Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Silver

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    569
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Silver

  • Rang
    Térítő [Szerkesztő]

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

  1. Silver

    Harcrendszerek

    Köszönöm a sok hozzászólást, sok mindent megvilágítottatok ebben a témában. Néztem HEMA videókat is, amik bizonyos szempontból nagyon tanulságosak voltak. Azokban is azért látszódott, hogy sokszor csak végtag sérülést okoztak, ami ugye egy sebzés, és utána tud továbbmenni a harc. A vért szerepét sem vetném el, hiszen nagyon sok kardcsapás különösen komolyabb vértekkel szemben szinte semmit sem ér. Úgy gondolom annak az arányát kell jól eltalálni, hogy a fegyverek sebzése mennyi és a vértek mennyit vesznek le belőle, és ehhez hogyan viszonyul a karakterek életereje, ergó mennyi idő alatt lesznek harcképtelenek vagy vesztik el az életüket. A realitást valamilyen szintű megtartása mellett maga a szerepjáték lényege, hogy szórakozzunk, harcoljunk is, és ne halljon meg a karakterünk minden modulban. Tehát nem csak az ellenfél legyőzhetősége a kérdés, hanem a saját karakterünk legyőzhetősége is. Ezt a kényes egyensúlyt igyekszem megtalálni, ahogy oly sokan. Persze nem akarom feltalálni a spanyol viaszt, de vannak már elképzeléseim a rendszert illetően.
  2. Silver

    Harcrendszerek

    Én arra gondolok ez alatt, hogy elképzelhetőnek tartom a harcot olyan formában. Valóban összecsapnak a karakterek és látom magam előtt, ahogy egy-egy vágás éppen eltalálta, vagy éppen nem. Esetleg a közlébe sem kerül. Ez a rész ugye valahol mesélés kérdése is. De azt is értem realizmus alatt, hogy egy gyakorlottabb harcos 10-ből 8-szor legyőzi a gyengébb harcost. Persze ez a skála nagyban függ azon, hogy mekkora a különbség a két harcos között. Ez egy érdekes csavarás, pláne, mert ezzel a fogalommal én még nem találkoztam. Mit értesz ez alatt? Tudnál rá példát mondani?
  3. Silver

    Harcrendszerek

    Kismértékben találkoztam már a Codex rendszerével, ott nekem nagyon tetszett ez a megoldás, azért is gondolkodom hasonlóba. Érdekes szempont, hogy mitől függhet még a sebzés. Az erőtől biztosan, a fegyver minőségétől és kategóriájától (pl tőr vagy szálfegyver), valamint egyéb külső tényezőktől. De nagyon nem tudnám elvonatkoztatni a fegyvertől. Hacsak a konkrét sebzéssel ellentétben inkább sebzés kategória vagy típus van (ahogy korábban is kaptam a tippet horzsolás, könnyű, súlyos, halálos).
  4. Silver

    Harcrendszerek

    Jelenleg azon gondolkodom nem lenne külön ÉP és FP, hanem csak egy életerőpont lenne, ami minden sebzés kezelésére való. Alapvetően a tulajdonságokból számolható, nem elképesztően nagy szám, és nagyon nehéz növelni. Így egy komolyabb fegyverrel - szigorúan fantasy világ lőfegyverek nélkül - 4-7 ütéssel végezni lehet bárkivel, ha eltalálod. Így oldanám meg, hogy ne húzódjon el túlzottan egy-egy harci jelenet. Valamint azon is gondolkodtam, hogy ha a célszámot picivel dobod meg, akkor a célszám csökken, de sebzést nem tudsz kiosztani. Ha nagyon megdobtad a célszámot, akkor tudod sebezni. Lemesélés szintjén ugye az erőteljes csapásaiddal egyre nagyobb előnyt tudsz kiharcolni az ellenfeleddel szemben. Nem akarok elképesztő epikus jeleneteket, inkább realisztikusat. Egyébként a kettő teljes mértékben szerintem nem zárja ki egymást. De nem szeretnék isteneket a játékban, sem anime főszerpelőket.
  5. Silver

    Harcrendszerek

    Köszönöm a véleményütköztetést, nagyjából hasonlót szerettem volna eredetileg, hogy lássam az érem mindkét oldalát. Az én koncepciómban most úgy alakítottam ki a harcrendszert, hogy a két egymással szembekerülő ellenfél adott fegyverkategóriában lévő %-os képzettsége határozza meg, hogy melyikük van előnyben a másikkal szemben. Ezt egy elég egyszerű skála adja meg, ami a célszámmal van összefüggésben. Minél magasabb a képzettséged a másiknál, annál kedvezőbb célszámra kell dobnod. A célszámra egyébként kihatással vannak a harci körülmények és a fegyver típusa. A célszámra dobáshoz pedig plusz kockákat jelent az adott fegyverkategóriában való jártasság. Ezt persze még bőven tesztelni kell, csak alfa verzió. Viszont a sebzésen még nem gondolkodtam annyit hogyan legyen. Legyen életerő amit lehet sebezni és bizonyos feltételek mentén lehet növelni is? Vagy inkább valamilyen nagyjából fix sebződési állapot, amiben nehezebb találatot elérni - így megoldva a sérült karakterek gyógyulását -, és valami mentődobás szerű rendszert bevezetni. Vagy valami egészen mást.
  6. Silver

    Harcrendszerek

    Ezek szerint dobnák rád egy támadást, ami eltalál és utána dobsz egy mentőt, hogy mekkorát sebez? A sebzésnél szerintem azt az egyensúlyt nagyon nehéz eltalálni, hogy ne vágjanak le két csapásból, de ne is kelljen 10-20 összecsapást lejátszani, hogy felülkerekedj valakin. Ráadásul ha fizikailag sérül valaki, akkor annak a gyógyulását is meg kell oldani, különben hosszabb időre kieshet a játékból.
  7. Silver

    Harcrendszerek

    Köszönöm ez nagyon érdekes okfejtés volt. A jelenlegi verzióban én is egy dice pool alapú rendszert alakítottam ki, ahol a fegyverek plusz kockát adnak a sikeres találati esélyt megnövelve ezzel. Viszont a sérülés nálam még elég egyszerűen van kezelve. Illetve attól, hogy eléred a célszámot még nem feltétlen fogsz sebezni, mert ha csak kicsit vagy jobb, akkor csak kicsit kerekedsz felül az ellenfeleden, amivel előnyösebb helyzetbe kerülsz, de nem tudod megsebezni. Pár szóban tudnád jellemezni, hogy miért tetszik neked annyira a SR sérülési rendszere?
  8. Silver

    Harcrendszerek

    Alapvetően két iránya van a beszélgetésnek. Egyrészt a magusban való harci események körülményektől függően gördülékenyebbé tétele. Erre jók a javaslataid, amiket köszönök. Én annyi módosulással szoktam csinálni, hogy egyszer dobunk kezdeményezőt a harc elején, utána többet nem (csak ha nagyon változnak a körülmények). A másik irány a saját harcrendszer kigondolása. Ebben az optimális egyensúly megtalálása a gyors lejátszhatóság és a realizmus között.
  9. Silver

    Harcrendszerek

    Köszönöm a tippeket. Ez olyan szempontból is nagyon hasznos volt, hogy eddig el sem tudtam helyezni ezen a skálán hová tartozhat a magus rendszere. Ezek alapján számomra egy picit gyorsabb és kevésbé realisztikus rendszer lenne talán az optimális. Természetesen ez szubjektív vélemény, mert a magus rendszerét szeretem, de ha kis veszteséggel tudna gyorsabb lenni, annak örülnék.
  10. Silver

    Harcrendszerek

    Köszönöm, ez így mindenképpen hasznos infó volt, hogyan tudnám ezt a részét fejleszteni a mesélésemnek. Mindenesetre a kérdés emellett is még nyitott, hogy melyik volt az a szerepjáték harcrendszer, ami dinamikus volt számotokra, és tetszik nektek.
  11. Silver

    Harcrendszerek

    Sziasztok Köszönöm a válaszokat. Tudom, hogy mindent nem lehet egyszerre, valahol az optimális egyensúlyt keresem. Nem kifejezetten a magus harcrendszerét szeretném megreformálni, inkább egy saját játékhoz keresek optimális megoldást. MG javaslata egyébként nagyon jó a magus mesélés esetén, én is kezeltem már így harcot. Viszont nekem akkor úgy tűnt kevésbé élvezték a játékosok, hogy csak cselekedtek, és elmeséltem a képességeik alapján mi történik, és a sima ellenfeleket így gyűrték le. Azt azért jobban élvezik, amikor dobálnak kockával és sokkal inkább ők győzik le az ellenfeleiket. De lehet csak én rontottam el valamit és nem volt annyira élvezetes számukra a harci események elmesélése.
  12. Silver

    Harcrendszerek

    Sziasztok Az utóbbi időben foglalkoztat az a kérdés, hogy vajon milyen harcrendszerek vannak még a magusén kívül. Bár én nagyon szeretem a magus rendszerét minden hibájával együtt, de a harc sokszor nagyon lelassítja a játékot. Mivel én nagyon kevés szerepjátékrendszert ismerek, ezért kérdezlek Titeket, hogy milyen harcrendszerekkel találkoztatok, és miért szeretitek azokat. Én valamilyen olyan rendszert keresek, ami nagyjából realisztikus és gyors. Nem akasztja meg nagyon a játékot egy-egy harc. Például volt nagyon rossz tapasztalatom a Vampire-rel, amivel bár nincs széleskörű ismertségem, de amikor kipróbáltuk, a harci jelenet hihetetlenül megállította a játékot. Kérlek osszátok meg velem a véleményeteket, tapasztatotokat. Köszönöm, Silver
  13. Silver

    Nyári Tábor 2020 - Kalandmodul, ahogy ti kértétek!

    Szia TAO Lehet, hogy volt kommunikálva valamilyen szinten, nekem személy szerint nem jött át (ami persze nem reprezentatív ). Viszont az NYT-re modult írni nagy megtiszteltetés, és nem egy ember van aki szívesen megmérettetné magát. Megértem, hogy így oda adni a modulírás lehetőséget sokat könnyít a rengeteg szervezői feladaton. De ha kiszámíthatóbb működést szeretnénk, akkor erre is kell egy szabályzott folyamat. Most, hogy megvannak a 2020-as modul írói, azt javaslom használjuk ki az időt a modulírás jogát elbíráló folyamat kidolgozására. Köszönöm, Silver
  14. Silver

    Nyári Tábor 2020 - Kalandmodul, ahogy ti kértétek!

    Sziasztok Esetleg lemaradtam valamiről? Úgy rémlik, hogy az NYT mesélője pályázat útján dől el, és a pályázat feltételei szigorodtak. De nem találkoztam pályázati kiírással. Üdv, Silver
  15. Sziasztok Ha előfordulna valakivel, hogy akad még kihasználatlan ideje a tengernyi program közben, lesznek nálam Igenis, sötét nagyúr és Szerelmeslevél játékok. Üdv, Silver
×
×
  • Új...