Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Doaron

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    11
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

Doaron's Achievements

Világjáró

Világjáró (5/16)

  1. Nekem az a véleményem, hogy eddig a "vázlat" alapján nem jobb ez, mint az ETK vagy UTK. A "befolyásponton" kívül mindenre lehetett eddig is szabályt, módosítót "levezetni" nyilván a KM-től függött. De itt is azt mondják, hogy az alap a d6 aládobás, aztán a KM megmondja a módosítókat, meg a többit. Ennyit ETK/UTK-ban is tudtam. A befolyáspont "kivételessége" kamu. Elvileg az egyszerű embereknek nem lehetne, csak a kivételes kalandozóknak. A példakalandban mégis 15-20 pontokkal rohangálnak, NJK-k. Kalandozók harcolnak kalandozókkal? Rendben, de ez se újdonság. Azaz, ha kihívást jelentő harcot mesélnék le, akkor mindenképp kell az NJK-nak befolyáspont. Ez olyan, mintha régen rendesen kidolgoztam volna egy NJK-t, kapna szinteket, stb. Ha narratív játékot akarnék játszani, akkor max 25-30 oldalt még megtanulok, de, hogy kijöjjön még egy 350+ oldalas könyv vagy akár kettő részletben, szerintem nem éri meg a fáradtságot. Ha jókat akarok játszani arra most is ott van az ETK/UTK, ott is kitalálhatok bármilyen "rendszert" segítő szabályt, csak nem +/-2 módosítót adok, hanem mondjuk +/-20-at. Az a durva, hogy még az eredeti "MAGNUS d6-os SCI-FI szabályrendszer" is jobban tetszett, mint ez a katyvasz.
  2. Szia!

    Győrben lenne szerepjátékos "csapat" érdekelne még téged a dolog?

     

    Üdv

    Sanyi

  3. Doaron

    M.A.G.U.S. csapatkereső

    Sziasztok! Győrben keresek csapatot! Társasjáték klub van, de sajnos szerepjáték iránt érdeklődő kevés.
  4. Doaron

    Kalandmesteri fejezetek

    Igen ezt én is alátámasztom, hogy nem könnyű MINDÍG igazán új és érdekes történeteket mondani. Most olvastam, valamelyik ars magica kiadványt (Against the dark), ahol szinte minden oldalon volt 1-2 tipp (Story Seeds) kalandötletekkel kapcsolatban. Ezt nagyon jó ötletnek tartom, a "követlező" magus alapkönyvben remélem már lesz ilyen.
  5. Doaron

    Karakteralkotás

    Sziasztok! Én csak nemrék kezdtem el újra foglalkozni a szerepjátékkal, így az új törvénykönyvet is csak pár hete olvastam el. A váltott vagy kétkasztú karakterek plusz lehetőséget adtak a régi játékhoz. Nálunk volt aki ilyen karaktert alkotott, most nincs előttem, de úgy emlékszem ott is voltak hátrányok és kötöttségek, nem csak táp volt az egész. Sajnálom, hogy hivatalosan kivették az ötletet. Amúgy szerintem nagyon egyszerű a "TÁP"-os játékos kérdést kezelni. Egy táposan összeállított karakter ellen mindíg egy ugyanolyan (hasonlóan) tápos ellenfelet kell összeállítani (copy paste a játékos karaktere), így aztán az esélyek helyrebillentve. Ha a hasonló számokat legyőzi a játékos ügyességgel és okossággal, akkor tényleg megérdemli a karakterét. Persze nem minden falusi legény méltó ellenfele egy karakternek, de a "főellenfélnek" már illik annak lennie. (nem csak fizikai erőben) Emlékszem az ETK-nál, mikor dobások voltak, már mindenki "sírt", ha 15 alatti érték jött ki, mert ugye akkor 5 alá kell dobni a próbáknál, stb, nem lesz meg. Persze, hogy engedtem egy kis variálást, de cserébe az ellenfelek is hozzájuk mérhetőek voltak. Most meg simán 13,5 az átlag. Persze, most tényleg mindenki arra osztja a pontokat, amire csak akarja. A varázslók meg mindíg erősek voltak, mert távolról képesek változatos módon elitézni az ellenfelüket. Ahogy máshol is olvastam, nem a közelharci fegyveres az igazi ellenfelük, hanem az íjász, aki szintén távolról öl, és sokkal egyszerűbben. A tapasztaltabb karaktereknek pedig illik felderíteni az ellenségeik számát/erősségeiket, nem csak belefutni az íjzáporba meg csapdákba. (most nem a dungeon típusú kalandokról beszélek) Az egyszeri játékos úgysem tudja fejben tartani az összes mozaikot, meg kombinációt, hasznlál 8-10 megszokott formát. Ha megakad meg megy a számítgatás hosszú percekig. Ahogy mások is írták, az új törvénykönyven szerintem nagyon rámentek arra, hogy ne legyenek táposok a játékosok, de néhol átestek a ló túloldalára. Szerencsére minden KM a saját stílusa szerint mesélhet, és apró korrigálásokkal lehet módosítani a szabályokon.
  6. Sziasztok! Idézem a fentiekből, de én is próbálgattam az alkalmazást és volt olyan amit "elvileg" nem keverhető ki, akkor sem ha mindenből MF van, leboratórium, stb.) "A három rabló 420/280 pontba kerül, egy joint tekeréséhez Méregkeverés MF kell (210/250) ráadásul a hatása miatt is kell a MF ..." Több méregkeverő közös munkája megoldhatja az ilyen problémákat? Esetleg személyes specializáció egy adott fajta méregre? Pl. már 10 éve ételmérgeket készít, így az új, erősebb szerekhez is jobban érthet?
  7. Doaron

    Kalandmesterek fóruma

    Köszi a tippeket!
  8. Doaron

    Harcrendszer

    Esetleg azt is használhatod, ha ilyen egyértelmű helyzetekben van a támadó, hogy megengeded, hogy maximális sebzést okoz a támadó. A példádban az ólmos bot esetében szólj a játékosnak, hogyha sikeres a támadás, akkor 10-et sebez a fegyver+a módosítók, mert az ellenfél egyátalán nem védekezik, nem is tud a támadásról, hihettetlenül jó helyzetben van. A sebzés pedig így többnyire elég a leütéshez. (nagyobb, mint akaraterő + találati hely módosító) Persze a találati hely alapján a támadásra kaphat negatív módosítót. Tudom, hogy ez így kevésbé reális, főleg az előttem író bejegyzéséhez képest. De csak a mesélőtől függ, hogy mennyire realisztikusan játssza a szabályokat, főleg azokat, amik nem egyértelműen szerepelnek a szabálykönyvekben. Én úgy vélem, hogy a karakterek - "hősök" - akik picit ügyesebbek is lehetnek a mi világunk embereihez képest, persze ezeket a szabályokat ellenük is ugyanúgy használom, ha kell.
  9. Doaron

    Kalandmesterek fóruma

    Köszi a tippeket, mi is hasonlóan gondolkodva zártuk annó a karaktereket és kezdünk el cyberpunk-kal játszani. Amúgy több régi könyvet is olvastam, de szinte mindegyikben ugyanazok vagy hasonló tippek és tanácsok voltak a mesélő segítségére. Szerintetek melyik kiadványban van a legtöbb mesélői tanács? Olyan,amelyik nem egy konkrét rendszerről szól, hanem a legtöbb általános tippet adja? Mintha valami adnd-s kiadvány rémlene... de nem vagyok biztos a dologban.
  10. Esetleg használhatod az egészet úgy is, hogy a "démon" elnevezést olyan értelenben használod, hogy valami nem evilági lény. Mivel más dimenziókból érkezett, ezért elméletileg nem muszáj olyan tulajdonságokkal rendelkeznie, mint a klasszikus bestiáriumban lévő démonoknak. akár lehet egy más világban élő lélek is, aki a mi világunkban, mint "démon" jelenik meg. Mit gondolsz erről a megközelítésről? PErsze ilyenkor, minden részletet neked kell kitalálni, erősségek, gyengék, hogy került ide, stb.
  11. Doaron

    Kalandmesterek fóruma

    Sziasztok! Más téma, de főleg a magas szintű modulok/kalandok esetén előjöhet másoknál is. Nálunk a régi partiban, a magas szintű 10+ karakterek (kb. 1 évig heti szinten játszotunk) előbb utóbb politikai vagy gazdasági "hatalmat" is igyekeztek szerezni. A számtalan kaland után már a játékosok kérésére lettek olyan dolgok berakva a játékba, mint "gazdaság", meg "csapatok, seregek", "falvak, föld birtoklása". Az ETK idejében ezek mind háziszabályok voltak, innen-onnan összeszedve. Még fél évig vitték is a karikat tovább, de utánna többet már nem tudtunk kihozni belőle. Ironikus módon a játékosok mindíg vissza-vissza sírták a régi szép időket, mikor "kis senkik" voltak és napi megélhetési gondokkal küzdöttek. A magas szintű karakterek kérdését mások miként oldották meg? Vagy ha a játékos a karakterével "mindent" elért, inkább "nyugdíjazza" azt?
×
×
  • Új...