Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Gem Kapocs

Dumaterem

Recommended Posts

Először is szeretném megköszönni a gyors és biztató választ.

Érdekes helyzet a mienk, ugyanis jómagam, és társaim Kárpátalja egy eldugott falujából származunk, a civilizáció határán, melyen túl már csak ismeretlen nyelvet beszélő népek élnek. Társaim idejük nagyrészét szülőfalujukban töltik, nekem Krad(remélem, jót írtam) jóvoltából megadatott az az isteni kiváltság, hogy "idegen" földön próbáljak szerencsét.

A Debreceni Egyetemen tanulok.

Tudom, nem a legszerencsésebb, hogy vizsgaidőszakban fertőződtem meg én is ezzel az eddig ismeretlen "betegséggel", de nem bírtam tovább küzdeni ellene.

Ami a tábort illeti. Sajnos július első felében eléggé el vagyok foglalva(terepgyakorlat), így az idei tábort ki kell hagynom. Lélekben azonban ott leszek veletek. Jó szórakozást kívánok nektek!

Szeretnék érdeklődni ezzel az online szerepjátszással kapcsolatban is(ha egyáltalán aktuális). Fórumon keresztül csináljátok, mert ha igen, akkor vagy én vagyok nagyon béna, vagy jól eltüntetitek a nyomokat. Ha nem akkor valamilyen hangközvetítő programon keresztül (pl:skype)? Félre ne értsetek, nem akarok tolakodó lenni. Nem szeretném más játékosok szórakozását elrontani kontárkodásommal. Ha lenne egy olyan elvetemült KM/csapat akit nem zavarna, hogy egy új személy vesz részt a játékukban(nem mint JK, hanem mint szemlélődő, aki meg sem mukkan), annak nagyon örülnék. Ha nagy ökörséget írtam, akkor elnézést kérek.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

MagyarGergely

a szakadozó internetkapcsolatom miatt az előző válaszom kicsit késve érkezett, így azt valójában Darunak szántam

Szerkesztve ekkor: , Aegnor által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia Aegnor!

A fórumon nem igazán szoktunk játszani, régebben a chatet használtuk játékokra, de mostanában már ez sem jellemző. A skype segítségével én is meséltem már, meg lehet oldani, de szerintem a játék előtt érdemes lenne tovább tájékozódnod. Először is érdemes lenne kikeresned a példakalandot az első törvénykönyvből, ott láthatod, mi hogy működik nagy vonalakban, utána pedig, amikor a szabályok olvasása közben kérdésed merül fel, azt tedd fel a megfelelő fórumban, és megnyugtatlak, sokan leszünk, akik szívesen segítünk neked. Én szívesen segítek e-mailben, vagy más formában is, az e-mailcímemet könnyen meg fogod találni. Addig is jó olvasgatást, nézelődést!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszi Misi, asszem sikerült egy időre elhárítani a problémát :)

Aegnor! :) Ahogy előttem is már sokan mondták, itt nem zavarsz a kérdésekkel. :) Viszont én is úgy gondolom, hogy a legjobb, ha leülsz/leültök valakikkel játszani.. ugyanis a könyvekből elég nehézkes lesz. Én annó egy nagyon jófej fiú bandával kezdtem, és bizony először csak nézni akartam, ugyanolyan okból, mint te: ne kontárkodjak bele. Nos, azóta is rendkívül hálás vagyok nekik, hogy nem hagyták, mert sokkal könnyebben "rázódsz" bele a játék menetébe, mint ha csak néznéd. Főleg, hogy aztán elkezdenek a játékosok dobálózni a szakszavakkal, mint pl fp, sp, és csak kapkodod a fejed. :) Ha meg benne vagy akkor megérted a harcrendszert is azonnal. Legalábbis az alapokat, amire aztán könnyű lesz majd építeni.

Ha nem is tudsz teljes táborba jönni, szívesen látunk akár egy-egy napra is.. biztosan fogunk a versenymodulon kívül is játszani, így akár részese is tudsz lenni. :) Illetve (nemtom írtál-e már oda) van csapatkereső topic, ott lehet keresni vállalkozó kedvűeket egy-egy játékra. :)

Szóval Arel hozott! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kedves Kalandozó Társak!

Öröm látni, hogy milyen figyelemmel veszitek körül az érdeklődő kezdő játékost. Sok hasznos tanács mellett javasoljátok a kezdő játékosnak, hogy bátran vágjon bele.

Ezzel egyetértek, de itt van egy kis akadály. A csapatkereső fóromban elég régi az utolsó bejegyzés.

Pedig én is szívesen játszanék. 15 évvel ezelőtt játszottam utoljára MAGUS-t, most újrakezdőként belevágnék.

Fizikai korlátok miatt az online (skype) játékmód lenne megfelelő számomra. Noha korábban csak asztali játékban vettem részt, de akik már játszottak skype-on, azt mondják, ugyanazt az élményt adja.

Dobtam a csapatkereső fórumba egy bejegyzést, hátha valakinek pont kell egy veterán harcos...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Aegnor Debrecenbe ott vannak a Mentálcsavarosok velük próbáld meg felvenni a kapcsolatot.

Klamathweed az online játék teljesen korrekt, csak hanggal is élvezhetô.Azert a személyes asztali játék egy fokkal jobb, de játélményben valóban nincs sok különbség.Sok szerencsét a csapat kereséshez.

Itt Dark Zalában mi "folyamatosan" játszunk de van hogy hónapokig nem tudunk összehozni egy nyomorult játek alkalamat. A csapat egy része már autómatiusan sKypoen vesz részt, mert csak így tudjuk megoldani a játékot.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én, amikor már nagyon esz a fene némi szerepjáték után, s nincs a látóhatáron egy játékostárs se (azaz általában), hát nekiállok karaktereket (NJK-kat ) generálni. De mindenfélét (erdőpille gladi...ööö...csavargót, egykori reumás halászt éppúgy, mit tűzrőlpattant pincérlányt vagy utcakölyöksorból fel (le?)kapaszkodott vulaghart...); a lényeg, hogy előtörténetestül, mindenestül igyekszem életre hívni őket. Aztán, ha összeérnek a szálak, esetleg körvonalazódik egy modul is... Néha jobban, néha gyengébben sikerül, de legalább a világ "közelében" maradok, nem rozsdásodik be teljesen a tudásom, s ki tudja, egyszer még "élesben" is használatra kerülhetnek...

Ezt most csak azért írtam le, mert szerintem alkalmasint jó alapgyakorlat lehet karakterekkel bíbelődni, ha pillanatnyilag nincs lehetőség játékra...

No, jó éjszakát. Aludni se ártana...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek!

Azon gondolkozom, hogy alakított-e már valaki néma karaktert a szerepjáték történetében. Nektek mi a véleményetek erről? Kivitelezhető? Tévedés ne essék, én egyáltalán nem akarok ilyen karaktert indítani, csak a véleményetekre vagyok kíváncsi.

Pl: egy néma mágus hogy mondja el az igéket stb

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Miért ne lehetne ilyen karaktert indítani. :) Szerepjáték szempontjából biztos érdekes lehet már ha valaki rendesen kijátssza.

A néma mágus (ez jó! :D) meg sehogy nem mondja el a varázsigéket. De vigyázz, mert a M.A.G.U.S.-ban a varázsló és a mágus nem ugyan az a fogalom. Mágusok már nagyon magas tapasztalati szinttel rendelkező "varázslók".

De ha játszható varázslóra gondoltál, akkor kétszer annyi időbe fog telleni minden varázslat létrehozása.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mert hogy elmutogatja a varázsjeleket és az ketszeres idô. Szerintem unalmas némával játszani ,de biztos van olyan akit érdekel a kihíás.Nálunk már Crowstone játszott ilyen karaktert. Na online ha csak hang van a néma karakter eléggé nehéz lesz kijátszani.Persze hogy mit tesz cselekszik azt úgy is el lehet mondani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Persze hogy mit tesz cselekszik azt úgy is el lehet mondani.
Na igen. A KM-mel - mint játékos - nem kell mutogatva kommunikálni. :)

Hozzáteszem - ha már varázsló - ő akkor is fog tudni beszélni, ha néma. Legalább is képes lesz bárkivel szóban kommunikálni. Csak persze nem a nyelvével, hanem mágiával (meg nyilván ennek meg is lesznek a korlátai, főleg, hogy mindenféle cseverészésre nem fogja pazarolni).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv mindenkinek!

Azon gondolkozom, hogy alakított-e már valaki néma karaktert a szerepjáték történetében. Nektek mi a véleményetek erről? Kivitelezhető? Tévedés ne essék, én egyáltalán nem akarok ilyen karaktert indítani, csak a véleményetekre vagyok kíváncsi.

Pl: egy néma mágus hogy mondja el az igéket stb

2003-as TTn vittem nomád sámánt 2-es közös nyelvismerettel. A játék maga vicces és élvezetes volt, de a kommunikáció több mint nehézkes ha semmilyen nyelven nem tudod megértetni magad másokkal, néha jó/érdekes, de inkább csak nehezít.

Vannak amúgy olyan kasztok akik valóban nem képesek mágiát használni ha a karakter néma (pl sámán, a kántálás és a transz alapfeltétel a varázslataihoz, papoknál nem emlékszem hogy az imát hangosan-félhangosan kell-e elmondani vagy elég ha a fejében lepörgeti stb.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jó késő estét!

Egyik barátom egy ízben egy nomád harcossal állított be a játékra; mindent szépen megcsinált, de már csak "pyar 1. fok"-ra marad Kp-ja. Meg is egyeztek a KM-mel az aktív szókincsben: "kumisz"(na jó; ez is hyunghai jövevényszó, mondjuk Nasti közvetítéssel :)). A többit minden bizonnyal el tudjátok képzelni: a játék általános röhögés közben elhalálozott... :)

Papoknál a litánia szavait asszem fennhangon kell recitálni, de véleményem szerint az istenek - ha akarnak - olvasnak hűséges híveik gondolataiban, és - ha akarják - teljesítik a néma fohászt is...

Azt nem hinném, hogy erre a spéci helyzetre (hogy ti a varázshasználó néma) a szabályalkotók kész megoldással készültek volna annakidején; minden bizonnyal itt vetnék be azt a toposzt, hogy: "minden egyéb esetben a KM szava a döntő"... :wink:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Néma kalandmestert alakítani a legnehezebb, :-) vagy éppen a legkönnyebb.

Szerkesztve ekkor: , Aegnor által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Érdekes kérdés a néma karakter. Nem lehet könnyű kijátszani.

Ugyanakkor kifejezetten jó lehetőség a szerepjátékra mondjuk egy ideiglenes némaság. Pl. varázslat, betegség, sérülés következtében.

A hallás sérültsége, vagy a nyelvismeret hiánya még sokkal nehezebben kijátszható. Nehéz úgy csinálni, mintha nem értetted volna, amit két játékos beszélt, ha a valóságban értetted.

Ehhez kapcsolódóan volt egy ötletem (lehet, hogy másnak is eszébe jutott már), megosztom veletek, hátha valakinek lesz kedve kipróbálni.

A karakteralkotásnál a KM felméri a játékosok földi nyelvtudását. Lehet önbevallás alapján, de akár egy kisebb nyelvi felméréssel (nyelvtanárok előnyben). Ezután a földi nyelveket megfeleltetjük az egyes ynevi nyelveknek, és a játékos karakterek nyelvismerete megfeleltethető a játékosokénak.

Pl. a közös nyelv a magyar, északi csapat esetén az angol mondjuk az erv (vagy fordítva!), déli csapatnál esetleg a shadoni lehet az angol.

Fantasztikus lehetőséget teremt a szerepjátékra.

Mondjuk egy nyomozós kalandban az erigowi játékosok (német) az áldozat mellett találnak egy gianagi nyelvjárásban írt (holland) nyelvű búcsúlevelet.

Aztán, hajrá! Próbáljátok meg a német tudásotokkal megérteni a hollandot! Mondjuk érteni fogod a 80%-át.

Lehet, hogy nem pont jó példát hoztam, de nyilván érthető a lényeg. A lényeg a jó szerepjáték, a kellemes időtöltés.

A KM-nek fel van adva a (nyelv)lecke, de fel lehet rá készülni!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Akkor tudok kyrül. :P:D:D

Vagy attól függően, melyik ősi nyelvnek feleltetjük meg a latint. :)

Egyébként ezzel csak az a baj, hogy korlátozza a kidolgozható karaktereket a játékos tudása miatt... de egy ülés erejéig érdekes lenne.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Nehéz úgy csinálni, mintha nem értetted volna, amit két játékos beszélt, ha a valóságban értetted.

Itt kezdődik az igazi szerepjáték. :) Hogy nem a saját, hanem a karaktered fejével kell gondolkozni, és eljátszani, hogy te bizony abból, amit ők beszéltek, egy kukkot sem értettél.

A probléma az, hogy ilyenkor a játékos hajlamos előnyt kovácsolni a karaktere számára azokból az információkból amit ő játékosként szerzett meg, de a karaktere nem tudhatja.

Ez pl. versenyen egy komoly hiba. De nem is ez lényeg. Az igazán fordulatos és érdekes játékot pont az hozza ki, amikor a játékos tudomásul veszi, hogy hát igen: a karaktere bizony nem teljesen tökéletes, és ebből kifolyólag néha bajba kerül. Ilyenkor a karakter lehetőségeiből ki kell hozni a megoldást, amivel az adott szituációból ki tud keveredni a karakter. Ez a "művelet" adja meg igazán a játék ízét, és nem ritkán tényleg bravúros megoldások születnek. Ilyenkor kell TP osztani, vagy elismerően bólogatni a partinak, hogy eeeez igen. :) [szerintem]

Szerkesztve ekkor: , Daru által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Süket karakter detto megvolt, igaz már a korábbiakból okulva. (Eljött hogy hazavigye a civilizációt igaz Sneer? ;) ) Kézzel lábbal mutogatva egymásnak egészen jól lehetett kommunikálni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Klamathweed köszönöm, hogy megosztottad az ötletedet.A kalandmesteritárházam ismét bôvült egy elemmel. Az orosz lesz az aquir akkor nálam. J

Daru amit írtál, ha van lehetôség ilyenkor bizony érdemeskimenni a folyosóra , büfébe vagy az erkélyre és csak azoknak mesélni akikértik, de amúgy teljesen egyetértek veled.

Ha csak pár szóról van szó lehet telefonon megírni a dumátavagy cetlin.

Skypoes mesélésnél példaul ezt a helyzetet könnyebben meglehet oldani.Írsz csak az adott embernek.Vagy külön vonalon csak vele/velükbeszélsz.

Gem Kapocs :D így volt így volt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Itt kezdődik az igazi szerepjáték. :) Hogy nem a saját, hanem a karaktered fejével kell gondolkozni, és eljátszani, hogy te bizony abból, amit ők beszéltek, egy kukkot sem értettél.

A probléma az, hogy ilyenkor a játékos hajlamos előnyt kovácsolni a karaktere számára azokból az információkból amit ő játékosként szerzett meg, de a karaktere nem tudhatja.

Erről találtam az egyik kedvenc házimodulunkban egy talán ideillő idézetet. Íme:

"Az egyik közeli gerendapad támláján, a szurkolók lármájától egyáltalán nem zavartatva, halfogásra idomított kormorán nézelődik... Nyakán - a zsákmány lenyelését megakadályozandó - keskeny fémgyűrű fénylik tompán. (KM! A karika rendeltetésével a karakterek valószínűleg nincsenek tisztában. De ha az egyik - teszem azt, Arel-papot alakító - játékosod hallott már e szokás földi megfelelőjéről, s szeretne cselekedni, segíts neki abban, hogy kijátszhassa karaktere reakcióit. Például valamely vonatkozó képzettsége mintegy véletlenül magában foglalja ezt a tudást is... vagy kaphat sugallatot egyenesen a Sólyomasszonytól. Az ehhez hasonló megoldásokkal - indokolt esetben - legalizálható a játékon felüli játék, s nem csorbul a szórakozás sem.)..."

Ha nem viszik túlzásba, s tényleg a tartalmas szerepjáték miatt használják (nem tápolási célzattal), az ilyen megoldásoknak lehet létjogosultsága, nem?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Klamathweed, az ötlet tetszetős, de félek, a KM-nek túl sok nyelvet kéne beszélni hozzá... :D A másik, ami eszembe jutott, hogy jó-e az a szerepjáték szempontjából, ha két játékos például olyan nyelveb kezd el beszélni, amit a KM nem ért? Persze bizonyos értelemben realisztikusabb lesz tőle a játék, ha a KM csak azt tudja, amit a karaktereket körülvevő világ, de bizonyos esetekben szükséges lehet eltérni az eredeti modultól a karakterek tervei miatt, vagy éppen ha tudja, hova készülnek és a helyszín nincs kidolgozva (például eszébe sem jutott, hogy a karakterek oda akarnának menni), akkor több ideje marad kitalálni a helyszínt, vagy kitalálni, hogyan akadályozza meg őket abban, hogy odamenjenek, ha előbb értesül a terveikről.

Szóval megfelelő feltételek mellett, mint alternatív lehetőség izgalmas lehet, de hétköznapi használatra nekem alkalmatlannak tűnik :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
az ilyen megoldásoknak lehet létjogosultsága, nem?

Természetesen. Sőt! ... A játékos nyilván nem lehet tisztába minden olyan aprósággal, amivel maga a karakter az adott szerepjáték világában teljesen tisztában van (pl kasztja, születése, neveltetése, képzettségei, stb. révén). Ilyenkor "kötelessége" a KM-nek tájékoztatni a játékost, hogy az adott karakter a szituációban mire figyel fel, és esetleg ennek a figyelemnek mik az indokai. Innen viszont már a játékosnál a labda, hogy ő miként játssza el azt, hogy a karaktere erre hogyan reagál.

Ez a KM egyik legjobb eszköze arra, hogy instruálja a játékost és játékban tartsa. Ugyanis még a legprofibb játékos is meg tud akadni egy-egy szituáció kapcsán, ha nincs elég információja a környezetről és a lehetőségeiről, hiszen ebből kell kikombinálnia a már oly sokszor emlegetett megoldást (aminek persze következménye lesz és ez újabb és újabb eseményeket generál).

Daru amit írtál, ha van lehetôség ilyenkor bizony érdemeskimenni a folyosóra , büfébe vagy az erkélyre és csak azoknak mesélni akikértik, de amúgy teljesen egyetértek veled.

Igen, ez egy érdekes eszköz a mesélésben. Nekem ezzel kapcsolatosan mindig vegyes érzelmeim vannak. Egyfelől jó, mert valóban csak az jut az infóhoz aki tudhat róla. Ugyanakkor én nem szeretem mindig ott hagyni partit, és folyton elrohangálni (ummm... bár a lányoknak nagyon szívesen mesélek külön. :P). Aztán meg ha már különvonulok egy játékossal a többiek már tudják, hogy valami van, vagy a játékos nem az akinek látszik.

De tény, hogy van olyan helyzet amikor másképp nem lehet megoldani, mert különben lelőnénk idejekorán a poént (a fordulatot). Szóval kell ilyen is, de az tartom helyesnek, ha ez a módszer csak akkor kerül elő, ha feltétlen muszáj, és egyéb esetekben a többi játékos van olyan "érett" hogy tudja azt kezelni, mit tud a karaktere és mit tud ő maga, mint játékos.

Ez szerintem hozzátartozik a játéketiketthez.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
...Aztán meg ha már különvonulok egy játékossal a többiek már tudják, hogy valami van, vagy a játékos nem az akinek látszik...

Ebben teljesen igazad van. Ez nálunk is okozott problémát anno. A többiek elkezdtek gyanakodni arra, akit a KM félrehívott.

Viszont van rá egy nagyon frappáns megoldás!

KM mindenkit félrehív, akár egymás után, és legfeljebb a többiekkel valami kevésbe releváns dolgot oszt meg privátban. Pl. "az a benyomásod, hogy..."

Így szétoszlik a gyanú. Ez persze némileg szétaprózza a játékot, de meg lehet találni a megfelelő egyensúlyt a privát és a mindenkinek szóló üzenetek közt. Sőt, szerintem a titokzatosság miatt még izgalmasabbá is teszi a játékot.

...az ötlet tetszetős, de félek, a KM-nek túl sok nyelvet kéne beszélni hozzá...

Igen, ez éppenséggel nem könnyíti meg a KM dolgát, sőt, alaposan feladja a leckét, és nagyon oda kell figyelni, hogy mederben tartsa a történetet.

Félreértések elkerülése végett: A nyelv-megfeleltetési ötletemet semmiképpen sem tartom általános érvényűnek. Ha ragaszkodnánk hozzá, az nyilván megölné a játékot. Inkább csak egy egyedi kalandba, mint hangulati elem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Bocs, hogy megszakítom a gondolatmenetet, de lenne egy kérdésem. Lehet, hogy előttem már kérdezték, nem néztem át az összes hozzászólást.

Van-e valamilyen könyv, cikk, vagy táblázat, amely áttekintést ad a Yneven található fegyverekről, páncélokról.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jöhetnek a használati tárgyak is (azok, amelyekre egy kalandozónak szüksége lehet).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...