Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


TAO

Recommended Posts

Üdv,

a helyismeret százalékos képzettség felvétele a PPL szerint nem kerül képzettségpontba, és ad is némi támpontot azt illetően, hogy hogyan tudjuk kalkulálni az értékét. A kérdésem az volna, hogy hogyan vezessük fel a karakter helyismereteit a karakterlapra. Azt egyértelműnek tartom, hogy összhangban kell lennie az előtörténettel, azonban pár konkrét kérdés felmerült ezzel kapcsolatban:

- Vezessünk fel minden helyismeretet a karakterlapra, vagy ez nem is szükséges? (Azért gondolom, hogy igen, mert a karakteralkotás szerint minden karakternek jár az alap 60%, tehát van szerepe)

- Úgy számoljuk, ahogy a PPL-ben van? (Kisebb városok esetén 2k6+3/hét, nagy tájegységeken k6+4/hó, és a k6-os dobás 6-osnak számít?)

- Valóban nem kell képzettségpontot költeni rá?

A magam részéről nyitott lennék valami kompromisszumos megoldásra is, miszerint X % kerüljön 1 kp-ba, hogy ne rohangáljon minden JK 100%-os helyismeretekkel.

Szép napot!

Link a hozzászóláshoz
Üdv,

a helyismeret százalékos képzettség felvétele a PPL szerint nem kerül képzettségpontba, és ad is némi támpontot azt illetően, hogy hogyan tudjuk kalkulálni az értékét. A kérdésem az volna, hogy hogyan vezessük fel a karakter helyismereteit a karakterlapra. Azt egyértelműnek tartom, hogy összhangban kell lennie az előtörténettel, azonban pár konkrét kérdés felmerült ezzel kapcsolatban:

- Vezessünk fel minden helyismeretet a karakterlapra, vagy ez nem is szükséges? (Azért gondolom, hogy igen, mert a karakteralkotás szerint minden karakternek jár az alap 60%, tehát van szerepe)

- Úgy számoljuk, ahogy a PPL-ben van? (Kisebb városok esetén 2k6+3/hét, nagy tájegységeken k6+4/hó, és a k6-os dobás 6-osnak számít?)

- Valóban nem kell képzettségpontot költeni rá?

A magam részéről nyitott lennék valami kompromisszumos megoldásra is, miszerint X % kerüljön 1 kp-ba, hogy ne rohangáljon minden JK 100%-os helyismeretekkel.

Szép napot!

A játék előtt a KM-el kell egyeztetni, hogy milyen helyszíneken milyen helyismerete lehet a JK-nak az előtörténete alapján. Felesleges kiszámolgatni az összes helyre, ahol járt a karakter, mert nem lesz releváns. Azt sem akarjuk, hogy a drága képzettségpontjaitokat erre verjétek el, szükségetek lesz rá. ;)

Hint: nem nagyon fog módosítani a dolgokon az, hogy milyen helyismerettel rendelkezik egy JK az előtörténete alapján.

Link a hozzászóláshoz

Következő kérdésem lenne, a 10000TP-ből fennmaradt tp-ből képességre a karakterlap számítása alapján ami csökkenti TP maradékt amit 1:1-ben átválthatok aranyra? 2979 aranyból bármit megvehetek, értem ez alatt a 153Mp-os rúnázott fegyvert és páncélt is? Mert még így, egy egész várat (1500 arany) veszek a lovagomnak katonákkal (50 katona 1 évre 500 arany) meg mindent, főleg ha a csapat is benne van a dologban.

Link a hozzászóláshoz

Crow,

Minden karakter a Tapasztalati szintjével megegyező számú aranybólvásárolhatja meg az induló felszerelését. Ezen felül minden vagyonra költött 10 Tpegy arannyal növeli meg a karakter rendelkezésére álló keretet. Fontos kikötés, hogy ajáték kezdetén minden karakter legfeljebb annyi arany értékű készpénzzelrendelkezhet, amennyi a Tapasztalati szintje.

Ha letöltöd a Silver-féle karakterlapot, akkor az kiszámol neked ilyesmiket. Ebből a ~300 aranyból egyetlen 153 Mp-os eszköz épphogy kijön (lévén az készítési költség + 306 arany).

CS

Link a hozzászóláshoz
Következő kérdésem lenne, a 10000TP-ből fennmaradt tp-ből képességre a karakterlap számítása alapján ami csökkenti TP maradékt amit 1:1-ben átválthatok aranyra? 2979 aranyból bármit megvehetek, értem ez alatt a 153Mp-os rúnázott fegyvert és páncélt is? Mert még így, egy egész várat (1500 arany) veszek a lovagomnak katonákkal (50 katona 1 évre 500 arany) meg mindent, főleg ha a csapat is benne van a dologban.

A szabály nem 1:1 váltást ír!

Idézem:

"Ezen felül minden vagyonra költött 10 Tp egy arannyal növeli meg a karakter rendelkezésére álló keretet."

A 153MP-os rúnakard 306a + 5a alapanyag költség. azaz 311a - 3110 TP! Ki sem jön a 2979 TP-ből.

Üdv.

z.

Link a hozzászóláshoz

Szia Daelon

Az elf szúró-vágó fegyverek árai hogy alakulnak? hiequar, khossas, levéltőr?

Az Új tekercsekbe ezek az árak vannak:

Hiequar: 50a

Khossas:15a

Elf tőr: 5a

Nem tudom, hogy ezek érvényesek-e? Máshol nem találtam árakat.

Üdv.

z

*Szerk.: Közben TAO meg is adta a választ. :D Szóval ami fent van az semmis...

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Újabb kérdés ár ügyben (ha ez is szem előtt van, akkor előre is bocsi :D): szeretnék egy gyógyítókészletet (géz, sebtapasz, jód, stb.), ami a sebgyógyítás képzettséghez kell. Dnd-ben van ilyen, de ott 50 arany, mert az pluszt is ad a próbákhoz. Itt mennyi egy hasonló?

Ez engem is érdekelne, mert az ETK semmi hasonló adattal nem szolgál (érdekességképpen az alapkönyvi ára 5 ezüst, s alapvető gyógynövények, kenőcsök, kötszer és más kiegészítők /tű, sebvarró cérna etc/ tartozik bele "tíz használatra elegendő" mennyiségben)...

Link a hozzászóláshoz
Újabb kérdés ár ügyben (ha ez is szem előtt van, akkor előre is bocsi :D): szeretnék egy gyógyítókészletet (géz, sebtapasz, jód, stb.), ami a sebgyógyítás képzettséghez kell. Dnd-ben van ilyen, de ott 50 arany, mert az pluszt is ad a próbákhoz. Itt mennyi egy hasonló?

Erre nehéz konkrét választ adni, mert nagyban függ attól, hogy pontosan mit tartalmaz egy ilyen "készlet". Egyszerű sebkötözőszerek? Sín, mankó? Fertőtlenítőszerek? Herbáliumok, kenőcsök? Ellenmérgek? 1 / 5 / 10 / 100 használatra? És így tovább. :)

Emiatt ezt légyszi egyeztessétek majd egyénileg a csapatotok Kalandmesterével.

Link a hozzászóláshoz

Az általánosság és előre számolhatóság kedvéért mi lenne, ha néznénk 3 alap példát árral és ha valaki azon túl akar bonyolítani, azt már leegyezteti:

1. alap: kötözőszerek, elszorításhoz kellő eszközök, sín (kisebb - alkar/felkar, esetleg alsó lábszár), sebfertőtlenítő

2. bővített: alap + kenőcs (gyulladáscsökkentő, égés utáni/phantenol :)/, fájdalomcsillapító)

3. extra: bővített + 5 ellenméreg

Link a hozzászóláshoz

Fogászati cuccok? Netán foghúzó fogok, jó ötlet ha a csapat dokikból áll, hmm beszélnem kell a csapatommal :) BM aneszteziológus, Varázsló mint belgyógyász, a Pap lenne az asszisztens, a Boszi meg a csini ápolónő :) a csapat harcos tagjai meg a műtősfiúk. A legtökéletesebb álca, egy bárd lenne a betegfelvevő. Szerintem Ynev szerte tarolna.

Link a hozzászóláshoz
Az általánosság és előre számolhatóság kedvéért mi lenne, ha néznénk 3 alap példát árral és ha valaki azon túl akar bonyolítani, azt már leegyezteti:

1. alap: kötözőszerek, elszorításhoz kellő eszközök, sín (kisebb - alkar/felkar, esetleg alsó lábszár), sebfertőtlenítő

2. bővített: alap + kenőcs (gyulladáscsökkentő, égés utáni/phantenol :)/, fájdalomcsillapító)

3. extra: bővített + 5 ellenméreg

A Kalandmesterekkel egyeztetve az alábbi árakat használjuk ezekre a táborban:

1. 40 réz

2. 1,5 ezüst

3. Ellenméreg azért tényleg nem ilyen általánosítható. Egy sima "allergia" elleni oldat kerülhet 1-2 ezüstbe, egy speciális méreg elleni szer pedig akár 40-50 aranyba. Szóval erre nem tudok mit mondani, csak azt, amit a karakteralkotási rendszer is: "A méregkeverés terén Magyar Gergely Méregkeverés című kiegészítőjének kivonata a mérvadó, kétfokú rendszerben értelmezve." Ezenkívül pedig majd a KM-el lehet egyeztetni, hogy milyen ellenméregre is gondoltatok.

Fogászati és szülészeti eszközök ezekben nincsenek benne. :-P

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...