Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Recommended Posts

Sziaztok! A legújabb kalandunk kezdetén járunk. Egy karavánnal megyünk be egyenest a dzsungelbe nekünk pedig az a feladatunk hogy megvédjük azt. A Dzsungelben elszaporodtak a raptorok. Én tűzvarázslóval jövök ezenkívűl van velünk egy Kaur egy Goblin egy íjász egy tudós még több tűzvarázsló és katonák. Látszólag eléggé védettek vagyunk de mivan ha balul ütnek ki a dolgok?? Volt már dolgotok raptorokkal? Mit tettetek ellenük? Mit ajánlatok mik a lehetőségeim tűzvarázslóval??

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia,

Nem ismerek senkit, akinek dolga lett volna raptorokkal, mert a MAGUS világán tudomásom szerint nem is léteznek raptorok. Ha a mesélőtök találta ki őket, akkor tőle kérjetek leírást erről a fajról, biztosan el tudja mondani, mik a gyengéi. Személy szerint amúgy nem javaslom a dinoszauruszok átvitelét a MAGUS világára, nekem elég világidegenül hat.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Lehet, hogy nem vagyok valami naprakész, de nem tiszta előttem, hogy melyik szerepjáték világában kalandoztok. Ez a "Kaur" nekem pl egyáltalán nincs meg...

A M* világában - ahogy CS is jelezte - nem igazán tudunk raptorokról. Még a kráni wul-madár állhat a legközelebb hozzájuk. Ezek rajokban támadnak, mohók és kíméletlenek... Dehát tudjuk, hogy kinek-kinek a saját Yneve, úgyhogy azt gyanítom, hogy a Km-etek a Jurassic park velociraptorjaiból fog kiindulni. Tehát számíthattok összehangolt stratégiára, lesből támadásra és egyéb nyalánkságokra. Nehéz látatlanban jó tanácsot adni, minden a mesélő vérszomján fog múlni. Ti annyit tehettek - ha már muszáj bemenni a raptoroktól hemzsegő őserdőbe - hogy nem váltok szét, kerülitek a legsűrűbb részeket és résen lesztek. (Legjobb lenne csónakba szállni, ha van a közelben jó irányba folyó, hajózható víz. Esetleg feláldoztok valami(ke)t vagy valaki(ke)t a raptorok figyelmének elterelésére, megtisztítandó a környéket...). A tűz hatékony fegyver lehet, de vigyázzatok, hogy a kavarodásban nehogy egymást pörköljétek meg... :) 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mi az a wuul-madár?

21 órával ezelőtt-kor Con Salamander írta:

Nem ismerek senkit, akinek dolga lett volna raptorokkal, mert a MAGUS világán tudomásom szerint nem is léteznek raptorok. Ha a mesélőtök találta ki őket, akkor tőle kérjetek leírást erről a fajról, biztosan el tudja mondani, mik a gyengéi. Személy szerint amúgy nem javaslom a dinoszauruszok átvitelét a MAGUS világára, nekem elég világidegenül hat.

Hát szégyen ide, szégyen oda az Új-Bestiben a kék gyikot egy Velociraptornak ábrázolják és írják le, mig a régi rendszerben egy négylábú gyikfajta  volt. Nem támogatom az Új-Bestit :( de talán ebből ki lehetne indulni. (csak azért tudom mert a csapatomnak most fogok 1-et azaz egyet bemesélni és ők 6-8 tsz-en vannak. ' necromanta, boszi,  darton lovag, harcművész Njk-nak pedig 1 krad paplovag, 4 fegyvernők, 2 nyomolvasó és egy lebénult 18- tszü ark-magister)

Viszont, ha tényleg ezek szaporodtak el akkor tényleg szükségetek lesz a sok tüzvarira, remélem ez nem 1-es szintű kalanad, mert különben akár 1 gyiktól is Sogron előtt találjátok magatokat.

Remélem segítettem.

Uff beszéltem!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm válaszaitokat!

A KM ünk csak akkor hajlandó beszélni ezzel kapcsolatban ha megvan az Állat ismeret képzettségünk. Egyébként igen mi a M.A.G.U.S t csak rendszernek használjuk. A KM kifejlesztett mégtöbb játszható fajt ( goblin, gyíklény, kaur ) és egy saját világban játszunk! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv,

ebben az esetben be kell látnod, hogy vajmi keveset segíthetünk kifejezetten raptorok ellen. Átfogalmazom a kérdésedet, hogy mi is a gondom:

- Mit gondoltok, egy általatok ismert rendszer általatok ismert kasztjának mik a lehetőségei egy olyan lény ellen, ami egy saját világban létezik, olyan tulajdonságokkal, amiket nem ismertek? 

Persze, valamennyit elvileg tudunk róla a Jurassic Parkból és egyéb filmekből, de lehet, hogy ez a Raptor pl. immúnis a tűzre, és akkor semmit. Nem egészen korrekt a KM részéről szerintem ez a hozzáállás amúgy, hogy állatismeret nélkül nem mond erről semmit, bár attól függ, nála mit ad az állatismeret. Nekem, mint egyszerű embernek van állatismeretem az orrszarvúra? Sosem láttam életemben, mégis tudom, hogy pl. a tüzeket eloltja. Azt is tudom, hogy a vízilovak veszélyesebbnek számítanak a krokodiloknál Afrikában - sokkal több támadás és haláleset fűződik hozzájuk évente. Mégsem érzem, hogy lenne állatismeretem, csupán tájékozódom a világ dolgairól. És egy kalandozó is ismeri a világot, amiben él (persze az információs társadalom és a technológia nálunk ezt megkönnyíti, de azért szóbeszéd az mindenhol van), ha a KM találta azt ki, akkor az ő felelőssége, hogy azon a szinten megismertesse a csapattal, amilyen szinten minden józan gondolkodású kalandor ismeri. Vagy legalább adnia kéne lehetőséget rá, hogy megismerjétek - amikor készültök a dzsungelbe, és a piacon gyűjtögettek, ajánlhatna valaki raptorok elleni *bármit*, vagy a karaván, aki egyébként gondolom szokott a dzsungelben járni, felkészülhetne tőletek függetlenül is, pl. a karavánvezető biztosan elég sok dolgot tud mondani róluk. Ha senki nem tud ezekről a bestiákról semmit a világban, ahol léteznekakkor a világon kívül meg pláne senki nem fog tudni. 

 

De hogy ne csak a problémáimat, hanem egy építő javaslatot is tegyek ezzel kapcsolatban:

Ismered az "Ordani kondás" módszert? Az eredeti történet szerint egy tűzvarázsló egy egész kondára való nagydarab disznóval járt-kelt a világon, és ellenfeleivel úgy bánt el, hogy a malackonda egy tagját áldozta fel érte - kvázi felrobbantotta azt, és a lángok és a robbanás ereje elemésztette az ellenfelet.

A játék nyelvére lefordítva ez egy olyan, hát khm. "kissé trükkös" megoldás, ami a Lángkitörés (ETK 281.) nevű varázslatot használja. 3. szinten már meg lehet csinálni, és van ugyan ellene asztrális és mentális mágiaellenállás is, de ez állatok, vagy pajzsokkal nem rendelkező (tehát csak TMEvel bíró) emberek esetén biztos siker, a 10-es E ugyanis át fogja ütni a TME-t. Ezek után elvileg a TSZ, Ép, Mp, Fp, Pszi-pont alakul át bizonyos váltószámok alapján a kitörés E-jévé - ezzel láthatóan az volt a cél, hogy mondjuk más kalandozókat lehessen vele "kipukkantani". De bizony egy vadkannak - ne adj' Sogron ökörnek, vagy akár raptornak - jó sok Ép-je és Fp-je van, amikből csúnya nagy robbanás lesz, a szintet, a pszit és a manát pedig figyelmen kívül lehet hagyni. Szóval pajzsokkal nem védett, és nem igazán mágikus élőlények ellen ezzel a piszkos trükkel megszabadulhatsz tőlük - érdemes úgy időzíteni, hogy jó sokan legyenek egy kupacon, mert akkor az egyik robbantása végez a többivel is. (20 Ép-vel és 40 Fp-vel számolva ez egy 20E-s, tehát 20k6-os kitörést eredményez mondjuk.)

 

Szép napot, jó játékot!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én kitartok amellett, hogy kékgyikról van szó. Magus rendszert használnak, és egy KM egy ember nem tud egy  teljesen új világot alkotni. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen kaliberü bestiának legalább is nálam már van AME-a és MME-a. Ha nem is eget rengető, de egy közparaszt értékeinek min. 3-4x-e. Már csak azért is, hogy a parti buliját ne tudja 1s alatt elb..ni egy karakter egy ilyen tüzkitőréssel, esetleg egy boszi kinszavával, vagy egy kreatív asztrál v mentál varázslóval.

Teljesen új játszható fajokkal szemben nekem is vannak kifogásaim, de ha komolyan ki van dolgozva a faj gondolati sémája és az erő egyensúly is megmarad, hát miért ne.

Jómagam is szoktam néha- néha új fajokat teremteni (kizárólag) ellenfélnek és hangúlatossá teszi a játékot. Így nem fordulhat elő ilyen párbeszéd.

KM- egy lejárat van a sziklába vályva.

JK1- van moha a falon?

KM- ?????

JK2- ha nincs moha a falon, akkor itt egy Iblogh bujdokol, szóval minden kerek kőre ráb---ok a harci kalapácsommal!

Mondjuk mi a 8.kor hajnalán vagyunk szóval egy-két sikkapút mindig be tudok magyarázni, ez is lehet valami hasonló kaland.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A szemfüles olvasó általában kiszúrja a Tűzvarázsló ezen furcsaságát, a probléma csupán annyi vele, hogy a TV-nek is van zónája, azaz 20 méteren belül tud csak hatni vele. Egy izmosabb élőlénynél ő maga is bőven bele fog esni a halálzónába.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2018. 04. 19. at 11:23-kor Darabolo írta:

 Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen kaliberü bestiának legalább is nálam már van AME-a és MME-a. Ha nem is eget rengető, de egy közparaszt értékeinek min. 3-4x-e.

Üdv!

Szerintem meg - hacsak nem valamilyen mágikus bestiáról van szó - illúzióromboló dolog állatokat számottevő mágiaellenállással felruházni. Mert mitől lenne védettebb egy raptor, mint egy tigris, egy krokodil vagy egy szürkedelfin? Hiszen a TME-jük logikusan aligha múlhatná felül egy emberét, pajzsokkal meg, ugye, elméletileg nem rendelkezhetnek... A parti buliját ilyen esetekben célszerű más, hitelesebb eszközzökkel megóvni az "elb..ástól". 

Tudom, hogy a kékgyík is immunis, meg ami kell, de véleményem szerint az ilyen teremtmény legyen kuriózum, s ne vadásszon hordákban a területére tévedt kalandozókra - hacsak nem mondjuk az elátkozott vidékről beszélünk. :) 

Dehát, mondom: kinek mi jön be. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
On 2018. 04. 19. at 16:43-kor tetra írta:

A szemfüles olvasó általában kiszúrja a Tűzvarázsló ezen furcsaságát, a probléma csupán annyi vele, hogy a TV-nek is van zónája, azaz 20 méteren belül tud csak hatni vele. Egy izmosabb élőlénynél ő maga is bőven bele fog esni a halálzónába.

Üdv,

kétségtelen, hogy jól kell helyezkedni, a 20k6-os kitörésnél maradva, tökéletes kivitelezés (közel 20 láb távolság) esetén is eléri a robbanás széle (lábanként csökken k6-tal), és elszenved 1k6 fp tűzsebzést. A halálos sebzés valahol 10k6 körül kezdődik szerintem (Ha a tűzre jellemző 4 Fp - 1 Ép kötelező vesztést használjuk, akkor a 35 várható Fp közel 9 Ép-t elvisz), Így egy 30E-s kitörés kell - mondjuk 30 Ép 60 Fp, e fölött az igazi nagyvadak vannak, vagy mondjuk egy nehéz harci mén. Úgy sejtem, nem véletlenül lett "kondás", és nem mondjuk byzoncsordás. :D De elég magas szinten (+30 Mp, +5 szint) befektetésével szerintem megfestheti ezt a varázslatot is aranysárgára, és akkor őt nem sebzi.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
40 perccel ezelőtt-kor Con Salamander írta:

 De elég magas szinten (+30 Mp, +5 szint) befektetésével szerintem megfestheti ezt a varázslatot is aranysárgára, és akkor őt nem sebzi.

És akkor ez lesz az ynevi Aranyhorda, Dzsingisz Kán meg bekaphatja :mrgreen: 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×