Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Dumaterem


Gem Kapocs

Recommended Posts

Üdv!

Ide tedd ki nyugodtan, ha nem használod engedély nélkül a Kalandozok.hu nevét, semmi gond nincs vele emiatt.

A minősége és a teljessége más kérdés. Amennyiben "hivatalos" kalandozok.hu-s kutatást szeretnél végezni, úgy azt is jó ötletnek tartom, de ez alaposabb előkészítést igényel, ebben pl. én is szívesen konzultálok veled. (gyorsan hozzáteszem, hogy pl. a rendezvényeinken régóta készül statisztika a játszott kasztokról...)

Link a hozzászóláshoz

Nem tudom, hogy hova írhatnám máshova, szóval ide biggyesztem. :)

Van itt valaki, akinek (meg)vannak még Lord of The Rings TCG kártyái, paklija, stb.? Nagy itthoni pakolászás közepette a hét elején megtaláltam a már majd' feledésbe merült korai fiatalkorom emlékeit és érdeklődnék, hogyha lenne jelentkező, szívesen játszanék! :) Nyíregyházán vagyok a nyáron (átmenni Debrecenbe sem lenne akár probléma), ősztől ismét Pesten, ha nem is most, de szeptembertől pl. szintén jó lenne. Jó lenne leporolni a lapokat, régen rengeteget játszottunk ismerősökkel, a legjobb TCG, amihez valaha részem volt. :)

Pü-ben is elértek, viszont a fur.arpi05@gmail.com-on bármikor.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem minden Kalandozótársamnak!

Újfent némi segítséget szeretnék kérni kalandozótársaimtól, mert úgy tűnik, magamban nem boldogulok a kérdéssel.

- Mégpedig: mennyi indulópénzzel kezd egy 1. Tsz-ű lovag kasztú karakter?! Merthogy ez a szerintem egyáltalán nem mellékes információ (a többi kaszttal egyetemben) valamiért kifelejtődött az ETK idevágó részéből (Pénz, felszerelés). Kérlek titeket, aki tud, segítsen nekem ebben.

- Más: eszembe jutott, de nem tudom, hogy hány napból áll egy ynevi év? Tudna segíteni valaki?

Előre is köszönet, ha valaki tudna érdemben hozzászólni a fent említettekhez.

Jó kalandozást kívánva búcsúzik: Amber az Orkbarát

Link a hozzászóláshoz

- Mégpedig: mennyi indulópénzzel kezd egy 1. Tsz-ű lovag kasztú karakter?! Merthogy ez a szerintem egyáltalán nem mellékes információ (a többi kaszttal egyetemben) valamiért kifelejtődött az ETK idevágó részéből (Pénz, felszerelés). Kérlek titeket, aki tud, segítsen nekem ebben.

Itt van egy cikk, amiben benne van az ETK-ból kimaradt, de egyébként hivatalos táblázat.

- Más: eszembe jutott, de nem tudom, hogy hány napból áll egy ynevi év? Tudna segíteni valaki?

A hivatalos kiadványok alapján 620 darab, egyenként 20 órás napból áll egy ynevi év.

(De jobb, ha ebbe nagyon nem gondoltok bele, mert elég érdekes következményekkel kell számolnotok majd ;) )

Üdv,

H.

Szerkesztve ekkor: , Hulla által
Link a hozzászóláshoz

- Mégpedig: mennyi indulópénzzel kezd egy 1. Tsz-ű lovag kasztú karakter?! Merthogy ez a szerintem egyáltalán nem mellékes információ (a többi kaszttal egyetemben) valamiért kifelejtődött az ETK idevágó részéből (Pénz, felszerelés). Kérlek titeket, aki tud, segítsen nekem ebben.

Ha jól emlékszem, ez az ETK-ból már direkt maradt ki (csak az eredeti Nagy Zöld-ben szerepelt). Lényegében talán azért, mert ez egy DnD-s maradvány lehetett, és sok értelme nem volt, az előtörténet jobban meghatározza az induló tőkét. (Pl.: ha van egy lovagod, aki az előtörténete szerint egy gazdag nemesi család sarja, akkor furán jön ki, hogy kidobsz neki 2 aranyat, amivel indul - vagy fordítva, ha egy csóró kóborlovag egy jó dobás miatt 12 arannyal indul).

Szóval szerintem nem számít, a KM-el egyeztesd az induló pénzt az előtörténet ismeretében.

- Más: eszembe jutott, de nem tudom, hogy hány napból áll egy ynevi év? Tudna segíteni valaki?

Tudom ajánlani az Ynev nagy naptára c. cikket Magyar Gergelytől:

http://kalandozok.hu/dynamics/showentry.php?e=1743

Link a hozzászóláshoz

Üdv. mindenkinek! (vagy mindegy kinek?):wink:

Itt ismét én zaklatok, a derék Ork kedvelő! Abban kérném a segítségeteket ezúttal, mivel már nincs meg nekem az Új Tekercsek (ha jól emlékszem abban volt benne), valaki nem tudná-e közzétenni az Ikrek szektájának tradicionális fegyvereinek, a pugoss-nak és a lagoss-nak a harcértékeit (KÉ;TÉ;VÉ;sebzés, tám./kör)!?

Előre is hálás köszönetem érte!

Mindenkit tiszteltet: Amber az Orkbarát

Link a hozzászóláshoz

Kalíthas, Aion!

Köszönöm az értékes információt, sokat segítettél vele. Orkbarát pedig nem LESZEK, hanem VAGYOK!!! Óriási különbség, azt hiszem. Bár a viccet magam is értem és szeretem, de a kihívások elől sem szokásom megfutamodni. Az említett 2 fegyver értékeinek pedig semmi köze az Farkasszellem Gyermekeihez, az egy készülő írásomhoz kell, mert le szeretnék játszani egyy küzdelmet a főszereplő és egy ilyen fegyverekkel küzdő úgymond mellékszereplővel, hogy hitelesebb legyen a "művem". Egyébként ez még műhelytitok (volt), de most már mindegy...

Még egyszer köszönöm a segítséged, és ha viszonozhatom, csak szólj, vagy küld futárt. Az én népem sosem hálátlan!

Baráti üdvözlettel: ORKBARÁT Amber

Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem minden Kalandozónak!

Úgy tűnik, újfent a segítségetekre lenne szükségem.

Ennek az oka eléggé prózai, méghozzá az, hogy jelenleg egy szél szabálykönyvem sem akad, ezért hiányoznak gyakran információim. Most az Éberség/Észlelés képesség érdekelne, méghozzá az Új Tekercsekben lévő táblázat, vagy abból 3 tétel; A harcos, a lovag, és a paplovag miként dobja ezt a 10. Képességet?

Segítségetekben bízva búcsúzom: Amber

A'frad

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Amber;

itt vannak a kért dobáskódok:

Észlelés/érzékelés

Harcos: 2k6+6

Lovag: 2k6+6

Paplovag: k10+8

A többit ilyen részletesen nem emelem ki, de alább megtalálhatod:

Gladiátor, Boszorkány, Boszorkánymester, Tűzvarázsló, Varázsló: 2k6+6

Bajvívó, Barbár, Amazon, Bárd, Pap, Pszi-mester: k10+8

Fejvadász, Tolvaj, Harcművész, Kardművész, Illúzionista: k6+12

Remélem, nem hagytam ki semmit a táblázatból. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv. mindenkinek!

Újra a segítségetekre lenne szükségem, mert van ugyan egy Summarium a birtokomban, de az sajnos csak pdf-ben, és az NEM tartalmazza az ork képesség pluszait (régről rémlik a +3 Erő, de nem vagyok benne biztos, és bizony ez elég kevés). Erre lenne szükségem, ha valaki tud, kérném a segítségét....

Előre is köszöni: Amber

Link a hozzászóláshoz

Üdv. Aguer!

Ne haragudj, hogy későbben írok, mint szerettem volna, de csak most jutott az eszembe megköszönni hathatós segítséged!

Sokat segítettél vele, méghozzá azért mert az általam tervezett kalandban szerepeli fog majd egy Fehér Ork, maremita NJK, az ő elkészítéséhez volt szükségem az információra. Képzelj el egy több mint 2 ynevi láb és 3 hüvelyk magasság, egy merő hústömeg, hatalmas termettel és izomzattal, tele hegekkel és sebhelyekkel, (Erő:20;Egé:19;Egé:19), mellközépen egy hollónak, vagy varjúnak látszó tetovállással, félállati vonásokkal.

Egyébként Gladiátor kasztú, és 4. Tapasztalati szintű. Ha érdekelnek a statisztikái, magyarul a kidolgozott NJK, üzenj vissza mentálisan, a Szellemnyelven, vagy másképp, ha meg tudod oldani.

Mindent köszönve búczúzik: Amber az Orkbarát

Link a hozzászóláshoz

Kedves Kalandozótársaim!

Talán csak véletlenül jutott eszembe, de egy ideje már foglalkoztat az a mágiával, méghozzá boszorkánymesteri mágiával kapcsolatos kérdés, hogy mondjuk a Villámvarázs nevű varázslattal túl lehetne-e ütni JK-t is, mivel arra külön Célzó Dobást kell tenni; és ha igen, akkor számít, vagy csökken-e az ellenfél SFÉ-je, amennyiben páncélt visel? Pláne fémből készült vértek, páncélok (láncing, mellvért, félvért) esetében! Szerintem ez egy érdekes kérdés, és akár játéktechnikai részlet is lehet belőle...

Megköszönném a segítséget Km-ként és magánemberként is:

Amber az Orkbarát

Link a hozzászóláshoz

Üdv. Kalandozók!

Köszönet MG-nek a válaszért; hasznát látom!

Viszont gondban vagyok a szörnyekkel, mert nincs jelenleg Bestiárium a birtokomban, még file (pdf-ben) sem. Ezért, ha valaki ki tudna segíteni egy ilyen, 2. kiadású, ETK-höz való kiegészítővel, lehetőleg az említett file típusban, hálás lennék.

Minden segítőkész Kalandozótársamra számítok, mert hamarosan mesélek, és nincs Szörnykönyvem! Amúgy a könnyű és nehéz harci lovak értékei érdekelnének belőle, nem a Vaynak statisztikái....

Előre is megköszönve a segítséget, búcsúzik: Amber az Orkbarát

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Próbálok nagyon óvatosan fogalmazni, mert már nagyon régóta nem vagyok benne a MAGUSban, igaz 20 éves koromig nagyon "benne voltam." Böngésztem a hozzászólásaitokat, és Magyar Gergellyel folytatott levelezésem jutott az eszembe, akivel arról beszélgettem, hogy kell-e a MAGUSnak reform.

Csak hogy miheztartás végett. A MAGUS a mágiáról szól, de szerintem közületek egyetlen egy se tudja, hogy az valójában micsoda. Mana pontokban és kasztokban gondolkodtok, de még soha egyetlenegy olyan mű nem született, ami egy gyakorlati útmutatót adott volna a fiatalok kezébe arról, hogy mi a mágia. A MAGUS pont ezért bukott meg, mert olyan emberek írták, akik nem rendelkeztek teljes képpel erről. A Shadowrunban van olyan, hogy asztrálsík; tehát egy kicsit talán közelebb vannak a teljes képhez mint a MAGUS alkotói, de a Shadowrunban csapnivaló a mágia.

Minden gondotok megoldódna, ha lenne valaki, aki úgy ír erről a témáról, hogy maga is varázsló. Tehát nem szoftverfejlesztő mint Antail, nem kultúrantropológus vagy bármi egyéb; hanem az életét teszi fel arra, hogy ezt a dolgot - a mágiát - megfejtse. A való életben Jézus, Buddha Mohamed és a többiek ilyen emberek voltak, sajnos ma csak kevés van belőlük.

Minden gondotok megoldódna, ha valaki úgy szerkesztené meg a harc fejezetet, hogy maga is tud verekedni. Novák Csanád (Puskás Ildikó indológus fia, ha jól tudom) és Nyúl nem ilyen emberek voltak, hanem írók és bölcsészek. Ti ezerféle módon közelítitek meg ezt a témát, és nincs köztetek egyetértés, ezt a fórumot böngészve állapítottam meg, mert pont a való életben szerzett tapasztalatok hiányzanak.

A magus elméletileg a középkor, amit konzervált a mágia, de hogy a középkor milyen is volt, arról senkinek sincs fogalma, mert a középkor már idestova ötszáz éve véget ért. Bár engem mindig érdekelt a történelem, rendkívül örültem volna egy kiegészítőnek, ami egy kicsit részletesebben leírja, milyen élet is volt a középkorban, ez a történészek feladata, Novák Csanádék erre alkalmasak lettek volna, de elmulasztották megtenni, így egész Ynev lógott a levegőben. Életszerűbbé kellett volna tenni a játékot.

Ugyanakkor a MAGUSnak rengeteg jó vonása is van, illetve volt. A szerepjáték fejleszti a tudatot; nekem a saját írásaimban sokat segített.

Hátránya viszont az, hogy elszakít a való élettől, amiben minden zajlik.

Az ideális egyfajta egyensúlyi rendszer lenne.

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én örülnék neki, ha a szerepjáték újra teret hódítana, úgy ahogy a kilencvenes években tette. Van egy körülbelül 10-16 éves korosztály őket kéne megcélozni, egy jól átgondolt rendszerrel, ami a való életből is merít.

Volt egy ilyen fórum, hogy ki kicsoda civilben. Én magyar-orosz szakos bölcsész vagyok, 2014-ben végeztem, 19 éves korom óta meditálok rendszeresen; ami segített nekem egyensúlyba kerülni.

Üdv:

Tamás

Link a hozzászóláshoz

"A MAGUS a mágiáról szól"

Az ezóba nem akarok belemenni, de ez szemet szúrt. Nem, a MAGUS egyáltalán nem a mágiáról szól. Emberekről (és egyéb elfszabásúakról) szól, akiknek a kicsiny és jelentéktelen (vagy olykor nem is annyira kicsiny és jelentéktelen) életét, tetteit szemléljük, vergődéseit, drámáit.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...