Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A jó Kalandmester


Recommended Posts

Arten-nek igaza van!

Amúgy hellasz mindenkinek!!!

Ha egy kalandot írok akkor magamat képzelem a Jk helyébe! És ez a legtöbb esetbe be is jön, mert tudom mi nehéz, kínos vagy szinte lehetetlen. És így tudok visszont kemény és kegyetlenül jó kalandot kreálni. :twisted:

Bár már rég nem meséltem, de ez a megoldás a jó út fele vezet! 8)

De csak, ha a KM és a Jk-k izlése egyezik, vagy barátok.

Üdv Mki! :wink:

Link a hozzászóláshoz

Nah akkor én is megosztom veletek Ó Hatalmas tudásom a KMkedésről... na yoo, nem olyan nagyon nagy...

a lényeg, h amit előttem mondtak 1-2-vel, az télleg igaz, lévén, hogy én is próbálok így kalandot írni... de az nem mindig jön be... van pl., h a Km feltételezni meri, hogy a JK-i nem sík barmok, s észreveszik, hogy tovább lehet jutni ebből a teremből, vagy mittomén... szal értitek... nah erre kitalálja a csapat, hgy nem találja ki a megoldást, s a Km, amit kitalált, kitalálja, h dobhatja a szemétbe... JK-k meghalnak, vége a kalandnak...

ez nagyon ritkán, de megesik velem, holott nem vagyok az a fajta nép, aki nagyon nehéz kalandokat gyárt... elég nehezek, de nem túl nehezek... ahogy kő...

LR

Link a hozzászóláshoz

Sztem is jó hogy ha a deli Km magának írja a kalandot (máőrmint értitek) csak nálam sokszor (szinte mindig) előfordult eleddig az hogy a team (mellesleg nem IQ betyárok) ment össze vissza mit a birkák nekem meg improvizálnom kellett. És ez még csak az enhébb variáció lévén az sem egyszer fodult elő hogy (lehet hogy az én hibámból) trappoltak volna vígan a halálba. Én meg ilyet nem szeretek lemnesélni tehát marad a gyors hibajavítás avagy: improvizáció. Ez ált. mindig beválik (csak a mese előtt kell egy kicsit készülni).

Link a hozzászóláshoz

Az improvizációval szerintem semmi gond nincsen, ha valaki ismeri már a játékostársait. Én is gyakran mesélek spontán, és a legtöbb esetben nem is csinálok semmi mást a környezet leírásán és az NJK-kal való játékon kívül. Töbnyire a JK-k viszik a kalandot, és én is jobbszeretem ha nem nekem kell a szájukba rágni a dolgokat. Ha ők olyan birkák, h felderítés nélkül behatolnak egy ellenséges kúriába, vagy bárhova máshova hát szívják csak meg a levét.

Nem vagyok kegyes KM, de csak olyankor ölök, ha a JK már nagyon nagy hibát követ el, amihez semmi köze a szerencsének, de ilyenkor mindig. Ennek következménye pedig, h idővel egyre jobban odafigyelnek a részletekre, az elhangzó mondatokra, és az NJK-ra, mert tudják rajtuk és a környezeten kívül senki mástol nem tudhatnak meg semmit, a kalandrol, kiváltképp nem tőlem mint mesélőtöl-től (játékon kívül).

Link a hozzászóláshoz

amit néhha megtapasztaltam régebben ami engem nagyon tudott zavarni, h a km gyakorlatilag lökdös előre egy modulban, és ez mint egy tüske tud néhha zavarni, aimkor érzem, h nem bírja egy km tovább és finoman lök egyet a csapaton...de sajna én is túl gyakran követek el olyan hibát amit nem kéne, és ennek következtében meg is kéne halnia a karakternek..hujj nem szeretem, h annyira ki van szolgálltatva a km kényének kedvének...

ami nagyon tetszetős tud lenni, amkor télleg csak annyi a km dolga, h a JKákat bemeséli a környezetbe és a NJKákat terelgeti ide-oda a JKák idövel maguk csinálnak galibát, aztán modult! ;)

ami meg nagyon jó tud lenni, h a JKák egymás közt is tudnak játszani ami magában is felér néhha egy modullal.;)

vpolt szerencsém egyszer össze mesélni egy arel papot és egy amund tolvajt..nem mondom nem vot egyszerű, mert hát egy idő után elkeztdék egymást szivatni, de mindenféle aprósággal és gyakorlatilag igy került össze a két karakter, h addig szvattaák egymást, míg kissé későn jöttek rá, h mi is a galiba, és mekkorka amibe belekerültek:D...és télleg senki másra nem számíthattak egymáson kívül :D:D:) :twisted:

Link a hozzászóláshoz

nem volt sok dolgom különféle km-ekkel. Talán csak azt bírnám ide írni, ami nekem jó km.t jelent. Jah, hogy ez volt a kérdés? Fúú, kicsit süsü vagyok.

Szóval szerintem a jó KM csak figyel, és mosolyog, a JKk pedig jáccanak. Én általában egy bizonyos KMmel jáccom, és őt szeretem, mert érdekes, és jó kalandokat mesél. Látszik rajta amikor valamit kitalál, és akkor tudom, h jaj nekünk, ha nem vagyunk okosak. Nem lehet az arcáról leolvasni ha rosszat tettünk, valami rossz irányba tartunk, de azt tudjuk mikor jön valami izgi :) szvsz a jó modul kiötlője jó KM is, mert tudja mit hogyan és mikor irányítson oda ahova.

Link a hozzászóláshoz

Nos legfőbb problémám mostanában az, hogy belekezdek egy jó kalandba, mások szerint, de kb. a 10. perc után kezdek kifogásokat keresni, hogy abbaakarom hagyni a mesélést mert...

Van kedvem, de Isten se tudja miért abbahagyom.

Tanács, megoldás v. recept?

Bár ezt nekem kellene tudom!

De valamit írjatok azért.

Kösz előre is!

Legyetek hűek hazátokhoz!

S hazátok is hű lészen hozzátok,

Mert ti vagytok a haza!

Link a hozzászóláshoz

Hali mindenkinek!

Van erre egy nagyon okos kis megoldás. Szerintem te túl gyorsan feladod! Ha egy kicsit erőltetnéd, akkor tovább is jól tudnád folytatni a kalandod, lehet, hogy lenne egy pár kényszerhelyzet, de hamar rájönnél, hogy hogyan lehet élvezni a mesélést! Gondolj bele, ura vagy a helyzeteknek, és úgy gabalyíthatod bele a jkkat a történetbe ahogy akarod, lehet, hogy ez most nem volt túl nagy segítség, de mint mondtam, ha úgy érzed, már nem bírod tovább, alakítsd át a helyzetet és meg fogod kedvelni a saját kalandodat! Szóval, kitartás és akaraterő, ha nincs elég belőle neked akkor gyenge vagy!!! Pedig még először te mesélted életem legjobb kalandját! Most te vagy a tanítvány, fordult a kocka barátom! :twisted:

Link a hozzászóláshoz

The Hun amit Bálint írt azzal értek egyet.Ha már ilyen kérdést tettél fel had feleljek hasonló válasszal.Olyan mesét mesélj amit te is szeretsz.Ami neked is tetszik.

Más.Mem lehet hogy magát a mesélés mint cselekvést unod?Ha igen akkor csak játsz egy vagy két hónapig.Meg fog jönni a kedved a meséléshez!:)

Csak a meséléssel vagy így vagy egyéb dolgaiddal is?

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

The Hun: Bár hasonló dolgok velem még nem fórdultak elő, volt rá példa, hogy ismerősök valami hasonlót eljátszottak. Õk nem kifejezetten a mesélést unták meg, hanem komplettűl az egész játékot. Nem csináltak mást, mint becsukták egy-két hónapra a tőrvénykönyveket, talombarakták a karaktereket, és pihentették a szerepjátékot, esetleg mást játszottak, és nem a M.A.G.U.S.-t. Később, amikor újra keztek játszani, gördülékenyebben ment nekik a dolog, a KM-eket könnyebben megszálta az ihlet...

Bűntetésből velem is előfordúlt, hogy egy fél évig abba kellet hagynom a játékot, de amikor újra leülhettem és kezembe vehettem karakteremet, úgy gondolom sokkal jobban ment a játék, mint korábban.

Link a hozzászóláshoz

Lithas!

Titeket, ha meséltek nem szokott idegesíteni, ha valaki nagyon hülyén cselekszik?

A mi körünk vérpistikéje kicsit megnyugodott, de most csak hülyeségeket cselekszik.

Fel fogom akasztani a következő kalandban, majd rájön, hogy mit magyaráztam neki az elmúlt fél évben.

Nos, ez brutális, de már mindent próbáltunk, most meghal egy Jk, vagy még több! :twisted: :evil: :evil: :twisted: :evil: :evil: :cry:

Link a hozzászóláshoz

Nos.... nálunk is volt 2 olyan játékos aki messzemenően túl "viccesre" vette a játékot...(igazából nem volt vicces amikor pld ilyeneket mondott, hogy : "Jó, akkor most letolom a nadrágom és belesz@rok a szájába"... BUTAAAAA!!!)

Szegényeknek egy idő után elfelejtettük megmondani, hogy mikor játszunk, hogyha már sem a játékon kívüli, sem belüli figyelmeztetés nem hat, akkor ennyi! ;)

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Nos nekem is volt olyan gondom, hogy nem bírtam eccerüen mesélni, de aztán rájöttem, mert féltem, hogy túl nagy a teher, meg most mér én szenvedjek (nagyobb terhet), meg hogy mér én jáccam az igasság osztót. mert ugye baromkodtak én meg leszídtam őket, és ebből elegem lett.

Amúgy szerintem a JK-án múlik, hogy mennyire jó a kaland mert nálunk volt olyan, hogy meséltem és az nem tetszett, mert túl ez túl az , meséltem egy hasonlót ami meg király volt szerintük, és szerintem is pedig ugyan úgy meséltem. Azért volt jobb mert ment mint a karikacsapás.

Aztán az elején meg utáltam több embernek mesélni, mert nagyon lassan ment. Aztán rájöttem, hogy a karaktereket olyan helyzetbe kell hozni hogy összetartsanak :twisted: .

Na csak ennyit akartam és lehet, hogy ez elvág a topictól de szerintem ide illet. :lol:

Link a hozzászóláshoz

Ez nálunk is ugyan így van vannak olyan szerepjátékosok akik csak azért játszik mert haverjai is játszanak de ő ott egyedül nem veszi észre hogy mennyire elrontja a játék élményt és menetét.A araktereket is teljesen máshogy játsza mint azt ahogy illene.Egyszóval nemtudjátszani és nem is akar!! :evil:

Link a hozzászóláshoz

Az nagyon vicces dolog tud lenni. Nálunk is volt olyan hogy Vágtató mesélt és volt egy gyerek aki azt hiszi hogy ez olyan mint a gyűrük ura és mindig jön hogy a kardművész egyserre tud 2 slankardot forgatni és egy slantőrt a szájába :lol: . Na de az a gyerek teljesen elrontotta máskor mindig tök jól elvagyunk. Jó a játék de vele :twisted: meg van az én kis degenerált osztájom aki kitalálta hogy szerepjátékoznak. 2 gyerek kitalált valami saját kitalálásu szart emlitettem nekik a magust megmutattam (ott rontottam el) rgyik vett egy könyvet mindig behozza a suliba szt ott osztják a hülyeséget a karakter generálóból nyomják a karaktereket pl slan kardos gyerek harművésze 20 állóképesség de hogy hogyan meg 19 erő (fél elf) erő k6+12-1 mert fél elf na meg áááááááá. na meg sok hülye azt hiszi én vagyok magus könyv mindent tőlem kérdeznek még a padtársam is órán azt hiszi mesélni fogok neki. Meg német órán mindenki a padtársam mellgyűlenk és óra alattmagusoznak a tanárt le se szarjákk. és ezek kitalálják hogy ők királyul mágusoznak. Na meg eggyik nap reggel avval nyit azt hittem meg sem fogok lepődni. de azé gyerek azt mondja hogy tegnap mesélt a slan kardos gyerek na és hogy kifosztott egy alidari nőt hopp 60000arany hopp. Na azé és ezek meghivatják magukat magusozni.Tudják hogy pénteken maguszunk és hogy hol. Na és hogy reggel aval nyit hogy király mert tud jönni aznap mágusozni. Behalás vááááááááá :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Link a hozzászóláshoz

Öcsém... Te aztán nagyon kivagy...

Hozzáteszem nálunk is vannak ilyen gyermekek. A szerepjátéka neve: "Pijomancev" (Pyromancer.... :D:D:D:D:D) Hozzáteszem ez az a srác akit meghívtak már a blizzardhoz programozni, meg ő tudja hogy van 9 (?) kapu a Földön, amin át lehet menni Ynevre... ááááááááááááááááá... :D

Na bocs az offért, meg a lényegtelen hozzászólásnak, de ez kellett Darun lelkivilágának! ;):D :D Najó, azért még ne bántsatok ezért... Léccii.. :P

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Ja ez télleg jó volt. :lol:

De ma oda jött a gyerek, nem a slankardos, hogy ha nem lenne baj ő is jönne, közöltem vele, hogy de és erre nem szólt na mind1

Szóval a Jó KM szerintetek el tud szakadni attól, hogy ő jóba van a JK-val vagy nem. Mert ilyen hogy én mekszivatlak ha mesélek és ha-ha. Na nekem elmegy a gyerektől a kedvem, mert miért jó, hogy "szivat a KM"

Mert az hogy Kábulatot varázsolok és attól olyan részeg mozgása lesz, és mikor megrohamozom elesik és átesek rajta az OK, mert logikus.

De az hogy kinyitok egy szekrény ajtót és kiugrik Tharr a vérpusztító az már iritál, és ilyenkor mondom azt a gyereknek, hogy inkább játszon egyedül

Üdv

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

Mindenkivel előfordúlhatott már, hogy nem kínánt játékossal játszott együtt, vagy mesélt neki. Sőt én is voltam Sir Vágtató helyzetében, mikoris néhányan engem tekintenek a MAGUS szülő attyának, és minden kérdésükre tőlem várnak feleletett. Bár tanácsot adni nem tok, azt elmondhatom, hogy mi mit csináltunk, hogy megoldódjon ez a probléma:

Kezdem azzal, hogy hogyan állítottam le azokat akik engem tőrvénykönyvnek néztek nem voltak sokan, és nagyon egyszerű dolgot tettem: Ha volt rá mód a gyerek kezébe nyomtam azt a könyvet amiben a kérdésére választ kaphat. Ha pedig nem, megmondtam neki, hogy vegye meg a könyvet, vagy aggyon rá pénzt és én megveszem neki... Mindenki kapcsolt és már csak a legfontosabb kérdésekkel bombáztak.

Ilyenkor viszont fenn áll a veszélye annak, hogy a játékos függetlenedik, és kész tápos karakterekkel állít be, mert józan paraszti eszének köszönhetően kijátszotta a tőrvénykönyvek segítségével a MAGUS kiskapuit... Ez vezet a második problémához: Hogyan játszunk olyannal együtt, akit nem szeretünk mert ellrontja a játékot, és eleve nem játszik jól, de folyton okoskodik?

Ennek a problémának a megoldásához, már a tapasztaltabb játékosok segítséségre is szüksége lehet a KM-nek, vagyis a barátaira akikkel szívesen játszik együtt, vagy szívesen mesél nekik.

A megoldás: a KM engedje meg a kakuktolyás minden vágyát, üljön le vele, türelmesen halgassa végig elképzeléseit, és segítsen neki játékon kívűl valólra váltani azokat. Ha játéktechnikai dolgokról van szó, szinten kedvezzen neki, de ha táp az a tulajdonság, tárgy, különleges képesség, vagy faj-kaszt párosítás amivel a játkos játszani kíván, a KM akkor is mondja azt, hogy: "Rendben jöhet, csak egy kicsit vegyünk vissza belőle". Győzze meg, hogy úgy jobb lessz...

Ezután jöhet a játék, a KM-nek meg kell kérnie a barátait, hogy játszanak jól, játszanak úgy, mint ahogyan szoktak. Mutassák meg, hogy a karakterük él, hogy személyiság, hogy céljaik között nem csak a hatalomra törés szerepel. Kérje meg őket, hogy játszanak, és minden jelenetet élvezzenek ki, nyomozzanak ha a modúl olyan, még akkor is, ha nyílvánvaló a megoldás és a kulcs a kezükben van. A nemkívánt játékos meg fogja ezt unni, tesztelni szeretné a karakterét, vagy ha kezdő, akkor tuti, hogy mészárolni akar. A KM ne tartsa vissza. De a többi JK ne vegyen vele részt gyilkolásban. Ha az ostoba játékos kidombolta magát, jöhetnek cselekedeteinek következményei, a kaland egy kis időre kilép a medréből. A KM még mindig legyen reális, és hagyja hogy a többi karakter is tudtára adja a véleményét a másiknak: "Azzal kapcsolatban amit tettél, ne számíts segítségünkre. Viseld egyedűl a következményeket..." Ha a karakter a tőrvény kezére kerűl a tettének fügvényében ítéljék el. (Akasztás, Giotin, Börtön stb...) De ha nem lehet elkapni, akkor is kényszerűen tovább kell állnia, és erről a legjobb ha a játékos maga győződik meg. Mert előbb vagy utóbb úgyis legyőzik. Ha nem veszi ezt tudomásul a KM előveheti egyéb kis trükjeit: Vérdíj, a helyszin vadászai este ütnek rajta a JK-n és ők már nem feltétlen viszik a tőrvény elé élve... De lehet szemetebb is: Az általa megölt személyek között, akikbe belekötött, volt néhány helyi szervezet embere is. Ebben az esetben nem csak a tőrvény, hanem egy szekta vagy klán foga is fáj a JK után... Én ilyenkor szinte mindig a Kobrákat vetettem be, mert imádom Toront. Toron szolgái nem csak megölik az ellenfelüket, hanem előtte meg is alázzák, és ez a Játékosnak is fáj... De még mindig ne legyen szó személyeskedésről...

Nos ezekből bizonyos, hogy nagyon sokat tud tanúlni egy kezdő játékos, aki azt hiszi, hogy csak mert forgatja a tőrvénykönyveket már többet is tud mint bárki más, és akkor is csak neki van igaza. Ha neki áll feljebb, a KM mondja neki, hogy: "Te kezdtél el őrjöngeni, és gyílkolászni, magadra vess, a lehetőség is megvolt, hogy elhagyd a várost, a karaktered nem halt volna meg..." És tegye hozzá: "Sőt, többet is kedveztem neked, mint eddig bárkinek. Ha bármelyik másik JK lett volna a hejedben sokkal hamarabb kimesélem a kalandból. Legközelebb talán te is részveszel a többiek játékában, és nem unod végig a kaland elejét..."

A kaland pedig folytatódjon tovább a játékos nélül. Ha ő másik karaktere bemesélését kívánja, a KM nyugodtan mondja, hogy: "Sajnos már nem tudnálak bemesélni!"

Nekünk ezek a kis trükkök sokat segítettek. Mindenki alkalmazkodott hozzánk. A játékos gyakran észre sem vette, hogy cselekedeteinek többségét mi adtuk a szájába, és hogy valójában mi szivattuk meg... :roll:

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...