Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

tetra

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1.242
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: tetra

  • Rang
    Kalandozó-herceg

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

  1. tetra

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Az furcsa lenne, mert Alyr Arkhon is félelf.
  2. tetra

    Csapatkereső/szervező

    A helyek még biztos, hogy üresek, mert öttől nyílik a jelentkezés
  3. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Na, ez például tipikusan nagyon hangulatos, bár baromi nehezen szabályszerűsíthető része a MAGUS-nak, ami miatt becsülöm. Rossz belegondolni, hogy milyen jó is lehetne ez, ha nem lenne rossz. Egyéb szabályokat nem tudok sajnos, de elmélkedtem, hogy hogy lehetne ezt a megkísértést lejátszani, mert ha csak odamondod a játékosnak, hogy nagyon szépen csillog az az őrizetlenül hagyott drágaköves gyűrű, akkor nem nagyon van támpont, hogy mikor "normális" a kísértés és mikor a homálytestvér mocorog, már ha van különbség a kettő között. De mindenesetre én mint játékos nehezen tudnám eldönteni, hogy mikor "szabad" a jellememmel ellentétesen cselekedni, tehát mikor in karakter ráfogva az árnyasabbik oldalamra, és mikor szimplán rossz szerepjáték. Mesélőként ezt valószínűleg úgy oldanám meg, hogy minden ilyennél dobatnék akaraterőt, és adnék egy "kísértési fokot" ezekhez, gyenge kísértés (ellopni valami nem túl értékeset, elrakni egy aranypénzt vagy ilyesmi) kap +8 akaraterőt, tehát egy reménytelenül gyenge jellemű törpe mondjuk 5 AKA-val is az esetek egy jelentős részében tudná blokkolni, míg egy átlagos 11-es érték szinte mindig. Értékesebb tárgy kisebb bónusz, személyes érintettség ami rájátszik a törpék egyéb erényeire (ha ezt megteszem, azzal segítek a klánomnak, Tarinért teszem, egyéb, cél szentesíti az eszközt dolgok) a legkisebb bónusszal, akár negatívval jönnének.
  4. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Amúgy a sövénynek bizony van lelke, hiszen a növények is rendelkeznek lélekcsírával. De alapvetően itt nem erről van szó, ha jól olvasom, ezt csak így ideböktem.
  5. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Az biztos, hogy nem (A)DnD-s származék, ott soha nem voltak elpusztíthatatlanok a mágikus tárgyak.
  6. tetra

    Filmek, csak óvatosan!!!! Lehet hogy lelőjük a poént!

    Hát, nem tudom a könyvekben mi van, mert úgy ítéltem meg az első könyv után, hogy ez azon kivételek egyike, ahol a tévés adaptáció magasan veri az írott verziót, de egyelőre nem nagyon jött EP érzés. Persze, utaznak az űrben, de nem disztópikus egyáltalán, a protómolekulát leszámítva teljesen realisztikusra próbálják venni a figurát.
  7. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Hát meg ha elpusztíthatatlan lenne egy mágikus tárgy az elég durva következményekkel járna. Archimédésznek egyből meglenne a tökéletes emelőrúdja, már csak egy fix pont kell, és kifordítja négy sarkából a világot (amit szintén nem olyan nehéz elintézni neki, ha egy 33 manás rúna elég). A gőzgépeknek is az volt az akadálya, hogy a fémmegmunkálás nem volt elég jó hogy kibírja a gépben uralkodó nyomásokat. Egy rúna, és mindenhol gőzgépeknek kéne lennie. Ostromgépek? Pff. Beborítjuk egy vászonnal a falat (ha magát a falat nem lehet egy tárgyként kezelni), kész is az áttörhetetlen burkolat. Egy szó szerint elpusztíthatatlan valami behozza a végtelent a fizikába, és ha a végtelen bejön, akkor szinte mindig borul. Nem véletlen, hogy a fizikusok a sikítva menekülnek a végtelenek elől, lásd Szóval nem _kötekedésből_ írtam amit írtam, hanem kíváncsi vagyok, nálatok ez hogy csapódik le.
  8. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Huh, na ez viszont nagyon érdekes kérdés, hogy a mágikus tárgyak akkor nálatok elpusztíthatatlanok? Ez komoly problémákat vet fel, hogy oldjátok fel? Amúgy nem fér a varázsló a szimpatikus mágiától?
  9. tetra

    Kalandmesterek fóruma

    Kézi nyílpuskára bajosan erősítesz olyan kötelet, amivel egy embert felhúzol. Légies varázsló hogy sétál a kőpadlón? Vagy másodfajú anyagból volt a teknő? Bocs, hogy csak kötekedni tudok, de egyébként valamelyest szórakoztató az írás, ahhoz nincs hozzáfűznivalóm.
  10. tetra

    Mágiahasználók Témája

    Na most az asztrológiának max az Mf egyes részei relevánsak. A tájékozódás abszolút nem tartozik ahhoz a tudományhoz (le merem írni idézőjel nélkül, mert szemben a mi világunkkal, Yneven igenis lehetnek fontosak a csillagok). Viszont az érdekel, hogy erről van hivatalos anyag? Márhogy a csillagszférák hogy hatnak a halandók mindennapjaira.
  11. tetra

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Ha úgy érzed, hogy javítja nektek a harcot, hajrá. De ne próbálj értelmes magyarázatot találni rá azon túl, hogy "szerintem ez így balanszos", mert annyira absztrakt a harcrendszer, hogy semmi értelme. Mint aktív, kardokkal küzdősportot végző ember, annyit tudok mondani, hogy a másik ember fegyverét támadni veszélyesebb, mint az embert, mert felszabadítod a másikat a saját maga védése alól, és valahogy közel kell férkőznöd a fegyveréhez, amit alapvetően szeretnél elkerülni. A közelkerülés azért kell, mert olyan nincs, hogy te rácsapsz egy karddal egy másik kardra, és az eltörik. Max akkor, ha egy túlméretes pallossal vágsz rá egy rosszul karbantartott, rozsdás, rossz vasból készült mereven kitartott rapírra. Még egy lándzsanyél is nehezen rongálható, mert az energia nagy része elvész azzal, hogy elmozdul, és alapvetően a kardokat nem favágásra találták ki. Javaslom ezt a videót megtekintésre. Kitámasztás nélkül ezek a fémek baromi nehezen törnek, nem is engednék kifejezett eszköz nélkül fegyvertörést: háromágú tőrrel kitámasztod a hegyénél és rávágsz középen, talán történik valami. Nem tudom.
  12. tetra

    Jelhordozók, avagy kik is ők?

    Szóval Kaoraku tényleg sárkány, mert ha találkoznál vele nem látszana annak! Értem már!
  13. tetra

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Ez hol van pontosan leírva? ERŐSEN kétlem, hogy minden egyes leírt rúna szabdalná egy varázsló lelkét. Ez viszont egyáltalán nem igaz. Csak a bélyegek erősítése végtelen. A fenti példánál egyszerű: a szimpatikus viszony nem életfogytig szól, ha a varázsló már nem ápolja a fia kardját egy ideje, akkor az eltűnik és az új hőssel lesz csak. Ha mágikus tárgyról van szó az persze megmarad szimpatikus viszonyként, viszont az ETK leírja elég világosan, hogy személy-tárgy szimpátia nem létezik. Azaz személyen keresztül nem lehet tárgyra hatni. A varázslón keresztül nem lehet elteleportálni a varázslóval szimpatikus viszonyban álló tárgyat, csupán a tárgyon keresztül lehet hatni a varázslóra.
  14. tetra

    Mit hozott a karakter otthonról?

    Ezzel azért csínnyán bánnék. Keveset, és azt is meg kell tudni indokolni, hogy épp azt miért nem tanulta meg. Ha ilyet akarunk, akkor ne kasztos rendszerrel játsszunk.
  15. tetra

    Mit hozott a karakter otthonról?

    Az egyetlen megoldás, amit el tudok képzelni, hogy meg kell beszélni, hogy +500 Tp-vel kezdjetek, akkor fel tudod vinni második szintre, és már megvan a Kp. Amúgy ez tipikusan a lovon fordítva ülés, főleg MG példája: az indok, lehetőség az SZÜKSÉGES a képzettséghez, nem ELÉGSÉGES. Szükséges még a Kp is.
×