítót a méréses témában, így sikerült követnem, hogy "mire gondolt a költő" a kaland során! Egy technikai javaslatom volna a szervezők felé: az első estén teljesen jó és korrekt a részletes tájékoztatás, de az utolsó estén, amikor mindenki zizeg, menne, inna, csinálná, stb. talán érdemesebb volna kicsit sűríteni a mondanivalót és rövidebbre fogni a zárórendezvény hivatalos részét. Ennek egyik egyszerű módja lehet, ha pl. csapatokat hívtok ki és nem egyesével az embereket, ezzel a névazonosságokat is frankón meglehet kerülni. Egyébként eddig egy pozitív és egy negatív táboron vagyok túl, meglátjuk, lesz-e harmadik és az milyen lesz. Az esélyek nem rosszak. Köszönöm a tábor szervezőinek, hogy lehetőséget biztosítottak számunkra a szórakozásra és a többieknek, hogy közreműködtek ebben!
  11. Sziasztok! Sajnos bántóan rövid ideig tartott csak az ülés, ez részben az én hibám, sajnálom. Visszajelzésként annyit tudok mondani, hogy én élveztem a játékot, ügyesek voltatok az első közös harc során - jótanácsként csak annyit, hogy legközelebb figyeljetek oda a társaitok által adott pluszok, lehetőségek, kockák használatára. Ez ebben a kiadásban nagyon lényeges tud lenni. Ha valakit részletesebben érdekelne a kaland, itt megtalálja: http://lfg.hu/75746/meseloknek/hosok-hajnala-szelesszirt-uj-ura-dnd-5-kalandmodul/ Ezen kívül itt szeretném megköszönni a Hősök Hajnala csapatának a modult és a munkát amit beletettek, a játékosaimnak pedig hogy megjelentek és szereztek egy jó estét nekem!
  12. Az utóbbi napokban a társaság a járhatatlan hegyvidéken átvezető egyetlen úton zötykölődött. Irvine ügyvéd megbízásából, a JK-k és más zsoldosokzsoldosok együtt kerekeftek fel, hogy az ügyvédet védelmezzék kutakodásai során Szelesszirt völgyében. A csapat az utolsó nap ketté vált: a legtöbb zsoldos a lassan haladó málhás szekerekkel lemaradt. Mivel a megbízó, Irvine, már nagyon türelmetlen, ezért a JK-k lovaikkal, és Irvine fürgébb hintójával előre siettek a völgy felé. Irvine-t, az ügyvédet évek óta ismerik, korábban más kalandok során is ő volt a megbízó. Pedáns, okoskodó ügyvéd-féle. Célja, hogy felkutassa Szelesszirt urát és kiderítse, hogy mi történt itt. Ő Szelesszirt örököse, ha a gróffal vagy leszármazottaival történt volna valami. A zsoldosok szedett-vedett társaság, szükség esetén új karakter kerülhet ki közülük. Az utolsó pár órában baljós jelekre lett figyelmes a társaság. A vidék egyre zordabban fest, és az út mentén időnként lefejezett, több hónapos holttesteket lehet látni: katonák, falusiak maradványait. Egyre idegesebben próbál a csapat mielőbb elérni céljáig, Szelesszirt falujáig.
  13. A szombatom teljesen szabad, délután és este is jó.
  14. Ne felejtsétek, holnapig lehet küldeni az egyéni karaktereket a megadott e-mailcímre! Utána csak a helyszínen, az általam adott karikból lehet választani.
  15. Pedig a tavalyi SR-impró is hangulatos volt - remélem ezt a mostanit nem úgy végezzük majd.
×
×
  • Új...