Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Gondolatok a Nekromanciáról


Recommended Posts

Szerintem az megoldást jelentene, ha az Ép=STP szabályt alkalmaznánk. Egy bizonyos test pl.: csak bizonyos mennyiségű Ép (összetartó erő tárolására) lenne képes. Ennél több Ép-je nem lehet. Ez így logikus is lenne. Pl.: jelen helyzetben egy csonti lehet akár 100Ép-s is, és nos ez eléggé durva ha belegondolsz. Fölleg, ha 15-en vannak.

Okés, de akkor még mindíg várom, mi történik a fenti életerő szívás hatására, hiszen ha a test nem változik, akkor 20 ÉP után van még 20 STP (=ÉP)-je.

SAS

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A természetes élőholtakról szóló répszt Dragonnak szántam, ő hozta fel a jelekkel ellátott élőholtakat.

Tudtommal az életerő szívás (BM) erőteljes fizikai károsodással is jár, gyakorlatilag azt értem ez alatt, hogy egy életerőszívással megölt élőlény fizikai testének deformálása markánsan utal a halálának okára.

Egyébként azt tudtátok, hogy egyes általános mágielméleti írások szerint az Életerő a Víz őselemhez tartozó fogalom? Szerintem ezért is alakult úgy sok szerpejátékban, hogy (bár konkrétan nem kötötték össze a kettőt)

az életerőszívás áldozatai összeaszalódnak (vizet vesztenek).

Élőholtak esetén hasonlóan mőködhetne (akár megkülönböztetünk kétfajta életerőt, akár nem), ahogy csökken az életerő az élőholtban, úgy válik "törékenyebbé" az anyagi test, játéktechnikailag nem csökken az STP, ellenben "törékenyebb", sérülékenyebb lehetne; mintául szolgáhat az anyagok különböző behatásokkal szembeni ellenállását modellező táblázat az ETK-ból.

Sylvanus

U.i.: most akkor mi legyen a negatív életerő elméletemmel?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Igazad van, nem konkrét vízvesztésről (kiszáradásról) van szó összeaszalódás során; valószínűnek tartom, hogy inkább hangulati elemként azsalódik össze az életerőszívás áldozata.

Persze fenntartva azon állításomat is, hogy az életerőszívás elképzelt hátterében meghúzódik az Õsvíz és Életerő fogalmak közötti kapcsolat is.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Nem-nem, és nem. A hangulati elem az egy dolog, de valahogy akkor sem klappol. Én úgy gondolom inkább "öregedik" a test. Tudom, tudom az is vízvesztéssel jár, de mégsem ugyanaz.

Az ősvíz, az ősvíz, és semmi köze az életerőhöz. Legalábbis a Magus világába ez nem fér bele. Gondolj bele van egy őserő ami nem egy hanem kettő (ősvíz, és életerő)??????

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Õsvíz és Életerő:

Nos, alapvetően utalás van az Földi ősi FUThARK rúnasor leírásában (sajnos angol).

Laguz: (L: Water, or a leek.) Flow, water, sea, a fertility source, the healing power of renewal. Life energy and organic growth. Imagination and psychic matters. Dreams, fantasies, mysteries, the unknown, the hidden, the deep, the underworld. Success in travel or acquisition, but with the possibility of loss. Laguz Reversed or Merkstave: An indication of a period of confusion in your life. You may be making wrong decisions and poor judgements. Lack of creativity and feelings of being in a rut. Fear, circular motion, avoidance, withering. Madness, obsession, despair, perversity, sickness, suicide.

Ha ehhez hozzávesszük amit még a Rúnamágiáról gyújtöttem a MAGUS rendszeréhez (Rúna magazinban megjelent rúnajelek leírása); amúgy egyéretelmű kapcsolat fedezhető fel a FUThARK rúnasor és a MAGUS rendszerhez írt rúnajelek között; akkor feltételezem (rúnamágia cikkemben), hogy erős kapcsolat van a kettő között.

Persze a kiszáradás mintéleterőszívás hatás kissé rossz példa volt.

Másrészt már pontosítottuk, hogy az Élterő NEM őselem, NEM paraelem, hanem valami, az elemi erőhöz hasonló fogalom.

Harmadrészt érdemes lehetne gondolatban eljátszani a Paraelem fogalommal. A leírás szerint a paraelemek az őselemekhez kapcsolódó fogalmak, az őselemek EGY hatásának megnyilvánulásai. Esetleg ki lehetne bővíteni a paraelemeket (elméletben, nem magasmágia bővítéskenént) egy rendszerré, úgy, hogy az őselemeknek nem csak EGY hatás-megnyilvánulását tekintjük. Mellesleg így feloldható lehetne az Õstűz-Hő-Fény (tűzvarázsló) illetve Õstűz-Hő Õslég-Fény (varázsló) ellentmondás.

Nézzük csak, mit nyerhetnénk elméletileg a dologgal.

- Mágiaelméleti szinten magyarázható a Csend és Hang (mozaik/"paraelem", továbbra sem feledve, hogy nem a magasmágia bővítése a cél).

- Az életerő helye meghatározható lehetne.

- Hasonlóan a BM villám (ami, ha jól tudom nyers mágikus energia)

- Illetve esetleg az elemi erő, mely "anyagiasult" mágikus energia

Persze a fenti csak egyfajta mágiaelméleti fogalomkiterjesztés.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Nos ahogyan én képzelem a világot egy nyers állandó - ha úgy tetszik konstans - energiamező burkolja be. Ez a tulajdonképpeni nyers manna. Az életerő tulajdonképpen ennek egy megnyilvánulása, egy különleges formája. Az életerő is ebben a konstans energiahalmazban található, csupán annak egy más kivetülése. Ezért van, hogy az életerő közvetlenül mannává alakítható. Tehát ha valaki meghal akkor az energiája visszalép az örök körforgásba.

Az őselemek teljesen más lapra tartoznak. Azokat pont a manna segítségével idézzük meg tehát ahogy mondtuk is nincs közük az életerőhöz.

Tehát ami a lényeg az életerő nem paraelem, hanem egy "kvázi" természetes anyag. Ha, úgy tetszik olyan mint a föld-nam őselemi formájában

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Hm, érdekes.

De az Életerő-Mana átalakítás Speciális tudást igényel (BM, Boszi, Pap).

Ugyanez megfigyelhető őselem(ek) esetén is Õstűz-Mana (Fény ösvényét járó TV).

Másrészt tudjuk, hogy at Ynevi lények a 4 őselemből épülnek fel, ha az életerő csak természetes (lényekben kötött) formában létezik, akkor nem lehetne azokból nyers formában kinyerni, illetve a nyers életerőt manipulálni, vagy manává alakítani.

Õselem(ek)et elvileg csak a Tűzvarázsló idéz az Õstűz síkjáról. A varázsló az EAS-on összegyűjti a kellő mennyiséget a természetből. Megfigyelhető, hogy egyik módszer sem TEREMT őselemet manapontból. Az életerő esete hasonló kizárólag papok tudják teremteni ISTENI segítséggel.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én egy nagyon jó mágiarendszert ismerek, az Ars Magica-ét. Megvan benne a mágiaterületek egyszerűsége mellett a nagyfokú kreativitás lehetősége. Alapvető a mágia egységessége.

Persez ez a MAGUS rendszerben nehezen elképzelhető, mivel a mágiaforma jóval erősebb, de lehetne ésszerűen csökkenteni az erejét, amivel szerintem játszhatóvá lehet tenni.

Visszatérve az Élterőre, szerintem nincs energiaformában szabadon a természetben (EAS-on), hanem csak élőlényekben kötött formában.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Részben igen részben nem. Szerintem van egy állandó energiaáramlás. Tulajdonképpen ez a mana. A lényeg, hogy a mana az tulajdonképpen az életerő nyers megnyilvánulása annak. Úgy képzelem mint mondjuk az érceket a földben. Valahol több van, valahol kevesebb. Ez magyarázhatja, hogy pl.: Erionban kevés a mana (nyers energia), és lám az emberek is rövidebb éltüek. Aktívabb az áramlás. A "vidéken" is kevés a mana, de kevesebb a "felhasználó" tehát az emberek "tovább" élnek....

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Végre eljutottam oda, hogy megpróbálom véglegesebb formában közreadni a Nekromanta mozaikjaimat, illetve a Ranagol60 nicknév alatt alkotó kollégától származó ötleteket.

Külön köszönet Dragonnak és SAS2000-nek az építő kritikáért.

Nem igazán túl eredeti, de annyian írtak annyi mindent a nekromanta varázslóról, hogy nekem is lenne egy ötletcsírám. Megpróbálva beilleszteni a mozaikmágiába a nekromanciát.

Alapfelvetéseim:

1.) A varázsló mozaikmágiát használ, így a nekromanta is. Nem lopkodunk varázslatokat más kasztoktól.

2.) Életerőt a varázsló nem teremthet, az marad a papok sajátja.

3.) Ideiglenesen (amíg a vonalak épek) el tud látni (feltölteni) életerővel élő és holt anyagot, varázsjelek, bélyegek használatával.

4.) Az életerő teremtése hasonló az őselemkéhez, a környezetből gyűjti össze a varázslás során a varázsló. Nincs semmiféle sík belekeverve.

5.) A nyers életerő (mint őselem) formázható az elemi formázásoknál leírt módszer szerint.

6.) A sebesüléskor elvesztett életerő segíti a nekromantát az életerővel manipuláló varázslatok létrehozásában, mint a tűzhányó közlesége a tűzmágiát.

Elemi mágia mozaik:

Életerő mozaik:

E: 1

Mp: 4

varázslási idő: 1 szegmens

Sebzés: 1 ÉP

Életerő nincs szabad formában a természetben, "teremtésekor" az E függvényében 1Fp/E mértékben mindenki veszít a nekromanta által meghatározott területen (szőnyeg formázás mintájára, melynek ő van a középpontjában). például 6E esetén 1Fp 6m sugárban, 2Fp 3m sugárban, ... Figyelem ez feketemágia.

A nyers életerő formázása az Elemi Erőnél leírtaknak megfelelően történhet. A formázásánál a nekromanta dönti el, hogy sebet kíván okozni vele (kard, nyíl, fal, aura), életerőgátat hoz létre (fal, aura),

vagy Védelmet életerővel manipuláló varázslatok ellen.

TAM mozaikok:

Életerő teremtése:

E: 1

Mp: 3

Varázslási idő: 3 szegmens

Hatóidő: 1 perc

A mozaikkal, nevével ellentétben nem teremthető életerő a semmiből; a varázslat alanya plusz életerőhöz jut a varázslat hatóidejének lejártáig. A hatóidő alatt a sebzések az ideglenes életerőt csökkentik. Ezzel a mozaikkal nem lehet gyógyítani. A mozaik, az alany anyagát mágikussá teszi. (1E 1ÉP-nek felel meg).

Életerő szívás:

E: 1

Mp: 3

Varázslási idő: 5 szegmens

Hatóidő: végleges

A varázslat alanyának életerőszintjét befolyásolja károsan. Az elvont életerő ugyanabban a varázslatban felhasználható a Teremtés mozaikhoz, az Elemi mozaikhoz (ekkor nincs Fp-vesztés), illetve használható Jelmágiához. Természetes úton gyógyítható, illetve magától is gyógyul. (1E 1ÉP-nek felel meg).

Természetesen, mint minden egyéb TAM mozaik ellen, itt is véd a Személyes Aura, azaz vagy bele kell egyeznie a célpontnak, vagy el kell altatni a lelkét.

Nekromancia mozaikok:

Lélekcsapda:

E: 1

Mp: 8

Varázslási idő: 1 kör

Hatóidő: 1 perc

Mindenben megegyezik a varázsjelnél, illetve a bélyegnél leírtakkal, csak a hatóideje nem "végtelen".

Halottmozgatás:

E: 1

Mp: 10

Varázslási idő: 1 kör

Hatóidő: 1 perc

Hatásában megegyezik a bélyeggel, csak hatóideje 1 perc.

Felruházás:

E: 1

Mp: változó

Varázslási idő: szavanként 1 szegmens

Hatóidő: 1 perc

A manapontérték Abdul al Sahred Necrografiai besorolásánál levő manapontértékek 1/10.-e lefelé kerekítve. Konkrét "személy" esetén a manpontokat duplázni kell.

Figyelem! Ez még nem ad uralmat az élőholt felett! A tudattalan esetet kivéve!

Jelmágia:

A TAM mozaikjait bele lehet foglalni a Változás varázsjelbe/bélyegbe, ekkor élőlény esetén a max ÉP növekszik (vagy csökken). Figyelem ez 3* manapontigényű.

Varázskörök:

E: 1 (1 ÉP)

Mp: 3

Mint az általános leírásban szerepel.

Alapvetően ennyi lenne.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Az Ép - STP problémára visszatérve: Világosan le van írva /Igaz nem I. TK, hanem II. TK, és nem biztos, hogy pont szó szerint/, hogy az " Fp vesztás a karakter harcbírását csökkenti, míg az Ép vesztés a test fizikai sérülésével jár. Pl: 1 Fp veszteség egy tűszúrás, 1 Ép viszont már egy ujj eltörése ". :arrow: Az Ép a test STP-je.

Sylvanus: Nem gondolod, hogy 4 Mp-ért 1 Ép az kicsit erős? két szinten 5 Ép... Szerintem az életerőt nem kellene ilyen olcsón mérni, még ha nekromanta is az illető... Negatív életerő szerintem sem kellene. Elég úgy megválasztani, mint az elemi erőnél, hogy vonzz, vagy taszít. Mondjuk csak annyi lenne közte a különbség, hofgy ugyanazt a rúnát rajzolod fel, csak a végén kezded, és az elején fejezed be. :?:

Amúgy az ötlet piszokjó, meg a kidolgozás is. *kalapemelés*

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Először is köszönöm :)

A negatív életerő ötlete már kimarad a "végleges" (újabb) verzióból, az általad említetthez hasonló az elméleti háttere az életerőnek.

Elemi formázású életerő 4Mp-1Ép szerintem nem túl erős, az őstűz 4Mp-1k6Sp arányt véve alapul nagyjából hasonló a "hatásfoka" (főleg, ha figyelembe vesszük a kötelező Ép-vesztést). Persze van egy icipici mellékhatása is a mozaiknak (az említett Fp-vesztés a nekromanta körül, a kisajtolás diszciplinát alapul véve)

TAM életerő teremtés/szívás: ezen mozaik ellen véd a Személyes Aura, azaz alkalmazható varázslatként azért kell lélekaltatás, vagy akartirányítás is. A teremtés mozaikkal lehet életerőt juttatni egy anyagba, de csak időlegesen.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én minden ötletet szívesen olvasok, amit írnak, ez viszont egy nagy kedvencem. A nekromanciáról úgy sem írnak túl sokat, és ezekkel a varázslatokkal és magyarázatokkal teljesebbé válik a kép. Logikus, jól átgondolt, érett elmét dícsérő munka szerintem. Gratulálok hozzá. Még sok ilyet szeretnék látni, mert így aki nem ért hozzá, vagy fél elolvasni azon részeket a törvénykönyvek lapjain, az is képet kaphat a dologról.

Maradok Tisztelettel

Con Salamander

Link a hozzászóláshoz

Elemi formázású életerő 4Mp-1Ép szerintem nem túl erős, az őstűz 4Mp-1k6Sp arányt véve alapul nagyjából hasonló a "hatásfoka" (főleg, ha figyelembe vesszük a kötelező Ép-vesztést). Persze van egy icipici mellékhatása is a mozaiknak (az említett Fp-vesztés a nekromanta körül, a kisajtolás diszciplinát alapul véve)

Sylvanus

Igaz, mert azért a k6 sezés is elég durva... Akkor viszont nem szívesen futnék össze már egy 4-6. szintü nekromantával sem... :shock:

Kicsit gondolhodtam ezzel kapcsolatban. Például szerintem "aranyos" varázstárgy lenne a Vámpírbot. Kb két láb hosszú fekete bot. Egyik végén Életerő szívás varázsjel, a másikon pedig ugyanaz, fordítva, így átadja az Ép-ket... A jelek feketén vannak felfestve a fekete botra, és a varázsló csak kinyújtja a célszemély felé, és már regenerálja is magát... :wink:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Vámpírbot (tőr):

a.) Jemágikus rajzolatokkal:

Kisugárzó varázsjel: 20 Mp

Belefoglalt varázslat:

Lélekaltatás 1E-8Mp vagy Akaratátvitel 1E-4Mp

Érintés: +12E-7Mp

Életerő szívás: 1E-3Mp

Életerő teremtés: 1E-3Mp

Életerő varázsjel: 1Ép-9Mp

Vámpírbot (tőr): 37Mp

E: 13

Sebzés: 1Ép

Az erősség 4Mp-onként, míg az elvont életerő mennyisége 6Mp-onként növelhető.

A fegyveren (bot/tőr) levő varázsjellel meg kell érinteni az áldozatot, aki Mentális mágiaellenállásra jogosult a megadott E ellen. Ha elvéti ellenállását, akkor a fegyver forgatója 1Ép-t kap ideiglenesen, illetve a fegyver forgatóján levő életerő bélyeget tölti

A vámpírbotnak létezik egy másik változata is, ahol a tőrön el van helyezve egy életerő varázsjel, amely 1Ép-t tud tárolni, így sebzésekkor/érintésekkor tárolja az életerőt.

Tehát létezhet olyan verzió is, amely:

20+11(4)+3(3): életerőszívás kisugárzó varázsjelben

9(9): életerő varázsjelben

20+3(3): életerő teremtés kisugárzó varázsjelben

Ekkor ideglenesen növeli a fegyvert forgató életerejét az erősítésnek megfelelő mértékben, vagy tölti az alkalmazón levő életerő varázsjelet.

b.) Rúnamágikus vámpírbot(tőr):

63Mp: +1Ép-t elszív sebzésenként az áldozattól, ha azt megsebezte. Az alkalmazó ugyanennyit gyógyul véglegesen.

A tárgynak létezik 93/123/153 Mp-os változata is.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek!

Egy nagy kérdés a gyakorlott nekromantáknak. (remélem, még nem volt róla szó)

Ha megidézek egy démont, akkor azt annak igazi nevének ismeretében tehetem. Az is érdekes kérdés, hogy ez melyik, a démon típusa, vagy valóban egy csak rá jellemző név, de azt hiszem, ebben mindenki egyetért, hogy az utóbbi. Tehát nem úgy idézem meg, hogy Sitix, hanem úgy, hogy az "XY" nevű Sitix.

Ez veti fel a kérdést: Ha megidézem a démont pl. egy régi fóliánsban talált név alapján, és az elpusztul, akkor az én utánam mondjuk 100 évvel következő varázsló, aki szintén ezzel a névvel akar idézni, az sikertelenül fog próbálkozni? Hiszen az "XY" nevű démon már elpusztult, és esetében ugye nincs lélekvándorlás...... Mert ha ez így van, akkor elég nehéz lehet Yneven olyan igazi nevet találni (Híres nekromanták leírásai) ami még működik....

Hasonló a második kérdés is: Megidézek egy lelket. pl. boszorkánymesteri varázslattal, a halott csontjai alapján. Ha a lélek még a két élet között, az újjászületés előtt van, akkor nincs gond, megidéződik. És ha már újjászületett? akkor mi lesz? Automatikus sikertelenség, avagy kiszakad a testéből és megidéződik? És vajon különbözik a helyzet, ha nem csontok alapján - mert azok mondjuk elporladnak, mire a lélek ismét újjászületik egy testben - hanem a lélek igazi nevével idézek? Vagy mondjuk a lélek fogjul van ejtve egy lélekcsapdában? (mondjuk ilyenkor el tudom képzelni, hogy az idézés és a csapda erősségének aránya mérvadó.

Véleményeket kérek!!!!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az igaz név pusztán egy dologra jó, ennek ismeretében az áldozat nem tehet Asztrális és Mentális mágiaellenállást.

Ellenben semmi másban nem segíti az ismerőjét.

Az összes idézéshez, bebörtönzéshez (lélekcsapda) csak a név kell (nem igaz név).

Igaz név birtokában idézéskor, ha újjászületett lélekről van szó, akkor az új lény ellenállhatatlan hívást fog érezni és mindenképpen megpróbál az idézőhöz jutni. De semmiféle lélekkiszakítás nincs (az igaz név miatt).

Az idézés alapvetően csontok (személyes tárgy) és az utolsó életében visel név birtokában történik. Nem szakít ki újjászületett lelket, ahhoz további praktikák szükségesek.

Az igaz név birtokában pl. nem kell tudni az utolsó használt nevet, nincs AME/MME.

A lélekcsapdából nehéz kiszakítani lelket (meg kell törni a csapdát).

Sem az idézésnek, sem a lélekcsapda varázsjelnek, -bélyegnek nincs E-je.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a részletes reakciót, Sylvanus.

Bocs, hogy úgy összeírtam minden zöldséget, de nem néztem előtte utána, csak az ötleteimet - illetve hirtelen felmerült kérdéseimet - írtam le.

További kérdések:

Mi van akkor, ha megidézek egy lelket, aki már azóta újjászületett, tehát él, és nincs birtokomban az igazi neve? Akkor is érez hívást? Vagy sikertelen az idézés? Ilyenkor mit érez / tud meg a varázsló?

A démonoknak akkor milyen nevét kell az idézéshez használni? Azt, hogy Sitix? Mert akkor ugye bármelyikről lehet szó. Vagy a démon személynevét (nem igazi név, ezt már mondtad.) Tehát csak a "kovács P" nevű démont tudom megidézni? És ha valaki éppen akkor pont megidézi, amikor nekem szolgál?

Link a hozzászóláshoz
Mi van akkor, ha megidézek egy lelket, aki már azóta újjászületett, tehát él, és nincs birtokomban az igazi neve? Akkor is érez hívást? Vagy sikertelen az idézés? Ilyenkor mit érez / tud meg a varázsló?

Jelen esetben a sikertelenség az információ. Kovács Józsefet ugye nem lehet megidézni a VOLT személyes tárgyai birtokában, hiszen az a Kovács József már nem létezik (szellemként sem), mert újjászületett.

Mivel ellenállni nem lehet az idézésnek, egyértelmű a helyzet, ha biztosan tudja az idéző, hogy működnie kellene.

A démonoknak akkor milyen nevét kell az idézéshez használni? Azt, hogy Sitix? Mert akkor ugye bármelyikről lehet szó. Vagy a démon személynevét (nem igazi név, ezt már mondtad.) Tehát csak a "kovács P" nevű démont tudom megidézni? És ha valaki éppen akkor pont megidézi, amikor nekem szolgál?

A démonoknak is van használt nevük (mindösszesen 1), illetve igaz nevük (értelemszerűen 1). Egyes szolgálatok arról is szólhatnak, hogy minél több démon nevét kicsikard az idézettből, sőt vannak olyanok démonok is amelyek kifejezetten szívesen mutatkoznának az EAS-on.

Szerintem különböző parktikákkal még el is érhetik, hogy valahogy terjednek a használt nevük.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Közben megnéztem azt a cikket Dronner véleményére egyébként sokat adok Démonikus hagyományú varázslórendeknél és mágiaforma világhangulati kidolgozásánál.

Csak azt akarom ezzel mondani, hogy ő inkább a démonikus behatású varázslórenddel, mágiával foglalkozik (foglalkozott).

Mindenesetre nem dolgozott ki mozaiknak gondolt varázslatokat.

Összességében nagyon tetszenek az elképzelései.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...