Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Messor1983

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    344
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Messor1983

  • Rang
    Ynev hőse

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Renegát
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    Egy próbát megér.
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Bekukkantok.
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Gyakorlatilag minden hivatalos versenyre (Local Heroes, Szárnyatlan Pegazus, Krónikák, Kalandozók, Goatriders, Cantina)
    De alapvetően csak Magus.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    régen Shadowrun, kipróbáltam a DnD-t is. Kétszer Marvel, két különböző rendszerrel.
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1996 talán?
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Már nem tudom pontosan... :P
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Állandó csapat: Slae-Yeorth (törpe eredetű elnevezés, ejtsd: szléjörsz, pyarrul írva Slayers)
    Van még két csapat, ahol játszok, illetve mesélek.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Kenjutsu, gyakorlom is
  • Mi a kedvenc csokid?
    Milka, sima
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    Játszani: ember, félelf, khál. Tűzvarázsló, mozaikvarázsló, harcos. Néha harc-, kardművész.
    Játékstílus: "Legyen így, aztán meglátjuk. Úgyis improvizálni kell majd..."
    Mesélni szabadon szeretek, a lényeg az élvezetes játék. A szabályokat követem, de ha valami nem értelmes, akkor érdemes megváltoztatni.

Legutóbbi látogatók

387 adatlap megtekintés
  1. Mágiahasználók Témája

    Persze, ez kezdeti ötlet volt, csak gondoltam megosztom, hátha segít. Én a varázslóval nem dobatnék, más hatás esetén sem dobatunk, csak az elmére hatva. Esetleg meghatározhatnánk a "sebzést", és ez lehetne alapja a szél erejének. Csak ezt még hasonlítani kéne valahogy a célpont valamilyen értékéhez. Szélsebzés vs Erő+Állóképesség? Ha az Erő és Állóképesség közé megy, akkor megállítja, ha túllövi, akkor ellöki? Az Egészségnek szerintem nincs köze a dologhoz, inkább Erő és Állóképesség alapon maradunk talpon a Magus rendszere szerint.
  2. Mágiahasználók Témája

    Én arra jutottam, hogy ha az őselemi levegő erejét szeretnénk mérni, akkor pl használhatnánk a célpont saját erejét. Ha a szélcsóva E-je nagyobb, mint a célpont Erő tulajdonságának tíz feletti része, akkor a különbözetet negatív módosítóként használva erőpróbát dob. Amennyiben ez nem sikerül, a szél meglöki/ellöki/elfújja (hiba mértékétől függően). Pl 10E-s elemi levegő csóvába formázva az első méteren továbbra is 10E. A célpont 16-os erővel rendelkezik, tehát -4-el dob egy próbát. Ha megdobja, semmi, ha elvéti, akkor elborul, vagy néhány métert elszáll. Persze lehet a teljes Erőt is figyelembe venni... Kb IRL is így állunk ellen a szélnek.
  3. Mágiahasználók Témája

    Sziasztok! Egy kicsit hozzátennék én is. A mozaikmágia illúzióját nem elemi mágiaként kell keresni, hanem anyagmágiaként szerintem. 1 kg homokból nagyon sok mindent fel lehet építeni (senkit nem zavar, hogy üreges lesz), színezni olcsón lehet, már csak időmágia kell. Mozgatást el lehet érni az átalakítás mozaik folyamatos használatával. És bamm, így lett a csokapik, meg a sétáló ember illúziója. Minden másra ott van Tetra válasza, meg a mastercard. Elemi levegő szerintem is képes meglökni dolgokat. Ennek mértékén tényleg érdemes filózni.
  4. Csapatkoncepciók és karakterek

    Sok mindenre kérdeztél egyszerre, nehéz lesz röviden választ adni. Igyekszek mindenre kitérni néhány sorban. Versenyre jó dolog a koncepció, bár mi elég lazán vesszük ezt a csapaton belül. Legyen valami irányelv (pl erioni jófiúk - élet-rend-káosz jellem), aztán mindenki azt hoz, amit akar. Ez így jó, mert még ha össze is jön a "harci gépezet" (tolvaj/harcos/pap/varázsló), akkor sem feltétlenül érezhető ez. Életútban persze a koncepció nem fontos, mivel van lehetőség tesztelni, cserélgetni a karaktereket. Idővel úgyis kialakul a csapat. Amennyiben mégis van valamilyen terv, akkor el tudom fogadni a szerepem (és ahogy láttam, csapattársaim is), nem véletlenül játszunk már hosszú évek óta együtt. Az egyetlen, amit nem szívesen választok, az a pap karakter, de ezt is ki tudjuk küszöbölni csapaton belül, mivel más elvállalja. Már ha úgy döntünk, hogy kell. Én szeretek úgy játszani, hogy más a vezér. Persze, ha kell egy összefogó személy, és más nem akar ez lenni, akkor bevállalom. Igaz, legtöbbször úgyis az kapja ezt a szerepet, aki a leginkább ért az aktuális játékhoz/eseményekhez. Amit sajnálok, és rendszeresen előjön (főleg versenyen, ismeretlen játékosokkal/mesélővel), hogy a mágiahasználót vezetőnek nézik. Én szeretem ezt a főkasztot, de nem feltétlenül vezetőként. Ráadásul nem is biztos, hogy megvannak a szükséges képességei/ismeretei. Úgyhogy van, hogy inkább előtörténetben kikötöm, hogy titkolom, vagy már karakterkészítéskor kijelentem a többieknek, hogy nem vállalom a szerepet. Főleg, mert nem úgy "építem". Tanácsadás, támogatás, az jöhet.
  5. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Persze, örülök is, hogy beidézted a PPL-t, mert nekem nem jutott volna eszembe az ottani írás. Csak azért reagáltam így, nehogy elvessük egészen a lehetőséget, mert a szabálykönyv azt mondja, hogy kerülendő (majdnem). Igen, meglehet, hogy leginkább magamból indulok ki, és tudom, hogy én nem írnám fel az összes képzettséget, csak mert volt a karakternek egy belépőjegye az erioni nagykönyvtárba.
  6. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Nyelvismeret: Érzem, hogy egy város ismerete, ahova tán vissza sem térsz, felborítja a játékegyensúlyt. Én úgy gondolom, hogy amit írtam, az valid, és ugyebár nem tanulásról beszéltem, hanem az ismeret reflexszerű elsajátításáról. Ráadásul nyelvismeret, amit úgy is tanulsz, hogy csak hallod, bárminemű energiabefektetés nélkül. A lovaglás más tészta, azt fizetni kell. hiszen miközben azt gyakorlod, mást nem nagyon tudsz csinálni. Természetesen amit mondok, az nem áll minden képzettségre, és mindig a km bírálja el. De egy extra nyelvismeret nem a világ vége, és lehet logikus. "Anyám gorviki, apám aszisz, Erionban lakunk, születésem óta. Mindkét szülőm anyanyelvén beszélt hozzám, akkor is, mikor családot látogattuk. Mindenhol máshol a pyart kellett használnom." Erre, úgy gondolom, nem feltétlenül kell kifizetni a kp-t. Igaz, megkapott három, legalább 4-es nyelvet, de valljuk be, ettől még nem öli meg az aquirt, és nem haverkodik le az aszisz nagykirállyal. Sosem sajnáltam semmilyen kp-t, amit elköltöttem (kivéve néha versenyeken), de úgy érzem, te még nem voltál kp-hiányban. Arra gondolok, hogy egy szint alatt annyi mindennel találkoztál, és volt lehetőséged megtanulni, hogy nem tudod kifizetni kp-ból. Pl első szintű harcművész, ahogy rácsodálkozik a külvilágra, miután kiengedik a kolostorból. Ideje volt rá, meg is tanulta, csak nem volt kp-ja, tehát nem tudja. Elég logikátlan. Magas szinten meg olyan soká kapsz kp-t, hogy rengeteg minden felhalmozódhat. Szintén öngól. Ezért írtam, hogy a nyelvismeret, amennyiben a km engedi, belefér előtörténetbe a fenti esetekben. Miért ne? Ront a játékélményen, ha van egy extra nyelvismeret? Kárt okoz ezzel bárkinek? Játékegyensúly megy tönkre? Kötelező Ép-vesztés: Igen, szerintem is jó a szabály, csak az arányok nem sikerültek annyira jóra. A nagy fegyverek 10-es küszöbe szerintem magas. 3k6+2 a legnagyobb sebzés, ez ugye max 20 fp, azaz 2 Ép. Egy kétkezes csatabárd, pallos akkor éri ezt el, ha mázlistaként három kockán is maxot dobtál. Ergó a gyakorlatban csak 1 kötelező Ép-t tudsz sebezni, ami ugyanannyi, mint egy hosszúkard. És tudom, hogy kihagytam az erőbónuszt, ahogy a páncélokat is. Direkt volt, mert kb kioltják egymást. Ettől függetlenül természetesen használom/használjuk, mert megdobja a játékélményt.
  7. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Nyelvismeretre: Szerintem lehet ingyen is kapni nyelvismeretet előtörténet alapján. Ha valakinek a szülei két kultúrából származnak, akkor a gyermek valószínűleg két anyanyelvű lesz (már ha a szülők figyelmet fordítanak erre). A másik lehetőség, ha a lakókörnyezet más kultúra, mert kb 6 éves korig az ember nem tanulja a nyelvet, hanem elsajátítja. Utána már lassul ez a folyamat, de tettenérhető. Hallással, és gyakorlással kialakul a nyelvismeret, anélkül, hogy erre külön időt fektetne valaki. Ezen lehetőségek szerint - én úgy gondolom - nem kell feltétlenül kp-t költeni rá. Persze km szava dönt. A másik ilyen érdekes képzettség a kultúra. Ha asziszként átköltözök Erenbe, és ott élek 10 évet (és nem lépek szintet, nincs szabad kp-m), akkor elég jó esélyem van rá, hogy elsajátítom a helyi szokásokat. Ugyanígy nyelvismerettel is jöhet valamennyi tudás. Tehát aki anyanyelvi szinten beszél egy nyelvet, az valszeg az adott nyelvhez tartozó kultúrából is elsajátít valamennyit.
  8. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Szia Lucius! Mi az első kérdés pontosan? Második kérdés: Ahogy Tetra mondta, lerövidíti. Illetve valahol izgalmasabbá is teszi, hiszen ha beüt a kötelező ÉP-vesztés, akkor jön az "Ezaz!!! dobtam egy 10-est a hosszú kardommal!!!" Egyébként meg ütögethetnéd az fp-ket látástól mikulásig, főleg magasabb szinteken.
  9. Karakter kihasználása tápolás nélkül

    Helló! Erős faj: ember. Uralkodó faj, gyakorlatilag bárhol megállja a helyét, nagyon kevés helyen nézik ki a közösségből. Igaz, számbeli előnye sincs, de bármelyik kaszt tagja lehet. Erős kaszt: tűzvarázsló. Mert szeretem. Vagy, ha nem kéne negyedelni a tp-t ikerkasztnál, akkor fejvadász+mágiahasználó kaszt. Na az kemény. Pláne, ha ki is használod, és nem fogod vissza a játékostársak kedvéért. Egyébiránt órákat, napokat lehetne filózni a statisztikai különbségeken, de ezeket egyszerűbb elfogadni úgy, ahogy vannak. Ha valami erősebbnek tűnik a többihez képest, arról valszeg később kiderül - szerepjáték és továbbgondolás során - jópár hátrány is. A khálokban pl csak tápot látnak általában, holott irdatlan hátrányai is vannak. Többek közt menj be vele egy olyan településre, ahol még nem láttak ilyen lényt. Ki tudja, hogyan reagálnak rá... Amund dettó, bár délen valszeg nagyon nem örülnének egy felbukkanó egyednek. Ez nem statisztika, de nagy szívás tud lenni. És csak egy példa.
  10. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Bocsi, de még Matyinak reflektálnék a khál ruházkodással kapcsolatban, mert szeirntem kimaradt: Igen, hordanak ruhát, ráadásul bármilyet, amihez hozzáférnek. Ha ők készítik, akkor Bűvdudás válasza helytálló. Ha megveszik, akkor gyakorlatilag bármit viselhetnek, akár az erigowi divat szerinti ruhakölteményeket is. Elvégre ehhez csak a méretük kell, meg egy nem ijedős szabó.
  11. Dumaterem

    Bűvdudás, A legendák szerint lehet, de ez nem jelenti azt, hogy tényleg van bennük. Persze lehet így játszani, és a barbár alapot jónak is tartom. Oh, TF-ben már csak af? Érdekes. Tudom, hogy "ki-be kapcsolható", de nekem akkor is fura. Egyszer csináltam egy felderítő karaktert medvéből (nem tarran volt), és a HGB-s mf-t gonosz módon lecseréltem erkölcs af-ra. Ha esetleg elkapnák, legyen mibe kapaszkodni.
  12. Dumaterem

    Üdv Amber! Tarrant, mint az yllinori medvéket alkotó fő népcsoport? Én úgy tudom, ők emberek. Inkább azt a harci láz mf-et kéne zárójelbe tenni náluk, mert ki hallott már dühöngő felderítőről? Messor
  13. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Bűvdudás, 2. Értem, és megértem. Csak ha már emlegette a szerző, akkor ne hagyja függőbe. 3. Szerintem is van, csak na. Ha követjük a szabályt, ami le van írva, akkor azoknak éppenséggel nincs. 4. Remélem sikerül beilleszteni ide a képet, mert ez az első, hogy csatolok vmit. Nekem ezt írja a rúna. Persze lehet, hogy csak másolási hiba... És sikeres a csatolás
  14. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Bűvdudás, köszi a forrást! Bevallom, még nem olvastam ezt a cikket (nem volt rá szükségem). Van benne néhány hasznos pontosítás, érdekes példadémon. Egy-két dolog viszont zavar engem: 1. Démon fajtájától, erejétől függetlenül létrejövő 60+k10 E-s akaratátvitel (rabszolgává alázás). Csak pillants bele a szemébe, és kész. Tehát egy Molamoth is képes erre? Szerintem ez legalább fura, de leginkább buta szabály. 2. Démon halála: elporlad, de hogy visszakerül-e a síkjára, ki tudja? Még a szerző sem. Kérdezd a démont (km-et). Köszi. 3. Nincs mágiaellenállás. Tehát bármikor lehet rájuk hatni mentál és asztrálmágiával. ETK-ban még immunisak voltak. 4. Az már csak apróság, hogy a Rorthar (majomdémonúr) rendelkezik 150 manaponttal, de "a mágiát nem érti, és nem is kívánja használni". Esetleg használ mágia-szerű hatásokat, csak szerinte az nem mágia?
  15. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Démonok tényleg nem tudnak valakit megszállni lélek nélkül (a rendszer szerint...). De ez nem jelenti azt, hogy ne tudná irányítani, vagy manipulálni. Szerintem az fog segíteni a döntésben, hogy fixálod, ki az igazi csomag (bm, vagy a benne ülő), melyet a csapat kísér. Ugyebár itt az is fontos lehet, hogy mennyi infót adtál át már a csapatnak. Ők tudják mindazt, amit leírtál? Mert akkor nem érdemes módosítani ezeket, csak pontosítani. A lélek (ha mégis az, és nem démon) átvette az irányítás a bm felett, vagy csak utazó (pl lélekcsapda, megszállott)? Amennyiben tényleg a démonság a lényeg, akkor lehet csak kapocs a bm-el. Szerafista esetleg. Ekkor ugyebár lehet használni a bm-et, mint kapu (van is ilyen varázs, a szentségtelen kapu), hogy anyagiasuljon. Vagy, ahogy Doaron mondta, démonnak nevezed, de nem az, és kitalálod, mi legyen (macerásabb, mert tuti, hogy a kalandozók összeütköznek majd vele, viszont hangulatosabb, és új dolgot adtál a világhoz).
×