Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

bűvdudás

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1.009
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

1 Követő

Róla: bűvdudás

  • Rang
    berek bolondja
  • Születésnap 1975-03-20

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Krad-paplovag
  • Mi a kedvenc regényed?
    mostanában a Krabat a Fekete Malomban
  • Ki a kedvenc íród?
    sok van: legyen Umberto Eco
  • Melyik a kedvenc novellád?
    talán H. W. Munntól "A De Petriche-gyűrű"
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    Egy törpe előtörténetéből: "...s ekkor levágattam végre azt az igénytelen szakállamat..."
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Söröslovak által letiport barbár mereng: "Miért nem csuktam be inkább azt az átkozott kaput...?"
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1997. (Kr.u.)
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    "Yneven" át
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    talán leginkább Arel
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Nincs már meg a csapatunk, sajnos. S igen, talán Fejérben érdekelne játéklehetőség is...
  • Mi a kedvenc sportod?
    Ha sportnak számít, akkor a kung-fu. Ha nem, akkor mondjuk az íjászat.
  • Mi a kedvenc csokid?
    Némi mazsolás vagy joghurtos tejcsoki bármikor jöhet...
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    http://kalandozok.hu/showthread.php?1432-Ki-mivel-foglalkozik-civilben&p=172538#post172538

Legutóbbi látogatók

1.010 adatlap megtekintés
  1. Fegyverek, fegyverek és még mindig fegyverek

    Üdv! Lucius con Erigow; valahogy úgy, ahogy tetra írja. Alaphelyzetben kecsesebb hosszúkard, kihúzott markolattal másfélkezes. Pallost kihagynám a képletből, mert, ugye, a MAGUSba konvertálnád, és ebben a rendszerben a pallos nehéz pengét (is) jelent.
  2. Kérdés a "Karnevál"-ról (SPOLIER)

    Halihó! A többiek elég jól ismertették a fő mozgatórugókat, de az kimaradt, hogy Bincaida - nem Krán és nem Ranagol, hanem egy ambíciózus ranagolita "kalandor"- grandiózus terve megkoronázásaként Narvan angyaltrónusával (és a Hasadék erejével) együtt a Voltak fegyverét is szerette volna megkaparintani. Talán emlékszel a város kikötőjét vigyázó két roppant angyalszoborra... A toroniak nem véletlenül lőtték szét az ódon település hatalmas pentagrammát formázó stratégiai pontjait, s velük a kőkerubokat is. Volt annyi eszük, hogy felmérjék, a Voltak fegyvere kiszámíthatatlan erejű, és egész Északra - így Új-Kyriára - is veszélyt jelent. Meg sem próbálták használni, inkább gondoskodtak róla, hogy más se tegyen vele kísérletet.
  3. Ynev országai

    "Háztáji" Ynev alatt feljebb éppenséggel azt a házi használatú Ynevet értettem, amit minden rendszeresen együtt játszó csapat és mesélő megalkot magának. Kidolgozhatjuk akár Oghogul (mező)városát , akár Tynnar-Zyrchad élőholtak kísértette romjait vagy épp az erioni Mogorva csajhoz címzett fogadót... Senkit se bántunk és tévesztünk meg vele: magánügy. Szerintem nem kell ezt tovább magyarázni. Sem a szürkék jószándékát, sem a szorgalmukat nem vontam kétségbe; az Enoszuke pedig a mai napig a kedvencem (ennek minőségét egyébként GA sem vitatja; bővebben itt: http://www.deltavision.hu/forum/viewtopic.php?pid=12731#p12731). Magamat ismételem: válaszoltam egy kérdésre - a "szürkék" Oghoguljáról semmit sem tudunk, GA Oghogulja viszont jól beazonosítható. Ez van.
  4. Ynev országai

    Halihó! MG; a Két hold megjelenési dátumának bárki könnyűszerrel utánajárhat, ezért nem láttam szükségét azt közölni. Amúgy '94-es. Ebben a kiadásban Oghogul a 294. oldalon bukkan fel; egészen pontosan "Oghogul mezői" formában. Nos, egy településnek/városnak inkább parkjai - esetleg rétjei, legelői - lehetnek, mint mezői, de mindegy is. Végülis Budán is van egy Vérmező... (szerk: Bocsánat, időközben rájöttem, hogy az idézet dátumáról és forrásáról beszéltél, nem a regénybeli megjelenésről. De ahhoz meg csatoltam linket.) Hogy miért mond ellent GA a Szürkék térképének? Nem tudom. Talán csak azért, hogy a kartográfusoknak ne legyen igazuk. De talán azért, mert eredetileg tényleg máshová, másként képzelte el Oghogult, mint ők, s nem zajlott egyeztetés. Én ilyen mélységben nem látok bele mások fejébe, az indokaik kapcsán pedig nem kívánok találgatni. Annyit tettem, hogy leírtam, mint mond a szerző (kérdésre válaszolva, nem csak úgy) arról a földrajzi névről, amelynek megszületésénél legalábbis jelen volt.
  5. Ynev országai

    Üdv, norbre! Oghogul kapcsán: Mivel az "Oghogul" földrajzi nevet először Wayne Chapman (Gáspár András és Novák Csanád) használta irodalmi műben - jelesül a Két Hold c. regényben -, helyénvalónak tűnik GA-t idézni a kérdésről: "Tynnar-Zyrchad nem rémlik, úgyhogy a kérdésnek ezt a részét passzolnom kell. Oghogul viszont nem város, hanem vidék, a hogulok, azaz vándorok földje - az ötödkorban a Kyria északkeleti határán emelkedő lánchegységtől az óceánig húzódó síkságot emlegették így. Manapság Niare a neve." (link: http://www.deltavision.hu/forum/viewtopic.php?pid=8209#p8209) Mikor szóba került, hogy márpedig Szürkék térképein Oghogul bizony egy város (volt) északnyugaton, ezt válaszolta: "... na ez a gond a szürke térképpel (...) Annyi történt, hogy valaki megszeretett egy nevet (Po-síkság), és kiírta a térképére... Campobasso városa fölé. Van még pár száz ilyen egyébként, csak többnyire diszkréten hallgatunk róla." Magyarán a térkép szerkesztői nem egyeztettek érdemben Oghogulról annak megálmodóival, mielőtt a térképükön identitást kerestek neki. Egyébként Galántai Zoltán is használta az Oghogul nevet a Kőbúvár c. írásában, de ő "előtte rákérdezett. Arra is, hogy szabad-e." (Idézet: GA) Írtad, nem találsz a fenti településekről leírást: na ez az... Ami engem illet, az a véleményem, hogy csak azért teljesen fölösleges "hivatalos" településeket stb. bejelölgetni Ynev térképén, merthogy "biztosan van ott is valami". Yneven a fehér foltok gyakorta nem arról szólnak, hogy a vidék lakatlan, hanem arról, hogy még nem sikerült tartalmilag (irodalmi és/vagy szerepjátékos helyszínekkel) érdemben megtölteni. Magyarán ezek a foltok potenciális helyszínei egy-egy jól megírt regénynek - rövidlátó dolog tartalmatlan - és a későbbiek során is a levegőben lógva hagyott - nevekkel rájuk tenyerelni, és elfoglalni egy szépen felépített település vagy vidék elől a teret... "Háztáji" Ynevünkön persze mindannak helye lehet, amit odaképzelünk - de azért akkor sem árt, ha van mögötte koncepció.
  6. Közvélemény kutatás a MAGUS-ról.

    Üdv! A Summarium leírása szerint mind amund-vérű, mind - az átlagosnál közelebbi - dzsenn felmenőkkel rendelkező emberek előfordulnak a dzsad világban. Amund vérűnek gondolja a a forrás pl a Kígyó nevű Ikert. Ennek alátámasztására ezeknek a dzsadoknak a hatalomszavak elleni passzív védelmét hozza fel - aminek eredetével általában maguk a nevezett személyek sincsenek tisztában. Ugyanakkor szerintem sokkal logikusabb pusztán a szennyezett dzsenn vér ilyeténképpeni visszaköszönésére gondolni, mint az ősi amundokat is belekeverni lehetőségként. Én az amundokat - Summarium ide vagy oda - kihagynám a dologból, de ez vélemény. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy van-e egyáltalán jelentősége valaki "fél-dzsenn" voltának, vagy csak akadémiai a felvetés... Véleményem - és a Summarium - szerint elméletileg előfordulhat, de azt hiszem, nincs számottevő játéktechnikai jelentősége. Ha ugyanis valakit a dzsad világ hátterében munkálkodó dzsenn közösség nem fogad el leszármazottjának, bátran kántálhatja, hogy ő dzsenn apától/anyától származik - vagy hisznek neki, vagy nem (inkább az utóbbi). Sőt, ami valószínűbb; ő maga sem fog tudni róla. És egy átlagos élet során semmi komolyabb kézzelfogható előnye nem is származik belőle. Tehát irodalmi alapanyagként érdekes lehet egy "fél-dzsenn", de játéktechnikai bónuszokkal aligha fog bírni (kivéve persze, ha férfi és még szerencséje is van, és kap némi passzív od-védelmet - ami valószínűleg sosem fog kiderülni -, meg persze adhatunk neki nemtől függetlenül egy plusz Intelligenciát is, hűha...). Nem fogja megkapni sem a tradicionális képzést, sem a támogató hátteret, sem a dzsenn identitást. Nagy valószínűség szerint - jó esetben egy jobb képességű, jó külsejű - dzsadként fog élni és dzsadként fog meghalni is. Ráadásul, ha nincs szerencséje, és a dzsenn közösség a fogantatás körülményeit is rajta veri le, akkor igen korán... De persze a kalandozók kiválasztottak, és megtörténhet, hogy a manifesztáció zűrzavarában egy sehonnai dzsad hadzsi csodák csodája "lepergeti" magáról egy kráni mortel hatalomszavát... A KM-en múlik, hogy ezt egyáltalán behozza-e a csapat Ynevére, s ha igen, milyen formában (dzsad karakterek %-os esélye effélére; jól megírt előtörténet és csak életút-játék esetén, vagy épp egy spéci modul erejéig; szigorúan csak NJK-knak etc)...
  7. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Halihó! Köszönöm! Óhatatlanul fontos szerepet kapnának az abban szereplő kasztok, s ezen keresztül néhány ottani képzettség és varázslat is. Persze az ETK-s verziójuk a kétfokozatú képzettségrendszerrel stb. A lényeg az atmoszféra kellene legyen, s szerintem az előbbiek ezt a célt nagyban támogatják. De belátom, hogy ez problémákat vethet fel. Mindenesetre érdeklődöm.
  8. XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat

    Üdv! A kérdésem: szigorúan ETK és a szokásos KESZK? Jelesül az "Enoszuke" kiegészítő használhatóságára gondolok... (van ETK-s függeléke) Köszönöm!
  9. Mágiahasználók Témája

    Halihó! Finom munkához szerintem is jól jöhet a formázott Őslég, de lökdösődésre (és minden másra) ott az elemi erő. Ha tippelnem kellene a mértéket illetően (az ETK meg a Szélúr leírását véve alapul, hogy ti. "nem sokat tehet az Elsődleges Anyagi Sík teremtményei ellen" ), egy E-nyi csóvává formázott Őslég kb. egy már amúgy is alig pislákoló gyertya eloltására alkalmas, nem többre. Az elemi levegő csak az Ősföld alapú létformák esetén képes megmutatni valós erejét. Persze vannak itt nyugtalanító kérdések bőségesen (Pl honnan és miből van a Lángúr kardja? Merthogy nem Őstűzből, az biztos. Különben nem sebezné a többi Őstűz alapú létformát /k10/. És akkor miből ered a Szélúr k10-es sebzése? Egy ugyanilyen kardból? Akkor a fegyverük netán formázott elemi erő? A többi elementálé akkor miért van a saját anyagából? Csak a víz- és a földelementáloknak van súlya/tömege? És úgy egyáltalán, mi a helyzet az Őselemek fajsúlyával?). Szóval kövessük azt a kevéske, leírások nyújtotta kapaszkodót, a többit meg ahogyan a dramaturgia - a kaland - megkívánja. Azaz élvezzük a tág mozgásteret...
  10. Mágiahasználók Témája

    Üdv! Noha tetra alapos volt, egynémely kiegészítéssel élnék... a telekinézis csak a természetes anyagokra hat, az Őselemekre nem. Így ezzel a módszerrel - szerintem - nem tudod manipulálni őket, maradnak az iskola- és a szabálytalan elemi formák. A jégmágiáról van valami valamelyik korábbi Rúnában, lehet, hogy érdemes volna rákeresned. Nekem pillanatnyilag nincs időm rá (itt az oldalon is fenn vannak a releváns (MAGUSos) Rúna-cikkek. Annyit azért szögezzünk le, hogy minden Őselem a paraelemével együtt jelenik meg, csak ez utóbbiak hatása ebben a formában korlátozott. (Kivéve az Őstűzét, mert Ynev világa alapvetően Ősvíz alapú, így fokozottan érzékeny rá.) Az Ősföld körül mindig gomolyog valami különös sötét árnyék-köd, az Őslég tiszta és "fényes"; a sötétben talán dereng is, amíg koncentrált - formázott - tud maradni... Ez azt is jelenti, hogy az elemi fagy nem "teszi jéggé" az Ősvizet - míg a természetes vizeket minden további nélkül, ha kellő mértékben van jelen. Bár, gondolom - ez már csak találgatás - sok-sok elemi fagy képes lehet kevés Ősvizet valamiféle "Ősjéggé" alakítani. De az "alapkeverékük" folyékony és hideg.
  11. Ynev országai

    Halihó! Amber; térképet ugyan nem találtam, de az ETK Ordan-leírásában akad egy elég plasztikus bekezdés, ami a segítségedre lehet: "Az ordani szigetváros festői látványt nyújt: óriási felduzzasztott tó, melyben számtalan kisebb-nagyobb sziget zöldell. A legtöbb szigeten tágas kertek, fák és csak egyetlen ház kapott helyet, a legnagyobb szigeten a Tűzvarázsló Rend iskolája áll. A szigetek között száraz lábbal nem közlekedhet az utazó - ha egyáltalán beengedték, kizárólag csónakokkal, néhol apró hidakon." A fentiekből számomra az derül ki, hogy a tulajdonképpeni Ordan a völgyet uraló tavon terül el, számos szigete a vezető réteg villáinak ad otthont. A fősziget a kultusz tulajdonképpeni székhelye. A város élelmezéséről a tó körül elterülő majorok, valamint a távolabbról érkező kereskedők gondoskodnak. Előttem a kép, ahogy a környék gazdálkodói és kiskereskedői a reggeli párában ladikba szállnak a friss áruval, s eveznek a piacnak otthont adó sziget felé... *** Ami a domborzatot illeti, a város egy völgyben fekszik, azaz viszonylag sík vidéken. Szelíd lankák, kellemes klíma, a karavánút mellett raktárak, őrposztok... de a tekintetet a tó ragadja magával. Azt hiszem, némi időráfordítással magad is jó kis térképet készíthetsz.
  12. Ynev árai

    Halihó! Serrath; ez - éppúgy, mint a való világban -, nagyban függ attól, hogy hol, kitől és mennyi időre akarod kibérelni az adott épületet vagy helyiséget. Felkapott helyen - nagyobb, forgalmasabb városok, uralkodói székhelyek, urambocsá' Erion - az ár sokszorosa lehet egy "csendes kis falusi kocsma" bérleti díjának. Ha jóban vagy a bérbeadóval - vagy egyszerűen szimpatikus vagy neki -, kedvezőbb áron juthatsz hozzá a bérleményhez. Mondjuk egy takaros kis fogadóépület éves bérlése egy kis mezővárosban öt aranyért reális/jó ár lehet szerintem. Persze az üzlet beindításához/fenntartásához nyilván ennél nagyobb tőkére lesz szükség. És nem árt gondolni az egyéb kiadásokra is (alkalmazottak, adók stb... ) Egy raktárépület jellemzően olcsóbb lehet; mérettől függően akár pár ezüstért is kibérelheted évente. Persze nem Erionban. Ott akár százas szorzóval is gondolkodhatsz... A kereskedés beindításához - feltételezve, hogy ezalatt valami kis szatócsüzletre, vegyesboltra gondolsz - nem kell nagy vagyon, csak vállalkozó kedv, némi gátlástalanság ("kereskedői mentalitásnak, kalmárszellemnek" is szokták nevezni), meg szerteágazó kapcsolatok, ismeretségek. Főleg az utóbbi a hangsúlyos, hiszen tudnod kell, kitől, mikor, mit és mennyiért lehet és érdemes beszerezni. Egy kiskereskedés - volumentől függően - akár 10-20 aranyból is beindítható egy kisebb mezővárosban. Az ilyen jellegű üzleteket általában kocsmával, fogadóval együtt üzemeltetik az élelmesebbek. Hangsúlyozom, ezek véleményes és erősen hozzávetőleges árak - inkább csak a nagyságrendek érzékeltetésére. Tényleg minden a helyi viszonyoktól - és az adott szituációtól - függ.
  13. Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

    Sziasztok! Az a meglátásom, hogy a játékosi tapasztalat és a versenyjátékosi tapasztalat nem egészen feleltethető meg egymásnak. Az, hogy valaki sokat játszott, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy versenyjátékosként is jól teljesít majd (noha a "hagyományos" játék során szerzett tapasztalatokra nyilván a "tétmeccseken" is szüksége lesz). Én a versenyekkel, azok légkörével kényszerűségből kezdtem ismerkedni: miután "idehaza" megszűnt mindennemű játéklehetőség, elkezdtem rendezvényekre járni. Ezek meg jellemzően versenyek... ahol nem mindig a klasszikusan értelemben vett szerepjáték (egy jó szívvel választott/megalkotott karakter minél életszerűbb kijátszása) az elsőrendű, hanem a modul sikeres teljesítése. És itt már olyan szempontokat is figyelembe kell venni, mint a csapatösszetétel, illetve a meglévő pontokból a lehető legtöbb előny kifacsarása. Lehet, hogy nem akarsz tankkal lenni, de az kell a csapatba. Lehet, hogy nem akarsz félvértet, de így a leggazdaságosabb. ... Persze ez nyilván csapatfüggő. Néha - ha a tagok nincsenek összeszokva - elég nehéz összehangolni egy céltudatos versenyjátékos stílusát és szándékait egy olyan játékoséval, aki ugyan gyakorlott szerepjátékos, de elsősorban szórakozni szeretne. Én magam ezt a két vonalat tudnám markánsan megkülönböztetni. Nyilván bizonyos versenyeken ez a különbség jobban kijön; míg azokon, ahol a szerepjátékra is komolyabb hangsúlyt fektetnek, ez a két oldal akár - némi csiszolódás után - remekül ki is egészítheti egymást. Tehát szerintem a versenyszervezők - no meg a KM-ek (mindent összevetve persze mindannyiunk ) - felelőssége , hogy milyen típusú modulokat, értékelési rendszereket hoznak létre/támogatnak, mert ezeken keresztül komolyan hathatnak a játékosok stílusára. Formálják a trendet, hogy úgy mondjam. Bocsánat, ha nem egészen a kérdezett dolgokra válaszoltam, de nekem ezek jutottak eszembe...
  14. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Lucfenyő; szimplán leírom a véleményem a kidobásos módszerről. Ha a játékos a karakteralkotást a figura elképzelésével kezdi (ami szerintem az ideális megközelítés), a kidobálós metódus egyszerűen nem működik. Mondjuk egy harcost szeretne; nem túl erőset, de annál fürgébbet és gyorsabbat. Erre kidob értékeiben egy gorillát... Hozzá közelállónak fogja érezni a figurát? Nyilván nem. Következésképpen valószínűleg kedve sem lesz az ilyen karakter kijátszásához, hiszen nem ezt képzelte el magának. Ha mégis rákényszerül, az bizony rá fogja nyomni a bélyegét az egész játékra, az egész kalandra. Ki jár jól? Senki. A kidobálósdinak akkor lehet létjogosultsága, ha az illetőnek ötlete sincs, milyen figurát szeretne hozni a játékba. "Harcos kéne, de milyen...?" Ekkor a kockadobások legalább egy vázat adnak arra nézve, milyen is lehet majd a karakter... (Lássuk azért be, hogy ilyen indításból - "ötletem sincs a figuráról" - csak a legritkább esetben kerekedik élménygazdag szerepjáték... ) A fentiekből kiderül, hogy én a pontelosztásos módszerek valamelyik fajtáját preferálom. A játékos igenis játsszon szívesen a figurájával, ha már időt és energiát fektet bele. Szórakozni jött, s ha jól érzi magát, a többieknek is nagyobb eséllyel lesz pozitív játékélményük. A tulajdonságpróba pedig bizonyos helyzetekben színesítheti a játékot, időnként hasznos alkalmazni - főleg, ha az adott cselekedet kimenetele kérdéses. Közhely, hogy sok múlik a Km-en, de ez van Az ő dolga eldönteni azt is, dobat-e próbát, s ha igen, milyen formában (célszámra dobat, vagy a 10 feletti rész alá, tudomisén... ) A fő, hogy a célja a jó és élvezetes, élménygazdag játék legyen.
  15. Dumaterem

    Halihó! Lucfenyő; üdv a fórumon! A "keresztbeírásokkal" kapcsolatban: bármennyire is bosszantó, legelőször is meg kell érteni, hogy mindegyik alkotó fejében él egy kép Ynevről, vagy annak azon szeletéről, ahol a története éppen játszódik. Ez saját és egyéni, és valószínűleg egészen más, mint egy másik M* íróéban. Ez normális és természetes, ebből fakad a kötetek sokszínűsége, s a lehetőség, hogy ki-ki megtalálja kedves szerzőjét... A probléma ott kezdődik, amikor már nem csak a megközelítés, a stílus tér el, de a kész művekben szereplő tények is ellentmondanak egymásnak. Ennek a kiküszöbölésére van szükség egy olyan "szellemi műhelyre", ahol az írók (grafikusok, fejlesztők) kicserélik egymással a gondolataikat, közös vezérfonál mentén tudnak együtt és egymás mellett dolgozni. Ideális esetben ez a "műhely" működik Ha azonban nincs meg ez az összhang, a történetek - akarva vagy akaratlanul - ellentmondhatnak, "keresztbetehetnek" egymásnak. Nyilván egy olyan kusza jogi helyzetben, ahol a szerkesztés/koordinálás nem egy kiadó kezében összpontosul, álmodni sem lehet (lehetett) közös műhelyről... (Így érnek össze a jogi és a tartalmi kifogások.) Bízni lehet abban, hogy a kiadó a jövőben ügyelni fog arra, hogy az elkövetkezendő kiadványok már mind beleilleszkedjenek a formálódó közös világképbe. Igen; ezt is tudomásul kell venni: a világkép formálódik. Bizonyos dolgokat másként látnak ma már a szerzők, mint 20 évvel ezelőtt; ahogy gazdagodik, árnyalódik Ynev történelme, úgy változnak a hangsúlyok, finomodik - igen, változik - az összkép. (Klasszikus példa, de a Kráni Tizenhármak is csuklyás erdei mumusokként kezdték a pályafutásukat). Ideális esetben ezek a változások előre viszik a világot, egyedibbé teszik az atmoszférát, új részletekkel gazdagítják a díszletet. De... ... de persze mindig az olvasónak kell eldöntenie, tetszik-e neki az adott kép. Az előremutató szerzői víziókra azonban szükség van, különben a világ "bedöglik". Sokan pedig még aktívan játszanak, úgyhogy nyugodtan kérdezhetsz... esetleg előtte nézz széjjel a tematikus fórumokon, hátha ott van már a válasz.
×