Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Csapatkoncepciók és karakterek


Recommended Posts

Sok sok kérdés merült fel bennem ezért ez a téma. Remélem sok sok választ kapok.

Ki hogyan éli meg a csapatkoncepciót? Kinek mi a véleménye róla? Hogyan állnak hozzá az emberek? Mi a véleményük az egyszeri játékalkalmas és az életutas csapatkoncepcióról? Elfogadják-e egy csapatkoncepcióban a rájuk osztott szerepet? Tudnak-e azonosulni vele? Tudnak-e olyan karaktert készíteni ami a csapatba illik és tudnak-e játszani vele? El tudják-e fogadni más vezetését, vagy a többiek elfogadják-e az ő parancsait? Elvárják-e tőle,hogy vezesse a csapatot, vagy van-e olyan ember a csapatban akitől elvárja?

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

nekem sosem volt ezzel gondom, mert mindig több karakteropcióm is van egy-egy játékra, ezek között mindig van olyan, ami beleillik a csapatba. Nem szeretem azokat a játékosokat (és karaktereket), akik trollkodni jönnek, és szándékosan keresztülhúzzák a csapat számításait. Gyakran irányítom én a csapatot, de volt már többször is olyan, hogy más vezetett, és nem igazán okozott gondot (legfeljebb az elején kellett kicsit letekernem az aktivitás-mérőt magamon). A Falkával nyaranta például mindig egy koncepció mentén építjük fel a csapatot, ami mindenkinek meg kell, hogy feleljen, ezért minden tavasszal tartunk megbeszélést ezekről, és a karakteralkotást már több ilyen koncepcióval a tarsolyunkban várjuk (egy kevés, mert volt már, hogy egyáltalán nem lett volna játszható a modulban). Szerintem egyébként ha a csapat nem fogaskerék-játékot akar játszani (gyilkológép-alvilágikarakter-pap/gyógyító-mágiahasználó kötelező szerepekkel), akkor nem olyan nehéz belepasszolni, és mindig több kaszt-faj párosítás is számításba jöhet. Persze kellemetlen, ha az ember évek óta egy melankolikus elf bárdban gondolkodik, a csapat pedig előáll a "törpe sörivóbajnokok" koncepciójával. Ezért kell a konszenzus.

Link a hozzászóláshoz

Én imádom az erős koncepciókat, amikor egy csapatnak közösen van célja, amikor több köti őket össze mint hogy összeverődtek egy mauzóleum kirablására. Sajnos ritkán van alkalmam játszani mostanság, de amikor mégis, általában fillelek, kitöltöm az űrt, amit a többiek hagytak, mert nem árt, ha azért funkcionális is egy csapat, de nem erőltetem a fogaskereket. Ez azt is okozza, hogy a vezető általában nem én vagyok, de személy szerint borzasztóan utálom a szándékosan bontó viselkedést. Sok ember első tolvajára emlékeztet, aki mellett folyamatosan ügyelni kell az értékeidre és figyelni a lootszerzésnél, nem örömforrás. A karakterem általában "szófogadó", ésszerű keretek között, sokkal nagyobb kihívásnak érzem valaki terveit követve kiteljesíteni a karakter egyéni dolgait mint káoszkodva vergődni jobbra-balra és másokra hagyni a szarlapátolást.

Link a hozzászóláshoz

Sok mindenre kérdeztél egyszerre, nehéz lesz röviden választ adni. :) Igyekszek mindenre kitérni néhány sorban.

Versenyre jó dolog a koncepció, bár mi elég lazán vesszük ezt a csapaton belül. Legyen valami irányelv (pl erioni jófiúk - élet-rend-káosz jellem), aztán mindenki azt hoz, amit akar. Ez így jó, mert még ha össze is jön a "harci gépezet" (tolvaj/harcos/pap/varázsló), akkor sem feltétlenül érezhető ez.
Életútban persze a koncepció nem fontos, mivel van lehetőség tesztelni, cserélgetni a karaktereket. Idővel úgyis kialakul a csapat.
Amennyiben mégis  van valamilyen terv, akkor el tudom fogadni a szerepem (és ahogy láttam, csapattársaim is), nem véletlenül játszunk már hosszú évek óta együtt. :) Az egyetlen, amit nem szívesen választok, az a pap karakter, de ezt is ki tudjuk küszöbölni csapaton belül, mivel más elvállalja. Már ha úgy döntünk, hogy kell.

Én szeretek úgy játszani, hogy más a vezér. Persze, ha kell egy összefogó személy, és más nem akar ez lenni, akkor bevállalom. Igaz, legtöbbször úgyis az kapja ezt a szerepet, aki a leginkább ért az aktuális  játékhoz/eseményekhez.

Amit sajnálok, és rendszeresen előjön (főleg versenyen, ismeretlen játékosokkal/mesélővel), hogy a mágiahasználót vezetőnek nézik. Én szeretem ezt a főkasztot, de nem feltétlenül  vezetőként. Ráadásul nem is biztos, hogy megvannak a szükséges képességei/ismeretei. Úgyhogy van, hogy inkább előtörténetben kikötöm, hogy titkolom, vagy már karakterkészítéskor kijelentem a többieknek, hogy nem vállalom a szerepet. Főleg, mert nem úgy "építem". Tanácsadás, támogatás, az jöhet. :)

Link a hozzászóláshoz

Hoi!

Mi már jó ideje alkalmazzuk a csapatkoncepciót akár a magánjátékainkon, akár versenyeken is - ahol erre van lehetőség - egyszerűen azért, mert időtakarékosabb és egy csomó problémát előre lerendez. Miért vagyunk együtt? Miért hallgatnék rá? Hogyan találkozzunk? Mennyi idő menjen el az összemesélésre? stb. stb.

Hozzá kell tennem, hogy mi elég sokáig játszottunk olyan rendszerekben, ami a fentebb említett "fogaskerék" szisztémával működik jól és ezekben sokkal egyszerűbb volt megmagyarázni, hogy egymást mondjuk abszolúte nem ismerő, más értékrenddel bíró személyek mégis miért kell hogy együttműködjenek.
Ami pl. sokáig futott nálunk az egy alapvetően volt rendfenntartókból álló csapat, aki olykor a saját kezükbe vették a törvénykezést. Ott nem volt kérdés, korábban is együtt szolgáltak, megvolt a közös bizalom, stb.

A többiekkel együtt én sem szeretem azokat a játékosokat, akik a saját koncepciójukat és (játék)élményüket a többiek kárára próbálják érvényesíteni - ezekről a közelmúltból elég sok tapasztalatom van mint JK és mint KM is, jó megoldást még nem találtam rájuk.
Legjobban talán CZ megoldása tetszene, hogy mindenkinek van többféle megoldása ami illeszkedik a csapathoz és ezek közül tud és hajlandó is választani megfelelőt. Ha a csapatból négynek tetszik az apácának öltözött férfikórus koncepciója akkor ő nem akar csakazértis ultrakonzervatív fajvédő zsonglőrrel jönni, mert annak sok a pontja / már tavaly is kinézte / még sosem próbálta és itt az idő / ...... (Tetszés szerint aláhúzható vagy kiegészíthető a megfelelő.)

Ami viszont feltűnt az eddigiekben, hogy a többség "nem szeret vezető lenni".
Ez azért fura, mert alapvetően szerintem kell egy vezető a csapatba, aki egy idő után véget vet az asztalnál kibontakozó brainstormingnak vagy éppen ellenkezőleg, megadja a "kezdőrugást" amikor mindenki Passivity-t játszik. Én amellett szoktam érvelni, hogy aki a legjobban ért az adott területhez, az vezessen és ez a feladatokkal együtt dinamikusan változhat. Pl. ha valaki jobban ért a diplomáciához az tárgyaljon és a többiek olyankor őt támogassák, aki harcban/taktikában jobb arra hallgassunk, stb.
De legtöbbször az a tapasztalatom, hogy az asztalnál inkább a Játékosok csapaton belül elfoglalt pozíciója szokta meghatározni a "vezető" vagy "döntéshozó" szerepét és nem a karakteré. Biztosan én egyedül találkoztam csak a besértődött barátnő ("jól van, akkor ne hallgass rám, és mosd te a zoknijaidat a továbbiakban"), a vezető-vagyok-az-életben-is játékossal ("az lesz amit én mondok") vagy az alattomos társ ("bajom van veled az életben, ezért megfúrom a karidat és elégtételt veszek") archetípussal.

Ez persze nem szükségszerűen kell hogy így legyen, felnőtt játékosok valószínűleg nem ilyenkor és ilyen helyzetben akar az önmegvalósítás csúcsára eljutni; de általában nem is velük szokott baj lenni.

Link a hozzászóláshoz

Azért én ezt nem mondanám, mert PL.: Dark Zala csapatban CZ jó vezető lehetne de a karakterei amiket nagyon jól kiátszik inkább szürke eminenciás és szinte észrevétlenül osztja az ész míg Scylla aki ugyancsak jó vezető nyíltan felválalja a demokratikus vezető szerepet, de CS azaz ConSalamander akiről nehéz ebben a szerepben véleményt mondani, viszont eddigi tapasztalataim alapján jó lenne vezetőnek, de van benne sok rend jellem így hajlandó átadni a stafétát viszont van benne káosz is ami arra sarkalja, hogy a maga feje után menjen.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...