Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


TAO

Recommended Posts

Varázstárgyaknál költött Mp*2 + alapanyag. Hatalom Amulettnél nincs definiálva se előállításhoz szükséges Mp, se a minimális karát, csak h "kisebb, de tiszta rubin". Elő kell venni a Drágakőmágiás leírást és számolgatni h 1 Mp = 1 karát, azaz korlátozza a kő mérete a befogadható Manát vagy sem? A tárgyleírás szerint nem, csak a karakter szintje.

Link a hozzászóláshoz
Varázstárgyaknál költött Mp*2 + alapanyag. Hatalom Amulettnél nincs definiálva se előállításhoz szükséges Mp, se a minimális karát, csak h "kisebb, de tiszta rubin". Elő kell venni a Drágakőmágiás leírást és számolgatni h 1 Mp = 1 karát, azaz korlátozza a kő mérete a befogadható Manát vagy sem? A tárgyleírás szerint nem, csak a karakter szintje.

Hát igen, ez egy klasszikus, ismert ellentmondás az ETK-ban... egyeztetek a KM-ekkel, hogy melyiket vegyük alapul. Válasz hamarosan.

Ja, és ha khállal nem lehet jönni, akkor a khál vért is csak véletlen a felszerelések közt, ugye? :)

A felszerelés lista általános, nem szűrtük ki a faj- vagy kaszt-specifikus elemeket. Tehát pl. egy Meneth vagy egy Rackla-hátas ugyanígy értelmét veszti.

De ez nem jelenti azt, hogy nem vásárolhatóak, ha már bent maradtak. :-P Pl. ha a karaktered egy egzotikus állatokkal kereskedő egyén (vagy annak a bőrébe bújó Pyarroni Titkosszolgálati ügynök), akkor lehet nála ketrecben Rackla. :D

Link a hozzászóláshoz

Kíváncsian várom én is a hivatalos álláspontot a Hatalom amulettről!?!

(Megjegyzem: 1 karátnyi, szerintem elméletben legkisebb értékelhető (0,2 grammos) szilánkocska az amulettbe, mágikus tisztaságú rubinból 250 aranyba fáj, azaz 2500 Tp. Szóval a teljes keret 25%-a.) Ez már így nem annyira durva. Hmm? Bár a drágakőmágia továbbra is berzenkedhetnek a karát/Mp arány okán ;) )

H.

Link a hozzászóláshoz
Varázstárgyaknál költött Mp*2 + alapanyag. Hatalom Amulettnél nincs definiálva se előállításhoz szükséges Mp, se a minimális karát, csak h "kisebb, de tiszta rubin". Elő kell venni a Drágakőmágiás leírást és számolgatni h 1 Mp = 1 karát, azaz korlátozza a kő mérete a befogadható Manát vagy sem? A tárgyleírás szerint nem, csak a karakter szintje.

A JK-k számára legelőnyösebb árat vesszük figyelembe, és nem kell minden manapontért karátozni, amit egyébként Hulla is javasolt:

Az elméletben legkisebb értékelhető (1 karátnyi) szilánkocska elég amulettbe, ami a karakteralkotási rendszer szerint mágikus tisztaságú rubinból 250 aranyba, azaz 2500 Tp-be kerül.

Esetleg gladiátorviadorokat futtató módos dzsad, egy khál rabszolgával és egy Racklával ?:)

Ez egy fokkal azért túllépi a határt: a karakteralkotás nem azt írja, hogy lehet khált venni, max khál vértet. :-P Egyébként Syburr-ban nagyon nem néznék jó szemmel a rabszolgatartást. ;)

A kérdésem az lenne, hogy megengednétek egy Pszi-mester indítását?

Tudom nincsen benne az alap választható kasztokba a pdf szerint, de a történethez szerintem passzolna.

Ami a kasztot illeti a Cirifischio féle verzióra gondoltam.

Ha indítható mi az alapfelszerelése?

Ezt sajnos nem tudjuk engedélyezni. :sry: Nem szerepel a karakteralkotási rendszer által engedélyezett szabálykönyvek között, és a jelenlegi karakteralkotás elkészítésekor nem vettük figyelembe, így nem "kompatibilis" vele és a modullal.

Hogy kicsit érthetőbb legyen, mire gondolok: a tábori karakteralkotás szerint 7. szintű pszi-mestert lehetne kihozni és indítani, aki 5 szegmens alatt kvázi ellenállás nélkül kinyírná a modul 15. szintű Nem Játékos Karaktereit. ;)

Sajnálom, mert egyébként hangulatos a kaszt háttere és tökéletesen illene a Pyarroni Titkosszolgálatba, de nagyon megborítaná a balanszot a versenymodulban.

Szerkesztve ekkor: , TAO által
Link a hozzászóláshoz

Teoretikus kérdés: ha karakterkaszt ad egy képzettséget, ami nem illik a koncepcióba, akkor kellő indoklással fel lehet-e venni helyette azonos vagy kisebb értéken mást? Egy karakternél ez nyilván nem 4-5-6 képzettséget jelent, hanem 1, nagyon erőltetve 2 db-ot. pl. bárd karakter kap hamiskártyát fixen. Ugyanakkor egy bárd jöhet sokféle környezetből, és mondjuk egy törzsi énekmondó nem fog hamiskártyázni, de esélyes h helyette tud erdőt járni vagy ügyesebben hangutánzani, esetleg történelemismerni a népe tekintetében (nem minden legenda, ami régebben történt, ugyebár).

Link a hozzászóláshoz
Teoretikus kérdés: ha karakterkaszt ad egy képzettséget, ami nem illik a koncepcióba, akkor kellő indoklással fel lehet-e venni helyette azonos vagy kisebb értéken mást? Egy karakternél ez nyilván nem 4-5-6 képzettséget jelent, hanem 1, nagyon erőltetve 2 db-ot. pl. bárd karakter kap hamiskártyát fixen. Ugyanakkor egy bárd jöhet sokféle környezetből, és mondjuk egy törzsi énekmondó nem fog hamiskártyázni, de esélyes h helyette tud erdőt járni vagy ügyesebben hangutánzani, esetleg történelemismerni a népe tekintetében (nem minden legenda, ami régebben történt, ugyebár).

Alapvetően nem támogatjuk az eltéréseket a szabálykönyvtől, tehát megkérünk arra, hogy "automatikusan", magatoktól ne térjetek el tőle.

Ám természetesen némi rugalmasság megengedhető, tehát az ilyen eseteket egyedi elbírálás alá vetjük. Írj emailt a beküldési emailcímre, vagy csak dobj egy pszit nekem a javasolt változásokkal, és akkor az esetet megbeszéljük a KM-ekkel. Elöljáróban: ha az előtörténet és a karakter személyisége valóban indokolja az eltérést ÉS a cserélt képzettség nem esik túlzásokba (nem "haszontalan" képzettségeket cserél le "tápos" képzettségekre, illetve nem írja át a fél képzettséglistát), akkor jó esély van az elfogadására részünkről, hiszen eszünk ágában sincs megakadályozni hangulatos, egyedi karakterek születését. :)

Link a hozzászóláshoz
Miért ne hamiskártyázna egy énekmondó? :| Más játékokat játszanak, de azokat játsszák. A csalás, a sleight of hand univerzális képesség, minimális átképzéssel bármilyen kártyás, kockás stb. "sportban" hasznosítható.

Tudom, hogy nem ez volt a kérdés lényege, csak feltűnt.

Nem értem a kényszert, hogy attól h valaki énekmondó, rögtön játszania is kell szerencsejátékokat (típusfüggetlenül) ráadásul nyomban csalnia, mesterien. Valahogy se Balassi Bálintról, se Petőfiről, se Tinódi Lantosról nem a "csaló" jut eszembe.

Link a hozzászóláshoz
Azt sajnos nem tudjuk engedélyezni. :sry: Nem szerepel a karakteralkotási rendszer által engedélyezett szabálykönyvek között, és a jelenlegi karakteralkotás elkészítésekor nem vettük figyelembe, így nem "kompatibilis" vele és a modullal.

Hogy kicsit érthetőbb legyen, mire gondolok: a tábori karakteralkotás szerint 7. szintű pszi-mestert lehetne kihozni és indítani, aki 5 szegmens alatt kvázi ellenállás nélkül kinyírná a modul 15. szintű Nem Játékos Karaktereit. ;)

Sajnálom, mert egyébként hangulatos a kaszt háttere és tökéletesen illene a Pyarroni Titkosszolgálatba, de nagyon megborítaná a balanszot a versenymodulban.

Sajnálom én is, mert ahogy írtad passzolt volna a modulhoz. Szívesen kipróbáltam volna ezt a kasztot. Akkor ki kell találnom valami újat.

Azért a jövőben esetleg tervezhetnétek vele :smile:

Link a hozzászóláshoz
Nem értem a kényszert, hogy attól h valaki énekmondó, rögtön játszania is kell szerencsejátékokat (típusfüggetlenül) ráadásul nyomban csalnia, mesterien. Valahogy se Balassi Bálintról, se Petőfiről, se Tinódi Lantosról nem a "csaló" jut eszembe.

Fordítsuk meg: attól, mert valaki versel, még nem lesz Bárd. Erre való az ének-zene képzettség. Vagy most én nem értem, hogy mi a panasz. A Bárd az egy konkrét karakterfajtát ír le, nem csak annyit, hogy zenél.

Link a hozzászóláshoz
Fordítsuk meg: attól, mert valaki versel, még nem lesz Bárd. Erre való az ének-zene képzettség. Vagy most én nem értem, hogy mi a panasz. A Bárd az egy konkrét karakterfajtát ír le, nem csak annyit, hogy zenél.

Igen. A Bárd az a kaszt, amelyik ért legendákhoz, hangszerekhez és énekléshez, fénymágiához, dalmágiához, DE emelett lehet, hogy csak mászik, ugrik és esik, továbbá harcol és hegyet/erdőt jár, kiválóan ismeri az etikettet a törzsek/népek közt, DE képtelen a csalásra, mert becsületes és az adott szava köti. ERGO nem kell neki hamiskártya, ellenben jól jön a történelemismeret, más népekre kultúra, netán vallásismeret vagy erdőjárás.

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

ha cserélgetés lehetséges, akkor megkérném a kalandmestereket, hogy pontosan írják le azt, hogy mely képzettségeket melyekre lehet cserélni, milyen szabályok mentén. (Genyázás, tudom, de az nekem nem elég, hogy az előtörténet és a karakter személyisége tényleg indokolja... Ebben bőven van szubjektív faktor.) A karakteralkotásnak egzaktnak kell maradnia, a tisztességes verseny jegyében. Én azt javasolnám, hogy elhagyni lehessen képzettséget, de felvenni helyette ne. Vagy húzzunk meg egy határt, amit viszont mindenki használhat, egyértelmű módon.

Félig-meddig-indoklás:

- No offense, de a bárd igencsak élen jár a megkapott képzettségek kp-értékének tekintetében. Ha visszaváltogatjuk (akár csak egy részét annak, amit kap), akkor gyakorlatilag a kötött kp-iból szabadokat csinálunk. Mondjuk 6. szinten visszaváltasz 12 kp-t: máris szintenként 2-vel több van neki gyakorlatilag, mert arra fogod költeni, ami a koncepcióba illik. Tehát módosul a karakteralkotás.

Link a hozzászóláshoz

CS: Köszi a visszajelzést, segített átgondolni a dolgot. Ebből nem csinálunk rendszert, nem változtatjuk meg sem a tábori, sem a hivatalos szabálykönyvek karakteralkotását rendszer szinten.

Ha belegondolsz, nem változott volna semmi az elmúlt 5-10 év karakteralkotásához képest. Az alapelv mindig az volt, hogy ami a szabálykönyvekben és a karakteralkotásban szerepel, az él. Mindemellett minden táborban volt 1-1 kivételes eset, ami egyedi elbírálás alá esett, és bizony nem egyszer a KM-ek engedélyezték, vagy épp nem engedélyezték 1-1 képzettség cseréjét. Az ilyen kivétel nem volt gyakori, táboronként átlagosan egyszer vagy kétszer fordult elő, és kizárólag akkor, ha az a bizonyos Játékos Karakter ezzel nem erősödött, hanem gyengült, tehát maximum hangulatosabb, egyedibb lett, de semmiképpen sem erősebb (pl.: lecserélte egy harci képzettségét éneklés-zenélésre, gyakran kevesebb Kp-ért, mert az jobban illett a karakteréhez). Tehát ezek nagyon ritka kivételek voltak, amik mindig KM-i engedélyhez voltak kötve. Visszaélés emiatt sosem történt, mert ha kicsit is furaszagú volt a dolog, a KM-ek egész egyszerűen nem engedélyezték.

Tehát ez nem lett volna újdonság... a legutolsó Téli Táborunkban is tudok ilyen példáról, és ott sem volt belőle probléma.

De igazad van, kétélű a dolog. Lehet a szerepjáték szempontjából nézni a dolgot, ahol egy kis extra, ritka rugalmasság - az én szememben legalábbis - pozitívumnak számít. (Mondjuk már ezzel sem mindenki ért egyet, vannak olyan KM-ek, akik nem így gondolják. ;)) Ám lehet nézni a verseny szempontjából is a dolgot - ahogy te írod -, ahol ez egy kivételezés, tehát mindenképpen negatívum.

Az elmúlt 13 év alatt nem emlékszem egyetlen olyan panaszra egyetlen játékostól sem, hogy "de a legjobb csapat / JK / szerepjátékos azért nyerhetett, mert lecserélte a képzettségét".

Mivel azonban a nem-fair kivételezés kérdése x év óta most először felmerült, ennek a látszatát is el akarjuk kerülni. A Kalandmesterek közös megegyezése így az lett, hogy a fair karakteralkotás és szerepjátékverseny érdekében nem teszünk kivételeket. Minden karakter azokkal a képzettségekkel indul, amit a szabályok (szabálykönyvek + tábori karakteralkotás) szerint megkap, ezenfelül a megszokott módon a szabad képzettségpontokból lehet formálni a karaktert.

Szerkesztve ekkor: , TAO által
Link a hozzászóláshoz

A témához kapcsolódik, így rákérdeznék: Egy adott karakter esetében önként, minden "ellentételezés nélkül" lemondhat-e a játékos egy vagy több kasztból adódó képzettségéről, vagy azon a merev KM-i állásponton vagytok, hogy ha akarja, ha nem a karakterbe beleverik a szigorú oktatás során az összes (kasztból adódó) képzettséget?

Előre is köszi a választ!

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz
A témához kapcsolódik, így rákérdeznék: Egy adott karakter esetében önként, minden "ellentételezés nélkül" lemondhat-e a játékos egy vagy több kasztból adódó képzettségéről, vagy azon a merev KM-i állásponton vagytok, hogy ha akarja, ha nem a karakterbe beleverik a szigorú oktatás során az összes (kasztból adódó) képzettséget?

Ez semmilyen előnyhöz nem juttat senkit. Nagy különbség nincs abban, hogy egy bizonyos képzettsége nincs a karakternek, vagy pedig van, de nem használja. :)

Szóval nem oszt, nem szoroz... elég majd a leendő KM-eddel egyeztetni. :)

Szerkesztve ekkor: , TAO által
Link a hozzászóláshoz
Ez semmilyen előnyhöz nem juttat senkit. Nagy különbség nincs abban, hogy egy bizonyos képzettsége nincs a karakternek, vagy pedig van, de nem használja. :)

Szóval nem oszt, nem szoroz... elég majd a leendő KM-eddel egyeztetni. :)

Köszönöm az infót. Jó látni, hogy a KM-i gárdára nem rozsdásodott rá a vaskalap! ;)

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

köszönöm az egyértelmű választ, és bocsi Daelon, ha ezzel most elrontottam a karakteredet vagy a kedvedet. :pajti:

Félig-meddig off:

a pontozás örök kérdés, ha olyan verzió születik, amelyben ezek a tényezők garantáltan nem befolyásolnak semmit [adná Kyel!] (például nem adnak a szerepjáték-részhez sem egy kis extra táptalajt egyeseknek, míg mások a lehetőségről sem tudnak), akkor örömmel látnám én is ennek lehetőségét. De ahogy Antail is írta, ez már inkább az eredeti szabályok jóságának vizsgálatához tartoz kérdés. Viszont ha ETK-s bárd, akkor bizony kp-ból kell az erdőjárás, és lesz hamiskártya, ha meg "tábori-karakteralkotásos-bárd", aki cserélhet X kp-nyi képzettséget, akkor olyan. Ha volt visszafelé ilyen inkonzisztencia (tuti hogy volt, példát én hirtelen nem tudok, de elhiszem a tiédet látatlanban is :)), akkor szerintem azt is meg kell szüntetni ugyanígy, vagy szabályba kell építeni a lehetőséget. Vagy esetleg már most is olyan a pontozás, hogy kizárja/elhanyagolhatóvá teszi az ilyesmik befolyásoló erejét?

Link a hozzászóláshoz

Mint az eredeti kérdésem kezdete is jelezte, teoretikus volt a kérdés, a bárdot is példának hoztam, bármely más kaszttal előfordul, hogy nem passzol eléggé az elgondoláshoz és igazítani kell rajta a JK hangulata miatt.

Semmi sértődés nincs benne, a kérdésemre megkaptam az egyértelmű választ, noha láthatóan nagyobb port vert fel, mint én gondoltam, hogy fog :)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy az egyik Rúna cikkben (17. oldal) van egy harcművészirányzat, mely 9 fegyvert használ de a tradicionális kardjuk a Nisen kard. Két érték hiányzik: támadás/kör, illetve mennyibe fáj? (Nem találtuk meg a karakteralkotás ,,Kiegészítő árlistájában".)

A választ előre is köszönöm. :)

Link a hozzászóláshoz
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy az egyik Rúna cikkben (17. oldal) van egy harcművészirányzat, mely 9 fegyvert használ de a tradicionális kardjuk a Nisen kard. Két érték hiányzik: támadás/kör, illetve mennyibe fáj? (Nem találtuk meg a karakteralkotás ,,Kiegészítő árlistájában".)

A választ előre is köszönöm. :)

Jó a kérdés! :) A KM-ek javaslata alapján a következőt használjuk a táborban:

Tám/kör: 1

Ár: 3 arany

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...