Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A jó Kalandmester


Recommended Posts

Közzétéve:

Üdvözletem Mindenkinek!

Eme téma azt a célt, szolgálja, hogy leírjuk milyen a jó kalandmester, ötleteket adjunk a kezdőknek, vagy tapasztalt rókáknak mesélés terén.

Biztos mindenkinek van hátránya előnye, hát eme téma szolgál a hibák köszörülésére. Bátran lehet kérdezni mindent, és remélem sok válasz érkezik és nem lenéző válasz a másikra nézve hanem építő jellegű!

Az első kérdésem lenne rögtön:

Milyen a jó Kalandmester? Miért jó? Mit csinál? Hogyan csinálja? Miben rejlik a varázsa? Mi fog meg benne?

Üdv:

Közzétéve:

először is felkészült ez pedig azt jelenti le tud írni dolgokat van elképzelése az országokról, stb. tisztában van az egyes fogalmakkal, akadnak "tucat" eszközei is, szükség esetére, ilyen pl. az előre elkészített térkép, a tucat NJKk, stb.

Közzétéve:

kész rendszer alapján dolgozik, amit minden JK is elfogad.

Nem érik nagy meglepetések, sok megoldással számol.

Tisztában van a játékosai képességeivel, ahhoz mérten mesél kalandot.

Képes egyensúlyt teremteni a leg"táposabb" és a leg"gyengébb" JK-k között is.

Közzétéve:

Sziasztok!

Ugyanakkor képes megteremteni a megfelelő hangulatot. A karakterek céljaival és vágyaival tisztában van és képes azokat a mesébe helyezni. Képesnek kell lennie a játékosok fejével gondolkodni, képesnek kell lennie az njk-k fejével gondolkodni. A felkészültség mellett a következetesség a legfontosabb. Senki sem szereti az olyan helyzeteket, amikor a km megenged egy dolgot, amit máskor tiltott. Képes motiválni a játéksokat és képes kialakítani a csapatot. Ha a játékosok egységben vannak, nincs széthúzás, feszültség sokkal egyszerűbb és élvezetesebb mesélni.

És a legeslegfontosabb: szeressen mesélni. E nélkül nem működik a dolog.

Közzétéve:

A következetesség nem minden esetben fontos, de az igen, hogyha a KM valamit dönt akkor okkal döntsön úgy, akkor is ha az okok nem láthatóak a játékosok számára, akkor is ha oka van arra, hogy változtasson (sok esetben van ennek oka).

Közzétéve:

Legen a leg valószínűbb eshetőségekre, a karakterek várható reakcióira felkészülve, ugyanakkor azonban ha váratlan helyzettel találkozik találja fel magát, rögtönözzön.Ha ezt úgy sikerül elérnie, hogy a karakterek nem jönnek rá hogy rögötnzöt....akkor minden elismerésem neki.

Közzétéve:

Az se rossz ha úgy van felkészülve, hogy rögtönözni tudjon utána... De szerintem az még jobb ha a terület van neki kidolgozva rengeteg kalandzsállal, stb.

Közzétéve:

A jó KM.

Mikor nekivág a mesélésnek akkor már tudja, hogy ő azért van a KM szerepében, mert ő rá több súlyt fektetett a közösség a szórakoztatás területén. Alá kell rendelnie magát a közösség örömének. Teljesen mindegy milyen világba is mesél, a hangulat elsődleges megtartására kell koncentrálnia. Ha ezt azzal éri el, hogy keveset beszél, akkor ugy tegyen.

Félre kell tegyen minden előitéletet és nem tetszést, mert ő csak addig létezhet amíg szükség van rá a közösségben. Ha eme nehéz feladatott jól sikerült ellátnia, akkor fogadhatja a játékosok örömét adományént a szolgálatért.

A műveltség, világ ismeret és mesélési stílus csak a második lépcső.

De az elsőt meglépve hallhatja vissza a közönségtől:

Ez jó volt!

Mazsinó :wink:

Közzétéve:

Sziasztok!

Szerintem a jó kalandmester legfontosabb tulajdonsága, hogy teljesen bele tudja élni magát az általa mesélt történetbe, tisztában van a szabályokkal, és azokat mindenkire nézve alkalmazza (az NJK-ákra is), és nem tesz különbséget a játékosok között.

Ezenkívül persze nagyon fontos, amit már írtatok, hogy élvezze a játékot, és nagyon szeressen mesélni.

Közzétéve:

Szerintem a jó kalandmester igenis tesz különbséget a játékosk között, mindegyik játékosnak és karakterének számontartja a gyengéit, előnyeit, és mindegyikre épít, de a jobb játékost jutalmazza (pont ezen keresztül, ez ugyanis reálisabb mint a TP jutalom) ami ugye a többi játékosnak is motivációt jelent...

Közzétéve:

Szerintem az egyik legfontosabb, hogy a KM az egyes NJK-kat egymástól jól megkülönböztethetően tudja elmesélni. Meg az elég kínos, ha az egyik NJK azt az információt használja fel, amit a másik NJK tudott. Ebbe a hibába estem múltkor. :oops:

Az sem elhanyaglható, hogy a harcokat úgy adja elő, hogy közben egyik játékos se unatkozzon. Ezen még én is dolgozom.

Közzétéve:

szerintem az egyik legfontosabb tulajdonsága az hogy életh?en tudjael?adni amit mond...pl.:a múltkor az volt aa lényeg h eltévedtünk a heygekbe hó,-120fok minden és úgy adta el? a végén már szinte féltünk.....és it nem fikázni nem vagyunk betojiak!!egyébként lehetne indítani oyan topicot is h milyen a jo JK...

Közzétéve:

Üdv!

Valyon el tudnátok-e fogadni egy jó kalandmestertől, hogy mesélés közben, ha vízbe estek a kalandban, vagy a kocsmában az arcotokba öntenek egy pohár bort, akkor vízzel a szemetekbe spriccelne?

üdv:

Közzétéve:

Erre csak egy kérdést tudok feltenni: és a KM el tudja e fogadni ha rajta prezentálnám az "állkapocscsonttörömegagigabrutál" ütést ami a karakterem kedvencei közé tartozik??? :lol::lol::lol:

Közzétéve:

Sajnos, ezzel nem akarom megsérteni a mesélőket, mármint akik nálunk mesélnek, de sajnos a KM-ek többsége, főleg nálunk, arra adják a Tp-t ha ölsz, az alapján kapod a ,,legtöbbet", olyan dolgokat teljesen figyelmen kívűl hagynak, amik olyan kasztbeli, vagy fajbeli jellemzől, amik nem olyan lényegesek. Pl. ha egy elf kijelenti, hogy nem alszik bent, ez teljesen elhaggya a fülüket. Csak azzal törődnek, hogy mennyit ölsz, és azzal, hogy hogyan találsz titkos ajtót. És amit még nem tartok helyesnek (az és-sel nem kezdünk mondatot :lol: ), hogy a játék végén osztják a tp-t, közben nem, a végén mr nem emlékezhetnek mindenre. Nem azt mondom, hogy a tp a fontos, de ez akkor se járja, hogy egy halál jellemű, vagy csak egy síma harcos, több Tp-t kap mint egy rend-élet jellemű pap, persze az utobbi nehezen tud érvényesülni, de kéne a KM-nek alakalmat adnia rá, és ez is azt mutatja, hogy a megölt lények számával lehet csak elérni, hogy egyáltalán legyen esélyed a szintlépésre, ez pedig azt hoza magával, hogy senki se akar majd élet jellemmel lenni, se pedig olyannal, aki ,,nem ölős". Én pl. egy rend-élet jellemű papnak adok Tp-t arra, ha csak csöndben van. Tehát pl. nem avatkozik bele a csatába. Vagy egy-egy vitába.

Közzétéve:

Én a harcra semmi tépét nem szoktam kiosztani és általában az egyéb "húdemagasazidevonatkozóértékem" dolgokra sem. Ellenben a szerepjátékot és a logikus gondolkodást nagyon tudom értékelni. Csak így tudom rászoktatni a fiúkat a nagybetűs IGAZI SZEREPJ

Közzétéve:

Jól mondom én, jó KM vagy te, de azért maga a lény megöléséért jár a Tp, mondjuk nem mindegy, hogy hogy öli meg, ha egy tölvaj leszúrja, ok, de ha mondjuk a csillár tartókötelét nyipuskával ellövi és úgy hatástalanítja, akkor az dupla ok. :lol:

Még egy valami nem tetszik, hogy sok KM nem veszi figyelembe maga a szerepjáték tudást, ezt is érdemes figyelembe venni.

Közzétéve:

pontosan ez az én problémám is...

pl. ha van egy élet jellemű domvik paplovagom... mászok vele az utcén és látom. h valaki egy terhes nőre ordibál (ez mellesleg nem Shadonban játszódik)... odamegyek a csávóhoz és mondom neki, hogy hagyja békén a szegény nőt... erre az előkap nekem egy kést (a mellvértes hústornyom ellen) és elkezd vele böködni (a nő persze nem tud mozdulni sem a félelemtől)... hamarosan megunom, h karcolja a vértemet, és elkapom a karját, ki csavarom belőle a fegyvert... a csávó meg persze elrohan kicsavart kézzel... és ezért kaptam kemény 0 Tp-t... akkor sem értettem, most sem értem

a másik az, h járhat a gyakásért is Tp, mert csak legórtad azt a démont, akárhogy is nézzük, de tényleg em mind1, hogy hogyan... pl. ha egyetlen kardcsapással leszedted a fejét, azzal nem sok tapasztalatot nyertél a démonok ellen, és ezért nem jár érte közel sem Max. Tp, de ha 15 körön kereszül megy ellene, minden lehetséges eszközt felhasznál, hogy legyőzze, s mindezt úgy, hogy a démon használja a különleges képességeit is, és a csávónak (legyen mondjuk az előbbi lovag) még 1 női NJK-t is védenie kell, mivel az az egyik kulcsember... nos, eért sztem nem elég a Max Tp, lehet érte adni 1 kicsit többet

megint másik az, hogy a KM-ek csak kaland végén adnak Tp-t, ahogyan azt hiszem Venes mondta előttem nem sokkal... nos, én nem tudom, de szerintem egy karakterre nem akkor zúdul rá a két tonna tapasztalat, mikor leheveredik egy fogadó ágyára egy küldetés végeztével... pl. ha én Km vagyok, akkor pl. minden játékban történő este után adok a karaktereknek Tp-t, és egyáltalán nem csak a gyakásért nyomom, persze... csak azért adom akkor, mert a karakterek véleményem szerint átgondolják, hogy hogyan is lett volna jobb cselekedni abban a helyzetben, és így nő a tapasztalatuk 1 adott helyzetre...

remélem értettétek amit fentebb hablatyoltam,

üdv

Közzétéve:

Hát egy kicsit úgyan eltértetek attól ami a fórum témája de sebaj. Ez inkább tartozik a mesélők témához. Na

1. Lord Rufus ha mesélő vagyok és egy domvik paplovag odamegy egy stricihez aki épp a nőt szapulja akkor az elfut vagy maximum hátba próbálja szúrni a lovagot (mivel nem sadonban történik mert ott ha meglátja hogy egy lovag közeledik felé alapból elmenekül) vagy ha legalább 5-en vannak akkor mer szemtől szemben támadni.

2. Tp osztás nem csak a lény kinyirásáért lehet osztani de ha már egy vágással leszelted a démon fejét ez is egy tapasztalat hiszen ezentúl tudod hogy ha egy olyan démonnal kerülsz szembe akkor elég levágni a fejét, játék nyelvén elég csonkolni célzott támadással a nyakra.

Közzétéve:

ÜDV!

Szerintem annyira nem tért el a témától a dolog. Naszal: A Bestiáriumban le van írva, hogy csak irányadóak a tp-k, ek. nemkell azt a tp-t adni egy lény kinyírásáért, ek. nincs megszabva hogy mennyit ér egy lény kinyírása. Ez az első dolog, a máodik az, hogy ha csillárt akar a fejáre zúdítani úgy hogy azt egy nílpuskával lelövi, akkor ez max bm-nél vagy tolvajnál nyerő, de egy bm mért ölne így démont? (bár ez csak engem zavar, én nem ilyennek képzelem a bm-et hogy sunyiban megölje, hanem szétpusztítja az agyát :D Egyébként démont nem öl a lezúduló csillár, mert nem mágikus :shock: DE mondjuk ha csak alap bestiára gondolsz, akkor sztem egy harcos esetében a fejlevágás a legjobb mód, és azért nyugodtan lehet bőven tp-t adni. (meg nem akarok kötözködni, de megnézem hogy te mikor bírod 15 körön keresztül egy démon ellen, aki midnen túlvilági tudását és képességét is latba veti ellened :o ) Na remélem érthető vagyok, és mindeki le tudja belőle szűrni a neki vonatkozzó lényeget :lol: Adios!

Közzétéve:

igen, nem könnyű kibírni egy démon ellen perceken keresztül, nem is mondtam, hogy az... éppen ezért jár érte jelentősen több Tp, mivel van időd és (bal)szerencséd kitapasztalni a képességeit... a fejlevágás pedig nem mindig olyan egyszerüen végbevihető...

Közzétéve:

A dámon elenni harcrol csak annyit, hogy van egy sztorim: Képzeljetek el egy egyáltalán nem tápos lovagot, az Északi városállamok szülötte.... Egy ízben 3 körön át maradt álva harc félelem alatt, harc vakon (vakharc Af) harc tulerö ellen, és az ellenségei 3db Daronne (

Közzétéve:

a harcban adott TP-ről:ez függ attól is h azt a valamit először vagy sokadszor nyírod ki.pl.:ha egy 1. vagy 2.TSZ-ű kari életében először harcol farkasok ellen akkor ugye az neki új tapazstalat.de ha már a 3. kastélyt tölti meg farkasbőrrel semi új nincs bene sazl nem jár TP vagy csak naon kevés....egyébként az nem túl jo dolog ha a harcra 0TP-t adunk mer azér a szintlépésnél mégiscsak változnka a harcértétkek. mert mondjuk az elég "gáz"h azért én jobb harcos lettem mivel a jellememnek megfelelően cselekedtem....ne értsetek félre én nem azt mondom h a szerepjátékra nem kell TP-t adni....sőőt az fontosabb mnint a harc.hiszen az csak egy eszközarra h életben maradjunk vagy véghez vigyünk egy küldetést...de azért ara is kell TP-t adni...(legalábbis szerintem.olyan 60-40%arányban kéne eloszlani a 2-nek.h melyi a 60 ésmelyik a 40 az KM függő...)

Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...