Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Versenyjátékosok kategorizálása tapasztalat alapján

Mennyire tapasztalt versenyjátékosnak tartod magad?  

13 szavazat

  1. 1. Mennyire tapasztalt versenyjátékosnak tartod magad?

    • Kezdő
      5
    • Közepes
      4
    • Profi
      4


Recommended Posts

Üdv!

Csak erdekességképp szeretném, ha kifejtenétek a véleményeteket, hogy mi alapján kategorizáljátok, hogy egy játékos mennyire tapasztalt, amikor eljön egy versenyre, illetve milyen kategóriákba soroltok be valakit? Tegyük fel, hogy ismeritek a karakterét és előtörténetét is. Játszott évek száma? Előtörténet hossza? Karakter kasztja? Karakter azonosulása a karakteralkotási követelményekkel... Etc.

Örömmel olvasnám a ti definíciótokat.

Üdv,

Antail

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát a tapasztaltban csak az számít, hogy mennyi versenyen volt, inkább itt a mennyire sikerült felvennie a versenyjátékosságot. Ebben sokminden szerepet játszik, de elsősorban abból szűröm le, hogy milyen karaktert hoz. Ha látványosan ugyanazt, amivel otthon is évek óta játszik és minden rendszerbe azt hurcolja az feketepont. Ha nem felel meg a kiírásnak az is erős negatívum. Az előtörténetből is sokat lehet tanulni, sokan képtelenek hihető sztorit kanyarítani, a "ültünk a kocsmában és bunyó és barátok" illetve a halott szülők elég jellemző.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Az a meglátásom, hogy a játékosi tapasztalat és a versenyjátékosi tapasztalat nem egészen feleltethető meg egymásnak. Az, hogy valaki sokat játszott, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy versenyjátékosként is jól teljesít majd (noha a "hagyományos" játék során szerzett tapasztalatokra nyilván a "tétmeccseken" is szüksége lesz).

Én a versenyekkel, azok légkörével kényszerűségből kezdtem ismerkedni: miután "idehaza" megszűnt mindennemű játéklehetőség, elkezdtem rendezvényekre járni. Ezek meg jellemzően versenyek... ahol nem mindig a klasszikusan értelemben vett szerepjáték (egy jó szívvel választott/megalkotott karakter minél életszerűbb kijátszása) az elsőrendű, hanem a modul sikeres teljesítése. És itt már olyan szempontokat is figyelembe kell venni, mint a csapatösszetétel, illetve a meglévő pontokból a lehető legtöbb előny kifacsarása. Lehet, hogy nem akarsz tankkal lenni, de az kell a csapatba. Lehet, hogy nem akarsz félvértet, de így a leggazdaságosabb.

... Persze ez nyilván csapatfüggő. Néha - ha a tagok nincsenek összeszokva - elég nehéz összehangolni egy céltudatos versenyjátékos stílusát és szándékait egy olyan játékoséval, aki ugyan gyakorlott szerepjátékos, de elsősorban szórakozni szeretne. Én magam ezt a két vonalat tudnám markánsan megkülönböztetni. Nyilván bizonyos versenyeken ez a különbség jobban kijön; míg azokon, ahol a szerepjátékra is komolyabb hangsúlyt fektetnek, ez a két oldal akár - némi csiszolódás után - remekül ki is egészítheti egymást.

Tehát szerintem a versenyszervezők - no meg a KM-ek (mindent összevetve persze mindannyiunk :) ) - felelőssége , hogy milyen típusú modulokat, értékelési rendszereket hoznak létre/támogatnak, mert ezeken keresztül komolyan hathatnak a játékosok stílusára. Formálják a trendet, hogy úgy mondjam.

Bocsánat, ha nem egészen a kérdezett dolgokra válaszoltam, de nekem ezek jutottak eszembe...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sajnos eléggé tapasztalt vagyok, ezért nem is járok már versenyekre. :D Szóval vannak a "versenyek", amiknek az értékelési rendszeri általában megrekednek azon a szinten, hogy melyik KM a leghangosabb ("az én csapatom volt a legf****bb!"), vagy pl. "Jócó tavaly nyert, inkább Marcsinak adjuk a díjat". Meg vannak a modulok, amik túlírtak, agyon bonyolítottak, valami nettó kib***ós, elkapkodott befejezéssel (me' attól fog ütni nagyot!), már ha eljutsz odáig, mert amúgy általában 8 óra alatt képtelenség lejátszani őket. Meg a KM másnapos, "különben is sz*r a modul, de ez van... nem olvastam még", de te bizonyítsd be neki, hogy jó játékos vagy. :D 

Hát ezek a tapasztalatok. Szerintem sokat nem ér. :D ... De biztos bennem van az is, hogy én jártam rossz versenyekre. Meg gyorsan hozzá teszem, hogy volt azért pozitív példa is.

Egy módot tudok elképzelni, hogy ennek témának értelme legyen: Létezne egy rangos versenysorozat, kategóriákkal, ligákkal, fizetett KM-kell, profi modulokkal, nyilvános értékelési rendszerrel. Na az ott elnyert pontok, díjak mutatnák azt, hogy ki mennyire jó versenyjátékos. De ez persze sci-fi itthon. :D Főleg MAGUS területen.

De ahogy Bűvdudás is írja: Más versenyen játszani, és más normális körülmények között játszani. Lehet, hogy valaki otthon a saját csapatában virtuóz, de egy versenyen meg le van bénulva, mert a modul pont nem az ő karakterének szól.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem igazán értek egyet Daruval. No nem a tendenciák, hanem azok értékelése szerint. A szerepjáték mindig is szubjektív kategória, így egy nyilvános érékelési rendszer (ami egyébként nem rossz ötlet) esetén sem lesz az eredmény objektív. Az sem segítene, ha a KM fizetést kapna, a ligás dolgot meg nem is értem egészen...

De már a kérdésfeltevés sem tiszta. Mi az a versenyjátékos? És milyen szempontból nézzük? Játékosként, mesélőként vagy szervezőként? Ezek ugyanis különböző eredményt hoznának szerintem. Egyes versenyeken a csapatokat kategóriákra bontjuk (kezdők, haladók, profik) egyszerűen azért, hogy a mesélőket be tudjuk osztani. Ez egy szervezői szemléletű dolog. A mesélői szempont viszont annyiféle, ahány mesélő. Nekem például magyarázhatja egy játékos, hogy milyen szett ruhát vett fel, írhat 20 oldalas előtörit, nekem ez magában még nem jó szerepjáték (volt rá példa), pedig a játékos szerint ez volt a szerepjáték. Ugye? Máris két teljesen különböző álláspont. 

 

Jah, egyébként nem minden rendezvény verseny.

1 - A rúnatáborokban például nem volt igazi értékelés, a nyereményeket kisorsolta a szervezőség. Így nem volt teljesítmény-nyomás a csapatokon, azt játszottak, amit akartak. És MAGUS volt ugye. Kár, hogy Geri már nem szervez. 

2 - Volt egy elég hosszan élő kezdeményezés, aminek nem jut eszembe a neve, de Marvin is benne volt, mindenfélét játszottak a találkozókon.

3 - KATAR: Ez jelenleg is van, mindenkinek a figyelmébe ajánlom. A következő alkalom februárban lesz. Itt egy témakör köré készül x modul, amelyet a modulíró mesélnek le a jelentkező játékosoknak. Nincs verseny, nincs pontozás, de van tombola, amin értékes nyereményeket lehet begyűteni. Nézzétek meg a kiírást a http://kalandoroktarsasaga.hu oldalon.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szerintem versenyjátékos már olyan, aki előre tudja szinte, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie és így a lehető legnagyobb pontszámokat fogja elérni. Profiknak a mesélőket nevezném inkább, akik milliószor végig olvasták az összes szabálykönyvet, nagy fantáziával rendelkeznek ahhoz, hogy egy kerek történetet megalkossanak minden részletével és kellemesen viszonyulni tudnak más játékosokhoz. Az a profi akinek minden háttér információ a birtokában van és tudja milyen kiskapuk vannak az adott helyzetekben, illetve nem pánikol. Ritkaság :D

Egyébként a szerepjáték nem csak egy-két dolgon múlik főleg, hanem mindenen! A saját életünkben az számít csak, hogy mondjuk elválnak a szüleink pl és ezért tartunk itt ahol? Nem. Ha elváltak, akkor miért? Ez maradhat egy trauma, ami egy másik személyiség jegy kialakulását okozza, ami egy másodikét, ami egy harmadikét és így építi fel a személyiségünket.

Egy karakter ugyanilyen. Az előtörténet nagyban számít, mert ez alapozza meg, hogy miért lesz olyan, amilyen. Én személy szerint pont a szülők elválása miatt adom meg általában az előtörténeteimben azt, hogy meghaltak a szülők, nem tud róla a karakter, tehát árva. Így metaforikusan beleszövöm a saját életem részletét is. Lesz a karakterben valami belőlem. Nem teljesen fiktív, így nagyban javítja az egyé válást vele, vagy akármelyik más karakterrel. Egy kis történet hozzá, hogy milyen megpróbáltatásokon ment keresztül. Emellett szerintem a legjobb szerepjátékos pedig pont nem törekszik arra, hogy minden előnyt kiaknázzon. Épp ellenkezőleg. Én a mostani táborra (bár ez lesz az első), akarok egy hátrányt is kreálni magamnak, ami megnehezíti a dolgomat, ha majd a KM úgy kívánja. Egy jó szerepjátékos egy olyan JK-val, akinek a képességei max 14-esek, van egy pár képzettsége, amik jellemzők az ő játék stílusához, egy fegyver amivel megvédheti magát és ennyi. Ezen kívül végig csakis a játékán múlik minden. Többet is fog érni, mint egy olyan, aki felturbózza magát a végletekig ilyen-olyan mágikus tárgyakkal, rúna páncél-kard, drágakőmágia... *blöe*... Annak is a szemébe lehet rúgni a port a példa kedvéért. Vagy ugyanúgy belesétálhat egy csapdába. Az a rúnapáncél egy fejére szakadó mennyezettől se biztos, hogy megvédi... Tudni kell hogyan kell játszani, mit lehet az adott területeken bevetni. Mintha ott lennél. Ha te lennél az iszapos lápon és üldöznének, akkor mit csinálnál? Fel kell ismerni a helyzetedet, használni a környezet adottságait. Beugrasz mondjuk az iszap alá egy csővel és elrejtőztél. Akárki meg nem venne észre téged. Ekkor jön be, hogy a KM milyen. A KM-nek még inkább ismernie kell a helyzeteket. Mindkét szempontot elemeznie kell hirtelen, hogy lehetséges-e, mekkora esélyekkel és maximum kidobatna magával egy százalékos próbát, hogy észre veszik-e.

Egy szó mint száz. Sok mindentől függ a jó szerepjáték, de mindenek előtt attól lesz jó, hogy a karakter ő maga lesz és abban a világban fog csak létezni, nem pedig egy asztalt lát maga előtt, rajta egy karakter lappal és számokkal.

Knox és Con Salamander kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ó Sir Thomas! Nem kell nekünk mindenben egyetérteni, de a véleményedet természetesen tisztelem! :) Én így látom. A ligás témát mélyebben is kifejthetném, de teljesen felesleges rá pazarolni az energiát. Szóval nem teszem. :)

Azzal azonban én magam is szimpatizálok, hogy hagyják a fenébe a szervezők ezt a versenyesdit. Egyszerűen nem megy. Mehetne... vannak rá koncepciók. Én is adtam már ilyet és hittem is benne, de a megvalósítás megbénult. Tehát el kell engedni. Mert hogy objektívvé, mérhetővé, összehasonlíthatóvá tenni ezeket a teljesítményeket valójában 100%-osan nem lehet.

Nekem sokkal szimpatikusabb az, hogy elmegyünk egy rendezvényre és tét nélkül játszunk egy jót és nem kell a végén tapsolni valakinek, akiről az sem tudjuk kicsoda és mit csinált, de ő a legjobb... valamiben... állítólag. :D 

De egy jó rendezvényhez kell az, hogy a színvonala elérje azt a minimálszintet, hogy A: a modul végigjátszható legyen és legyen már - de komolyan - legyen már lehetőség sikerélményre a végén ... KÖSZI! B: A KM ha már oda tette magát, akkor készüljön is fel. Tényleg senki nem tartott pisztolyt a tarkójához, hogy mesélnie kell... ő akarta, de akkor csinálja rendesen, tisztességgel. És újfent: alázatos mély tiszteletem minden olyan mesélőnek, aki saját pénzén utazik és felkészül tisztességgel és örömet szerez egy jó játékkal a csapatának! Legyenek ők a követendő példák! KÖSZI! :)

Jaja! Szóval egyszerűen játszunk. Így van! Szórakozás ez kérem, nem verseny. ;)

Pacsi!

Sir Thomas kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Daru!

Szerintem így is lehet versenyt rendezni, mivel megtárgyalt szempontok alapján pontoznak minket. Nem egy olyan kaland modult láttam már, amihez külön le volt írva, hogy ha ezt, meg azt az utat választják a játékosok a történet haladása szempontjából, akkor ennyi, meg annyi pontot kapnak.

Ha pedig például az idén megrendezett Nyári Táborra célzol az alatt, hogy legyen sikerélmény, akkor ehhez hozzá raknám, hogy minek? Annak a történetnek az volt a lényege, hogy hősi halált haljanak Pyarron védelmében a kalandozók. Nekem a barátaim voltak ott és nagyon élvezték, annak ellenére, hogy elpotyogtak. Nem kell mindenhez "happy end", hogy élvezhető legyen. Ez pedig egy történelmi esemény volt, amit így átélhettek a játékosok. Szerintem ez nagyon jó ötlet volt és ahogy hallottam, jó kivitelezés is. Sajnálom, hogy nem lehettem ott. Itt történeteket mond el a KM, nem pedig mesét mesél. Így legalább többet tudhatunk meg a M.A.G.U.S. világáról, mint akárhogy máshogy, mert mi magunk éljük meg a világ történetét és belénk ágyazódik. Egy háború, igenis háború. A halál, az halál. Ha belegondolsz egy ember élete is a folytonos küzdelemből áll és a végén holtan végzi. Örömöt nekünk kell teremteni. A játékba is mi játékosok viszünk vidámságot és nevetést a KM-ekkel együtt. Az ha már egy alapból jó kimenetelű játékot akarsz játszani, az olyan mintha a való élettől várnád azt, hogy minden jó legyen és repüljön a szádba a sült galamb. Nem. Neked kell megdolgozni és megküzdeni minden apró örömért.

Csakis felfogás kérdése. Én így látom.

Ezért nem kell ennyire leszólni másokat, meg kacsintgatni, mintha marha nagy okosságot mondtál volna, vagy mert te vagy a tuti, aki mindenki nevében beszél. Normálisan is lehet kritikát közölni. Ha versenyezni se akarsz, akkor szimplán ne vegyél róla tudomást, hogy az egy verseny! Megtapsolja mindenki a győzteseket és ennyi. Folytathatják a többiek a saját kalandjuk megbeszélését, hogy ez marha jó volt, ott hibáztunk, de aztán kijavítottuk, stb.

Tisztelet..

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

Annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy a verseny megy, és működik. Minden rendezvényünk (táborok, egynaposok) versenyeztetéssel zajlott, és persze mindig voltak, akik másképp csinálták volna (de unalmas is lenne, ha mindenki egyetértene mindenben!), de mégis teltházasak tipikusan. Aláírom, persze vannak egyéni preferenciák, és életem egyik -ha nem A- legjobb játékát egy Nyári Táborban, egy versenyből előre megegyezés szerint kizárt Goblin-partyval sikerült végigjátszanom. A modult játszottuk, de sem a mesélők, sem mi nem akartunk részt venni a versenyben - azaz nem lett volna rossz, de mivel a karaktereink nem fértek be a szabályzatba, vállaltuk, hogy lemondunk a versenyzés jogáról, és nagyon jól tettük! Szóval ez az út is mindig nyitva áll mindenki előtt (személy szerint is több különleges karakter-elképzelésre adtam ezt a választ játékosoknak!), de amikor pl. táborokban közvéleménykutattunk ilyen kérdésről, vagy akár itt fórumon, a nagy többség mindig a verseny mellett voksolt, illetve lemondott az egyedi ötletéről. Úgy tűnik, az emberek nagyobb részt szeretik itt is megmérettetni magukat. Én sem feltétlenül vagyok a rivalizálás híve, sokszor felmerül, hogy versenyen kívül induljak a csapatommal, ha játékosként jövök, illetve mesélőként is mindig az első kérdéseim között van, hogy mennyire szeretne a csapat versenyezni, illetve egyáltalán modult befejezni. És volt már olyan csapatom (talán egy szárnyatlan pegazus versenyen), akit csak a hangulat érdekelt, és letojták a versenyt, mégis nagyon jól szerepeltek rajta. Ez szerintem nem fekete vagy fehér. Szerintem attól is függ az emberek hozzáállása, hogy amúgy mennyit tudnak játszani, mert ha csak pl. táborokban jut rá lehetőségük, akkor valószínűleg ők is inkább csak a közös szórakozás jegyében akarják eltölteni az időt, a verseny másodlagos - vagy egyáltalán nem is fontos. De a kettő működik kéz a kézben is, legalábbis én így tapasztaltam a játék mindkét oldaláról.

Sekhet és Antail kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Idéz

Ezért nem kell ennyire leszólni másokat,

Senkit nem szóltam le.

Idéz

meg kacsintgatni, mintha marha nagy okosságot mondtál volna,

Saját véleményemet fogalmaztam meg, nem okosságot.

Idéz

vagy mert te vagy a tuti,

Tuti nem vagyok tuti. :D

Idéz

aki mindenki nevében beszél.

Saját nevemben beszéltem. Saját véleményt fogalmaztam meg.

Idéz

Normálisan is lehet kritikát közölni.

Vélemény és kritika, két különböző dolog. Véleményt mondtam tök normálisan. Ha nem teszik, nem kell egyet érteni vele.

Idéz

Ha versenyezni se akarsz, akkor szimplán ne vegyél róla tudomást, hogy az egy verseny!

Régóta nem veszek tudomást a versenyekről. De köszönöm a megerősítést! :D

Idéz

Megtapsolja mindenki a győzteseket és ennyi.

Ennyi!

Idéz

Folytathatják a többiek a saját kalandjuk megbeszélését, hogy ez marha jó volt, ott hibáztunk, de aztán kijavítottuk, stb.

Stb.

Idéz

Tisztelet..

Kit?! :D:D:D

(külön elszomorító, hogy az ilyen értelmetlen személyeskedéseket az oldal adminisztrátora "lájkolja". :( A helyzet változatlan... :(:(

 

Antail és Lozartan kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! 

Már egy ideje gondolkodtam, hogy egyáltalán hozzá írjak-e a témában. Az első benyomásom azt volt, hogy nem igazán van tapasztalatom a játékosok versenyeztetésének témakörében, azonban végül arra jutottam, hogy mégiscsak nyitott fórum és mindenki véleménye számít, így hát itt egy vélemény egy kezdőtől :D

Versenyjátékos: Vajon lehetne-e hasonlítani a való életben lévő élsportolóhoz a versenyjátékost? Ha igen, úgy kicsit könnyebb elképzelni (legalábbis nekem).  Úgy gondolom, hogy valaki versenyjátékossá váljon, ahhoz számottevően több időt kell  eltöltenie játékkal, a szabálykönyvek, regények olvasásával, mint egy átlagos kalandozónak. De még ez sem feltétlen elég ahhoz, hogy a legjobb legyen. Szüksége van a rutinra, arra hogy tudja miképpen reagáljon az eseményekre. 

Mivel a kérdés is a versenyjátékosok kategorizálásával foglalkozik, így véleményem szerint az otthoni játékon való teljesítéssel nem is kell foglalkoznunk. Bűvdudás írt pár nagyon elgondolkodtató dolgot a versenyjátékos és a szórakozni vágyó játékosról. Én azonban összehasonlítanám őket a céljukban: A szórakozni vágyó játékos akkor éri el a célját, ha jól szórakozik. Ha ezzel pedig még jól is szerepel, az külön öröm neki, de nem ez volt az elsődleges célja, és kevésbé örülne annak, ha megkapná a legjobb szerepjátékos díjat, de 21 órán keresztül unta magát és csak azért játszott a végén mert fizetett a rendezvényért. Míg vele szemben a versenyjátékos azért érkezik, hogy minél hatékonyabban és eredményesebben megoldja azt a modult és a legnagyobb sikerélménye akkor lesz, ha ez így is történik.  Ezek eléggé sarkalatos példák, szemléltetni szerettem volna velük mire gondolok.

A harmadik játékosfajta pedig ezek alapján a "szórakozni vágyó versenyjátékos" (Tudom, kissé furcsa megfogalmazás). Míg egy szórakozni vágyó játékos inkább csak otthon méretteti meg magát, addig a szórakozni vágyó versenyjátékos már versenyre is szívesen elmegy. Szeretné jól érezni magát, de azért szeretné a modult a tőle telhető legjobban megoldani. Úgy gondolom a táborokban résztvevők többsége ebbe a csoportba tartozik. Szereti élvezni a modul nyújtotta apró lehetőségeket, melyek a történet szempontjából nem, vagy kevésbé relevánsak, de a modul megoldását is fontosnak tartja legalább annyira, hogy céltudatosan játsszon. 

De még egyszer, ahogy Bűvdudás is írta, más az, amikor valaki otthon a megszokott környezetében játszik és más amikor versenyen. És itt is külön lehet választani a versenjátékost, ő ugyanis az otthon töltött játékokat is azzal tölti, hogy felkészüljön a versenyekre.


Előtörténet szempontjából teljesen egyetértek Tetrával. Nagyon sokat megtudhatunk az előtörténetből, ezekből akár következtetni is lehet arra, hogy az illető mennyire készült a versenyre, mennyi időt szánt arra, hogy kidolgozza a karakterét és azt részletesen át is adja.

 

Darunak is igazat kell adjak, mert valóban nem lehet 100%-as összehasonlítást végezni a játékosok között. Azonban úgy gondolom, hogy törekedni lehet rá. Ligáról és bajnokságról beszélsz. Ezek nem lesznek egyik pillanatról a másikra, ezeket valahol el kell kezdeni. Számottevően nagyobb rajongói körrel kell rendelkeznie a szerepjátéknak ahhoz, hogy eljuthasson a ligáig, ahol más külön "versenyszámok" is lennének. Az első lépés ehhez például egy rendezvénysorozat lenne, a kalandozok.hu-s táborok tökéletes példák, vagy Lumina Cornu vagy a Farkasodú vagy a Kalandozók napja. Minden út egy lépéssel indul. Szerintem nem feltétlen lenne jó ötlet "sportot" csinálni a szerepjátékból. Lehetne akár ez a következő "E-Sport", de ahhoz nincs akkora bevonzó képessége, mint amekkora az internetes játékoknak. Talán majd a VR fejlődésével, ha ilyeneket is belehet vonni egyes helyszínek megszemélyesítésére, vagy egyes személyekhez akkor a fiatalabb generáció is biztosan kapó lesz az egészre :) Egyelőre marad az elképzelés a fejben.


Összefoglalva még egyszer: Számomra a versenyjátékos az az ember, aki rengeteg időt tölt a játékrendszerrel és a játékkal, ahhoz, hogy az adott versenyen a legjobban teljesíthessen. Azokat az információkat amelyeket megtud a helyszínről, ahol a modul játszódik, felhasználja, utána olvas, felkeres minden kis apróságot, akár regényt is olvas hozzá, majd a leghatékonyabbnak vélt kasztot behozza, amelyet a legeffektívebben fog megszerkeszteni. Ehhez pedig az évek tapasztalata hozzá fogja segíteni, ahogy ahhoz is, hogy ne essen ki a szerepéből, ezt pedig kiegészíteném azzal, amiket Sir Thomas is mondott, hiszen teljesen egyetértek vele:  tudatos játék, szemlélet és nyitottság.
Említést nem tettem arról, hogy nálam az a szerepjátékos aki a mondatait/párbeszédeit úgy adja elő, mintha szerepet játszana. Tehát egy játékos, aki csak az értékeket nézi a karakterlapon az nem lehet igazán versenyjátékos, alább ki is fejem, hogy miért.

 

NA! Ha eddig elolvastad amit írtam, akkor valóban érdekel, hogy mi is az én véleményem erről, és ezt köszönöm :) Szeretnék most saját véleményt is kifejteni, hiszen eddig csak az eddig elhangzottakról közöltem a véleményemet. Én is úgy gondolom, hogy nem lehet 100 százalékosan tökéletes objektív értékelést készíteni, azonban törekedni lehet rá. Szerintem simán megoldható lenne az, hogy kidolgozzunk egy 360 fokos értékelési rendszert. 30-36 kérdést kellene megalkotni, amelyek mind-mind egy értékelési szempontot vesznek figyelembe. A válaszadók 1-5 ig terjedő skálán választhatnak, ahol az 1 a legkevésbé, az 5 pedig a leginkább jellemző. Ez nagyjából 1-2 A4 -es oldal lenne, melyek  a csapat és a KM külön-külön töltene ki. A KM értelemszerűen minden játékosról, a játékosok saját magukról és a játékosok saját csapattársaikról egyesével. Nem hinném, hogy nagyban meghosszabbítaná az egészet, nagyjából 30 percet venne igénybe mindenkinek az értékelése, ezt a 30 percet pedig megspórolhatnák a KM-ek az egymás közti megbeszélésből, tehát nem nekik kéne ezt a fél órát eltölteni azzal, hogy ki is volt a legjobb csapat/játékos. A játékosok pedig láthatnák, hogy mégis milyen szempontok szerint lesznek értékelve, és visszacsatolást is kaphatnának, hogy melyek azok a területek, ahol még fejlődhetnének. 
Egy ilyen értékelési rendszerrel, a sok kérdésnek köszönhetően, szerintem ha nem is 100%, de azért elég jó képet tudnak adni a csapat teljesítményéről. Keresztkérdésekkel pedig ki lehetne szűrni az ön és a másik értékeléséből a túlzó értékeket viszonylag egyszerűen. Ráadásul nem is kell ezt papír alapon megalkotni, hiszen telefon ma már mindenkinél van. Egyszerűen meg lehet ezt oldani, akár egy mobil-app, de legegyszerűbben egy google kérdőíven keresztül is. 

Amennyiben lenne rá igény és még valakinek kedve, egy ilyen értékelő rendszer kidolgozására én örömmel benne lennék egy ilyen megalkotásában :D 

 

Épp most kaptam egy észrevételt a 360 fokos értékelésemhez, majd egy remek ötlet kerekedett ki az egészből Sekhet jóvoltából. Az is egy megoldás lehetne, ha nem akarunk annyi kérdésre válaszolni, vagy kiértékelni, hogy a játékosok adott kérdések alapján rangsorolják a többieket. Egy 5 fős csapatban az első helyezett 4, a második 3, a harmadik 3 az utolsónak értékelt pedig 1 pontot kapna egy adott JK értékelésében. A kérdések pedig az adott modul főbb teljesítendő feladataira vonatkoznának, például: Mit gondolsz, ki volt aki a leginkább szerepet vállalt XYZ meggyőzésében. És ehhez állíthatná a csapattársakról a 4 fős sorrendet. A KM is értékelné, csak ő mindegyik JK-t rendezné sorba , ezáltal az ő szava döntőbb lenne adott szituációkban, ugyanis ő az elsőnek 5, a másodiknak 4 pontot adna, és így tovább, vagy akár a KM "szava" még több pontot is érhet, ez már csak megbeszélés kérdése. 
A kérdéseket tökéletesen a modulhoz lehet igazítani, mindenki ugyan azokra a kérdésekre válaszolna, amelyek meghatározták a modul kimenetelét, esetleg a játékos szerepjátékának minőségét. Így pedig könnyedén megkaphatnánk, hogy ki is volt a csapat "legjobbja", ami a végső döntésnél máris leszűkítette a kört pár emberre.
Ráadásul mivel minden játékos a társát értékelné, magát pedig nem, így kiszűrhető az önértékelési hiba is, ami felhúzná, vagy lehúzná a JK teljesítményét. Nem beszélve arról, hogy ezzel a módszerrel még kevesebb lenne a munka, mint az előzővel miközben törekszik az objektivitásra :)

Szerkesztve ekkor: , Bitschak által
Kibővítés

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

A versenyek hangulatát sokszor elviszi a modul megoldásának pörgetése és hiányzik, hogy e mellett ki kelljen játszani azt a karaktert, akit alkottál. Illetve ez opcionális, viszont a feladat sikerességének pontozási súlya miatt kevesebb figyelmet kap. (Ezt nyilván mind tudjátok, csak valahogy jobbnak tűnt ha felvezetem).

Ismerősöm mesélte, hogy még a 90-es évek elején játszott olyan (A?)D&D versenyen, ahol a karakterek átkerültek egy másik világba (asszem Ravenloft volt) és ott zajlott a modul a helyi sötét világhangulatnak megfelelően. A karakterek átjutás után rögtön átváltoztak valamilyen szörnnyé (vámpír, farkasember, ghoul, miegyma) így volt eszköztáruk a világ borzalmai ellen/mellett, ugyanakkor a tudatukat/személyiségüket nem érintette a dolog. A verseny végén pedig nem a modulmegoldást, hanem az eredetileg kidolgozott jellem-személyiség (esetleg annak változásával járó belső konfliktusok) kijátszását értékelték.

Nem mondom (írom), hogy csak így és csak ezt, de alkalomadtán egy-egy versenyen jó volna hasonló dolgokkal szembesülni a játék végén (igény szerint a mesélő által privátban "indokolva" az értékelést). Ezt első blikkre nem lehet objektívan mérni, ugyanakkor nyilván rá lehetnének kényszerítve a karakterek  olyan döntések  meghozatalára, amik dilemmák elé állítják őket (előny/elvek), amik megszülése után benső, esetleg csapaton belüli konfliktust szül. A teljesség igénye nélkül: gyermek átadása annak biztos tudatában, hogy rosszat teszünk; falusiak megalázkodása, áldozatként viselkedésének kihasználása; sötét mágia/képesség öncélú használata...

Esetleg bizonyos "kritikus tömegű" setétség elkövetése után a mesélő a játékossal privátban beszélve jelezheti, hogy a karakterét megszállta valami csúfság/átalakult azzá amilyen testet hord és annak megfelelően kell játszania. Majd a következő "elbukó" játékossal is :). Csapatversenyben máris megfelelő mérőszám lenne kezdetnek, a hány JK maradt a csapatban... (Ez nyilván egy pozitív jellemű kompánia és a fenn példaként hozott jellegű mese esetén működik)

ilyesmi

Csak egy ötlet, de hátha továbbgondolásra érdemes...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Gondoltam hogy volt már ilyen, azt is gyanítom hogy a rendszere jobban ki van dolgozva, mint amit én odavetettem. Csak "reklamáltam", hogy alkalomszerűen legyen még. Kicsit úgy mint amikor a barbár játékosa tudja a mágiaelméleti megoldást, de inbe kérdezi meg a varázsló karaktertől, hogy abban az ötszögű izében nem lehetne e elfújni a gyertyákat meg felmosni a padlót mert akkor rend lenne a szobában :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×