Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Eclipse Phase - freestyle, csütörtök este (Sir Thomas)


Recommended Posts

Közzétéve:

MEGTARTJUK! :) 

Világ: Eclipse Phase
Rendszer: freestyle
Karakterek: egyelőre nincs infó
Játékosok: Tao, Catsmile, tetra,  Kata,  Dii,  GK

Eclipse Phase: dark sci-fi, elviekben horrorisztikus elemekkel. Történetünk a Naperendszerbe kalauzol bennünket. Az emberiség maradéka (néhány millió) a Terminátorból már ismerős Ítélet napja után (itt Bukásnak nevezik) szétszéledt a Naprendszerben, ahol kis bázisokon, űrhajókon, kísérleti telepeken próbál túlélni. A Föld teljesen elnéptelenedett, leszállni rá nagyjából egyenlő a teljes öngyilkossággal, még senki nem tért vissza onnan. Igaz, hogy a mesterséges intelligenciák elhagyták az emberiséget (ha nem így lett volna, már nem léteznénk, szóval szerencsénk volt), de még így is sok fenyegetést jelentenek az amúgy is szűkös erőforrásaikból tengődő maradék emberi csoportoknak. Szerencsére a technológia jóval előrréb jár, az emberi agy (Ego) egy-az-egyben letölthető és programként tárolható, így az ember elérte a halhatatlanságot. Az áldás egyben átok is, a lehetőségek összes (pozitív és negatív) hatása egyszerre érvényesülhet. Az emberiséget persze jól széttagolják a megacégek, a politikai eszmék, a faji előítéletek és gyakorlatilag minden egyéb sztereotípia mentén, amit sci-fikben valaha kitaláltak. Léteznek Pandora kapuk (a Csillagkapuk helyi megfelelője), idegenek (Faktorok) intelligensé tett állati fajok (a szokásosak mellett pl. a polipok) és még egy halom egyéb dolog, amit felsorolni is nehéz lenne. Az eredeti szetting a Bukás utáni 10. év körülre kalauzol bennünket, de meséimben ettől el-el térünk szükség szerint. 

Számomra egy nagyon komplex és elvont jövőkép az emberiség majdnem teljes pusztulásáról és a túlélésért folytatott küzdelemről. A világról a játékosok függvényében megosztok majd leírásokat. Na nem sokat, csak annyit, amennyi feltétlen szükséges. Alapkönyvet olvasgatni lehet, de nem igazán javaslom (főleg nem a mesélőknek szánt szakaszokat). Kevés játék van, ahol ennyire káros a játékélményre, ha elolvasod a világ hátterét... De azért akad:  Kult, Paranoia... csak a példa kedvéért.

Rendszer: Az EP rendszere nem az igazi (SR és D&D keverék), meg amúgy is freestyle-ban játszunk. 1-1 kockadobás bontja csak meg a csendet, ezt általában karakterhalál követi. :oops:

Karakterek: Egyelőre képlékeny, de lényeg, hogy nem kell különösebben előre készülni.

Kaland: Egyelőre még nincs ötletem, de van még időnk. .

A játék jellege: Hát nem a vérgőzös, tápolós, idegeneket kergetős játékra kell számítani. Az EP meséim többségében komplex, sok agyalást, problémamegoldást és gyakorlatilag teljesíthetetlen akadályokat jelentenek. Ezen a hagyományon most sem tervezek különösebben változtatni. A következményeket korábbi játékosaim elég jól ismerik, érdemes előbb tájékozódni náluk, ha valaki nem akar meglepetést. :-P

Persze engem is lehet kérdezni, nem harapok. 

Közzétéve:

Szia! Felírtalak a listára a többiekkel együtt. tetrában nem vagyok biztos, mert bár jelezte, hogy érdekli, lehet, hogy más programja van arra az estére. Mindegy, kérdőjellel beírtam.

Stílusra mit szeretnétek? Van elképzelés?

Közzétéve:

Szervezem, hogy beférjen a program. Szerintem a kérdőjelet leveheted.

Az egzisztenciális kérdések mindig jók, de most eszembe jutott az az SR játék, amiben elkezdted bontogatni a világ háttérsztoriját. Szeretnék többet megtudni (és átélni) az EP világából, ha erre van valami értelmes lehetőség egy esti programban.

Az is eszembe jutott, hogy most már az lenne a csavar, ha nem lenne csavar :mrgreen: 

Sir Thomas kedveli ezt
Közzétéve:

tetra: kivettem a kérdőjelet, köszi a visszajelzést.

A korábbi játékok nem klasszikus kalandra épültek, de hangulatban, illetve az EP bizonyos részeinek megjelenítésében nagyon is pontosak voltak. A felmerült "egzisztenciális"kérdések ugyanis alapvető részei a játéknak. OK, talán nem ezen a mélységi szinten, de ott vannak. 

Szóval a kérdésem az, hogy ki tudnád-e fejteni egy kicsit, hogy mire gondolsz? Szeretnél a történelemről megtudni egy kicsit többet, vagy egy adott helyszín lenne érdekes vagy esetleg klasszikus kalandra vágysz, ahol a karaktered választhat fókuszt?

 

Közzétéve:

Gondoltam humor vonalon megejtek én is egy KM bemutatkozást, csak hogy felkészítsem kedves játékosaimat... akiknek esélyük sem volt másra pontot adni. Jagger bejegyzései ugyanis megihlettek. A cukiságfaktort nem is említve... vagy csak alig...  

 Íme...

- Milyen összeállítású csapatnak mesélnél
Teljesen mindegy. A vágóhídon minden tehén vörös.

- Általánosságban milyen stílusú játékosokkal szeretsz leginkább játszani?
Akik szó nélkül megadják magukat az elkerülhetetlen végzetnek.  Kicsit lehet vergődni, attól érdekesebb lesz a halálotok. :)

- Mesélőként miként jellemeznéd önmagad?
Feledékeny vagyok és kiszámítható (mármint a kaland végére). Szeretem megizzasztani a játékosokat, nemcsak a karaktereket. A lényeg, hogy fájjon. Nagyon. Elképesztő ötletekkel percekre sokkolni tudok játékosokat, illetve lefagyasztani a szemétkedő keresztkérdéseimmel a karaktereikről. Ha velem leülsz játszani, egyedül érezheted magad; csapdában leszel akkor is, ha még hatan ültök körülöttem. Pofátlanul semmibe veszem a véleményed, sőt, simán levegőnek nézlek, ha nem egyezik az érdekeimmel vagy nem tartom elég izgalmasnak. Körökön át nem fog a karaktered cselekedni, ha nem vagy elég gyors. TP/XP-ről a kaland végén ne is álmodj, meg amúgy is tök felesleges, ez lesz a legrövidebb életút karaktered.

Soroljam még? Jól gondold meg, hogy jelentkezel-e... még van esélyed visszatáncolni. :P

Közzétéve:
Egy órával ezelőtt-kor Sir Thomas írta:

A korábbi játékok nem klasszikus kalandra épültek, de hangulatban, illetve az EP bizonyos részeinek megjelenítésében nagyon is pontosak voltak. A felmerült "egzisztenciális"kérdések ugyanis alapvető részei a játéknak. OK, talán nem ezen a mélységi szinten, de ott vannak. 

Szóval a kérdésem az, hogy ki tudnád-e fejteni egy kicsit, hogy mire gondolsz? Szeretnél a történelemről megtudni egy kicsit többet, vagy egy adott helyszín lenne érdekes vagy esetleg klasszikus kalandra vágysz, ahol a karaktered választhat fókuszt?

Amire gondolok.

Direkt nem nézek utána az EP-nek, mert úgy érzem, valamelyest rontaná az élményt, ha túl sokat tudnék a dologról. Viszont tavaly leírtad, amikor ugyanez a megbeszélés zajlott, hogy miféle játékot akarunk, hogy a "normális" EP kalandozás egészen máshogy zajlik, mint ahogy mi szoktunk játszani. Erről ugrott be most, hogy a Shadowrun is szakít a cyberpunk hagyománnyal annyiban, hogy van egy átívelő háttérsztorija és nagy legyőzendő gonosz benne, ami persze nem nagyon jelenik meg normál játék során, de tavalyelőtt vagy mikor belefutottunk.

Na, és hogy az eddigi EP kalandjaink azok nagyrészt elzártak voltak, gyakorlatilag bárkivel megeshet, nincs történelmi vonatkozásuk (kivéve talán a legutóbbit a hadihajóval?). Ha lehet szeretnék most valamit megtudni a világ jelenlegi állapotáról - vagy jövőbeni reményeiről. Teljesség és pontosság igénye nélkül: valaki lennmaradt a Földön és valamiért nem írtják ki, valaki talál egy örökmozgót, nehéz megfogalmazni, mert nem tudom, mik történnek, történhetnek.

De mindenképpen ragaszkodnék az egzisztenciális válság vonalhoz.

Sir Thomas és Catsmile kedveli ezt
Közzétéve:

Ez azért igen érdekes kérdés, mert a fennmaradó populáció egy része sincs tisztában egy csomó mindennel. A szporadikusság miatt sokan el vannak vágva a külvilágtól (akár szándékosan is), csak arról tudnak, ami a közvetlen környezetükben történik. Persze vannak nagyobb populációk, mint például a marsi és holdbéli állomások, ott minden infó adott. Lehet, hogy egy sűrűbben lakott területre érdemes akkor koncentrálni. Majd akkor ilyesmiben gondolkodom. Köszi. Többiek?

Közzétéve:

Egyebkent a tavalyi EP kaland bizony nagyon is vilaghatter volt,  az elso MI kiszabadulasat jatszottuk le,  ha visszaemlekszel.  Az egesz par evvel a nagy vilageges elott zajlott (the Fall), elorevetitve,  h mi lesz az emberiseggel,  ha kiengedi a gepben lakozo szellemet.  

Bitschak kedveli ezt
Közzétéve:

Hát... őőőő... tulajdonképpen jelen van a rabszolgaság is az EP-ben. Azok az elmék (ego-k), akik nem rendelkeznek testtel, csak programként vannak futtatva egy-egy virtuális környezetben, gyakorlatilag rabszolgák. Dolgoztatják őket, szegények motivációja pedig az, hogy ha elég sokat és jól dolgoznak, akkor esetleg egyszer kaphatnak egy testet. Ennek költségét kell valahogyan összekapargatniuk, de persze általában nagyon gyengén fizetik őket, szóval ez sokáig tarthat. Persze ez sem feltétlenül gonoszság. A lakott bázisok és űrhajók így is túlnépesedettek, túlzsúfoltak, nem lehet csak úgy testet adni mindenkinek még akkor sem, ha egyébként ezt az adott hely vezetősége szeretné. Hogy hol húzódik meg a határ a racionalitás és a kegyetlenkedés közt, az már egy egészen más kérdés.

 

Itt ugye olyan aspektusokról beszélgetünk, amelyek a korábbi játékokban már előfordultak és beszéltünk róluk... Csakhogy érthető legyen, miért válaszolok hosszan a felvetettekre. Például pont a legutóbbi játékon is, hisz "robotok" voltatok, megnyomorított ego-k, akiknek az volt a feladatuk, hogy karbantartsátok a hajót. Ebből próbáltatok meg kitörni. Majdnem sikerült is. :)

Közzétéve:

Remélem, összejön! Eddig még nem játszottam EP-t, mindig csak szóban hallottam róla, egyszer majdnem sikerült, de akkor meg már nagyon fáradt voltam egy éjszakába nyúló meséhez. Idén, ha rajtam múlik, nem így lesz.

Közzétéve:

Kérdés! Tom, ugye rajta vagyok a listádon?  (Ne tessék félre érteni, nem a halállistádra gondoltam: lista= EP játékosok listája)

Emlékeim szerint Hulla után én voltam a második jelentkező, remélem az "ágy" kérdés nem terelte el erről a figyelmedet. :)

Még sohasem játszottam EP-t, egészen a Battlestar Galactica nevű játékig nem is vonzott az űr túlzottan. Ott nincs oxigén, és nekem az a kedvenc gázom  (nem tudok nélküle élni). ;) 

De! Amit a fentiekben írtál a játékról, igencsak felkeltette az érdeklődésemet. Szívesen  lennék egy űrkalóz csapat elvetemült kutató biológusa, aki DNS mintákat lopkodva tervez és klónoz testeket, hogy aztán eladja azt a fekete piacon. Vagy egy hekker csapat tagja, aki ego-ket lopkod és ad el jó pénzért az XY bolygón élő ego-kkal táplálkozó ZSNY lényeknek. Vagy akár egy nagyon pozitív karakter, aki a szociális válság megoldására próbál megoldásokat keresni. Vagy kutató, aki a föld újraindításáról álmodozik és éppen műanyagból kíván felépíteni egy új bolygót. Vagy egy meg nem értett művészt, aki...

A csapdában vergődő, hiábavaló küzdelmet folytató karaktert jól ismerem (sajnos), gyakran kerülök ilyen helyzetbe a való életben is. Nem ismerem az EP világot, de ahogy láttam nem is kell, talán még jobb is így.

Tudom, hogy amit poénnak szántál a fenti önjellemzésedben (KM bemutatkozó), az színigaz (talán kifelejtetted a felsorolásból a hatalmas EGO-dat :) ) DE, én nagyon szeretem, ahogy mesélsz ezért szívesen játszom veled, kész vagyok ezért feláldozni az első EP-s karakteremet is. :)

Álmodozok itt, aztán lehet, hogy fel sem írtál a játékosok listájára. 

Catsmile kedveli ezt

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...