Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Karakter kihasználása tápolás nélkül


Samil Domos

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy dzsenn karaktert kezdtem (cikkgyüjteményben található leírás szerint). Mivel azonban nincsen semmi hátránya a fajnak (szerintem legalábbis) előnyei viszont nagyon erősek ezért fel merült bennem hogy ezt mégis valahogy ellensúlyozni kellene. Másrészről viszont a karakter képességeit  teljes mértékben kihasználni természetes dolog lenne, egy törvénykívüli kalandozó miért is ne tenné saját érdekében? Mi a véleményetek a témával kapcsolatban? Esetleg más erősebb fajoknál/kasztoknál milyen megoldást alkalmaztok?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha az ilyesmi egyáltalán foglalkoztat, akkor szerintem már nem fogsz abba a hibába esni,  hogy csupán "meggyőző adathalmazként" tekintesz az egyébként potenciálisan valóban nagyon erős karakteredre. Mivel az ember ritkán játszik magában, és bizonyára a többiek is szeretnének érvényesülni a dzsenn karakter mellett, érdemes valamifajta jellemhibát, személyiségjegyet, hiányosságot, hátrányt vagy fóbiát felvenni (és azt ki is játszani), hogy a karaktered egyáltalán emberi léptékű maradhasson. Hogy legyen, lehessen olyan helyzet, amikor neki kell támaszkodnia a többiek tudására, képességeire, bajtársiasságára. 

Óvatosan írom a fentieket, mert nagyon nehéz ezekkel élni - és sok múlik a csapat játékstílusán is. A fentieknek csak akkor van értelme, ha a tulajdonképpeni szerepjátékra valódi hangsúlyt fektettek, s nem csak a "feladatmegoldás" a mindenkori cél.

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

szerintem a dzsennél elég jó kihívást jelenthet az erősen aszociális, mondhatni szociopata jellem, a saját érvényesülés előtérbe helyezése, a morális döntések logikai alapon történő meghozatala, és még sorolhatnám. Én a dzsenn karaktereknek mindig a tiszta "Rend" jellemet ajánlom illetve játszom, pont emiatt. De ez persze tényleg "szerepjátékos" vonal, és a hátrány nem a számokban keresendő. De szerintem járható út az is, hogy a statisztikáin változtatsz, hogy ellensúlyozd az előnyt - mondjuk a fizikumát csorbítod meg erősen.

Mit értesz más erősebb fajok/kasztok alatt? 

 

Kellemes napot

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat!

Én is ebbe az irányba mentem el, bár én rend-halál jellemet választottam. Valamint egy karkter alkotást segítő táblázatból kidobtam hogy megalomániás (ugyebár ez illeszkedik egy dzsenn karakterhez) valamint klausztrofóbiás vagyok szóval a szerepjáték területen megvagyok. Erősebb kasztok/fajok alatt azokat értem amelyeknek hasonló módon nincs igazán hátrányuk számok terén, igazán konkrét példára nem gondoltam talán a metorph-ok de ugye ők ha jól tudom nem szerepelnek törvénykönyvekben.

Link a hozzászóláshoz

Helló!

Erős faj: ember. :)
Uralkodó faj, gyakorlatilag bárhol megállja a helyét, nagyon kevés helyen nézik ki a közösségből. Igaz, számbeli előnye sincs, de bármelyik kaszt tagja lehet.

Erős kaszt: tűzvarázsló.
Mert szeretem. :)
Vagy, ha nem kéne negyedelni a tp-t ikerkasztnál, akkor fejvadász+mágiahasználó kaszt. Na az kemény. Pláne, ha ki is használod, és nem fogod vissza a játékostársak kedvéért.

Egyébiránt órákat, napokat lehetne filózni a statisztikai különbségeken, de ezeket egyszerűbb elfogadni úgy, ahogy vannak. Ha valami erősebbnek tűnik a többihez képest, arról valszeg később kiderül - szerepjáték és továbbgondolás során - jópár hátrány is.
A khálokban pl csak tápot látnak általában, holott irdatlan hátrányai is vannak. Többek közt menj be vele egy olyan településre, ahol még nem láttak ilyen lényt. Ki tudja, hogyan reagálnak rá... Amund dettó, bár délen valszeg nagyon nem örülnének egy felbukkanó egyednek. Ez nem  statisztika, de nagy szívás tud lenni. És csak egy példa.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

merlin1945;

a "tápolás" egyfajta játékos-hozzáállás. Tulajdonképpen arról szól, hogy a játékos a karaktere minőségét, sikerességét annak statisztikáiban méri, s mindent - de mindent - elkövet, hogy az általa megformált figura minél erősebb, gyorsabb, okosabb, képzettebb, halálosabb - azaz "táposabb" - legyen. És nem törődik vele, hogy közben esetleg teljesen életszerűtlen figurát hoz létre, vagy karaktere önmaga paródiájává válik. A statisztikák alapján választ fajt, kasztot, a leglehetetlenebb kombinációktól - alkalmanként némi kozmetikázott csalástól - sem riad vissza, ha ezért pár plusz TÉ-t vagy más effélét kaphat. Ennek rendel alá mindent - gyakorta a többiek szórakozását is. 

Nyilvánvaló, hogy - főként eleinte - mindenki szeretné, hogy a karaktere jól szerepeljen Ynev világán, de a túlzásoktól azért ódzkodni kell. Ha erre a játékos képtelen, a Km-nek kell némi szigort bevetnie. 

A dzsennek nem emberek; egy másik létsíkról érkeztek Ynevre. A helyi embernéppel való lassú keveredésük során alakult ki a dzsad nép - ez volt túlélésük és sikerük egyik fő záloga ősellenségeik, az amundok ellen folytatott hosszú harcban.  A dzsadok ránézésre igencsak hasonlítanak emberentúli őseikre, de hatalom és kiegyensúlyozottság tekintetében bizony "csekélyebbek" náluk. 

Link a hozzászóláshoz

Szia!

 

A "tápolás"-t én öncélú karakteroptimalizálásként definiálnám. A mikor úgy alakítasz ki egy karaktert, hogy valamilyen szempontból (pl. a harc terén) a lehető legmagasabb statisztikákkal, illetve eszköztárral rendelkezzen. Ilyen esetekben  jellemzően minden más téren gyenge, jobbára "életképtelen" karakter jön létre. Ez egyébként egy pejoratív kifejezés szerepjátékos körökben.

 

Dzsenn: Egy az embertől különálló faj, amely azonban külső megjelenésében szinte teljes hasonlóságot mutat.

Dzsad: Dzsenn vérrel keveredett emberi rassz.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...