Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Közzétéve:

A Kalandozók Kézikönyve -ben a kobratánc leírásában találtam 1 hibát ami annyira nem zavaró mert egyértelmű de érdemes lenne javítani :

37. o Leírás:

18 -as Védő érték, utána KÉ szerepel a szövegezésben. 

Közzétéve:

@Nezething: Mivel a sequadion háló (játéktechnikája) nem szerepel a KESZK-ben, ezért annak alkalmazására a verseny keretein belül sajnos nincs mód. (Amennyiben mindenképp ragaszkodtok a háló használatához, úgy a csapatotok verseny keretein kívüli való indulása mellet a KM gárda kidolgozhatja számotokra a dolog játéktechnikáját. De ezt azért tényleg csapat szinten fontoljátok meg.)

A zónavarázsjelek kérdésében tetra pontos választ adott.

 

@BigMac: Mivel az engedélyezett anyagok közt nem leltem nyomát a képzettség "ingyenes" elnyerésének, ezért azt saját KP-ból kell fedezni. 

 

Üdv,

H.

 

 

Közzétéve:

Pusztán kényelmi észrevétel: a nyelveknél a 2 megjegyzés pont úgy jelenik meg, hogy a karlap 2 oldala közötti sáv kitakarja a benne lévő szöveg kb. 60%-át. Picit arrébb lehetne húzni :)

 

ui: közben kiderült, h csak én voltam lusta nézeteket váltogatni. My bad.

Közzétéve:

Az észrevétel is jogos, de egyénileg is lehet orvosolni.  :)

Egyébként nem is vagyok benne biztos, hogy a megjegyzés szövegdobozát át lehet helyezni máshova.

Közzétéve:

Üdv!

Tao tanácsát megfogadva hajlok a nem varázsló felé :) Az táblázat viszont nem számolja a boszmester szintenkénti +1 KÉ-jét. Ezt nekünk kell majd beírni valahova? 

Köszi a segítséget.

Közzétéve:

Tudom, hogy HGB szerint zúzófegyverek, csatabárdok és néhány más fegyverhez 14 feletti erő jön. Szálfegyverekről nem szól a fáma, noha szvsz logikus lenne, hogy méretük miatt ők is megkapják a 14 feletti bónuszt. Kérdezem a KM-eket, hogy mi az álláspont?

Közzétéve:

A táborok jellemzően a leírtak szerint zajlanak, ami nem ír semmit a szálfegyverekről. Valahol logikus, mert a szálfegyverek jellemzően szúró vagy vágó profillal rendelkeznek, de mondjuk egy csatabárdhoz már hasonló is. Mindenesetre a MAGUS nem törekszik a valósághű szimulációra, így gyanítom, hogy ebben sem fogunk háziszabályozni, azt meg majd Hulla megmondja, hogy egyénileg van-e erre mozgástere a mesélőnek, de egyelőre nem látom, miért ne lenne, ahogy az opcionális szabályokat (kötelező Ép) sem szokás kikötni.

wolf kedveli ezt
Közzétéve:

Üdv,

A KKK sötét bárdja nem található a karaktergenerálóban (hozzáadtam, ha valakit érdekel). Ezzel a kaszttal kapcsolatban a kérdéseim:

  • Megkapja-e a sötét bárd a szintenkénti százalékokat hasonlóan mint a bárd?
  • Ha megkapja, mely képzettségek közt oszthatók szét a pontjai? A bárd több százalékos képzettséggel kezd, mint a sötét bárd.

NYT2018-karaktergeneralo_v223.xlsx

Közzétéve:
20 órával ezelőtt-kor nekdolan írta:

Üdv,

A KKK sötét bárdja nem található a karaktergenerálóban (hozzáadtam, ha valakit érdekel). Ezzel a kaszttal kapcsolatban a kérdéseim:

  • Megkapja-e a sötét bárd a szintenkénti százalékokat hasonlóan mint a bárd?
  • Ha megkapja, mely képzettségek közt oszthatók szét a pontjai? A bárd több százalékos képzettséggel kezd, mint a sötét bárd.

NYT2018-karaktergeneralo_v223.xlsx

Igen, a leírásból következik, hogy megkapja a szintenkénti %-ot.

A szabályok szerint csak azok közt oszthatja szét, amelyeket kasztból megkap.

 

(Igen, ez a kieg valóban hagy kivetnivalókat maga után.) :huh:

 

Üdv,

H.

Közzétéve:
50 perccel ezelőtt-kor Jadis írta:

Felvetődött egy kérdés a membrán pszi diszciplinával kapcsolatban: pszi pajzs mellé vagy helyett lehet használni?

A Statikus pszi pajzsok helyére építhető fel a Membrán.

Közzétéve:
37 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

A Statikus pszi pajzsok helyére építhető fel a Membrán.

Miért is? Emlékeim szerint a működése hasonló a Statikus Pajzséhoz, azaz felépítése után nem kell koncentrálni rá, de amúgy teljesen független tőlük. Pajzs helyett az egész cucc értelmetlen.

Közzétéve:
19 perccel ezelőtt-kor Daelon írta:

Miért is? Emlékeim szerint a működése hasonló a Statikus Pajzséhoz, azaz felépítése után nem kell koncentrálni rá, de amúgy teljesen független tőlük. Pajzs helyett az egész cucc értelmetlen.

Miért lenne értelmetlen? Ott a Dinamikus pajzs. Ha egyszerre lehet mindkettő, akkor elvben minden Pszi Mf-os karakter nyakra főre pakolgatná magára és másokra. Hisz nincs semmi hátránya belőle.

 

MTK 84. old.: "A Membrán a Statikus Pszi-pajzs egy változata."  Amely egyszerre képes jelezni az asztrális és a mentális behatásokat.

Egy elmét egy időben egy Statikus pajzs védhet asztrális és egy mentális hatások ellen. Ezért kell választani, hogy vagy Membránt épít valaki, vagy normál Statikus pajzsokat.

 

Valamiért számomra ez evidens volt eddig, de hamarosan tisztázni fogjuk a dolgot. Addig türelmet kérnék a tisztelt játékosoktól! ;)

 

Üdv,


H.

 

Közzétéve:

Üdv!

Ha van egy tábla tejcsokim, és van egy táblával annak az egyik változatából, (mondjuk legyen fehér... :) ) akkor már KÉT csokim van... de csak egy lehet.

Statikus pajzsból is. Van a rendes statikus pajzs, de lehet VÁLASZTANI annak másik változatát, ami a membrán. Nem a kettőt együtt. 

Con Salamander kedveli ezt
Közzétéve:

Nincs kéznél könyvem, de az rémlik h a normál pajzsokon kívül helyezkedik el. Átolvasom.

A korlátja az volt, h Mf Pszi kell, és nem gyakori, azaz jó iskola kell vagy szervezet, abban meg jó kapcsolatok.

Ha viszont a Membrán  Stat Pajzs "egyik változata", akkor a 10 pont költségért mekkora védelmet ad? Amennyit pluszban ráköltök?

 

nna. Szereztem könyvet.

ETK.121. Statikus Pajzs "minden Elme köré legfeljebb egy asztrális és egy1 mentális Statikus Pajzs építhető"

MTK.84. Membrán "a Statikus Pajzs egy változata, éppúgy körbevehető vele az Elme, működésére többé nem kell pszi-pontot áldozni.", valamint "megérzi ha figyelik" "tudomására jut ha ASztál vagy Mentál Szemmel rápillantanak" "riaszt, ha asztrál vagy mentál varázslattal próbálnak hatni rá"

Ebből nekem nem egyértelmű, hogy a pajzs helyére kerül. Az sem egyértelmű, hogy külön kellene felhúzni Asztrálra és Mentálra is, ha mindkettőt érzékelni akarom. Tipikusan hanyag leírás, amibe - ide a rozsdás bökőt -, hogy hangulati, hasonlító elemként került az utalás a Statikus Pajzsra, merthogy a működési elve azonos: egyszer felhúzod, és többet nem kell vele törődni, amíg le nem rombolják.

Azáltal, hogy a védelmet feláldozod az érzékelés javára, kb a használhatósága veszik el, mert hiba van Dinamukus Pajzsod, azzal pontosan elharmadoltad a védelmed, merthogy azok egybe számítanak az aktuális pontjaiddal: X Statikus + X/2 Dinamikus védelemből csináltál X/2 Dinamikust, és mellette észreveszed, hogy "hűbakker, levarázsoltak... á mindegy"

 

Namind1. Ez megint nem ide való, csak kikívánkozott. Természetesen a mesében az itt megadottak szerint fogunk eljárni.

 

Lozartan kedveli ezt
Közzétéve:

Nem véletlenül tartott eddig a válasz megszülése a KM gárda számára. Tehát:

 

A mindenkori KM - a csapatával való egyeztetés után - dönt majd a Membrán játéktechnikai részleteiről az NYT kezdetén. Az egyensúlyt ez nem fenyegeti, hiszen ha a JK-kra a szabadabb szabályozás vonatkozik, akkor gyakorlatilag minden arra képes NJK is rendelkezni fog ezzel a diszciplínával!

 

Üdv,

Kalandmesterek

 

tetra, Bitschak és Lozartan kedveli ezt
Közzétéve:
1 órával ezelőtt-kor nekdolan írta:

Abszolút látás működik, amikor a bárd a láthatatlanság varázslat hatása alatt van? :twisted:

Félve az égi hatalmasságok haragjától még soha egy bárd sem merte kipróbálni! :ordog:

Közzétéve:
3 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

Félve az égi hatalmasságok haragjától még soha egy bárd sem merte kipróbálni! :ordog:

Tehát nem véletlen hívják sötét bárdnak a ranagolita dalnokot :D .

Közzétéve:

Láthatatlanság/abszolút látás: Ezt rendszeresen szoktál alkalmazni hallomásom és tapasztalataim szerint ebben a formában.
Közös egyeztetés alapján kiadott állásfoglalással még nem találkoztam.

Membrán: nem ad plusz védelmet, tehát fura lenne, ha Statikus Pajzs helyett lehetne alkalmazni (csak a felépítés/lerombolás elve ugyanaz).
Mindössze annyit biztosít, hogy érzékelhető az építő számára a felépített Membrán alanyára irányuló elmére ható tevékenységre, de nem
azonosítja, hogy pontosan ki (csak az irányát). Szóval nem egy nagy játéktechnikai előny, amiért számomra logikus lenne a helyettesítős gondolatmenet.

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...