Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Karaktergeneráló - vélemények, kérdések


Recommended Posts

  • Antail unpinned this téma
Közzétéve:

Silver NJK-khoz is hasznalom a karakter generalot. A krani fejvadaszokat nem talalom a listaban.(Runakcikkben jelentek meg ugye).Messor,Mortel stb tudnad ezekkel boviteni a kaszt listat ?

Mas

Antail maganal a letoltesnel ahol a leirasa van a karaktergeneralonak ezt a a forumtemat is oda lehetne linkelni  a felsorolas vegere szerintem.

 

Közzétéve:

Érdeklődnék, hogy a karakteralkotóban vérteket hogy lehet a karakterhez adni? Lehet, hogy valami elkerülte a figyelmem... 

Valamint ha pajzsot használ, akkor nem értem, hogy milyen értéket rendel hozzá, nekem nem jött ki a matek.

A segítséget előre is köszi!

Közzétéve:
10 órával ezelőtt-kor DartonCF írta:

vérteket hogy lehet a karakterhez adni

A számolós részében sehogy, csak felszerelésként.

10 órával ezelőtt-kor DartonCF írta:

Valamint ha pajzsot használ, akkor nem értem, hogy milyen értéket rendel hozzá, nekem nem jött ki a matek.

Fegyverként kezeli. Melyik része nem jött ki?

DartonCF kedveli ezt
Közzétéve:
1 órával ezelőtt-kor DartonCF írta:

A pajzsra közben rájöttem.

Nem emlékeztem rá, hogy a pajzshasználathoz két képzettséget is fel kell venni, hogy használni lehessen...

 

Valószínűleg nem kell. Az a fegyverválasztó egy iránymutató, nem teljes körű és nem is kíván az lenni. Az egy jövőbeli fejlesztés, a potenciális UI irányhoz meg lehet tekinteni a TTK karialkotó fegyverek részét, páncélt az sem kezel, de bele lesz fejlesztve előbb-utóbb. De funkcióra valami hasonlót tervezek, esetleg szebb grafikával (kisember jobb, bal kéz, páncél, kiegészítők (alkarvédő pl)), elnevezhető szettek, kiszámolt végső értékek.

Sneer és DartonCF kedveli ezt
Közzétéve:

Sziasztok!

 

A versenyben nem használjuk a lélektan képzettséget csak az emberismeretet. A lélek szférás papok viszont az előbbit megkapják, így a rendszerben bennmarada mindkettő.

Nyelvek: toroni - kyrtoroni, köztoroni. Az első talán fölösleges, hisz a másik kettőt jelöli.

Rokonnyelvek: Ha jól rémlik és még aktuális létezik pár nyelv (nyelvjárás, szubkultúra nyelve), ami magában hordozza egy másik nyelv valamilyen fokú használatát. (gorviki - shadoni, közös-pyarr, kyrtoroni-köztoroni). Ha ezeket kezelné a rendszer, akkor az nagyon jó volna...

Közzétéve:
30 perccel ezelőtt-kor Rodrigo írta:

Ha jól rémlik és még aktuális létezik pár nyelv (nyelvjárás, szubkultúra nyelve), ami magában hordozza egy másik nyelv valamilyen fokú használatát. (gorviki - shadoni, közös-pyarr, kyrtoroni-köztoroni). Ha ezeket kezelné a rendszer, akkor az nagyon jó volna..

Ha tudsz erről valami releváns forrást, nem csak "rémlik", az nagyban segíti, hogy bekerüljön ilyesmi (vagy legalább eldöntsük, hogy bekerüljön-e).

Rodrigo kedveli ezt
Közzétéve:

A gorviki shadoni az I/1 rúnákban is megjelent cikkben van említve, hogy a gorviki nyelv a shadonban beszélt öbölvidéki dialektussal majdnem azonos, konkrétan kimondja, hogy nincs önálló gorviki nyelv. Itt említi azt is, hogy a dzsad nyelv inkább egy nyelvcsalád és itt van szó első alkalommal a Hat városi kyr utódnyelvről is. 

Mi ez alapján játszottuk anno, talán valahol számszerűsítve is voltak, de az már végképp elveszett az emlékek közül, hogy hol. 

Itt a cikk is:

 

 

Közzétéve:

Nem tudom, hogy korábban írták-e, ezért próbálkozok, mint a kutyák. :D

Manual testing:

Mechanika képzettség:
AF 8 KP - a generátor 10el számol, tehát el lett ütve az alap érték.
MF 25 KP
Összesen 35 KP-t számol.

Tudtommal csak az MF költsége kell, így nem összeadódik
, hanem az MF "ára" a max. Hátbaszúrás képességgel próbálva jól működik.

KP számolással valahol a % beváltásnál csúszhat el a generátor.
1 KPvan több marad, 30Kp elosztása százalékra volt a teszteset, egyel több maradt meg.

Ha eséshez beírok 0 ráköltött %-ot, majd a Rejtőzéshez 90et, akkor 900%nak számolja és 300 ráköltött KP-t kér tőlem.
Építő jelleggel keresem a hibákat, hogy a vége mindenkinek jó legyen.

 

tetra és Pistike kedveli ezt
Közzétéve:

Mechanika tévedésből kétszer szerepel az adatokban, és a PPL-es verzió (ami 10/35-ös) felülírja az MTK-sat. Javítjuk (a duplikációt, hogy melyik a "valódi" azt kinézem a karakteralkotásból) nemsokára.

 

A %-okra tudsz példát mondani?

Az elsőnél ismert "hiba", hogy ugyan egyben váltja a Kp-t 3%-ra, de azt a 3%-ot el lehet költeni külön-külön is. Ezzel 2 pontnyi eltését lehet elérni a szabályostól, úgy vélem, nem egetrengető probléma. De nem egészen értem, mi a probléma az elosztással.

Ha én bárhova 90-et írok, az 90-nek van számolva, ellenben a mező "védi" magát a nem szám jellegű beírásoktól, emiatt csúszhat be egy default 0 valahova, ahova nem számít rá az ember, nem lehet, hogy véletlenül 900-at írtál?

21 perccel ezelőtt-kor Kisszenty írta:

Építő jelleggel keresem a hibákat, hogy a vége mindenkinek jó legyen.

Ezt teljes szívből meg is köszönjük! Fontos, hogy jelezzétek a problémákat és hibákat.

Darabolo kedveli ezt
Közzétéve:
12 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Mechanika tévedésből kétszer szerepel az adatokban, és a PPL-es verzió (ami 10/35-ös) felülírja az MTK-sat. Javítjuk (a duplikációt, hogy melyik a "valódi" azt kinézem a karakteralkotásból) nemsokára.

 

A %-okra tudsz példát mondani?

Az elsőnél ismert "hiba", hogy ugyan egyben váltja a Kp-t 3%-ra, de azt a 3%-ot el lehet költeni külön-külön is. Ezzel 2 pontnyi eltését lehet elérni a szabályostól, úgy vélem, nem egetrengető probléma. De nem egészen értem, mi a probléma az elosztással.

Ha én bárhova 90-et írok, az 90-nek van számolva, ellenben a mező "védi" magát a nem szám jellegű beírásoktól, emiatt csúszhat be egy default 0 valahova, ahova nem számít rá az ember, nem lehet, hogy véletlenül 900-at írtál?

Ezt teljes szívből meg is köszönjük! Fontos, hogy jelezzétek a problémákat és hibákat.


Pofoztam a %os értékeket és azért, hogy a KP számolás hibahelyét megleljem kinulláztam és nem töröltem, azaz manual "0" került bele és nem, nem 900at írtam 4x néztem meg :D


Mechanikánál valóban a PPL1-es érték van ben és azzal számol.

A manual 0-nál így számol:
Százalékos képzettségek - Elköltött: 0900%(vásárolt: 900% = 300 Kp-ból)/ Szabad: 0%
Ha üresen hagyom, akkor működik rendesen.
Közzétéve:
Egy órával ezelőtt-kor Kisszenty írta:


Pofoztam a %os értékeket és azért, hogy a KP számolás hibahelyét megleljem kinulláztam és nem töröltem, azaz manual "0" került bele és nem, nem 900at írtam 4x néztem meg :D


Mechanikánál valóban a PPL1-es érték van ben és azzal számol.

A manual 0-nál így számol:
Százalékos képzettségek - Elköltött: 0900%(vásárolt: 900% = 300 Kp-ból)/ Szabad: 0%
Ha üresen hagyom, akkor működik rendesen.

A %-nál azokat a skilleket KP-ért adja, amit a kasztod nem ad. Persze nem jelöli külön, csak amikor elkezdi levonni a kp-t érte.

Közzétéve:

Sziasztok!

Tegnap elég lázas voltam, így csak egy mondatot sikerült kinyögni, de ma már letudom írni minden eddigi megfigyelésünket :D 

Ahogy előttem @Daelon is írta,  minket is megmókázott az alkotó, mire rájöttünk hol a turpisság. Ahogy a szabály is kimondja, a kapott szintenként kapott elosztható %-okat csak azokra a képzettségekre lehet fordítani, amivel a karakter már első szinten is rendelkezik. Így nem lehet fejleszteni pl Bárdnál a zárnyitást, ha jól emlékszem, a szintenkénti kapott százalékokkal. Ezt az előző excel szerintem nem is kezelte, így én pl el is felejtettem, de itt megjelenik, szóval szép munka!

További dolgok, amiket megfigyeltünk, hogy hiányoznak: 

  • A varázsló nem kap ősi nyelvismeret Af-et
  • A bárd nem kapja meg a pszi Mf-et
  • Ezt lehet én értettem félre eddig, és rosszul számoltam: a bárd manapontja szintenként az intelligenciája. Vagyis szint x int tíz feletti része. Jelenleg a karakteralkotó egyel több szintet számol el, így pl 6. szinten 18-as inttel nem 48, hanem 54 manát számol. Ez nem tudom, hogy hiba-e vagy én tudom rosszul.
  • A bárd és a tolvaj esetében az MTK szerint a "Mellébeszélés'" képzettséget megkapják mindketten alapfokon (MTK 80. oldal; képet is csatoltam, hogy ne kelljen sokat keresgélni.
  • image.png.8fa8586b6383c8790fe23e50b47f7f3a.png
Sneer, Lozartan és tetra kedveli ezt
Közzétéve:

Mellébeszlést a bárdok rúnás alkasztjai nem kapják meg perp. A standard kasztok jónak tűnnek.

Hogy most valójában az alkasztok meg kell-e hogy kapják vagy sem arról lehet vitázni...

Bitschak kedveli ezt
Közzétéve:
On 2021. 05. 24. at 18:42-kor tetra írta:

Ha tudsz erről valami releváns forrást, nem csak "rémlik", az nagyban segíti, hogy bekerüljön ilyesmi (vagy legalább eldöntsük, hogy bekerüljön-e).

Némi segítséggel megtaláltam. Korai Rúna ez is. Itt szorosabb összefüggést ír le a pyarr és a közös nyelv között  (igaz azt is írja Nyúl, hogy a közöst minden kalandozó beszéli 4-esen :D) és ír a shadoni-gorviki, sőt kráni-gorviki nyelvrokonságról is, konkrét számokat is rendelve a nyelvismeret képzettségek átjárhatóságához.

(Tudom itt is megvan valahol, de nem volt lelkierőm kikeresni a Rúna vonatkozó számát az oldalon, így becsatoltam.)

delynevnyelvei(nyulaszizsolt)runa1.10.pdf

Antail, tetra és Daelon kedveli ezt
Közzétéve:
50 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Nem találom az Alkarvédőt a fegyverek között.

Az alkarvédő ugyanis nem fegyver. Hanem alkarvédő. Amíg a rendszer ennyire primitív, nem sok értelme lenne felvenni, mint számolandó felszerelés, hiszen nem kezeli a hárítás tényét. Lásd TTK-s karialkotó, ott sem volt sok értelme ezeknek mielőtt kipimpeltem.

53 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

A lángtőr mintha nem lenne a fegyver"osztályokba" besorolva.

Valóban, az ott kimaradt. Az is szúró-vágó lesz, gondolom?

Közzétéve:

Értem, azt hittem, a pajzsok - pajzshasználat mintájára kezeli a hárítófegyverek (hárítótőr, alkarvédő) - hárítófegyver használat összefüggést is.

Igen, a lángtőr szerintem is szúró-vágó. ;) 

Közzétéve:
11 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Értem, azt hittem, a pajzsok - pajzshasználat mintájára kezeli a hárítófegyverek (hárítótőr, alkarvédő) - hárítófegyver használat összefüggést is.

Nem kezeli. A pajzs felvehető fegyverhasználatként, amennyiben Bicsi módra két pajzzsal akarsz csapkodni. Mondom, rendkívül primitív az a felület, nem alkalmas egy fegyvernél komplexebb helyzetek kiszámolására, és abban is rossz, mert az MTK és a HBG behozott mindenféle marhaságot.

Bitschak és Hulla kedveli ezt
Közzétéve:

@tetraSztem találtam egy hibát a karakteralkotóban:
- A Sámánpap KP értékét a következőképpen kell kiszámítani: `A sámánpap Kp alapja 5, amihez minden szinten já­rul még 5, valamint az Intelligencia és az Ügyesség tíz fe­letti részének átlaga. A Képzettség­pontok számát tehát fo­lyamatosan befolyásolja e két főjellemző. `
- Azaz szintenként: ` 5 + (IQ_tiz_feletti + Ügy_tiz_feletti) / 2 ` KP-t kap.
- Jelenleg szimplán fix ötöt számol a karakteralkotó.

Megj.: az XLS-es karaktergeneráló változat ezzel a képlettel számol.

Közzétéve:

Édes istenem, miért sújtasz engem ezzel. Miért gondolták azt a kiegek írói, hogy véletlenszerű marhaságok belefosásával egy könyvbe ők értéket teremtenek?

Köszi a jelzést, foglalkozni fogunk vele!

Antail, Gabor és Sneer kedveli ezt
Közzétéve:

Akkor jöjjön ide!!!!!!

Nincs páncél lehetőség az online felületen. és a fegyverek sincsenek megkülönbőztetve hogy:

1. mágikus

2. jobb vagy ball kezes

3. mester vagy alapfokú használó

és a páncéloknál ugyenez

1. mágikus vagy sem

2. mesterfokú használó vagy sem

3. különleges anyagú vagy sem.

Antail kedveli ezt

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...