Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Kristos

Közvélemény kutatás a MAGUS-ról.

Recommended Posts

A helyzeti előnyöket a helyzeti módosítók hivatottak jelezni (hátulról, meglepetésszerűen, magasabbról stb). Ez persze nem teljeskörű, de fogjuk rá. A KM kipótolja. A harci manőver az NEM ennek a része. Ez a MAGUS írok teljes tájékozatlanságáról árulkodik. Absztrakt harc (TÉ, VÉ, KÉ), aztán egy kicsit mégis kiveszünk belőle.

Sokszor leírtam már.

Ha egy önképzett harcosnak és egy kardművésznek ugyanazok a harcértékei az nagyon nem azt jelenti, hogy ők ugyanúgy harcolnak. A kardművész a tökéletességig begyakorolot formákat tolja, a harcos meg ahogy tanulta, használja a terepet, használ mindent, ami a keze ügyébe kerül, például porhintés. Az ilyesmiket rémesen buta dolog volt kivenni képzettségnak.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igazad van abban, hogy az oktatásnak tartalmaznia kéne ezeket, mivel így is lenne.

De mivel a magus szabályai így lettek megalkotva, ezért alapvetően így is kell használnunk. Ezért mondom, hogy jelezni kell, mit akarsz tenni a harc során. Egyébként meg látványosabb elképzelni. :)

Egyébként nem hinném, hogy egy kardművész ne használná ki a terepet. Ez a hadászat teljes elvetése lenne. Egy kardművész harcban nem csak abból áll, hogy tökéleteset vág, főleg nem az alap 8 vágást (plusz szúrás). Hiszen ez kiszámítható, legyőzhető.

Nem mennék bele részletesen, mivel nem ide való, hanem valahova máshova. Hiszen nem ez volt az alapkérdés, és inkább harci stíluskérdés, mint közvélemény-kutatás. De nagyon szívesen beszélgetek ilyesmiről (is).

Ettől függetlenül tartom, hogy játékstílusom változó, nem tudom meghatározni, és szeretem, ha egy csata élvezetes, és elképzelhető.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nálunk a játékos a választott harci technikát ( Ha használ ilyesmit.) megnevezése után, kis leírással dob KÉ-t és , ha sorra kerül TÉ-t majd bemondja, a KM meg utána leírja a történéseket, ha túlütés van ( Mi általában használunk kritikus táblát. ) a KM leírásából ez egyértelműen és élvezetesen kiderül. :)

Pl Egy enoszukei kardművészt és egy ranagol paplovagot le akar tartóztatni egy 5 fős városi őrcsapat Új-pyaronban a piactéren. :)

A harci kör elején mindenki dob KÉ-t a cselekedetektől függően ( Harc adott fegyverrel, varázsol, beszél, stb...) egyes harci cselek módosítják a KÉ-t így ez már hozzá van adva a KÉ-hez. A KÉ sorrendben kezdődnek a körök Kardművész: 45, Paplovag: 30, Városőrök: 34.

Kardművész: ,, Fegyvert rántok és azzal a mozdulattal támadok is Kétkezes haránt vágással. " ( Dob TÉ-t, az eredmény 157, a városőr VÉ-je 102. Túlütéstábla: Jobb kar, alkar és bejön a spontán csonkolás.) ( A spontán csonkolás házi szabály.)

KM: ,, A városőr hárítani próbálja hosszú kardjával a vágásod, de az túl gyors neki, a penge villanása után a jobb alkar a földre hull vérpermetet szórva a porba, a kéz még szorítja a kardot, a városőr csonka karját fogva üvöltve térdre rogy a súlyos sebből ömlik a vér. "

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm az eddigi véleményeket. :)

Új témát vetnék fel:

Az eredeti MAGUS szabályok szerint amikor te jössz a KÉ sorrendben akkor leadod minden támadásod és végrehajtod az egy körbe beleférő cselekedetedet. Az ETK-ban viszont már a cselekedetek, támadások felváltva jönnek és az kezdi akinek a legmagasabb a KÉ-je, utána sorrendben a többiek. Melyiket tartjátok megfelelőbbnek és miért? :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az utóbbit. Mert alapesetben reálisabb.

(Persze egyes cselekedetek hozhatják a többi résztvevőt - vagy azok valamelyikét - olyan helyzetbe, hogy a kezdeményezést elnyerő karakternek módjában áll "egy szuszra" végrehajtani mindent, ami a körbe belefér. De ez spéci helyzet, akadnak rá szabályok, és ott a KM.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én a több támadást mint fogalmat nem tartom reálisnak. Megint keveredik az absztrakció meg a realitásvágy. A karakterek nem Settlers figurák, hogy állnak egymással szemben és várnak a körükra, hogy mikor üthetnek. Folyamatosan megy a harc. A támadódobás egy absztrakció, annak a felmérése, hogy az adott körben mennyire volt sikeres az offenzívád. A több támadás nem más, mint a támadóérték implicit növelése. A végeredmény, a várható sebzés meg ugye a támadóérték és a védőérték arányának a szorzata. Ki lehet számolni, mennyivel nő a körönkénti sebzés ha többször tudsz támadni.

De az nagy butaság, hogy te tőrrel négyszer hatékonyabban tudsz vagdalkozni, mint egy kétkezes karddal.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
De az nagy butaság, hogy te tőrrel négyszer hatékonyabban tudsz vagdalkozni, mint egy kétkezes karddal.

Ez valóban az volna. De ilyet remélhetőleg nem is állít senki. (Hacsak nem folytatja úgy, hogy "...abban az esetben, ha...")

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ez valóban az volna. De ilyet remélhetőleg nem is állít senki. (Hacsak nem folytatja úgy, hogy "...abban az esetben, ha...")

Tekintve, hogy négyszer annyit lehet vele támadni, minimális hátránnyal a TÉ-re, de, ez az ETK állítása. Na jó, nem négyszer, sőt, de azért mégis, számoljunk! Ha p a találat esélye, akkor (1-p)^4 az esélye, hogy egy találatod se lesz, mondjuk 50%-nál ez 1/16. A sebzéseket figyelembe véve, minél nagyobb az erőbónusz, annál kisebb a kétkezes kard arányos sebzése, hiszen ott az csak egyszer adódik hozzá, míg tőrnél minden találattal. A tőr K6, a kétkezes kard 3k6 + valamennyi. Tehát a tőr legalább annyira hatékony, mint a kétkezes kard, beleszámítva a túlütés és a 00 esélyét, méginkább az (ugye a túlütés az dupla sebzés + még az Ép is megy le).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ezt szépen levezetted... de a "legalább annyira hatékony" távolról sem jelent" négyszeres hatékonyságot". Még ezen olvasat szerint sem.

(Ezzel viszont nem állítom azt, hogy az ETK a legtökéletesebb harci szimulátorok egyike. De erről már beszéltünk.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

tetra, ha a bónusz hozzáadódását is többszörösen számolod, akkor a maluszt is (nevezetesen az SFÉ miatti levonásokat) is illik többszörösen számolni. Vagy érdemes úgy írni, hogy páncél nélküli ellenfél ellen a tőr legalább annyira hatékony...

Egészen más célra készültek nyilván a fegyverek, és máshogy alkalmazhatóak, nehéz lenne ilyen hatékonysági mércét felállítani, mert ezer körülménytől függ. A tám/kör az csak egy dolog, de bizony vannak komoly követelményei is ennek, amiket szintén figyelmen kívül hagytál, mégpedig hogy kiemelkedő főértékek kellenek hozzá. (Tőrhöz pl. ugye 16-os GYS és ÜGY)

Szóval matematikailag korrekt, amit írsz, csak éppen egyáltalán nem teljes, jelentős tényezőket hagysz figyelmen kívül a hatékonysági mérték felállításánál, ami tőled nem megszokott. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igazad van, az SFÉ-t lehagytam, amit nem is értek, miért, mert pont most olvasgattam a SFÉ vs +AC-s témakörben (tehát hogy a páncél sebzést csökkent-e vagy a találatot nehezíti), hogy melyik rendszernek mik az implikációi, hogy alakul tőle a harc.

A tám/kör követelményekről nem tudok, legalábbis az ETK alapján, ott a fegyverbe le van írva, hogy 2 vagy 1 vagy 1/2, és kész.

De igazatok van, ez nem ilyen egyszerű téma. Én csak azt mondom, hogy a támadódobás az egy absztrakció, nem egy konkrét támadást jelent, ezért belevonni a fegyver sebességét (akármit is jelentsen ez, mert nem tiszta) botorság.

De valami ilyesmi vitát már lefolytattunk a KÉ kapcsán is, ha jól rémlik :mrgreen:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ebben teljesen egyetértünk, olyasmit is ír a könyv, hogy minden fegyvernek egy csomó támadása lenne körönként, de amikor támadó dobást tesz a játékos, az jelképezi azt a támadást, aminél egyáltalán van esély arra, hogy találjon. Ami -tekintve, hogy ez ugyebár a fegyverhez lett megadva, sem a forgatóját, sem egyéb körülményeket nemigen vesz figyelembe- meglehetősen komolytalan. A követelmények az ETK rendszerében a Harc fejezetben kerültek leírásra, a fegyverek táblázatánál azonban még említés sincs róla.

Igen, nekem is rémlik egy ilyesmi beszélgetés a kezdeményezés kapcsán. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha már kardozást linkelünk, jobb szeretem a "valódibb" harcokat, amikhez ez a sok gyakorlás kell, ami a te videódon van.

Lásd itt. Király nézni, ahogy a rutin jön elő az emberekből, és pillanatok alatt levágják egymást.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
na valamennyire kapcsolódik a témához ez a videó:

de inkább off (amúgy meg ezek a legnehezebb ilyen méretkategóriájú kardok amiket valaha láttam)

Ez igen!

Na ezt nem fogja SOHA a harcrendszer normál módon szimulálni a MAGUS-ban.

Vagy bármely más szerepjátékban.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

ETK szerinti harc: Harcos főkasztúakat figyelembe véve 16 Erővel. ( Ami talán nem túlzás elvégre ütőemberről van szó.)

Tőr tám/kör:2 Sebzés: 1D6 Átlagsebzés: 3,5 x 2

Hosszú kard tám/kör:2 Sebzés: 1d10 Átlagsebzés: 5,5 x 2

Pallos tám,kör:1 Sebzés: 3D6+4 Átlagsebzés: 14,5

Ha az ellenfélnek futja sodronyingre, ami effektíve olcsó az előnyéhez képest, ebből -3 ...

Nem Harcos főkasztú és nincs nincs nagy Gyor., Ügy. 14 Erő, ez kell a pallos miatt.

Tőr: tám/kör:2 Sp:1D6 Átl: 3,5 x2

Hosszú kard: tám/kör:1 Sp: 1D10 Átl:5,5

Pallos: tám/kör :1/2 Sp: 3D6+2 Átl:6,25 ( Itt körönként ennyire jön ki a sebzés, mert osztani kell 2-vel. )

A sodronying itt is jó védelmet jelenthet. :)

A szerintem fegyverek harcértékét is nézve a hosszú kard a legjobb választás. De vértes ellenfél ellen a Pallos a legjobb.

Ha viszont kétkezes harcban forgatod a Tőrt Tőrrel, az 4 tám/kör támadó technikában (Jobból 2, balból 2.) ami gyilkos rosszul páncélozott ellenfél ellen. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
vegyük figyelembe a közelkerülést, az aláírásban lévő fegyvertáblázatban ezért vannak a méretkategóriák (nagyobb kategória = ingyen támadások powa :D)

Vegyük. Mert az ETK nem veszi.

Az MTK-ban már történik rá némi kísérlet opcionális szinten, de csak mint pl a belharcba bocsátkozás feltétele. Talán féltek következetesen végigvinni, nemtom. Holott az eltérő méretkategóriáknál/elérési távú fegyvereknél szerintem alap volna bevezetni a közelkerülést, legalábbis ha a hosszabb fegyverrel rendelkező személy felkészült (tehát nincs meglepetés) és képzett az adott fegyver forgatásában.

Persze még így sem lenne reális. Csak reálisabb.

Privát vélemény: a harc kimondottan egy olyan területe a(z asztali) szerepjátéknak, ahol a mesélő a saját és a csapata igényeit (ebbe most sokminden belefér) figyelembe véve bátran használhat opcionális szabályokat; az MTK csak ízelítőt ad ezekből. Ahány ház, annyiféle igény(szint); ez realityt akar, emez heroicot... Ha mindenki elfogadja, bármi működhet - még LegóLászló a levegőben és az ezer lenyilazott ork is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Közelkerülés. :)

Hát igen, fene egy dolog. Jó lett volna, ha leírják a módszertant, mert nagyon hiányzik. Ilyenkor érződik, mennyire rossz kétkezes fegyverrel menni, mert ritkán "támad", és rosszak az értékei (kizárólag a magus szerint).

Én úgy gondolom, egy támadódobást megér, hogy sikerül-e bekerülni. A gond ezzel csak az, hogy nagyon nem mindegy, mivel mész mi ellen. Tapasztalatom, hogy hosszú bot ellen egy karddal menve nincs sok esélyed, ha a másik kifejezetten távol akar tartani. Ilyenkor meg már módosítók kellenek. Kérdés, hogy mennyi?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet mindenkinek. :)

Hosszabb szünet után újra belevetem magam a munkába. :)

Szerintetek a MAGUS világán milyen faj lehetne játszható( JK) és KM engedélyéhez kötött( NJK) és tiltott ? Jó volna, ha indoklást is írnátok miért így gondoljátok, persze mindenki igénye szerint. :)

Pl: Elf( Ha már őt többen felhoztátok, hogy nem igazán JK-nak való.), Ork, Amund,stb.. Esetleg új fajok Pl: Gyíkember, Aun, Fensíki Óriás,stb... A véleményeteket előre is köszönöm. :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...