Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

A Karakterek jellemei


Antail

Melyik jellem jellemző legjobban karaktereidre?  

85 szavazat

  1. 1. Melyik jellem jellemzÅ? legjobban karaktereidre?



Recommended Posts

Üdvözlet Mindenkinek!

Szeretném, ha ez a téma a karakter jelleméről szólna, a jellemvariációkat gondolom mindenki ismeri, így nyugodtan lehet az ezzel kapcsolatos dolgokról beszélni itt.

Ki, hogy használja, mit vesz figyelembe, esetleg TP osztásnál mennyire befolyásolja az értéket.

Mennyire befolyásolja a játékot, az élvezetet. Mennyire hasznos?

Milyen házi-szabályokat alkalmaztok rájuk? Melyik a kedvenc jellemetek, miért, hogy játsszátok ki, ilyesmi!

üdv:

Link a hozzászóláshoz

Jellemre háziszabály? Érdekes. Talán annyi hogy a jellemet sosem a szabályos formában használjuk. Az előtörténetből állapítódik meg. Az előtörténet meghatározza a karakter jellemét és ezerszer jobban mint a szabályos. Halál, Rend. Elárulja ez hogy milyen vagyok? A szaályok miatt kell,de Messen még ezt is megoldja :D

Én az esetek döntő arányában rend jellemmel játszom. Ilyenek az előtörténeteim :lol:

Puszi

Kathin

Link a hozzászóláshoz

Szerintem a jellem elsősorban a jellemet, aurát érzékelni, elemezni képes varázslatok által megmutatott kategória, de ez a legtöbb esetben nem sokat jelent. Erre igen sok ok van, de ugye itt egy régi ADnD idejéből való örökséggel állunk szemben, amit sokan kritizáltak már, és azt mondják az ADnD és a DnD jellemrendszere rasszista: Ha a fehérembert zaavarja bármi az gonosz, ha a fehér ember öli a bármit az jó. Fordítva nem működik. Valójában a jellemérzékelő mágiák keresnek bizonyos jeleket. MAGUSban is valahogy így van ez.

Link a hozzászóláshoz

Nagy baj az, ha a jellem kialakítására a rendszer szolgáll eszközökkel, hiszen egy jellemet nehéz kategóriákba szorítani, sokkal fontosabb az, hogy a jellemet érzékelni hivatott képzettségekkel, képességekkel, mágikus hatásokkal kapcslatban adjun a rendszer egyértelmű választ, és ezek számára állítson fel kategóriákat.

Link a hozzászóláshoz

Én általában a karakterem elötörténetének megalkotása után döntök a JK jelleméről. Ami meglehetősen labilis, hiszen egy ember vagy bármi más, fejlődése során fojamatosan változik. Előfordult nálunk, hogy a JK kalandjai során gyökeresen megváltozott. Ez a változás lassu fojamat volt, de a végeredmény a kezdeti erkölcskódexének teljesen ellentmondott.

Pl.: Élet-Káosz--> Káosz-Élet--> Káosz--> Halál.

Ezen a példán látszik, hogy mit próbálok elmondani. És tegyük fel, hogy ez egy emberöltős életút volt. És tegyük még hozzá, hogy ezen torzulást a körülmények lehetővé is tették.

(Mondjuk egy egyszerű zarándok, látta hogyan mészárolják le a családját. Véresebnél véresebb hadjáratokba keveredett, esetleg ott volt a Dúlásnál. Ellenséges kézre kerűlt. Megkínozták. Megszökött, de a Kosfejes országában kellet életben maradnia... stb.)

Nos ezzel csak oda akartam kijukadni, hogy az ETK-ban szereplő jellemek, csupán csak miheztartás véget sorolják be az értelmes lényeket valahová. Segítik a kezdő játékosokat, és TheElf által vázolt varázslatoknál besorolni a JK-t valamejik kategóriába.

Az ETK azt írja, hogyha ilyen mértékű torzulás van akkor a KM-nek meg kell büntetnie a karaktert (Akaraterő, Asztrál csökkenéssel vagy hasonlóval) szerintem ez a fenti példánál nem helytálló. A JK nem eggyik pillanatról a másikra változott meg, így ez minek nyílvánulna meg nála hátrányban. Ezzel kapcsolatban szeretnélek benneteket kérdezni, ti mit tennétek.

Link a hozzászóláshoz

Elátkozott: A fenti példában előbb volt a büntetés mint a jellemváltás, miért? Egyszerűen arról szól a dolog, hogy a fenti események hatására megtörik a karakter érzelmileg is, de aa karakter akarata is, és ez idézi elő a változást. A javasolt büntetés is erről szól: Ha rosszul játszol akkor a karaktered a saját tetteivel szemesül ugyanígy tehát nem spórolja meg a váltás árát.

Link a hozzászóláshoz

Értem, akkor viszont arra volnék kiváncsi, hogy kb milyen mértékü büntetés sujtaná, tegyük föl a fenti példa áldozatát??

Mert gondolom lényegesen csekéjebb mint egy olyan JK-nak aki Életből egyből a Halál jelembe kíván torzulni, és valóban káoszt vet és halált arat.

(De mondjuk az ilyen utobbi esetek szinte mindig csak kezdő játékos hibák.)

Link a hozzászóláshoz
Az utóbbit kevesebb sokk éri miért lenne neki sokkal rosszabb a következménye? A büntetés egységes és a világot hajlamos modellezni, elsősorban azért felel, hogy a hirtelen átírás esetén se tudd megúszni a jellemváltás okaivaal, és folyamatával normálisan együtt járó következményeket.

Az utóbbit valóban kevesebb sokk éri, de csak azért mert a játékosa gondolt egyet és NEM a környezet, a KM hatására hanem csak úgy magátol minden ok nélkül változott gonosszá. És ha teszem azt éppen Dreina hű lovagjárol van szó, aki eggyik pillanatról a másikra kiírt egy falut, megérdemli a sújosabb játéktechnikai bűntetést.

Gyakran előfordúl, hogy a játékos nem úgy játszik a karakterével, ahogyan azt el kéne várni a karakterlapra feltűntett jellemtől. Elképzelhető, hogy a játékos tapasztalantlanságárol van szó, és tudatlansága miatt játszik rosszúl, de ettől a karaktere elköveti azokat a hibákat amiket elkövet, és bűntetést érdemel...

Link a hozzászóláshoz

-Valóban ez is igaz. Tény, hogy vérdij lessz a fején meg miegymás. De egy kezdő játékos ennek nem igazán látja át a súját, sőt úgy fogja fel, hogy ez lehetőség újabb mészárlásra. A Táp Jancsik kifejezetten kedvelik is az ilyen szitukat. Én viszont kifejezetten utálom azt, ha hülyeség miatt kell módosítanom a kaland menetét, csak azért, hogy lássam Dreina nemes lovagját, hogy hogyan mészárol le egy regiment katonát.

-Az átkokkal és a jellemtorzulással járó képességmódosításokkal lehet javítani a játékos hozzáállását, ha a szépszóbol nem ért. Ha ez sem elég neki, akkor szoktam töbnyire megölni a karaktert (Etikai szabáj ide vagy oda.)

Hála a Kosfejesnek ilyet már rég nem kellet tennem, de egy ideje néhány új játékossal keztünk el játszani. Csak ezért érdekel ez a téma. A "veteránok" tudják, hogy mit jelent: Jellem.

Link a hozzászóláshoz

nemtom én jellemt mindig úgyválasztok a karimnak illetve olyan karival vagyok amit ki tudok jáccani...mer pl egy élet,rend jellem? elfel nem tudnék jáccani....egyszer?en nem nekemvaló... :roll: .én má csak ilyen kaotikus mészáros vagyok.. :wink: .ezért én inkább átgonolom mivel vagyok minthogy elkezdeném egy olyan karival amit kés?b tuti megutálnék...

Link a hozzászóláshoz

Részemr?l mikor karit csinálok, el?ször nem az értékeit vagy az el?töriét csinálom meg, hanem egy két gyaokri helyzetbe beleképzelem, és végigondolom hogy az adott pillanatban hogyan cselekedne.Ennek köszönhet?en voltam már kegyetlen sámán, h?s paplovag, legújabb karim pedig egy goblin harcos, enyhén kleptomán hajlamokkal és sok-sok sunyulással.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Életút karaktereteknek volt-e már jellemtorzulása? És milyen irányú? Mi váltotta ki? Külső hatalom? Belső?

És mivel indokoltátok az utóbbi esetben.

Remélem, nem azzal, hogy már meguntam a jófiút és gyilkolni lett kedvem.

Biztos vagyok benne, legalábbis az akarok lenni, hogy jellemtorzulás előfordult, mert elég nehéz mondjuk egy színtiszta élet jellemű kalandozóval játszani, de ugyanez igaz a halál jelleműre is.

üdv:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A Jellemtorzuláson belül is el kell szerintem különíteni három dolgot:

1. Jellemvesztés: -mikor a karakter elveszti jellemének egy részét (leggyakrabban ez a másodlagos jellemet érinti, de van, hogy az elsödlegest, söt, van hogy a karakternek gyakorlatilag nem lesz jelleme. Igen, nem írtam félre, amikor elveszti a hitét valamiben, amihez a jelleme kötödött, akkor lehet, hogy nem tud a játékos jellemet adni neki. [igaz, szerintem nem feltétlenül szükséges, úgy is kialakul majd.]

Példa: Élet, Káosz => Káosz | Élet, Káosz => Élet | Élet, Káosz => ---

2. Jellemváltozás: -amikor egy karakter jelleme megváltozik- kap egy másodlagos jellemet, vagy akár eddigi jelleme elé még kap egyet (ezek csak akkor érvényesek természetesen, ha csak elsödleges jellem van).

De ez esetben nem torzul még tisztán a jellem, tehát nem változik semmi az ellentétére. Az is lehet, hogy a jellem megszünik (ld. jellemvesztés) és egy új jellem lép a helyére. Ekkor is csak jellemváltozás áll be.

Példa: Élet => Élet, Káosz | Élet => Káosz, Élet |Élet => Káosz

3. Jellemtorzulás: - a legdrasztikusabb változás, a karakter jelleme az ellentétre fordul valami miatt. Ilyen mértékü változást általában valami nagy tragédia- vagy épp ellenkezöleg - történik, tehát valami nagy fordulópont. Jellemtorzulás gyakran megesik akkor is, amikor a karakter halálos veszélybe kerül, cérnaszálon függ az élete és átértékel néhány dolgot a világgal és magával kapcsolatban. Tisztán az ellentétére kettös jellemnél nagyon ritkán - általában csak mágia hatására - változik a karakter jelleme, azonban a szimpla jellem torzulása már gyakori.

Példa: Élet, Káosz => Halál | Élet, Káosz => Rend | Élet => Halál

Elég adatszerünek tünhet, de ezt azért alaposan végig kell gondolni.

Kényes téma...

Link a hozzászóláshoz

én akárhogy is elnézem, szerintem igenis fontos a jellem, mivel egy igazi szerepjátéknál az határozza meg a játékot meg a cselekedeteket... neeeem?

nos, mindemellett én csak annyit, hogy én a karaktereimnek mindig olyan jellemet adok, mint amilyen én magam vagyok ott és akkor, vagy abban az időben... talán badarságnak tűnhet, de nekem így egyszerűbb kijátszanom a karit

pl. volt 1x, hogy rohadtul felgórtam az agyam suliban, haverok meg miegymás, hazamentem és csináltam egy tharr-papot... na azzal a pappal csak akkor játszottam, ha már előtte valamin jól fehúztam magam... akkor viszont jobb volt, ha még a csapattársait sem látta...

nekem mindenesetre az általános jellemem a Káosz, Élet, pontosan úgy, mint ahogy a valóságban is vagyok... (pl. nem hiszem h csak azért meg tudnék ölni valakit, hogy bejussak egy nemesi udvarba csak annak érdekében, hogy megszerezzem a kincstárban lapuló 1-2 aranyat)

na, ez csak az én véleményem persze,

üdv

Link a hozzászóláshoz

a Jellem tenylegesen meghatarozza a karaktert, de az is megeshet, hogy a karakter hatarozza meg a jellemet. Tegyuk fel azt, hogy fogjul ejtenek egy Elet, Rnd jellemu harcost. Az kiszabadul a cellajabol, es -het nyilvanvaloan- elindu, hogy megkeresse a kijaratot. Megy, megy, es megtalalja a kinzomesternek a szobajat, a folon mindenfele csavarok, kardok, meg baltak is vannak, de a kinzomester eppen alszik. Leakaszt a karakter egy kardot, majd atszurja az alvo kinzomesternek a nyakan. Ezt egy Elet, Rend jellemu karakter nem feltetlenul tenne meg...sot tudomasom szerint egyaltalan nem. Vagy peldaul az is megeshet, hogy a kaszt hatarozza meg a karakter jellemet. De persze meg egy nindzsa is lehetne Elet jellemu, de akkor elkezdene uldozni majdnem az osszes nindzsa...meg azok szovetsegesei, persze egy nagy dij fejeben. A karakter elete igy eleg rovid lehet.

Lehet, hogy nem mondtam valami ertelmeset, ha igy van, akkor maris bocsanatot kerek. De ha telleg rosszul csinaltam, akkor elmondanatok nekem, hogy mit tettem, vagy irtam rosszul. Elore is koszonom.

Link a hozzászóláshoz

Szerény véleményem szerint nincs túl részletesen kidolgozva a MAGUS rendszerében a jellem-kérdés. Számtalan karakterem volt már, akiknek nem tudtam egyértelműen besorolni a jellemét egyik kategóriába sem, ígyhát fogtam magam, és egy elegáns mozdulattal kihúztam a jellem rublikát a karakterlapomon. Szerintem, ha a tulajdonságok címszó a alatt részletesen kifejtjük a karakter lelki vonásait, viselkedési szokásait, akkor abból sokkal jobban lejön a jelleme, mint a sablonos 12 alapjellemmel.

Link a hozzászóláshoz
Szerény véleményem szerint nincs túl részletesen kidolgozva a MAGUS rendszerében a jellem-kérdés. Számtalan karakterem volt már, akiknek nem tudtam egyértelműen besorolni a jellemét egyik kategóriába sem, ígyhát fogtam magam, és egy elegáns mozdulattal kihúztam a jellem rublikát a karakterlapomon. Szerintem, ha a tulajdonságok címszó a alatt részletesen kifejtjük a karakter lelki vonásait, viselkedési szokásait, akkor abból sokkal jobban lejön a jelleme, mint a sablonos 12 alapjellemmel.

Ez jó és nekem tetszik is. Vagyis ha nálunk csinálnának hasonlókat semmi megkötésem nem lenne ellene. (De az a valaki is, aki megprobál különlegeset alkotni, mint ahogyan azt a legutóbb tette, inkább úgy teszi hogy az beleiljen valamelyik alapjellembe, ez jelen esetben a Káosz Halál volt.)--> bár ez nem kötelező, az egyetlen megkötés hogy télnyleg kidolgozott szellemi, lelki, és fizikai háttere legyen a karinak. Ha ez megvan felölem akár Dr. Hannibal Lehter Ynevi változatával is játszhatnak a játékosok.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...