Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

A jó Kalandmester


Recommended Posts

Üdvözletem Mindenkinek!

Eme téma azt a célt, szolgálja, hogy leírjuk milyen a jó kalandmester, ötleteket adjunk a kezdőknek, vagy tapasztalt rókáknak mesélés terén.

Biztos mindenkinek van hátránya előnye, hát eme téma szolgál a hibák köszörülésére. Bátran lehet kérdezni mindent, és remélem sok válasz érkezik és nem lenéző válasz a másikra nézve hanem építő jellegű!

Az első kérdésem lenne rögtön:

Milyen a jó Kalandmester? Miért jó? Mit csinál? Hogyan csinálja? Miben rejlik a varázsa? Mi fog meg benne?

Üdv:

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Ugyanakkor képes megteremteni a megfelelő hangulatot. A karakterek céljaival és vágyaival tisztában van és képes azokat a mesébe helyezni. Képesnek kell lennie a játékosok fejével gondolkodni, képesnek kell lennie az njk-k fejével gondolkodni. A felkészültség mellett a következetesség a legfontosabb. Senki sem szereti az olyan helyzeteket, amikor a km megenged egy dolgot, amit máskor tiltott. Képes motiválni a játéksokat és képes kialakítani a csapatot. Ha a játékosok egységben vannak, nincs széthúzás, feszültség sokkal egyszerűbb és élvezetesebb mesélni.

És a legeslegfontosabb: szeressen mesélni. E nélkül nem működik a dolog.

Link a hozzászóláshoz

A jó KM.

Mikor nekivág a mesélésnek akkor már tudja, hogy ő azért van a KM szerepében, mert ő rá több súlyt fektetett a közösség a szórakoztatás területén. Alá kell rendelnie magát a közösség örömének. Teljesen mindegy milyen világba is mesél, a hangulat elsődleges megtartására kell koncentrálnia. Ha ezt azzal éri el, hogy keveset beszél, akkor ugy tegyen.

Félre kell tegyen minden előitéletet és nem tetszést, mert ő csak addig létezhet amíg szükség van rá a közösségben. Ha eme nehéz feladatott jól sikerült ellátnia, akkor fogadhatja a játékosok örömét adományént a szolgálatért.

A műveltség, világ ismeret és mesélési stílus csak a második lépcső.

De az elsőt meglépve hallhatja vissza a közönségtől:

Ez jó volt!

Mazsinó :wink:

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Szerintem a jó kalandmester legfontosabb tulajdonsága, hogy teljesen bele tudja élni magát az általa mesélt történetbe, tisztában van a szabályokkal, és azokat mindenkire nézve alkalmazza (az NJK-ákra is), és nem tesz különbséget a játékosok között.

Ezenkívül persze nagyon fontos, amit már írtatok, hogy élvezze a játékot, és nagyon szeressen mesélni.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem a jó kalandmester igenis tesz különbséget a játékosk között, mindegyik játékosnak és karakterének számontartja a gyengéit, előnyeit, és mindegyikre épít, de a jobb játékost jutalmazza (pont ezen keresztül, ez ugyanis reálisabb mint a TP jutalom) ami ugye a többi játékosnak is motivációt jelent...

Link a hozzászóláshoz

Szerintem az egyik legfontosabb, hogy a KM az egyes NJK-kat egymástól jól megkülönböztethetően tudja elmesélni. Meg az elég kínos, ha az egyik NJK azt az információt használja fel, amit a másik NJK tudott. Ebbe a hibába estem múltkor. :oops:

Az sem elhanyaglható, hogy a harcokat úgy adja elő, hogy közben egyik játékos se unatkozzon. Ezen még én is dolgozom.

Link a hozzászóláshoz

Sajnos, ezzel nem akarom megsérteni a mesélőket, mármint akik nálunk mesélnek, de sajnos a KM-ek többsége, főleg nálunk, arra adják a Tp-t ha ölsz, az alapján kapod a ,,legtöbbet", olyan dolgokat teljesen figyelmen kívűl hagynak, amik olyan kasztbeli, vagy fajbeli jellemzől, amik nem olyan lényegesek. Pl. ha egy elf kijelenti, hogy nem alszik bent, ez teljesen elhaggya a fülüket. Csak azzal törődnek, hogy mennyit ölsz, és azzal, hogy hogyan találsz titkos ajtót. És amit még nem tartok helyesnek (az és-sel nem kezdünk mondatot :lol: ), hogy a játék végén osztják a tp-t, közben nem, a végén mr nem emlékezhetnek mindenre. Nem azt mondom, hogy a tp a fontos, de ez akkor se járja, hogy egy halál jellemű, vagy csak egy síma harcos, több Tp-t kap mint egy rend-élet jellemű pap, persze az utobbi nehezen tud érvényesülni, de kéne a KM-nek alakalmat adnia rá, és ez is azt mutatja, hogy a megölt lények számával lehet csak elérni, hogy egyáltalán legyen esélyed a szintlépésre, ez pedig azt hoza magával, hogy senki se akar majd élet jellemmel lenni, se pedig olyannal, aki ,,nem ölős". Én pl. egy rend-élet jellemű papnak adok Tp-t arra, ha csak csöndben van. Tehát pl. nem avatkozik bele a csatába. Vagy egy-egy vitába.

Link a hozzászóláshoz

Jól mondom én, jó KM vagy te, de azért maga a lény megöléséért jár a Tp, mondjuk nem mindegy, hogy hogy öli meg, ha egy tölvaj leszúrja, ok, de ha mondjuk a csillár tartókötelét nyipuskával ellövi és úgy hatástalanítja, akkor az dupla ok. :lol:

Még egy valami nem tetszik, hogy sok KM nem veszi figyelembe maga a szerepjáték tudást, ezt is érdemes figyelembe venni.

Link a hozzászóláshoz

pontosan ez az én problémám is...

pl. ha van egy élet jellemű domvik paplovagom... mászok vele az utcén és látom. h valaki egy terhes nőre ordibál (ez mellesleg nem Shadonban játszódik)... odamegyek a csávóhoz és mondom neki, hogy hagyja békén a szegény nőt... erre az előkap nekem egy kést (a mellvértes hústornyom ellen) és elkezd vele böködni (a nő persze nem tud mozdulni sem a félelemtől)... hamarosan megunom, h karcolja a vértemet, és elkapom a karját, ki csavarom belőle a fegyvert... a csávó meg persze elrohan kicsavart kézzel... és ezért kaptam kemény 0 Tp-t... akkor sem értettem, most sem értem

a másik az, h járhat a gyakásért is Tp, mert csak legórtad azt a démont, akárhogy is nézzük, de tényleg em mind1, hogy hogyan... pl. ha egyetlen kardcsapással leszedted a fejét, azzal nem sok tapasztalatot nyertél a démonok ellen, és ezért nem jár érte közel sem Max. Tp, de ha 15 körön kereszül megy ellene, minden lehetséges eszközt felhasznál, hogy legyőzze, s mindezt úgy, hogy a démon használja a különleges képességeit is, és a csávónak (legyen mondjuk az előbbi lovag) még 1 női NJK-t is védenie kell, mivel az az egyik kulcsember... nos, eért sztem nem elég a Max Tp, lehet érte adni 1 kicsit többet

megint másik az, hogy a KM-ek csak kaland végén adnak Tp-t, ahogyan azt hiszem Venes mondta előttem nem sokkal... nos, én nem tudom, de szerintem egy karakterre nem akkor zúdul rá a két tonna tapasztalat, mikor leheveredik egy fogadó ágyára egy küldetés végeztével... pl. ha én Km vagyok, akkor pl. minden játékban történő este után adok a karaktereknek Tp-t, és egyáltalán nem csak a gyakásért nyomom, persze... csak azért adom akkor, mert a karakterek véleményem szerint átgondolják, hogy hogyan is lett volna jobb cselekedni abban a helyzetben, és így nő a tapasztalatuk 1 adott helyzetre...

remélem értettétek amit fentebb hablatyoltam,

üdv

Link a hozzászóláshoz

Hát egy kicsit úgyan eltértetek attól ami a fórum témája de sebaj. Ez inkább tartozik a mesélők témához. Na

1. Lord Rufus ha mesélő vagyok és egy domvik paplovag odamegy egy stricihez aki épp a nőt szapulja akkor az elfut vagy maximum hátba próbálja szúrni a lovagot (mivel nem sadonban történik mert ott ha meglátja hogy egy lovag közeledik felé alapból elmenekül) vagy ha legalább 5-en vannak akkor mer szemtől szemben támadni.

2. Tp osztás nem csak a lény kinyirásáért lehet osztani de ha már egy vágással leszelted a démon fejét ez is egy tapasztalat hiszen ezentúl tudod hogy ha egy olyan démonnal kerülsz szembe akkor elég levágni a fejét, játék nyelvén elég csonkolni célzott támadással a nyakra.

Link a hozzászóláshoz

ÜDV!

Szerintem annyira nem tért el a témától a dolog. Naszal: A Bestiáriumban le van írva, hogy csak irányadóak a tp-k, ek. nemkell azt a tp-t adni egy lény kinyírásáért, ek. nincs megszabva hogy mennyit ér egy lény kinyírása. Ez az első dolog, a máodik az, hogy ha csillárt akar a fejáre zúdítani úgy hogy azt egy nílpuskával lelövi, akkor ez max bm-nél vagy tolvajnál nyerő, de egy bm mért ölne így démont? (bár ez csak engem zavar, én nem ilyennek képzelem a bm-et hogy sunyiban megölje, hanem szétpusztítja az agyát :D Egyébként démont nem öl a lezúduló csillár, mert nem mágikus :shock: DE mondjuk ha csak alap bestiára gondolsz, akkor sztem egy harcos esetében a fejlevágás a legjobb mód, és azért nyugodtan lehet bőven tp-t adni. (meg nem akarok kötözködni, de megnézem hogy te mikor bírod 15 körön keresztül egy démon ellen, aki midnen túlvilági tudását és képességét is latba veti ellened :o ) Na remélem érthető vagyok, és mindeki le tudja belőle szűrni a neki vonatkozzó lényeget :lol: Adios!

Link a hozzászóláshoz

a harcban adott TP-ről:ez függ attól is h azt a valamit először vagy sokadszor nyírod ki.pl.:ha egy 1. vagy 2.TSZ-ű kari életében először harcol farkasok ellen akkor ugye az neki új tapazstalat.de ha már a 3. kastélyt tölti meg farkasbőrrel semi új nincs bene sazl nem jár TP vagy csak naon kevés....egyébként az nem túl jo dolog ha a harcra 0TP-t adunk mer azér a szintlépésnél mégiscsak változnka a harcértétkek. mert mondjuk az elég "gáz"h azért én jobb harcos lettem mivel a jellememnek megfelelően cselekedtem....ne értsetek félre én nem azt mondom h a szerepjátékra nem kell TP-t adni....sőőt az fontosabb mnint a harc.hiszen az csak egy eszközarra h életben maradjunk vagy véghez vigyünk egy küldetést...de azért ara is kell TP-t adni...(legalábbis szerintem.olyan 60-40%arányban kéne eloszlani a 2-nek.h melyi a 60 ésmelyik a 40 az KM függő...)

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...