Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Nem első szintről induló karakterek felszerelése


Recommended Posts

Sziasztok.

Szerintetek egy nem első szintről induló karakternek mennyi kezdőpénz a reális, illetve mi az a felszerelés (varázstárgyak, gyógyitalok, stb) amit már birtokában lehet, de még nem túl sok azon a szinten ?

Konkrét tapasztalati szintet szándékosan nem írtam, arra lennék kíváncsi, van-e valami bármely szintre alkalmazható, kipróbált módszeretek a fentiek meghatározására ?

Link a hozzászóláshoz

Ezt a kérdést lényegébe nem lehet megválaszolni. Az, hogy a n+1. TSZ-tű karakter milyen vagyonnal rendelkezik nem az dönti el, hogy hányadik TSZ-en van a karakter, hanem az, hogy a karakter milyen dolgokon(kalandokon) ment keresztül, azokból hogyan profitált, és hogyan tudta megőrizni/megvédeni a vagyonát.

Egy 10.TSZ-tű harcos ép úgy lehet számkivetett nincstelen koldus egy vesztett háború után, mint ahogyan az 1.TSZ-tű harcos dúsgazdag - mert teszem azt - induláskor 18 aranyat dobott ki, és hát lássuk be, hogy az bizony egy nagykereskedő éves bevétele! Meg mondjuk ehhez még hozzájön előtörténetből, hogy királyi család sarja, és bár kalandozó vér folyik az ereiben, apukára mindig számíthat.

Ami a varázstárgyakat illeti, itt is érdemes megjegyezni, hogy Yneven nincsenek varázstárgy boltok, és piacon sem árulják őket pokrócról. Az is erősen tévhit, hogy bármikor be lehet csengetni egy varázslóhoz, hogy "Csá öreg, üss már össze nekem egy rúna páncélt, de holnapra készen legyen! Pénz nem számít!" :D

Szóval ez nem így megy, és a varázstárgyak rohadt ritkák. Arról nem is beszélve, hogyha egy tárgyról kiderül, hogy mágikus, akkor a kalandozó rögvest szerezett a nyakában egy halom kincsvadászt. És biztos lehet benne, hogy e vadászok elszántságukban nem fogják kímélni az életét... sem. Tehát lehet egy 5.TSZ harcosnak pl. Feneketlen korsója, de hogy a következő kocsmába a kitépett karjával együtt fogják tőle megszabadítani, az is biztos. :D

Egy n+1.TSZ karakternek pont akkora erősségű varázstrágya legyen, mint amekkorát ön erőből meg tud védeni. Különben halott ember... elf, törpe, ork... valami! :D

És végezetül: A nem első szintről "induló" karakter felszerelésének meghatározása minden esetben a KM joga. Egyeztetve a JK-val. Hozzáteszem még így is kezdődhet úgy a "mese", hogy egy száll semmiben vetődnek partra a JK-k egy hajótörés után.

:tuzes:

(ami persze nagyon nem etikus kezdés)

Link a hozzászóláshoz

Egyetértek Daruval. Ha mesélek, én sem a szinttől teszem függővé a karakter vagyonát, hanem az előtörténettől. Egy első szintű nemesi családból származó bajvívó indulhat birtokkal, több tucat arannyal, stb, míg egy 10. szintű kardművésznek lehet, hogy nincs semmi értéke a kardján kívül.

Semmilyen módszernek nem látom értelmét a vagyon pontos megkötésére - kivéve, ha versenyről van szó, de a teljesen más tészta.

Link a hozzászóláshoz

Értem én hogy villanymotor, de mitől mozog ?

Akkor máshogy kérdezem.

Egy n+1 szintről induló karakter felszerelését miként határoznád meg ?

Ha éppen nem hajótöröttként/kirabolva/kártyaasztal mellől egy szál gatyában felállva indítod őket ?

Használtam rá már többféle módszert, próbáltam felhasználni a poros AÐ&Ð emlékeimet, a kevésbé poros Ð&Ð emlékeimet, a "kezdőpénz*szint*valamennyi" módszert, meg még a franc tudja mit nem, de egyik sem jött be igazán...

Hozzáteszem még így is kezdődhet úgy a "mese", hogy egy száll semmiben vetődnek partra a JK-k egy hajótörés után.

:tuzes:

(ami persze nagyon nem etikus kezdés)

Viszont remek poén és büszkén veregetheti a karakter a vállát, ha mégis sikerül a nehézségeken felülkerekedni !

(Pl amikor egy szál fogsorban ébrednek, kb 25% FP-n és kb 75% ÉP-n egy tömlöcben, majd szépen, okosan és ügyesen fegyvert szereznek és sikeresen kitörnek, visszaszerezve a felszerelésük nagy részét is.)

A "tömlöcben ébredők" között voltam, de nagyon tetszett a dolog. :)

Azt mondod, előtörténetből ?

Van egy 5 oldalas előtörténetem (4+kép), megpróbálom csatolni ide, ez alapján mit engedélyeznél (TSZ 10-re készült) ?

http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=e4cc0aca164294c041775abf3fa776b3&file=Kratas+con+Drachnor+el%C5%91t%C3%B6rt%C3%A9nete.pdf

Szerkesztve ekkor: , Aquer Dryn Endaron által
Link a hozzászóláshoz

Az előtörténetet átfutva elég magas szintű kalandozó lehet, dél- és észak-Yneven is számos helyen megfordult, nem kis kalandokba keveredve. Gyakorlatilag bármilyen - nem ereklye szintű - varázstárgy hozzá kerülhetett, pénze is, akár birtoka is lehet... ezek után már csak azon múlik, hogy maga a karakter mennyire ad a vagyonra, a fényűzésre, esetleg inkább adakozó fajta (pl lead mindent az egyháznak, mert neki úgysincs szüksége rá, csak a vérteket és fegyvereket tartja meg).

Ezenfelül még a KM döntése a mérvadó, hiszen ő ismeri a modult és a csapattársakat, amikhez viszonyítani akarhat.

Bocs, de akármennyire is szeretnék, nem tudok konkrét, számszerű választ adni, a "kezdőpénz*szint*valamennyi" jellegű módszereket én személy szerint nem csípem, így versenyen kívül sosem használom.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Aquer;

egyetértek Daruval és TAO-val. Mindazonáltal "hasraütés" helyett javaslom, hogy egy kicsit (újra) bújj bele a karakter bőrébe, s a fentebb javasolt szempontok (személyiség: adakozó vagy takarékos, kivagyi vagy kisigényű, előrelátó vagy felelőtlenebb) - no meg a rá váró kaland tükrében - már könnyebben meg tudod, tudjátok határozni, hogy mekkora összeg, milyen felszerelés lenne reális számára. Tényleg nincs értelme merev képletekre hagyatkozni, hisz' te jobban ismered a karaktert bármilyen szorzószámnál... ;)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én KM-i oldalról közelíteném meg a dolgot.

Először is: ne te határozd meg. Én ilyenkor azt mondom - bár nem szeretek magas szinten indítani karaktereket, mert akkor azok lógnak a levegőben, hiszen senki nem játszotta le velük az előzményeket, és a játékosok sem "érdemelték ki" azt, hogy mondjuk 6 Tsz-en induljanak - hogy ésszerűen határozzák meg maguknak a felszerelésüket, figyelembe véve a tapasztalati szintjüket, származásukat, státuszukat és eddigi kalandjaikat.

Aztán átnézem, és ha valami nem tetszik, kiegészítem, vagy lehúzatom.

Semmi gond a váltás ruhával, vagy a képzettségeket támogató felszereléssel - sőt, ez kell is, például nehezen hiszem, hogy valaki mesterfokon álruházza magát bármiféle kiegészítő, maszkírozó készlet nélkül, vagy készít bonyolult mérgeket egyetlen rézbográcsban a tábortűz fölött. Ugyanakkor nyilván a szállítóeszköz - csak egy tarisznyája van, vagy vezetékló, netán szekér - is meghatározza, mijük lehet.

Esetenként engedek nagyobb "vagyont" is, pl. érdekesség: egy játékra egy yllinori JK hozta a gulyáját, kb 100 marhával. Királyság... :) aztán, mivel a városban volt a kaland, először el kellett adnia mindet, persze nem értek rá, szóval erősen áron alul. Vagy foglalkozhatott volna a hajtásukkal, ami meg nem "kalandozó munka".

Varázstárgyaknál már más a helyzet.

Részben hasonló. Nyilván magas szinten már lehet néhány, persze hátrányai is vannak, nem csak előnyei. Főleg olyan varázstárgyuk lehet, amiket ők maguk is el tudnak készíteni. Illetve, ami "kaszt felszerelés", pl. Ellana kapcsolat tükre, varázslóbot, bárd főhangszere - azt hiszem, ezeket nem kell külön magyarázni.

Ellenben olyan varázstárgyakkal, amiket ebbe nem esnek bele, már szőrösszívű vagyok. Miért? nem csak azért, mert nem gyakoriak. Hanem azért, mert NEM ÉRDEMELTÉK KI. Ha valaki lejátssza a 6 szintet, és kalandok során én mint KM úgy ítélem, hogy megharcolt ezért és azért a varázstárgyért, lesz neki. De csak úgy "ajándékba" nem adjuk... szerintem. Különben nem lesz becsülete, meg megbecsültsége.

Link a hozzászóláshoz

Nagyon ingerem volt belemagyarázni, de nem. A Magus világa olyan, amilyen. Ott a varázstárgyak tényleg ritkák. Szóval semmiképpen nem alkalmazható a DnD-s módszer, ahol az, hogy magasabb szinten mágikus fegyvered van, adott, nem is kérdezi senki, inkább csak azt, hogy sima +3 vagy +3 frostbite?

Mondhatnám, hogy a Magus rendszer nem feltételezi a mágikus felszerelést, és így nem is várja el, de ez túl sok tudatosságot feltételezne a rendszerről :mrgreen: szóval az a lényeg, hogy a Magus rendszere nem kívánja a mágikus eszközöket magasabb szinten sem feltétlenül, a világa pedig kifejezetten "kerüli".

Ami érdekesebb: pénz és szociális, világi hatalom. Ha a karakter 10. szintű harcos, akkor az nem lehetséges, hogy ő csak egyszerű gyalog egy seregben vagy banditák között. Mindenképpen valamiféle vezető, akár lovaggá ütötték, nemesi címet kapott kiválóságáért. Varázslóknál ez hatványozottan, ott ugye eleve valamiféle kiválóság vagy, és magasabb szinten már számít rád a rended is, mint magiszter, még ha nem is folytatsz aktív tanítási tevékenységet.

Szóval én inkább ezek felé tolnám a kérdést, nem a mágikus tárgyakra.

Link a hozzászóláshoz
Ha a karakter 10. szintű harcos, akkor az nem lehetséges, hogy ő csak egyszerű gyalog egy seregben vagy banditák között. Mindenképpen valamiféle vezető, akár lovaggá ütötték, nemesi címet kapott kiválóságáért. Varázslóknál ez hatványozottan, ott ugye eleve valamiféle kiválóság vagy, és magasabb szinten már számít rád a rended is, mint magiszter, még ha nem is folytatsz aktív tanítási tevékenységet.

Szóval én inkább ezek felé tolnám a kérdést, nem a mágikus tárgyakra.

Hát igen, az a bizonyos "kapcsolati tőke". Aranyat ér, de valójában csak akkor van értelme és valós értéke, ha a karakter "él", része és részese az adott játékos közösség Ynevének, és nem csak úgy "lóg a levegőben"... ;)

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...