Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Sir Thomas

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1 492
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

1 Követő

Róla: Sir Thomas

  • Rang
    Csodák hőse
  • Születésnap 1976/01/16

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    gladiátor
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dűne, Legenda, MAGUS-ból talán az Észak lángjai és a Karnevál
  • Ki a kedvenc íród?
    Frank Herbert, David Gemmell, Michael Crichton
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Minden Malcolm J. Hunt-tól ;-)
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    nem jut egy sem eszembe
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    nincs, én szoktam mesélni és rengeteg karakter halt már meg a kezeim közt :)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    gyakorlatilag mindenre, amire képes vagyok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    mindent, ami a kezem ügyébe kerül és tetszik.
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1989
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    nem emlékszem
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    nincs
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Nincs állandó csapat. Most épp Brüsszelben keresek új társakat.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Most jelenleg a bringázás
  • Mi a kedvenc csokid?
    Toblerone, illetve minden étcsokoládé.
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    Be young, have fun, taste Ostromjáték!

Legutóbbi látogatók

1 656 adatlap megtekintés
  1. Snowpiercer (2020, sorozat), Netflix: Nem emlékszem, talán évekkel ezelőtt írtam a mozifilmről (2013), ami rendkívül egyedi hangulatával, jó felvetésekkel és kiváló színészi alakítással azonnal egyik kedvenccé nőtte ki magát a szememben. A Netflix új sorozata erre a vonatra épít (szó szerint) és próbálja meg a világot megmutatni mélységeiben nekünk, nézőknek. Egyelőre 4 rész jött ki, ebből lehet meríteni egyelőre. Nos, a sorozat nem túl erős, az IMDB értékelések nagy része 1/10 kategóriába sorolja, de ennél azért többet érdemel. Ha el tudjuk engedni a mozifilm hangulatát, akkor kapunk egy teljesen nézhető (bár viszonylag lapos) detektív-sztorit, ami kb illeszkedik a nagyátlagba. Kicsit lapos, kicsit túl PC, túl kiszámítható, itt már nehéz eltakarni az eredeti anyag súlyos logikátlanságait stb. A filmet két dolog emeli ki az unalmas mezőnyből: az egyik a környezet (ami tényleg egyedi és sok elmélkedésre ad okot), a másik Jennifer Conelly, aki remekül hozza az egyik kulcskaraktert a történetben. Azoknak ajánlom, akiknek tetszett az eredeti és nem annyira szigorúak a szappanopera folytatással szemben, azaz akik gyomra nem kavarog, hogy mit tettek egy zseniális filmmel. Az elméleteket kedvelőknek. A sorozat az indulást követő 7. évben játszódik 3000 utassal, a mozifilm 18 év után 1000 utassal. Hmm... Alább a sorozat bemutatója, a végére pedig betettem az alapfilmet is, csak hogy lehessen hasonlítani, mekkora is az a szakadék...
  2. Sziasztok! Nekem még nincs csapatom, nem kellettem senkinek. Szóval esetleg mesélnék, ha van olyan csapat, akik ezt szívesen vennék. Néhány éve már mesélek alkalomadtán, a rendszerismeretem nem annyira erős, egyesek szerint pofátlanul csalok a kokákkal (is), még csak nem is dobok az NJK-knak. Sőt, egyes játékosaim szerint az NJK-im egysíkúak. A modult nálam megoldani minimum nehéz. A legegyszerűbbet is... Nem mintha emlékeznék a modulra, a felkészülésre igen ritkán szánok túl sok időt. Legalábbis sokaknak így tűnhet. A vicceskedést sem szeretem, túl szigorú vagyok sok csapatnak, ráadásul az elvárásaim extrém magasak a játékosokkal szemben. Mindemellett úgy tűnhet, hogy a MAGUS sem a szívem csücske, bár tény, hogy sem a rendszerrel, sem a világgal nincs bajom - ellentétben sok más mesélővel. Na ja, az előbbit nem is nagyon használom az utóbbi időben. Viszont cserébe rettentő sokat tudok beszélni, szeretem hallani a hangomat és vannak, akik egoistának tartanak. Nyilván van okuk rá. Gonoszul manipulálom a játékosokat és az eseményeket, mindig úgy kanyarítom a történéseket, ahogy nekem tetszik. A szabad akarat vagy döntés nálam csak illúzió. Nah, ennyit a kedvcsinálásról. Ha mindezek után még mindig érdekel a lehetőség, gondold át még1x... Ha még így sem vettem el a bátorságod vagy a kedved, akkor jelezd! @Antail: remélem ez így, ebben a formában megfelel bemutatkozásként. Egyébként szép napot és jó játékot mindenkinek!
  3. Rég írtam ide.. talán majd folytatom, de most nem filmbemutató jön, hanem csak egy jelenet. Egy göngyszem egy amúgy középszerű filmben. Zseniális, asztal alá estem a kuncogástól... Annyira váratlan volt, hogy vissza kellett néznem, mert nem jöttem rá a első pillanatban... Cold Pursiut:
  4. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    tetrának igaza vam... és hát mindketten vívtunk eleget. Én élesben is egy kicsit néha. Szóval nem 1-2 másodperc. Hema bemutatón ez OK, mert hát erről szól, de éles harcban nem akarsz meghalni, ergó nem csinálsz hülyeségeket.... Szóval nem rontanak egymásnak, mint tót az anyjának... Legalábbis az értelmesebbje nem. Nekifutni valakinek, aki jobb is lehet nálad... hát bátor dolog. Ha lolozol, akkor az a 50/50. Ilyet csak akkor csinálsz, ha biztos vagy a dolgodban (vagy teljesen hülye vagy - mert mondjuk annak neveltek vagy eleve nem volt sok a gógyid). Csatában már egész másmilyen a kép, de ott is rengeteg mindentől függ és a ritka lehetett az azonnali halálos találat. Szerintem.
  5. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Ahogyan Sneer is írta, a hangya akkármekkorát is dobott, nem tud rajtad nagyot sebezni. Egy másik hangya ellen d10-et sebez (és túlütheti), ellened d1 FP-t. Rifts-ben ezt úgy képezték le, hogy van strukturális és mega sebzés. Egy karakter kb 30-50 strukturális életponttal rendelkezik, a fegyvered d4-től d100-ig sebeznek. 1 mega sebzés 100 strukturális sebzés (de fordítva nem igaz, tehát 100 struktúra nem 1 mega), így ha 1 megát sebződsz, nyilván meghalsz. Abban a rendszerben a lézerfegyverek megát sebeznek. :p Ellenben a zuhanás csak strukturálisat. Lehet páncélod, ami az egyszerű páncélok mentén strukturális sebzés elleni védelmet ad, de vannak mega páncélok, amik így struktúrálisan sebző fegyverekkel szemben teljes védettséget adnak. Egy sima karddal nem tud megsebezni egy megapáncélos lovagot a karakter. Nah, tovább nem ragozom, ebben így is rengeteg infó van, lehet belőle kapisgálni, mi lehetett az elképzelése a készítőknek. A SWd6 kicsit máshogy fogta meg ugyanezt. A létékek: karakter, sikló (2d6), lépegető (4d6), vadászgép (6d6), romboló (12d6), halálcsillag (24d6). A két lépték közti kockák számának különbsége extra bónuszkockaként jelenik meg a játékban, sebzés rezisztet is így dob a nagyobb léptékű ellenfél. Ellenben kitérésre pont fordítottan működik, hisz a karakter léptékű ellenfél elől egy halálcsillag vajmi kevés eséllyel fog elugrani. Most eszembe jutott, hogy SR-ben is van ilyen, a járműpáncélzat esetén (meg szellemeknél is van ilyen), ha a fegyver energiaszintje kisebb vagy egyenlő a páncél szintjével (szellemeknél a szellem erejével), akkor függetlenül a támadó dobásától a lövedék lepattan (nem sebez). Ez is egyfajta sebzés-lépték kezelési technika. Ez Magus szintjén mondjuk úgy lenne kezelhető, hogy a sebzéskockák (d6, d8, d12) értékeit maximalizálnánk, azaz pl a sárkány léptékű ellenfél ellen feleződne minden sebzés. Így maximum 2x3+2-t lehet sebezni 2d6+4 sebzéssel. Hát valahogy így...
  6. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Ez már a hitkérdés szintje. Sok fórumon, még többet vitatkoztak rajta emberek, de általános igazságok ebben nincsenek. Nyilván minden számít, még a fegyver anyaga, élezetssége, hegyessége is, de legalább ennyit számít a harci stílus is (ismert példa erre a Star Wars univerzumában a fénykardvívó technikák közti különbségek kérdése). Szóval ez is soktényezős, ha realizmust szeretnél, akkor az egyszerűség felejtős. Minél pörgősebb a harc, annál kevésbé realisztikus. Minden az absztrakció szintjén múlik. Amiről itt nem volt szó, de még Magus-ban is érdekes lehetne a sebzésnél, az a sebzés-léptékek. Több rendszer is használja a sebzés-lépték elvet (pl. StarWars d6, Rifts), egy tucatfantasynál (mint amilyen a Magus), a nagyobb testű vagy "nem elsődleges anyagi síkon élő" lényeknél jöhetne elő. Pl. sárkányok, aquirok, démonok, angyalok. A rendszer jelenleg ugyanis értelmetlen (de hosszú távon megugorható) túltápolással és idióta gyengeségekkel próbálja kezelni a kérdést, ami megint csak nem ad egy ideális képet a helyzetről. Csak ha már így folyik az elmélkedés, gondoltam, csavarok még egyet a sztorin.
  7. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Hát őő... izé... nem tudom, mennyire ismered a Codex-et, de gyakorlatilag leírtad a lényegét. A Magus továbbgondolt verziója, ahol nincs FP, hanem a VÉ-d csökken harc közben (hasonlóan az FP-khez), mígnem annyira lecsökkent, hogy eltalálnak. Keress egy Codex alapkönyvet, nagyon érdekes koncepciók vannak benne, tetszeni fog. Persze megvannak annak is a hátrányai, de sosem árt többet ismerni.
  8. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Afegyver sebzését is sokféleképpen meg lehet közelíteni. A sebzést egyes rendszerek például nem a fegyverhez kötik, hanem más szempontok szerint megy. Egy kopjás támadás Pendragonban például nem a fegyver, hanem a ló típusától függő sebzést okozza. Ezzel szimulálja a rendszer, hogy tök mindegy, ki fogja és milyen cuccot a kézben, lényegében a rohamozó ló súlya és "támadóértéke" határozza meg, hogy mekkora sebet lehet ütni a hátáról. Csak hogy kicsit árnaljam a rendszereket... A MERP a nyitott dobások és a vérzések számolgatása miatt tud nagyon belassulni. Meg mire megtlálod, hogy épp melyik táblázat alapján kell dobni (rengeteg van... RENGETEG).
  9. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Nem lesz jó neked as SR Silver. A rendszer gyengéje a kézifegyveres harc. Simán előfordulhat SR2-3 rendszer alatt, hogy két ellenfél egymást püföli (10-esével kockákat dobálgatva) hosszú-hosszú percekig úgy, hogy egyik sem tudja megütni/megsebezni a másikat. Amint az első sérülés bemegy, a harcnak viszont gyorsan vége, megvan a győztes. Hát... ez így nem egészen realista, hogy úgy mondjam. És mindemellett iszonyat lassú a harc. De persze mi így is szeretjük... Csak hát tetra egy kicsit rózsaszínre festette neked ezt a dolgot. De sajnos nem az, koránt sem.
  10. Sir Thomas

    Harcrendszerek

    Ahogy előttem már leírták a többiek, nincs realisztikus és gyors rendszer. A kettő mérleg két oldala. Minél realisztikusabb akar lenni, annál lassabb, mert annál több a szabály. A Magus-t én valahol a közepes tempójú rendszerek közé tenném (mint AD&D klón). Egy SR vagy Merp, WHFIII sokkal lassabb, de egy Pendragon, Chutulhu, SWd6 például gyorsabb. A régi Marvel (talán 1. kiadás) volt iszonyat gyors, az egész harc egy dobásból és egy táblázatból kiértékelésből állt. Nekem anno nagyon tetszett, de nyilván nem alkalmas harci taktikák kezelésésre. De ott ez nem is cél...
  11. Sir Thomas

    Régi szabályok

    Vicces, hogy WildCat fotózkodik Raonnal, Anárion sehol a képeken. De azért jó látni, hogy még aktívak. Amúgy meg az egyszerűség kérdésével kapcsolatosan... Dio ezer éve adott egy egyszerű rendszert Raonéknak, eldobták, hogy túl egyszerű, nem mókusos. Most meg azt magyarázza, hogy 3 oldalon elfér a rendszer. Lassan érik ez a csapat...
  12. Javaslat: ha keresel, így írd le: "online asztali szerepjáték". Ez az, amit keresel. Létezik online lrp is (ezt már végképp nem lehet larp-nak titulálni, csak lrp-nek), bár magyar vonatkozásban nem találkoztam vele még, nemzetközi szinten a pandémia okán sokan kísérleteznek vele. Elméleti szinten persze az online asztali játék és lrp között elmosódnak a határok, főleg, ha telimesélős rendszerről beszélünk. Bár ezt most valszeg kevesen értették teljes mélységében ebben a körben. Mindenesetre sok sikert, biztosan találsz társakat. Én jelenleg is két csapattal játszom online. Igaz, nem Magus, de legalább fantasy és akár Magus is lehetne éppen... ha nem freestyle kult lenne.
  13. Szia Csillag! Gyertek, gyertek!
  14. A tábor a semmi közepén van (konkrétan), 6 km a falu, ami viszont cserébe jól kiépített és felszerelt, hála a gyógyfürdőnek. A táborhoz nincs buszközlekedés, így Mórahalomtól gyalogosan húzós lenne, érdemes betársulni valakihez, aki kocsival megy. Miután a szerb határ közelében van a szállás, a telók automatán átkapcsolnak a szerb hálózatra, erre érdemes lesz majd odafigyelni. A wifi sem erős a helyszínen, szóval érdemes előre mindent letöltögetni, nagy netezés 60 emberrel a kb 1,7Mb sávszélességre nem túl életszerű.
  15. Az idei Kamara Larp hétvége 2020 november 5-8 közt kerül megrendezésre. Helyszín még keresés alatt, részletek év közben kerülnek publikálásra. Idén lehetőséget biztosítunk új dizájnerek debütálásához, amihez egyrészt mentorálást, másrészt oktatást is biztosítunk. Ha tehát tehetséget és energiát érzel magadban ahhoz, hogy játékot írj, várjuk jelentkezésed szeretettel. Ezzel kapcsolatban rövidesen kiírjuk a gyakorlati tudnivalókat!
×
×
  • Új...