Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Közzétéve:
On 2016. 05. 04. at 0:04-kor Hulla írta:

Véleményem szerint elméletben minden (értelmes) élőlényt képesek meggyógyítani a papok. Persze az ördög itt is a részletekben bújik meg, gondolom! ;) 

 

A Kalandozók Kézikönyve nincs engedélyezve a karakteralkotáshoz használatos szabálykönyvek között. Ezért a bárdod ETK szerint kérjük megalkotni!

 

Üdv,

H.

Tehát ha jólértem a Kalandozók Kézikönyve pdf amolyan kedvcsináló és semmit nem lehet belőle felhasználni?
Akkor minek töltötétek fel a karakteralkotáshoz?

Közzétéve:
42 perccel ezelőtt-kor Tirang írta:

Tehát ha jólértem a Kalandozók Kézikönyve pdf amolyan kedvcsináló és semmit nem lehet belőle felhasználni?
Akkor minek töltötétek fel a karakteralkotáshoz?

Elnézésedet kérem. Talán a kései óra miatt írtam hülyeséget és gondoltam egy másik kiadványra.

Tehát, természetesen az általunk feltöltött Kalandozók Kézikönyve pdf gyűjtemény használható a karakteralkotás során!

Amit Te kérdeztél, vagyis a bárdok esetében a játékos dönti el, hogy az ETK vagy a Kalandozók Kézikönyve szerint dolgozza ki e kaszt tagjait!

 

Üdv,

H.

Közzétéve:

Hoi!

tetra: Köszi, de igazából gondoltam, ha már verseny, lesz rá egy egységes szabály/válasz/eljárás kitalálva.

Hogy ne sikkadjon el, feltenném újra a kérdéseket:
- Sima (tehát nem mágikus tulajdonságokkal bíró) tetoválást is a korábban említett tinta áráért (20r) lehet csináltatni?

- A vasököl nevű fegyvert (gy.k. boxer) lehet Ökölharc képzettséggel használni levonások nélkül, vagy külön fegyverismeret szükséges hozzá?

- A Kínzás, Kínokozás képzettségeknél is érvényes a kötelező ÉP vesztés? Ha igen, a fegyver típusának megfelelően, az ETK-s szabályok szerint?

Újfent köszi, ha valaki a modul írók / szervezők közül válaszol!

Közzétéve:

Sziasztok!

A karakteralkotóban nem adja hozzá a dzsenn fajból járó plusz Pszi-pontokat a Max. Pszihez.

Lehet, hogy csak én néztem rosszul, vagy régi a verzióm, de nekem fennáll e hiba.

Más: Hogy lehet tulajdonságot növelni a karakterlapon?

 

Előre is köszönöm,

Os'carr

Közzétéve:

Sziasztok!

A Hárítás képzettségnél azt írja, ez a Kétkezes harc egy korlátozottabb, de könnyebben elsajátítható változata, ami csak védekező fegyverrel használható.

Mi a helyzet azzal, hogy ha van egy karakternek Kétkezes Harc képzettsége (mondjuk két rövidkardra) de szeretne mellette sípcsont- és alkarvédőt is használni. Elvileg ha van kétkezes harca, akkor már nem vehet fel Hárítást, vagy igen?

Mi a táborban elfogadott egységes szabály erre az esetre? Milyen képzettség kell a lábszár + alkarvédő használatához?

Előre is köszi a válaszokat!

Tyrael

Közzétéve:
17 órával ezelőtt-kor F. Feri írta:

tetra: Köszi, de igazából gondoltam, ha már verseny, lesz rá egy egységes szabály/válasz/eljárás kitalálva.

Sosem volt megkötve a kötelező ÉP, szóval nem számítanék rá idén sem. Azt ideírom, hogy nálam lesz, ha a csapat nem ellenkezik nagyon, szóval úgy válogasson mindenki. Tehát csak a magam nevében tudok nyilatkozni, de szerintem nem lesz kötelező ÉP vesztés kínzásra, hiszen a minél jobb találat azt jelenti, hogy jobban úgy sikerül, ahogy szeretné a karakter, azaz ÉP vesztés nélkül.

A többi kérdésedet tárgyaljuk a KM fórumokon, nincsenek elfelejtve.

Közzétéve:
3 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Sosem volt megkötve a kötelező ÉP, szóval nem számítanék rá idén sem.

Lehet kicsit off és nem ide tartozik, mert nem szigorúan karialkotás kérdése, de. Szerintem fontos, mert a táborra vonatkozik.

Úgyhogy csatlakoznék Ferenc kollégámhoz: Ha már verseny akkor lehet hogy az opcionális szabályokra érdemes lenne egy egységes nézetet és használatot kialakítani, hogy minden csapat egyenlő feltételekkel játszhasson.

A kötelező Ép-vesztésnél maradva: Tegyük fel, hogy a modulban van egy fixen jelenlévő csapda, amibe minden csapatnak bele kell futnia a történet folyamán. Ez egy mágikus jellegű csapda, 4k6 elemi tűz sebzést okoz. Mondjuk a csapatok 50%-nál nem sikerül észrevenni/hatástalanítani a csapdát, és kapnak 20 Sp mágikus tűz sebzést. Ha az egyik csapatnál nincs kötelező Ép vesztés, akkor ez - ha mindenki teljesen ép volt - 20 Fp, ami elég húzós, de még túlélhető, és óvatosabban, de mennek tovább. Ha egy másik csapatnál van kötelező Ép vesztés, akkor a 20 Fp-vel 5 Ép is elfüstöl, ami egy varázshasználót jó eséllyel hazavág, az életerősebb karakterek is jobban megérzik, és ez arra kényszeríti a csapatot, hogy vagy csonkán haladjon tovább (mert hátrahagy holtakat és/vagy sérülteket pihenni), vagy rengeteg mágikus energiát emészt fel a gyógyítás, vagy megáll az egész parti összeszedni magát, szóval mindenféleképpen hátrányba kerülnek, mivel a modulban ugyanúgy haladni fog tovább az események folyama, mint az előző, Ép vesztés nélküli csapatnál.

És akkor ott van még a többi opcionális szabály. Némely csapatoknál van vérzés, tartós fájdalom, súlyos sebek és bénulás, ami lassíthatja az előrehaladást, míg más csapatok számítógépes rpg-hez hasonlóan csak csökkent életenergiával mászkálhatnak, minden további hátrány nélkül. Mivel ebben erősen benne van az aránytalanság, ezért szerintem lényeges lenne az egységes hozzáállás minden KM-től

Közzétéve:

Biztos vagyok benne, hogy fontolóra vesszük, mindjárt fel is vetem a belsőbb fórumokon, és abban igazad van, hogy a JK-k és NJK-k helyzete nem szimmetrikus, tehát az, hogy ezek a szabályok érvényesek másra is még önmagában nem teljes érv, de én mégis előhozakodnék ezzel.

Mindenestre úgy érzem várható egy magasabb szintű mesélői/táborszervezői/modulírói nyilatkozat, elvégre én csak egy low level KM apprentice vagyok.

Közzétéve:
Egy órával ezelőtt-kor tetra írta:

Biztos vagyok benne, hogy fontolóra vesszük, mindjárt fel is vetem a belsőbb fórumokon, és abban igazad van, hogy a JK-k és NJK-k helyzete nem szimmetrikus, tehát az, hogy ezek a szabályok érvényesek másra is még önmagában nem teljes érv, de én mégis előhozakodnék ezzel.

Köszi a gyors visszajelzést. :) Ez szerintem jogos, és nyilván figyelembe is kell venni. Bízom a KM-i csapat körültekintő és megfontolt döntésében.

Közzétéve:

Szervusztok!

 

Versenykiírásban (a karakteralkotásnál szerepel), hogy "Vigyázat! ETK elírások!" Ezalatt mit kell érteni? Különböző kiadású ETK-kat? Vagy mire gondoltok?

Másik kérdés. KaKéKö szerint lehet a harcművésznek több stílusa. Versenyen is?

Doldzsah-pap hogyan engedélyezett? 4.Tsz milyen karakterből lehet Doldzsah-pap? (Ugyebár a harcosok és tolvajok istene, de a többi Harcos főkasztba sorolt karakter is lehet-e?)

A program nem számolja a Dart-nid-kinito +1 Pszi-pontját sem.

Előre is köszönöm,

Os'carr

Közzétéve:
17 órával ezelőtt-kor Os'carr írta:

Doldzsah-pap hogyan engedélyezett? 4.Tsz milyen karakterből lehet Doldzsah-pap? (Ugyebár a harcosok és tolvajok istene, de a többi Harcos főkasztba sorolt karakter is lehet-e?)

A kiírás szerint duál és váltott kaszt nem engedélyezett, ezzel szvsz kilőtték a dzsad papokat is. Vagy rosszul emlékszem, hogy ők váltott kasztúként indulnak?

Közzétéve:
20 órával ezelőtt-kor Os'carr írta:

Szervusztok!

 

Versenykiírásban (a karakteralkotásnál szerepel), hogy "Vigyázat! ETK elírások!" Ezalatt mit kell érteni? Különböző kiadású ETK-kat? Vagy mire gondoltok?

Pl. a varázsló szintlépős táblázatára a 78. oldalon (4. tsz)

 

 

Idéz

Doldzsah-pap hogyan engedélyezett? 4.Tsz milyen karakterből lehet Doldzsah-pap? (Ugyebár a harcosok és tolvajok istene, de a többi Harcos főkasztba sorolt karakter is lehet-e?)

A többkasztúság tiltása miatt ez a kaszt sajnos nem engedélyezett!

 

 

Közzétéve:
3 órával ezelőtt-kor Daelon írta:

A kiírás szerint duál és váltott kaszt nem engedélyezett, ezzel szvsz kilőtték a dzsad papokat is. Vagy rosszul emlékszem, hogy ők váltott kasztúként indulnak?

A Papok, paplovagok I.-ben kidolgozott Dzsah-pap és Galradzsa-pap biztosan nem váltott kasztú. A Doldzsah-papot pedig azért kérdeztem meg, mert nem ő akar pappá válni (kasztot váltani) elsődlegesen, hanem érdemei miatt részesül elhívásban. Elfogadom, természetesen, hogy váltott kasztként van kezelve, technikailag az.

Köszönöm a választ.

Közzétéve:

Sziasztok!

Újabb kérdés a szervezők felé.

Egyértelműsítést kérnék. A dzsennek különleges pszijük jóvoltából Psziből használják a varázslói Mentálmágia mozaikjait. Az tiszta, hogy összefűzni nem tudják, illetve az erősítés és időtartam megegyzik. Hatótávra viszont az MTK nem ír semmit. Ebben kérnék KM-i döntést, ezeknek a képességeknek mi a hatótávja.

 

Előre is köszönöm.

 

Os'carr

 

Ui.: Nem nagyon szoktam fórumozni, amennyiben off-topic a kérdéseim sokasága, nyugodtan zavarjatok át másik fórumba.

 

Közzétéve:

A pszi hatótávja ETK szerint látótáv, azon belül is az, amikor az arc egyértelműen felismerhető. Ez ha jól emlékszem jó látási viszonyok közt kb. 100 méter a Zöld szerint. Ha psziből nyomják, akkor elvben ennek kell lennie.

Közzétéve:

Os'carr
lehet a harcművésznek több stílusa versenyen is.

ezeket Silver ügyezi amennyiben van rá energiája:
"A program nem számolja a Dart-nid-kinito +1 Pszi-pontját sem 
A karakteralkotóban nem adja hozzá a dzsenn fajból járó plusz Pszi-pontokat a Max. Pszihez.
Más: Hogy lehet tulajdonságot növelni a karakterlapon?"

ToxinBoy
Az opcionalis szabályokat most nyári táborba nem egységesítenénk ezt eghagyjuk a KM-knek.Akikkel érdemes a játék előtt ezt egyeztetni milyen opcionalis szabályokat használnak.Ha maguktól nem mondanák el.


Tyrael 
Kétkezes harc és Hárítás.Vehet fel mindkettőt.Ha használod a fegyvereidet kétkezes harcnál akkor nem adódnak hozzá a védelemhez az alkarvédő és lábszár védő csak ha célzottan azt a rész támadják.Ha csak egy fegyverrel harolsz vagy nem használod aktivan adott körben az egyk fegyvert akkor számít a hárítás.
Nem kell a lábszár és alkarvédőhöz  külön képzettség amíg védekezésre használják. 

F.Feri
külön fegyverismeret képzettség a vasököl.
Sima (tehát nem mágikus tulajdonságokkal bíró) tetováláshoz  tíz réz a tinta.

nekdolan
 haonwelli nerton gladiátor.igy Egy rend fegyverzet: az iskolára jellemző átlagos minőségű és közönséges anyagú
fegyver (vagy fegyver + kiegészítő fegyver), továbbá ha ez ott általános, akkor egy
jellemző vért (ára maximum 80 arany, anyaga közönséges fém
Nem kap nehézvért af-t.

Közzétéve:

Üdv,

Hát én nem teljesen értek egyet a Doldzsah papos témával, hiszen egy pap nem istene csodáinak kimutatásával lesz igaz pap. Hanem a hit és az elkötelezettség amellyel istene felé tekint és betartja tanait és lelki támaszt nyújt  a híveknek...

De majd inkább megmutatom, hogy kell csinálni ;)

Közzétéve:
On 2016. 05. 04. at 19:18-kor Sneer írta:

Silver,Antail,CS és akik járatosak vagytok a programozásban avagy csak ügyesek az excelben. A köv NYT-re egy méregszámolós fájl a fenti cikk alapján elkészíthető lenne?

Sneer: én mintha foglalkoztam volna valamikor ezzel EXCEL-ben, de majd utánakeresek :)

Aha, meg is találtam. Ezt még talán a 2011. évi NYT-re készítettem. Ha gondoljátok lehet tesztelni (főleg MG-nek). :-P
Ha kell javítom a hibáit. Szükség esetén átdolgozom 2003-as EXCELre. A színes mezők írhatók és/vagy kiválasztatók.
Ha bármilyen kérdés van: Pszi. :-P

 MéregkeverésMG.xlsx

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...