Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

bűvdudás

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1.003
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

1 Követő

Róla: bűvdudás

  • Rang
    berek bolondja
  • Születésnap 1975-03-20

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Krad-paplovag
  • Mi a kedvenc regényed?
    mostanában a Krabat a Fekete Malomban
  • Ki a kedvenc íród?
    sok van: legyen Umberto Eco
  • Melyik a kedvenc novellád?
    talán H. W. Munntól "A De Petriche-gyűrű"
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    Egy törpe előtörténetéből: "...s ekkor levágattam végre azt az igénytelen szakállamat..."
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Söröslovak által letiport barbár mereng: "Miért nem csuktam be inkább azt az átkozott kaput...?"
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1997. (Kr.u.)
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    "Yneven" át
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    talán leginkább Arel
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Nincs már meg a csapatunk, sajnos. S igen, talán Fejérben érdekelne játéklehetőség is...
  • Mi a kedvenc sportod?
    Ha sportnak számít, akkor a kung-fu. Ha nem, akkor mondjuk az íjászat.
  • Mi a kedvenc csokid?
    Némi mazsolás vagy joghurtos tejcsoki bármikor jöhet...
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    http://kalandozok.hu/showthread.php?1432-Ki-mivel-foglalkozik-civilben&p=172538#post172538

Legutóbbi látogatók

874 adatlap megtekintés
  1. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Halihó! Köszönöm! Óhatatlanul fontos szerepet kapnának az abban szereplő kasztok, s ezen keresztül néhány ottani képzettség és varázslat is. Persze az ETK-s verziójuk a kétfokozatú képzettségrendszerrel stb. A lényeg az atmoszféra kellene legyen, s szerintem az előbbiek ezt a célt nagyban támogatják. De belátom, hogy ez problémákat vethet fel. Mindenesetre érdeklődöm.
  2. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Üdv! A kérdésem: szigorúan ETK és a szokásos KESZK? Jelesül az "Enoszuke" kiegészítő használhatóságára gondolok... (van ETK-s függeléke) Köszönöm!
  3. Mágiahasználók Témája

    Halihó! Finom munkához szerintem is jól jöhet a formázott Őslég, de lökdösődésre (és minden másra) ott az elemi erő. Ha tippelnem kellene a mértéket illetően (az ETK meg a Szélúr leírását véve alapul, hogy ti. "nem sokat tehet az Elsődleges Anyagi Sík teremtményei ellen" ), egy E-nyi csóvává formázott Őslég kb. egy már amúgy is alig pislákoló gyertya eloltására alkalmas, nem többre. Az elemi levegő csak az Ősföld alapú létformák esetén képes megmutatni valós erejét. Persze vannak itt nyugtalanító kérdések bőségesen (Pl honnan és miből van a Lángúr kardja? Merthogy nem Őstűzből, az biztos. Különben nem sebezné a többi Őstűz alapú létformát /k10/. És akkor miből ered a Szélúr k10-es sebzése? Egy ugyanilyen kardból? Akkor a fegyverük netán formázott elemi erő? A többi elementálé akkor miért van a saját anyagából? Csak a víz- és a földelementáloknak van súlya/tömege? És úgy egyáltalán, mi a helyzet az Őselemek fajsúlyával?). Szóval kövessük azt a kevéske, leírások nyújtotta kapaszkodót, a többit meg ahogyan a dramaturgia - a kaland - megkívánja. Azaz élvezzük a tág mozgásteret...
  4. Mágiahasználók Témája

    Üdv! Noha tetra alapos volt, egynémely kiegészítéssel élnék... a telekinézis csak a természetes anyagokra hat, az Őselemekre nem. Így ezzel a módszerrel - szerintem - nem tudod manipulálni őket, maradnak az iskola- és a szabálytalan elemi formák. A jégmágiáról van valami valamelyik korábbi Rúnában, lehet, hogy érdemes volna rákeresned. Nekem pillanatnyilag nincs időm rá (itt az oldalon is fenn vannak a releváns (MAGUSos) Rúna-cikkek. Annyit azért szögezzünk le, hogy minden Őselem a paraelemével együtt jelenik meg, csak ez utóbbiak hatása ebben a formában korlátozott. (Kivéve az Őstűzét, mert Ynev világa alapvetően Ősvíz alapú, így fokozottan érzékeny rá.) Az Ősföld körül mindig gomolyog valami különös sötét árnyék-köd, az Őslég tiszta és "fényes"; a sötétben talán dereng is, amíg koncentrált - formázott - tud maradni... Ez azt is jelenti, hogy az elemi fagy nem "teszi jéggé" az Ősvizet - míg a természetes vizeket minden további nélkül, ha kellő mértékben van jelen. Bár, gondolom - ez már csak találgatás - sok-sok elemi fagy képes lehet kevés Ősvizet valamiféle "Ősjéggé" alakítani. De az "alapkeverékük" folyékony és hideg.
  5. Ynev országai

    Halihó! Amber; térképet ugyan nem találtam, de az ETK Ordan-leírásában akad egy elég plasztikus bekezdés, ami a segítségedre lehet: "Az ordani szigetváros festői látványt nyújt: óriási felduzzasztott tó, melyben számtalan kisebb-nagyobb sziget zöldell. A legtöbb szigeten tágas kertek, fák és csak egyetlen ház kapott helyet, a legnagyobb szigeten a Tűzvarázsló Rend iskolája áll. A szigetek között száraz lábbal nem közlekedhet az utazó - ha egyáltalán beengedték, kizárólag csónakokkal, néhol apró hidakon." A fentiekből számomra az derül ki, hogy a tulajdonképpeni Ordan a völgyet uraló tavon terül el, számos szigete a vezető réteg villáinak ad otthont. A fősziget a kultusz tulajdonképpeni székhelye. A város élelmezéséről a tó körül elterülő majorok, valamint a távolabbról érkező kereskedők gondoskodnak. Előttem a kép, ahogy a környék gazdálkodói és kiskereskedői a reggeli párában ladikba szállnak a friss áruval, s eveznek a piacnak otthont adó sziget felé... *** Ami a domborzatot illeti, a város egy völgyben fekszik, azaz viszonylag sík vidéken. Szelíd lankák, kellemes klíma, a karavánút mellett raktárak, őrposztok... de a tekintetet a tó ragadja magával. Azt hiszem, némi időráfordítással magad is jó kis térképet készíthetsz.
  6. Ynev árai

    Halihó! Serrath; ez - éppúgy, mint a való világban -, nagyban függ attól, hogy hol, kitől és mennyi időre akarod kibérelni az adott épületet vagy helyiséget. Felkapott helyen - nagyobb, forgalmasabb városok, uralkodói székhelyek, urambocsá' Erion - az ár sokszorosa lehet egy "csendes kis falusi kocsma" bérleti díjának. Ha jóban vagy a bérbeadóval - vagy egyszerűen szimpatikus vagy neki -, kedvezőbb áron juthatsz hozzá a bérleményhez. Mondjuk egy takaros kis fogadóépület éves bérlése egy kis mezővárosban öt aranyért reális/jó ár lehet szerintem. Persze az üzlet beindításához/fenntartásához nyilván ennél nagyobb tőkére lesz szükség. És nem árt gondolni az egyéb kiadásokra is (alkalmazottak, adók stb... ) Egy raktárépület jellemzően olcsóbb lehet; mérettől függően akár pár ezüstért is kibérelheted évente. Persze nem Erionban. Ott akár százas szorzóval is gondolkodhatsz... A kereskedés beindításához - feltételezve, hogy ezalatt valami kis szatócsüzletre, vegyesboltra gondolsz - nem kell nagy vagyon, csak vállalkozó kedv, némi gátlástalanság ("kereskedői mentalitásnak, kalmárszellemnek" is szokták nevezni), meg szerteágazó kapcsolatok, ismeretségek. Főleg az utóbbi a hangsúlyos, hiszen tudnod kell, kitől, mikor, mit és mennyiért lehet és érdemes beszerezni. Egy kiskereskedés - volumentől függően - akár 10-20 aranyból is beindítható egy kisebb mezővárosban. Az ilyen jellegű üzleteket általában kocsmával, fogadóval együtt üzemeltetik az élelmesebbek. Hangsúlyozom, ezek véleményes és erősen hozzávetőleges árak - inkább csak a nagyságrendek érzékeltetésére. Tényleg minden a helyi viszonyoktól - és az adott szituációtól - függ.
  7. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Sziasztok! Az a meglátásom, hogy a játékosi tapasztalat és a versenyjátékosi tapasztalat nem egészen feleltethető meg egymásnak. Az, hogy valaki sokat játszott, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy versenyjátékosként is jól teljesít majd (noha a "hagyományos" játék során szerzett tapasztalatokra nyilván a "tétmeccseken" is szüksége lesz). Én a versenyekkel, azok légkörével kényszerűségből kezdtem ismerkedni: miután "idehaza" megszűnt mindennemű játéklehetőség, elkezdtem rendezvényekre járni. Ezek meg jellemzően versenyek... ahol nem mindig a klasszikusan értelemben vett szerepjáték (egy jó szívvel választott/megalkotott karakter minél életszerűbb kijátszása) az elsőrendű, hanem a modul sikeres teljesítése. És itt már olyan szempontokat is figyelembe kell venni, mint a csapatösszetétel, illetve a meglévő pontokból a lehető legtöbb előny kifacsarása. Lehet, hogy nem akarsz tankkal lenni, de az kell a csapatba. Lehet, hogy nem akarsz félvértet, de így a leggazdaságosabb. ... Persze ez nyilván csapatfüggő. Néha - ha a tagok nincsenek összeszokva - elég nehéz összehangolni egy céltudatos versenyjátékos stílusát és szándékait egy olyan játékoséval, aki ugyan gyakorlott szerepjátékos, de elsősorban szórakozni szeretne. Én magam ezt a két vonalat tudnám markánsan megkülönböztetni. Nyilván bizonyos versenyeken ez a különbség jobban kijön; míg azokon, ahol a szerepjátékra is komolyabb hangsúlyt fektetnek, ez a két oldal akár - némi csiszolódás után - remekül ki is egészítheti egymást. Tehát szerintem a versenyszervezők - no meg a KM-ek (mindent összevetve persze mindannyiunk ) - felelőssége , hogy milyen típusú modulokat, értékelési rendszereket hoznak létre/támogatnak, mert ezeken keresztül komolyan hathatnak a játékosok stílusára. Formálják a trendet, hogy úgy mondjam. Bocsánat, ha nem egészen a kérdezett dolgokra válaszoltam, de nekem ezek jutottak eszembe...
  8. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Lucfenyő; szimplán leírom a véleményem a kidobásos módszerről. Ha a játékos a karakteralkotást a figura elképzelésével kezdi (ami szerintem az ideális megközelítés), a kidobálós metódus egyszerűen nem működik. Mondjuk egy harcost szeretne; nem túl erőset, de annál fürgébbet és gyorsabbat. Erre kidob értékeiben egy gorillát... Hozzá közelállónak fogja érezni a figurát? Nyilván nem. Következésképpen valószínűleg kedve sem lesz az ilyen karakter kijátszásához, hiszen nem ezt képzelte el magának. Ha mégis rákényszerül, az bizony rá fogja nyomni a bélyegét az egész játékra, az egész kalandra. Ki jár jól? Senki. A kidobálósdinak akkor lehet létjogosultsága, ha az illetőnek ötlete sincs, milyen figurát szeretne hozni a játékba. "Harcos kéne, de milyen...?" Ekkor a kockadobások legalább egy vázat adnak arra nézve, milyen is lehet majd a karakter... (Lássuk azért be, hogy ilyen indításból - "ötletem sincs a figuráról" - csak a legritkább esetben kerekedik élménygazdag szerepjáték... ) A fentiekből kiderül, hogy én a pontelosztásos módszerek valamelyik fajtáját preferálom. A játékos igenis játsszon szívesen a figurájával, ha már időt és energiát fektet bele. Szórakozni jött, s ha jól érzi magát, a többieknek is nagyobb eséllyel lesz pozitív játékélményük. A tulajdonságpróba pedig bizonyos helyzetekben színesítheti a játékot, időnként hasznos alkalmazni - főleg, ha az adott cselekedet kimenetele kérdéses. Közhely, hogy sok múlik a Km-en, de ez van Az ő dolga eldönteni azt is, dobat-e próbát, s ha igen, milyen formában (célszámra dobat, vagy a 10 feletti rész alá, tudomisén... ) A fő, hogy a célja a jó és élvezetes, élménygazdag játék legyen.
  9. Dumaterem

    Halihó! Lucfenyő; üdv a fórumon! A "keresztbeírásokkal" kapcsolatban: bármennyire is bosszantó, legelőször is meg kell érteni, hogy mindegyik alkotó fejében él egy kép Ynevről, vagy annak azon szeletéről, ahol a története éppen játszódik. Ez saját és egyéni, és valószínűleg egészen más, mint egy másik M* íróéban. Ez normális és természetes, ebből fakad a kötetek sokszínűsége, s a lehetőség, hogy ki-ki megtalálja kedves szerzőjét... A probléma ott kezdődik, amikor már nem csak a megközelítés, a stílus tér el, de a kész művekben szereplő tények is ellentmondanak egymásnak. Ennek a kiküszöbölésére van szükség egy olyan "szellemi műhelyre", ahol az írók (grafikusok, fejlesztők) kicserélik egymással a gondolataikat, közös vezérfonál mentén tudnak együtt és egymás mellett dolgozni. Ideális esetben ez a "műhely" működik Ha azonban nincs meg ez az összhang, a történetek - akarva vagy akaratlanul - ellentmondhatnak, "keresztbetehetnek" egymásnak. Nyilván egy olyan kusza jogi helyzetben, ahol a szerkesztés/koordinálás nem egy kiadó kezében összpontosul, álmodni sem lehet (lehetett) közös műhelyről... (Így érnek össze a jogi és a tartalmi kifogások.) Bízni lehet abban, hogy a kiadó a jövőben ügyelni fog arra, hogy az elkövetkezendő kiadványok már mind beleilleszkedjenek a formálódó közös világképbe. Igen; ezt is tudomásul kell venni: a világkép formálódik. Bizonyos dolgokat másként látnak ma már a szerzők, mint 20 évvel ezelőtt; ahogy gazdagodik, árnyalódik Ynev történelme, úgy változnak a hangsúlyok, finomodik - igen, változik - az összkép. (Klasszikus példa, de a Kráni Tizenhármak is csuklyás erdei mumusokként kezdték a pályafutásukat). Ideális esetben ezek a változások előre viszik a világot, egyedibbé teszik az atmoszférát, új részletekkel gazdagítják a díszletet. De... ... de persze mindig az olvasónak kell eldöntenie, tetszik-e neki az adott kép. Az előremutató szerzői víziókra azonban szükség van, különben a világ "bedöglik". Sokan pedig még aktívan játszanak, úgyhogy nyugodtan kérdezhetsz... esetleg előtte nézz széjjel a tematikus fórumokon, hátha ott van már a válasz.
  10. Bosszúangyal és a kánon

    Elvben erre (is) vannak a szerkesztők, hogy felhívják a figyelmet az efféle összeférhetetlenségekre. Persze sok felesleges és kemény munkától óvod meg magad, ha "kutatsz" a témádban - szar dolog lehet egy kész sztorit mindenestül átfaragni, mert mondjuk kiderül, hogy rossz alapokra építetted...
  11. Bosszúangyal és a kánon

    Orwella valóban babrált valamit az orkokkal az egykori Rualan tartományban (Elátkozott Vidék), mikor elveszejteni készült Kyriát, de az alapanyag akkor már rég megvolt. Lehet, hogy létezett egy ilyen korai elképzelés, hogy az orkok az Ötödkor végén jöttek létre, de ezt már a Summarium is felülírta, illetve pontosította.
  12. Bosszúangyal és a kánon

    Halihó! tetra; Orwella nagyon régóta jelen van Yneven, noha ezen a néven csak a Hetedkor hajnala óta ismerik. Az orkok akiket valóban ő teremtett - legalább a crantai idők (Negyedkor) óta jelen vannak Yneven, gondolj csak a kyrek oldalán küzdő gar Bokkarra, vagy a Koponyaszövetséget vezető Ughjorbaghanra. Az elfek népe pedig még régebbi jelenség ott; valószínűleg a Másodkor folyamán bukkantak fel (lásd az aquirok ellen létrehozott Sárkányszövetséget!). Északi szállásterületeik pedig kiterjedtek voltak mind a Harmad- mind a Negyedkorban (Velarium, Radagash, Rehiar). Mindezekről a Summariumban bővebben is olvashatsz, de erről szólnak pl. a Százháború, illetve a Hőseposz c. könyvek is. Az utolsó megmaradt északi elf szállásterület Rehiar ( "/őr/szemek földje") volt. Kyria sosem viselt hadat az óelfek vigyázta országgal; az túlélte az Ötödkort és a Káoszkor viharait is. A későbbi Siremar Szövetség nagyjából az egykori Rehiar helyén jött létre, amikor a délről elvándorló Tizenkét Család egyesület a rehynnek vezette északi csoporttal.
  13. Helvéczia pikareszk szerepjáték

    Halihó! Saimon; igazán kedves vagy! A gesztus arra késztet, hogy tevőlegesen körülnézzek a piacon valami fapados szett után. Amennyire tudom, Amber nincs mindig gépközelben, de előre fixált időpontok esetében remélhetőleg meg tudja oldani a dolgot. Antail meg majd színt vall... Figyelem a fejleményeket, s én is jelzem, ha van valami eredmény skype-fronton.
  14. M.A.G.U.S. Csapatkereső - Szervező

    Üdv! Sajnos többen is eléggé kiesünk a "szerepjáték tekintetében aktív zónákból" - én sem tudom, hol játszhatnék az évi egy-két egy-két napos rendezvényen kívül. Remélem, sikerrel jársz!
  15. Helvéczia pikareszk szerepjáték

    Üdv! Engem érdekelne, s azt hiszem, Amber is ismerkedett idén a játékkal. De míg be nem szerzek egy kamerát/mikrofont - meg némi plusz szabadidőt - addig csak a partvonal és a nyomonkövetés marad.
×