Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Rayen Reval

Szerepjátékos szituációk és megoldásaik

Recommended Posts

Sziasztok, ehelyütt folytatnám a "Kérdések a MAGUS szabályaival kapcsolatban" című témában megkezdett beszélgetést. 

Sajnos nem jöttem rá, hogy tudok más témából idézni ezért az alap gondolatomat leírnám még egyszer.

Egy kalandozó, miként készül fel az éjszakai táborozásra, több napnyi járóföldre minden ismert elfszabású településtől? Kasztot, szintet, felszerelést mindenki eldöntheti.

 

Illetve ugyan ezen légkörben, mi a karakter reakciója, az első 1-3 másodpercben, ha valami felrisztja az álmából, a legmélyebb éjszaka közepén?

Tetra, szerintem, hogy mi riaszt fel, a kérdés szempontjából lényegtelen, ami érdekesebb, hogy nem magadtól keltél a hajnalfényre, és nem is a szükség ébreszt.

Kalandban valahogy így hangzana: "Az éjszaka egy pontján, hirtelen felriadsz. Mit teszel?"

Nekdolan válaszából úgy sejtem, ő fektében előhúzná a fegyverét és megfigyelné a környezetét. 

 

A táborverés helyét illetően szerintem megint elengedhető a válasz (itt és most, nem a kalandban :P), mert inkább a karakterek rutinjára gondolok, mint pl a Nekdolan által említett csapdaállítás. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

Ahány játékos annyiféleképpen +hozzáadódik milyen karakterrel játszanak erre nem lesz egyöntetű válasz se valami séma. Ha sokan válaszolnak rá akkor se.

Kapásból én is tudnék mondani példákat a régebbi játékos társak (és saját) "megmozdulásokat is" vannak elképesztően extrémek is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

(áthozva)

Üdv!

1. (Eltekintve az extrém körülményektől és a sajátos jellemű karakterektől.) Először is alkalmas táborhelyet keres, lehetőleg vízlelőhellyel, szélvédett zugban, lombok alatt. Még világosban száraz fát gyűjt; ha van, sátrat felver. Lehetőleg nem egy hangyaboly felett. Ha lóháton utazik - s mért ne tenné? - lovat ellát: lecsutakol, megitat, kipályváz. Ezután foglalkozik magával, azaz tüzet rak, eszik, naplót ír, elmélkedik stb. majd nyugovóra tér. Valószínűleg könnyű az álma, mint minden gyakorlott utazónak, de azért ha van pszije, egy ébresztést élesíthet. Ha nemkívánatos vendégekre számít, egyéb biztonsági intézkedéseket is foganatosíthat (lásd fentebb), optimális esetben a lova jelzéseire is hagyatkozhat. :) 

2. Érzékszervei útján - elsősorban látással, ez szvsz önkéntelen -  próbál közelebbi infót szerezni, ahogy a többiek is írták. Ez beidegződés  és aktuális mentális (asztrális) állapot függvényében történhet látványosan, azaz kiegészítő/járulékos cselekedetekkel (felkönyököl, felül, talpra ugrik és még fegyvert is ránt,  neadjisten felordít...) vagy kevésbé feltűnően (mozdulatlanul fekve marad és fülel/lesekedik, esetleg óvatosan a fegyvere felé indul a keze). A játékos helyében és a karakter nevében mindenesetre megkérdezném a KM-től, hogy tudom/sejtem-e, hogy mi riasztott fel (rémálom, pszi, lárma, fájdalom, egyéb kényelmetlenség), illetve mit érzek épp. 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

 

Köszönöm az eddigi válaszokat is. Úgy látom, hogy a nagy "szabadság" sok mindenkit feszélyez. :P

Akkor próbáljunk meg abban az irányban továbbmenni, hogy a kedvenc karakterrel mi lenne a reakció a fentebbi szituációkban. :)

Őszinte leszek, mint, ahogy többen írtátok, itt nincs egy egyetemes "jó" megoldás, csak a különböző nézőpontok érdekelnek.

Szimplán csak arra lennék kíváncsi, hogy egy adott karakter, milyen reakciót adna egy adott szituációra. (és persze itt bejön az is, hogy ha adnék egy teljes leírást egy 5. szintű főnix paplovagról, akkor is 100 féle ötlet lenne. :) )

A kérdést feltettem IRL-ben is és olyan válaszokat kaptam, melyekre a magam tapasztalatából nem is gondoltam, és ekkor rájöttem, hogy bele vagyok süllyedve a "táborozáskor rakok tüzet, meg ha többen vagyunk állítunk őrt" kategóriába, de talán egy kaland, főleg ha életút, ennél kicsit többet is megenged. (Főleg, ha a KM szereti kihasználni a karakterek felületes viselkedését. :P ) 

A magam részéről főnix paplovaggal, az alábbi elképzelésem lenne: a tábortüzet olyan helyen állítanám fel, ahol legalább egy oldalról védve legyen, de máshoz sajnos nem igen ért... Ellenben biztos vinnék magammal idomított harci kutyát, így az Ébresztést diszciplínát az ő ideges morgására állítanám be. 

Mivel a helyszínből adódóan nem számítanék társaságra, így mikor a karakter felriad, egy bukfenccel odébb gördül, abból felállva kivonja kardját, majd, ha a kutya egy határozott irányt jelez, akkor arra, mondjuk 9 méter távolságra egy 3E-s tűzkitörést varázsolna. Ha nem, akkor valahova a levegőbe figyelmeztetésképpen egy 1-es erősségűt. Ezután várnám a KM reakcióját. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Elég idegbajosnak tűnik a főnix.

Igen, többen mondták már. :)

Ellenben egy korábbi hasonló szituációban, ahol a "kivárást" választotta, arcon lőtték egy nyílpuskával. XD

Úgyhogy, úgy gondolom aki békében közeledik egy magányosan táborozó bárkihez, az már nagyon messziről, nagyon hangosan kezdjen el bemutatkozni. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Igen eléggé paranoid.

Főleg ha csak a helyi erdőjáró vagy éppen egy közeli falu vagy közösség tagja jár arra (ha nem ismeri a helyet akár egy elf) eléggé elbizonytalanít egy ilyen cselekedet bármi további tárgyalást vagy békés megoldást.

De attól függetlenül amit csinál simán arcon lőhetik megint :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én magamból indulok ki. Ha valamire felriadok, először csak fülelek. Nekem kicsit abszúrd (előre is bocsi) hogy felriadok, és rögtön bukfenc és kard húzás. Biztos dobatnék képesség próbát a játékossal. :)

Játékosként ha felriadok, de nem tudom mire, max fülelek és a fegyveremre teszem a kezem.

 

Tábor állításnál keresek egy védettebb helyett, tábort vertek, esetleg pszit állítok be. (Mivel azt írtad egyedül van, állatok sem játszanak gondolom). :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Akkor én is feldobnék egy szituációt:

Banditák (2-3), egyszerű fegyverekkel, posztóvértben őrzik a főhadiszállás bejáratát egy városban. A fő bevételi forrásuk kiszolgáltatott emberek elrablása, és a helyi nekromantáknak eladása, akár élve, akár darabokban, de erről a banditák többsége nem tud, ez amolyan belső körös infó, a többség azt hiszi, egyszerű rabszolgavadászok.

Bent még több bandita van, akik esetleg problémát okozhatnának, ha mind egyszerre jönnek, valamint könnyen lehet, hogy még vannak élő áldozatok odabent, ugyanis ti is egy ilyet kiszabadítani mentetek.

Tfh nincs nálad mászófelszerelés, hogy bejuss. Magas épület, nehezen mászható, ablakok bedeszkázva, amennyire körbejártad, ez az egy bejárat van.

A kedvenc karaktered/partid mit tenne?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Csak hirtelen ötlet:

Ha még a tolvajok is azt hiszik, hogy ők valójában rabszolgavadászok, akkor ez a tévhit akár ki is szivároghatott valamelyest, valamint a belső látszat fenntartása érdekében, gondolom az elrabolt embereket bezárják egy fogdába, ahol a kiszabadítandó ember is van, majd később, innen "tünnek el", a pontos részleteket a tolvajok elől is titokban tartva. Ezért egy társamat rongyokba öltöztetném, megláncolnám, és eljátszanám, hogy olyan információk birtokába jutottam, mely szerint itt pénzé tehetem ezt a (politikai, földrajzi, vallási helyzettől függően), mondjuk elfogodt banditát. A lényeg, hogy őt a fogdába vigyék, ahol már csak aktiválnia kell a nála lévő zóna varázsjelet, és már kint is vannak.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha van rá idő kívárom milyen sűrű az őrségváltás és a napfelkelte előtt kb. 2 órával meglepem az őröket. Lopakodva (hátbaszúrás , utána váratlan támadás). Ha van csapat  akkor egy íjász fedezete alatt valamint egy pap csend varázsa alatt (akár úgyis hogy az egy tárgyra van mondva és a támadás előtt dobják közéjük figyelem elterelésként)Biztosra menve magára mondatja aLáthatatlanság evilági lények előtt varázslatot. Miután végeztünk hullák eltakarít egy ember beöltözz álcaként (ha nem tart túl sokáig ha igen ezt kihagyjuk) a többi tovább befelé. Kevésbé véresen megpróbálva (bár a rabszolgavadászok is bőven rászolgáltak) Láthatatlanság evilági lények varázslat alatt megpróbálni beóvakodni.

Nagy vonalakban valahogy így.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én pl boszorkány karakteremmel már nagyon erős mérgeket tudok készíteni. Fuvò csővel esetleg íjjal bénításos méreggel kombinálva leszedném az őröket, amitől összeesnek.

Ajtón esetleg begurítanék hasonló légmérget. Bentiek közül párat biztos leszedne. 

Mellette belopóznék úgy hogy rajtam van az észlelhetetlenség varázslat mellyel sem látni sem hallani nem fognak. Könnyen leszedek még párat. (persze vennék be ellenmérget előtte). Aztán ha vannak társaim már jöhetnek ők is besegíteni. :)

 

Pap karakteremmel a csend varázslatot választanám, mely ha jól emlékszem velem mozog. Őrökhöz közel lopóznék, aztán a csendben leszedném őket.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
23 órával ezelőtt-kor tetra írta:

A Csend amúgy érdekes, mert persze, csend lesz tőle, de az baromi gyanús annak, aki belekerül.

Ha egy gyors leütéses surranós kombóról van szó, akkor megoldható. Szvsz.

A légméreg az már problémásabb dolog. Iszonyú drága, és még a te szinteden is @Kate +2-3 modosítót kapna az egészség próbára. Arról nem beszélve, hogy nem feltétlen hat azonnal, ill. az is feltünhet a bent lévőknek, hogy begurul valami. Persze, csak ha én lennék a KM.

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hmm, nagyobb hatótáv rémlett, három méter sugarú kör az valóban nem túl sok. Viszont baromi érdekes lehet, ha egy fal túloldalán van valaki, ahogy te elosonsz a falhoz simulva, és hirtelen nem érti, hogy mi van egy másodpercig :mrgreen:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
2 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Hmm, nagyobb hatótáv rémlett, három méter sugarú kör az valóban nem túl sok. Viszont baromi érdekes lehet, ha egy fal túloldalán van valaki, ahogy te elosonsz a falhoz simulva, és hirtelen nem érti, hogy mi van egy másodpercig :mrgreen:

Ez szerintem világkép-beli kérdés - pontosabban az, hogy találkozhatott-e már csendvarázzsal a fal másik felén lévő illető - magyarul mennyi az esélye annak, hogy felismeri a dolgot. Az én meséimben nem röpködnek a varázslatok, és a játékosaimtól sem azt várom kaszttól függetlenül, hogy repkejdenek, szóval nálam egy banditának gyakorlatilag nincs esélye - a vezetőjük egy kritikus siker észleléssel esetleg rájöhet, mivel áll szemben.

 

Hogy a kérdésre válaszoljak (nincs kedvenc karakterem, szóval pár opció):

- Harcművésszel pl. szinte biztosan foglyul ejtetném magam, és bentről jönnék ki.

- Alvilági karakterrel (Fejvadásszal, tolvajjal vagy boszorkánymesterrel) utánajárnék, hogy mekkora a fluktuáció köztük, és álruha, vagy osonós taktika.

- Léhűtővel (Darton-paplovaggal, bárddal, arel-pappal) a bizalmukba férkőznék valahogy (pl. a kocsmában), és úgy jutnék be

 

De itt is felmerül a kérdés, hogy mennyi időm van, mert pl. a bizalmukba férkőzés valószínűleg több napos móka - de valamilyen ásós-építészetes taktikát is el tudok képzelni mondjuk egy törpe partyval. Ha kiderítek valamit a vallásukról, pappal akár az ilyen félelmeikre-hitükre is lehet hatni, vagy akár téríteni.

 

Üdv

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Con Salamander írta:

Ez szerintem világkép-beli kérdés - pontosabban az, hogy találkozhatott-e már csendvarázzsal a fal másik felén lévő illető - magyarul mennyi az esélye annak, hogy felismeri a dolgot.

Szerintem az mindenképpen és mindenkinek gyanús, ha hirtelen csönd lesz. Amíg nincs csönd, nem is veszed észre, mennyi zaj vesz körül, amiket teljesen figyelmen kívül hagysz napi 24 órában. Amikor bekerülsz egy ilyen varázslat hatósugarába az egy nagyon észrevehető, hirtelen csönd, paradoxikusan mintha hirtelen zaj lenne.

Ahogy írtam, relatíve sürgős az ügy, mert bent van kimentendő ember, és már most sem biztos, hogy él még. Szóval a "minél hamarabb" a legjobb időpont a mentésre, rögtön a "már meg is csináltuk" mögött.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×