Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

tetra

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1 559
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: tetra

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

  1. tetra

    Dumaterem

    Nekem az gyanús inkább, hogy hogy lehet egy GOBLIN mesterkém. Bármelyik emberi civilizációban azonnal feltűnő.
  2. tetra

    Dumaterem

    Útonállók gyakran katonákból lesznek, amikor megszűnik a munkájuk mert vége van egy háborúnak pl. No meg az útonállást nem párharcokként kell elképzelni. Hiába kemény csávó a kalandozó, ha ráfognak féltucat számszeríjat, akkor nem fog pattogni, hacsak nem visel súlyos páncélzatot vagy Slan, és még akkor is valószínűleg erősen meggondolja.
  3. tetra

    Dumaterem

    Egy démon hogy száll meg egy testet, amikor egy démonnak csak a teste van?
  4. tetra

    Ynev - Máshogy

    Arra gondoltam, hogy statiszikában, rendszer szinten nem jelenik meg a fegyverforgatás. Az egyszerű kalóz simán rendelkezhet ugyanakkora értékekkel, mint a fiatal nemes, akit kiskorától mesterek oktatnak a harcra. Persze a mesélő követelheti, hogy legyen megindokolva, de ez nem annyira barátja a játéknak. Míg ha konkrét mérföldkövek vannak, azokhoz könnyebb kötni ilyesféle követelményt.
  5. tetra

    Ynev - Máshogy

    Amúgy tetszenek az ötleteid. Pont gondolkodtam rajta, hogy fantasyben tipikus, hogy a képzett kardforgató és a képzetlen között nem nagyon tesz különbséget, legtöbb heroikus rendszerben nem kell megindokolni, hogy a bandita miért tud pariban maradni egy nemessel, aki babakorától kardot forgat. De a balanszon nem stresszelnék, mert a szerepmegosztás a lényeg. Az természetes, hogy harcban a harcorientált karakterek dominálnak, más téren meg a másra készítettek. A fontos, hogy egy karakter ne tudjon mindent elvinni.
  6. tetra

    Ynev - Máshogy

    Én csak valami Shadowrun szerű rendszert szeretnék, rendesen kidolgozva fantasy-re, azaz legyen opció valahogy kiberverek nélkül is felhúzni a harci teljesítményt. Egyébként ha kidobjuk belőle a mátrix és rigger meg minden tech szabályt, meglepően leegyszerűsödik a cucc. Adna egy jó kis ízt szerintem Ynevnek is.
  7. Igen, de a "jólét" nem egy állandó jellemzője egy karakternek. Ha valaki megteheti, hogy minden nap drága éttermekben zabál és a Hiltonban száll meg, akkor valószínűleg vannak forrásai megvenni egy repteret, de az jelentősen csökkentheti a forrásait. Ha ezt nem modellezi a rendszer, akkor rémesen buta lesz. Ha igen, akkor visszaértünk a számolgatáshoz, és kár volt ezt jellemzőként felvenni. Max olyat raknék bele mesélői tanácsként, hogy ha a játékosok nem igénylik, engedje el a mesélő a fillérezést.
  8. Na, hallgatom én is. A vagyon absztrakciója rettenetes ötlet. Magas szintű partimnak én sem számoltatok aranyakat, ha megszállnak egy fogadóban (aranyak, mert nem Yneven vannak). De ettől még a számolás igencsak fontos, és nem állandó jellemzője a karakternek. Csak a számolás felbontása változik, ahogy az átlag vagyonszint növekszik.
  9. Ha te nem ETK-t játszol, azzal nincs gond, csak ne gondold úgy, hogy de. Mert ha te egy regényt lejátszol, akkor nagyon messze jársz az ETK-tól. Ott van a pszihasználat, a mágia szinte minden előfordulása, a harc, kb semmi sem hasonlít ahhoz, amit az ETK felvázol.
  10. Ez jó pont MG-től, már hogy az új kiegeknek nem kell feltétlenül örülni. Méghozzá azért, mert Raonéknak kimondott szándéka, hogy összehozzák a regényeket és a rendszert. Ezzel az a gond, hogy akármilyen rossz az ETK, a regények rosszabbak (nem mindegyik, de sok a hulladék és még több az inkonzisztencia), és itt a rendszert fogják a regények világához igazítani.
  11. Ez mondjuk így ahogy van nem igaz. A DnD teljesen máshogy nézett ki eredetileg, kb az egyetlen állandó a d20 (és a legelsőben az is opcionális volt). A közelmúltat nézve pl a 4e nagyon kilóg a 3.5 és az 5 közül. Minden szerepjáték elhelyezkedik valahol a realisztikus és a nem realisztikus tengelyen. Ideális esetben a realisztikus próbál mechanikailag egyszerű maradni, a nem realisztikus pedig valamit elér helyette (ha már szóbajött, a DnD heroikus fantasy, amiben nem gáz, ha a magas szintű karakter túlél egy belezést vagy egy húsz méteres zuhanást, és ez regényekben is megjelenik). Ami rossz amikor van egy realizmus miatt komplikált rendszer, ami végül nem is realisztikus. Ez a MAGUS és az FP története. Egy harcrendszerben mindig el kell dönteni, hogy mit reprezentálnak az értékek.
  12. Érdekes kérdés ez, mert egyfelől Ynev a MAGUS elsősorban, másfelől pont azért indult az lfg-s verseny is, hogy az ETK báját megőrizve próbáljanak az emberek egy használható rendszert összedobni. Ez a DV-s kezdeményezés ezt teljesen eldobja, ami nekem kicsit veszteségnek hangzik, mert az előbb említett verseny bizonyította, hogy nem lehetetlen. Sztoritelling irányba elvinni szintén nem ideális, mert akinek arra van igénye, az eddig is könnyedén megtalálta a számítását. Valami olyasmi kell, ami 1) leképezi azt a nehezen meghatározható Ynev fogalmat, ami a regényekből és a korábbi szerepjátékváltozatokból áll össze és 2) megfelelően struktúrált, hogy alapot adjon a kalandozók tetteinek.
  13. Hát most nincs erőm összedobni valami trükkösebb fejtörőt, szóval elengedném.
  14. Ebben írják az NyT és TT moduljait. Marketing. A MAGUS nem csak szerepjáték rendszer, de irodalom, kártya is, és a jövőben még más is szeretne lenni.
×
×
  • Új...