Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A jó Kalandmester


Recommended Posts

nekem pontosan a fentebb leírt okból tetszik a reneszánsz rendszere...

Km-ként általában korlátozni szoktam, hogy mit vehetnek játékosaim a Tp-ből, amit kapnak, így a karakter cselekedeteihez mérten fejleszti önmagát, pontosabban a játékos a karaktert...

a démonok pedig nem voltak éppen egy jó példa, de a lényeget azt hiszem, megértettétek, nem?

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! (végre megint)

Aquenor: ne értsd félre, én csak addig nem adok a harcra tépét, amíg a játékosok nem kezdik el rendesen kijátszani a karaktereiket, úgy érzem már közel járok a sikerhez.:D

Én sohasem adok tp-t harcra. Pontosabban magáért a harcért sohasem jár tp. Ha egy ellenfelet valami ötletes megoldással, egy gyenge pont felismerésével és kihasználásával - nem kell sikeresnek lennie - iktatnak ki, akkor azért jár a pont. Egy harcban egy karakter maximum 5-10 Tp-t kap így. Ha a jelleme/mentalitása azt követeli meg és elszalad - plusz még hatásosan és jól elő is adja ezt - akkor szintén jár a Tp. Többek között ezért sem értem a Bestiáriumban lévő szörnyekért járó Tp mennyiségeket. Túl azon, hogy néhol erősen következetlen még értelmetlen is. Érdemes belelapozni és végiggondolni az egyes értékeket. Értem és, hogy a keményebb ellenfeleket magasabb szintre mesélik a KM-ek - bár ezzel sem értek egyet és nem is követem. Miért ne találkozhatna egy első szintű csapat daemonnal? - de szerintem egy két méteres kőgólemet sokkal egyszerűbb legyőzni, mint egy körömnyi mocsári zümzümkét. A példa illusztráció :) és erősen sarkított. Utóbbihoz kell a nagyobb türelem/ravaszság/eltökéltség/stb. Mégis a pici nyüzügék általában kevés Tp-t érnek :(

Összességében minél többet dolgozik valamiért a játékos annál több tp-t kap érte. A többi - súlyozás, csapat szintentartása, stb - már a K(is)M(észáros) dolga :twisted:

Link a hozzászóláshoz

tökéletesen egyetértek, spartas...

tudjátok, az ET-ben a kalandmesterek könyvében le van írva, hogy ha elsőnek találkozol egy lénnyel és levered, akkor 4x-es vagy 5x-ös Tp-t kaspsz... akkor gonolj bele, h ha legyőzöl egy Molamoth démont, akkor az máris 2500 vagy 2000 Tp ha maxot ad a KM... annyira azért nem erős az a cucc...

szerintem következetlen a Tp kiadás, az ET-ben leírt NJK Tp az, ami helyesen és átgondoltan van leírva... nem?

Link a hozzászóláshoz

Én azt mondom, hogy nem kell 4-szer vagy 5-szörös érték, én arra ha valaki először találkozik egy orkkal (ez pl. volt), akkor 10-20 Tp.-t adok. lehet hogy ez kegyetlenség, se így is nagyon gyorsan lépkednek szintet a játékosaink. Mondjuk akkor nem tehetek semmi, ha valaki egyetlne vágással kicsinál egy általa először látott 200 Tp.-s ellenséget. Akkor nem adhatok neki 20 Tp.-t. manndil sokszor már első támadásával széttrancsírozza az ellenfeleket, ezért nagyon gyorsan lépked szintet. Mondjuk most meghalt... :roll:

És ezez nem fogok vátoztatni!!!!(Ez utobbi manndilnak szól!)

Link a hozzászóláshoz

szorozni én sem szoktam, mert úgy két redves koszos orkot, ami egy paplovag vagy egy harcos 1 csapással feldarabol, azonnal szintet is lépne... az meg mijen dolog mán!!!

a karaktereimet egyszer sem öltem emg eddig, mert nem vagyo az a fajta ember... persze ha harcban meghalnak, akkor nincs mit tenni... pont most volt egy on-lány kaland Black Evillel meg tesómmal, amikor is megtörtént a dolog... azaz egy khál szépen megfelezett egy toroni varázslót...:twisted:

a karakterek mészárlásával hogy álltok? mármint h szokatatok karkat gyíkolni akkor is, ha nem muszály, vagy adtok esélyt?

Link a hozzászóláshoz

Éppen ez az én nagy problémám. mindig megmentem a JK-kat, és eldöntöttem, hogy szigorúbb leszek. Olyan fura, hogy nem halnak meg soha, pedig olyan kalandok vannak néha, csak mindig van egy sötét csuklyás akik hipp-hopp meggyógyítja a halál szélén lévőket. már elegem van ebből. Most komolyan...Ha egy égő házban elájul valaki, és mindenki elmen...és van rajta egy harak akkor megég. 0 Fp és senki a közelben. naftával leöntve ég bent. T/Ti mit tennél/tennétek? Most nem menthetem meg megint valami égből lepottyant angyalla. ilyen az élet. Bármikor meghalhat egy kalandozó. Azért kezd el kalandozni, mert ennek tudatában van.

Link a hozzászóláshoz

Venes: Ahogyan elzézem te is nagy figyelmet forgatsz azon etikai szabájra, amely a JK-k és játékosaik közötti kapcsolatra hívják fel a figyelmet, miszerint mindenki szereti a karakterét, és nem esik nekik jol ha beadják a kulcsot... Az általad említett hejzetben a JK nálam meghal, de lássuk be egy ilyen hejzet igen ritkán adódik, és a játékos is igazán szerencsétlennek mondhatja magát. Én álltalában figyelek a játékosaim életére, és probálom velük kerülni az ilyen extrém hezeteket. De ha egy csata során kidobom a 00-át és az adott játékos már eleve sérült, nem tehetek mást ha nagyot dobok a sebzéshez, már nem menti meg a morális szabáj.

Más.: Valamilyen szinten a témába vág. Lord Zador barátom és én résztvettünk mint kalandozo társak egy kalandban. Én egy Gorviki siedonnal egy bajvívoval játszottam, aki feladatot és testörséget kapott a Warviki tartomány hercegétöl... Míg barátom egy számomra is érdekes karit, egy skizofrén tolvajt alakított, amelynek másik énje egy nemes uraság. Utazásunk során én mivel egy nemsi származék voltam persze, hogy probáltam kerülni az idegen csöcselék társaságát, a tolvaj JK viszont egy kisebb, egymásközt lerendezett nézeteltérés után tovább pocskondiázott. Nem nemes az illetö, és nem tartottam méltónak egy ujabb párviadalhoz, viszont azokért a dolgokért amiket mondot 4-5 ször megölhettem volna. Ezt csak parancsba kellet volna adni az engem kisérő 3db Gon-Korgának. Mint Groviki siedon Ynev világán ezt már az elsö vélt vagy valos sérelemért megtette volna, de mint egy általam irányított JK pusztán az etikai szabáj végett többszőr okokat kerestem arra, hogy visszafogjam magam. Ezekután a tolvaj tovább szidott... én nem öltem meg (tudván, hogy egy groviki SOHA sem felejt), de ti mit csináltatok volna, játszottátok volna a siedont és a tolvajra uszítjátok a fejvadászokat, vagy azt teszitek amit én tettem :?: Újabb kérdés: ha netalántán a két kari ismét találkozna, és a tolvaj skizo :wink: ismét szájalna mit tennétek :?:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Életút karakter esetén elnézőbb vagyok, ha olyan a helyzet.

Partikarakter esetében, ha nem szabadítják ki társai, akkor meghal. Halála a társai lelkén szárad...

Persze ebbe bele kell venni, hogy-hogy került az épp adott égő házban, mert ha látta a helyzetet -jól írtam le neki, hogy mindjárt összedőlhet- és ennek ellenére bemegy akkor -> halál, ha én hibáztam és azért megy be, mert nem írtam le elég nyomtatékosan, akkor kaphat esélyt, hogy kimásszon.

üdv

Link a hozzászóláshoz

Én soxor olyan reménytelen helyzetből mentem ki a JK-kat, hogy utána én is fogom a fejem, hogy csináltam. Ez általában akkor szokott előfordulni amikor a játékos már unja a karaktert és szándékosan indít öngyilkos akciót. Ha a játékos nagyon szeretni a karakterét és vigyáz rá, akkor az a karakter előreláthatóan max. második szinten halálát leli...

Hát igen, én igazán gonosz vagyok!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nálam a legutóbb (szoktam km-kedni is) egy vak íjjász meglőtte a tűzvarit. Nagyon :twisted: . Hát egyrészről volt röhögés ezen az eseten másrészről pedig hááát.... gondolom nem kell ecsetelni.

Megoldottam ezt én úgy hogy a fejvadásznak volt 30%-a arra hogy a legyőzött ellennél talál gyógyitalt. :roll: Nem dobta meg. Erre én : Úgyis nekem kellett volna dobnom hogy van-e náluk.30+... de hát mindennapos az hogy spontán elfordul az a fránya kocka :lol: .(hát igen én meg a vajszivem :) )

Link a hozzászóláshoz

Jaja, nekem is ilyen vajszívem van. De kitaláltam, hogy legyen olyan, hogy szerencspont (tulajdonképpen eretnektanokból vettem asszem, de nem biztos, na mind1), így nem kell, hogy engedékeny legyek. A karakter napi 1x vagy 2x megváltoztathatja egy dobás értékét, és így nem kell engedékenynek lennem.

Link a hozzászóláshoz

Neeem, nem szeretem a csőkalandokat! Én inkább sóhajtok egy nagyot és megyek amerre ől gondolnak, bár előfordul, hogy adok nekik egy-egy tippet mondjuk egy arra járőröző városőrbanda személyében. 8) De amennyire csak lehet a játékosokra bízom a döntést. Szerintem ez így jó. A csőkaland az olyan mint ha magaddal játszanál. :?

Link a hozzászóláshoz

sajnos nekem nem csak tippet kell adnom, a logikámat senki sem érti és van amikor órákig gondolkodnak azon hogy tegyenek el láb alol egy monsztát(saját :mrgreen: ) a környezet miatt. Ja, és úgy hogy ne vegyék őket észre. Na ilyenkor kell dobálnom az asztrált :D szép kis minuszokkal, aztán ha elvétem akkor akaraterő hogy ne mondjam el nekik végre a megoldást :evil:

Link a hozzászóláshoz

Ötletes spartas :D Mindenesetre SR bonyolultságú kalanokat nem egyszerű mesélni, mert ahogy te is mondtad minimum két csavar van bennük és ha a karakteek látszólag teljesítik is a feladatot, noshát... akkorsem lehetnek egészen biztosak hogy jól végezték a dolgukat(Aki olvasta pl Nyx Smith Elsötétedés című könyvét, tudja mire gondolok)

Link a hozzászóláshoz

Ó, én elterveztem hogy felállítok nekik egy szinte lehetelen szitut aztán elmegyek kajálni, cigiszünet, miegymás, aztán egy óra mulva vissza megyek hogy hova jutottak vagy majd ők jönnek hozzám a kaja/cigi/kávészünetemben :D . (tudni kell hogy nálunk mindig más mesél). Naszal: ha támad egy érdekes/netalán jó ötletük akkor azt jóvá hagyom és haladunk, nem másznak az idegeimre és nem leszek éhes :lol: .

Link a hozzászóláshoz

Én meglehetösen büszke vagyok magamra és játékos társaimra. Az elmult héten sikerült elmesélnem a mindenki által közismert Jó széllel troni partra c. kalandmodult. Mindenki tudja miröl is van szó, bonyolult kaland de nem nekem volt kihívás igazán ezt elmesélni, sokkal inkább a játékosoknak hiszen 5-ük közül 4-en már olvasták a regény változatát. Ennek ellenére sikerült 100%-osan a karaktereik szemszögéböl játszaniuk. Nagyon jól sikerült, a 3 tulélőnek és nekem hasonló szinten tetszett mint maga a regény (amely, megjegyzem szerintem a legjobbak közé tartozik.)

Ezzel csak azt akartam elmondani, hogy az igazán jó kaland csak akkor születik meg, ha a KM és a Játékosok összedolgoznak, mert szerintem és ahogyan azt a Jó széllel toroni partra modul is bebizonyította nekünk a játékosok szerepe egy kalandban ugyan akkora mint a KM-é. (Tudták a buktatókat mégis belementek mert a karakterek ezzel nem voltak tisztában, tudták hogy vámpír van a hajón, mégis vérfarkas után nyomoztak, tudták hogy Lionna az áruló, mégis Zaukára gyanakodtak, és ezért volt jó a kaland, mert saját maguk alatt vágták a fát és mégis összerakták a mozaikot...)

Ezért élték túl, és ez csak hajszálon mulott, mitöbb Organ Rion (a bannara mester) és Rhasa is kikötött a Viharmadárral Shulurban, sőt az utazás során Moriussal a "fiatal úrral" sem kerültek komolyabb összetűzésbe... :wink:

Link a hozzászóláshoz

Csatlakozom egy elöttemlévőhöz, mármint ami a vajszívűséget illeti.

Nagyon jó, ha egy kaland nem ,,csőkaland", de sokszor rá lehet fázni, mert ilyenkor a JK-k nem tudnak magukkal mit kezdeni, csak szenvednek.....nincs ötletük és feladják...ilyenkor jön az esti álom és rájönnek, hogy mi a dolguk...

Nekem a másik bajom, hogy néha az általam hitt 2-3 órás kalndból, több napos kaland lesz. Még nem jöttem ré hogy mi végett.

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...