Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Antail

Recommended Posts

Ott rontod el, hogy konkrét kifizetésnek tekinted a dolgot. Nem úgy van a karakteralkotás, hogy leraknak melléd 10000 aranyat és akkor vásárolj, hanem ez jelképezi az összeszedett vagyonodat, bármilyen formában is jelenjen meg. Az, hogy kifizetsz 2 x Mp + elkészítési költséget a Tp-ből nem azt jelenti, hogy te azt ténylegesen ki is fizetted. Készíthetted magadnak, sőt, javaslom ezt a verziót, mert a rúnamágia miatt visszakövethetőség alakul ki, tehát más varázsló nehezen adna ki a kezéből ilyen tárgyat. Valószínűbb, hogy te készíted el.

Link a hozzászóláshoz

Tudtommal szabálykönyvileg nincs, de majd MG megmondja. Azt a kérdést kell feltenni magadnak, hogy mi az a legnagyobb negatív módosító, amit kaphatsz rá. Viszont ez attól fog függeni, hogy ki mesél neked. Van, akinek nem probléma, ha a egymilliomodik szintű Tolvaj megmássza a tükörsima márvány negatív falat a puszta kezeivel, csak mondjuk kap rá -150%-ot, amivel még mindig 100 felett van, szóval nem probléma, de van, aki úgy mesél, hogy a realitás keretein belül marad, ott pedig ez szimplán lehetetlen, nincs olyan mászótechnika, amivel kivitelezhető. Ha DnD verseny lenne, akkor nem probléma, a magasszintű kalandozó természetfeletti lény, de MAGUS-ban ez nem ennyire egyértelmű.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

MG is a szabálykönyveket olvassa ;)  Egyetértek Tetrával, a %-os képzettségeknek nincs felső határa. (ezt az Új tekercsekben vezették be és képességekhez kötötték - de ez most teljesen mindegy.)

Az érdekes, hogy hogyan kellhet ezt mesélni, de azt gondolom, hogy HA egy karakternek nem 100%, hanem 150%-os valamelyik képessége, akkor azt illik megjeleníteni valahogyan - tehát jobb lesz neki. Ha valami módosítókhoz, próbadobáshoz kötött, akkor ő jobb lesz, míg ha valami eleve lehetetlen, nem feltétlenül lesz előnye. 

 

Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor Crowstone írta:

Silver lenne egy kérdésem a karilappal kapcsolatban ami majdnem mindent számol kívéve ha pl rúnáztatom a kardomat. Erre mi a megoldás, töröljem a képlelet és írjam be?

Szia Crowstone, igen az ilyen extrákkal, mint a rúnázás nem számol a karilap. Egyszerűen csak add hozzá a fegyver értékeihez, és írd be abba a mezőbe (így törölve a képletet). Utána a teljes harcértéket már számolja a mellette lévő képlet.

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Crowstone írta:

Köszi Silver. Pedig azt hittem erre is lesz valami kieg pl. Egy figyelő a runázás mértékéhez majd az alapján mint a "mf af" jelölönél hozzáadja a képlet. Ja még valami a fejvadász sebzésjáruléka sem adódik hozza.

Köszi az infót, valóban nem adja hozzá. Még egy relatív új dolog, hogy a fegyverek minden adatát, beleértve a sebzést is beadja a karilap. A fejvadászra valahogy nem gondoltam, de most pótoltam ezt a mulasztást. 
Köszi még egyszer, és mellékeltem a javított verziót.

Karakterlap-NYT2017.xlsx

Link a hozzászóláshoz

Szia!

 

Sajnos nem. A hárítótőr megjelenésében és harcértékeiben is jelentősen eltér a tőrtől. Továbbá a rendeletetés szerű használatához a Hárítófegyver használat képzettség dukál. Ettől függetlenül Fegyverhasználat (hárítótőr) is létezhet, ám azzal nem kiegészítő fegyverként használod majd ezt az eszközt.

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Wolf, Ó-pyarronról mindeddig - tudomásom szerint - nem készült, és nem jelent meg térkép sem hivatalos MAGUS kiadványban, sem háziban. 

Persze lehetséges, hogy a modulban lesz... ;) 

A karakteralkotás egyik lényege, hogy nagyjából azonos esélyeket biztosítson az induló játékosoknak (nyilván a karaktereik vonatkozásában). Ehhez régóta hozzátartozik, hogy a vagyonukat azonos esélyek szerint, a karakteralkotásban meghatározott módon kell összeszedniük (itt most: a maradék Tp-t váltják pénzre.) Minden felszerelést ebből kell kigazdálkodniuk! (kivételt képez az, amit ingyen kapnak - lásd karakteralkotás - ennek eredete egyébként még a KKUK felszerelés és kezdő vagyon táblázata - már ott is gondoltak arra, hogy a papír mindent elbír, tehát legyen valami megkötés a vagyonra.)

Ezért, ha bármid van, legyen az varázsfegyver, az apádtól örökölt flotta, jutalmul kapott birtok, ajándékba kapott vár, hosszú idők során felépített üzlet, hűséges követők hada, saját magad által évek óta termelt varázseszközök sokasága, stb... azt MINDET MEG KELL VENNI itt. Valaki leírhatná, hogy van 100 tehene, amit a modul elején elad, és ezzel pl meg is kerülné a karakteralkotás vagyonra vonatkozó részét, ha nem így lenne. 

Ezt csak azért részleteztem, hogy világos legyen, hogy az "előtörténetben benne lesz" megjegyzéssel nem lehet átugrani ezeket. Akkor sem, ha a varázsló magának, meg persze a jóbarát csapattársainak is készíti ingyen a varázstárgyakat. Akkor sem, ha kitalálom, és leírom, hogy Kránban jártam, és találtam egy elhagyott bannarával teli ládát. sorolhatnám még... 

Hogy mennyibe kerülhet egy ilyen létesítmény, az nincs konkrétan leírva. Az 1TK-ban található árlista alapján kell kikövetkeztetni, kiszámolni, és, egyedi kérés lévén, egyeztetni a kalandmesterekkel - a kérdést vettük, megtárgyalás után választ fogsz rá kapni. Hasonlóan kell eljárni minden olyan egyedi dolognál, aminek nincs meg az ára. Persze illik használni a józan ész és a fantázia konbinációit, és így megelőzhető egy nagy csomó kérdés... 

Link a hozzászóláshoz
On 2017. 04. 28. at 10:42-kor MagyarGergely írta:

jutalmul kapott birtok, ajándékba kapott vár

Hello MG!

Kétségeimet szeretném megfogalmazni a vonatkozó megjegyzéseiddel kapcsolatban.

Ezen a szinten és az abból következtethető korában a karaktereknek (aligha 20-20 éves suhancokról és frissen családot alapító anyákról és apákról beszélünk) feltételezhető, hogy bizony rendelkeznek nem ingó vagyontárgyakkal is. Mondjuk, ahogy említetted is: birtokkal, kastéllyal... vagy éppen házzal vagy lakórésszel. Vagy egy kocsmával, fogadóval. Színházzal. Magánfinanszírozott rendházzal. Kupival, bűnbarlanggal, arénával, zöldséges asztallal a sarki piacon. Ésatöbbi. Ezek a karakterek minimum hősök, ismert tényezőként funkcionáló jelentékeny figurák. Azaz gyengéden szakítva a sztereotípiákkal miszerint egy kalandozó kizárólag fogadókban alszik és minden vagyona elfér a pacijának nyeregtáskájában szerintem jogosan elképzelhető, hogy van saját háza stb. Ebből következően fenn áll az a kényes kérdés, hogy Pyarronban, mely vélhetően a déli kontinens egyik, ha nem legfontosabb kúltúrális és gazdasági központja, bármilyen ingatlan helyi tulajdonlása brutális értéket képvisel.

Azt írod, hogy:

" Hogy mennyibe kerülhet egy ilyen létesítmény, az nincs konkrétan leírva. Az 1TK-ban található árlista alapján kell kikövetkeztetni, kiszámolni, és, egyedi kérés lévén, egyeztetni a kalandmesterekkel "

Sajnos előbb készülnek a karakterek és utóbb lesznek mesélők leosztva. Én pölö már megszültem az enyémet és úgy gondoltam, hogy rendelkezik egy üzletrésszel melynek része egy ingatlan birtoklása is a városban.

Az ETK semmiféle, de az égvilágon semmiféle támponttal sem szolgál azzal kapcsolatban, hogy mennyibe fájhat mondjuk Shulurban, Erigowban, Ifinben vagy éppen Ó-Pyarronban birtokolni egy amúgy fix paraméterekkel (200m2 ivó, 100m2 kiszolgáló és lakó, 300m2 udvar) rendelkező csóró/közepes/luxus kocsmát (példa). Arról nem is beszélve, hogy egy üzlet minden szakirodalom szerint arról ismerszik meg, hogy zérus időpontban befektetsz X összeget, és zéró + 10 év múlva vagy már rég tönkrement, vagy éppen hasznot/profitot/jövedelmet meg egyebeket (teszem azt kapcsolatokat, információkat) termel. Mi van akkor, ha amúgy a birtokolt biznissz nullszaldós, ami belemegy az kitermeli de semmi többet? Visszahozta az invesztált összeget de nem hozott többet? Ezt hogyan kezeli le a TP alapú karaktergeneráló rendszer?

Ezt azért írom le, hogy érzékeltessem, a kiszabott lehetséges és aranyban mérhető és TP-kból számolható vagyon - a 10-16 szint közötti karaktereknél minimálisan elvárható - nem ingó tulajdonok viszonylatában aligha működik, arról nem is beszélve, hogy érzésem szerint az efféle birtokolt jószágok aligha befolyásolják a kalandot (bármi is lészen az, kivéve, ha valami nagyon hardcore gazdasági stratégia lesz a fókuszban), ugyanis nem használhatóak harcban, képzettségekben, nincs a karakter köpenye alatt mikor belevigyorog az arcába az első démonszállta aquir.

Én azt tartanám totál irreálisnak, ha ezek a magas szintű arcok mind földönfutó HanSolo meg ÁllatNagyGorduin típusú hölgyek/fickók lennének kötődés és háttér nélkül. Amíg az ingatlan vagyon vagy az érdemi kalandozásban ki nem használható üzletrészek a karakter színesítését és a 30+ év kalandozás hátterének hihető megteremtését szolgálják nem érezném fair-nek, hogy mindezekre több szintnyi TP-t kelljen áldozni, ráadásul úgy, hogy egyelőre semmiféle mesélői háttéranyag/instrukció/segédlet sincsen.

" a kérdést vettük, megtárgyalás után választ fogsz rá kapni "

Erre minél előbb szükség lenne, mert addig értelmetlen és felesleges a tulajdonságok, képzettségek, tárgyak és varázstárgyak szintjén túl a karaktereken agyalni, holott az általam fentebb említettek miatt ez minimum ugyanilyen fontos kérdés.

Üdv,

BLAcK (Soran)

 

Link a hozzászóláshoz

Szerintem az ilyen ingatlanos kérdésekre az ETK 342. oldalán az "Ingatlan*" rész alatt elég jó támpontot lehet találni: ha valaki szeretne magának - példánál maradva - kocsmát, melléképületet, stb. akkor a "hátizsákos" szint árának ott van a parasztház+gazdasági épületek mintának, ha meg rendes fogadót akarunk, ahová mi magunk is betérnénk ezen a szinten hát használjuk a nemesi udvarház+gazdasági épületek részt.
Ha nagyon reálisak akarunk lenni és ilyen fontos az előtörténet meg a karakter szempontjából, akkor csináljuk rendesen és csapjuk hozzá még a kiszolgálószemélyzet éves jövedelmét is az árhoz (ETK 340.) és lassan rendben is vagyunk, a szintenkénti ingyen aranyból simán kijön ez a csinos kis vagyon (melynek hátterét szabadon megadhatjuk: örökség/adomány/szerencsejáték/stb), még Tp-t se kellett áldoznunk rá.

Nyilván ezt lehet tovább cizellálni pl. azzal, hogy a tizensokadik szintű karakterünk saját maga intézi térkapukon keresztül az Ifin-Ópyarron-Ibara közötti mákonykereskedelmet, de ennek részletes kidolgozása egyrész vélhetően már a Bullák & Bányajogok nevű szerepjáték lenne, másrészt az előtörténet és a kalandmesterek szempontjából max. a - szintén ingyen kidolgozható - NJK kapcsolatok miatt lehet érdekes. Ennek szabályai viszont meg lettek adva a karakteralkotásnál egyértelműen és ezek jóváhagyása illetve játékbeli hasznosítása úgyis a KM hatásköre.

Link a hozzászóláshoz
21 órával ezelőtt-kor F. Feri írta:

Szerintem az ilyen ingatlanos kérdésekre az ETK 342. oldalán az "Ingatlan*" rész alatt elég jó támpontot lehet találni: ha valaki szeretne magának - példánál maradva - kocsmát, melléképületet, stb. akkor a "hátizsákos" szint árának ott van a parasztház+gazdasági épületek mintának, ha meg rendes fogadót akarunk, ahová mi magunk is betérnénk ezen a szinten hát használjuk a nemesi udvarház+gazdasági épületek részt.
Ha nagyon reálisak akarunk lenni és ilyen fontos az előtörténet meg a karakter szempontjából, akkor csináljuk rendesen és csapjuk hozzá még a kiszolgálószemélyzet éves jövedelmét is az árhoz (ETK 340.) és lassan rendben is vagyunk, a szintenkénti ingyen aranyból simán kijön ez a csinos kis vagyon (melynek hátterét szabadon megadhatjuk: örökség/adomány/szerencsejáték/stb), még Tp-t se kellett áldoznunk rá.

Nyilván ezt lehet tovább cizellálni pl. azzal, hogy a tizensokadik szintű karakterünk saját maga intézi térkapukon keresztül az Ifin-Ópyarron-Ibara közötti mákonykereskedelmet, de ennek részletes kidolgozása egyrész vélhetően már a Bullák & Bányajogok nevű szerepjáték lenne, másrészt az előtörténet és a kalandmesterek szempontjából max. a - szintén ingyen kidolgozható - NJK kapcsolatok miatt lehet érdekes. Ennek szabályai viszont meg lettek adva a karakteralkotásnál egyértelműen és ezek jóváhagyása illetve játékbeli hasznosítása úgyis a KM hatásköre.

Tegnap hosszasan elbeszélgettem Hullával és mivel kilátásba helyezte, hogy visszamegy az időben és hidegre teszi az ükapámat végül is sikerült kvázi konszenzusos megoldásra jutni :) Részemről a kérdés megoldódott; egyedi elbírálás alapon átküldöm a koncepciót és "beárazza" valaki a mesélők közül.

Link a hozzászóláshoz
On 4/29/2017 at 21:59-kor nekdolan írta:

"a JK nem személyesíthet meg történelmi személyt"

Mi a helyzet az NJK kapcsolatokkal, ők lehetnek történelmi személyek?

Igen, nem zárjuk ki. Ha a hangulat a cél, kifejezetten érdekes is lehet. Persze itt is igaz a szokásos szabály, hogy ha a KMek túl táposnak, vagy szimplán a modulba nem illônek találják a kapcsolatot, akkor vétózhatnak. De ez ne vegye el a kedveteket a próbálkozásoktól, csak tartsátok szem elôtt a hangulati elemeket a tápokkal szemben. :)

(Ez természetesen nem a személyednek szól, hanem általános kijelentés.)

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...