Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Istenek, Papok, Paplovagok és a vallás


Higins

Recommended Posts

Nálunk úgy volt hogy a varázslatnál ami első volt annak általában 100% esélye volt lérejönni kivétel ha elpusztitják,más isten földjén volt, rég áldozott vagy nem igazán volt istene kegyében! A másodi szférába tartozó 50% esélyell jön létre!

No persze nagyon sok múlik szerintem azon hogy mennyit áldozol vagy hirdeted a vallásod ,stb..No meg ha istened nevében jársz el ,isteni küldetésen vagy az isten megsegíthet!!!!!!! :twisted: DE a KM dönt el hogy mi lessz !!!!!!4

Link a hozzászóláshoz

Dargor: talán egy kicsit durva a 2.ra 50% nálunk 75% volt, a harmadik pedig ötven. Azért még itt is megérdemel szegény pap egy fifti-fiftit. Tudod mikor kérnék olyan varázslatot, mire még fele esélyem sincs...

Az jogos, hogy a KM döntsön. Ez a tuti dolog. Szerintem undorító mikor dobálás dönt ilyen szent dolgokban, főleg úgy hogy a papjaink hamiskockások.

Link a hozzászóláshoz

Mindig is dutam valamit, de csak most gondoltam bele igazán. Talán mert az adott papnál erre nem volt szükség, vagy csak szimplán nem tettem meg. De az utobbi időben elgondolkodtatptt a dolog.

Vegyünk példának egy Ellana papnőt. Ugyebár (most így hírtelen nem tudom, de asszem) 4. tsz-től magára tetováltathatja a szent szimbólumát, vagyis a lótusz virágot. Igen ám, ez szép és jó. De lenne egy kérdésem. Mi van abban az esetben, ha pl. használ valakin egy gyógyítást. Ugyebár úgy van, hogy meg kell csókolnia az illetőnek a pap szimbólumát. Ez is okés, ha esetleg karon van, vagy talpon (:D). De mi van akkor, ha más helyen, valami intimebben? Mit tesz a papnő, ha egy számára testileg nem vonzó egyén a sebesült, de mellette barát. Ez a helyzet egy kicsit furcsa és különleges. Persze egy Ellana papnőről van szó, de akkor is... Nekem olyan fura. Szóval ez kapcsán kíváncsi lennék pár meglátásra.

(Nem tudom, hogy volt e ez régen téma, bár nem igazán hiszem, de ha mégis akor elnézést.)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szeretnék eloszlatni egy tévedést. Az Ellana-papnők nem tetoválják magukra a szent szimbólumukat, más sem tesz ezt meg helyettük.

Az apró tetoválás, ami minden Ellana-papnő testén megtalálható, az csak egy emlék, melyet hagyományból tetovál minden papnő magára, megtörve bőre fehérségét, Ellana Arel nyilától kapott vállsebét idézve.

A szent szimbóluma a Lótusz Leányainak egy lótuszvirág, a Nővéreknek pedig egy apró ékszer, aranyból. Gyakran fülbevaló. Tehát az általad említett probléma nem áll fenn.

Egyébként meg Tessék már elfelejteni azt, hogy a pap csak egy "gyógyító robot" a csapat mögött. NEM! A pap nem azért gyógyít meg valakit, mert a barátja, és pláne nem azért, mert a kalandozócsapathoz tartozik! A pap mágiáját istene érdekében használja, akkor, ha az istenének kedves, fontos cselekedeteket támogat vele.

Szerintem előbb fogja meggyógyítani a falu megbetegedett, hívő "polgárát", mint a csapat barbárát, aki már megint hülyére verette magát. Ennyi. (Ezt nem neked szánom Venes), de aki nem érti a papot, az ne játszon vele, és ha nem jön rá magától, hát ott a KM!

Nem tudok jobb példát, Sötét Zarándok, pap. Tessék elolvasni. Ja, meg van róluk két egész szabálykönyv is...

Link a hozzászóláshoz

Hail to you!

Bár teljesen egyet értek MG-vel, de szvsz inkább a csak a példa volt rossz, mert pont az Ellana papnő esetében tűni kegy kicsit groteszknek a "partyhealer" státusz... De egyébként ha eltekintünk ettől (vegyük mondjuk Gilron papjait, akik adott esetben a mellkasukon "viselik" szent szimbolumukat), akkor igen, a sebesültnek meg kell csókolnia a pap szimbólumát, ami egyértelmúen feltételezi azt is, hogy a varázslat alanya öntudatánál legyen. (Vehetitek ezt szőrszálhasogatásnak is, de mi azért játszottuk így, mert úgy gondoltuk a varázslat alanyának azért kell a beleegyezése, hogy ne működjön a TME...)

Hasonló analógiára működik minden más Papi varázslat is, ahol a szöveg kiköt teszem azt fennhangú kántálást. Akkor ott hangosan kell varázsloni, a litániát elsuttogva a kívánt hatás elmarad. Vagy a riutuálé megkövetelhet bizonyos szertartásos mozulatsorokat (vagy akár egy egyszerú érintést is), de ezek soha nem maradhatnak el... (mint például a Csapásnál, ahol ha jól emlékszem a papnak szent szimbólumával a kezében kell ökleit a mellkasa előtt összeérinteni. Be kell látnunk, hogy ezt egy Uwel paplovag csak nehezen képes végrehajtani, ha szimbóluma egy 5 fontos kétkezes csatabárd)

The last thing... was a muttered world,

Gambit

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Szeretnék eloszlatni egy tévedést. Az Ellana-papnők nem tetoválják magukra a szent szimbólumukat, más sem tesz ezt meg helyettük.

Az apró tetoválás, ami minden Ellana-papnő testén megtalálható, az csak egy emlék, melyet hagyományból tetovál minden papnő magára, megtörve bőre fehérségét, Ellana Arel nyilától kapott vállsebét idézve.

Egyébként meg Tessék már elfelejteni azt, hogy a pap csak egy "gyógyító robot" a csapat mögött. NEM! A pap nem azért gyógyít meg valakit, mert a barátja, és pláne nem azért, mert a kalandozócsapathoz tartozik! A pap mágiáját istene érdekében használja, akkor, ha az istenének kedves, fontos cselekedeteket támogat vele.

Arról tudok, de én olvastam valahol, hogy 4. tsz-en magukra tetováltathatják a szent szimbólumukat.

Az hogy barátjának csinálja meg, csak szemléltetés volt, hogy mégse valami durvát írjak.

Persze, mindig az Isten akarata. De némi undor ott van az illetpőben, bár most nem is ezt akartam mondani. Hanem maga a tény, a látvány, a helyzet.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

OK, Venes, nem kötekszek.

Az Ellana papnőben biztos vagyok. Nem tetoválnak. Ha megmondod hol olvastad, ok. Én a Papok-paplovagok I.-ben...

Ha már mindenképpen tetovált szimbólumot nézünk, akkor bizony azt kell megcsókolni. Ennyi. Ha a papi személy a popsija közepére tetováltat, meg is érdemli, akkor azt kell csókoltatnia... Hiszen a tetoválással előnyt nyer, hiszen rejtett lesz a szimbóluma (bár nem Ellana papnő, de lahat, hogy valaki másnak van ilyen...) akkor "meg is érdemli" hogy amikor meg jó lenne, ha a kezében lenne, akkor hátránya van. Ennyi. Szerintem.

Hi Gambit!

I think you should decide which lanuage do you use here. If it is the English, write everything in it, if not, don't use it just for say hello and good bye. I belive that you know some words, you must be very smart, but it isn't cool. This is a hugarian forum, and I'm sure that all of the people here prefer the hungarian language. But you know, it is your business, it was just my oppinion.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jól van na, csak "beszólok mindenkinek napom" volt. De írtam is, hogy ez csak az én véleményem. Egyébként tényleg nem ismerem... :oops:

De azt továbbra is fenntartom, hogy aki csak köszöngetni tud angolul, meg teletűzdelni fölösleges idegen kifejezésekkel a mondandóját... szóval az nekem nem tetszik. A fitogtatás sem állt szándékomban, mert ha megnézed az én hozzászólásaimat, azok magyarul vannak, teljesen. (ezt a fentit kivéve :) )Ennyi. (Jöhet a kő)

Visszakanyarodva az eredeti témához, engem tényleg érdekelne, hogy hol olvastad Venes azt a tetovált szent szimbólumot az Ellana-papnőnél. Ugyan még egy játékosom sem kérte soha, de ah tényleg van ilyen, nem ártana tudni róla...

Link a hozzászóláshoz

Hi!

Mért ne lehetne?

Amúgy a khótorr papoknak van tetoválva a szimbólumok, ebben szinte biztos vagyok. Tehát, ha nekik is lehet akkor miért is ne lehetne morgena papnőinek tetovált szent szimbólumuk... (ha már egy isten családról van szó, ugaz tharr egy guttar volt korábban).

Ja egen és ne felejtsük el, h a kyr kultúrában (a toroniban is) igen komoly hagyományai és szimbolikája van a tetoválás művészetének.

Ez a szent szimbólum csókolgatás meg sztem nem illik bele a képbe... de mindegy.

Na pás

Link a hozzászóláshoz

Azt oké aláírom, h több pap tetováltatja a szimbólumát. Meg jól is néz ki, hiszen csak képzeljük el azt a Ranagol papot aki a homlokára tetováltatja, és ugye varázslás közben világít a szent szimbólum....., sztem nem feltétlen jó dlog, kétségtelen jól néz ki!

A másik hogy nem kell a szimb.nak nyakláncon lógnia, lehet gyűrű, fülbevaló, vagy akármi más.

De van egy kis bajom a tetovált szimbólumokal, mnghozzá, hogy az ET-ben az van leírva h a szent szimbólumot eyg évig egy oltáron kell tartani és nap mint nap megszentelni. Ezt hogy oldják meg egy tetoválás eesetén, sztem elég kényelmetlen egy évig egy oltáro ülni! :shock:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@huszár

Ki beszélt a Morgena-papnőről? Ellana.

Egyébként a Khótorroknak tényleg tetovált a szimbólumuk, meg a Ranagol-papoknak is.

Necro feltevése érdekes... Nem az első eset, hogy a MAGUS nem következetes. De szerintem ez egy egyszerű kiegészítő szabállyal áthidalható, méghozzá a tetovált szimbólumot nem kell egy évig oltáron tartani. (nagy ötlet, mi?)

Egyébként én ellenzem azt, hogy olyan pap tetoválhassa a szimbólumát, akinek a kiegészjtő nem engedélyezi. Lévén, hogy a papokról egy kétkötetes kiegészítő létezik, szerintem ezek a dolgok eléggé le vannak szabályozva, nem szükséges agyalni rajtuk.

Szerintem viszont egy olyan pap, akinek a rejtettség a fontos, az ne tetováltathassa. Mivel nem az az alap. Szerintem az táp. Birkózzon csak meg a feladattal!

Egyébként tényleg nem csak láncon függő medál lehet a szent szimbólum. Pl. az Ellana papnőnél mindjárt ott a fülbevaló, gyűrű, ahogy Necro is írta.

Link a hozzászóláshoz

Hi!

Húúú.

Elnézést kérek mindenkitől a hülyeségemért, valahogyan félre kavartam magamat a témában, úgyhogy nem is kívánok ezen részében többet állást foglalni.

Ellenben az, h egy tetovált szent szimbólum táp lenne?!?

Nem hiszem. Most olvasom (már amikor időm van rá) a Morgena könnyei c regényt, amiben egy khótorr pap is szerepel, akinek (pl) tetoválva van a szent jelképe. De az ő szavaival élve; hol marad az ő hatalma az igazi papokétól?

:arrow: Tehát, én ezek alapján úgy vélem, hogy a tetovált szent szimbólum az kissebb hatalmú, - inkább csak jelkép -, mint a hordozható társa.

A kissebb hatalmat meg már játéktechnikailag lehetne kijátszani.

Összességében végiggondolva a tetoválást inkább alacsonyabb tapasztalati szinteken alkalmaznám (1-3), míg a hordozható szent szimbólumot csak egy avatási rítus keretében kapja meg a kiválasztott. Nagyon durván foglamazva, kb úgy, mint a varázslók a varázsbotjukkal, csak a szent szimbólum nem tartalmazza a pap lekének egy részét, "csak" annak lenyomatát, és az istene segítő erejét, az isteni hatalomhoz való kulcs, és az adott isten szimbóluma.

u.i.: elnézést cikornyás megfogalmazásért...

Tisztelettel,

@huszár - a Semmi Senkije

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@huszár, én csak azoknál a papoknál tartom tápnak a tetovált szimbólumot, akiknek pont a papi mivoltuk elrejtése a cél, pl az "ügynökös" Ellana-nővérek.

Összességében végiggondolva a tetoválást inkább alacsonyabb tapasztalati szinteken alkalmaznám (1-3), míg a hordozható szent szimbólumot csak egy avatási rítus keretében kapja meg a kiválasztott.

Ezzel szerintem csak két gond van

1 A pap első szinten is teljes értékű pap, és ő nem varázsolhat a szimbóluma nélkül, tehát indokolt, hogy megkapja azt. (ok, a tetoválttal is lehetne varázsolni, de most jön a 2. pont:

2 a papok szimbóluma KI VAN DOLGOZVA hivatalos kiegészítőben, két kötet is foglalkozik a papokkal, fölösleges ezen merengeni, mivel elég részletesen le van írva, kinek milyen szimbóluma van.

(ahogy Necro is írja.)

Igaza van Necronak abban, hogy az ilyen megérintős dolgokat egy kicsit alkotó módon, rugalmasan kell alkalmazni, mert néha nem életszerű. De azért ne felejtsük el! Pl. a gyógyításnál igen is kelljen megérinteni. Az sem baj, ha ehhez eszméleténél kell, hogy legyen az áldozat, hiszen akkor tudja igazán elfogadni, felfogni az isteni kegyet. (meg nem lehet nyakra főre gyógyítgatni mindenkit, ápolgatni kell egy kicsit. legalább minden kalandozó átérzi, hogy bizony most megsebesült, és kiszolgáltatott.

Mit szóltok ahhoz, h ha valamely játékos elég komoly, majdnhogynem fanatikus hittel rendelkezik akkor igen is részesülhet 1-2 varázslatban.

Ezzel egyetértek. És szükséges is! Pont hogy erősíti a karakter hitét. Elég lehangoló, amikor egy játékos karaktere tényleg vallásos, mindent megtesz ezért, de a KM nem törődik vele, mondván, "nem vagy te pap."

Persze a varázslat kicsit erős, ezt magasabb szinten, vagy csak különlegesen istennek tetsző, nagy cselekedetek előtt alkalmaznám, de miért ne? Csak ne vigyük túlzásba, kivéve persze, ha mondjuk a karakter kiválasztott... vagy mi.

Én azt is alkalmazom a játékban, hogy ha egy karakter igaz vallásos életet él, akkor a pap megérzi, hogy ez a hívő kedves istenének, és eleve úgy áll hozzá. Na meg aki vallásosnak mondja magát, de nem tesz semmit, ahhoz meg úgy...

Link a hozzászóláshoz

Hát igen, nem szabadm minden esetben alkalmazni.

De pl.: egy Shadoni lovag, aki ezerrel hívő, fojton imádkozik, meg minden és oda került egy nagyon brutál csathoz ahol komolyan verték és nem volt olyan sok esélye, kapott egy ldást és ez olyan lelkesedést adott neki ami többet ért mint maga az áldás és lazán (na anyira nem könyen :)) megnyerte a harcot!

Az is tény, h nem szabad, azt higgye a többi Jk hogy a pap csak azért van, hogy ellása a sérüléseiket meg tfolyton támogassa őket a mágiájával, hiszen a papnak a támogatást nem a Jk-k számára kell nyújtani hanem istene számára!

Ez a többszintű szimbólumrendszer amit @ írt ez abszolult fölösleges túlbonyolítás!

Link a hozzászóláshoz

Hello kalandorok!

Én is új lennék itt eme társaságban, ezúttal gratulálnék a honlap alkotóinak is, nagyon megnyerő már így elsőre is.

Az előző írásra válaszolva, nameg ha már úgyis ide írok, akkor elmondom, hogy ha tetszik, ha nem: Arel a kedvenc istenségem.:)

Viszont lenne egy kérdésem is, mégpedig, hogy hogyan szokott játszani a legtöbb, ember, ugy értem évszám szerint. A Dúlás előtt vagy után, csak hogy tudjam van-e ilyenféle "szabvány" vagy mifene.

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

nincs megszabva semmi, hogy mikor kéne játszani.

Mielőtt kiadták a d20at, a hivatalos "JELEN" a 3690-es évek volt, de lehet korábban, és később is játszani.

Láttam már olyan életút partit, akik 3500as évek végén kezdtek. :) Bár elég különleges volt, meg kell hagyni. A legtöbb ember ma is 3690 és 3700 között játszik általában. Életútban persze ez úgyis változik.

Link a hozzászóláshoz

hát nem tudom. Én álltalában a két háború (zászló, manifesztációs) utánra eszem a kalandjaimat, ez azt jelenti, h álltalában 3710-re mert eddigre minden lecsendesedik, rendeződnek a politikai viszonyok.

Jó ehhez hozzá artozik, hogy nem feltétlen veszem figyelembe új Godon és a többi ilyen -"személy szerint hüylyeségnek tartott" -dolgokat!

Link a hozzászóláshoz

Én most 3689-ben mesélek Északon és mindenki elégedett az évszámmal. A déli események minket messze nem érintenek, a tizennegyedik zászlóháború meg még odébb van három évvel nekünk is, addig majd valahogy elzavarom a csapatot a Távol-Nyugatra, hogy ne kelljen nagy történelmi eseményeket mesélnem, mert azzal sosincs szerencsém.

A 3690-es sötét együttállásról lehet tudni valami bővebbet? Én sehol sem találtam róla szinte semmit, csak azt, hogy ekkor manifesztálódott Amhe-Ramun.

Link a hozzászóláshoz

Köszi, pont ezek miatt a háborúk miatt kérdeztem, mert míg az Arel papom és a party többi része a háború legközepében (kb. 3700) kalandoznak, addig a Krad papom(a km-el beszéltem és meg is egyeztünk, hogy legyen a Dúlás előtt, mivel Pyarronban tanult) a 3660-70-s években "kalandozik". Ehhez hozzátenném, hogy a KM viccesen direkt nem adta meg a konkrét évszámot, így bármelyik pillanatban a fejünkre zúdulhat egy nomád sereg, vagy kráni pusztító.... :D Jófej KM! :wink: . Hmm, amugy nálatok egy ilyen háború közbeni kaland az hogy nyilvánulna meg? Hogy befolyásolná a kalndot? Lehetséges lenne hogy tényleg rátok támadna egy századnyi ork, vagy mi? És akkor megoldódhatna ugy a helyzet, mint az (talán) Észak lángjaiban (vagyis feloszlik a sereg, mert jajj kalandorok)??

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egyetértek Tao-val, a könyvek ha nem is konkrétan, de Psz.3690-3710 között jelölik meg a MAGUS jelenét.

A legkésőbbi ismert évszám a Psz. 3715, Birak Gal Gashad halála, tehát ez után lehet úgy játszani, hogy elvileg "semmi" nincs meghatározva, tehát szabad az út.

Jó ehhez hozzá artozik, hogy nem feltétlen veszem figyelembe új Godon és a többi ilyen -"személy szerint hüylyeségnek tartott" -dolgokat!

Ezzel egyetértek, és csatlakozok. Annak a bizonyos könyvnek ez a bizonyos Új-godonos, Második Sárkányszövetséges, Új-Kyriás baromsága teljesen tönkreteszi a MAGUS világát. Én egyszerűen nem veszem figyelembe.

Emellett lehet persze jókat játszani a múltban is. Arra kell csak figyelni, hogy a KM mindíg tisztában legyen vele, milyen események következnek, és ne mulassz el azokat, mert elég lehangoló, ha például a csapat békésen sétálgat a dwoon mezőkön, amikor ott már toroni csapatoknak kellene vonulnia.

Ez egyszerűen kezelhető, ha a KM rendelkezik egy évszámgyűjteménnyel, amiből itt az oldalon is található egy elég jó.

Egyébként szerintem a múlt is - különösen a nagy háborúk, mint a Zászlóháborúk, vagy a Dúlás - is remek játék és kalandlehetőségeket adnak. Két dologra kell vigyázni, a történelmi hűségre, és nagyon jó érzés lehet a kalandozóknak, ha a KM ügyesen bevonja őket a dolgok alakulásába, és a kalandok segítik a történéseket, de nem szabad elrugaszkodni a talajtól, és ne engedje meg senki, hogy a történések ellen cselekedjenek. Például elég furcsa lenne, ha megállítanák a Tizenhármakat a határon, mert hát ugye akkor hol marad a dúlás?

És akkor megoldódhatna ugy a helyzet, mint az (talán) Észak lángjaiban (vagyis feloszlik a sereg, mert jajj kalandorok)??

Nem kötözködésképpen, de

1 Nem futott el a sereg, csak szétverték, de ők ugye tizen sokadik szintűek, rendkívül tápok voltak, és az egy regény, nem a játék.

2 A másik kalandozók futottak el, tudván, hogy gyengébbek. Ez ok.

3 Az ilyet is ki lehet játszani, lemesélni, és ha a kalandozók vannak olyan ostobák, hogy szemtől-szemben nekimennek egy dúlás-kori ork csordának, hát meg is érdemlik...

A 3690-es sötét együttállásról lehet tudni valami bővebbet? Én sehol sem találtam róla szinte semmit, csak azt, hogy ekkor manifesztálódott Amhe-Ramun.

A Renegát elég jól ír róla, mind a regény, meg a szószedet része. Plussz lásd a törvénykönyvet - 1TK, Summarium - bár ezek szűkszavúak. Aztán ott a shadoni tolvajtársaság honlapja is, néhány érdekes, és szerintem világba illő, hasznos információval erről. Aztán volt a Rúnában is egy kalandmodul ebből az időből az Ibarában, az sem rossz, jó ötletek vannak benne. A Necro által említett modulban nem vagyok biztos, nem emlékszem arra.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...