Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

cyrus

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    17
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    M* - tűzvarázsló, fejvadász
  • Mi a kedvenc regényed?
    -
  • Ki a kedvenc íród?
    Neil Gaiman and Terry Pratchett
  • Melyik a kedvenc novellád?
    -
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Csak nem lő rakétával a saját városára!
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Kecskeméti és kiskőrösi versenyek, hétvégék, táborok. (2000-2006)
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Wfrp, DH, D&D 5e, Shadowrun (2e, 3e)
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1998
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Még Rpg.hu-s fórumról - is - ismerem a gárda nagy részét. Egy részét személyesen is.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Nincs
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Nincs állandó m* csapatom. Lehet, hogy majd keresek csapatot ha úgy alakul.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Amerikai foci
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt bármi.
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    https://cyrusmagus.hu

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

cyrus's Achievements

Világjáró

Világjáró (5/16)

  1. cyrus

    Dumaterem

    Nemrég volt a Lumina Cornu gondozásában egy DeltaVision-os beszélgetés. Csináltam egy rövid összefoglalót, azoknak, akiket csak dióhéjban érdekel az egész illetve inkább nem néznék meg a videót. 20220510_magus__Deltavision-beszelgetes-Lumina-cornu__osszefoglalo.pdf
  2. cyrus

    Dumaterem

    Na, erről a részéről lemaradtam, szívesen vetnék rá egy pillantást, ha valahol valami elérhető. Erről van valahol valami elérhető lista, kíváncsi lennék, hogy mi került végül papírra.
  3. cyrus

    Dumaterem

    A hazai nyomdai költségeknek utána lehetne járni, de esélyes, hogy nem érné meg illetve nagyon magas áron lehetne csak megoldani. Persze külföldi nyomdáknak is érdemes lenne utánanézni. Persze mindezt csak ilyen tájékoztató jellegű árért. Persze az időt nem feltétlen érné meg, hogy az ember utánajárjon ilyeneknek.
  4. cyrus

    Dumaterem

    Lehet, hogy jobban jársz, ha magadnak nyomtatsz egyet Még a minőség is jobb lehet akkor. Nem egy embert ismerek, aki vett m* terméket, egyből vitte könyvkötőhöz, szétszedette és erősebb fűzést + gerincet + borítót rakatott a könyvekre. Ill többeknél láttam dupla példányt, egyet használ, egyet meg csak ereklyeként tart a polcon.
  5. cyrus

    Dumaterem

    Nem tudom, hogy miért nem találtam meg épp. Köszi. Hát igen, szokásos semmi, sajnos. Bár tény, hogy ez egy jobb irány az előzőekhez mérten (nem durr-bele itt a rendszer, mert mi jobban tudjuk, hanem esetleg feltenni a kérdést, hogy mi is ez az egész )
  6. cyrus

    Dumaterem

    Egy fél órája egy ismerősöm kommentelt egy Deltavision-ös hírt/posztot facebookon, most fel akartam nézni ide, látom, sehol semmi róla. Felmentem a közösségi oldalra, hát, se híre, se hamva a bejegyzésnek. Azt láttam, hogy az első 30+ kommentár finoman szólva sem volt kedves vagy kegyelmező a DV-vel szemben (ezen az oldalon volt amúgy: https://www.facebook.com/mkkrpg) Bárki olvasta, ami oda volt írva?
  7. cyrus

    Az aquirok lelke

    Leginkább úgy érdemes, ahogy a DM/KM-nek kényelmes és/vagy a csapat megegyezett az elején. Szerintem rendelkeznek lélekkel, körforgásban az óelfek/elfek kategóriával együtt kezelném/kezeltem, ergo lassabb "ciklust" használ, de úgy általában, minden ami "él", annak lehet lelke. Feltehetőleg a sumi-ban lehet erre vonatkozó bejegyzés.
  8. cyrus

    Dumaterem

    Sőt, már ADND/ODND-ben voltak világépítő elemek az egészet multidimenziósan építették fel, ráadásul minden új rendszerverzióval a világot érintő változásokat is eszközöltek, így minden rendszernek megvan a saját valósága, ideje és az újításokat, változásokat nem csak rendszerszinten bökték oda, hogy "mostmár ez így van és kész", hanem hozzáigazították a lore-t is. Hármas dnd-től pedig ömlött a matéria saját világok és iterációkhoz. Ami a m* berkeiben "én így mesélem" vagy "mi a csapatunkkal ezt úgy csináljuk, hogy..." kifejezéseket ők teljesen hivatalosra emelték, támogatták, támogatják, sőt még anyagot is biztosítanak hozzá (sőt, mi több, piacot is, ahol több nagyon sikeres magyar kezdeményezés, írás, kiegészítő, modul és kampány is van). (De) mitől szakértő a szakértő? (imho: Mert nem egy akár videón is megszólaló ember benne van a szcénában akár 20+ éve, mégis nem több egy fanboy/girl-nél, így az írásaik is max azt tükrözik, nulla más rendszerre való kitekintéssel (és/vagy tapasztalattal...)). Egyébként egyetértek azzal, hogy jó lenne, ha több írás, hír jelenne meg, ráadásul olyanoktól, akik a szcéna tagjai, alkotók és aktív játékosok is.
  9. Ezzel az egyel vitatkoznék. Érdemes a D&D (jó tudom, nem m*... ) megnézni. Unearthed Arcana néven megy a rendszer elemeinek megjelenítése, csiszolása, akár éveken keresztül akár 4-5-6 körben. Létezik dnd2.0-tól kb - a legjobb tudomásom szerint - és amikor nem vették figyelembe a játékosok véleményét, akkor nagyot buktak (dnd 3.5, 4.x), majd amikor a szélesebb spektrumba elkezdték bevonni az embereket és figyelembe venni a véleményüket, akkor jött az 5e, ami letarolta a szerepjáték piacot és új életet lehelt minden asztali játékba, társasba, kártyajátékba. Szóval én azt kell, hogy mondjam, igenis lehet értelmesen csinálni. Persze abból az kell, hogy jöjjön, hogy nem csak lesöprik, nem hitegetik az embereket, hanem kommunikálnak, reflektálnak, meghallgatnak és átgondolnak, nem utolsó sorban pedig változtatnak a dolgokon. Legközelebb ehhez konkrétan Hulla féle kezdeményezés áll. Felhívások, kiirások, tesztek lehetőségei, visszajelzések. Szvsz kell a nagyon jó emberi anyag alá. Összességében én látok egy pár érdekes vetület, a dolgok állásában. Az egyik, hogy a hazai közönség kicsit felélénkült, ami jó. Ami rossz, az az hogy egy eleve komunikatív kiadó elhallgatott (Anno volt forumuk meg minden, nekem most konkrétan a weboldaluk sem elérhető...). Sajnos nem annyira a rajongókat és a potenciális új rajongók bevonásáról szólt ez sem, sokkal inkább a retró érzés meglovaglásának felméréséről. Ahogy az egész m* rendszerrel is azonos a gond, itt is azt kell, hogy mondjam, a fejétől bűzlik a hal. Amíg ott nem lesz rend, a többi nem lesz jó, bármit is akar csinálni bárki.
  10. Hogyne, linkeld nyugodtan (ez eszembe se jutott, hogy kirakhatnám alá :D), még frissítettem is egy fejléccel meg egy aláírással. Nem volt szándékom senkit sem bántani az írással, remélem ez így lesz, az eredeti célom csak az volt, hogy összefoglaljam tényszerűen és kontextust adjak az elhangzottaknak a megjegyzésekkel. Az előző videókhoz is csináltam hasonló leírást (ez már vagy a harmadik ha jól számolom).
  11. Amennyiben nekem szólt a kérdés, úgy attól függ, hogy mire és hogy szeretnéd felhasználni
  12. Csináltam egy rövid összefoglalót a fentebbi videóból (és a második részből), azoknak, akik nem kívánják végigszenvedni azt a csekély 3.5 órás időtartamot. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  13. Abszolúte messze vannak, mindkettő már csak torz képe az eredetinek, Ordan lakossága pedig jobbára helyi népekből van, így déli rasszúak, lévén kereskedő útvonalon van. Legalábbis az én világképemben Ordanban helye van a kyr örökségnek,de csak jobbára nagyon belsős titkokként, illetve ünnepeken megemlítve, egyes hagyományokban és szövegekben. (Belgium vagy Berlin lehetne jó példa rá a valós életből) A szerafizmusnak van helye, lehet helye, de ahhoz a teljes világképben és mágiaelméletben meg kell egyezni a csapattal, hogy nálad mi és hogyan van, mert ahány könyv, annyi ellentmondás, sajnos. Én a bonyolultság és a túl sok margójaként egyszerűen ignoráltam a csapataimmal az egészet, a lehető legegyszerűbbre próbáltuk venni, mert nem ezen az elméleten volt úgyse a hangsúly, kalandokban, háttérnek viszont kiváló alapanyag volt, mint háttér információ és misztikus titkok. De ez csak én voltam.
  14. Tökéletes meglátások, köszi! én is idézni szeretném majd tőled Számomra jól láthatóan zavar van az erőben, mi is a narratív meg mi is a szimulációs* (szerintem ennek az elegye egy szerepjáték, de inkább nem okoskodok), és nem érzem, hogy mitől narratív ez a rendszer, ha ennyi oldal és komplexitású a szabályrendszere. Becsülöm bennük - is, akárcsak Hulla és nagyon sok alkotóban - hogy mennyi időt rááldoz az egészre, felvállalja, kiáll vele mások elé, hogy tessék, ezt én csiszolgattam, mit szóltok. Ez mindenképp dicséretes. Ha ilyen nyíltság és kommunikáció lett volna az elmúlt 10+ évben M* háza táján, akkor nem ott tartana az egész, ahol. * - vagy hogy is fogalmaztak
  15. Egy nagyon rövid összefoglaló, ha már megnéztem/végigszenvedtem a könyvet meg a videót: - A videó tényleg informatív, jól van összerakva, kellemesek az illusztrációi, semmi csicsa, csak lényeg. - Továbbra is a szent tehén a "narratív", négymilliószor hangzott el, még mindig nulla magyarázattal, hogy hol és mitől lesz ez narratív. - A világot nem töltötték fel sem részben, sem egészben, minden a csapat megegyezésén múlik. Semmilyen konszenzus, értelmes alapokra helyezés nincs sehol. - Néhány iszonyatos egyszerűsítés bekerült, ami kb elveszi az értelmét egyes dolgoknak (fegyverek, varázslat, fajok). - A rendszer egy Storyteller D6 (ez létező rendszer) és egy tabletop/kártyajáték erőforrás managementjének szentségtelen gyermeke. - Az elitizmus eltolódott a logikai, kommunikációs komplexitás felé - Az egész rendszer magja, hogy meddig és hogyan tudod csűrni-csavarni a mondandódat - A dm-nek vélt vagy valós indodok alapján kell plusszokat-minuszokat determinálni - Még mindig nem világos, hogy ez mitől narratív, ha ennyit kell számolni, írni, szabályozni és dobni - A JK-knak lesz "befolyás pontjuk" - ami egy erőforrás, az NJK-knak meg nemigen. (elvileg lehetne, de nem nagyon lesz, kicsit ellentmondásos itt-ott). Szóval a játékoson kívül mindenki első szintű városőr ismét. - Erőforrásból lehet varázsolni meg hatásokat, sikereket elérni, amivel órákat lehet zsonglőrködni, hogy kinek lesz a végén több számszerűsített előnye a másikkal, amit elvileg narratíve kellene ugye lejátszani, nem matekozva... - Iszonyatos kuszaság a rendszer megmaradt részében, redundancia az erőforrás kezelésben (befolyáspontos varázslás és hatások kontra harcértékek, manapont, pszipont....) - Karakteralkotásnál két külön pontrendszer, nem igen világos, hogy miért és minek. - Elvileg nincsenek képzettségek, meg kevesebb van, a beharangozotthoz mérten 30-van (elvileg 10+-ról volt csak szó), ezeket lehet vélt vagy valós gondolatok alapján specializálni, amelyek többé-kevésbé akár adhatnak is előnyöket vagy hátrányt az ellenfélnek. - Minden számszerűsített dolgot narratívan is kellene jtászani, minden narratív dolgot számszerűsíteni kell (Ide most el kellene képzelni a Besenyő Pista bácsi noormális mémet) Személyes, objektív megjegyzés: - Az egésztől olyan érzésem van, mintha ezen nem éveket, hanem csak néhány hétvégéket dolgoztak volna. - Kusza, logikátlan, hanyag fércmunka az egész, összeszedetlen, átgondolatlan - Jól láthatóak a jó irányvonalak (rengeteg egyszerűsítés, átnevezés), Összegezve: - Nem éri meg elolvasni sem. 2/10. - Fenntartom a véleményem megváltoztatását újraolvasásnál/elmélyedésnél/frissítéseknél.
×
×
  • Új...