Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A jó Kalandmester


Recommended Posts

Ahoi,

Hát, szerintem a KMnek nem kell ragaszkodnia a bestiáriumhoz, mert a tápcsirke játékosok azt már kívülről fújják. A játékosokban a félelemkeltés pedig nem feltétlenül úgy történik, hogy leírod milyen félelmetesen néz ki az ellenfelük. Számít a körülmények leírása, a tevékenységek. Sokszor jobban le lehet írni egy NJKat azzal, hogy mit csinál, mint azzal, hogy hogyan néz ki.

Amúgy meg 2 dolog még:

:arrow: amit te leírtál, az nem a Sytix démon, hanem még annál is durvább. ;)

:arrow: ti tényleg ilyeneket henteltek? :roll: bestibőlkinézemjátékosoklegyakják játék?

Én mesélek életútat, a parti még nem találkozott démonnal soha. De addig jó... nálam a démon (sem) tucatellenfél, hanem csak igen ritkán merülhet fel kalandban, hogy színesítse a játékot, no meg hogy egy kis fejtörést okozzon a játékosoknak. ;)

Nem jó, ha folyamatosan démonokat, neadjisten aquirokat öldös a parti, mert elveszik a varázsa, és unalmassá válik.

Jelige: "Megint csak egy démonúr?"

Most lehet hogy néhány helyen nem OK, de erről azért nem jössz rá rögtön hogy Sitix, csak miután harcolsz vele.

Ha ilyennel találkozna a csapatom, akkor nem jönnének rá, hogy mi az, farkukat behúzva menekülnének, az tuti. És csak később derítenék ki, hogy miért volt jó, hogy futottak.

Üdv,

TAO

ui.: mellesleg a démonoknak szerintem nincsen hőképe. De ez csak szvsz.

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Nem. Nagyon ritka a démon, eddig 2 szer volt. De az én karakteremnek, az a mánijája, hogy az első csapást, mindenképpen meg kell tenni! Mert nyirtam már ki Sitix-et meglepetés szerüen rohamozva kátulról, roham pszi vel kardművésszel. De ez ritka, és nem is volt egésszen jó, nem tudtam volna megölni, csak a KM-mélázott, mert ugye nem lehet meglepni, mert tud Chi harcolni!

Link a hozzászóláshoz

Közlöm, hogy ilyet kb. fél éve játszottunk. Azóta egy kalandban tűntek fel vérfarkasok, és egyben vámpírok. Úgyhogy egyáltalán nem vagyunk bestihomik, nem kell aggódni. Én személy szeritn egy szörnyet vetettem be egész eddigi játékom során, ami egy Patkánybéró volt, és az is majdnem megölte Juri páncélos elfjét.

Úgyhogy megint jönnek az általánosítások, de ez sem igaz.

(Meglehet, hogy ti még ezt a szörnyjelenlétet is soknak veszitek, de nálunk a kalandozók kiváltságos személyek, akik mint az ETK hősei lépkednek a kalandok ösvényein.-és a mondatom átvitt, a hős nem igazából hős, hanem az, amit az ETK ír róluk, hogy ne legyen megint belemagyarázás-.)

És mivel életút karikkal játszunk, Sir Vágtató legtöbbször ilyeneket mesél, de mostanában kezdi hanyagolni- hanyag figyelmeztetés:P-.

A példa és az általános pedig nem egyenlő.

Link a hozzászóláshoz

"Megjelenik elötted egy jó két láb magas lény, érzed hogy nem a te fahjtád (alúról kezded a szörnyet bemutatni) A két lábát nem látd mert hatalmas csizmát visel, igényes nadrág feszül a lábán, de ez is óriásinak tűnik, felsője leginkább a harcművészekéhez hasonlít. Két kardja furcsán görbített, de a legrémisztőbb , és furcsább a feje ami emberi, hosszú fekete haja van, de a szeme (már nemtudom milyen színű) az megdöbbent, abszlut nem emberi, mozgása kecses és gyors, arcán látszik a gonosz intelligens ábrázat, akár egy őrült tudós."

Nem vettem elő a bestiáriumot, de tudom, hogy ez nem egy Sitix hanem Xing. Soha nem használtam kalandban, és soha sem találkoztam vele, de tudom a Gondolati sémáját is: Keresi a méltó ellent, nagy harcos aki gyűlöli a mágiahasználókat mert fél, hogy mágia áldozata lessz egyszer. Még a szeme színét is tudom: kék.

(Te örűlnál neki KM-ként, hogy a leírás közepében ezt az aprócska részletet a fejedhez vágják? Mert ebből máris tudod, hogy a játékos mindent tud a démonról. Mint én, pedig utoljára két éve volt a kezemben a Bestiárium.)

Ha nincs alkalmam menekülni, de játékosként tudom, hogy mi az ellenszere belemagyarázhatom a játékomba, hogy én azért dobom el a fegyveremet, és hugyozom össze magam, mert a félelem aurája ilyen hatással van rám, ergó ő nem tekint egy fegyvertelen reszkető halandót ellenfélnek és békénhagy, továbbmegy. Máris megúsztam a vele való találkozást! Érted már mire is gondoltam az előző hozzászólásomban?

De hál Ranagolnak ritkák a démonok mint a fehér holló, a Bestiáriumot is nagyon ritkán vesszük már elő, én csak példának hoztam fel. Az legutóbbi aquírokkal való találkozás is tipikus volt, regékbe illő: Jöttünk, láttunk és behúzott farokkal, megcsappant létszámmal menekültünk 2 perc után, pedig a kaland vagy 10 órás volt, és Ediomad lett volna a tetőpont, de a járatokban két kanyar után megakadtunk, aztán pedig értünk jöttek... :wink:

Link a hozzászóláshoz

én is csak úgy tudom a világ első mágus bestáriumának az öszes bestiáját kivűlről gondolati sémájukat fontosabb tulajdonságaikat és eggyesek értékeit is. És igy nagyon rosz minden hogy tudom hány ép-je van egy zombinak tudom menyi t v k -je. Egyépként tök jó az a bestárium az első kiadásu első törvénykönyv hátuljában van egy bestárium egyész mások vannak mint a külön erre kiadott könyvben vagy könyvekben a xing-ért asszem 300 tp ad. És majd kinézem belőle hogy mit hoz alapból othonról egy kari de asszem abból a kiadásból csak kb: 100 van ösz visz és legalább 12 éves. már hiába keresitek a boltokban olyana biztos nincs d3st-nek :lol: . Csak ennyi És démonokat nem lehe közönséges fegyverekkel sebezni mert másik sik anyagaiból van (puska kizárva) és ha egy illető folyamatosan kántálja egy démon nevét akkor a démon nem tud az illetőre hatni asztrál mentál mágiával és pszi-vel sem. És ha egy fegyverre a démonok nyelvén felirják a démon nevét akkor az a fegyver hat rajtuk ráadásuk 2x-es sebzéssel. :)

Link a hozzászóláshoz

jujj de izgalamas:))

nem is tudom hol kezdjem:))

Először is sztem egy patkánybáró nem épp nagy ellenfél. Én most épp róluk meg egy Tamariról fogok mesélni a partimnak, de az alap bestiáriumos lényt tárom eléjük.

Ez már most kicsit furcsa lehet sokakanak. Arra gondolok hogy egy KM ha tudja hogy a JK kívülről tudja a bestiáriumot, könnyen tud rajta változtatani. Egy adott lény leírásához hozzácsapsz egy plusz 10es módosítót, meg egy különleges veleszületett képességet, és a JKk csak néznek hogy mi ez. Ha mással nem tudod meglepni őket (mert erlrontják a saját játékukat) tedd ezt, vagy mesélj olyan történeteket, amikben nem kell szerepelnie egyetlen szörnynek sem. A lehetőségek végtelenek.

A démonokat valóban nem lehet közönséges fegyverrel sebezni. De mint tudjuk a puska Yneven különleges eszköz. A vértek SFÉje nem érvényesül. Vannak akik az elemi erő fölé helyezik, tehát hogy egy pl13Es Elemi Erő Aurán is átmegy. Szóval ugymond erősebb annál. Ha viszont ez igaz, és mellécsapjuk azt hogy a démonok testén hat az elemi erő, akkor a puskának is kell.

még egy két megjegyzés:

1. A démonok körül lehet hogy nem fog működni varázslat, szóval csak óvatosan. Ezt kedves barátunk kihagyta az elemzésből.

2. Ha már démonok ellen küzdötök akkor az én karim labdába sem rúghat.

3. Remélem nem csak a démonokat és szörnyeket ismerik egyesek ilyen kítűnően, de a karakterükkel is tudnak bánni.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

A Démonok, Aquírok, Sárkányok és egyéb hasonló az ynevi mitológiához tartozó lények valóban túl erősek ahhoz, hogy JK-k ellenségei legyenek. De ha mégis, akkor arra általában egy életutat dolgozunk ki, hogy a nagy találkozás olyan szinten tőrténjen meg, amikor legalábbis a túlélésre van lehetősége a karakternek, bár ha jól felkészül a party győzhetnek is...

De én mégis csak jobban kedvelem az egyszerű és mágis tökéletes ellenfeleket, akik kimerülnek a jól ismert tolvajok, fejvadászok, haramiák, embervadászok, rabszolgakereskedők képében. Vagyis a legtöbb esetben emberek, vagy "elfszabásuak". És mivel én olyan vagyok, szeretem ha valamilyen szervezet áll az NJK-k háta mögött, hogy a JK-k ne tudják egész egyszerűen csak kivonni a forgalombol a problémájuk okozóját az esetleges következmények miatt.

Nálam már jóideje nem a Sárkánygyík, vagy a mutáns ork a legveszéjesebb ellenfél, hanem az ármány és praktika... :wink:

Link a hozzászóláshoz

Szerintem egy KMet az is nagyon jól jellemzi, hogy miket, milyen ellenfeleket tesz bele a meséjébe. Ha a bestáriumot előkapja és hipp-hopp kiszed pár ,,szépséget", akkor sokszor nekem olyan tápolás fílinges.

Elűtkozotthoz csatlakozva, azon a véleményen vagyok, hogy egy ember sokkal jobban képes a sarokba szorítani a JK-kat. Az emberekben az a legjobb, hogy bármilyen lehet. Nincs megkötés. Persze vannak esetek amikor elkerülhetetlen egy két ,szörny", ,,mutáns".

Én viszont még mindig az ,,emberek rabja vagyok" Annyira szereteágazóak, a legjobb ellenfelek, kétség nélkül.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ugyanakkor ezek az egyszerűnek tűnő ellenfelek is lehetnek különlegesek. Annyi lehetőség van arra, hogy valójában egy hétkönapinak, sőt akár jelentéktelennek tűnő személy valójában veszéjesebb legyen mint az előbb felsorolt lények.

Egy Seráfista felkutatása az inkvizicó megbízásából. Vagy egy Antisjáró kilétének kiderítése. Esetleg egy a Kobrák különleges műtétein átesett ám de fogságbajutott ügynök biztonságos elszálítása, teszem azt a Dwil Unióbol Doranba, természetesen menekülvén, vagy kikerűlvén ezen szervezet legjobjait akik vissza kívánják szerezni jogos tulajdonukat, no és persze a fogságban lévő ügynök is tartogathat meglepetést...

Mindegyik példában emberekről van szó, és emberek a mellékszereplők is. De lásukk be, sokal nagyobb kihívást jelenthet egy ilyen kaland sikeres megoldása, mint egy labirintus feltérképezése és az ott tartózkodó entitánsok lemészárolása, és a kincs begyűjtése...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egyetértek, tényleg az emberek a jobb ellenfelek. Jobban megdolgoztathatják a csapatot, már amennyiben kellő intelligenciával meséli ki őket a KM.

Ami a bestiáriumot illeti, abból sem kell mindíg a legtáposabb szörnyeket elővenni. Én pl. egy 4 fős 3. tszű partynak akartam egy kis átvezető küzdelmet bemesélni, ezért összeakadtak egy farkasfalkával. (nem a bestiárium legtáposabb teremtménye) Könnyű ellenfélnek szántam őket, de majdnem ott maradt a csapat. (Nem emlékszem a pontos számra, de nem voltak többen 15-nél.

Az egyszerű ellenfél is lehet jó ellenfél, szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Ahogy mondod MagyarGergely.

Én általában úgy szoktam csinálni, hogy bár emberek a főszereplők, időnként feltűnjön egy egy "szörny" is. A tolvajklánnal szövetkezve működő tamari pl biztos megteszi a hatását a partira.

Az emberek valóban a legjobb NJKk. De egy fantasy világ azért is fantasy hogy legyen benne vmi ami tényleg képzeletbeli. És még sosem láttam olyan Jkát akinek problémát jelentett volna hogy nem csak embereket kap. Pl egy intrikás kaland nagyon jó lehet. De ha kiderül hogy a "főgonosz" egy zauder volt, ami ráadásul le is lép mielőtt elfoghatnák, mégjobban megdolgoztatja a játékosok fantáziáját.

Egy intrikás kalandhoz jó logikai képesség és figyelem elegendő. A képzeletnek azért valljuk be hogy kevesebb szerepe van.

Persze a feladatorientáltak játékosok szeretik, de vannak akik nem elégszenek meg !csak! emberekkel, vagy elfszabásúakkal.

Link a hozzászóláshoz

Na nekem az njk-kal kapcsolatban az a bajom hogy túl egyszerüek a kalandok mert nem tudok olyan njk-t kitalálni aki észben velük egyenlő lenne mert vagy nagyon hülyék vagy a maximumot hozom ki belőllük de akkor egy njk az egész partinak véget vet. Ezt nem akarom hogy amikor én mesélek utánna minenki csinálhason uj rarit. Ezé választom a hülye njk-kat de akkor meg nagyon silány lesz a játék. Ez a bajom és ha szörnyeket használnék akkor még durvább lenne.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem sok KM- beleesik ebbe a hibába, vagy beleesne, hogy ha nem kegyelmezne meg a JK-knak az utolsó pillanatban. Persze a szerpjátékban meg is lehet ám halni (de mégsem erre kéne törekedni.)

Ajnlanék egy módszert, nekem bejött.

Ha egy erős NJK-t dolgozol ki,aki ellenfél is lesz, pl. egy BM, akkor az valószínűleg könnyen megszi***hatja az egész partyt, hiszen minden képessége, meg varázslatai stb. megvan hozzá. De valahogy korlátizni kéne, persze úgy, hogy ne veszítse el a valósághűségét.

Ezért nagyon kell figyelni arra, hogy az NJK NEM tudja azokat, amiket a KM. Ez persze mindenkinek egyértelmű, alkalmazni azonban minden részletre kiterjedően nagyon is nehéz. A KM viszont sok mindent tehet, hiszen vannak "infói". Kövessen el hibákat a BM! Pl. varázsolhat olyan karakterre, olyan erősséggel, ami egy általános valakinek bejönne, de az ő pajzsai kivédik. Vagy pl. nem mindíg arra megy a villám, akin láncing van - persze, ha csak nem látszik egyértelműen.....

A játékosok gyakran élnek olyan kritikával, hogy "Egy BM ezt simán elintézhette volna, mert ha ....." Csakhogy ez szerepjáték, nem matematika! Egy BM - de bármelyik más kaszt is - sem ismer feltétlenül minden varázslatot, nem szereti mindet. Vannak kedvencek. Én mindíg kidolgozok egy két támadási, védekezései taktikát az ilyenek részére, konkrét varázslatokkal. Az az NJK azt ismeri/szereti alkalmazni/részesíti előnyben, még akkor is, ha mondjuk menet köznben kiderül, hogy esetleg egy másikkal jobban járna.

Aztán az ellenfél is ember, célszerű kidolgozni, mikor kezd el menekülni, és akkor már csak azzal foglalkozik ((pl. ha az FP-i már a felén járnak).

Persze mindezen módszerekkel sem szabad túlzásba esni, és hagyni, hogy a karakterek sorra győzzék le az erősebbnél erősebb NJK-kat. De mivel a szerepjáték célja a szórakozás, szerintem mindíg hagyni kell egy megoldást, találják meg, ha erős az NJK, akkor egy gyenge pontot, amit kihasználhatnak, vagy legalább egy menekülési útvonalat. Az is lehet megoldás... Ha pedik nem kapcsolnak, akkor tényleg jöhet az új karakterlap meg a kockák.....

Link a hozzászóláshoz

Nálunk meg mindig az a nagy problém, hogy megkegyelmezek a JK-nak...nekem is van egy tanácsom az ilyen cipőben jároknak, légy kegyetlen és csinálj egy ful tápos NJK-t. :lol:

Na jó....ezt azért nem kell komolyan venni, de a probléma nálunk tényleg mindig fent állt, még sose öltem meg JK-t. Vagyis egyszer került rá sor, de az se saját modul volt és az ilető képtelen volt elfogani. Azután egy másik mesélésben, amit ő hajtott végre, visszahozta.

Erre, hogy hogyan oldjuk meg azt hogy a JK ne halljon meg egy túl erős NJK-tól mindig meg lehet találni a megoldást.

Ez az egyik legszebb dolog a KM-kedésben, a rögtönzés varázsa. Kell a sok szabadság, mert ez nem csak a JK-nak jobb, de a KM-nek is. Szerintem.

Egy kérdés:

Mennyi szabadságot hagytok a JK-nak?

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

A kérdésedre válasz Venes: A lehető legnagyobbat, ami kb 95%-os szabadságot jelent. De ez kiderűl a korábbi hozzászólásaimból is.

Hogy miért adok akkora szabadságot, észrevételeim szerint azért mert a játékosok sokkal jobban szeretik az ilyen kalandokat, és mert amit te is mondtál a KM-nek is egyszerűbb így mesélnie.

A nagy szabadság rengetek dologra ad lehetőséget, a rengeteg tőrténés sok egyéb spontán problémát hoz fel. Ezek a problémák tapasztalataim szerint leggyakrabban a játékosok között lépnek fel, és amíg ők egymással vagyis a szerepjátékkal foglalkoznak időt adnak a KM-nek, hogy kitalálja az eddigi tőrténések következményeit.

Gyakra előfordúlt már nálunk, hogy a karakterek egymással való ármánykodásairól szólt a kaland, Km-ként én ezt nagyon élvezem, mert ilyenkor van a lehető legkevesebb dolgom, és én is játszhatok az NJK-immal. És a karaktzerek talán sokkal többet is tapasztalnak.

Link a hozzászóláshoz

Ave

Mi ugy oldottuk meg azt a problémát, hogy amikor támadás alá kerül a party akkor attol függően hanyan vannak pl ha 3-an akkor mindenki mond két szamot 1-6-ig a KM dob k6-tal és amelyik szamot dobja az a tag kapja a nyakába az első magiat,nyilvesszőt vagy egyéb finomságot igy sosem érhette az a vád a KM-et hogy már az eleéjén kiiktatja a legjobb harcost vagy magiahasználot és bizony igy benne van az ellen hibaszázaléka is mert lehet hogy olyan tagot vesz célba a magiaval vagy egyéb fegyverrel amitől nem biztos hogy elsőre sikerül leteritenie.

Link a hozzászóláshoz

Hát igen Elátkozott, igazat adok neked. Mondjuk eddig szinte mindenben azt adtam.

Szerintem az egyik legfontosabb dolog a szabadság ajátékokban. Mondjuk ezeknek a szabadságoknak se árt néha gátat szabni, hisz például nálunk nagyon sokszor egy negyedórás rész ettől lesz egy egész órás. Nem egyszer volt már rá példa.

Meg más részt jó ha az a bizonyos ,,sazbadság" csak álca, lehet hogy éppen ekkor történik egy nagyon meghatáozó dolog, ami a kaland szempontjából nagyon lényeges.

Néha sokat gondolkodok ezen a ,,szabadság dologon" és arra jutok, hogy sokszor több ,,cső" is kellene a játékokba, hisz tényleg azok az elnyújtások már sokszor fárasztóak.

Sajnos nekem nagy hibám, hogy már adok egy-két tippet, amit szerintem nem kellene, hogy hogyan haladjanak tovább, mert elég idegesítő, amikor már egy órája egy adott helyen rostokolnak és ott van a tanácstalanság a szemükben. Persze nem vagyok valami nagyon jó KM, sok tanulni valóm van, nem is csinálom hosszú ideje, így ezzel a dologgal nem igazán tudok megbírkozni. Szóval még egy kérdés:

Mit tesztek olyan helyzetben, amikor a JK-k leregadnak és már az idegeitek is a pattanás határát súrólják?

Link a hozzászóláshoz

Ahoi!

Venes: a dolog nagyon egyszerű. A kalandot úgy kell felépíteni, hogy legyen valami, ami visszatereli őket. Ez nálam leginkább egy NJK képében mutatkozik meg. Ha jó partyról van szó, lehet egy bajba jutott személy, ha gonoszról, akkor lehet pénz. Lehet egy erőszakos fickó, aki a személyazonosságukat vonja kétségbe, lehet egy különösen csinos nő, egy parasztnak álcázott fejvadász, aki "elkotyog" ezt-azt nekik a dologról, miközben a törött szekérkereket javítják...

NJK, ez a legjobb kulcs szerintem.

Persze ha nem akarod kinyitni az ajtót, mászasd be őket az ablakon :P

Maradtam Tisztelettel:

Link a hozzászóláshoz

Na igen.... :lol: az ablak....

Igen ez logikus lenne, csak ha a JK-kat nem érdeklik az ilyen. Ha gonoszparti és leszarják a pénzt, mondjuk ez esetben meg elérhetnék egy olyan helyzetet, hogy kelljen nekik, de akkor meg mindent lesz*rnak és egyszerűen nem törődnek semmivel. Max. meglógunk, stb.

Ha meg jók, akkor se biztos, hogy segítenek. Valahogy....áááá, fura JK-k vannak a társaságomban. Az ilyen helyzetekre, azaz a segítség kérésre is hajlamosak nem-et mondani.

Köszönöm a tanácsot ezek tényleg elég logikusak. Csak sokszor felmerül olyan probléma, hogy a JK-k nem akarják az adott doilgot, meg nem ismeriik fel a segítséget, ja és mindenhatónak érzik magukat. Ha ilyenkor meg valamilyen módon megszívetom őket, akkor meg olyan képet vágnak a kaland maradék részében, hogy megesik rajtuk a szivem. Nem vagyok én valami jó KM, de köztük talán az egyik legjobb.

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Ha már itt tartunk, nekem eddig egy JK-t sikerült kinyírnom :oops: , de ahhoz hogy úgy mondjam semmi közöm nem volt...

A helyzet az volt, hogy egy hajóval kellet volna mennijük, csak úgytünt, hogy lekésték. Úgy gondoltam nehogy már ezen bukjon beraktam, pár ladikost, akik gyorsabban kiviszik a kikötőbe, a baj csak ott kezdődött, hogy ezek se szó se beszéd, beütötték a vízba a hajóst, ráadásul evezőstül, akkor a bugyuta harcos elkezdett a nagypajzsával, és az alkesz pap, meg a főzőkanáljával evezni, ennek mint logikus az lett a vége, hogy körbe körbe forogtak, akkor rájöttek, hogy a csatorna a tenger felé sodorja őket, úgy hogy írányba álltak és csorogta, de mivel épp viharos idő volt, és dagány ezt azért raktam, be hogy feeling legyen a hajóút, amit lekéstek... Szóval vihar volt és hullámzott, ezek meg oldalra fordítottásk a hajót, hogy majd úgy kiszállnak, ennek következménye a borulás, a harcosunk teljesvértezetbe elmerűlt, ami úgy elég nehéz, és mivel elfelejtette közölni, hogy van úszásképzettsége, és úszna, addig félig megfulladt, majd rájött, hogy leveszi a vértjét, de késő, a pap, pedig az egyik hordójába megkapaszkodott és megmenekült, és a kaland még el se kezdődött...

Link a hozzászóláshoz

Lithasz!

Nem semmi SIR 8)

Nekem még régebben voltak ilyen élményeim,a KM-kedés és a Magus kezdetén... Hú... 5 éve, most meg újra és újra összeomlik a körünk pár ... miatt! :evil:

Nagyon tetszik ez a kaland részlet.

Nekem a JK-im kezdetben egymásst mészárólták, míg rendet nem teremtettem.

Egymás füleit stb gyűjtötték, pár embert kivágtunk és rend lett, párat meg átneveltünk...

Adun thorin as!

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...