Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

bűvdudás

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    1.113
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

1 Követő

Róla: bűvdudás

  • Rang
    berek bolondja
  • Születésnap 1975-03-20

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Krad-paplovag
  • Mi a kedvenc regényed?
    mostanában a Krabat a Fekete Malomban
  • Ki a kedvenc íród?
    sok van: legyen Umberto Eco
  • Melyik a kedvenc novellád?
    talán H. W. Munntól "A De Petriche-gyűrű"
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    Egy törpe előtörténetéből: "...s ekkor levágattam végre azt az igénytelen szakállamat..."
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Söröslovak által letiport barbár mereng: "Miért nem csuktam be inkább azt az átkozott kaput...?"
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1997. (Kr.u.)
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    "Yneven" át
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    talán leginkább Arel
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Nincs már meg a csapatunk, sajnos. S igen, talán Fejérben érdekelne játéklehetőség is...
  • Mi a kedvenc sportod?
    Ha sportnak számít, akkor a kung-fu. Ha nem, akkor mondjuk az íjászat.
  • Mi a kedvenc csokid?
    Némi mazsolás vagy joghurtos tejcsoki bármikor jöhet...
  • Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
    http://kalandozok.hu/showthread.php?1432-Ki-mivel-foglalkozik-civilben&p=172538#post172538

Legutóbbi látogatók

1.427 adatlap megtekintés
  1. bűvdudás

    Fegyverek, fegyverek és még mindig fegyverek

    Sziasztok! A Kalandorkrónikákra való készülés közepette belefutottam egy problémába, ami eddig nálam valahogy nem jött felszínre. Mégpedig a mesterfokú Pajzshasználat kapcsán. Az én olvasatomban a képzettség leírásában nincs arról szó, hogy a Mesterfok a Pajzshasználat esetén a Fegyverhasználatnál szokásos bónuszokat adná (+5, +10, +10). A leírás szerint ennél a képzettségnél másféle (egyébként elég komoly) bónuszok járnak. Viszont a különféle karaktergenerálók hozzáadják a Fegyverhasználat bónuszait is. Miért? Ti hogyan használjátok ezt a Képzettséget? Van erről esetleg valamilyen hivatalos álláspont? (RÚNA Magisztérium vagy efféle?) Köszönöm a válaszokat!
  2. bűvdudás

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Az égvilágon semmi, bár nem néztem be Alyr Arkhon köpönyege alá.
  3. bűvdudás

    Kalandmesterek fóruma

    Én is ezt szerettem volna hangsúlyozni: amíg a törpe a saját közösségében (vagy egy ahhoz nagyon hasonló értékrendet valló közegben) mozog, annak morálja, megtartó ereje - s az a figyelem, amivel a közösség a tagjai felé fordul - egyszerűen nem enged teret a Homálytestvért erősítő cselekedeteknek. Veszély csak a talaját vesztett, vagy kimondottan renitens törpére leselkedhet. Jó, hogy Rodrigo megtette helyettem is.
  4. bűvdudás

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Nem ismerem a modult, de ha MG szerint gázos, és a fő NJK-k motivációs háttere is a problémás részek közé tartozik, akkor jobban jársz, ha magad próbálod ezeket a lyukakat valamiféle magyarázatokkal befoltozni - te vagy most a leginkább benne a modulban. Arra ügyelj, hogy a kreált magyarázatokat beleintegráld az NJK-k megnyilvánulásaiba is. Ez esetben - szerintem - még az erőltetettebb dolgok is emészthetőbbé, átugorhatóbbá válnak a játékosaid számára. A kaland sodra is túllendíthet a bökkenőkön, fókuszálj a modul erősebb részeire . Remélem, vannak azért ilyenek, biztosan kiválasztottad valamiért...
  5. bűvdudás

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Igen, papot is beleértve.
  6. bűvdudás

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! stewenson; fondorlatosabb démon esetében - én abból, hogy könyvet íratott, efféle lényre gyanakszom - jó eséllyel az fog történni, amit Darabolo "Más felállás" címkével látott el. A démon elkezdi "használni" a nemes hölgyet. Esze ágában sem lesz a hatalma egy részét átadni neki, hanem elbitorolja a testét. Innét fogva javarészt a démonon múlik, hogy mit fog elkövetni a megszállott a hatása alatt. Mivel egy laikus nemes hölgyről van ugyanis szó, eléggé esélytelen, hogy ellen tudna állni a démon befolyásának. Elváltozások valószínűleg látszani fognak a hölgyön - elsősorban és legkorábban a tekintetén. Ha időben kap segítséget, varázstudó segíthet rajta. Szerk: Ha azonban egy szeráfi alku szövegére bukkan a hölgy, akkor egy igen komoly kaliberű hatalmasságról van szó. Ez esetben a démon nem kerül le az anyagi síkra teljes valójában, a szöveg hozzá a kulcs. A paktum létrejön, a nőből nagy valószínűséggel patronált lesz. Felkészületlenül valószínűleg nem húzza soká szerafistaként, de persze szerencséje is lehet...
  7. bűvdudás

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Stewenson; ez nagyban függ az idézés körülményeitől. Ideális alapesetben a démon megidézése még nem jár semmifajta "paktummal"; az entitás megjelenik az idézés hatására, az idéző pedig a gyertyával tartja sakkban (illetve varázskörökkel kordában) és kényszerítheti az általa kívánt dolgokra. (Tegyen meg neki a démon ezt vagy azt.) Tehát jóelőre gondoskodik a megfelelő alkupozícióról. Tehát szó nincs arról, hogy a démon hatalmából bármennyit is a magáévá tehetne, csupán szolgálatra kényszerítheti ideig-óráig. Az idézés alapesetben tehát erre való. A megszállás vagy elbitorlás egészen más dolog és általában a démon kezdeményezi (kivételek persze akadnak, lásd a vulagharok esetét), ő kíván nyerni vele. Az idézésen pedig a varázshasználó. Az általad említett paktum pedig egy harmadik dologhoz, a szerafizmushoz tartozik. Erről egy teljes tanulmány szól, de azt valószínűleg ismered.
  8. bűvdudás

    Ynev országai

    Erionban és környékén- a lakosság körében - a közös mellett általánosan beszélt még az ún. godorai kyr is, ami a mai toronihoz masonló mértékben támaszkodik a kyr nyelvre. De játéktechnikailag a közössel ott is nagyszerűen lehet boldogulni, sőt. Elvégre Erion az "idegenforgalomból" - és az arra támaszkodó kereskedelemből - él...
  9. bűvdudás

    Ynev országai

    Üdv! Cundior; összeszedegettem, amit erről tudok, ill. tudni vélek. Északi városállamok: Irodalmi adatok (Karnevál) alapján többnyire dolamin, kevéske lupár. A polgárságtól "fölfelé" majd' mindenki beszéli az asziszt is valamilyen szinten. A keleti partvidéken egy sinemosai eredetű kyr dialektus ("namosai kyr") is eléggé elterjedt, mint afféle közvetítő nyelv. Riegoy-öböl: Az itteni városállamokban - amennyire ezt össze tudtam rakni - a kyr egyik dialektusát (öbölvidéki?) beszélik, mely alaposan feldúsult közös nyelvű kifejezésekkel a pyar hit felvétele óta. Őszintén, ebben - a kyr és a pyar elemek arányában - vagyok a legbizonytalanabb, pedig több oldalas anyagom van a térségről. Ervföld: Az északi hercegségek adminisztrációjának nyelve a pyarroni eredetű erv-közös. A populáció négyötöde ismeri a kyr írásjeleket. Maga a mindennapos érintkezések során használt erv nyelv két fő dialektusra, a városira (ereni, erigowi, haonwelli) és a vidékire (pl gianagi) osztható fel. Ezek a honszerzés-kori idiómákra vezethetők vissza. Fontos még megjegyezni, hogy az erv nyelv is számos kyr fordulatot őrzött meg. A lényeg, hogy igenis létezik erv nyelv - pontosabban erv nyelvjárások léteznek. (Ismert még az ún. "irodalmi erv" is. Ez a konstrukció jócskán tartalmaz ókyr nyelvi blokkokat, emelkedett; a művelt nemesség - főleg Erigowban - előszeretettel használja az egymással való érintkezés során.) A fentiek játéktechikailag azt jelentik, hogy a Quiron déli partján az aszisszal mindenütt boldogulunk, míg Riegoyban és Ervföldön a közös nyelvvel is meg tudjuk értetni magunkat.
  10. bűvdudás

    Kalandmesterek fóruma

    Darabolo; mivel még a d20-ban is csak opcionális ("javasolt") szabály, szerintem senki. Mondjuk én kedvelem a d20 karakter-felépítési és képzettség/képességrendszerét, de egyebek - pl. a harcrendszer "borzasztóságossága" - miatt szinte mindenki visszariadt tőle annakidején. tetra; játéktechnika (pl célszámok) is van hozzá, de mivel a d20 fogalomkészlete csak részben fedi le az ETK rendszeréét, feleslegesnek tartottam azt is idemásolni.
  11. bűvdudás

    Kalandmesterek fóruma

    A d20-as Alapkönyvben vannak róla játéktechnikai megjegyzések. Idemásolom, aztán döntsd el te, hogy KM-ként tudod-e használni valamire. " Javasolt hátrány: Homálytestvér: A Kő Gyermekeinek folyamatosan küzdenie kell a Homálytestvérükkel, saját sötét oldalukkal. Homálytestvére nagyon éber: végigkíséri a törpe életútját, mindenhol megkeseríti életét. A KM feladata, hogy tetszése szerinti gyakorisággal olykor "megkísértse" a karaktert, hogy az valamiféle aljas, a jellemével nem összeegyeztethető cselekedetet hajtson végre. (Szükség szerint, a szituációtól függően a KM sikeres Akaraterő próbát is kérhet a törpétől, amennyiben nagyon erős a kísértés. /.../) Ha a törpe enged a kísértésnek, illetve elvéti a tulajdonság-próbáját, akkor Homálytestvére ideiglenesen felülkerekedett. A M.A.G.U.S. játéktechnikájában ez úgy jelenik meg, hogy a törpe jelleme ideiglenesen eltorzul, és Káosz-Halálra változik. Amíg a törpét jellemének sötétebbik oldala irányítja, külsejében apróbb, ám a figyelmes szemlélő számára észlelhető változások következnek be. A törpe szemében őrült csillogás ül, mozdulatai kissé megváltoznak, kapkodóbbá, hirtelenebbé válnak, sőt, még a hangszíne is módosulhat kissé. (...) (...) A Homálytestvér általában egy jelenet idejére veszi át az irányítást. (...) A törpék képesek megérezni egy fajtársuk romlottságát, amennyiben az sűrűn enged Homálytestvérének. Még akkor is megérzik a fajtársukban lappangó gonoszságot, ha az éppen nem áll a sötétebbik énjének irányítása alatt. (...) A KM számára azt tanácsoljuk, hogy óvatosan kezelje ezt a hátrányt, és ne próbálja túl gyakran alkalmazni, mert ez túl nagy hátrányt jelenthet a karakter számára, és elveszik a Homálytestvér valódi jelentősége. Javasoljuk, hogy a Homálytestvér kalandsorozatonként legfeljebb egy alkalommal próbálja rossz útra vinni a törpe karaktert, általában a fontosabb, kiélezettebb szituációkban."
  12. bűvdudás

    Kalandmesterek fóruma

    Szia, Darabolo! A törpék homálytestvérére gondolsz?
  13. bűvdudás

    Mágiahasználók Témája

    Üdv! Szerintem az ilyen esetekben a megfelelő kézmozdulat továbbra is kell az adott varázslathoz (pl. villámtűk, villámvarázs stb.), de maga a mágia nem 3-4, hanem egyetlen szegmens alatt jön létre. Hozzá kell tenni, hogy a "kézből előtörő varázslatok" eleve gyorsak, így nem ezeknél domborodik ki elsősorban az 5. fok előnye.
  14. bűvdudás

    Mágiahasználók Témája

    Sziasztok! Azért elég alaposan megindokolt és átgondolt vélemény ez.
  15. bűvdudás

    A Déli-Határhegységen túl

    Üdv! A fentieket az "Ősi titkok láza..." c. kötet még annyival egészíti ki, hogy: "A hagyomány ide helyezi a Fehér Éjszaka Tükreként ismert képződményt (várost?) is, ahol a Nagyok háborújában alulmaradt Egy, az embernem felemelője és oltalmazója, megszabadult a létezés terhétől." A managócpontok megléte még nem feltétlenül valószínűsíti aquirok jelenlétét, sőt... Számos managócpont van Ynev-szerte - többek között Sirenarban, Erionban, Ó-Pyarronban és a shadoni Tela-Bierrában is.
×