Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Segítségkérése a játékhoz


Leenarya

Recommended Posts

2 órával ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Szóval van itt egy csomó kérdés amiről olvasnám a véleményeket, mert kb. vannak ilyen szent kijelentések, amiket egyértelműnek veszünk, de valahogy a nekik ellentmondó dolgokról meg nem veszünk tudomást

Ez egy kicsit offenzív sikeredett. Mert ilyent senkit sem mondott.

2 órával ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Wier lehet karakter, de vérfarkas/Felice híve nem.

Ez a mondat már magában is blödség. Nézzük meg a wier értékeit és a vérfarkasét. Rögtön meg is van válaszolva az összes kérdés. Felice hive meg éppenséggel lehet a JK, már ha a papnőről beszélünk, más esetben meg tényleg miért kell elmagyaráznom, hogy nem jó, ha egy 24 té-vel rendelkező papnő át tud váltózni hegyi oroszlánná?

2 órával ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Aun, gyíklény még regénybe is "kalandozóként" tűnik fel.

Ez nekem is szimpi!

2 órával ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Meg az is kérdés, hogy a kidolgozott korokból miért csak a klasszikus hetedkorban elképzelhető a játék?

Ezt se mondta senki! Jómagam már meséltem a hatodkorban is, de nézz körben találsz itt jó pár játékost akik végig járták már az idősklálát oda-vissza kétszer. Te inkább a "szokásokról" beszélsz, mindenki a hetedkorban mesél mert az van a legjobban kidolgozva, ott van a legtöbb háttértörténet és ezt igazán nem is róhatjuk fel senkinek. 

2 órával ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Hogy mi való a rendszerbe vagy mi nem az megint egy érdekes kérdés. Mert alapvetően kalandozóknak hívjuk a karaktereket, aztán mégis hány olyan mese van, mikor nem a harcos/gyógyító/varázsló/tolvaj  felállásban megy a játék, hanem millió kötődéssel rendekhez, városokhoz, családhoz stb. Akkor utóbbi karakterek se illenek a rendszerbe?

Ez nem von kétségbe semmit se. A kalandozó egy olyan személy aki igazából ülhet a fenekén egész életében és próbálhatja visszafogni a kalandozó kórt, az ég világon semmit sem fog vele elérni. A baj házhoz fog jönni! Megölik az édesanyját, a szomszéd ország hadat üzen és a hadtáp vonal pont a falván megy keresztül, vagy a fiatal nemes fiút a saját testvére akarja félre állítani az öröklésből.

Ha kalandozó vagy az egy kicsit olyan, mint az én életem :D. Hisz, "velem minden IS megtörténik", csúnya szorzót kaptam az élettől, az eseményekre.

Saimon di Alver és Leenarya kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A heted kortól eltérő időket azért hoztam fel, mert meg lett fogalmazva érvként  az emberközpontú világképbe való beleilleszthetetlenség. Ezt a hét (nyolc) korból csak ugye egyre a , klasszikusra lehet felhozni.  

Mióta volt ez a MKK fellángolás vagy hívjuk égésnek inkább, felmerült pár olyan kérdés amit én érdemesnek vélnék ebben a közösségben megbeszélni. Pl. a játszható fajok is ilyen. De ott van még a MAGUS hangulat, a kalandozó jelentése meg hasonlók.    

 

Darabolo és MagyarGergely kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Ynev jóideje emberközpontú. Korok óta. Harmad-negyedkorba visszamenni lehet, de az már bőséggel nem az a játék lesz, amit a szabályrendszer leír. Tehát nincs is sok értelme ezekhez a szabályokhoz kidolgozni az oda való dolgokat. Az Earthdawn és a Shadowrun névleg egy univerzum, csak elválasztva egy (pár?) világégéssel, és mégis teljesen más a szabályrendszerük, mert másféle világot máshogy célszerű leírni (bár szerintem az SR harcrendszere pont megállná a helyét generikus fantasy univerzumban, de sokak ezzel nem értenek egyet).

Link a hozzászóláshoz

Hmm én a hatodkori északot Ryek, Dawa, Kyr - Toron dolgait,  az amund-dzsenn-elf háborúkat közép Yneven se nevezném emberközpontúnak. Délen mondjuk ott van Godon, ami viszont totál illik a felvetésedbe. Mondjuk ott a jelenkorban se jellemző nagyon más az embereken kívül. Csodás Shadon! :) 

A k100 rendszer cseréjében én nem gondolkozok. 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

12 perccel ezelőtt-kor Saimon di Alver írta:

Gyakorlatias oldalról nézve: Ha alkotok egy 1.Tsz karaktert, akkor ő már kalandozó? :)

Miért ne lenne az? Első Tsz-ű kalandozó. 

"A játék folyamán kalandozónak születtél. Ez nem rang vagy cím, még csak nem is társadalmi státusz. A kalandozó hajlam lelki mutáció. Legalábbis a legtöbb tudós erre esküszik. Ez annyit tesz, hogy képtelen vagy az átlag, normális életét élni. Előbb vagy utóbb otthagyod a nyugalmat, békét és/vagy egyhangúságot jelentő otthont, új tájakra vágysz. " (1TK,12-13)

Saimon di Alver kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

MG, na pont ez az ami foglalkoztat, hogy ami kasztoknál  le van írva az nem a kalandozó karakter jellemzője, hanem minden, az adott kasztba (iskola, adott rend, stb.) tartozó jellemzője. Hiszen a kalandozó csak lelki jellemzőiben tér el a normáltól.  Ha így van akkor honnan, milyen szinttől kezd a kalandozó babonás tiszteletet kapni, megszerezni a veszély auráját és simán elsétálni az uralkodók elől, ha azok törvényeit megszegi? :) Szóval mitől van az, hogy a kalandozókra szokás egyféle kiemelkedettként leg-leg- ként tekinteni, ha az eltérés csak a nyughatatlan természetük. 

Vagy a leírtak a kalandozók sajátja és a nem kalandozó lelkületűek kevesebb, alacsonyabb értékeket, képzettségeket, stb. kapnak? 

A tapasztalat megszerzése bizonyára gyorsabban megy, ha kalandozik az ember, de a nem kalandozók közül is ismertek a 10+, 20+ szintűek. Tehát az se mondható el, hogy túl kell élni az első 5 szinten és aztán már keresni kell a méltó ellenfelet és a bestiben leírt ártányokat.  

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem a harcosiskolában vagy a fejvadászklánnál mindenkit kiképeznek, és kész. Nem ettől lesz kalandozó. Attól, hogy nekivág. És lesz, akinek nem jön be, lesz, akinek igen, de nem kenyere a rivaldafény és lesz olyan is, aki már az első áldozatába belekarcolja a nevét, és híres is lesz. Az, hogy "olyan" kalandozó legyen, Tsz. kérdése. Szeritnem az, hogy "kalandozó" még nem jelent ultra ellenfele (bár azért van olyan szabály, hogy a kszt nélküliekre annyiszor támadhat egy körben... ugyebár) De Ascira meg Wiere trükkjeit, majd 12+ Tsz fölött lehet várni.. nem induláskor. Ezt is jelzi a Tsz... nem kell ehhez külön fogalmat gyártani szerintem. 

Saimon di Alver és Legolol345 kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Azért kalandozó, mert TE játszol vele és sokkal jobb egy epikus hőssel játszani, mint Stan bácsival a kocsmából. Persze egy idő után ez is lehet szórakoztató, de ahhoz el kell jutni a "megyünk és gyakunktól" a minőségibb szórakozásig.

én erre gondoltam MG

"de nincs az az épeszű ember aki szivesen töltene társaságukban egy fertályóránál többet.... Az események pedig a legritkább esetben alakul a köznép kedvezően. Ha megszállnak egy fogadóban a köznép rögtön a kármentő mögé hordja értékeit, mert a legtöbb esetben "csak" kocsmai verekedés tör ki, ám érkezésük nem ritkán a hajlék teljes pusztulásához vezet. Ha hajóra szállnak a kapitány rettegve indul útnak, hiába járja húsz éve gond nélkül a tengert. Egy kalandozó jelenléte valószínüsíti, hogy viharba keverednek, ha többen is vannak, majndem bizonyos, hogy sohasem látott tengeri szörnyek támadása fenyeget..." 

NA, ezért vagy te kalandozó!... - és ehhez nem kell az utakat járni, a vérbeli kalandozóval otthon a négy fal közt is bármikor, bármi megtörténhet. /Személyes kiegészítésem, szerintem az igazi kalandozok nem halnak meg, ha egy karaktered el kellett temetni az nem is volt kalandozó./

Link a hozzászóláshoz

Azért járom körbe ezeket a kérdéseket, mert az Aborne árnyéka kis "irodalmi" műhely gondozásában fejlesztenénk tovább a novella/regény alkotás főbb szempontjait.  Gyakorta elhangzó MAGUS hangulatot, Ynev világához való illeszkedést kicsit szeretném kézzelfoghatóbbá tenni, hogy az alkotóknak adjon egy irányvonalat.

Ha az a közvélekedés, hogy a MAGUS hangulat leképezéséhez, mászkálós, sosem nyugvó ember kalandozók történetei tartoznak, akkor ezt elfogadva tudomásul vesszük, hogy a nem ilyen keretek közt születő alkotások eleve ezzel a hátránnyal indulnak.  

Vagy tekerünk egyet a dolgon és a világépítést felé nyitva, egy-egy alkotásban szereplő megoldás, faj, mágia forma, hagyomány, fegyver, stb. is elérhetővé válik házi kiegészítőként megjelentetve. 

 

Deodatus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Az egyik dolog ami Ynevet sok más fantasy világtól megkülönbözteti az emberközpontúság. Ez a M* esetében azt jelenti,hogy az értelmes lények túlnyomó részét emberek teszik ki,és az elfszabású nonhumán fajok jelentős hányada is inkább az emberekre emlékeztet,tehát nincsenek olyan extrém faji leágázások mint pl: a Forgotten Realms duergár törpéinek vagy tieflingjeinek esetében. A különböző fajok viszonylag ritkán képesek egymás között nemzőképes utódot létrehozni ez pedig igen jelentős mértékben leszűkíti az ynevi fajispektrumot.

(Csak mellékesen említem meg,hogy sok kártyán az elfek az emberektől alig megkülönböztethető módon vannak ábárázolva.)

Ugyanakkor fontos hangsúlyozni,hogy az emberközpontúság semmiképpen jelenti az emberi faj a kontinensszintű kizárólagosságát.Olyan annyira nem,hogy pl: Krán középső tartományaiban az értelmes lakosság aránya az nem emberi fajok javára módosul,ami - legalábbis én így képzelem - már-már Forgetten Realmst jellemző faji heterogenitás szintjét is elérheti. Sok a kontinenstől többi részétől elzárt helyen pedig - pl: Anúriában vagy a khálok őshazájában,a  Khagban - nem is létezik semmilyen emberi populáció. Ezeken kívül pedig van sok hely ahol ugyan létezik valmiféle emberi népesség,de az vagy jelentősen eltorzult (Tongória vagy az Elátkozott Vidék) vagy viszonylag van jelen (Gro-Ugon vagy Sissuas.)

Végezetül pedig mindenképppen megkell említeni Eriont,a kontinens legnagyobb milliós lakosággal rendelkező városát:ennek mindennapi életét,jelenésvilágát faji téren olyan sokszínűség jellemzi amit a Csillagok Háborúja Mos Eisley kocsmája sugároz felénk.

Szóval az álalános Ynev-kép meglehetősen emberközpontú,de sok helyen erősen árnyalt. 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Sigurd O'romell írta:

Én is pont ezt mondtam.

Az egyik dolog ami Ynevet sok más fantasy világtól megkülönbözteti az emberközpontúság. Ez a M* esetében azt jelenti,hogy az értelmes lények túlnyomó részét emberek teszik ki,és az elfszabású nonhumán fajok jelentős hányada is inkább az emberekre emlékeztet,tehát nincsenek olyan extrém faji leágázások mint pl: a Forgotten Realms duergár törpéinek vagy tieflingjeinek esetében. A különböző fajok viszonylag ritkán képesek egymás között nemzőképes utódot létrehozni,ez pedig igen jelentős mértékben leszűkíti az ynevi fajispektrumot.

(Csak mellékesen említem meg,hogy sok kártyán az elfek az emberektől alig megkülönböztethető módon vannak ábárázolva.)

Ugyanakkor fontos hangsúlyozni,hogy az emberközpontúság semmiképpen nem jelenti az emberi faj a kontinensszintű kizárólagosságát.Olyan annyira nem,hogy pl: Krán középső tartományaiban az értelmes lakosság aránya az nem emberi fajok javára módosul,ami - legalábbis én így képzelem - már-már a Forgetten Realmst jellemző faji heterogenitás szintjét is elérheti. Sok a kontinenstől többi részétől elzárt helyen pedig - pl: Anúriában vagy a khálok őshazájában,a  Khagban - nem is létezik semmilyen emberi populáció. Ezeken kívül pedig van sok hely ahol ugyan létezik valmiféle emberi népesség,de az vagy jelentősen eltorzult (Tongória vagy az Elátkozott Vidék) vagy egészen kis mértékben van csak jelen. (Pl: Gro-Ugon vagy Sissuas.)

Végezetül pedig mindenképppen megkell említeni Eriont,a kontinens legnagyobb milliós lakosággal rendelkező városát:ennek mindennapi életét,jelenésvilágát faji téren olyan sokszínűség jellemzi amit a Csillagok Háborújában szereplő Mos Eisley kocsmája sugároz felénk.

Szóval az álalános Ynev-kép meglehetősen emberközpontú,de sok helyen igen erősen árnyalt. 

Link a hozzászóláshoz
23 órával ezelőtt-kor Sigurd O'romell írta:

Én csak azt nem értem, h annyira gyakoriak ezek a fajok? És ez alatt az aquirokat is értem! Elterjedtek annyira h egy egész könyvet kelljen írni róluk? Meg az olyan kalandozó csapatok hitelesek, amiben több dzsenn , khál, amund , wier, stb. van , mint ember? Azért ez nem túlzás?

Ezt most nem értem, hogy jött ide. De, hogy reagáljak rá. Jelenleg Yneven a lakosság kb 70%-a ember (saját matek), ha nem shadonban élsz elég gyakran találkozhatsz más fajúakkal.

Link a hozzászóláshoz
On 2021. 03. 20. at 9:13-kor Legolol345 írta:

 

 

3 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Ezt most nem értem, hogy jött ide. De, hogy reagáljak rá. Jelenleg Yneven a lakosság kb 70%-a ember (saját matek), ha nem shadonban élsz elég gyakran találkozhatsz más fajúakkal.

De nem varázserejű félisten ősnépekkel!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem @Sigurd O'romell még mindig a fajok hivatalos kidolgozottságának aránytalanságánál van. Ebben van valami, de hacsak nem egyetlen szabálykönyvről beszélünk, aligha lehet ez másképpen. A legelsőben a kezdetben lévő fajok kb. egyenlő arányban, terjedelemben vannak kidolgozva - és fontos, hogy nem az Yneven való előfordulásuk arányában... Aztán jött a 2TK, amiben új faj van, és ott is nagyjából azonos teret kaptak, holott az arányuk még eltérőbb... sőt, a 2TK fajainak leírása kicsit bővebb, mint a KKUK-1TK-ban. Mert ott pont ennyi jutott rájuk. Igaz, említsük itt meg, hogy közben több fajt is színesítettek, kiegészítettek a Rúna lapjain, pl. a törpék, elfek stb. Majd jött a Summarium, ahol nem igazán új fajokat vettek elő, bár azt is, főleg bizonyos értelemben, hanem választottak három plusz egyet... mert ősi, persze van még ősi faj, de kb. ezek lehetnek a leggykoribbak (az aquir nem, de azt nem is JK-nak számták), s hűdekidolgozták őket. Aztán ez a fajos folyamat megállt, pontoasbban még előkerült két újjal az Új tekercsekben, de a Summarium részletességű leírás nem igazán született azóta sem, pedig lehetne még válogatni a fajok közül... 

Persze el lehet gondolkodni rajta, hogy kell-e. A Summariumot sokan nem szeretik annyira, - a stílusát, kialakítását én sem - és az is tény, hogy sokakat elriaszt a 50 körüli oldalas leírás az egyes fajokról... ki jegyzi azt meg? Mesélni kiválóan lehetett a KKU alaján is... ezt csak azért veszem elő, mert ha mindegyik fajról volna egy hasonló méret írás, az már sok-sok oldal volna, és az még semmi, csak a fajok. tényleg kellene ennyi? 

Szóval itt nem kell arányt keresni, egyszerűen ehhez volt kedvük. És ez nem azt jelenti, hogy csak az az igazi szerepjátékos kalandozó csapat, ahol mindenki más fajjal van... és azt sem jelenti, szerintem, hogy Yneven mindenhol "Mos Eisley" van, ahogy azt Greol is írta. Van, ahol elfér, kell, jl néz ki a faji színesség, de én pl. ezt még Erionban sem viszem túlzásba. Igaz, ott aztán minden jöhet szembe, mert az ilyen hely.  

Link a hozzászóláshoz

Áh, értem.

Nos @Sigurd O'romell. Elfér! Ugyis fel lehet fogni, hogy a harmadik-negyedik játék után már kipróbálnál valami újat, de a két-három leírt egyéb alap kaszt nem felel meg neked és házi kieget vagy kénytelen gyártani. Nos, márcsak ezért is elférnek ezek a kasztok.

Mondjuk modjával és óvatosan. Pl a khál nálam tiltott faj, mint ahogy a tolvaj is tiltott  kaszt.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Alapvetően az 1TK játszható fajok része, emellett néhány megjegyzés a Summarium orkos fejezetében - de csak ezért ne vedd meg...  - illetve házi anyagokat találsz, ami velük kapcsolatos: 

Az udvari orkok anatómiájáról

Kelthurr agyarai

Más nem nagyon van... egy-két novellában szerepelnek, de az sem túl jelentős. 

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...