Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Vámpír - A maszkabál


Recommended Posts

Üdvözletem!

Szóval Vampire dolgok kellenek neked? Jópár oldal van fenn a neten, és van jópár könyv is, de ha érdekel, van pár ötletem kalandtöltetre is, még régi mesélésekb?l :wink:

amugy az rpg.hu-n tuti, hogy találsz kalandmodult, de a legjobb akkor is a spontán, egy kis ötletb?l való mesélés szerintem. Nekem legalábbis azok sikerültek a legjobban.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem is a saját modul a legjobb. Én is azokkal szoktam nagy sikereket aratni, bár van egy-két gyengébb modul is.

Én azt javaslom, hogy az alapkönyvben leírtakkal kezeld a party-t. Na ezt akkor hogy is értem?

Kérdezd meg a játékosokat, mit szeretnének. PL: egy Brujah Szívósságot akar tanulni, vagy egy 500000$-os Szamurájkardot, vagy mittom én mit. Ha van ilyen akkor nosza mehet a kaland. Egy Öreg felajálja a segítségét, de előbb lenne egy kis "apróság" amit el kéne intézni.

De elég, ha csak a herceg azt mondja, hogy... és akkor meg kell csinálni.

De én azt is jónak tartom, ha egyszer csak belecsöppennek valamibe. Ha a kaland elkezdődött onnantól már mehet is a játék. És akkor jöhetnek a stílusos lövöldözések, kardozások verekedések. Vagy éppen a csavaros párbeszédek egy öreg vámpírral. (Az öreg vámpírok kijátszását ajánlatos részletesen átolvasni és mindig kéznél tartani, mert nehéz őket még csak NJK-ként is használni)

És ekkor a party minden tagja klán-tól és képzettségektől függetlenül élvezheti saját tudását (és gyengeségeit :twisted: ) de alegfőbb, hogy a kalandban mindenki megtalálja a helyét.

Én már meséltem úgy kalandot, hogy a party tagjainak nem kellett harcolniuk, de mégis egy hosszú élvezetes fejtörő kaland volt. De olyan is volt, hogy egy abszolút harci beállítottságú Brujah és egy harci képzettségekkel nem rendelkező Malkavita volt a játékban. És meg lehetett oldani. Nekem tetszettek ezek a kalandok, ahol a harc kifejezetten örömteli pillanat volt. Bár a harc kimenetele természetesen a karakterektől függött.

A harcban nem kell feltétlenül kritikus sebzést okozni valakinek, ahhoz, hogy érezze a harc súlyosságát. Egy jó Lasombra

Link a hozzászóláshoz

Tiszteletem az egybegyűlteknek!

Lenne pár kérdésem a maszkabállal kapcsolatban. Ha túl evidens lenne a válasz bocs, de még új vagyok ebben a rendszerben.

Ha egy karakter táplálkozik, de nem hal bele a kehely, az a maszkabál megsértésének minősül? Ugye elég egyértelmű, hogy mi történt...

Ha egy karakter engedélyezett diablere-t (aszem igy kell írni) követ el (szabbat ellen, vörös lista, vérvadászat), és látszik az auráján az elszíneződés,akkor mi történhet? esetleg kihirdetik hogy ő engedéllyel csinálta?

A tapasztalati pontok elosztásánál, azok szorzószámok? Ha egy "kaland" (spec. erre a játékra ez a kifejezés nem illik, de ez van) végén a karaktarek kapnak 1-3 pontot, akkor egy dolog, egy ponttal fejlsztésére elég sok idő kell. (tisztában vagyok vele, hogy ez mellékes, de érdekelne h az szorzó-e vagy sem)

egyelőre ennyi, majd még lesz szerintem.

köszi!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha nem hal bele a kehely a táplálkozásba, a vámpír egy nyalással eltűnteti a sebet, majd kitörölheti az emlékeit. Sőt, mivel az ölelés földöntúli gyönyört okoz, adott esetben lehet, hogy észre sem veszi...

Namármost, aurát azért nem minden vámpír lát, és ha vérvadászat van, akkor azért elég nyilvánvaló a dolog. Meg a Kamarillában azért eléggé számontartják a vámpírokat...

Link a hozzászóláshoz

Köszi Pred!

A táplálkozással kapcsolatban. Nekem az nem egyértelmű, hogy minden vámpír automatikusan tud-e emlékeket megváltoztatni. nekem úgy rémlik hogy ezt csak uralommal lehet. Az emlékek törlése nélkül (nincs mindenkinek ilyen diszciplinája) meg célszerűbb kinyirni az áldozatot. (hiába nem hisz neki senki - ugye nincs seb - de elég ha egy vadásznek tud személyleírást adni..)

Friss problémám az, hogy rájöttem, kénytelen leszek saját várost és kalandokat csinálni (a neten található modulok: hát...). Ehhez lenne szükségem NJK ötletekre. Még szükség van min. 15 káinitára, és kezdek kifogyni a nem sztereotíp sugallatokból. Főleg a malkavitákkal vannak gondjaim... De szívesen vennék pár Ventrue és Tremere karaktert is.

Köszi!

Link a hozzászóláshoz

Hi!

Tudom, hogy nem ez a téma, de mégis érdekelne valami...

Debrecen környékéről vagyunbk többen elég kezdő játékosok és valaki KM-et keresnénk, aki talán többet tudna mesélni, mint a mostani.

Amúgy meg nem értem, h sztem rengetegen játszanak MAGUS mellett Vampire-t is, mégis nagyon halott ez a téma. Nincs új a Nap alatt, vagy már mindenki ilyen vérprofi? :)

Üdv a falkának:

Ramun

Link a hozzászóláshoz

Ti, kik ma éjjel azért jöttetek, hogy meghallgassátok prédikációmat, és osztozzatok velem ebben a szentségben, ti, kik messzi birtokokról és csatamezőkről érkeztetek, ne tekintsetek rám, mint megváltóra. Én csupán az elkárhozottak egyike vagyok.

A kárhozottak is imádkozhatnak a megváltásért. Én is ennek reményében járom a Menny útját, s minden éjjel, amikor a lábam nem téved le erről az ösvényről, a vezeklés egy újabb éjjele. A megbánás tán nem a kárhozottak kiváltsága? Ha valaki nem járta meg a bűn mélységeit, mit láthatna meg?

Mi, akik éjben leskelünk, és az élőkből lakmározunk, jobban értjük a bűnt másoknál, mert az mélyen a bensőnkben rág. Ezt a felkavaródó sötétséget nevezzük Fenevadnak, s ez kerget minket őrületbe. Közületek sokan látták már a fajtánkban dúló háborút, a klánjaik, hitük és uraik nevében egymásnak rontó, acsargó hercegeket. A Fenevad munkálkodik bennünk.

A Fenevad itt van velünk, ebben a szent kehelyben.

Link a hozzászóláshoz

Az angyal először kárhozatom első éjszakáján látogatott meg. Mint mi mindannyian, én is élő ember voltam valaha, Szeth sarjadéka, aki belélegezte a levegőt, és megmártózott a napfényben. Majd, mintegy negyven évvel ezelőtt, egy szörnyeteg elhatározta, hogy magához hasonlóvá tesz engem is. Isten nagy tervének mit sem sejtő eszköze volt, kiitta az életem, és megitatott a saját vére részével. A szentségtelen vitae cseppje rakta rám a fájdalom, a bűn, a hatalom és a látomások terhét.

Fájdalom, mert szívem nem vert többé, szerveim összezsugorodtak, és nedveim szörnyű görcsök között áramlottak ki belőlem. Bűn, mert feltámadt bennem az éhség, hogy még több vér csatlakozzon a csepphez, és ártatlanokat, bűnösöket egyaránt megöltem. Hatalom, mert démoni erőre tettem szert a vérből, s ez még nagyobb éhséget támasztott bennem.

A látomások csupán a tizenkettedik éjjel törtek rám, amikor félve feltettem a kérdést Istennek, hogy miért teremtett így újjá. Ekkor jött az angyal és a következőket mondta:

IDÕTLEN IDÕKKEL EZELÕTT

Élt két fivér,

A nap fényében fürödve.

Egy földmíves volt, a másik pásztor.

Mindketten ismerték Istent, és Isten lenézett, és ismerte őket,

És tudta, mi következik.

Káin és

Link a hozzászóláshoz

Mostmár X éve jáccom Vampiret .

Ami egyelállóvá és mindeddig utólérhetelenné tette számomra az az, hogy sehol máshol nincs ekkora tér engedve az intrikáknak, és személyes terveknek.

Mindezek mellet a Vampire elődleges koncepciója a dráma. Ennek az a lényege, hogy egy vámpiír karakter Miközben megállíthatalanul sodródik az Ösztönei felé és egyre jobban elszörnyetegesiesedik /húdeszépszó :) /, eköben egyre erősebben próbál belkapaszkoszdni az emberiségének foszlányaiba. Alapvetően ez lenne a Vamipere alapkoncepciója.

Ez viszont felvet egy apró problémát. Mivel a Vampire alapvetően a Kamarillára épül, így ezt a személyes drámát egy3-4 esetleg több fős partíban igen nehéz lemesélni és kijátszani. Mert ugye amikor az Üzletember jk a tárgylással foglakozik és az télleg ki van játszva /jó esteben csak félóra/, vagy csábító épp egy új "áldozatot" próbál befüzni... Addig a többi JK-k unatkoznak. Ráadásul a kamarillában az ember - vámpír - nem lehet meg hátsó szándékok és indítrékok nélkül. Ha nincs még néhány ütőkártya a karakter kezében, akkor könnyen elő fordulhat /ha nem mindíg/, hogy egy-két vén vámpir saktábláján a karkater könnyen egy "paraszt" válhat. jobbesetben talán valami alsóbbrendü tiszté.

Erre problémára kínálhat megoldást a sokak számára gusztustalannak és embertellenek tűnő Sabbat party. A Szabbat alap alkotó elemei nem az egyén hanem a falka. Ez jó alapot nyújt arra, hogy a krakterek összeöljenek és megvitassák az életük - haláluk - nagy problémáit, és adott esetben közösen tegyenek valamit az ügyért. Ez játék techinikailag is szépen meg van oldva.

Mint minennek ennek a rendszenek is vannak hibái. Legnagyobb hibájának a Harcrendszert tekinteném. Játékaink során nem egyszer előfordult, hogy egy öreg vámpír a természetfeletti szívósságának, és egy bőrdzsekinek köszönhetően karcolás nélkül megúszott egy ágyúlövést, de következő kis kézi pisztoly golyójától megahalt.

Még anynit, hogy hibái ellenére mindenkinek ajánlanám. Legalább 1x-2x próbálja ki. Az a + amit a karakter megszemélyesítésekor nyújthat az megéri.

U.I.: Ha lesz időm majd felpakolom valahová a Nod könyvét angolul /Book of Nod/.

Link a hozzászóláshoz
Mivel a Vampire alapvetően a Kamarillára épül, így ezt a személyes drámát egy3-4 esetleg több fős partíban igen nehéz lemesélni és kijátszani. Mert ugye amikor az Üzletember jk a tárgylással foglakozik és az télleg ki van játszva /jó esteben csak félóra/, vagy csábító épp egy új "áldozatot" próbál befüzni...

Ez a sokan vagyunk sok dolgot csinálunk dolog egyébként nem csak a Vampire jellemzője, rengeteg más rpg-ben is előfordul. A jellemzően csapat-orientált játékok persze kivételek (pl. M*) Ugyanez a probléma felvetődik pl. egy Shadowrun vagy CoC nyomozás során is. (a Decker/tudós átnyálazza az adatbankot/könyvtárat, a zsaru kimegy az utcára infoért, a csapat bandatagja/maffiózója elkezdi megfélemlíteni a forrásait.)

Egyébként nem hinném, hogy a játék a Kamarillára épül, a számomra legjobban sikerült Vamp játékok mind Sabbatos történetek voltak...

Ha nincs még néhány ütőkártya a karakter kezében, akkor egy-két vén vámpir saktábláján a karkater könnyen egy "paraszt" válhat.

Ez így igaz! Ez az egyik legjobban kiaknázható feszültségi gócpont a Kamarillás történetekben! Minden dolog ami a Kamarillát működteti gátolja, hogy a fiatalok hatalomhoz jussanak, veszélyeztessék az öregek-ancillák hatalmát.

Ilyenek például:

- a Gyehennáról szóló rémhírek (a rémült fiatalokat könnyebb irányítani, mint a nyugodtan tervezőket)

- a diabliere tilalma (nyilvánvaló)

Ez az egész helyzet olyan, mintha egy olyan egyetemre járnál, ahol akármennyire jól tanulsz, sose fogod elvégezni, mert a mindenható igazgatótanács mindig visszadobja a szakdogádat... Hiába teljesít valaki jól, előbb-utóbb vagy beáll valahova csicskának, vagy eltapossák. Kivéve persze, ha egy "döntsük meg a rendet" kalandsorozat részeként nem nyomnak le minden környékbeli öreget... :D

sokak számára gusztustalannak és embertellenek tűnő Sabbat party. A Szabbat alap alkotó elemei nem az egyén hanem a falka. Ez jó alapot nyújt arra, hogy a krakterek összeöljenek és megvitassák az életük - haláluk - nagy problémáit

A Sabbat mitől gusztustalanabb, mint a Kamarilla?

Jómagam éppen a Kamarillásokat tartom képmutató, álszent szemeteknek! A Sabbat legalább bevallja, hogy ők fenevadak, és megpróbálnak ezzel együttélni. Ehhez ők az összetartozást, a közösséget hívják segítségül, a Kamarilla szabályaival szemben.

Egyébként nagy tévhit hogy a Sabbatban nem lehet ravaszkodós, intrikára épülő történeteket mesélni! Ugyanaz a két dolog néhány különbséggel:

- a Sabbatban nem élveznek előnyt az öregek. Ha egy fiatalabb legyőzi, megszégyeníti, ugyanúgy fogják tisztelni, mint az elődjét. Persze csak addig, amíg nem bukkan fel egy alkalmasabb személy...

- nem igaz, hogy a Sabbatosok nem tartják be a maszkabált. Nyilván nem minden részét tartják be, például embert nyilván ölnek. Ellenben ha valaki ezt nagyon eszetlen módon csinálja, akkor a saját társai/rivális falka tagjai meg fogják büntetni érte, hiába nem tilos a dolog! Senki sem akarja magára vonni a figyelmet.

Mint minennek ennek a rendszenek is vannak hibái. Legnagyobb hibájának a Harcrendszert tekinteném. Játékaink során nem egyszer előfordult, hogy egy öreg vámpír a természetfeletti szívósságának, és egy bőrdzsekinek köszönhetően karcolás nélkül megúszott egy ágyúlövést, de következő kis kézi pisztoly golyójától megahalt.

Szerintem nem gáz, ha egy öreg túlél egy meglehetősen brutális támadást, hiszen ha már 400 éve a szívósságra gyúr, akkor legalább már tudjon vele kezdeni valamit...

Mellesleg mindenkit meg lehet szivatni! Szemtől-szemben egy akármilyen öreg vámpír is ellenfelére talál (a fiatalabbakat meg tuti széttépi) egy garouban pl. De minden természetfeletti rettegett ellenfe a felruházott Judge creed-del rendelkező halandó, aki egy rövig fohász után szép komótosan agyonveri a szenvedő alanyt. (Burden)

Ami tényleg rossz a rendszerben, az a balsiker és a magas képzettség viszonya. Konkrétan az, hogy ha valaki sok kockával dob, akkor nagyobb esélye van több egyest dobni, tehát balsikert elérni. Próbáljátok ki!

Erre megoldás - az új szabályrendszerben már így van - hogy az egyes dobásnem számít balsikernek, de az alap célszámot megemelitek 1gyel v 2 vel.

Link a hozzászóláshoz

Kb egy éve elkezdtem ismerkedni a Vampire-el. Filóztam, filóztam, de csak megmaradt bennem egy kis bökkenő. Pontosan a vámpírok teremtésmítoszával kapcsolatban. Még pontosabban, azzal, hogy egy mítosz! Egy leganda az egész.

Ugyebár a keresztény Istenre, és Káinra épül a legenda. Nah de mi van ha valakinek a vallása ezzel nem egyezik meg? Vagy netalántán ateista az illető? Az hogyan magyarázza a vámpírok létét? Mondjuk ez a Mascurade-ben nem annyira szembetűnő. Inkább a Dark Ages-ben. Jó-jó elismerem a középkorban nem is nagyon kérdőjelezték meg a keretsztény hitet... evidens és kézzelfogható volt Káin bűnbeesése. De mi van a mostaniakkal? Nem is érdekli őket az eredetük? A jelenkori ateisták, hogyan állnak a dolgokhoz? Tudomány, technika, és ők megelégednek egy legendával?

Annyi ellentmodás van.

Link a hozzászóláshoz

Nah de ez akkor is szegényes szerintem. Adott egy akár több száz éves vámpír és soha nem fordult meg a fejében, hogy honnan is eredhet? Persze a szintén szegényes Káinféle magyarázaton kívül. Én úgy tekintem ezt mint az emberek a Bibliát. Hit kérdése. Nekünk embereknek legalább vannak tényeink.

Engem vámpírrá tennének, tuti ez lenne az első kérdésem. Hmm... nem is rossz ötlet... egy malkavita, akinek ez a rögeszméje... V

Link a hozzászóláshoz

Hy.

Hüm eszembe jutott egy dolog, az oké hogy ott van káin minden vámpírok őse, node ez csak az európai és az amcsi vámpírokra igaz teljes mértékig, mert ugyebár minél keletebbre megyünk annál jobban erejét veszti ez a hit. Mert pl. mi van a távol keleti vámpírokkal, akikről az a mende-monda járja hogy nem sok közük van káinhoz, sőt vannak akik egyenesen démonoknak tartják őket, de mégis valamiféle vámpírok. És ha már itt tartunk, akkor buddhista vámpírok léteznek?Vagy a távol keleti vérszívók taoisták, netalán a shintoizmus fekszik nekik? Mert ugyébár azoknak már semmi köze káinhoz. Igen sok kérdés marad megválaszolatlan a vámpírok hitvilágával kapcsolatban. :?

Link a hozzászóláshoz

Hát szerintem biztos vannak mindenféle vallású vámpírok, akár még buddhisták is. Ahogyan léteznek keresztény vámpírok is, gondoljunk csak személyes kedvencemre Anatolra :twisted: .

Elvégre a vámpírok is emberek... voltak :D. Keretekre (úgy mint vallás, társadalom stb) nekik is ugyanúgy szükségük van (ha nem jobban), mint az embereknek. Megőrűlnének nélkülük. Úgyhogy a vámpírok is hódolnak az emberi vallásoknak, ki milyen területen él, attól függ a hitvilága is.

Csak! Egyetlen probléma vetődik fel a távol keleti vallásoknak hódoló vámpírokkal kapcsolatban. Mégpedig a reinkarnáció elmélete, ami ugyebár szorosan hozzákötődik ehhez a hitvilághoz. Iszonyú lehet azzal a tudattal élni a szerencsétlen (teszem azt buddhista) vámpírnak, hogy örök időkre ki van szakíttatva a körforgásból. Ezen pedig csak az öngyilkosság segíthet... nah de az milyen karmát vonhat maga után? Vajon egy vámpír esetében ez hogy műxik?

Link a hozzászóláshoz
Nah de ez akkor is szegényes szerintem. Adott egy akár több száz éves vámpír és soha nem fordult meg a fejében, hogy honnan is eredhet? Persze a szintén szegényes Káinféle magyarázaton kívül.

Hát valóban szegényes, de sajnos ez a hivatalos. Aszem van is olyan kalandmodul amiben Káin személy szerint szerepel :shock:

****

Mellesleg pont ezt a világkép-hiányt lovagolja meg a sabbat, azért is olyan népszerű, mert alternatívát és célt (öregek elleni harc) tud adni a 'tömegeknek'. Egyféle vértestvér-vallásként lehet felfogni, nagyon sok mindent a vallásokból emeltek át (püspök, érsek, templomos, sabbat)

Link a hozzászóláshoz

Hát jah... hiányos az egész :/.

Ahriman: tegnap este még kissé utánaérdeklődtem ennek a Ravnos dolognak :olvasos: ( off: és vééégre használhatom a kedvenc smile-mat :D). A Paradoxon ösvényére gondoltál? Az passzolt leginkább, bár annyira tüzetesen nem volt energiám utánanézni. Ez az Ösvény ad némi magyarázatot.

Link a hozzászóláshoz

Arra gondoltam bezony. Amúgy persze, h hatalmas lelki törést okoz - mint ahogy egy átlagembernek az is hatalmas törést kéne, h okozzon, h egyáltalán - vámpír lett belőle... :wink:

Az ösvény lényege röviden az lenne, h dejó, mi vagyunk a legerősebb klán (persze, mint mindig), mi tudjuk az igazat, a mi kötelességünk kiirtani a vámpírokat, aztán persze majd magunkat is... :lol: Ha belegondolsz a jelenlegi arab fedaykinek és mujahidek "lelkivilágába", talán nem olyan nehéz elhinni, h egy lélekvándorlásban hívő, évszázadok, vagy akár évezredek óta létező lény eldobja az életét, ha úgy látja, vége a feladatának.

Ugyanakkor... ez sztem kb 10es ösvényt tételez fel, azaz az ideálisat... ami ugye nem a világ legelterjedtebb dolga.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
  • Új...