Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Dumaterem


Gem Kapocs

Recommended Posts

Heroes 3 egy évtizedig lekötött.Szóval imádom. Diablo 2-t uszintén így a 3 is már csak gépigény kérdése lesz. :)

A jó öreg Heroes 3. :) Pünkösdi elfoglaltságom már megvan. :) Kedvenc várral - Tower - 1,5 napos játék.

Kedves Venes:

A játékot itt lehet letölteni teljesen legálisan és ingyenesen: http://www.dosgamesarchive.com/download/scorched-earth/

A futtatásához DOS Box emulátorra lesz szükséged, mely ingyenes és itt lehet letölteni: http://www.dosbox.com/download.php?main=1

Wendell Hicken pedig örökre a szívünkbe zárjuk!

Köszönöm. :) Lassan aktuális a palacsinta az ilyen kedves dolgokért cserébe. :) Tábor első napján ne egyél be nagyon amíg nem érkezem meg...

DOS box-om ,,már nincs meg". A legutóbbi retrojáték őrületem 2 éve volt. Éppen itt az ideje a következőnek. :)

Link a hozzászóláshoz
Hogy ne kelljen gépet váltani, ki tudj alttabolni ránézni a kalandozókra, meg ilyesmik :) No meg valószínűleg az újabb gép kevesebbet is eszik :wink:

Igen az uccsó a legmérvadóbb... hogy mennyire ismer már Tetra. :)

Egyébként kollégiumban lakom, a régi gép otthon hever, vagy talán annak a monitorát vitték el lomtalanításkor, éppen a múlt héten... :roll:

Csak egy bajom van a DukeNukemmel... Az irányítás kikészít. :D

Link a hozzászóláshoz
Scorch minden tankos játékok ősanyja. És egy képernyőn valós időben lehetett többen tolni. Gyá, nagyon jó volt, kéne egy remake ami kezel hálózatot is.

Volt remake, de amatőr alkotásban, szóval nem terjedt el... meg egy kicsit bugos is volt... Pár éve találkoztam vele.

Jaja, ez tényleg inkább másnak az ötletadója, név szerint a Worms sorozaté. :)

Link a hozzászóláshoz
Nem hiszem hogy a kettőt feltétlenül ketté kéne választani. Vannak játékosok akiknek személyiségükből fakadóan nem akarnak/nem tudnak annyi energiát fektetni a szerepjátékba mint mondjuk ezek szerint te, viszont remek ötleteik támadnak és magas összpontszámmal teljesítik a kalandot. A szerepjáték ott jön be, hogy nem elég fifikásan megoldani a modult, hanem a karaktered gyengeségeinek és erősségeinek, képzettségeinek és tulajdonságainak megfelelő és hiteles módszerekkel oldják meg a feladatokat.

Tegyük fel, hogy nagyon hangulatosan és hitelesen játsszák ki a karaktereket, de ha a problémák megoldása gyengén megy, akkor azok a kalandozók bizony kaksi kalandozók :D Hiszen minden kalandozó célja valamilyen formában gyarapodni, előrébb menni. Nem? És akkor nem is olyan jól sikerült kihasználni a karakterekben rejtőző lehetőséget, nem tudták betölteni a szerepüket. A célok elérése ugyanúgy a szerepjáték része. Szerintem. De persze vannak kivételek, hiszen lehet hogy lesz aki egész tábor alatt szerencsétlen lesz a kockákkal.

Én sem hiszem, hogy külön kell választani. Szerintem is 50-50%-ban kellene működnie, sőt, ha igazán hű akarnék lenni magamhoz, akkor eltolódna a szerepjáték irányába legalább 10%-ot.

Viszont - tisztában vagyok vele, hogy a modul pontozási rendszere közel sem fele-fele arányban kezeli ezt a dolgot. Egész egyszerűen azért vagyok biztos benne, mert tudjuk, hogy egy versenyben az a törekvés, hogy minél igazságosabb módon történjen az értékelés, és sajnos a modulmegoldás mérhetőbb. Nem akarom átstuktúrálni ezt a nézőpontot jelen tábor kapcsán, mert nyilván már van kialakult pontozás (bár mivel szerepjátékról van szó /javítson ki vki, ha tévedek/, illene, hogy meglegyen legalább a szándék, pedig vajmi kevésszer van meg), ezért ajánlottam külön kategóriát annak a csapatnak, akik valóban szerepjátszanak, és ezáltal említésre érdemes epizódokat okoznak egymásnak, illetve az utókornak is talán.

Ennyit erről, a kategóriával kapcsolatban döntöttek az illetékesek, ennek a tábornak a kapcsán, ezt nem kívánom felülbírálni, csak szerettem volna a meglátásodra megmutatni azt, hogy én nem különválasztani akartam a modulmegoldást és a szerepjátékot, hanem kicsit egyensúlyba hozni a díjazást, mert így eléggé felemás, és szerintem nem a jó irányba mozdul el.

Nyilván nem az a megoldás hosszútávon, hogy újabb kategóriákat hozunk be, én most csak "tűzoltásnak" gondoltam.

Elég sok táborban jelen voltam, láttam sok pontozási rendszert. Sajnos, a nagy többség jórészt azt preferálja, hogy "rohanjunk végig" a modulon, jussunk el mindenhova, találkozzunk mindenkivel, ezzel szerzünk pontot. Tehát az, aki a tényleges szerepjátékot játssza, a karakterében/karakterével él, és annak megfelelően megtörténnek bizonyos epizódok E/1-ben (ami ugye időigényesebb, mint megmondani, hogy mit csináltam, mit mondtam, és hova megyek) hátrányba kerül, mert a ciklusidő (jogos) behatárolása miatt nem jut arra ideje, hogy a modulba beleírt minden apró pontszerző infót végigjárjon. Vannak különféle stílusok a játékot tekintve, de nem gondolom, hogy az a jó irány, hogy a masszív modulmegoldást díjazzuk, a konkrét szerepjátékkal szemben.

Vannak játékosok akiknek személyiségükből fakadóan nem akarnak/nem tudnak annyi energiát fektetni a szerepjátékba mint mondjuk ezek szerint te

Ööö.. azok a játékosok, akik nem tudnak a szerepjátékba energiát fektetni, mert a személyiségük ebben akadályozza őket, azok legyenek kedvesek másik kasztot választani. Mert a szerepjáték arról szól, hogy nem csak imitálom az adott karakter kijátszását, hanem meg is teszem, legjobb tudásom szerint. Ha nem megy, akkor az adott fejlődési szakaszon kívül inkább más kaszt mellett döntök. Nem mindenkihez illik minden. Nem várhatjuk el, hogy azok akik hitelesen hoznak egy bárdot, kevésbé érvényesüljenek egy verseny pontozásában, mint az, aki hozott bárdot, csak nem tudja kijátszani, mert visszahúzódó, mert éppenséggel nincs szókincse, vagy tajparaszt módjára beszél. Hozzáteszem amit mondtál, az szerintem is úgy van: egy csapat/egyén akkor jó, ha cselekedeteiben megoszlik az ötletgyár és a jó szerepjáték, ez lenne a végcél. Ha ez valamelyik irányba eltolódik, az már probléma.

A másik fele a mondatnak nálam kiverte a biztosítékot.. Mi az, hogy nem akar valaki szerepjátszani? Akkor miért jön táborba? Azért, hogy végigrohanjon a modulon, és megnyerje a versenyt? :D Nos, ez valóban érdekes.. :)

Link a hozzászóláshoz
A másik fele a mondatnak nálam kiverte a biztosítékot.. Mi az, hogy nem akar valaki szerepjátszani? Akkor miért jön táborba? Azért, hogy végigrohanjon a modulon, és megnyerje a versenyt? :D Nos, ez valóban érdekes.. :)

Nem egészen értettél ! Nem az hogy nem akar szerepjátszani, hanem egyszerűen nem tud. Ezért igazán nem lehet hibáztatni valakit! Hiába próbálkozik és igyekszik de egyszrűen nincs hozzá fantáziája. Ellenben szeret játszani. Kik vagyunk mi hogy megtiltsuk akárkinek hogy szerepjátékozzon, vagy mondjuk neki hogy maradjon a harcosnál élete végéig, mert ahhoz nem kell sok ész? :)

Link a hozzászóláshoz
Nem egészen értettél ! Nem az hogy nem akar szerepjátszani, hanem egyszerűen nem tud. Ezért igazán nem lehet hibáztatni valakit! Hiába próbálkozik és igyekszik de egyszrűen nincs hozzá fantáziája. Ellenben szeret játszani. Kik vagyunk mi hogy megtiltsuk akárkinek hogy szerepjátékozzon, vagy mondjuk neki hogy maradjon a harcosnál élete végéig, mert ahhoz nem kell sok ész? :)

Ha nincs hozzá fantáziája, akkor nagyobb sikerélményt érhet el esetleg más játékban, ebben igaza van tetrának.. és nyilván nem tilthatjuk meg, hogy játszon.

Viszont ebben az esetben te is belátod, hogy nem igazságos a modulmegoldásra fektetni a nagyobb hangsúlyt a versenyben, amiben ötletei folytán brillírozhat, a szerepjátékkal szemben, amiben ő gyenge. Mert ha így tennénk, akkor az a személy, aki nem alkalmas olyan mértékben a szerepjátékra, mint erre fogékonyabb társai, előnyhöz kerül, ami magára a szerepjátékra nézve kicsit degradáló. Hiszen miért díjaznánk azt, aki nem is alkalmas minden aspektusára annak a játéknak, amiben versenyt hirdettünk, annak kárára, aki viszont igen? :)

Link a hozzászóláshoz

Szerintem is félreértitek Vassit... Mindenki úgy játszik, ahogy tud. Az, hogy mit nevezünk szerepjátéknak, mit nevezünk igazzy vagy jó szerepjátéknak, az erősen relatív... ráadásul a cél (szórakozás) szintjére hozva teljesen irreleváns. A játékos saját kedve szerint alakítja a játékot, s ha ezzel nem kerül szembe a többiekkel (nem rontja mások szórakozását), akkor végső soron azt csinál, amit akar. Vagy nem? :)

Szerepjátékot versenyeztetni eleve problematikus, tulajdonképpen csak azért van verseny, hogy ezzel is lelkesítsük az embereket a részvételre és a játékra. Ad absurdum: ha ajándékok, pontozás, a mesélőkkel/mesével szemben támasztott mindenféle speciális elvárás _nélkül_ lehetne tábort szervezni, akkor nem kellene ez az egész hercehurca és a szervezőknek is sokkal kevesebb gondjuk lenne.

Volt már ilyesmire kezdeményezés, de a legszimpatikusabb akció sem volt igazán hosszú életű.

Volt például egy olyan akció, hogy adott napra játékot szerveztek: lehetett jelentkezni mesélőnek (megadva a mesét, szintet és minden kiegészítő infót), illetve lehetett az egyes mesélőkhöz bejelentkezni, így teltek meg az asztalok. Sajnos csak pár alkalmat futott, pedig kiváló ötlet volt. Bocs, ez már kicsit offtopic, csak szeretek sztorizni. :)

Link a hozzászóláshoz

Itt nem az a baj, hogy nem értünk egyet Vassival. Én értem, hogy mire utal, nem is vitatom, mindenki játszik ahogy tud. Csak az a problémám, hogy irreális előnyhöz jut(hat)nak az ilyen játékosok, mert a pontozásban általában a modulmegoldásra van a hangsúly fektetve. Nyilván nehéz pontozni a szerepjátékot, de attól még engedtessék meg nekem, hogy ellenkezzem azzal, hogy azt díjazzuk nagyobb mértékben, ami csak az egyik fele a játéknak, azzal szemben, ami szerintem sokkal lényegesebb. (Nos, valaki megszámolja, hogy hanyadszor írom le ezt a részét a véleményemnek? :D)

Az, hogy beletört már az ilyen kezdeményezésbe többször a bicska, az szvsz nem jelenti azt, hogy nem lehet róla beszélni, és adjuk fel a dolgot. Vannak még rajtam kívül páran, akiknek ez fontos. Nyilván nem haladunk előre, ha nem is beszélünk róla.

Ebben a topicban pedig semmi sem off, sztorizz, amiről szeretnél.

Link a hozzászóláshoz

Nagyon fura, hogy nem akarok belekötni Felonba, de most ez a helyzet. Én is akartam valamit írni az igazzy szerepjátékról, ahogy Thom, de igazából itt nem erről van szó. Értem Felon nyűgjét, de egyrészt ha valaki nem szociális, akkor nem csak, hogy nem fogja tudni kijátszani a bárdot, de még a csapatának is fele olyan hasznos lesz, mivel a bárd egy szociális kaszt, könnyebben érvényesül, mint a többi (feltéve, ha a mesélő megnézi az értékeit, képzettségeit a karaktereknek, én pl egy 8-as karizmás, semmi etikettes barbár akármilyen jól előadott monológját sem engedném (pozitívan) hatni, míg egy bárdtól már jobban jön ki az ilyen), másrészt a szerepjátékot nem lehet pontozni. Az Oszkár díj is ezért fura, legjobb színész kategóriában. Ott igazából a karaktert díjazzák, nem a színészt.

Link a hozzászóláshoz

Az Oscar-ral sajnos egyre inkább a film népszerűségét, meg költségvetését, meg a színész hírnevét díjazzák... De még csak abban sincs igazad, hogy elvben a karaktert díjazzák vele. Nyilán egyszerű, sematikus, érdektelen karakterekkel nem lehet nagyot alakítani (amúgy ez sem teljesen igaz), de egy jól megcsinált, összetett, érdekes karaktert is el kell tudni játszani. Mind egy színésznek, mind egy szerepjátékosnak ez komoly kihívást jelent, és ha tényleg jól megcsinálta, akkor azt mondhatod, hogy ez igen, ez milyen jó alakítás volt.

Persze a szerepjátékot nem lehet objektívan pontozni. De nyilván lehet értékelni azt, hogy mennyire volt egységes a karakter kijátszása, mennyire volt hiteles, amit csinált, mennyire volt hihető az, hogy egy ilyen és ilyen előtörténettel rendelkező, ilyen kasztú, ilyen neveltetésű ember valóban pont így viselkedik. Persze, nekem van ismerősöm, aki azt szokta mondani magáról, hogy nem igazán tud mit kezdeni a színészi teljesítménnyel, nem nagyon lát különbséget a színészek teljesítményében - egy ilyen ember nyilván nem fogja tudni értékelni a szerepjátékos teljesítményt sem. És ha nem ilyen embereknek kell értékelniük, akkor is nyilván erősen szubjektív lesz. És nyilván befolyásolni fogja az értékelést a karakter bonyolultsága, hiszen egy alapból szürkébb karakter jó kijátszásával nem lehet lenyűgözni a kalandmestert. De azért, ha összeül az összes érintett kalandmester, és megbeszélik a véleményüket a csapat szerepjátékos teljesítményéről (mint a tanárok a szorgalom jegyet az iskolában...), akkor azért a végén kapnak valamit, ami többé-kevésbé objektívnak tekinthető - hiszen csak nem lesznek mind elfogultak ugyanannak a csapatnak a javára...

Link a hozzászóláshoz

Ez tényleg nagyon-nagyon szubjektív. Meséltem (nem is olyan nagyon rég) az egyik Shadowrun versenyen egy partinak, ahol az egyik játékos azzal színesítette a karakterét, hogy mit vesz fel. Úgy értem, hogy jelentős részt kapott a szerepjátékából, hogy akkor most pontosan milyen kabátot vesz fel, milyen cipővel, merthogy ez most mennyire illik a helyzethez, stb. Önmagában ez tulajdonképpen nem volt rossz, de én nem érzékeltem, hogy bármi másban az "átlagos" játékos szintjénél többet hozott volna ki a karakterből. A srác már több legjobb szerepjátékos díjjal büszkélkedhetett, én mégsem adtam neki az átlagnál több pontot. Meg is volt rám sértődve, hogy lepontoztam. Most magyarázzam meg neki, hogy SR-ben számomra nem az a szerepjáték csúcsa, hogy mit vesz fel valaki? Nyilvánvaló, hogy erről a kérdésről másképp gondolkodtunk, viszont nálam volt a pontozólap, ő meg ehette a kefét, hogy szar a mesélője...

Egy másik partival végigröhögtük a versenyt, piszok jól éreztük magunkat, mégis az utolsók lettek. Miért? Mert a célom az volt, hogy jót szórakozzunk, ergo adtam alájuk a lovat, ha már egy bizonyos stílus szerint akartak játszani. Tök jót játszottunk, de a parti tulajdonképpen egy átlag magus csapat mentalitását hozta, ami azért a Shadowrun játékban finoman szólva is furcsán vette ki magát. Mondjuk ők legalább nem sértődtek meg, mert egyrészt jól szórakoztak, másrészt felismerték, hogy kilóg a lóláb egy picit. Na meg a nagy zöld után megismerkedtek valami újjal is, ahol nem elég a magas TÉ és VÉ, hanem bizony meg kell dolgozni a túlélésért. Hát ez alkalommal én dolgoztam meg érte, ahogy próbáltam rávenni őket, hogy egy átlagos vágóhídra terelt marhánál nagyobb elánnal próbáljanak meg akciózni... De ugye a heroikus fantazi (M*) beidegződéseket nehéz levetkőzni... :mrgreen:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Felon: milyen javaslatod van a legjobb szerepjátékos díj pontozására? Mi alapján pontoznál? Kik lennének azok, akik pontoznának?

Engem régóta érdekel ez a téma, de most úgy állunk TT-ben pl., hogy 3 legjobb egyéni szerepjátékost hirdetünk, és úgy kapják a díjat, hogy a KM-megbeszélésen mindenki ajánlhat a csapatából 1 vagy 2 embert, akikről mesél egy kicsit, hogy miért is őt jelöli, mit hozott, stb. Emellett én megerősítem vagy cáfolom a dolgot, mivel körbejárok végig, és mindenkinek a játékba belehallgatok egy rövidebb ideig.

Szóval az a gond ezzel, hogy feltétlenül kell pontozó, aki mindenkit látott, másrészt nagyon nehéz ám azt megítélni, hogy mi a jó játék. Biztos vagyok benne, hogy egy bárdot harmincezerféleképpen lehet jól játszani, de lesz, amelyik annak ellenére, hogy 100ból mondjuk 90 pontozónak tetszene, nekem mondjuk pont nem tetszik, még ha a "nagy pillanatot" fogom is meg, vagy jól is látom ezt. Szóval annyira elfogult ez a dolog, hogy nem lehet jól pontozni... Te ezt másképp látod? Ha van valami jó ötleted, TT-n kipróbálhatjuk!

CS

Link a hozzászóláshoz

Milyen jó hogy TT- meg nézik a szerepjátekot jobban!

A súlypont eltolódása a szerepjáték nagyobb fokú értekelése felé, gondolom az inditvány egyik sarokköve.

Még ha nehéz is pontozni ,de legyen jobban ez a képben , legyen fôbb szempont.

Mellesleg nekem meg pont a mostani rendszer tetszik jobban.A menjünk fejtsük meg,oldjuk meg nagyobb fokú pontozása, fókuszban léte.

Link a hozzászóláshoz

Szervezés kérdés (szerintem). Az alapvető probléma itt mindig az, hogy az eredményt el lehessen fogadtatni a versenyző közönséggel. A szerepjáték minőségét nagyon nehéz magas elfogadottsággal elértékelni, mivel (ahogy előttem már többször is leírták) elég szubjektív. Sőt, mind a mai napig nincs kialakult egységes kép arról mi az a jó szerepjáték. És ezt bonyolítja még tovább az is (ahogy Sir Thomas jelezte), hogy ez a definíció szerepjátékonként is változhat, hiszem egyes játékok világa más-más játékot kíván.

Már az is komoly fejtörést okozott anno, hogy megfogalmazzuk, mi a jó előtörténet, amikor úgy döntöttünk, hogy értékelni szeretnénk. Na most, ha ez egy kis facsemete, akkor a szerepjáték objektív pontozása ehhez képes egy ős öreg mamutfenyő. Szal' nem lepődök meg azon, amikor a szervezőség vonakodva vágja bele a fejszéjét.

Persze törekedni kell. Volt is rá törekvés korábbi NYT-kben is. Voltak független pontozó bírók, akik járkáltak a csapatok között, és figyeltek (TT-be is így van ha jól tudom).

Ezzel szerintem már fel lehet hozni a döntés alapjait olyan szintre, hogy a játékos közönség érezze azt, hogy nem hasra ütés szerűen lett megítélve a díj.

Csak ugye itt jön be a szervezés problémája. Mert oké: Legyenek pontozó bírók... DE: Kik lesznek ők? Nyilván olyan személyek akik országosan elismert játékosok, és már bizonyítottak nem egyszer. Elvégre csak az ő véleményük a mérvadó. Na de ezek a személyek ráérnek? Csak úgy pacsira eljönnek mondjuk egy 3 napos versenyre idejük nagy részét azzal tölteni, hogy pontoznak? Nos, elég kicsi ennek a valószínűség érthető emberi okok miatt.

Az is érthető, hogy ilyen körülmények között a NYT. szervezősége vonakodik minden olyan döntéstől, ami esetleg beárnyékolná a X. tábor fényét.

Az meg már csak egy érdekes részlet, hogy a legjobb modulmegoldó csapat és a legjobb szerepjátékos csapat általában közös halmazt képeznek. Nem véletlenül: Nyilván a KM nem fog engedni olyan megoldásokat a játék során, ami alapvetően nem illik a karakterhez, vagy egy csapathoz. Ha így tenne, alapvetően sértené meg a játék szubjektív valóságát, és ezzel gyakorlatilag csalást követ el.

De nyilván attól, hogy egy csapat nem jó csapatkoncepcióval érkezik (a modul szemszögéből nézve), és/vagy a játék során a küldetés megoldására nem jól törekszenek, attól még lehet jó hangulatú a játék.... De ettől nem ők lesznek a legjobb csapat versenykörülmények között! És ezt nem szabad összekeverni! Hiszen a verseny arról szól, hogy a versenymodul által kijelölt küldetésen átverekedje magát a csapat az adott szerepjáték világ szabályai és szubjektív valósága alapján. Tehát aki nem szakítja át a célszalagot (nem oldja meg a modult) az eleve kétséges módon lehet a legjobb szerepjátékos csapat.

Szerintem...

Link a hozzászóláshoz

Áh, bocs, hogy csak most, de még mindig halott a gépem, és telefonról nem olyan mókás hosszú hsz-t írni.. ugyanis ha közben felhívnak.. nos, nem részletezem :D

CS: az, hogy ki pontozzon legjobb szerepjátékos csapat kapcsán, az ugyanúgy történhetne, mint a legjobb egyéni szerepjátékos esetén. Ahogy ti csináljátok TT-n, az is megfelelő, de egy körbejáró lehet nem túlsággal elég, szvsz. Viszont, erről így nem is nagyon érdemes beszélni, mert ezen tábor kapcsán elutasították a kategóriát, és hosszútávon az lenne a cél, hogy beépüljön a legjobb csapat versenykategóriába, nem lenne jó a külön pontozás, most csak tűzoltásként gondoltam.

Mivel valóban szubjektív a pontozás, ezért úgy gondolom, hogy a modulírónak kellene megoldani ezt a cilusok során. Nem írtam még modult, tehát lehet nagy hülyeséget fogok írni, de ahogy TAO beépített mellékszálakat a Vértestvérekbe, úgy bármilyen író megteheti eztán is ugyanezt. Ezeket a szálakat csak akkor érhessék el a játékosok, ha kijátsszák a karakterüket, tehát olyan szitációba keverik magukat/vagy a KM őket, ami folytán "rá lennének kényszerítve" a tényleges beleélésbe. A szálak mivoltát úgy lenne érdemes összerakni, hogy érintse a modul tényleges menetét, de aki nem ilyen stílusú játékos, az ne szenvedjen olyan hiányt, ami a modul megoldását lehetetlenné teszi. Emígy kapnának ugyanolyan pontokat a játékosok, amiket eddig is, de szerezhetnének plusz pontokat akkor, ha ténylegesen megvalósul a karakterkijátszás is. Így egyensúlyba kerülhetne az is, hogy ha csak modulmegold egy bizonyos pontértéket kap csak, illetve ha valaki csak szerepjátszik, ő is csak bizonyos mennyiséget.

Így nem kellenének pontozó bírók külön, a KM végezné ugyanezt, mint máskor is. Mellesleg megjegyezném, hogy nem áratana néha összeülni a KM-ekkel egy világegyeztetésre ;)

Amúgy azt nem értettem, hogy a pontozóbíróknak miért kellene országosan elismert játékosoknak lenni, ha már erről akarnánk beszélni. Most is a KM-ek pontoznak, amennyiben ezzel kapcsolatban megbíznak a játékosok az értékítéletben, akkor a kal.hu csapatból kiálló pontozóbírókra miért fújnának? Mivel viszont hosszútávon nem külön kategóriát javasoltam (és ezt már többször le is írtam), inkább nem mennék bele a dologba mélyebben.

Úgy érted nem szeretjük a díjhalmozást? Ezért nem bírjuk, ha azonos halmaz a legjobb csapat és legjobb szerepjátékos csapat? Hosszú évekig ezek nem estek azonos halmazba, ezt tudom állítani, lehet, hogy már nem így van.. azért mert ők már nem járnak :D

Viszont mivel nem külön kategóriáról beszélek továbbra sem..

Nyilván a KM nem fog engedni olyan megoldásokat a játék során, ami alapvetően nem illik a karakterhez, vagy egy csapathoz. Ha így tenne, alapvetően sértené meg a játék szubjektív valóságát, és ezzel gyakorlatilag csalást követ el.

A karakterkijátszás, és az, hogy a karakter nem tesz olyat, ami ellenkezne az alapvető nézeteivel, az számomra nem ugyanaz. Nem akarom magam ismételni folyamatosan, de vagy nem akar átmenni a véleményem, vagy átsiklotok felette. Számomra NEM csak az a szerepjáték, ha az adott helyzetnek megfelelően használom a képességeimet, képzettségeimet. Szerintem kellenek visszacsatolások a karakterek személyiségére is adott epizódoknak.. sokszor hangoztatják pl azt, hogy megjelenik egy 20-as szépségű boszorkány, és hogyan reagálják le a csapattagok, vagy az NJK-k. Általában első két percben hű meg há, aztán a továbbiakban le sincs tojva. Pedig a teljes játéktartam alatt benne kéne legyen a hű meg há, ha nem is olyan intenzitással, mint ez elején. Ez most asszem elég felemás példa, ha nem túl jó, szóljatok, valahogy kitalálok mást :D

Továbbá hallottunk már elég hajmeresztő dolgokat két ciklus között a folyosón, tehát abban sem vagyok biztos, hogy a mondat másik fele teljesen elvetendő, de én naív vagyok, megelőlegezem ezt a bizalmat, ahogy gondolom mindenki más is. Azt se felejtsük el, hogy a KM nem játszhat a JK helyett, tehát csak a terelgetésre vannak eszközei.. az más kérdés, hogy ebben az esetben talán nem is úgy pontoz.. no de ez megint szubjektív.

Tehát aki nem szakítja át a célszalagot (nem oldja meg a modult) az eleve kétséges módon lehet a legjobb szerepjátékos csapat.

Ha külön szeretném választani, akkor nem lenne igazad, mert akkor külön kategória lenne a modulmegoldás, és a szerepjáték. Nem lenne joga a pontozóknak az egyik kategóriával befolyásolni a másikat.

Ha egy kategória, és azon belül oszlik a modulmegoldás és a szerepjáték:

a teljesség miatt nyilván fontos mindkettő, bár ez azon is múlik, hogy a modulíró hogyan írta meg a dolgokat. Ha olyan mélységű a történet, hogy jó szerepjátékkal, E/1-ben annyi időt venne el lejátszani, hogy "esély nincs" a megoldásra, akkor nem igazságos belevenni a modul végét, mert akkor magát a konkrét játékélményben való versengést ölöd meg. Ez az, amiről beszéltem már: pontozzuk és díjazzuk azt, aki végigrohan a modulon. Ha viszont erre odafigyel az író, és le lehet játszani úgy is a történetet, hogy E/1-ben is megoldható legyen, akkor a teljesség kedvéért való vágyam miatt igazad lenne.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...