Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandozói Kelléktár


Recommended Posts

Sziasztok 

Azért indítom ezt a témát mivel kalandozásaim során abba a problémába ütköztem, hogy a felszerlés amit egy kalandozó a magáénak tudhat nem igazán fejleszthető így pl olyan kasztoknak mint a lovag, vagy a harcos ahol ez egy jelentős részét képezi a fejlődés érzetének hamar egyhangúvá válik, és szerettem volna tudni, hogy kint a nagyvilágban hogyan oldjátok meg ezt a problémát, mivel én még nem találtam erre választ.

Mindenkinek előre is köszönöm a segítséget :) 

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Egy kipróbált fegyver vagy egy felszerelési tárgy alkalmasint sokkal többet jelenthet egy karakter számára, mint puszta adathalmaz. Szerintem ezt egy életút-játékban ildomos is megjeleníteni. "Unom a kardomat..." - na szerintem ez az utolsó gondolat, ami egy fegyverforgatónak eszébe jut.

De hogy Arthur kérdésére válaszoljak - ahogy fentebb is írták -: lehet rúnáztatni, mágikus drágakővel felszerelni, jobbra cserélni. A MAGUS-ban jellemzően mégis a karakter fejlődik, nem a felszerelése.

Link a hozzászóláshoz
21 perccel ezelőtt-kor bűvdudás írta:

Egy kipróbált fegyver vagy egy felszerelési tárgy alkalmasint sokkal többet jelenthet egy karakter számára, mint puszta adathalmaz. Szerintem ezt egy életút-játékban ildomos is megjeleníteni. "Unom a kardomat..." - na szerintem ez az utolsó gondolat, ami egy fegyverforgatónak eszébe jut.

Vagy ennek pont az ellentéte. Ha egy kard elvész vagy eltörik, nem sírok utána, megragadok egy másikat. Nyilván ha családi örökség volt, akkor az más helyzet, de a fegyver alapvetően csak egy eszköz, és ennek megfelelően is kell kezelni.

Én főleg DnD származékokat játszom, abban elég széles palettája van a különböző mágikus fejlesztési lehetőségeknek. Sajnos a rúnamágia elég korlátozó ilyen téren. Nem dolgoztak ki túl sokat, azok közül pedig sok sérti a lefektetett rúnamágikus törvényeket, szóval ezalapján ki lehetne dolgozni újabbakat, de faramucin illene bele a rendszerbe.

Link a hozzászóláshoz

Amennyiben nem ragaszkodik a karaktered ahhoz a fegyverhez amit forgat (nagytata ezzel vette vérét a gonosz toroni megszállóknak) akkor nyugodtan megkereshet egy kovácsot aki személyre szabottan spec anyagból (pl abbit) készít neki egy fegyvert. Hozzá alakított hossz, súly... Idővel egy rúna vagy drágakőmágiában jártas varázshasználó ezt akár tápolhatja is. Itt felmerül persze, hogy meg kell őket keresni, így vagy úgy meg kell őket győzni. Meg persze egy több száz aranyat érő dolgot meg is kell tudni tartani...

Ha te szeretnéd a fejlesztéseket végrehajtani, akkor meg mestert kell találni és sokat tanulni (szerintem kifejezetten hangulatos pl. egy slan kardművész, aki kovács és a tökéletes pengét akarja elkészíteni).

 Vagy olyan karaktert indítani ami alapból ért hozzá (vmelyik törpe pap, ork énekmondó, gilron pap).

Most láttam, hogy Messor1983 már részben megírta.

Link a hozzászóláshoz

elösszőr is köszönöm mindenkinek a választ :) 

Most nem rég a karakterem csináltatott magának egy kardot ami ezüstel van bevonva pont azért, hogy vámpírok és hasonló ellenfelek ellen tudjon vele küzdeni 

viszont ez is egy olyan fejlesztés amit teljesen magamtól ötlöttem ki egy nemrég alig túlélt vámpíros kis kitérő után 

 pont azon gondolkoztam, hogy mégis miben változik meg egy dolog mert más anyagból csinálják például ha nem szokásos hanem abbit acélból a fegyvert.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám érzékeltetni még játékteknikailag is, hogy azért a kettő között azért nem kis különbségek vannak, mivel ezt valahogy szerintem a karakterlapon is érzékeltetni kellene. 

lehet hogy ez csak én vagyok de én mindig az a valaki voltam aki szeretett minnél jobb felszerelést összeszedni mert ez is a fejlődés egy része szerintem, de értem, hogy a mágusban a tudás fejlődésén van a hangsúly inkább :)

Link a hozzászóláshoz

Szia Arthur.

Szerintem a számszerűsíthető különbségeket (már ha erre kérdeztél rá) beszéld meg a mesélőddel. Ha a külsejére gondoltál, akkor nyugodtan írd le a kard megjelenését a karakterlapra esetleg keress a neten egy képet amit kinyomtatsz, hogy szemléltesd a kinézetét.

Az alapkérdésedhez jutott még eszembe egy verzió bár nem tipikusan MAGUSos, de igény szerint a mesélő beépíthet ilyet is a mesébe, csak vigyáznia kell az egyensúlyra. Earthdawnban (és picit talán Codexben) működnek úgy a nagyobb hatalmú (vagy inkább történettel bíró) varázstárgyak, hogy az elején kb egy közönséges tárgynak felelnek meg. Ahogy folyamatosan megismered a történetét, ahogy folyamatosan azonosulsz a történelmével, eredeti használója jellemével, úgy nyílnak ki a képességei. Pl egy történelmi  rabszolgalázadás vezetőjének kardja, aki utána mindig kiállt az elnyomottak védelméért nyilván pluszokat ad ilyen szitukban (nem csak harcértéket, de szónoki képességeket, meggyőző kisugárzást is), egy slan mester kardja, aki a démonok/nagyfejű bizgentyűroppantók elleni harcnak szentelte az életét, egy fanatikus Tharr pap áldozótőre, ami mindig csak ryeki megszállottak vérét kóstolta szintén ismereteket, plusz harcértékeket adhat az ellenfelekkel szemben... Meg nyilván késztetést az ilyen konfliktusok keresésére. Röviden a használója lelke ilyen mértékben lenyomatot hagyott rajta.

Ha megbeszéled a mesélővel és vevő rá, akkor akár kalandok sorát lehet felhúzni egy életútban egy ilyen tárgyra, plusz nem kis élmény kikutatni egy tárgy történelmét, képességeit. Ja és jó szerepjátékra is adhat lehetőséget, ha mondjuk a tárgy használatához olyan elveket kell feladni/elfogadni amik idegenek a karaktertől. Ha nem tetszik a km-nek a koncepció (még egyszer: nem tipikusan MAGUS), akkor meg egy kukázandó ötlet.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...