Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Istenek, Papok, Paplovagok és a vallás


Higins

Recommended Posts

Üdv!

Értelek, Rayen, de miért kell mindenáron az elnevezéseken értelmetlenül lovagolni? Az EREKLYE szó MÁST takar. Az EGO is. Nem azt jelenti, hogy hű de erős a tárgy, hanem hogy önálló személyiséggel rendelkező varázstárgy, ez az ereklye. Olvasd el a Rúna cikket róla. Mért lenne a Szent szimbólum az? Nem is kell neki annak lenni.

Lásd, előbb azt írod, nem látod szívesen az "egyéb" szent szimbólumokat, mert a tetoválás, fegyver egy ilyen dolognál túl táp. Amikor rávilágítok, hogy mégsem annyira táp, akkor meg azt kifogásolod, hogy miért nem annyira táp mégis??

Szerintem egy markolatba foglalt drágakő mint szent szimbólum, nem semmisül meg, ha eltörik a fegyver pengéjét, csupán törött fegyver lesz... működő szent szimbólummal. Örök tanulság és emlék... A botot mondjuk eltörhetik, bár az nem verekedni van. A tetoválást is lenyúzhatják, szó szerint benne is van ez a ranagol pap leírásában. Az érvelésedet továbbra sem értem... Először túl tápok a szent szimbólumok, mert lehet vele a fegyvert atomtáppá tenni, majd később amikor kiderül, hogy nem is, akkor meg már az a baj, hogy meg lehet őket semmisíteni?

Igen, a könyv is arról ír, hogy meg lehet őket semmisíteni, ami nagy szégyen, veszteség, stb. Ez ilyen.

Én tisztelettel javaslom, hogy próbáljuk meg a MAGUS szabályait úgy értelmezni, ahogy vannak, és olyan elméletet mögétenni, ami nem lehetetlenné teszi a többit, de támogatja. Ez vezet valahová.

Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

MG: biztatásodra elolvastam az említett Rúna cikket. :)

Amennyiben magam ellen beszéltem a fentebbiekben úgy igyekszem tisztázni:

Szerintem egy szent szimbólum, mondjuk egy varázslói bottal összehasonlítva aránytalanul gyenge varázstárgy, ahhoz képest hogyan és milyen céllal készül. Ha megkapná az általános sebezhetetlenséget, mint amaz, úgy egy szent szimbólum fegyver, -páncél felboríthatná a játékegyensúlyt.

Tekintve, hogy a szabálykönyv egy felszentelt, többszörösen megáldott, ám máskülönben teljesen hétköznapi varázstárgyként jellemzi, így természetesen a játéktechnikát követve ez a probléma nem létezik.

A törött szent szimbólum tekintetében, a rendszer a tárgyak rész-egész kérdését úgy kezeli, hogy a mágia mindig egy tárgy egészére hat. De ez persze lehet, csak a varázslói mágiánál működik így. Ha jól vettem ki te azt támogatod, hogy ha a szent szimbólum egy nagyobb tárgynak a része, akkor nem változik a szerepe, míg ha maga a tárgy sérül akkor?

A)végképp tönkremegy?

B) tönkremegy, de javítás után újra funkcionál?

C) ha megvan minden darabja egy helyen, akkor még használható?

Magam részéről a B) választ preferálom, persze a javítása nem egyszerű.

Link a hozzászóláshoz

Na ingen, a Ranagol pap. Tényleg érdekes a dolog, mert a könyv arról ír, hogy a szent jelképüket tetoválják magukra. Ez eddig oké is lenne. Utána meg azt írja, hogy azért teszik ezt, hogy el ne veszítsék azokat. Szóval az sem egyértelmű, hogy ez a Szent Szimbólum, ami eszköz az imához, és a Ranagollal való kapcsolattartáshoz. De abból, hogy azért teszik, hogy el ne veszítsék talán még is az...

Ha az, akkor nem következetes az ETK-ban leírtakkal (persze jó pár ilyen dologgal találkáztunk már). A PPL2-nek az ETK-ra kéne épülnie, és ha már ott egyszer lefektették, hogy mi az és hogyan készül a Szent Szimbólum, akkor azt érdemes lett volna megtartani, és nem kivételezni (amennyiben valóban kivétel). Az a problémám ezzel, hogy ennyi erővel akkor minden pap vallástól függetlenül magára tetoválja a szimbólumot, mert szemlátomást ezt könnyűszerrel meg lehet tenni, azt' jó napot.

... a következő karterem Tatoos lesz. :D Látom a piaci rést Yeneven! Milliók!!! Aranyban, mithrillben! "Te is félsz, hogy elhagyod a Szent Szimbólumodat? Tetováltad magadra MOST! Egyet fizet, kettőt kap! Amíg a készlet tart!" :hiszti:

Link a hozzászóláshoz

Ha az, akkor nem következetes az ETK-ban leírtakkal (persze jó pár ilyen dologgal találkáztunk már). A PPL2-nek az ETK-ra kéne épülnie, és ha már ott egyszer lefektették, hogy mi az és hogyan készül a Szent Szimbólum, akkor azt érdemes lett volna megtartani, és nem kivételezni (amennyiben valóban kivétel). Az a problémám ezzel, hogy ennyi erővel akkor minden pap vallástól függetlenül magára tetoválja a szimbólumot, mert szemlátomást ezt könnyűszerrel meg lehet tenni, azt' jó napot.

Persze ha ez nem jön be, egy kis bőr szegéllyel még mindig bárki magára varrathatja a szent szimbólumot. :)

Link a hozzászóláshoz

Ja, csak ha kivétel, akkor meg érdemes lett volna egy bekezdésben tárgyalni, hogy pontosan miért és hogyan kivétel. Pl. hogy van valamilyen beavatási szertartásuk: Pl. jól napokon át kínozzák a leendő papot, hogy minden korábbi bűnétől megtisztuljon, közben rátetoválják a szimbólumokat, és ha túléli, akkor létrejön a kapcsolat Ranagol és a feltetovált Szent Szimbólum között.

Na egy ilyen magyarázat jól mutatna a könyvben.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Reval,

szerintem meg tök jól van úgy, hogy a varázsló bot más, mint a pap szent szimbóluma... de ha már a MAGUS szabályai a téma, akkor majdnem mindegy, ki-mit gondol. :) Viszont van, ami le van írva...

Amikor egy szimbólum nem egy önálló tárgy, hanem egy tárgy része, akkor ezt meg kell különböztetni.

Ha egy EGÉSZ tárgy a szent szimbólum, legyen az medál, bot, vagy akár tetoválás, akkor az nyilván használhatatlanná válik, bizonyos értelmezés szerint megsemmisül, mint szent szimbólum, ha a tárgy károsodik. Ez szerintem teljesen logikus és helyénvaló. Ha a medált beolvasztják, ha a botot eltörik, ha a papról lenyúzzák a kosfejet, vagy egy vágással kettévágják, akkor az nem működik tovább.

Más kell legyen a helyzet, amikor azt írja a könyv, vagy történetesen Rúna cikk, hogy nem a fegyver maga, hanem a fegyverbe foglalt smaragdkő a szent szimbólum. Nem az egész fegyver, csak a kő. Számít az, hogy nem láncon hordja, hanem egy csatabárd nyelébe foglalva? miért számítana bármit is, ha a pengét eltörik? A kő attól még kő, akár ki is lehetne venni, ha így működne.

JK-k ötleti alapján találkoztam a vért közepébe, vagy a pajzsba becsatolható, odarögzíthető paplovagi szent szimbólum ötletével, nekem annyira megtetszett, hogy én a pyarroni paplovagok esetében tetem divattá. (mellesleg semmi nem tiltja...) Egy ilyen esetben is, ha behorpad a vért, letörik a pajzs széle, nem befolyásol semmit a szent szimbólumon. Nincs rá ok.

A varázslói mágia egész-rész szabálya szerintem más, itt nem egy hagyományos varázstárgyról van szó, a papi mágia egyébként is tele van furcsaságokkal (amiket nem kell feltétlenül gyártani, még akkor sem, ha van rá példa, de itt számít, egyébként?) ez papi mágia... Mellesleg, a szabályokkal nem ellentétes mondjuk egy varázslatra kondicionált drágakövet "csak úgy" belefoglalni egy fegyver nyelébe, amikor már készen van. Ettől még a fegyver nem lesz semmilyen, viszont benne lesz a kő...

Daru, írd át a paplovagokat...

Alapvetően igazad lenne, csakhogy:

Amikor egy témát - most papokat - egy műben ALAPOSAN, RÉSZLETESEN végiggondolják, kifejtik, akkor óhatatlanul keletkeznek ilyen kivételek, akár még ellentmondások is! Ezek azonban, a mű méretét, ÉRTÉKÉT nézve elenyészőek, és simán lenyelhetősek, hiszen annyit adnak Ynevhez. Kedvenc példám erre az orkok.

Az eredeti koncepció szerint ezek Orwella által az ötszázéves háború alatt teremtett tucatlények, gyilkolni. Jött a Summarium, és kidolgozta őket, és annyit adott hozzá, hogy vállalható volt egy kis plusz, ami mellesleg mást mondott, hiszen, bár Orwella, sokkal régebben, és nem pont úgy... Vessük el? Ne tévesszük össze a dolgot azzal, amikor valaki csak megemlít egy dolgot rosszul, és abba jogosan belekötünk. Vagy amikor valaki összecsap egy vackot, hogy akkor nála ez már így lesz... mert az nem ad semmi értéket, csak ellentmondást. Persze nem mindig könnyű meghúzni a határt, de azt hiszem, a két kötetes PPL a maga MAGUS múltával és népszerűségével eléggé egyértelmű...

A papok téma is ilyen most, a szimbólumok kapcsán. Szerintem nem lenne olyan érdeke,s olyan színes, ha minden pap csakis tenyérnyi méretű aranykorongokkal a nyakában szaladgálna. Sokkal jobb, hon van, amelyiknek botja, van, akinek tetoválása, stb. van.

Kiegészíteni meg lehet... minden nyilván nem fér bele még egy kétkötetes könyvbe sem. Ahogy én pl. a templomokról írok mostanában cikket, miért ne foglalkozhatnál a Ranagol papok beavatásával, hiszen nyilván nem fekszenek egy évik az oltárkövön... már ha érdekel a téma.

Persze lehet csak megoldás nélkül, meg a fentiek figyelmen kívül hagyásával" "eznemígyvanaz1TKban"-ozni, de - bárki esetén, ne vedd személyeskedésnek - szerintem igencsak korlátoltságról ad tanúbizonyságot az illető.

Valószínűleg a fenti poénnal te is azt akartad érzékeltetni, hogy NEM lehet minden pap szent szimbólumát tetoválni (alternatívaként). Ez a lehetőség csak néhány esetben áll fenn (Ranagol, Ana-Amiusi stb.)

Szerkesztve ekkor: , MagyarGergely által
elírás
Link a hozzászóláshoz

Így van, jól látod Gergely. Én elfogadom a tetovált szent szimbólumot, csak hiányolom, hogy erre külön nem tértek ki, hogyan készült. Ez azért lenne fontos, hogy a játékosok értsék: Õk valamilyen más úton teremtik meg a kapcsolatot istenük felé, nem pedig egy könnyebbség miatt tetoválják.

Nem akarom a könyvet megcáfolni, vagy kritizálni, csupán arról értekeztem, hogy nekem ez a dolog ellentmondásos, és szükségét érzem annak, hogy ezt egy (jó) magyarázat feloldja. Nehogy az legyen, hogy "ó hát a ranagoliták is tetkózzák, akkor én miért nem varrhatok fel egy sólymot?"

De ahogy mondod, nem kell ezt tovább ragozni, és egyet is értek veled. Írjunk rá (írok rá) egy cikket, egészítsük ki. Szerintem a vázlat, amit írtam helytálló. Illik a ranagoliták világába.

Sőt, ha jobban belegondolok Ranagol esetében eleve visszás lenne a "hagyományos" Szent Szimbólum készítés. Egy pap nem fog érzelgősen könyörögni a kosfejűhöz egy éven át minden nap, hogy legyszi-légyszi fogadd el őket. :) ... A tetoválás már önmagában fájdalmas, kínt okoz. Elviseléséhez le kell győzni az érzelmeket (fájdalom, félelem), felül kell kerekedni rajtuk. Ez tényleg ranagolos.

Na így már el tudom fogadni az összképet. ;)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Remélem a megfelelő fórumtémában teszem fel a két kérdésemet:

1. A PPL2-ben Sogron híveinél az Õstüzek Urainál (és a Lángvihar irényzatra is ez vonatkozik) ez áll:

"Rendkívül fontos azonban figyelembe venni, hogy semmiféle gyógyító praktikát nem alkalmazhatnak (még magukon sem), s a Természet szféra varázslatai közül is előnyben részesítik azokat, amelyekkel pusztítani lehet."

Ezt mégis hogy kell érteni? Vigyázat! Kisarkított példák következnek!

Pl. Sebgyógyítást se tanulhatnak és így értetlenül végignézik mondjuk társuk halálát, mert torkán akadt egy falat? Vagy (szintén mivel nincs sebgyógyításuk) nem értenek a sebek bekötözéséhez, meg mondjuk ahhoz, hogyan tudnának az elájult társukkal megitatni egy gyógyitalt? Ha kapnak egy pár ÉP-s sebet, akkor hiába papok (tehát tudnának csinálni gyógyitalt, így akár mindig lehetne is náluk), inkább belehalnak egy elfertőződött sebbe?

2. A papok varázslásánál mennyire elhagyható a hangkomponens? Konkrétan az érdekelne, hogy ha (boszorkányi, vagy papi) átok miatt megnémul egy (vagy több) pap (x időre), akkor nem lesz képes se imádkozni, se varázslatokat létrehozni?

Én úgy gondolom, hogy a csak gondolataiban megfogalmazódó imáit is "meghallhatja" Sogron, tehát sikerese lehet és feltöltődhet manával, de a varázslatok létrehozása már más kérdés.

(Tudtommal elvileg csak a varázsló képes elhagyni a varázslatok egyes komponenseit, tehát egy pap akármennyire is csendben akar rejtőzni, varázsláskor muszáj neki (még ha épp csak halkan mormolva is) kimondani a varázslatot létrehozó fohászt istenéhez.)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tyrael;

1. A PPL2-ben Sogron híveinél az Õstüzek Urainál (és a Lángvihar irényzatra is ez vonatkozik) ez áll:

"Rendkívül fontos azonban figyelembe venni, hogy semmiféle gyógyító praktikát nem alkalmazhatnak(még magukon sem), s a Természet szféra varázslatai közül is előnyben részesítik azokat, amelyekkel pusztítani lehet."

Ezt mégis hogy kell érteni? Vigyázat! Kisarkított példák következnek!

Pl. Sebgyógyítást se tanulhatnak és így értetlenül végignézik mondjuk társuk halálát, mert torkán akadt egy falat? Vagy (szintén mivel nincs sebgyógyításuk) nem értenek a sebek bekötözéséhez, meg mondjuk ahhoz, hogyan tudnának az elájult társukkal megitatni egy gyógyitalt? Ha kapnak egy pár ÉP-s sebet, akkor hiába papok (tehát tudnának csinálni gyógyitalt, így akár mindig lehetne is náluk), inkább belehalnak egy elfertőződött sebbe?

Véleményem szerint nem erről van szó. Az idézett sorok nem véletlenül a mágiájukról szóló alfejezetből való - a tiltás a mágiahasználatukra vonatkozik. Az Õstüzek Urai a tudás emberei; kizártnak tartom, hogy elzárkóznának a mundán gyógyító beavatkozásoktól is. Legfeljebb ők maguk nem mélyednek el különösebben bennük.

2. A papok varázslásánál mennyire elhagyható a hangkomponens?

Szerintem esete válogatja. A különböző litániáknál a hangkomponens fontos lehet; egyes rituáléknál azonban valószínűleg nélkülözhető. Az istenség azonban van, illetve lehet olyan kapcsolatban hűséges hívével, hogy indokolt esetben áthidalhatja ezt a problémát.

Link a hozzászóláshoz
Véleményem szerint nem erről van szó. Az idézett sorok nem véletlenül a mágiájukról szóló alfejezetből való - a tiltás a mágiahasználatukra vonatkozik. Az Õstüzek Urai a tudás emberei; kizártnak tartom, hogy elzárkóznának a mundán gyógyító beavatkozásoktól is. Legfeljebb ők maguk nem mélyednek el különösebben bennük.

Akkor eléggé Ynev-től elrugaszkodott lenne gondolom, ha egy toroni Sogron papnak lenne Sebgyógyítás Af képzettsége.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Elvileg a szent szimbólum nem élvez semmiféle különleges védelmet, ugyanúgy lehet benne kárt tenni, mint egy közönséges tárgyban. A rá való varázslást persze megnehezíti, hogy a pap mindig magánál tartja, de alighanem kötődik is annyira hozzá, hogy állandóan személyes aurája védelmét élvezze. Azon kívül a papok elsöprő többsége, istentől függetlenül, inkább megválna háromszor is az életétől, mint a szimbólumától - amely esetben már szükségtelen volna megsemmisíteni azt :tuzes:

Link a hozzászóláshoz
Elvileg a szent szimbólum nem élvez semmiféle különleges védelmet, ugyanúgy lehet benne kárt tenni, mint egy közönséges tárgyban.

Azt azért ne feledjük, hogy isteni erők hatják át; szertartás során készül (gondolom, ez felszentelést jelent, ha már egyszer szent szimbólum a neve) - úgyhogy legalábbis folyamatos áldás van rajta. Ennélfogva mágikusnak minősül - tehát aligha kezelhető közönséges tárgyként.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz
Egyetértek Sneerrel azzal a kitétellel, hogy pl a Szétzúzás litániája az én olvasatomban nem árthat a szent szimbólumnak.

Köszönöm a válaszokat.

Akkor az eddigiek alapján, ha sikerül elvenni a tulajdonosától a szent szimbólumát, akkor se lehet tönkre tenni:

- (nem mágikus) kalapáccsal/csákánnyal ráütve

- egy nagy (természetes) tábortűzbe dobva

- bármi mágikus tárgyakra NEM ható szétzúzás jellegű varázslattal (pap, BM, varázsló, ...)

de tönkre tehető mondjuk:

- egy mágikus fegyverrel (megáldott kalapács/csákány/...)

- egy kellően erős és kellően sokáig ható mágikus tűzzel, vagy villámmal (szerintem egy villám is megolvaszthatja), vagy fémizzítás jellegű varázslattal (mondjuk egy boszorkány izzó tekintetével, ami sokszáz fokra hevít)

Jól gondolom? A példáim szerintetek is helytállóak?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tyrael;

a fizikai behatásokkal szembeni immunitással azért én csínján bánnék - még az abbit és mithrillpáncélok MGT-je, vagy a rúnapajzsok VÉ-je is csökken túlütéskor. Attól, hogy egy tárgy mágikusnak minősül, még nem lesz sérthetetlen! Ugyanakkor az áldott tárgyak valamelyest valóban ellenállóbbak az egyszerű környezeti hatásokkal szemben (pl nem fogja őket a rozsda, a korhadás). Nem bukkantam olyan adatra, amely ezt számszerűsítené, de adódik a feltételezés, hogy bizonyos esetekben valamivel nagyobb lehet az STP-jük, mint egy ugyanolyan anyagból készült, de "közönséges" hasonmásuknak. Ám nem sokkal, és biztosan nem sérthetetlenek. Így a szent szimbólum sem áll ellen mindennek.

Ellenáll viszont a természetes anyagok mágiájának és minden, azzal analóg mágikus praktikának (így szerintem a boszorkányok tüzes tekintetének is). Megfelelően erős mágikus tűznek és villámnak azonban nem. (Ynev világán a villám is mágikus eredetű.)

Persze ezek csak az eddigiek alapján összeálló, számomra logikusnak ható következtetések - ha valaki talál idevágó bekezdést vagy Rúna-cikket, remélem, megosztja velünk... :)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok.

Hát átlapoztam az összes rúnát, mind megvan:)

Azon kívül, hogy egy két cikk foglalkozik Istenekhez tartozó szent szimbólumok formájával, annak fizikai sérthetetlenségéről, elpusztításáról nem szól a fáma. A két PP kiegészítő sem szól ezen tárgyak fizikai sérthetetlenségéről, elkészítéséről, elpusztításuk formáiról, de szerintem egy nagy olvasztókohó megoldja a dolgot:) A mágikus dolgoknál, rúnakard, szerintem beválik, max a mana felszabadulása szétveti a kohót:). A szimbólum egy biztos, nem tárol manát, és annak elkészítésénél sem írják, hogy kellene bárminemű energia, papi rituálék sora, felszentelése az új papnak, sokszor akkor kapja meg a szimbólumát és ekkortól felavatott papként először telik meg elméje az istene által közvetített energiával, ezt sok helyen írják.

Így úgy gondolnám, hogy pappá felavatáskori szertartás része a szimbólum és nem mágikus, csak hordozója személyes aurája védi, szerintem így ennyi.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Olvasgatom a PPL 2-t és a barbár sámánpapok különleges képessége nem egészen világos... Azt értem, hogy ez egyfajta, kvázi "Õrjöngés" (mint a d20 rendszerekben), de mivel hatásában két pszi diszciplína az alapja, a leírás nem tartalmazza, hogy mennyire erősíthető a képesség. Gondolok itt arra, hogy a Képességnövelés módosítói többlet pszi pontokért növelhetők, illetve, hogy a Rohamnál is a befektetett pszi pontok határozzák meg a +TÉ-t. A sámánpap képességénél viszont nincs megadva, hogy mekkora pluszokat érhetnek el, illetve, hogy ezeknek mi volna a követelménye, pusztán egy "erőssége a fentiek szerint alakul" mondat van odabiggyesztve, kétszer. Vajon az erősségről szóló rész kimaradt volna, vagy csak én nem értem dolgot? :confused:

Köszönettel: dz

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Üdv, Mortifer!

Attól tartok, igazad van; azok a bizonyos "fentiek" valóban kimaradtak (az "Errata" sem foglalkozik a pótlásával). Ennek híján pedig igen nehéz kikövetkeztetni, mi is határozza meg a azt a bizonyos erősséget.

Jobb híján én azt mondanám, valahol az állóképesség és az akaraterő főjellemzők környékén kéne keresgélni a megoldást. Számomra legalábbis erre utalnak az alkalmazás utáni tünetek (kimerültség, rosszullét), vétés esetén az ájulás, illetve a pihentető alvás szükségessége. Át kéne számolni, de talán az állóképesség egy - mondjuk 10 feletti - részét lehetne Pszi-pontokként kezelni, amik aztán időlegesen levonódnak...

Persze ez csak egy hirtelen tipp... :)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...