Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
TAO

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Igen, többnyire csak ilyen apró dolgokról van szó. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A leendő csapatommal egyeztetés közben felmerült pár kérdés, melyeket az én tisztem feltenni itt a fórumon a szervezők és KM-ek felé:

1. Lehetséges-e olyan csapatot hozni, ahol akár többen is Ordani Sogronita?

(Mondjuk egy Sogron útját követő Tűzvarázsló és még egy-két Főnix/Lángőr?)

Gondolom a válasz IGEN, de mindenképp a lelkemre kötötték, hogy kérdezzem meg.

2. Az Arel papot lehet-e az ETK szerint játszani (ahol megkapja a Mf-ú Pszi-t) vagy csak a PPL-ben "kiherélt" (csak Pszi Af) változatokat?

3. A táborban alkalmazható Rúna cikkekben szerepel az Anat Akhan fejvadászklán, viszont annak leírása szerint ők csak P.Sz. 3677-ben, tehát 6 évvel a tábor versenymoduljának kezdetét követően "költöznek" majd Yllinorba. Ezek alapján a hozzájuk tartozó JK akkor még szigorúan kráni vezetésre cselekszik, ugye?

A válaszokat előre is köszönöm.

Szerkesztve ekkor: , Tyrael által
3. kérdés hozzáadva

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
1. Lehetséges-e olyan csapatot hozni, ahol akár többen is Ordani Sogronita?

(Mondjuk egy Sogron útját követő Tűzvarázsló és még egy-két Főnix/Lángőr?)

Gondolom a válasz IGEN, de mindenképp a lelkemre kötötték, hogy kérdezzem meg.

Igen, lehetséges. Felőlünk akár 5 tűzvarázslóval is jöhettek. Az más kérdés, hogy hasonló / ugyanolyan kasztú karakterek általában szűkítik a játékbeli lehetőségeket, de ez a ti döntésetek. :) Mi csak azt kérjük, hogy a kért Pyarroni Titkosszolgálati előéletnek feleljenek meg.

2. Az Arel papot lehet-e az ETK szerint játszani (ahol megkapja a Mf-ú Pszi-t) vagy csak a PPL-ben "kiherélt" (csak Pszi Af) változatokat?

Karakteralkotás, 1. oldal: "Papok, Paplovagok 1, 2 (a korábban megjelent papot, paplovagot ez alapján kérjük)"

3. A táborban alkalmazható Rúna cikkekben szerepel az Anat Akhan fejvadászklán, viszont annak leírása szerint ők csak P.Sz. 3677-ben, tehát 6 évvel a tábor versenymoduljának kezdetét követően "költöznek" majd Yllinorba. Ezek alapján a hozzájuk tartozó JK akkor még szigorúan kráni vezetésre cselekszik, ugye?

Igen. Akárcsak a Darton-paplovagok esetében is, ha valami a modul idejekor még nem létezik, az nem játszható. Az Anat Akhan fejvadászklán ugyan az engedélyezett cikkek között van, de ha 3671-ben még kráni klánról van szó, akkor le a kalappal az a játékos előtt, aki olyan hiteles előtörténetet ír, ami szerint ő a Pyarroni Titkosszolgálat beépített embere Krán egyik legismertebb fejvadászklánjában. ;) A tisztázás kedvéért: nem ajánljuk.

Remélem minden kérdésedre kielégítő választ kaptál. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Remélem minden kérdésedre kielégítő választ kaptál. :)

Igen, köszönöm, én is ezeket a válaszokat tippeltem, csak a többiek megnyugtatására kellett a "hivatalos válasz".

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Újabb kérdés a KM-ek felé:

A karakteralkotási PDF-ben szerepel, hogy ha abbitból szeretnénk fegyvert, az tízszeres áron vásárolható.

Igaz ez pl. a pajzsokra, vagy az alkar- és lábszárvédőre is? (Tehát mondjuk egy abbit alkar- és lábszárvédő ára 15a?)

És mondjuk egy szintén abbit vaskesztyű?

Egy másik kérdés/kérés a közösség felé:

Ha valaki számolt már ki konkrét mérgeket, akkor lenne olyan kedves és közzétehetné itt?

Előre is köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
A karakteralkotási PDF-ben szerepel, hogy ha abbitból szeretnénk fegyvert, az tízszeres áron vásárolható.

Igaz ez pl. a pajzsokra, vagy az alkar- és lábszárvédőre is? (Tehát mondjuk egy abbit alkar- és lábszárvédő ára 15a?)

És mondjuk egy szintén abbit vaskesztyű?

Igen, igaz az egyéb felszerelésekre is. Sőt, ha akarod, egy vasmacskát is konvertálhatsz abbitacélmacskára ezzel a szorzóval. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Igen, igaz az egyéb felszerelésekre is. Sőt, ha akarod, egy vasmacskát is konvertálhatsz abbitacélmacskára ezzel a szorzóval. :)

Ok, köszi.

Csak azért kérdeztem, mert pl. a sima fém sodronying (3/1) az ETK szerint 12a, abbitból (4/0) 30a.

A tábori 10-es árszorzótokkal 120a lenne az abbit, de nálatok a Kiegészítő árlistában szerepel 60a áron a Főnix 3/1-ese után.

Tehát akkor az a szabály, hogy ami nem szerepel a Kiegészítő árlista néven futó felsorolásban, annál 10-es árszorzóval lehet az abbitot beszerezni?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kapcsolódó kérdés: lövedékek ára a kiegészítő listában darab vagy tegez? csak mert ha 1db nyílpuskavessző a kahrei-be 2 ezüst, akkor kb. fél vagyonokat ellő az ember 1 kör alatt :o

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Tehát akkor az a szabály, hogy ami nem szerepel a Kiegészítő árlista néven futó felsorolásban, annál 10-es árszorzóval lehet az abbitot beszerezni?

Pontosan. :) Ha a fegyver/vért/akármi ára szerepel az ETK-ban, akkor az a mérvadó. Ami nem szerepel, ott lép érvénybe a Kiegészítő árlista, ami - ahogy a neve is írja - kiegészítés a hivatalos anyaghoz. :)

Kapcsolódó kérdés: lövedékek ára a kiegészítő listában darab vagy tegez? csak mert ha 1 db nyílpuskavessző a kahrei-be 2 ezüst, akkor kb. fél vagyonokat ellő az ember 1 kör alatt :o

Tegez. ("baszki akkor se tudom" :D)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Pontosan. :) Ha a fegyver/vért/akármi ára szerepel az ETK-ban, akkor az a mérvadó. Ami nem szerepel, ott lép érvénybe a Kiegészítő árlista, ami - ahogy a neve is írja - kiegészítés a hivatalos anyaghoz. :)

ez most egy kicsit zavaros, egy korábbi bejegyzéssel összevetve ami a mágikus tárgyakra vonatkozott...

ha jól értem akkor:

- ha amit venni akarok benne van az ETK-ban akkor az ott szereplö összeg az ára

- de ha mágikus a cucc(hiába van benne az etk-ban) akkor ez nem él mivel ki kell csengetni a 1MPx2arany felárat?

ez egy kicsit már sántit nekem, nem látom a logikáját. miért kerül extra lovéba ha mágikus? az etk-ban is alapbol drágák a mágikus cuccok, a játékegyensuly fentartása ökölszabály erre nem igazán magyarázat...

de jó, vegyük azt hogy azért drágább a mágikus cucc(1mpx2arany) mivel nehéz hozzáférni, a varázsló is megkéri az árát az idejének, a tudásának... de akkor miért fizeti az extra árat ha saját magának állit elö pl egy mágikus gyertyát?

ETK szerint, egy 10MP-s mágikus gyertya 3 arany, de ökölszabály miatt 20arany(200tp) lenne... vagy egy -4-es méregellenállásu amulett 2 ezüst az etk szerint, de mivel 120MP, az 240 arany ami 2400tp??? egy +4 méregellenállásért?

elég aránytalan. ez nekem nem áll össze, kicsit eröltetett.

szerintem az járhatobb ut lenne (jövöre nézve), ha pl.:

- minden karakter 1 magikus (max 2-es szintü) fegyvert vehet az etk ára szerint, és mellé max 1db egyébb mágikus tárgyat, ha van rá pénze.

- minden mágiahasználó megadott MP költhet el a saját varázstárgyaira a felkészülés alatt, pl. 100MP-t. hisz valoszinü hogy egy varinál mindig akad 1-2 mágikus gyertya a hátizsákban, BM-nél 1-2 hatalom itala(alapanyag 1arany, 1 MP-be azaz 2 aranyba kerül, és 10 adag jön ki belöle?, amiböl 1 adag is max mp-re tölti a bm-et?). s milyen boszorkány az akinél nincs elrejtve egy adag szerelmi bájital(ára 5 arany helyett 90 arany)...

- vagy adjuk meg hogy pl egy varázshasználonál fixen mi lehet. pl BM, max 2 hatalom itala. varázslónál max 1db zonajel...stb.

lehet hogy ez korábbi táborokban is igy volt már, és csak most azért tünt fel, mert varival leszek... és megértem én hogy játékegyensuly meg hogy egy vari alapbol nagyon erösnek számit, de szerintem ez a mostani ökölszabály igy nem jó.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A téma felmerült pár héttel ezelőtt is, bár nem teljesen ebben a formában:

Jól értem, hogy varázslónak is ki kell fizetnie az alapköltségen felül a mana költség árát, ha maga is el tudja készíteni a varázstárgyat? Pl.: zóna varázsjel: 25MP: 50a + 2r pergamen???
Szia!

Jól érted. Nyilván elméletben akármennyit képesek elkészíteni sajátkezűleg egyes karakterek, de muszáj valahogy törekedni arra, hogy minden karakter "egyenlő" esélyekkel kezdje a versenymodult. Ezért van ez a szabály, és ez nem csak a varázslóra vonatkozik, hanem minden más kasztra is.

Ha nem húzunk meg egy vonalat, a varázsló képes lenne tökig telerúnázva és 3 gólemmel, a boszorkánymester 30 zombival és két szekér hatalomitalával, a boszorkány és pap 168 db gyógyitallal kezdeni a kalandot. Ez áll a leszabályozás hátterében. :peace:

Scylla: biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi megoldás / szabály nem tökéletes. Minden megközelítésnek van előnye és hátránya. A te egyik javaslatodban (harmadikban) például olcsóbb lenne sok minden a JK-k számára, ellenben meg lenne kötve a kezük, hogy pontos mit hozhatnak, és mit nem (ha jól értem). A jelenlegi javaslat általános szabály, még mindig szinte bármit ki lehet hozni belőle. Cserébe viszont drágább, és egyes tárgyakat tényleg túláraz. A túlárazás egyes esetekben szándékos (ne lehessen olyan könnyen varázstárgyakat hozni, de ezt a Tp-vel vagy egyéb dolgokkal is lehetne szabályozni), egyes esetekben esetlen és kevésbé hasznos vagy értelmes.

Idén már nem változtatunk rajta, de a javaslatodat megköszönjük, legközelebb átgondoljuk, hogyan lehetne jobban. (Nekem egyébként első olvasásra a második javaslatod a legszimpatikusabb a három közül.)

Elnézést a félreérthetőségért, a varázstárgyakra nem vonatkozik az előző hozzászólásom, csak az általános és kiegészítő felszerelésekre.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Estét!

"Ellenben megilletik az abbitacél kapcsán létező játéktehnikai előnyök, pl.: villámmágia, elementálok stb."

TAO ezeket a játéktechnikai előnyöket ki tudnád fejteni? Köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Idén már nem változtatunk rajta, de a javaslatodat megköszönjük, legközelebb átgondoljuk, hogyan lehetne jobban.

Hát igen. Elég fura lesz a mi partinkban pl. hogy a varázsló, a boszorkány és a pap is szinte minden mágikus cucc nélkül indul majd, pedig az "életben" azért biztos lenne náluk ez-az.

Amúgy hogy tervezitek lekorlkátozni azt, hogy ne úgy kezdjék a csapatok, hogy akármi is a megbízás, fél napig minden mágiahasználó kotyvaszt / rúnáz játékon belül, mert nem tudta megvenni karakteralkotáskor?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

erre csak azt tudom mondani: évek óta él ez a szabály (vagy legalábbis mindig nagyon hasonló), és tudomásom szerint egyik mágiahasználó sem kezdte még így a dolgot az általam ismert sok-sok csapatban... Általában nem egy kotyvalékon vagy rúnázáson szokott múlni a jó szórakozás, de még maga a modulmegoldás sem! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Estét!

"Ellenben megilletik az abbitacél kapcsán létező játéktehnikai előnyök, pl.: villámmágia, elementálok stb."

TAO ezeket a játéktechnikai előnyöket ki tudnád fejteni? Köszönöm!

Szia Artu,

Az abbitacél afféle félmágikus fémként van feltüntetve, a határvonalon helyezkedik el.

Villámmágia: nem vezeti a villámot a közönséges fémekkel ellentétben (tehát egy abbitacél vértben lévő lovag nem fog belesülni egy villámcsapásba egy közönséges fémvértet viselővel szemben). Ez a boszorkánymesteri mágiánál van leírva az ETK-ban.

Ezen felül az abbitacél képes sebezni az elementálokat (a közönséges fémek nem, a mágikus fémek tudják csak, és ebből a szempontból az abbitacél a mágikus fémekre hajaz). Ez pedig a Bestiáriumban, az Elementálok rész alatt van leírva.

Hát igen. Elég fura lesz a mi partinkban pl. hogy a varázsló, a boszorkány és a pap is szinte minden mágikus cucc nélkül indul majd, pedig az "életben" azért biztos lenne náluk ez-az.

Amúgy hogy tervezitek lekorlkátozni azt, hogy ne úgy kezdjék a csapatok, hogy akármi is a megbízás, fél napig minden mágiahasználó kotyvaszt / rúnáz játékon belül, mert nem tudta megvenni karakteralkotáskor?

Tyrael,

Az, hogy a való életben milyen "ez-az" lenne a varázslónál, az bizony játékos kérdése. Én gyakran láttam életút varázslókat, akik a varázslóbotjukon kívül semmilyen vagy csak nagyon kevés varázstárgyat hordtak maguknál, vagy elvből, vagy a veszélye miatt. Az általános vélemény és leírás szerint a varázsló egy konzervatív fajta, nem gyártja futószalagokon a varázstárgyakat számos oknál fogva (az egyik alapindok: minden egyes, a keze közül kikerülő varázstárgyon át vissza lehet hatni őrá szimpatikus mágia segítségével. Képzeld csak el, ha ez rossz kezekbe kerül...).

Nem tervezzük lekorlátozni a modulban a varázstárgyak gyártását. Ha te azzal akarod tölteni az első napot, hogy varázstárgyakat gyártasz, megteheted. Ám nem javaslom: egyrészt nem leszel vele jelentősen előbbre, másrészt a karaktered órákra kiesik a játékból, amíg a többiek játszani fognak. (Ha túlzásba viszed a varázstárgy gyártását, igazából hátrányba is kerülhetsz, mert olyan erők figyelhetnek fel rád, akik egyébként nem tennék.)

Véleményünk szerint minden alapvető, szükséges varázstárgy megvásárolható a karakteralkotás során a csapatnak, pláne hogy engedve van a karakterek közötti pénzáramlás. De mint mondtam, ha szeretnél, a modul ideje alatt is készíthetsz tárgyakat... ha lesz rá lehetőséged.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

TAO: Köszönöm, utóbbit nem ismertem, látszik Bestáriumot régen nyitottam ki utoljára :)

Tyrael: Szerintem még senki se állt neki nagyüzemben varázstárgyat gyártani mert:

a) Mindenki játszani jön, nem pedig a tábor első napját azzal tölteni, hogy a karaktere varázstárgyat gyárt Õ meg a városban addig pizzázik.

B) Nagy valószínűség szerint ha meg is teszed lábon lövöd magad, nincs az a varázstárgy halom ami pótolna 1 napnyi "felfedezést".

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszi mindenkinek.

A mágikus tárgyak veszélyét a szimpatikus mágia miatt természetesen aki a varázslót játszani fogja és én is ismerjük, ennek ellenére a varázslónak vannak ötletei.

Tábor első napjának elfecsérléséről szó sem volt. A varázsló elég gyorsan tud jelmágiát létrehozni és egy BM/boszi is aránylag gyorsan főzi az italait.

Nem feltétlenül a harcban látni az előnyét a mágikus tárgyaknak, mert pl. egy boszorkánynak, vagy BM-nek talán kevés is lehet az a Hatalom Itala mennyiség, amit kapnak induló felszerelésként, már az elején a nyomozás / információszerzés során is.

Persze minden a modultól függ, mert lehet, hogy in medias res kezdünk majd valami durva helyzetben és akkor egyértelműen kizárt az elején a főzőcske. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tyrael:

Rosszul közelítettem meg a dolgot, igazából annyi lett volna a lényeg, hogy szeretném megerősíteni játékosként is amit TAO mondott: ha úgy érzed valami tényleg kell akkor azt vedd meg előre, a menet közbeni gyártásra pedig csak nagyon minimális mértékben alapozz :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szép estét!

Remélem senkinek nem fogok keresztbe tenni a következő kérdésemmel illetve ha erre a kérdésre táborig nem lehet választ kapni azt is megértem, de: Mit tud a karakterem a Pyarroni Titkosszolgálatról a karakteralkotásban leírtakon kívül?

Teljesség igénye nélkül amikre gondolok:

- Az szép és jó, hogy én hűséges vagyok a szervezethez, de mit érek én a szervezetnek? Ha nagy a gáz segítségemre siet vagy az életem egy fabatkát se ér?

- Mi vagyunk a jó fiúk, ez eddig oké. De tényleg? Én innen bentről mint Kompánia tag ezt hogy látom?

- Tudom, mi minden hol ott vagyunk és mindent tudunk. De mi a valóság? Jó ha minden 20. nagyvárosban van két emberünk azt annyi?

- Picit ezt továbbvíve: ezek az információk számomra mennyire hozzáférhetők? Bemegyek a helyi "pékségbe" és azt kérdezek amit akarok már köpik a választ vagy elején kapok egy papírfecnit egy misztikus jóslat szintjén aztán találjam ki, hogy a "Búbos vöcsök vére sárga ezért a hamut is mamunak kell mondani!!!!" alatt mi a retekre kéne gondolni?

- Szervezeti felépítés: Kitől kapjuk a feladatokat? Találkoztam-e egyáltalán más Kompánia tagokkal vagy van a kis csoport akit ismerek és annyi?

A választ előre is köszönöm! :)

Artu

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia Artu!

Ezeket a kérdéseket más játékostól is hallottuk már, úgyhogy érdemes lesz összeállítanunk egy rövid FAQ-t... a kérdéseidre (vagy legalább egy részükre) még tábor előtt mindenki kap választ.

TAO

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Avagy "Sose kezd klánnal, mert az 1 oldalas modul mellé kell írnod egy 30 oldalas anyagot a ki-kicsoda-mit ér el-mennyiért-stb" vonalon :felos:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha a karakternek van Idomítás Mf skill, akkor mennyibe kerül 1-1 állat? Mert mondjuk egy harci lónál vagy harci kutyánál az ár nagyrésze a szolgáltatás és nem maga az állat, szvsz. Egzotikusabb jószágoknál a beszerzési ár lehet magasabb (pl. majom, papagáj), ha nem az otthonterületen veszi az ember (ezek jellemzően Ibara vagy Sheral lábi dzsungel), de csak a szállítás miatt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem hivatalos álláspontom az, hogy rühes sokba kerül egy jó vérvonalú állat, idomítás nélkül is. Csak nézz körbe, hogy keveréket ingyen viszel haza tucatjával, egy normálisabb kutya 100k alatt esélytelen. Lovaknál is biztos, hogy a harci ló nem egy egyszerű ló idomítva.

Azt sem tudom, hogy hol kapnál egy ilyen drága állatot idomítás nélkül.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Vonatkozó skill és kellően hosszú élet simán magyarázhat szakmát, foglalkozást és hozzáféréseket. Egy kölyköt pedig - hacsak nem kihalófélben lévő faj - általában olcsóbban meg lehet szerezni, mint egy kifejlett, betanított jószágot.

Köszi a nemhivatalos álláspontot és várom a hivatalost.

Ehhez akkor kérek árat az alábbi jószágokra:

utazó ló

könnyű harci ló

harci kutya

nyomkereső kutya

papagáj

menyét (vadászgörény van a Szürkecsuklyás árlistán 25-150 réz)

kistermetű majom

nagytermetű majom

köszi,

Dae

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...