Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Delta Vision MAGUS tesztelés


Recommended Posts

Most néztem meg a felét én is, szerintem lassan folytatom majd. Igazából valóban látom, hogy egy értelmes emberke, legalábbis ránézésre. Azonban nem konzekvens, sokkal inkább érzelmek jönnek ki a száján, mintsem ész érvek és logikusan összerakott, szerkezetükben egymást követő és egymáshoz csatlakozó mondatok. Hát nem hiszem el, hogy nem tud normálisan válaszolni egy kérdésre sem. Ráadásul amikre hivatkozik azokat nem fogathatom el. Mintha azt mondaná, hogy britt tudósok bebizonyították... hát olyan dolgokra hivatkozik, amiket nem támaszt alá (és egyébként az se meggyőző amit mond, ami duplán nem támasztja alá). Komolyan azt érzem, mintha néha azt mondaná: itt vannak a papírok mögöttem, de most nem mutatom meg. Igazából nem mögöttem vannak a papírok, hanem kint az autóban, a hátsó ülésen. Minden statisztika. De nem fogok kimenni mert hideg van. Szóval statisztika az van, az alapján mondom a dolgokat, de sose fogjátok látni. 

Meg mikor mondja, hogy 14%-nak tetszett az a próbajáték. De azt nem mondja, hogy mi tetszett benne, meg meghülyülök, de most komolyan, ha csak 14%-nak tetszett egy dolog a teszt alatt, nem lett volna jobb azon úgy elindulni, hogy a maradék 86%-al megbeszélem, hogy nekik is jó-e az adott? Vagy tovább menve: szűkíteni a dolgokat, amik legalább 51%-nak tetszik?

Utána meg csodálkozunk, hogy "hát hogy lehet ennyi utálkozó" ? Na vajon hogy?

(Azért néha utal rá, hogy már kedved kapott, hogy megírja ezeket a válaszokat, kíváncsian várom ezeket, kiadtam magamból a rage-et, huh)

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Tény, értelemes gyerek, egyszer-kétszer még meg is sajnáltam a bánatos fejét... Aztán elmúlt.

Az eddigi videokat a mostani letargikussal összevetve nekem ez jött le.

Adott egy 5 éves gyerek, akinek apuci-anyuci-osztálytárs-nagynéni azt mondta kap az ovis csopi szülinapjára egy haaatalmas tortát, és az olyan, de olyan finom lesz, hogy mindenki megnyalja a 10 ujját utána.

No, ez a kisfiú be is ment a csopiba, és mindenkinek elmondta, hogy gyerekek " olyan, de olyan tortát fogok anyuval nektek csinálni, hogy eldobjátok az agyatokat. Na, csak várjatok! Hozom holnapután. A legjobb benne, hogy csokis lesz ( narratív), mert azt mindenki szereti. Mi fogunk hozzá igazi csokit is használni ( minden hülyeség, amit szerintük egyébként ők találtak fel), szóval ne aggódjatok!

Eljött a nap. A tortát a szakácstanonc nővére csinálta, alapanyag nem volt, így répatorta lett, ami az ovi felé ráadásnak még fejre is esett.

EZ AZ EMBER SOHA NEM NYULT HOZZÁ AHHOZ A JÁTÉKHOZ AMIT NÉPSZERŰSÍTETT! Fingja nem volt róla, mi készül! Ő csak a reklámarc volt, amire finoman célzott is, lesőpőrve magáról a felelőséget. " - Én igazából csak az irodalmi részért vagyok felelős!".

Választ semmire se adott, csak a mellébeszéd ment meg a terelés, ehhez már hozzászoktam. Igazából neki kellene azt a híres befolyásolás próbát megdobni a kocsmárossal szemben, adnék is rá neki +2 dobás kedvezményt!

Nem hiszem el, hogy 14 % volt a legnagyobb csoport!

Mit akarnak a mágusosok? - vagy reETK 

                                                 - vagy reUTK

                                                 - vagy teljesen új rendszer.

Miért nem lehet meggyógyítani az ETK-t? Miért? " ha belenyulunk felborítja az egész rendszert!". Nem mondtunk, hogy nyuljatok bele, azt se hogy új motort kapjon a rendszer. JAVÍTSÁTOK! Az elírásokat, a következetlenségeket (javarészt irodalom) helyre kell hozni. Esetleg a kevésbé használt részeket, vagy kevésbé Yneves szabályokat kipurgálni, egyszerúsíteni. Ennyi. Mithrillt kidobni, ez nem tolkien, stb,stb...

Rengeteg van még benne, egyenlőre ennyi...

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor tetra írta:

"Nincs olyan, hogy javított ETK"

Aki próbálta már kijavítani az ETK-t (kisebb, nagyobb mértékben, ha csak néhány háziszabállyal is, de szerintem mindenki), az szerintem érzi, érti, hogy mire gondolhatott. Az ETK olyan alapvető "hibákkal" rendelkezik (nem baj ez feltétlenül, ezt meg lehet szokni, lehet így is játszani), amelyeket ha megpróbálunk helyre tenni, újabbak jelentkeznek, mert koncepció dzinten vannak benne szerencsétlen dolgok. DE!

1. Attól, mert nekem nem sikerült, még lehetséges.

2. Azt mondja, hogy úgy KELL kijavítani valamit, hogy egységes legyen, nem lehet csak a képzettségeket egy módon, a harcot meg más módon. Ez önmagában vitatható, nem indokolt...

3. Majd közli, hogy az ETK külön alrendszerekből áll, mint például képzettségek és harc. Ezzel tökön lövi a saját 2. pontban lévő állítását, hiszen lehet, sőt, a rendszer természetéből fakadóan, talán így is kell.

Ehhez jön még hozzá a Bitschak által is említett probléma (ami itt is megmutatkozik). Szóval jó ez a videó, de mire is? Csak beszél, de nem mond semmi tényszerűt, nincs semmi bizonyíték. Vagy elhisszük neki, vagy nem. Ez a video is kicsit "félrement".

De én még remélem, hogy lesz ebből valami jó, annak kifejezetten örülök, hogy valamilyen szinten újrakezdik, mert egyrészt nem mennek tovább ilyen módon, másrészt lesz folytatás. Reméljük a legjobbakat!

Link a hozzászóláshoz

Írás közben jött meg Darabolo válasza.

18 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Miért nem lehet meggyógyítani az ETK-t? Miért? " ha belenyulunk felborítja az egész rendszert!". Nem mondtunk, hogy nyuljatok bele, azt se hogy új motort kapjon a rendszer. JAVÍTSÁTOK! Az elírásokat, a következetlenségeket (javarészt irodalom) helyre kell hozni. Esetleg a kevésbé használt részeket, vagy kevésbé Yneves szabályokat kipurgálni, egyszerúsíteni. Ennyi. Mithrillt kidobni, ez nem tolkien, stb,stb...

Én azért szabály szinten is belenyúlnék egy kicsit, de erről van szó, ezt akár én is írhattam volna! Csak ÚTK-val. :)

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Azért érdemes végignézni, még ha szív- és fejfádító is. Ekkora baromságokat összehordani... 

Azért nincs telekinézis a (mágia)rendszerben, mert nincs olyan regény, amiben szerepelne... gyerekek, nincs előttem pontos statisztika, de ha csak azokat a varázslatokat hagynánk benne a MAGUS-ban, amiket valamelyik író - már amelyik fontosnak érezte, hogy úgy írja le, hogy azok felismerhetők legyenek (itt is éljen a Renegát, és hatalmas tisztelet Nyulászinak), akkor a varázslatok 80%-át ki lehetne dobni... 

cyrus, Darabolo és .. kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A technikai kérdéseimre kapott válaszokon konkrétan a fejemet fogtam. Életerő jól van így? Egy 60 éves alkimista egyenlőben van egy 20 éves korggal? Mert számszakilag kijön, de számomra nem túl hihető. A fegyverekkel kapcsolatos válaszok megint csak inkább felXXXtak, semmint kielégítettek volna. A cselekvések harcban beosztását meg inkább hagyjuk. 2 támadást mindenkinek, aztán nem is kell ellenfél. Ez így lófütty.

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Nekem az a véleményem, hogy eddig a "vázlat" alapján nem jobb ez, mint az ETK vagy UTK.

A "befolyásponton" kívül mindenre lehetett eddig is szabályt, módosítót "levezetni" nyilván a KM-től függött.

De itt is azt mondják, hogy az alap a d6 aládobás, aztán a KM megmondja a módosítókat, meg a többit. Ennyit ETK/UTK-ban is tudtam.

A befolyáspont "kivételessége" kamu. Elvileg az egyszerű embereknek nem lehetne, csak a kivételes kalandozóknak.

A példakalandban mégis 15-20 pontokkal rohangálnak, NJK-k. Kalandozók harcolnak kalandozókkal? Rendben, de ez se újdonság.

Azaz, ha kihívást jelentő harcot mesélnék le, akkor mindenképp kell az NJK-nak befolyáspont. Ez olyan, mintha régen rendesen kidolgoztam volna egy NJK-t, kapna szinteket, stb.

Ha narratív játékot akarnék játszani, akkor max 25-30 oldalt még megtanulok, de, hogy kijöjjön még egy 350+ oldalas könyv vagy akár kettő részletben, szerintem nem éri meg a fáradtságot.

Ha jókat akarok játszani arra most is ott van az ETK/UTK, ott is kitalálhatok bármilyen "rendszert" segítő szabályt, csak nem +/-2 módosítót adok, hanem mondjuk +/-20-at.

Az a durva, hogy még az eredeti "MAGNUS d6-os SCI-FI szabályrendszer" is jobban tetszett, mint ez a katyvasz.

 

Darabolo, Con Salamander és Antail kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Több éve együtt játszó csapatommal sikerült megejtenünk egy tesztjátékot. Ennek a visszhangját szeretném megírni.

A teljes kép kedvéért írnám meg, hogy mindegyikük legalább 10 év asztali szerepjáték tapasztalattal bír, fejenként 5-10 különböző játékrendszert próbáltak ki. De mindenekelőtt mindenki számára az etalon a MAGUS ETK. J

A játékülésre rajtam kívül, aki a KM szerepébe bújt egy játékos olvasta át az MKK rendszerét, a többiek a mi kettőnk zanzásított értelmezéséből kellettek, hogy gazdálkodjanak.

A narratív megegyezés értelmében, megállapodtunk, hogy mivel teszt játékról van szó, betűről betűre követjük a teszt anyagot, nem változtatunk semmin a saját logikánk, vagy ízlésünk miatt.

Ennek ellenére a szabályrendszert befolyáspontostul-harcrendszerestül-karakteralkotásostul átbeszéltük kb. 2,5 óra alatt. Varázslót senki nem hozott, így a mágia rendszer bonyolultabb felét most kihagytuk, a tapasztalati mágiával, illetve pszivel viszont nem volt gondunk. Hogy az egyik játékos véleményét idézzem „Ha még valamit leegyszerűsítesz, megütlek.” XD

A jellemzők elégnek bizonyultak bármely ötlet leképezésére, a származtatott értékek könnyen kiszámíthatóak voltak, és kifejezetten tetszett a játékosoknak az előny-hátrány rendszer, amiben bátran kiereszthették a fantáziájukat és igazán személyre szabhatták a karaktereiket.  Az egyik játékosunk, aki női karaktert hozott pl. felvette a Nő hátrányt, amiben kifejtette, hogy negatívumot kap, férfiakkal szemben Befolyásolásra, ha nem csábítást használ, illetve pozitívumot, ha igen, illetve szintén negatívumot kap Mesterségből (kovácsolás) származtatott Vagyonra, ha rájönnek, hogy maga készítette a termékeket.

Emellett még a Profán mágiát emelném ki, ami szintén nagy sikert aratott és a korábbi verziókban nem volt rá lehetőség.

A jellemzők kapcsán el is értünk az egyetlen érdemben is számító problémához: a Státuszból származtatott Vagyon jellemzőhöz. Egyfelől tetszett a játékosoknak, hogy nem kell „filléreskedni” másrészt viszont, rosszul érintette őket, hogy a karakterek nem kapnak kezdésnek alapfelszerelést, csak ha rendelkeznek vagyon háttérrel. Ez leginkább a paplovagok esetében ütközött ki, ahol, a vándorló életmódot folytató uwelitának és a legtöbb helyen megvetett fehér ork dartonitának is 5-ös vagyon szint kellett, hogy nehéz páncélzata lehessen. Végül a szabályokat figyelembe véve a helyzetet az oldotta meg, hogy mindketten felvették, a Rendház előnyt, ami biztosított nekik bizonyos Vagyon bonuszt felszerelésre, ha a saját rendházukból indulnak a történet elején.

Végül a karaktereket „Iskolát végzett” szintű kalandozókként lettek megalkotva 9 Bp-vel és 30 Kp-ból. Így a tesztmodult végül egy uwelita paplovaggal, egy tisztavérű elf íjásszal, egy kevertvérű elf tolvajjal, és egy törpe harcossal indítottuk.

A történetben előforduló interakciók leképezéséhez elégnek bizonyult a k6-os rendszer, a +/- 4 módosítóval jól lehetett érzékeltetni egy feladat bonyolultságát. Kissé fura volt mindenkinek, de alapvetően működött.
Mint KM nekem ugyan tikkelt a szemem, amikor valamilyen szükséges felszerelés a „kalandozó lépték” és a „Vagyon jellemző” szerelemgyerekeként hirtelen bekerült a hátizsákba, de a játékosok ezt is örömmel vették, hogy nem kell pontról pontra vezetniük, miből mennyit vittek magukkal, mert ami egy átlagos túrázáshoz kell (persze hangsúlyozva „kalandozó mértékben” :P) az alapvetően volt náluk.

Aztán eljutottunk a történet első komolyabb konfliktusáig, amiben már nem lehetett kikerülni a harcot, így most a harcrendszer került górcső alá.

KM-ként jó néven vettem, hogy a játékosok előre felkészültek az esetleges harcra, mágiából és receptúrákból kicsit felturbózták magukat és mivel itt a nem sebző varázslatok hatóideje általában 24 óráig tartott, így szívesen használták is őket. Sajnos a mágia rendszerben nem találtam meg azt a passzust mely leírja, hogy azonos hatást adó varázslatok közül CSAK a legerősebb fejti ki hatását, így úgy használtuk, hogy minden mágikus alkalmazás esetében lehet egy aktív varázslat minden karakteren. Pl.: Profán mágiából, szakrális mágiából és tapasztalati mágiából is jött +1 KKT módosító Fegyverhasználatra, így lett +3 KKT minden karakternek.

Mivel nem tudtam, mennyire lesz gördülékeny a harc, ezért első találkozásra egy tucat rövidíjjas goblint és egy darab pajzsos-handzsáros-mellvértes ork veteránt állítottam szembe a csapattal. A támadók időben lebuktak, így a csapatot nem érte váratlanul a támadás.

Ami számunkra szokatlan volt, hogy az Irányítást minden alkalommal, a teljes páncélt viselő, kétkezes kardot forgató paplovag kapta meg.  Az első csatában a csata első körében a közelharcos karakterek Teljes Kivárást választottak, az elf íjász egy fa ágai közüll 1+1 (BP-ből) főcselekedetből lelőtt 2 ellenséges goblint, a kiegészítő cselekedetét  Kivárásba tette. Ezután jött a válasz…

A fegyverek sebzése igen magas a karakterek életpontjához képest. A 10 Ép-s íjjászt, aki bőrpáncélt viselt egy 3 HM-es rövidíjjal meglőve, már 1-es sikerszint esetén is 3 Ép-t sebződött, nem akarta megvárni a második lövést, így a fennmaradt kiegészítő cselekedetéből leugrott a fáról. Szerencsétlenül sikerült Atlétika próbája miatt 1 ÉP sebzést ítéltem meg, amitől elérte a 6 Ép-s ájulási küszöböt (Itt jegyezném meg, hogy nem találtuk a szabálykönyvben, hogy ájulás ellen tehető-e Tűrőképesség próba, de az benne van, hogy használata cselekedetbe kerül, ami az íjásznak már nem volt.), így elájult.

Az első néhány sikeres nyílvessző találat után kiderült a paplovag számára, hogy ebben a rendszerben rövid íjjakkal szemben ő sebezhetetlen, így visszavette az Irányítást és lerohanta az orkot (aki a goblin íjászok előtt jött, kiegészítőből mozgott és kivárt). Az uwelita kiegészítőből mozgott, fő cselekedetből 2 -szer támadhatott (Gyors Mesterstílus), de már az elsővel sikerült eltalálnia védekező ellenfelét, aki a másfélkezes kardtól vesztett 4 siker+5 HM, azaz 5 Ép-t (összesen 6 SFÉ, amit az Átütő erő 4-re mérsékel). 14 élete volt, maradt 9, így járt -2 JT, az ork Bp-ből redukált 1 Ép-t, hogy elkerülje a módosítót. A második támadásra az orknak nem maradt védésre cselekedete, így még a felezett HÉ-re is kijött 4 sebzés, amitől az ork elérte a 6 Ép-t és elájult volna. Mivel ő sem akart meghalni, így maradék BP-jéből 3-mal csökkentette a sebzést. A paplovag ezután vásárolt még egy fő cselekedetet, amiből lett újabb 2 támadása és ezzel el is intézte az orkot.  Ezután a maradék két karakter szintén visszavette az irányítást lerohanták a goblin íjászokat egy teljes körös cselekedetből, majd Bp- ből vett fő cselekedettel levágtak még 3 goblint. Ezek után a maradék goblin kereket oldott.

Összegezve a csata 1 kör alatt lezajlott és aki először ütött az nyert…

Ezután az íjászt némi gyógyfűvel magához térítették, és üldözőbe vették a goblinokat…

Én itt határoztam meg a harci jelenet végét, így a Bp-k ezen a ponton töltődtek újra.

 

A második összecsapás hasonló eredményt hozott, annyi változattal, hogy a tolvaj ájult el és még 2 ork veteránt vágtak le, továbbra is az első körben.

Az ork tábort átvizsgálva a karakterek megpihentek ismét, mi pedig úgy döntöttünk egy alkalomra ennyi fért bele, a további időt a vélemények megvitatására szántuk.

 

Egybe hangzóan arra jutottunk, hogy maga a játékrendszer, bár még tele van hibával, működik és játszható.

A csapat elégedett volt vele, gyorsan alkalmazkodtak a szabályokhoz. A harc gördülékeny volt, de igaz, ami igaz, aki először üt, az nyer, kivéve, ha nem tudja átütni az ellenfél SFÉ-jét. 

A karakterek Életerő pontja viszonylag kevés, így már egyetlen találat legtöbbször eldönti az ütközetet.

Ami fájó pont volt számunkra, hogy a karakterek nem érezték magukat többnek egy átlag halandónál, a BP-ok nem hozták vissza a régi „kalandozó” érzést, mikor az alap statisztikában a paplovag JK nem erősebb egy városőrnél.

 

Nem túl röviden így tudnám összefoglalni a tesztjáték tapasztalatait. 

Link a hozzászóláshoz

Csináltam egy rövid összefoglalót a fentebbi videóból (és a második részből), azoknak, akik nem kívánják végigszenvedni azt a csekély 3.5 órás időtartamot.

Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Az említett youtube video alá linkelném be. Túl sok ott a vádaskodó, köpködő kritika. Szükség lenne ott egy olyanra is ami kevésbé agreszív, de ugyanugy megmondja a frankot.

Hogyne, linkeld nyugodtan (ez eszembe se jutott, hogy kirakhatnám alá :D), még frissítettem is egy fejléccel meg egy aláírással. Nem volt szándékom senkit sem bántani az írással, remélem ez így lesz, az eredeti célom csak az volt, hogy összefoglaljam tényszerűen és kontextust adjak az elhangzottaknak a megjegyzésekkel. Az előző videókhoz is csináltam hasonló leírást (ez már vagy a harmadik ha jól számolom).

Link a hozzászóláshoz

Szóval kiderült, hogy a harc ugyanúgy kaotikus, mint az ETK-ban, mindenki össze-vissza cselekszik, erre rátesz, hogy Rasztáék csapatánál a hangosabb beszélők előnybe is kerülnek.

Az is kiderült, ami sokak számára egyértelmű volt a rendszer olvasása során, hogy lényegében a kockadobás azt határozza meg, hogy mennyi BP-t kell elkölteni a sikerhez, nem a sikert magát. Azaz amíg tart a BP, lehetetlen veszíteni, utána nagyon gyorsan vége a karaktereknek.

Mások optimistábbak, én egyelőre nem látom, hogy mik azok a finomhangolások, amikkel a rendszer magját megtartva játszhatóvá (sőt, jobbá, mint a meglévő opciók) lehetne tenni.

cyrus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...