Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Úgy nézem a karakteralkotás nem sokat változott a tavalyi nyári tábor óta, nagyon sajnálom, hogy idén sem engedélyezett se az ikerkaszt, se a váltott kaszt.

A tavalyi modul p.sz. 3671-ben játszódott, az idei pedig 3688-ban kezdődik, így felmerül a kérdés, lehet-e a tavalyi karaktereket hozni? Ha igen, akkor az ilyen karakterekre mi vonatkozik a karakteralkotási szabályokból? (pénz, tárgyak, tavalyi modulban megszerzett felszerelés, ...)

Előre is köszi a választ!

Tyrael

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

szeretnénk kérni egy Kalandozók Kézikönyvét az engedélyezett rúna cikkekkel!

Tyrael: csak tippelek, de általában jók a megérzéseim: a tavalyi modulban jóval tapasztaltabb karaktereket kellett megalkotni, így ha 17 évvel későbbi időpontra kevesebb pontból lehet alkotni, az erős célzás arra, hogy a kérdésedre a válasz: nem. Azaz "lefokozhatod" a karaktered 1000 TP-sre, de a felszerelés és minden egyéb tekintetében igazodni kell az idei karakteralkotáshoz. Vagy lehet, hogy csak elnézted, és az ezret tízezernek olvastad? (Tavaly annyi tp volt...)

Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Batka írta:

Kérdés: miért ragaszkodtok az Észleléshez, mint tulajdonsághoz? Annyira nincs összhangban így a rejtőzéssel, lopakodással...

Az Észlelés, mint MTK képzettség nincs alkalmazva. Bár lehet, hogy Te az Érzékelés képességre kérdeztél rá.

Nos szerintem az Érzékelés egy nagyon hasznos és hiánypótló képesség.

Az valóban KM függő, hogy ő mennyire képes optimálisan alkalmazni a játék során. Szerintem pl. az alábbi metódus jól alkalmazható, és az általad felvetett kérdést is képes kezelni.

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Van egy ilyen utalás a karakteralkotási rendszerben:

"Kalandozók Kézikönyve (az idén engedélyezett Rúna cikkek letölthető jegyzéke) "

Viszont ez az idén engedélyezett Rúna cikkek letölthető jegyzéke nem elérhető, vagy legalábbis nem láttam. Közzé tennétek azt is, légyszi?

 

(Egyébként az 1000 Tp-s karakteralkotás nem a legnépszerűbb döntés a játékosok körében, de hát ez van.)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tyrael,

Az iker és váltott kasztok hátrányai nem igazán, vagy csak nagyon kis mértékben jelentkeznek egy rövid időszakot lefedő találkozó során, ezért mindenki (általában, és tisztelet a kivételnek) nyakló nélkül alkalmazza azokat (tapasztalat) és ráadásul még indoklás, szépen összepasszolás sincsen (megint csak általában, és tisztelet a kivételnek). Ezért nem szokták engedélyezni - amit egyébként én nagyon is helyesnek gondolok. Vannak olyan kombinációk, amik otthonra valók,mert mondjuk egy életút játék (vagy hosszabb kalandsorozat) során valósulnak meg a korlátai az előnyeivel együtt - például én is ezért nem javaslom semmilyen versenyre a spiretort, vagy a szerafistákat) 

Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Batka írta:

Kérdés: miért ragaszkodtok az Észleléshez, mint tulajdonsághoz? Annyira nincs összhangban így a rejtőzéssel, lopakodással...

Kérdés: mit lehetne helyette használni? Szerintem mindenki tisztában van a MAGUS rendszeréről alkotott véleményemmel, és ez egy fájó hiány lenne, ha kivennénk.

1 perccel ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Tyrael,

Az iker és váltott kasztok hátrányai nem igazán, vagy csak nagyon kis mértékben jelentkeznek egy rövid időszakot lefedő találkozó során, ezért mindenki (általában, és tisztelet a kivételnek) nyakló nélkül alkalmazza azokat (tapasztalat) és ráadásul még indoklás, szépen összepasszolás sincsen (megint csak általában, és tisztelet a kivételnek). Ezért nem szokták engedélyezni - amit egyébként én nagyon is helyesnek gondolok. Vannak olyan kombinációk, amik otthonra valók,mert mondjuk egy életút játék (vagy hosszabb kalandsorozat) során valósulnak meg a korlátai az előnyeivel együtt - például én is ezért nem javaslom semmilyen versenyre a spiretort, vagy a szerafistákat) 

Magyarul: egyáltalán nem balanszos. Túlságosan erőssé válnak a karakterek. Márpedig az erő számít, különben nem lenne Tp limit.

Link a hozzászóláshoz

1 000 TP: upsz, tényleg elnéztem, így már egyértelmű, hogy időben hiába játszódott korábban a tavalyi nyári táboros modul, az ottani 10 000 TP-s karaktereknek maximum egy szintszívó Lesath-tal való találkozás után kerülhetnének be az idei szoriba 1 000 TP-vel :)

dupla kasztok: 1 000 TP-nél pláne nem igazán jellemző, de 10 000 TP-nél nagyon hiányoltam, de hozzá kell szokni, hogy csak a rendszeres életút partinkkal van rá lehetőség, versenyeken szinte mindenhol tiltva van.
(Szerintem nem tiltani kéne, hanem keményen korlátozni és a nagyon átlátszóan maximalizálva a versenyre tenyésztett karaktereket nem engedni. Mondjuk az is igaz, hogy láttam én már olyat is, hogy egy ikerkasztú karakter a 2. kasztjának még a %-os értékeinek az alapját is hozzáadta az akkor aktuális első kasztjabeli értékeihez, ami nálam már kiverte a biztosítékot... de ez egy másik fórumtémába való, úgyhogy itt most befejezem.)

Link a hozzászóláshoz

Pár észrevétel Silver Excel táblás karakterlapjával kapcsolatban:

  1. A törpe fajnál nem állítja be a fajból járó 35 %-os Csapdafelfedezést és 30 %-os Titkosajtó keresést.
  2. 4. TSZ Tiadlani kardmester-t kiválasztva azt mondja, nincs PSZI-je, pedig van neki Piarroni Af-nak megfelelő, sőt a Slan-hoz hasonlatosan bonthatatlan pajzsot képes építeni.
Link a hozzászóláshoz
  • téma Hulla által lezárva és unlocked

Off-topic miatt a legutóbbi néhány hozzászólást áthelyeztem az alábbi topicba.

Ezt a téma a konkrét NYT2016  karakteralkotási kérdéseinek gyűjtőhelye, ahonnét minden táborlakó tájékozódhat a témához kapcsolódó fejleményekről. 

Kérek - sőt bíztatok - mindenkit, hogy az alábbi topicban egyeztessen a "JK Tsz vs. MAGUS játszhatóság"-gal kapcsolatos nézeteiről!

 

Megértéseteket köszönöm!

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Tyrael, köszönöm az észrevételeket a karakterlappal kapcsolatban. A törpe és a Tiadlani kardmester hibákat javítottam is.

Viszont az Erigowi íjász - félelf CÉ alap az nem tévedés. ETK 26. oldal: "Alaphelyzetben minden félelf 10-es CÉ-vel rendelkezik (a kasztból fakadó CÉ alap a félelfek esetében nem jár, csupán a későbbiekben erre áldozott HM számít)."

Link a hozzászóláshoz

És tényleg ott van leírva, bár baromira nem tartom logikusnak, hogy adott egy született íjász tehetség (félelf) aki beiratkozik Erigowban íjász képzésre és úgy jön ki 1. szintűként "végzősként", hogy rontja az iskola hírnevét, mert még a végzősök alap CÉ értékét sem éri el.
Biztos mind elszállnak a tehetségük miatt és rossz társaságba keverednek :)

Szóval szerintem ez is egy a sok nem logikus / kidolgozatlan, vagy épp nem átgondoltan kidolgozott MAGUS szabályoknak.
Vagy tud nekem mondani valaki valami logikus magyarázatot erre?

Link a hozzászóláshoz

Nem boszorkánymester kasztú karakternek lehet mondjuk éjszakai látást adó mágikus tetoválása?
Ha igen, mennyibe kerül ha van a csapatban BM aki megcsinálja és mennyibe, ha nincs?
Ha nincs a csapatban BM, akkor mennyire általános pénzért vásárolható dolog ezek feltöltése?
(Tudom, hogy ezeket sokan sokféleképp játsszák, pont azért kérdezem, hogy ezekről van-e valami tábori egységes vélemény, vagy KM-függő a dolog?)

Link a hozzászóláshoz

Ha jól láttam, akkor a drágakőmágikus tárgyak ára nem változott a tavalyhoz képest, csak attól. hogy most 1 arany nem 10 hanem csak 2 TP, szóval talán továbbra is érdemes bennük gondolkodni, mert 
detekció = 50 Mp = 100 arany = 200 TP
védelem = 80 Mp = 160 arany = 320 TP

tehát most is akár egy karakter magában ki tud egyet gazdálkodni, de csapat szinten egy közös mindenképp elérhető.
:)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...