Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Dugó, köszi az észrevételt. Javítottam a hibát, most már ha k10+10, vagy k6+14 dobáskódú tulajdonságot 18 fölé növelünk, nem számol rá kf többlet költséget. 

A fenti hozzászólásom mellékletét frissítettem az új verziós táblázatra.

(Egyébként igen, szerintem is hülyeség hogy a faji módosítóhoz nem adódik hozzá a kasztból fakadó CÉ alap, de hát amíg a könyvben ez áll, és a karakteralkotás szabályozásánál ezt nem írják fölül, addig így marad.)

Link a hozzászóláshoz
On 2016. 04. 10. at 15:31-kor Tyrael írta:

Nem boszorkánymester kasztú karakternek lehet mondjuk éjszakai látást adó mágikus tetoválása?
Ha igen, mennyibe kerül ha van a csapatban BM aki megcsinálja és mennyibe, ha nincs?
Ha nincs a csapatban BM, akkor mennyire általános pénzért vásárolható dolog ezek feltöltése?
(Tudom, hogy ezeket sokan sokféleképp játsszák, pont azért kérdezem, hogy ezekről van-e valami tábori egységes vélemény, vagy KM-függő a dolog?)

Itt a karakteralkotás alábbi mondatát kell alkalmazni:

Idéz

A felszerelési tárgyak ára, attól függetlenül, hogy a karakter képes-e azt elkészíteni vagy sem, egyforma.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a tetoválás nem tárgy, de kérjük e szituációban aképpen kezeljétek.

Pontosítva, függetlenül attól, hogy a JK BM-e vagy sem, van-e a csapatban BM vagy sem, a tetoválás költsége ugyanannyi, azaz Mp érték x 2 arany.

A játék közben BM felkutatás és bélyeg feltöltés természetesen a KM hatáskörébe tartozó kérdés. Irányelvként: a BM-ek nagyon drágán mérik a tudásukat, és jó felfogott érdekük, hogy Ynev legtöbb országában ne verjék nagydobra e képességeiket.

(Joggal merül fel a játékosok részéről, hogy a magas kiadások helyett inkább a játék során "önerőből" készítenek tetoválásokat a csapaton belül. Ez természetesen járható út. Persze hogy egy adott modulban van-e erre lehetőség, idő az már más kérdés. Ennyi ekkor a kockázatotok! ;) )

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Az elmúlt napokban sok javítást került bele a karakter számolós táblázatba (mana pont javítás, képességek költségének számolása Kf és fajok függvényében, egyéb apróságok), ezért azt javaslom mindenki töltse le a legújabb verziót a korábbi hozzászólásomból és abban készítse el a karakterét.

Köszi

Link a hozzászóláshoz

Nekem inkább játéktechnikai kérdésem lenne:

Ha jól értelmezem az MTK-t akkor egy 4. szintű gladiátor kétszer támadhat minden általa ismert közelharci fegyverrel míg egy 3 as szintű gladiátor 16 os ügyességgel és gyorsasággal csak azokkal a fegyverekkel teheti ezt, amik erre lehetőséget adnak (tőrök). Így működik a dolog ugye?

Link a hozzászóláshoz

A RÚNA magazin 2. évfolyamának 1. számában vannak rajzok is a fegyverekről.

Én úgy gondolom Yneven, kizárólag harcművész iskolákban/mestereknél lehet elsajátítani ezek használatának tudományát. Életút játékban van mód arra, hogy más kasztúak is beavatást nyerjenek, de pl. az idei NYT alkalmával sajnos nem tudunk ennyire megengedőek lenni! ;)

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

További kérdések:

Nerton (haonwelli gladiátor) mi alapján kapja a tulajdonságait: harcos vagy gladiátor? Abban az esetben, ha gladiátor akkor megkapja-e a MTK-ből azokat a képzettségeket amiket minden gladiátor első szinttől kap (belharc af, földharc af), vagy ezeket kp ból kell felvennie?

Ha választok egy fajt ami -1 et ad adott tulajdonságra, de nem limitálja a maximum elérhető tulajdonság értékét és a kaszt megengedi a különleges felkészítést akkor, hány TP be kerül 15(16-1) ről 20-ra felkészíteni az adott karatert: 3*20+2*50 vagy  2*20+3*50 ?

SZERK:

És mit jelent az a korbácsnál, hogy duplán sebez? Mert ha k6 al dobok k3 helyett az nem biztos, hogy dupla mert k6-al tudok egyest is dobni :D míg 2k3 al nem.

Link a hozzászóláshoz
5 órával ezelőtt-kor nekdolan írta:

Nerton (haonwelli gladiátor) mi alapján kapja a tulajdonságait: harcos vagy gladiátor? Abban az esetben, ha gladiátor akkor megkapja-e a MTK-ből azokat a képzettségeket amiket minden gladiátor első szinttől kap (belharc af, földharc af), vagy ezeket kp ból kell felvennie?

 

A Nerton gladiátor, ezért a tulajdonságait is úgy kapja. Igen, megkapja alapból az MTK-s képzettségeket!

 

Idéz

Ha választok egy fajt ami -1 et ad adott tulajdonságra, de nem limitálja a maximum elérhető tulajdonság értékét és a kaszt megengedi a különleges felkészítést akkor, hány TP be kerül 15(16-1) ről 20-ra felkészíteni az adott karatert: 3*20+2*50 vagy  2*20+3*50 ?

Mivel a karakteralkotásben ez szerepel:

" A faji módosítók a szabálykönyvekben leírtaknak megfelelően alkalmazandóak, továbbá a kaszt minimum/maximum értékének meghatározásakor is figyelembe veendőek. "

Ezért a példádban hozott karakter maximum 19-esre veheti fel az adott képességet, függetlenül a fai maximumtól! így értettük a kaszt maximumot. 

Tehát 15 ről 19-re (2*2)0 + (2*50) Tp ennek az ára.

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz
2 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Mivel a karakteralkotásben ez szerepel:

" A faji módosítók a szabálykönyvekben leírtaknak megfelelően alkalmazandóak, továbbá a kaszt minimum/maximum értékének meghatározásakor is figyelembe veendőek. "

Ezért a példádban hozott karakter maximum 19-esre veheti fel az adott képességet, függetlenül a fai maximumtól! így értettük a kaszt maximumot. 

Tehát 15 ről 19-re (2*2)0 + (2*50) Tp ennek az ára.

 

Üdv,

H.

De a kaszt maximum 20 és nem 19 ;) Felveszem 19-re (140 TP ért) mert amúgy a karakter táblázat is így értékelte a dolgot ^_^ .

Más:
Mit jelent az a korbácsnál, hogy duplán sebez? Mert ha k6 al dobok k3 helyett az nem biztos, hogy dupla mert k6-al tudok egyest is dobni 
:D míg 2k3 al nem.

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor nekdolan írta:

De a kaszt maximum 20 és nem 19 ;) Felveszem 19-re (140 TP ért) mert amúgy a karakter táblázat is így értékelte a dolgot ^_^ .

Más:
Mit jelent az a korbácsnál, hogy duplán sebez? Mert ha k6 al dobok k3 helyett az nem biztos, hogy dupla mert k6-al tudok egyest is dobni 
:D míg 2k3 al nem.

Jobb lenne konkrétumokban beszélni a kérdésről, tehát ...

Félelf Gladiátor

A dobáskód k6+12+kf-1

Ezzel a kóddal a hagyományos ETK-s karakteralkotás alapján NEM képes elérni a félelf gladiátor a 20-as Erő képességet. Számára a maximum a 19!

Ez így érthető?

Nos ez indokolja a korábbi válaszomban általam leírtakat is! ;)

 

A korbács esetében tökéletesen látod a dolgot! Felháborodásod indokolt! 

A majdani Kalandmestered nevében nem ígérhetem meg, de megpróbálok közbenjárni nála, hogy a játék során valamiképpen próbálja majd enyhíteni a M.A.G.U.S. szerepjáték eme durva, de szerencsére szinte egyetlen hibáját! :ordog:

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Jobb lenne konkrétumokban beszélni a kérdésről, tehát ...

Félelf Gladiátor

A dobáskód k6+12+kf-1

Ezzel a kóddal a hagyományos ETK-s karakteralkotás alapján NEM képes elérni a félelf gladiátor a 20-as Erő képességet. Számára a maximum a 19!

Ez így érthető?

Nos ez indokolja a korábbi válaszomban általam leírtakat is! ;)

 

A korbács esetében tökéletesen látod a dolgot! Felháborodásod indokolt! 

A majdani Kalandmestered nevében nem ígérhetem meg, de megpróbálok közbenjárni nála, hogy a játék során valamiképpen próbálja majd enyhíteni a M.A.G.U.S. szerepjáték eme durva, de szerencsére szinte egyetlen hibáját! :ordog:

 

Üdv,

H.

Aha így már világos. Alapvetően mind1 nekem, csak rengeteg a TP-m (3-as szintű karakter) és valamire el kell költenem a pontjaim. 140 TP az már nem olyan rosz. Mintha rémlene hogy ez régen le volt írva a karakteralkotásban. Gondolom az hogy ez az elfeknél (mint a többinél) feketén fehér megvan adva a 18 as erő maximum míg a félelfeknél nincs megadva a 19 csak elírás.

Mondjuk ez azt is jelenti, hogy egy félelf gladiátor gyorsasága kf-el max 21 lehet. Értelme nincs de legalább a karakterem majd dicsekedhet vele. Még a lovat is lefutja úgyhogy azt nem is kell vennie mert minek :D .

22 perccel ezelőtt-kor Daelon írta:

Nekem bárminek a duplája azt jelenti, hogy az eredeti értéket szorzom kettővel... az meg már tényleg csak jóérzés kérdése, hogy a kockát magát vagy az eredményt szorzod fel.

Hát a könyv szerint ugye csak túlütéskor sebezhet duplán viszont nem sebezhet ÉP-t és ugye a dupla ez esetben legjobb esetben is csak k6-ot jelent.  Kicsit értelmetlen a dolog. Ha bónuszokkal együtt duplázná a sebzést (mint kínokozás Af) az viszont táp lenne :) . Persze csak egy korbács. Errefelé senki nem Mágusozik úgyhogy nekem csak ilyenkor jönnek elő ezek a dolgok :D . Aztán jobb ha tábor előtt élem ki magam mint alatt :D:D

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Dugó írta:

Hatalom amulettbe való rubin mennyibe kerül? Összesen mennyi az amulett?

Korábbi táborok alapján gondolom most is elég 1 karát rubin bele, így 250 ap + 2 ezüst talán, ami az ETK-ban van, de most nincs előttem.

Mondjuk azt "nehezményezem", hogy a Tp vs arany váltás aránya csökkent a 10.000 Tp-s karakteralkotáséhoz képest, de a varázstárgyak és ékkövek ára maradt :)

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Dugó írta:

 Hatalom amulettbe való rubin mennyibe kerül? Összesen mennyi az amulett?

 

Daelon tökéletesen emlékszik, 250 arany az 1 karátnyi mágikus tisztaságú rubin. 

Illetve további 2 ezüst az elkészítés költsége.

 

Idéz

A kínokozás képzettség kizárja a hátbaszúrás képzettség létrejöttét?

A létrejöttét nem zárja ki, csupán az együttes használata nem megengedett a kettőnek, lévén két egymással teljesen ellentétes hatás elérését szolgálja az említett két képzettség. A képzettségek leírásában ez könnyen tetten érhető, de gondolom benned is emiatt vetődött fel a dolog!

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...