Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A jó Kalandmester


Recommended Posts

Hellas!

Az a kérdésem, hogy a kalandot miképp tarrjátok állandó lendületben?

A csata és a harc tom felpörgti jk-kat, de itt szokott nálunk ellaposodni a kaland, és lassan halad a játék. A fő baj az, hogy a csapat 1 2 5 tsz jk-ból áll. Nállunk a parti általában 3-5 órásak.

Mi meg este játszunk és a végén az álmosság öli a játékot... :evil:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem két eset lehetséges. Az egyik, amikor a JK-k tele vannak ötletekkel, és maguktól is cselekszenek újakat (elmennek körülnézni a városban, kötekszenek, udvarolnak stb.) Ilyenkor csak alakítanod kell a szálakat, amiket nem is neked kellett kitalálni.

A másik, amikor neked, mint KM-nek kell mindent elébük adnod, mert éppen nincs mit tenni. Ez lehet nyom, ellenség, tennivaló, bármi. Nem csak olyan, ami feltétlenül előreviszi a kaland megoldását, de olyan a kaland szempontjból jellegtelen dolog is, ami lehetőséget ad a szerepjátékra. (pl. ha van bajvívó a csapatban, akkor legyen egy kötözködő, a papnak egy rendreutasítandó hívő, stb)

Szerintem mindíg ki lehet könnyen találni velemit.

Azzal persze nincs mit tenni, ha nincs kedvetek játszani, vagy neked mesélni. Ilyenkor inkább hagyni kell a játékot máskorra, minthogy rossz emlékek, esetleg unalomból, méregből elkövetett dolgok kapcsolódjanak a szeretett karakterekhez.

Az álmosság ellen pedig nincs mit tenni: kávé, mozgás, no meg aludni sem árt...

Link a hozzászóláshoz

Hellas!

Rájöttem, hogy a félig meddig improvizált kalandjaim a legjobbak, azokat tudom jól lemesélni, melyben csak a fő cselekményeket és egy két v. több fontos njk-t és jellemeket dolgozok ki. Meg a helyszint és a legfontosabb elemeket... A többi a véletlenre van bízva!

Köszi amit írtál, még régebben írtam, hogy sokszór az volt a baj, hogy az egyik jk mindig bármi is történjék elkóborólt!!! :twisted:

De e probléma is megoldásra került.

A csapat most lovag, fejvadász, harcos.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egyetértek.

Szerintem is jobbak az improvizált kalandok, mert akkor ahhoz a szálhoz nyúlsz, amit a játékosok éppen megfognak, no és persze nem üres sablonok, előre megírt, de a csapathoz köze-nincsen dolgokról szól a történet. Én ezért nem szeretem a kalandmodulokat.

Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem kell felkészülni a mesélésre, sőt! Ehhez kell csak igzán! Hiszen könnyű egy kalandmodult elolvasni, aztán itt a barlang, a megbízó szt mondta, hogy be kell menni. Aztán, jobbra vagy balra? Előfordul, hogy a KM-ek lustaságból, vagy ötlet, esetleg fantáziahiányból választanak egy kalandmodult, hogy ma ezt mesélem, aztán kit érdekel, hogy a csapathoz meg nem illik...

Sokkal jobban fel kell azonban készülni egy rögtönzős modulra! Kell egy olyan térkép, elképzelés pl. a városról, vidékről, meg terv, hogy hol mi van, amin nem csak a kalandmodul három állomása van bejelölve, mert úgysem mennek máshova. És persze több njk-terv, ötlet is kell, mert nem csak a megbízó, meg a őellenfél fog szerepelni...

Az ilyen stílus oldja meg részben a legjobban az elkóborolt témát is, mert ugye nem kell a klausztrofóbiás karaktert bekényszeríteni az alagútba, mert hát a modul szerint arra kell menni...

Link a hozzászóláshoz

Nem sok embernél láttam eddig azt a megoldást, hogy egy modulban gyakorlatilag a környezetet dolgozta volna ki, de azt nagyon alaposan, és rengeteg apró szállal toldva. Ezt először TAO-nál tapasztaltam, és nekem ez jött be a leginkább. Alapos felkészülést igényel, de szerintem jól működik, spontán, és mégsem az :)

Tehát nincsenek megkötve a dolgok, hogy a JK csak merre mehet, mit csinálhat, ugyanakkor meglepetés sem éri az embert, és a szálak akkor is alakulnak, folytatódnak, ha a JK-k nem szólnak bele.

Egyik ilyen legemlékezetesebb modul volt, amikor annyi volt a feladat, hogy Gorvik egy városában alakítsunk klánt a családnak. Ennyi. És a váris iszonyúan kidolgozva, a sok mellékszál, az események, az egyik legnehezebb modul volt, amit láttam.

És hasonló volt a most téli is, ami szintén TAO leleményét dicséri főként (mégha picit bele is kontárkodtunk neki, többi km-ek :) ).

Érdemes lesz szerintem elolvasni, amint felkerül.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Pont ahogy Andoron írta! Szerintem már csak azért is jobb a rögtönzős modul, mert akkor a KM eleve arra készül, hogy ugye alkalmazkodni kell a karakterekhez majd, nem arra, hogy elolvas egy sokszor több tíz oldalas modult, és mire átlátja, hogy mesélni is tudja, az teljesen lefogja a gondolatait, meg ha van valami eltérés, akkor nem folytathatja a mesélést szabadon, hanem valahogy vissza kell kényszerítenie a modul szálára a csapatot, hiszen akkor mi lesz a megoldással, meg amúgy sem lehet mást csinálni...

Azt még hozzátenném, hogy a "rögtönzés" egy furcsa szó ide, de ez van. Valakinek esetleg úgy tűnhet, hogy akkor arra nem is kell készülni, csak leülök, és hajrá. De ez nem így van. Erre jóval többet kell készülni!

A játéktér kidolgozásáról már írtam az előzőben, de a szálak sem csak úgy a levegőben lógnak. Csak nem kell olyan részletességgel kidolgozni, mint egy önálló modult.

Én inkább csak eseményvázlatokat szoktam kidolgozni, amiben a fő sarokpontok ott vannak, annyi elég. Aztán a történet alakulása függvényében majd az NJK-k (ha ugye ki van dolgozva a jellemük, karakterük, céljaik, kedvenc módszereik stb.) majd döntenek, hogy mi legyen, merre is mennek. Szerintem ez kelti igazán az "élő" hatást és ad a játékosoknak is valóságérzetet.

Persze nem akarom azt mondani, nem is hiszem, hogy akkor a modulok rosszak, meg fölöslegesek, hisz egyrészt azok sem egyformák, meg pl. versenyekre, ahol több KM meséli ugyanazt, meg ha másnak is át akarjuk adni a történetet, akkor kell. De azokat is lehet ilyen szellemben kidolgozni! Andoron hozzászólásából arra következtetek, hogy a TT modulja is ilyen, vagy legalábbis hasonló, szívesen megnézném már. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv Kalandozók !!

Kb. 10 éve játszok, mesélek jobbára Mágust, de mást is!

Nem nagyképüségböl írom, de nagyonsok jó kalandot meséltem már, és tény, hogy a "rögtönzöttek" gyakran jobbra sikerülnek mint a 7ekig tökéletesített ultra superre írt kalandok!

Mindig rugalmasan kell hozzá állni a meséléshez, és mindenre nyitotnak kell lenni!! De sajna a Jk.-eim még mindig meg tudnak lepni!!

Tanácsom a Km.-eknek: türelem és tudás!!

Link a hozzászóláshoz
Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...