Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Istenek, Papok, Paplovagok és a vallás


Higins

Recommended Posts

Üdv!

Múltkor olvastam az egyik feltöltött kiegészítőben, ami az istenekről szólt, hogy egyesek közülük, pl. Ranagol és Tharr "feszegtik" az Égi Egyezményt (ami ugye tiltja az istenek manifesztálódását és hatalmuk közvetlen kinyilvánítását az Elsődleges Anyagi Síkon). Ranagolt értem - a kráni tizenhármak által - de Tharr-ról nem hallottam ilyet, bár nyilván kitelik tőle. Nem tudja valaki, hogy mire gondolhatott a szerző?

Link a hozzászóláshoz

Szép napot!

Arnulf;

én nem tudom, a szerző mire gondolt. Pusztán ötletem van; hogy mennyire haszontalan, azt majd eldöntöd:

Nézzük meg közelebbről az Ultimator-jelenséget! ;)

Egyébiránt szerintem - ilyen vagy olyan, ötletesnél ötletesebb formában - több isten is igyekszik "kijátszani" az Õsi Egyezményt (mely egyébként meglátásom szerint nem pusztán valami Krad által összeábdált "tabu", hanem valamiféle metafizikai gát - ezért kell még a legszociopatább égieknek is megkerülniük valahogy...). A versengésnek, a pozícióharcnak fontos eszköze a hívek toborzása, s mi lehet jobb reklám egy istenség számára, mint nagyszámú, elégedett hívő? S mi más vonzaná a híveket jobban, mint a (minél közelebbről) megtapasztalható befolyás, hatalom?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Köszi ;) Most már azt is tudom (utánanéztem) hogy mi is az az ultimátor. Ezeket a küldötteket egyébiránt nem tudom, hogy mennyire kell problematikusnak tekinteni, elvégre (csupán a Bestiárium alapján is) Darton és Domvik is küld időnkét ilyeneket Ynevre. Ámbár jobban belegondolva ilyen alapon mi a gond a Tizenhármakkal? Persze, nekik több közük van Ranagolhoz, mint hogy a síkján élnek és szolgálják, de mégis...

Ami az Égi Egyezmény mibenlétét illeti, az nekem is elég valószínűtlennek tűnik, hogy ha ez egy beleegyezésen alapuló dolog, akkor éppen Krad legyen a "főnök". Ehhez egyszerűen nem elég hatalmas. Az viszont biztos, hogy nem csak megkerülő jellegű megoldások léteznek a dilemmára: Orwella ténylegesen manifesztálódott annak idején.

No persze felmerülhet az a megoldás, hogy "akkor még nem volt", annyira viszont ismerjük a megelőző korokat, hogy tudjuk, régen sem nyüzsögtek Yneven az istenek, ennek pedig oka kellett hogy legyen.

Link a hozzászóláshoz

Szép napot!

Arnulf con Jamerre!

Niare vallási viszonyairól és a Kaoraku-hitről a legátfogóbb összefoglaló a Papok, Paplovagok 2. kötetének 111. oldalán kezdődik... érdekes lehet e tekintetben az Enoszuke kiegészítő is, bár természetesen csak "áthallások" szintjén. De nagyrészt Niare földjén játszódik a Keleti szél is, abban is bukkanhatsz adalékokra, hasznos kis morzsákra...

Ha a többieknek eszükbe jut még valami, biztosan kiegészítenek. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Vagy úgy... nem ismerem jól a PPL-t, eddig úgy tudtam, Kaoraku nem szerepel benne. Köszi. :)

Szerk.:

Hát, nem egészen erre számítottam. Nekem úgy rémlett, hogy Kaoraku egyisten... Holtig tanul az ember. Ami inkább elszomorít, hogy a papságról, illetve a mágiájukról nem ír igazából semmit. Ehhez nem létezik akár nem hivatalos kiegészítő?

Szerkesztve ekkor: , Arnulf con Jamerre által
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha már így benne vagyok, Tharr-tól is lenne pár kérdésem.

1. Pontosan milyen elrendezésben követik egymást a Háromfejű három fejei? Az ETK-ban leírt Istenalak varázslat szerint az oroszlán a középső, de a másik kettő nem derül ki.

2. Mutat-e bármi jel arra, hogy az isten fejei nem "egyenrangúak"?

3. Az ETK-ban Tharr egyházának hierarchiájáról az íratik, hogy a papok egyenrangúak, teljhatalmú urai szentélyüknek, felettük pedig egyetlen főpap (Tharr "földi helytartója") áll.

Ugyanakkor már a fenti Istenalak varázslat leírásában is azt olvashatjuk, hogy "csak a rengban legelöl álló" pap használhatja, ami többszintű hierarchiára utal. A császári lélekőr szerepe talán érthető (elvégre mindig van egyenlőbb az egyenlők közt), de hogyan egyeztethető ez össze pl. a három pápával? Egyáltalán kik ők? Van közöttük rangsor?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kaorakuval kapcsolatban javaslom, nézd át az oldal papok kiegészítőit, ott találsz nem hivatalos kiegészítőt a kasztról. Feltételezem, ezt hiányolod a PPL-ből. Olyan, amilyen, de más nincs.

Tharr "fejei", pontosabban a köréjük, elveik, megtestesített tulajdonságaik köré szerveződött irányzatok (morhagrys) erejét az éppen aktuális erőviszonyok, a szekták ereje, pápák befolyása határozza meg. Hagyományosan, és általában az Oroszlán-bak-kígyó a sorrend.

Az ETK még nem részletezi a Tharr vallás hierarchiáját, de a PPL, majd a Toron már igencsak. Pápák, Kerületek, Rontásérsekek, vigygálnokok, vének, serr-papok stb... Szerintem olvasd el, ha ez érdekel.

Link a hozzászóláshoz

Szép napot!

MagyarGergely írta:

Tharr "fejei", pontosabban a köréjük, elveik, megtestesített tulajdonságaik köré szerveződött irányzatok (morhagrys) erejét az éppen aktuális erőviszonyok, a szekták ereje, pápák befolyása határozza meg. Hagyományosan, és általában az Oroszlán-bak-kígyó a sorrend.

"Az érsekségek három újabb - gyakorta csak papíron létező - területi egységben csoportosulnak. Ezeket nevezik pápai tartományoknak. Ezen tartományok igazgatása mindig a leghatalmasabb, legarrogánsabb szekták kezében van, az ő főpapjaik - hatalmi sorrendben - az Oroszlánpápa, a Kígyópápa és a Bakpápa."

(Idézet a Papok, Paplovagokból)

Egyebekben MagyarGergelynek igaza van. A kiméra fejeinek helyes sorrendjéhez talán annyit, hogy az egyetlen általam lelt ábrázoláson a kiméra kígyófeje a bal oldalon helyezkedik el, míg a bak a másikon...

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
pontosítás
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Időközben megleltem és elolvastam a Kaorakuhoz kötődő itteni kiegészítőket - sőt mint kiderült, korábban már kommentáltam is. "Olyan, amilyen" - kb. ez volt az én véleményem is, bár a PPL-t is elolvasva úgy látom, hogy a kiegészítőben halványan felbukkanó szellemiség közelebb áll az általam elképzelt Kaorakuhoz.

Szerintem olvasd el, ha ez érdekel.

Azt hiszem, csakugyan bölcsebb lesz, ha további kérdések előtt laposan áttanulmányozom a PPL-t :D (Ámbár személy szerint nem kedvelem, mert számos egyház szellemiségét "átírta", de ez végtére is magánvélemény.)

Ami Tharr egyházát illeti, a sokszintű hierarchia nem hiányzik az ETK-ból, hanem konkrétan ellentmond annak:

Tharr egyházának hierarchiája kétlépcsős. Szerzetesei inkább harcosok, a papi mágiához nem értenek(...) Valamennyi szentélynek saját - teljhatalmú - főpapja van, felettük csak egyetlen hatalom áll - Tharr Földi Helytartója, akit az összes főpap egybegyűltekor választanak meg olyankor, ha az előző megtért a Káosz kebelére.

Mindazonáltal ennek megváltoztatása ugyancsak indokoltnak látszik. Már először olvasva sem tudtam elképzelni, hogyan volna képes egy ennyire lazán szerveződő egyház komoly szerepet játszani egy nagy, erős hatalmi csoportok irányította birodalom belpolitikájában.

Bűvdudás: hol található az általad említett ábrázolás?

Link a hozzászóláshoz

... bocsánat, írom is tovább (közben megjött és elment az üveges :))

Khimaira a klasszikus (éa. hellén) ábrázolásokon afféle fércfajzat: főbb jellegeit tekintve oroszlán, melynek marján/vállán egy szakállas bakfej sarjadt, a farka helyén pedig egy kígyó (sárkány) tekereg. Mellesleg lángot is okád... Az ynevi kiméráról keveset tudunk azon kívül, hogy Tharr szent állata. A mesélőknek akad tehát mozgástere; épp úgy, ahogy a legtöbben szeretjük...:)

Közben találtam még valamit: Tharr Küldöttei... Õk - Frahh, a Bak; Ehhs, a Kígyó illetve Syarr, az Oroszlán, kik egyes források (pl. "Alapkönyv") szerint a Lindigass három vértartományát uralják -, ha lehet, tovább árnyalják-bonyolítják a képet. Többek közt azt is sugallják, hogy a Néma egyes aspektusai "menet közben" rakódtak rá a kíndémonból istenséggé avanzsált entitás alakjához.

Arnulf con Jamerre;

az a bizonyos ábrázolás pedig itt található . S bízzunk benne, hogy nem tükörkép... :)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Találtam valamit a versenymodulban nyújtott teljesítmény értékelésére nyitott topikban, ami vissza-visszaköszön, s talán pontosításra szorul - nehogy tévképzeteket szüljön egyesekben. Persze jobb lenne az effélét a tetthelyen "kezelni", de ha egyszer nem oda való...

A Venes által említett példa alapján, a Felice hívőkből álló csapat inkább megdöglik, semmint hogy bántódása essék a macskának!
A Felíce hívok éloáldozatot mutatottak be a macskának? Tökjó, +1 pont.

Értem én, hogy ezek csak példák. Mindazonáltal talán nem árt tisztázni: Felice hívei NEM macskaimádók. Még a szónak az óegyiptomi értelmében sem. Bizonyos tisztelettel tekintenek a macskafélékre, hiszen azok Úrnőjük vonásait viselik, de még véletlenül sem tévesztik össze azokat Vele. Respektálják a városi kóbor macskát, feleslegesen nem ártanak neki, de nem bálványozzák, nem rangsorolják maguk elé, hiszen ők maguk is közéjük tartoznak.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Ezer bocsánat, ha ezt a témát már unalomig boncoltátok, de két kérdésem is lenne.

Az első: azoknál a vallási irányzatoknál, ahol nincs feltétlen kiemelve, bármely nem tagja lehet pap-paplovag? Pl. Uwel leírásában se PPL-ben se semelyik generációs alapkönyvben nem említik, hogy csak férfiakat fogad soraiba, bennem valahogy mégis ez a kép alakult ki.

De mivan a Sogronitákkal (toroni/ordani), a Thar hitűekkel, a Ranagolitákkal és persze a sok többivel? Törpök, elfek, orkok?

Amennyire le tudtam szűkíteni: Kyel, Domvik pap csak férfi, Ellana, Morgena, Orwella csak papnő, Orwella paplovag csak férfi. Ranilnál meg vannak említve a Napszüzek, de nincs külön említve, hogy papnők nem lehetnek.

A második kérdés: a szent szimbólumot legtöbb esetben valamilyen ékszer formájában említik meg. Nyakék, diadém, gyűrű stb. Ettől függetlenül lehet-e a szent szimbólum pl: fegyver, pecsét, hangszer, ruhanemű, tetoválás, esetleg egy szent állat vagy bármi egyébb? Ha a pap(lovag)nál nincs a saját szent szimbóluma, egy másikat használhat-e helyette? A templomi oltár egy közös szent szimbólumnak tekinthető-e?

Elsősorban valahol megjelent "hivatalos" információ kellene, de jöhetnek a magánvélemények is abból is sokat tanul az ember. :)

Ui.: tök jó friss kezdőknek mesélni, totál felpezsdíti az embert, olyan kérdéseket tesznek fel, amikre egy több éve együtt játszó csapat már nem is gondol. :)

Előre is köszönöm a segítséget!

Link a hozzászóláshoz

Szia Rayen,

Ha valami nincs konkrétan leírva, hogy nem lehet, akkor hagyatkozz a saját Ynev képedre. Ha neked és a partinak belefér a világképbe a női uwel lovag, vagy a ranil papnő, akkor játszatok aszerint.

Ha pl az Uwel lovagoknál nincs leírva, hogy nem lehet nő, akkor KM-el egyeztetve lehet hozni női Uwel lovagot. Szerintem semmi akadálya. Miért ne. Dögös csaj vascuccban osztja a bosszút. :D (lásd Jeanne d'Arc) ... Az előtörténetben érdemes ábrázolni, hogy nő létére miért lett ilyen kemény alak. Meg talán a túlnyomó többségben férfi rendházban nyilván adódnak súrlódások. Ezeket kijátszva érdekes színt lehet vinni a játékba (bizonyítási kényszer, alá-főlé rendeltség, tisztelet kivívása, stb.).

Szent Szimbólumok: A könyv szerint ezek tárgyak (kézben tartható tárgyak), amiket különböző anyagokból készítenek. Ezek után szertartásokkal ruházzák fel mágikus hatalommal. A szimbólum a pap istenébe vetett hitének anyagi megnyilvánulása. Ez egy személyes, bensőséges kapcsolat közte és az istene között. Ennek elvesztése nagyon nagy szégyen... olyan, mintha a hitét vesztette volna le. S nyilván nem is adja kölcsön másnak, mert az hite és istene iránti tiszteletlenség. És nem is folyamodik ahhoz, hogy más szimbólumával forduljon istene felé, mert az szintén tiszteletlenség az istenével szemben. Következményeket el lehet képzelni. :)

Ha egy pap elveszti Szimbólumát, akkor a szakrális mágiát sem tudja alkalmazni, mivel ahhoz, hogy elméjét mamapontokkal tudja feltölteni, ima közben a Szent Szimbólumot a kezében kell tartania. Ima közben a pap és istene síkja között egy csatorna jön létre, ezen keresztül jut manához.

A templomi oltár szerintem nem funkcionál úgy mint a szent szimbólum.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Rayen, sok olyan kérdés van itt, amire nincs egyértelmű hivatalos szabály. Namost, az ilyeneknél nem kell vakon keresni a könyvben leírtakat (mivel ilyen nincs), hanem el kell gondolkozni rajt,a és te, mint KM, döntesz. Ha alapos akarsz lenni, gondold végig a vallás tanait, a társadalmat, fajt, népet, országot, ahová kötődik. És valahogy indokold meg a döntésedet - ha más nem, magadnak. Ha pl. egy társadalom megveti és szolgasorban tartja a nőket, ott nem valószínű, hogy az lehet pap. De még így is be tudsz hozni a játékba valami papfélét belőlük, ha pl. valami alantas, nőknek való tevékenységet aggatsz rájuk, és mondjuk legyen csak kis arkánumuk, amolyan "paplovag-félék". Ez nagyon légből kapott, és konkrétumok nélküli példa, de a folyamat szempontjából jó szemléltetés lehet.

Annyival egészíteném ki Darut, hogy a saját döntéseid csak EGY RÉSZT lesznek a saját Ynev-képed. Persze, amit te csináltál, az nyilván a sajátod lesz, pozitív és negatív értelemben is. DE ha a saját Ynev képedet nem Ynev ellen (ezt nem lehet? Nem javasolják? Akkor is a saját Ynevemen így lesz!) alakítod ki, hanem Ynev mellett, a leírtakkal összhangban, akkor az sokkal közelebb fog állni a hivatalos leírásokhoz. Mi több, ha te dolgozol ki valamit jól és részletesen ki, akkor az miért ne lenne azután úgy? A játékosaidnak, magadnak és mindenki másnak is használsz, ha így teszel. Hiszen ők is elő tudják venni majd azt, amit te dolgozol ki, hiszen semminek nem mond ellent, amit valaki leírt már. Szóval nyugodtan töltsd fel a fehér foltokat, akár világ, akár szabály dolgokról van szó. A játékosok igényei és ötletei szülik a legjobb kiegészítőket!

Ha nincs kedved/időd bíbelődni egy témával, azaz átgondolni, elolvasni hozzá sok mindent, akkor még mindig hagyatkozhatsz igényes házi kiegészítőkre. Ezek ugyan nem hivatalosak (mit is jelent ez? De jó, hogy most írok erről cikket. :) ), pontosabban nem jelentek meg valamely éppen aktuális kiadó nyomtatott könyvében, de valaki már átgondolta, összeszedte őket. Megkönnyíti a saját munkádat. Sőt, egy ilyen kiegészítő nyújtotta kereteken belül te is jobban manőverezhetsz... azaz még azt is kiegészítheted, és így a saját ötletedet is megvalósíthatod, mégis elég biztos lehet, hogy nem mész szembe a hivatalos ynevvel.

A kérdésekre pedig:

Ahol nincs megtiltva, hogy lehet nő, ott miért ne lehetne? Persze érdemes hozzá megnézni a társadalmat, szokásokat, stb. Okokat keresni. Végül pedig ha a kaland szempontjából fontos, még mindig léteznek egyedi esetek, amiket kár is volna szabályokba foglalni. Nálam például már játszott Darton-paplovag hölgy, és Uwel-paplovag nő is. Ranil még nem, ott én kevéssé tartom elképzelhetőnek, DE miért ne lehetne egy akár sokak szemében lenézett, nőkből álló paplovagrend ott ,ahol ezek amúgy is egymást érik? Miért ne lehetne végszükség esetén a JK-d egy egyedi paplovag-nő? Aki folyamatosan küzdhet az egyház, meg a többi lovag megvetésével?

A Szent szimbólum "bármi" lehet. Az, hogy medál a legtipikusabb szent szimbólum, csak az alap. Számos példa van tetoválásra, fegyverbe foglalt szent szimbólumra is. Nem minden szent szimbólum ugyanolyan, nem készülnek szabvány szerint... még az ábrázolásuk is különböző, jó bizonyíték erre az, ahol két-három féle szimbólum is meg van adva egy istenhez. Szóval a kreativitásnak adj szabad kezet! Én már találkoztam "levágott fej szent szimbólummal" is. Nem tipikus.. de miért ne lehetne? Neked KM-ként az lesz a feladatod, hogy kimeséld az erre adott reakciókat, illetve az ilyen szimbólumok előnyét, de hátrányát is.

A szent szimbólum egyedi, minden papnak sajátja, és csak egy van. Ha elveszti, nem varázsolhat, még imádkozni sem tud. (ahogy Daru is, (meg az 1TK) írta). Szerintem kölcsönadni, máséval varázsolni nem lehet - megölné a szimbólumok jelentőségét. Ám arra éppen lehet példa, hogy aki elvesztette, mondjuk egy másik, halott paptársa szimbólumát átvegye és magáévá tegye - nyilván nem "ingyen", tessék szenvedni hozzá sokat.

Az oltárkőnem más a funkciója, mint a szent szimbólum... de adott esetben el tudom képzelni, hogy bizonyos esetekben szerepelhet úgy, mint egy szent szimbólum. KM-ként ez is egy engedmény, hiszen nincs ilyen leírva, valamint megint csak ellenkezik a szent szimbólum egyediségével és jelentőségével, viszont érdekessé tehető vele a játék. Találj ki hozzá speciáli szabályokat, mint ahogy már az ötlet is az. Pl. naponta csak egyszer, vagy csak a hívekre lehet alkalmazni, értelemszerű, hogy csak a templom területén hat, stb.

Minden istennek vannak leírva szent dolgai. Szerintem nem kell mindenáron erőltetni a szent növény és állat dolgot minden isten esetében, ám ahol jellemző, mondjuk a többinek van, neki is lehet. Ha nincs leírva, olvasd el a vallást és találj ki egyet! (lehetőleg ne más istenét...) Minden kultúra és vallás tele van az istenekhez ilyen-olyan módon kötődő szent dolgokkal, és lehet enyhíteni is, csupán kedves neki, mert pl. oylan értékeket képvisel, annak a jelképe, amit az isten szeret. például. Csak legyél következetes, és kövesd Ynevet - a leírtakat. Nem biztos, hogy szó szerint meg van említve... Pl. Tharr-nak ne legyenek kedvesek a hangyák, akik milliós látszámban is hihetetlen szervezettséggel dolgoznak, hiszen ő a káoszt képviseli. Ellanának ne add a hattyúkat, akik hőséges párt választanak maguknak egy életre... hiszen ő a csapodárság képviselője is, stb. Ugyanakkor, még mindig színesíthetsz irányzatokkal, sőt, akár szakadár rendekkel is!

Példa: (egy ismerősöm ötlete alapján) Krad szerint szent a tudás. Pyarronban ezt terjesztik, őrzik, gyűjtik. Meséltem azonban egy szakadár szektát, ami ugyanúgy Krad-ot imádta, annyival kiegészjtve a tanokat, hogy a tudás szent, és CSAK Kradnak van hozzá joga, meg képessége hogy méltó módon használja, így annak minden formáját Yneven pusztítani kell, könyvégetés, stb. A leírtakból logikusan levezetett elv, de mivel elég extrém és nyilvánvalóan ellene ment a pyarroni eszméknek, szakadár, üldözött eretnek rend lett (ez már csak az egyház szemében...)

Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Köszönöm a segítséget, eddig úgy látom a kérdések állása 1-1, úgyhogy ez még nem dőlt el. :)

Jó magam mindig is hiányoltam, hogy egy templom nem ad semmiféle "hivatalos" bónuszt a papjainak, amit mi különféle házi szabályokkal oldottunk meg, ezek egyike az oltár, mint általános szent szimbólum is.

A másik az volt, hogy a templomba járó hívők számától függően a templom területe permanens Örző aura és Varázslat megszüntetése papi mágia hatása alatt áll, plusz egyéb a vallásra jellemző dolgok.

Ez egy szinten tápolja a papot tudom, de a templom nekem akkor is a védelem legbelső köre, ahol az emberek hite a végletekig fokozódik baj esetén. Ennél fogva nálam bármely templomot megvédi az istene egy bizonyos szintig.

Lehet ez már inkább Az én Ynevem topicba kellene, hogy menjen, de ha már így alakult ezekről is várok véleményeket. :)

Az eredeti kérdésekre visszatérve, a szabálykönyvek (és ti is) egyértelműen egy kisebb ereklyének írjátok le a szent szimbólumokat, amivel teljesen egyetértek. :)

Viszont az is írva vagyon, hogy mint ilyen kvázi elpusztíthatatlan, mágikus tárgynak minősül, ami a pap(lovag) személyes aurájához tartozik.

Úgy gondolom, hogy egy ilyen kaliberű fegyver, páncél vagy egy tenyérnyi bőrfelület inkább a tápolást szolgálja, de (mint a játékosom felhívta rá a figyelmem) szabály nincs ellene. Ennek fényében változna a véleményetek?

A papnők kérdésében írtátok, hogy egyrészt függhet attól, hogy milyen a nők általános megítélése a régióban, sajnos ezt megint csak nem tárgyalja egyik könyv sem túlzottan, és gondolom a mi földünk középkori női-férfi alá fölérendeltségét hiba lenne egyszerűen ráhúzni Ynevre. Sajnos regényt nem olvastam annyit, mint szerettem volna, úgyhogy továbbgördítve a kérdést, mennyire fogadják el a női vezetőket (pl. papnőket) a különböző térségekben. Északi szövetség, pyarroni államok, abaszisz?

Szép estét!

Link a hozzászóláshoz
Ennél fogva nálam bármely templomot megvédi az istene egy bizonyos szintig.

De meg ám! Minden istenségnek vannak angyalai, amik - szerintem - megjelennek olyan esetekben amikor nagymértékű veszélynek és pusztulásnak van kitéve az adott istenség egyháza. Legalább is én így mesélném. Persze nem egy falusi kis szentélyre gondolok, hanem pl. valami komolyabb templom esetében tudom elképzelni.

Ahogy Gergely is írta: Ha a te elképzeléseid belesimulnak Ynev világának szubjektív valóságába, akkor nyugodtan meséld úgy, hogy a templom szakrálisan kiemelt hely, és ezért bizonyos bónuszok járnak ott. Szerintem ez teljesen elfogadható, meg az is amit írtál ezzel kapcsolatosan.

Úgy gondolom, hogy egy ilyen kaliberű fegyver, páncél vagy egy tenyérnyi bőrfelület inkább a tápolást szolgálja, de (mint a játékosom felhívta rá a figyelmem) szabály nincs ellene. Ennek fényében változna a véleményetek?

Nekem a tetoválásos Szent Szimbólum teljességgel elfogadhatatlanak tűnik. Elképzelgésem sincs, ezt ki és honnan szedte. Az ETK világosan és egyértelműen ír a Papi kaszt leírásánál a Szent Szimbólumról. Hogy mi az, és hogyan készül. Leírja hogy minden Szent Szimbólum aprólékos munkával készül, és egy évekig tárolják őket az istenség oltárán. A főpap pedig minden nap imádkozik előttük istenéhez, hogy az fogadja be a szimbólumokat.

Na mos kérdem én: Akkor a tetoválás az hogy készül? Felfektetik a friss papokat egy évre az oltárra? :D Ne vicceljünk már! Teljesen irreális.

A fegyver Szent Szimbólumot még el tudom fogadni. Meg mondjuk a zsugorított fejet is. Extrém, de miért ne.

továbbgördítve a kérdést, mennyire fogadják el a női vezetőket (pl. papnőket) a különböző térségekben.

Huhh! :D Olvasd el az egyes vidékek, kasztok, rendek leírását és mérlegeld magad. Az Uwel egyháza pl. rettentően spártai. "Úri nőknek" nem való. Ott biztos nem fognak kedvesen mosolyogni a nőkre, meg előre engedni az ajtóba. :)

Link a hozzászóláshoz

Példa: (egy ismerősöm ötlete alapján) Krad szerint szent a tudás. Pyarronban ezt terjesztik, őrzik, gyűjtik. Meséltem azonban egy szakadár szektát, ami ugyanúgy Krad-ot imádta, annyival kiegészjtve a tanokat, hogy a tudás szent, és CSAK Kradnak van hozzá joga, meg képessége hogy méltó módon használja, így annak minden formáját Yneven pusztítani kell, könyvégetés, stb. A leírtakból logikusan levezetett elv, de mivel elég extrém és nyilvánvalóan ellene ment a pyarroni eszméknek, szakadár, üldözött eretnek rend lett (ez már csak az egyház szemében...)

Ez mekkora ötlet! :-D

De meg ám! Minden istenségnek vannak angyalai, amik - szerintem - megjelennek olyan esetekben amikor nagymértékű veszélynek és pusztulásnak van kitéve az adott istenség egyháza. Legalább is én így mesélném. Persze nem egy falusi kis szentélyre gondolok, hanem pl. valami komolyabb templom esetében tudom elképzelni.

Bizony! Ynev történelmét ismerve nem is kérdés, hogy ez csak így lehet. A Dúlás során pl. még az eget se' lehetett látni a rengeteg pyar angyaltól... Viccet félretéve: persze lehet, hogy igazad van. Attól, hogy Selmonak nem segítettek megvédeni a szent várost Krán ellen, az annál komolyabb templomokat még megsegíthetik.

Nekem a tetoválásos Szent Szimbólum teljességgel elfogadhatatlanak tűnik.

Hát, pedig vagy ez, vagy Noir és Ana-Amusi (Enoszuke) felszenteltjeit nagyon csúnyán átvágta valaki. :P

A fegyver Szent Szimbólumot még el tudom fogadni.

Na, legalább a Doldzsah-papok megnyugodhatnak. ;)

Szerkesztve ekkor: , Cirifischio által
Link a hozzászóláshoz
Attól, hogy Selmonak nem segítettek megvédeni a szent várost Krán ellen
Bizonyára oka volt. ;)
Hát, pedig vagy ez, vagy Noir és Ana-Amusi (Enoszuke) felszenteltjeit nagyon csúnyán átvágta valaki.
A Noir papok testén nincs Szent Szimbólum tetoválás. Ez ügybe érdemes elolvasni a PPL1 valhol a 103 és 104 oldal környékét. Amit te annak gondolsz, az mágikus jel, és szó szerint leírják, hogy távolról tetoválásnak tűnik, de nem az.

A Szürkecsuklyások pedig nem egy következetlen dolgot jegyeztek le, mindamellett, hogy sok hasznos és jó dolgot is készítettek.

De magam (és ez az én személyes véleményem!) pl. az Enoszuke kiadvány teljesen hasztalannak tartom. Japán copy-paste, ahol a japán szavakat értelmetlen zagyvaságra cserélték, hogy fantazis legyen. De hát legalább el lehetett adni. :D

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz

A Noir papok testén nincs Szent Szimbólum tetoválás. Ez ügybe érdemes elolvasni a PPL1 valhol a 103 és 104 oldal környékét. Amit te annak gondolsz, az mágikus jel, és szó szerint leírják, hogy távolról tetoválásnak tűnik, de nem az.

Ennek a különbségtételnek a te érveid ("Akkor a tetoválás az hogy készül? Felfektetik a friss papokat egy évre az oltárra? :grin: Ne vicceljünk már! Teljesen irreális.") szempontjából miért is van jelentősége?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mielőtt teljesen átírja valaki a MAGUS szabályait egy nem éppen erre való topicban, javaslom, a tetovált szent szimbólumokkal kapcsolatban elolvasni a Ranagol papot. (PPL2) Úgy gondolom, az általános készítési szabályt (1TK) kicsit át kell és lehet gondolni annak fényében, amit a papok egyértelmű árnyalása és színesítése (PPL) leír.

Nem gondolom, hogy minden szent szimbólumot el lehet ilyenre készíteni, szerintem ez egyházanként, istenenként más, nem a játékos tápolási igényének kérdése.

Reval, a Szent szimbólum, bár jelentős, SE NEM ereklye (az ugyanis túlvilági lény közbenjárásával készített varázstárgy, és különleges szabályok vonatkoznak rá, mint pl. az EGO - lásd a vonatkozó Rúna cikk) SE NEM elpusztíthatatlan, ezt nem tudom, hol olvasták a játékosaid... sőt, írnak is a megsemmisüléséről!

Ilyenformán pedig nem vállalhatatlan táp, ha egy pap tenyérnyi bőrfelületén viseli azt, vagy egy fegyverbe foglalt ékkő formájában, netán egy bot maga az.

Link a hozzászóláshoz

Reval, a Szent szimbólum, bár jelentős, SE NEM ereklye (az ugyanis túlvilági lény közbenjárásával készített varázstárgy, és különleges szabályok vonatkoznak rá, mint pl. az EGO - lásd a vonatkozó Rúna cikk) SE NEM elpusztíthatatlan, ezt nem tudom, hol olvasták a játékosaid... sőt, írnak is a megsemmisüléséről!

Ilyenformán pedig nem vállalhatatlan táp, ha egy pap tenyérnyi bőrfelületén viseli azt, vagy egy fegyverbe foglalt ékkő formájában, netán egy bot maga az.

MG: megtaláltam a mondatot, amire emlékeim szerint hivatkoztam: "...ellenál mindennemű fizikai, mágikus, vagy természeti hatásnak, a tulajdonos Személyes Aurájának elválaszthatatlan részét képezi."

Sajnos ez a meghatározás viszont a varázsló botjára vonatkozik nem a szent szimbólumokra...

Nekem ez némi fájó pontot jelent, hogy a varázsló botja ennyivel többet tud, mint egy istennek felajánlott szent szimbólum, főleg annak tekintetében, hogy egy varázsló a botja nélkül ugyan úgy varázsolhat. De ez már a személyes problémám, utólag is elnézést a keveredésért.

Viszont, mint írtad "az ereklye túlviági lény közbenjárásával készített varázstárgy". Szerintem ebbe belefoglaltatik az istenek segítségével készülő szent szimbólum is. Ha belegondolok, hogy a készülése egy több, mint egy évig tartó isteni rituálé, nem is nagyon jut eszembe más varázstárgy mi ennél erősebb lehetne. Gyakorlatilag felruház egy teljesen hétköznapi halandót azzal a tulajdonsággal, hogy fohászaira közvetlen segítséget kap egy istentől :) Ha pedig azt vesszük, hogy megerősíti a pap(lovag) kapcsolatát istenével és mekkora sokként éri az elvesztése, még valami EGO szerűséget is tulajdoníthatnánk neki. :)

Akkor, ha ne adj Isten egy fegyver a szent szimbólum és sikeres fegyvertörést hajtanak végre ellene, akkor a szent szimbólum megsemmisül? Vagy egy nyakéket átlőnek íjjal stb,stb...

Cirifischio: Daru példájában a különbség gondolom abban rejlik, hogy egy "egyszerű" jelképhez/tetováláshoz nem kell egy évig az oltáron feküdnöd. :P (kivéve persz, ha ez valakinél valami aberráció) :D

Szerkesztve ekkor: , Rayen Reval által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...