Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

A Kalandozók Kézikönyve -ben a kobratánc leírásában találtam 1 hibát ami annyira nem zavaró mert egyértelmű de érdemes lenne javítani :

37. o Leírás:

18 -as Védő érték, utána KÉ szerepel a szövegezésben. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

@Nezething: Mivel a sequadion háló (játéktechnikája) nem szerepel a KESZK-ben, ezért annak alkalmazására a verseny keretein belül sajnos nincs mód. (Amennyiben mindenképp ragaszkodtok a háló használatához, úgy a csapatotok verseny keretein kívüli való indulása mellet a KM gárda kidolgozhatja számotokra a dolog játéktechnikáját. De ezt azért tényleg csapat szinten fontoljátok meg.)

A zónavarázsjelek kérdésében tetra pontos választ adott.

 

@BigMac: Mivel az engedélyezett anyagok közt nem leltem nyomát a képzettség "ingyenes" elnyerésének, ezért azt saját KP-ból kell fedezni. 

 

Üdv,

H.

 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Pusztán kényelmi észrevétel: a nyelveknél a 2 megjegyzés pont úgy jelenik meg, hogy a karlap 2 oldala közötti sáv kitakarja a benne lévő szöveg kb. 60%-át. Picit arrébb lehetne húzni :)

 

ui: közben kiderült, h csak én voltam lusta nézeteket váltogatni. My bad.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tudom, hogy HGB szerint zúzófegyverek, csatabárdok és néhány más fegyverhez 14 feletti erő jön. Szálfegyverekről nem szól a fáma, noha szvsz logikus lenne, hogy méretük miatt ők is megkapják a 14 feletti bónuszt. Kérdezem a KM-eket, hogy mi az álláspont?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A táborok jellemzően a leírtak szerint zajlanak, ami nem ír semmit a szálfegyverekről. Valahol logikus, mert a szálfegyverek jellemzően szúró vagy vágó profillal rendelkeznek, de mondjuk egy csatabárdhoz már hasonló is. Mindenesetre a MAGUS nem törekszik a valósághű szimulációra, így gyanítom, hogy ebben sem fogunk háziszabályozni, azt meg majd Hulla megmondja, hogy egyénileg van-e erre mozgástere a mesélőnek, de egyelőre nem látom, miért ne lenne, ahogy az opcionális szabályokat (kötelező Ép) sem szokás kikötni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

A KKK sötét bárdja nem található a karaktergenerálóban (hozzáadtam, ha valakit érdekel). Ezzel a kaszttal kapcsolatban a kérdéseim:

  • Megkapja-e a sötét bárd a szintenkénti százalékokat hasonlóan mint a bárd?
  • Ha megkapja, mely képzettségek közt oszthatók szét a pontjai? A bárd több százalékos képzettséggel kezd, mint a sötét bárd.

NYT2018-karaktergeneralo_v223.xlsx

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
20 órával ezelőtt-kor nekdolan írta:

Üdv,

A KKK sötét bárdja nem található a karaktergenerálóban (hozzáadtam, ha valakit érdekel). Ezzel a kaszttal kapcsolatban a kérdéseim:

  • Megkapja-e a sötét bárd a szintenkénti százalékokat hasonlóan mint a bárd?
  • Ha megkapja, mely képzettségek közt oszthatók szét a pontjai? A bárd több százalékos képzettséggel kezd, mint a sötét bárd.

NYT2018-karaktergeneralo_v223.xlsx

Igen, a leírásból következik, hogy megkapja a szintenkénti %-ot.

A szabályok szerint csak azok közt oszthatja szét, amelyeket kasztból megkap.

 

(Igen, ez a kieg valóban hagy kivetnivalókat maga után.) :huh:

 

Üdv,

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
37 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

A Statikus pszi pajzsok helyére építhető fel a Membrán.

Miért is? Emlékeim szerint a működése hasonló a Statikus Pajzséhoz, azaz felépítése után nem kell koncentrálni rá, de amúgy teljesen független tőlük. Pajzs helyett az egész cucc értelmetlen.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
19 perccel ezelőtt-kor Daelon írta:

Miért is? Emlékeim szerint a működése hasonló a Statikus Pajzséhoz, azaz felépítése után nem kell koncentrálni rá, de amúgy teljesen független tőlük. Pajzs helyett az egész cucc értelmetlen.

Miért lenne értelmetlen? Ott a Dinamikus pajzs. Ha egyszerre lehet mindkettő, akkor elvben minden Pszi Mf-os karakter nyakra főre pakolgatná magára és másokra. Hisz nincs semmi hátránya belőle.

 

MTK 84. old.: "A Membrán a Statikus Pszi-pajzs egy változata."  Amely egyszerre képes jelezni az asztrális és a mentális behatásokat.

Egy elmét egy időben egy Statikus pajzs védhet asztrális és egy mentális hatások ellen. Ezért kell választani, hogy vagy Membránt épít valaki, vagy normál Statikus pajzsokat.

 

Valamiért számomra ez evidens volt eddig, de hamarosan tisztázni fogjuk a dolgot. Addig türelmet kérnék a tisztelt játékosoktól! ;)

 

Üdv,


H.

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha van egy tábla tejcsokim, és van egy táblával annak az egyik változatából, (mondjuk legyen fehér... :) ) akkor már KÉT csokim van... de csak egy lehet.

Statikus pajzsból is. Van a rendes statikus pajzs, de lehet VÁLASZTANI annak másik változatát, ami a membrán. Nem a kettőt együtt. 

Con Salamander kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nincs kéznél könyvem, de az rémlik h a normál pajzsokon kívül helyezkedik el. Átolvasom.

A korlátja az volt, h Mf Pszi kell, és nem gyakori, azaz jó iskola kell vagy szervezet, abban meg jó kapcsolatok.

Ha viszont a Membrán  Stat Pajzs "egyik változata", akkor a 10 pont költségért mekkora védelmet ad? Amennyit pluszban ráköltök?

 

nna. Szereztem könyvet.

ETK.121. Statikus Pajzs "minden Elme köré legfeljebb egy asztrális és egy1 mentális Statikus Pajzs építhető"

MTK.84. Membrán "a Statikus Pajzs egy változata, éppúgy körbevehető vele az Elme, működésére többé nem kell pszi-pontot áldozni.", valamint "megérzi ha figyelik" "tudomására jut ha ASztál vagy Mentál Szemmel rápillantanak" "riaszt, ha asztrál vagy mentál varázslattal próbálnak hatni rá"

Ebből nekem nem egyértelmű, hogy a pajzs helyére kerül. Az sem egyértelmű, hogy külön kellene felhúzni Asztrálra és Mentálra is, ha mindkettőt érzékelni akarom. Tipikusan hanyag leírás, amibe - ide a rozsdás bökőt -, hogy hangulati, hasonlító elemként került az utalás a Statikus Pajzsra, merthogy a működési elve azonos: egyszer felhúzod, és többet nem kell vele törődni, amíg le nem rombolják.

Azáltal, hogy a védelmet feláldozod az érzékelés javára, kb a használhatósága veszik el, mert hiba van Dinamukus Pajzsod, azzal pontosan elharmadoltad a védelmed, merthogy azok egybe számítanak az aktuális pontjaiddal: X Statikus + X/2 Dinamikus védelemből csináltál X/2 Dinamikust, és mellette észreveszed, hogy "hűbakker, levarázsoltak... á mindegy"

 

Namind1. Ez megint nem ide való, csak kikívánkozott. Természetesen a mesében az itt megadottak szerint fogunk eljárni.

 

Lozartan kedveli ezt

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×