Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Silver

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    628
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    tolvaj
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1996
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Egy jó barát révén.

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

Silver's Achievements

Élő legenda

Élő legenda (11/16)

  1. Szia, örülök, hogy felvetteted, mert azóta az akkor kapott ötletek nyomán - és úgy egyébként is - haladtam tovább a rendszerrel, és nagyon sok minden sokkal konkrétabb, valamint javított lett. Viszont hosszú idő után sajnos idén nem fogok tudni elmenni a táborba, lévén kb akkor születik a kislányom. Azért még dolgozom tovább a rendszeren, és keresünk megfelelő alkalmat a teszteléshez, amihez előre köszönöm a kitartó részvételt.
  2. Jobb később, mint soha alapon feltöltöttem a mágiatípusokat az első hozzászólásba. Ezzel a mágiarész is játszható alapvetően, de jelenleg sajnos csak az általános varázslatoknál lett 3 típus részletesen kidolgozva. A többi típusnál (általános varázslatok és a tíz nép speciális mágiatípusai) csak koncepció szintjén szerepelnek, hogy tudjatok benne gondolkodni.
  3. Bocsánat, akkor én félreértettem. Valamiért úgy értelmeztem, hogy egy jártasság se lehessen magasabb százalékú, mint az összes jártasság átlagának mondjuk 2-3x. Tulajdonsághoz nem kötném - egyetértve Tetrával - a kemény munka meghozza gyümölcsét. Azt pedig szeretném elkerülni, hogy egy rossz tulajdonság dobás miatt szívjon valaki, amikor valamilyen irányba akarja fejleszteni a képességeit. A tehetség ott bőven megmutatkozik, hogy célszám dobásnál a kapcsolódó tulajdonság éppen 18 vagy 28, mert az a 10 pontkülönbség nagyon sokat számít. A tulajdonság fejlesztés piszkosul drága, ezért nem annyira éri meg felhúzni, de meg akartam adni a lehetőséget rá.
  4. Nem gondoltam limitre. Annyit lehet egy-egy jártasságra áldozni, amennyit szeretnél, de ha túl sokat teszel valamire, akkor a karakter kvázi életképtelen lesz. Viszont a javaslatod nagyon jó, mert ezzel a megoldással meglehet előzni a vérpisti karaktereket, és élhetőbb valóságosabbak lennének. Sajnos itt nincs előre lépés. De hogy adjak valami támpontot, ha nem teszel pontot és nem lesz semmi pénzed, akkor szó szerint csupaszon ébredsz és minden felszerelést szerezned kell. Úgy 5 ezüst a határ, amikor már van egy alap ruházatod, felszerelésed, de nincs lovad. Valahol 25 ezüstnél van a jól néz ki, megvan minden felszerelés, amit szeretnél. Végül ha 40 ezüsttel kezdesz, akkor komolyabb felszerelések (alkímia, herbalista készlet, szép ló, stb) is rendelkezésedre áll.
  5. Sziasztok, a kezdő hozzászólásba feltöltöttem a mágia fejezetet. Ez az általános mágia szabályokra és működésre vonatkozik. Ezt követően még fel kell töltenem az általánosan mindenki által ismert, és a népekre vonatkozó mágia stílusokat, amiben lesznek példa varázslatok, és a különféle stílusok keretei is, amik között lehet garázdálkodni.
  6. Egy korábbi kérdésnek, kérésnek megfelelve feltöltöttem egy három oldalas karakterlapot. Hozzám hűen ez is Exceles, de még csak pár dolog lett beképletezve. Majd később fogom bővíteni ezt a részét is, de egyelőre vannak fontosabb részek is, amikkel el akarok készülni. Feltöltöttem az első hozzászóláshoz ezt is. Itt is érvényes, hogy észrevételeket, javaslatokat szívesen fogadok (ez is még béta).
  7. A mágia használata rendkívül szabad a rendszerben, ezért alacsonyabb mágiahasználatot magától is meg tud tanulni a karakter (mondjuk irányadóként 30%-ig). Ezt követően viszont már jobban el kell mélyülni, amihez szükséges mágiaelméleti tekercs, könyv vagy egy mester. Minél magasabb szintű a mágiahasználatunk, annál nehezebb olyan embert találni, aki újat tud mondani nekünk vagy más megközelítésből mutatni rá az összefüggésekre. Speciális esetben előfordulhat, hogy egy Szellemtől tanuljunk, de ahhoz nagyon különleges kapcsolat kell. Nem kell hozzá IP, csupán a mágiahasználat képzettség. Viszont az is fontos, hogy varázslatok létrehozása a pillanatnyi "Kimerültséget" csökkenti. Ezért azt érdemes lehet IP-ből növelni, ha nagyon alacsony lett. Igen érvényes. Köszönöm, valóban felborulhat az egyensúly. Elsőre egy ilyen kiegészítés jutott eszembe: "Egy adott tulajdonságra legfeljebb 3 személyiségjegy adhat bónuszt, de így sem mehet a maximum érték fölé (31)." Mit gondolsz(tok)? Ez nagyon életszerű és jó példa. A szerepjáték szerintem erről is szól. De visszamenőlegesen nincsen játéktechnikai kihatása. A karakter így fejlődött ki, így jutott el arra a pontra, amikor változik a személyisége. Ez már játéktechnikailag nem változtat a karakteren, ide értve, hogy az új személyiségjegyekből sem kap játéktechnikai előnyöket. Fogok feltölteni árakat és kereseteket.
  8. Igen. Az IP mínusz az jártasság csoportra érvényes, szóval ha szeretnél abból a csoportból jártasságot tanulni, akkor előbb el kell költened annyi IP-t, és csak azt követően tudsz tanulni.
  9. Természetesen ennek nincs semmi akadálya. Ugye a korábbi hozzászólásban már megírtam ezt a javítást, hogy hány pontot oszthattok el ilyen módon a 9 elsődleges tulajdonságra, azzal 18-as átlag feletti eredményt lehet elérni. Köszönöm ezt az újabb észrevételt a személyiségjegyeknél, ez valóban nem volt jól megfogalmazva és hiányos is volt. Erre változtattam meg a szabály szövegét: "Összesen 8 személyiségjegy határozza meg a karakterünket, amiket lehet véletlenszerű kidobással vagy a szerint választani, hogy milyen személyiségű karakterrel szeretnénk játszani. A véletlenszerű dobást és direkt választást bármilyen arányban lehet alkalmazni (például 3 dobás, 5 választás) a Játékmester jóváhagyásával." E szerint tetszőlegesen ki is választhatjátok a 8 személyiségjegyet.
  10. Az általános dolgok ismertek mindenki előtt. Ezek vándorok, kereskedők történetei, vagy épp a falu hiedelmei. Olykor ha éppen van a faluval lévő szellem, akkor annak a történeteit és viselkedéeit is ismerik. A kapcsolódó képzettség a "veszélyes lény ismeret". Ide tartozik az emberre veszélyes-, ragadozó állatok, a mágiával átitatott állatok, amiknek ezáltal különleges képességei vannak. Továbbá a misztikus, legendás szörnyek, valamint a Szellemek. Nagyjából ezen a skálán mozogva tud az ember egyre többet ezekről a lémyekről, minél magasabb ez a jártassága.
  11. Megcsináltam a roll20 oldalon a játékot, amiben tudtok dobálni (a dobás sorrendje a szabálykönyvben lévő sorrenddel azonos legyen): https://app.roll20.net/join/13335781/0WNnrA @Rodrigonem kell telepíteni, csak a linkre kattintasz, ha még nincs fiókod, akkor regisztrálsz email címmel. Utána már be is tudsz lépni, és egyből kiírja hogyan tudsz dobálni. De lehet feltudok majd tenni dobáskód sorozatot, amiből lehet választani. Itt valóban van egy probléma. Szerintem menet közben változtak a dolgok, ezért van ez az anomália. A cél az volt, hogy akár meghatározott pontokkal is kialakításra kerülhessen olyan karakter, amilyet szeretne a játékos. Tehát a Fogékonyságra is lehet pontot tenni, ezért megemeltem az elosztható pontok számát is. Módosítottam a szabálynak ezt a részét a következőre: "Amennyiben nem szeretnénk a véletlenre bízni, akkor megbeszélhetjük a csapatunkkal, hogy dobás helyett elosztunk 166 pontot a kilenc tulajdonságunk között. Viszont ebben az esetben egyetlen tulajdonságunk se mehet 24-es érték fölé (a későbbi módosítók, Időráfordítási pontból vásárolt pluszok növelhetik bármelyik tulajdonságot)." Mivel nem nagyon ismeritek a világot, ezért nehéz lenne pl ellentétes kultúrákra figyelni. De összességében az lenne a cél, hogy egy egymást ismerő csapatot alakítsunk ki, mert ahhoz kevés az idő, hogy az összemesélést is beletegyük.
  12. Feltöltöttem a Szellemekről szóló általános leírást, amit megtaláltok az első hozzászólásban. Összességében elmondható, hogy a Szellemekkel való kapcsolat ismert az emberek előtt, és a hatalmukat tisztelik vagy éppen félik. Számos rítus ismert, és sokfelé vannak jó és rossz szellemek, amikkel kapcsolatban is áll sok ember.
  13. Kiváló! Nagyon örülök neki hogy megragadtad ezt a pontot. Bár nem terveztem, hogy ilyen kis apróságokra is figyelni fogtok. Igen, vannak legendák is, tárgyak is, romok is. Nem sok, de aki kíváncsi és keresgél rá lelhet érdekességekre. Valamint szólnak mondák az első városról. Ez a város volt az első a nagy jég után, legalábbis így tartják egyesek. Bár van aki egészen keletre, van aki egészen nyugatra gondolja az elhelyezkedését, viszont ha egyszer megtalálod, különleges dolgokat találhatsz a mélyében. Elkezdtem egyet megrajzolni, de ez is azoknak a dolgoknak a táborát erősíti, amiket még nem fejeztem be. Nem tudom, hogy mikorra készülök el.
  14. Abban részemről megegyezhetünk, hogy mondent építő szándékúnak veszek, és úgy is állok hozzá. Örülök minden ilyen javaslatnak, észrevételnek. Ezt is egy jó felvetésnek tartom, mert valóban lehet zavaró. Viszont a lényege ennek a kimerültség tulajdonságnak, hogy ez játék közben folyamatosan változik. Valamint a mágiahasználat is csökkenti. Tehát egy varázslat létrehozása csökkenti ezt az értéket (ezt elfelejtettem Tetrának írni korábban ). Nekem az volt a logikám, hogy minél alacsonyabb ez az érték annál kimerültem vagy. Ebben a kontextusban nem gondolom, hogy ez a két javaslatod ki tudná váltani azt a fogalmat amit szeretnék ide beilleszteni, használni. Értem mire gondolsz lehet, hogy csak nekem kell emésztgetni, de lehet egy ezekkel rokon értelmű szót kell keresnünk helyette. Kíváncsi lennék a többiek véleményére is.
  15. A mágia részre nagyon kíváncsi vagyok mennyire működőképes, és megvalósítható-e az a szabadság egy szabályrendszerben, amit szeretnék elérni. Jelenleg már minden információ rendelkezésre áll a karialkotásban egy varázslókarakterhez. A kulcs, hogy minél nagyobb legyen, a fogékonyság, mert ez adja a mágikis energiát is, amivel varázslatokat hozhatsz létre. Valamint minél magasabb legyen a "mágiahasználat" jártasság, mert ez határozza meg, hogy mekkora, milyen erejű varázslatokat hozhatsz létre. Egy héten belül felrakom azt az állapotot a mágia fejezetből, ahol tartok. Addigra lesznek példa varázslatok is, és a működési logika is érthető lesz. Azt tudjuk csinálni, hogy létrehozok egy roll20 játékot és akkor ott tudsz dobálni vissza is tudom nézni. Ma bemásolom a játék linkjét ide. Köszönöm az észrevételt, teljesen jogos ezt át fogom írni.
×
×
  • Új...